Connect with us

Τουρισμός

Στο Porto Carras η αντιπροσωπεία των Ινδικών Καλλιστείων

Τη Χαλκιδική και το ξενοδοχειακό συγκρότημα Porto Carras επισκέφθηκε ηαντιπροσωπεία των Ινδικών Καλλιστείων Mrs. India Worldwide 2019, την Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019, στο πλαίσιο της διοργάνωσης παγκοσμίου ενδιαφέροντος που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας από τις 10 έως τις 20 Οκτωβρίου 2019.

Ειδικότερα, η διοργανώτρια εταιρεία Shri Sai Entertainments της εκδήλωσης «Haut Monde Mrs. India Worldwide 2019» ταξίδεψε στην Ελλάδα και πραγματοποίησε επιθεώρηση στο Porto Carras, τον επίσημο χορηγό διαμονής των καλλιστείων. Τα στελέχη της διοργανώτριας εντυπωσιάστηκαν από τις μεγάλες εγκαταστάσεις του συγκροτήματος και πραγματοποίησαν συναντήσεις με τοπικούς φορείς.

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Χαλκιδικής, κος Γρηγόρης Τάσιος, ο Γενικός Διευθυντής, κος Γιώργος Μπρουτζάςκαι η Marketing Manager του οργανισμού, κα Τάνια Ακριτίδου, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου και Γενικού Διευθυντή του Porto Carras, κου Χρήστου Ζήκου και στελεχών του ξενοδοχείου.

 

Ταυτόχρονα, παρούσες ήταν και η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ταξιδιωτικού γραφείου Mideast Travel, που αποτελεί Επίσημο Παγκόσμιο Ταξιδιωτικό Συνεργάτη της Διοργανώτριας Εταιρείας στην Ελλάδα, κα Κατερίνα Μούσμπε, καθώς και η συνεργάτιδά της στη Βόρεια Ελλάδα, κα Χριστίνα Καραμίχου, ιδιοκτήτρια του πρακτορείου Concierge και της αλυσίδας Plaisir.

Τη συνάντηση κάλυψε δημοσιογραφικά η υπεύθυνη του τουριστικού ρεπορτάζ στη Βόρειο Ελλάδα, κα Νικόλ Καζαντζίδου, από το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Continue Reading

Τουρισμός

«Συνδιαμορφώνοντας το Τουριστικό Προϊόν της Ηπειρωτικής Ελλάδας»

Νιώθω υπερήφανος που είμαστε σήμερα εδώ να εγκαινιάσουμε μαζί το πρώτο περιφερειακό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Ένα συνέδριο που σκοπό έχει να φέρνει την ΠΟΞ πιο κοντά στις Ενώσεις της και ταυτόχρονα να φέρνει κοντά ξενοδόχους με την πολιτεία. Να ανταλλάξουμε απόψεις και μέσα από τον ουσιαστικό διάλογο να αναδείξουμε τα θέματα που μας απασχολούν. Να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινά αποδέκτες λύσεις αλλά και τον τρόπο υλοποίησης τους.

Ο τουρισμός πάντα έπαιζε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Σήμερα ο ρόλος αυτός είναι αναβαθμισμένος, λόγω της σημαντικής αύξησης της συνδρομής του τουρισμού στο ΑΕΠ. Η χώρα μας προϋπολογίζει ανάπτυξη 2% αυξημένη από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Ανάπτυξη η οποία βασίζεται κυρίως στον τριτογενή τομέα. Τον δικό μας τομέα. Συνεπώς η επιτυχία του Έλληνα ξενοδόχου, σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι, εθνική υπόθεση. Ο Έλληνας ξενοδόχος συνδράμει πάνω από 10 δις στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν και απασχολεί πάνω από 200,000 εργαζομένους με βάση τα τελευταία μελέτη του ΞΕΕ. 

Ωστόσο ενώ η επιτυχία του κλάδου μας είναι αδιαπραγμάτευτη, η αποκλειστική αναφορά στα ρεκόρ εσόδων και αφίξεων δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα επιμέρους περιοχών. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας συνέδριο στην καρδιά! της ηπειρωτικής Ελλάδας. Είναι ξεκάθαρο, ότι το Καρπενήσι σήμερα δεν θυμίζει τις εικόνες των Χριστουγέννων. Αυτή είναι η πραγματικότητα χιλιάδων επιχειρήσεων που βασίζονται σε λιγότερο από 90 ημέρες δυναμικής λειτουργίας για να καλύψουν λειτουργικά έξοδα 365 ημερών. Παρόλα αυτά, οι περιοχές αυτές έχουν εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης και εμπλουτισμού της Ελληνικής τουριστικής εμπειρίας. Χρειάζεται όμως ο σωστός σχεδιασμός και για αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

Στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων προσπαθούμε να αναδείξουμε τις προοπτικές του ξενοδοχειακού κλάδου. Να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε την πολιτεία, την αυτοδιοίκηση και την ελληνική κοινωνία για τα εξειδικευμένα θέματα.Κάνουμε στοχευμένες παρεμβάσεις σε σχέση με την ανάγκη βελτίωσης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (όπως πρόσφατα για τη νομοθεσία των  DMMOs) ενώ παράλληλα αναδεικνύουμε σοβαρές αδυναμίες του κλάδου.

Και μιλώντας για σοβαρές αδυναμίες, ένα από τα βασικότερα εμπόδια  στην ποιοτική αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος είναι η διαχρονική απουσία – η διαχρονική απουσία – στήριξης των ξενοδοχείων έως 3 αστέρων που σε αριθμό δυναμικότητας ξεπερνάνε τα 200,000 δωμάτια. Ο ποιοτικός και βιώσιμος τουρισμός προϋποθέτει πως όλα τα καταλύματα έχουν την απαραίτητη χρηματοδοτική στήριξη ώστε να εκσυγχρονίζουν τις εγκαταστάσεις τους τόσο ενεργειακά όσο και σε επίπεδο υποδομών. Μετά από επανειλημμένες παρεμβάσεις μας πρόσφατα είδαμε τη προδημοσίευση του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ που πράγματι κινείται στη σωστή κατεύθυνση.  Παράλληλα προετοιμάζουμε σε συνεργασία με την DELOITTE μια σειρά από δωρεάν εργαστήρια Consulting που θα βοηθήσουν στην προετοιμασία τα μέλη μας που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Επίσης, μέσα από μια στρατηγική συμφωνία που ολοκληρώνουμε με την Εθνική Τράπεζα, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ειδικό προϊόν χρηματοδότησης κεφαλαιακών δαπανών μικρών ξενοδοχειακών καταλυμάτων έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να αντλήσουν ρευστότητα και από το τραπεζικό σύστημα. Οι δύο αυτές δράσεις σε συνδυασμό με την συνδικαλιστική πίεση που ασκούμε ευελπιστούμε να πλαισιωθούν από ένα γενναίο πρόγραμμα επιδότησης για τα μικρά ξενοδοχεία από το υπουργείο ανάπτυξης.

Μια ακόμα σοβαρή αδυναμία που εντοπίζουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο η ελληνική πολιτεία διαχρονικά προσεγγίζει τον κλάδο μας σε βασικά θέματα ανταγωνιστικότητας. Ενδεικτικά  αναφέρω τα εξής:

ΠΡΩΤΟΝ Η βραχυχρόνια μίσθωση, που έχει αφεθεί πάνω από 10 χρόνια να ανταγωνίζεται αθέμιτα τον κλάδο μας. Έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε 1,000,000 κλίνες!! σε τέτοια καταλύματα τα οποία λειτουργούν χωρίς ένα στοιχειώδες νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς στοιχειώδεις προδιαγραφές υγιεινής και  ασφαλείας. Τα καταλύματα αυτά λειτουργούν κάτω από τον μανδύα της οικονομίας του διαμοιρασμού  εις βάρος των ξενοδοχείων, εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και το σημαντικότερο.. εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και των συμπολιτών μας  που καλούνται να καταβάλουν διπλάσια και τριπλάσια ενοίκια για να βρουν στέγη. Αναμένουμε το υπουργείο τουρισμού να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη λειτουργία της εν λόγω δραστηριότητας.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ Το τέλος ανθεκτικότητας. Ένα τέλος που θεσμοθετήθηκε εις βάρος μας χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση. Το τέλος αυτό αποβαίνει στην προσπάθειας ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης καθώς είναι ποσοστιαία πολύ μεγαλύτερο στις  περιόδους και στις περιφέρειες χαμηλής ζήτησης. Η Στερεά Ελλάδα είναι ένα παράδειγμα στο οποίο αυτή αδικία είναι ακόμα πιο αισθητή.

ΤΡΙΤΟΝ Ο ΦΠΑ στην διαμονή που έχει υπερδιπλασιαστεί εδώ και σχεδόν 10 χρόνια και η μείωση  του οποίου είχε  αποτελέσει προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβαρύνει τους πελάτες μας με ένα ποσοστό το οποίο είναι υψηλότερο από όλους τους διεθνείς ανταγωνιστές μας.

