Θα ξεκινήσω ευχαριστώντας από καρδιάς την κα. Δήμητρα Τοιχομίδου που μου έδωσε την εκπληκτική ευκαιρία να ταξιδέψω και να ανακαλύψω τον πλούσιο κόσμο της ταλαντούχας και Χρυσής σταρ της ελληνικής τηλεόρασης και όχι μόνο κας Σεμίνα Διγενή.
Η διαφορά που έκανε τη διαφορά με την συγκεκριμένη Κυρία ήταν η τόλμη της και το θάρρος της να εγκαταλείψει το χώρο αυτό εν πλήρη δόξα πριν ο χώρος ξεπέσει στα μάτια της.
Στην πορεία της ζωής της κατάφερε να μαγέψει με την πολύπλευρη φύση της ως «Άνθρωπος» με την ποιότητα, τις αξίες, το ήθος, την γενναιοδωρία, και την ταπεινότητα , ως «Γυναίκα» με την ομορφιά, τα υγρά μάτια, την τρυφερότητα και την κοριτσίστικη σκέψη και ως «Επαγγελματίας» πολυβραβευμένη δημοσιογράφος, ραδιοφωνική παραγωγός και συγγραφέας, με την τόλμη, την αποφασιστικότητα, τον θαυμασμό και τον σεβασμό στον συνάνθρωπό της.
Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε εις βάθος την «Σεμίνα μας» μέσα από τα αριστουργήματα βιβλία της και να την ευχαριστήσουμε για τον χρόνο που μας αφιέρωσε.
Αλήθεια πως αποφασίζει ένας άνθρωπος με μεγάλη επιτυχία σε ένα χώρο να τα εγκαταλείψει όλα ξαφνικά και να αλλάξει γραμμή πλεύσης;
Το αποφασίζει με το χέρι στην καρδιά. Έτσι ακριβώς συμπεριφερόμουν πάντα. Αν τελειώσουν η έμπνευση και ο έρωτας γι’ αυτό που κάνεις, (όσα κι αν κερδίζεις ), το τίμιο για τον εαυτό σου αλλά και το πιο θεραπευτικό, είναι να το τελειώσεις. Αυτό έκρινα πως έπρεπε να κάνω. Και δεν το μετάνιωσα.
Τα βιβλία σας αποτελούν μια σειρά αφηγημάτων με ψυχογραφήματα όχι μόνο ηρώων που ευτυχήσατε να έρθετε σε επαφή, θαυμάσατε, αγαπήσατε και «μπήκατε στα παπούτσια τους»,
αλλά και άλλων σπουδαίων προσωπικοτήτων που δεν συναντήσατε ποτέ.
Τι επιρροή είχε στην δική σας ψυχοσύνθεση αυτός ο … δανεισμός παπουτσιών;
Μα εννοείται πως ήταν καθαρά κίνηση συμφέροντος. Έκανα δωρεάν ψυχανάλυση διαρκείας. Υπάρχει άλλωστε και σχετικό κεφάλαιο στους “Απείθαρχους”, όπου ο Φρόιντ μου ζητάει να …τον ψυχαναλύσω!! Για να μην πω και για όλα αυτά που συνέβησαν μεταξύ εμού και του Αϊνστάιν, της Μονρόε, του Προυστ, του Βέγγου και του Ρόμπιν Γουίλλιαμς…
Πως σας βοήθησε η δημοσιογραφία στην επίτευξη της επιτυχημένης συγγραφής και πως διαμορφώνετε τους διαλόγους των ηρώων στα βιβλία σας;
Κατ’ αρχάς είχε τρομερό ενδιαφέρον όλη αυτή η περιπέτεια. Ο έμπειρος δημοσιογραφικός εαυτός μου βοήθησε πολύ την νέα συγγραφέα στις αναζητήσεις στοιχείων και την στήριξε αποφασιστικά σε όλη τη διάρκεια της έρευνας. Πριν γράψω για τον καθένα που δεν γνώρισα ποτέ (λόγω απόστασης αιώνων), μελέτησα πολύ κι έψαξα με όλους τους τρόπους τον χαρακτήρα του. Ακόμη και οι διάλογοι που προφανώς είναι φανταστικοί, περιέχουν αυθεντικά κομμάτια της αλήθειας του καθένα τους.
Τι ρόλο παίζει η μουσική στην ζωή σας και κατά πόσο αποτελεί μία ακόμη πηγή συγγραφικής έμπνευσης για εσάς;
Το “Yellow Submarine” των Beatles, έδωσε τον τίτλο στο πρώτο μου βιβλίο των εκδόσεων Πατάκη, το “Κίτρινο Υποβρύχιο”. Τώρα στους “Απείθαρχους” των εκδόσεων Κάκτος, το πρώτο κεφάλαιο ξεκινάει με τραγούδια του Ντέιβιντ Μπόουι, κάπου στη μέση του βιβλίου πρωταγωνιστεί η Μαρίκα Νίνου με τις αξεπέραστες ερμηνείες της και λίγο πριν το τέλος, εμφανίζεται κι ο Παύλος Σιδηρόπουλος. Αν συνυπολογίσετε και πως από το πρωί μέχρι το βράδυ ακούω μουσική ή ψιθυρίζω ένα τραγούδι, καταλαβαίνετε πόσο την αγαπάω και πόσο πολύ τη χρειάζομαι.
Στα βιβλία σας παντρεύετε την μυθοπλασία με την πραγματικότητα. Πώς το επικοινωνιακό σας χάρισμα έχει συμβάλει στην παραστατική, «ζωντανή» και πικάντικη αφήγηση;
Δεν έχω καταλήξει αν η φαντασία μπορεί να είναι αποτέλεσμα κάποιου επικοινωνιακού ταλέντου. Κλίνω προς το όχι.
Πως και σε ποιο βαθμό η αγάπη και η ενθάρρυνση της οικογένειας πιστεύετε ότι επηρεάζουν την επιτυχημένη πορεία της ζωής ενός ανθρώπου;
Μόνο ο εαυτός μας είναι υπεύθυνος για τις επιτυχίες και τις αποτυχίες μας. Ο δρόμος μπροστά είναι μόνο δικός μας κι ο τρόπος που θα τον βαδίσουμε είναι μόνο θέμα του μυαλού και της ψυχής μας.
Ποια γυναικεία φιγούρα θα θέλατε να «μοντελοποιήσετε» και να φορέσετε τα χαρακτηριστικά της;
Στα 5 μου ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη, στα 15 μου η Καρέζη, στα 16 μου η Πολυδούρη, στα 17 μου η Κατρίν Ντενέβ, στα 18 μου η Φαλάτσι, στα 19 μου η Βαλεντίνα Τερέσκοβα και στα 20 μου η Λούξεμπουργκ.
Μετά συμβιβάστηκα κι αποφάσισα να κάνω παρέα με τον εαυτό μου.
Κάπου διάβασα ότι το «ΣΕΜΙΝΑ» είναι αναγραμματισμός του «ΣΙΝΕΜΑ»… Γνωρίζοντας ότι το μυαλό μας είναι ένας εξαιρετικός σκηνοθέτης, πως επιλέγετε το σενάριο της ζωής σας;
Το σενάριο με επέλεξε.
Τι εφόδια θεωρείτε ότι χρειάζεται ένα περιστέρι για να ανοίξει τα φτερά του;
Άνεμο κι ανοιχτό ορίζοντα.
Ποια στοιχεία του χαρακτήρα σας ήταν σύμμαχοι σας στην πορεία προς την επιτυχία και ποια χρειάστηκε να τιθασεύσετε;
Το ίδιο και στις δύο περιπτώσεις. Το πείσμα μου.
Ποια είναι η άποψη σας για την αποτυχία και πως την χειρίζεστε;
Την αντιμετωπίζω με τον σεβασμό που της αρμόζει. Είναι σαφώς σπουδαιότερη της επιτυχίας κι επιπλέον έχει και κάτι χρήσιμο να σε διδάξει, αν την αποκωδικοποιήσεις σωστά. Η επιτυχία είναι σκέτος αέρας.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο αναζητητή συγγραφικής πορείας; Με τι εσωτερικά εφόδια θα ήταν ωφέλιμο να προικιστεί;
Δεν είμαι ικανή να συμβουλεύω. Φαντάζομαι πως το διάβασμα , η τέχνη και τα ταξίδια είναι οι πιο σίγουροι δρόμοι για να πλουτίσει το μυαλό κι η φαντασία
Τέλος πως θα σας φαινόνταν να μας ξεναγήσετε λίγο στα μελλοντικά σας όνειρα; Τι άλλο να περιμένουμε από την «Σεμίνα μας» στο μέλλον;
Δεν κάνω όνειρα. Τα φοβάμαι τα όνειρα και δεν αντέχω αναμονές και επιβεβαιώσεις ελπίδων και σχεδιασμών. Προτιμώ τις πράξεις στο τώρα.
Από την κα.Πέγκυ Μουζάκη