Από την πλευρά μας προσπαθούμε να αναδείξουμε και να προσεγγίσουμε τα προβλήματα αυτά. Σε σχέση με το τέλος ανθεκτικότητας ετοιμάζουμε μια τεκμηριωμένη πρόταση που θα καταθέσουμε στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με σκοπό τη μείωση του και μεταφορά του χαμένου δημοσιονομικού χώρου στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Παράλληλα για τον ΦΠΑ συζητήσαμε με τον αρμόδιο υφυπουργό την αναγκαιότητα βελτίωσης του σχετικού πλαισίου και αναζητούμε παραγωγικούς τρόπους τεκμηρίωσης του πολλαπλασιαστικού οφέλους που θα είχε η μείωση του μεσοπρόθεσμα.

Αγαπητοί επιχειρηματίες και φίλοι του τουρισμού,

Οι προκλήσεις αυξάνονται. Τα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μεγαλώνουν. Δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε μόνοι μας. Η εποχή μας απαιτεί και επιβάλλει συνέργειες.

Πρέπει, λοιπόν, να καταστήσουμε τους ανθρώπους της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης, αλλά και τους συμπολίτες μας κοινωνούς των ειδικών θεμάτων του τουρισμού μας.

Και είμαι βέβαιος πως θα διαπιστώσουνε ότι τα περισσότερα από αυτά δεν αφορούν μόνο τον κλάδο μας. Είμαι πεπεισμένος πως αν συνεργαστούμε θα μπορέσουμε να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις και να τις εφαρμόσουμε προς όφελος όλων.

Γιατί ο τουρισμός στην Ελλάδα σήμερα είναι υπόθεση όλων μας.

Continue Reading

Τουρισμός

Δυναμικό παρόν της Χαλκιδικής, Θεσσαλονίκης και Πιερίας τουριστική έκθεση της Ουγγαρίας

Η κοινή παρουσία Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζεται με στόχο αυτήν τη φορά την τουριστική αγορά της Ουγγαρίας. 

Οι 3 Οργανισμοί συμμετείχαν με κοινό περίπτερο στην τουριστική έκθεση Travel+ Utazas στη Βουδαπέστη αναδεικνύοντας τις φυσικές ομορφιές, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, τις εξωτικές θάλασσες, και την αυθεντική φιλοξενία των περιοχών.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, τα στελέχη των Οργανισμών πραγματοποίησαν στοχευμένες συναντήσεις με επαγγελματίες του τουρισμού, ταξιδιωτικά γραφεία και Tour Operators της Ουγγαρίας. 

Παράλληλα, παρουσίασαν στο κοινό τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεντρικής Μακεδονίας. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε για οδικές εκδρομές της χώρας μας τόσο για ΙΧ αυτοκίνητα, όσο και για αυτοκινούμενα οχήματα. 

Η προσέλευση επισκεπτών στο περίπτερο ήταν αθρόα και αποτέλεσε πόλο έλξης για τους Ούγγρους, οι οποίοι σύμφωνα με τους οργανωτές ξεπέρασαν τους 30.000. Η Ουγγαρία είναι μία ανερχόμενη αγορά γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της Fraport για το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης, όπου καταγράφεται  ανοδική πορεία στις αφίξεις από την Ουγγαρία: το 2022 καταγράφηκαν 35.642 αφίξεις, ενώ το 2023 οι αφίξεις ανήλθαν σε 44.668, μια αύξηση δηλαδή της τάξεως του 25,32%. 

Το περίπτερο τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Ουγγαρία, κ. Μανώλης Αποστολάκης και ο Εμπορικός Ακόλουθος, κ. Δούκας Μαρινόπουλος, οι οποίοι θα συνδράμουν σε κοινές δράσεις προβολής.

Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκη Βούλα Πατουλίδου δήλωσε: “οι επισκέπτες από την Ουγγαρία είναι φανατικοί υποστηρικτές του μοντέλου «Ήλιος-Θάλασσα». Ωστόσο με τις συντονισμένες προσπάθειες του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης η Θεσσαλονίκη  «συστήθηκε» ως μία ζεστή και φιλόξενη πόλη όπου μπορούν να πραγματοποιήσουν ποικίλες δραστηριότητες. Στις προτιμήσεις τους περιλαμβάνονται ακόμα ο πολιτισμός και η ιστορία της Κεντρικής Μακεδονίας, ο οδικός τουρισμός με αυτοκίνητα αλλά και μηχανές, το κάμπινγκ και οι οικογενειακές διακοπές. Με ενωμένες τις δυνάμεις των Οργανισμών τα αποτελέσματα είναι ορατά”.

«Η Χαλκιδική είναι για αρκετούς Ούγγρους ένας γνώριμος προορισμός και μάλιστα επαναλαμβανόμενος, ενώ για άλλους αποτελεί μια νέα πρόταση διακοπών. Στην έκθεση επιβεβαιώθηκε ότι παραμένει ισχυρή, η τάση πολλών Ούγγρων να ταξιδέψουν και φέτος οδικώς προς τη χώρα μας, με βασικούς προορισμούς την Χαλκιδική, τη Θεσσαλονίκη ως city break προορισμό αλλά και την Πιερία» σημειώνει ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, κ. Γρηγόρης Τάσιος. 

Ο Πρόεδρος του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) Γιώργος Καραλής επεσήμανε:

“Εφαρμόζοντας πιστά την πολιτική της εξωστρέφειας και τη στρατηγική τουριστικής προβολής του ΠΟΤΑΠ, με την αμέριστη συμπαράσταση της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κας Σοφίας Μαυρίδου, παρoυσιάσαμε με επιτυχία τον προορισμό Πιερία στο χάρτη της τουριστικής αγοράς της Ουγγαρίας. Συνεχίζουμε και στις επόμενες εκθέσεις αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ομορφιές και τις δυνατότητες του τόπου μας”.

Continue Reading

Επαγγελματικά ταξίδια(συνεδριακός-εκθεσιακός τουρισμός)

FAM TRIP ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

Το Signature Travel, ένα από τα πιο ιστορικά ταξιδιωτικά γραφεία στην Ελλάδα, διοργάνωσε πρόσφατα ένα επιτυχημένο ταξίδι εξοικείωσης (fam trip) στην Κωνσταντινούπολη. Η αποστολή αυτή, που υλοποιήθηκε με την φιλοξενία της αλυσίδας ξενοδοχείων Nova Plaza, είχε ως στόχο να μυήσει τους Έλληνες ταξιδιωτικούς πράκτορες, δημοσιογράφους και travel vloggers στη ζωντανή κουλτούρα, την πλούσια ιστορία και τα εκπληκτικά τοπία της Κωνσταντινούπολης.

Κατά τη διάρκεια της τετραήμερης εκδρομής, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την αυθεντική ατμόσφαιρα των διαφορετικών γειτονιών και των εμβληματικών ορόσημων της Κωνσταντινούπολης. Το δρομολόγιο περιλάμβανε επισκέψεις στην Ασιατική Πλευρά (Kadikoy), την περιοχή της Πλατείας Ταξίμ, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το Φανάρι, το εκπληκτικό Ντολμά Μπαχτσέ και την Ιστορική Χερσόνησο, όπου οι επισκέπτες συμμετείχαν σε ξεναγήσεις που αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά και τα αρχιτεκτονικά θαύματα της πόλης. Φυσικά τη μεγαλύτερη συγκίνηση προκάλεσε η Αγιά Σοφιά η οποία παρά τη μετατροπή της σε τζαμί, στέκει αγέρωχη και χαρακτηρίζεται από απαράμιλλο κάλλος. Πολύ θετικά σχόλια απέσπασε η Βασιλική Κινστέρνα, η οποία εντυπωσίασε τους ταξιδιώτες με τους μυσταγωγικούς φωτισμούς και τα πρωτότυπα σύγχρονα καλλιτεχνικά installations.

Αξιομνημόνευτη στιγμή του fam trip ήταν φολκλορικό πρόγραμμα, όπου η παραδοσιακή τουρκική μουσική, οι  παραστάσεις Καζάκικων χορών και χορών της κοιλιάς συνεπήραν τους επισκέπτες. Επιπλέον, δόθηκε η  ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια μοναδική κρουαζιέρα στο Βόσπορο, που τους προσέφερε πανοραμική θέα στον μαγικό ορίζοντα της Κωνσταντινούπολης και της ιστορικής ακτής.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που διοργανώσαμε αυτό το fam trip στην Κωνσταντινούπολη», δήλωσε η Χριστιάνα Αλιφραγκή, ταξιδιωτική σύμβουλος και συνοδός του group τoυ Signature Travel. «Η Κωνσταντινούπολη είναι μια πόλη γεμάτη με μαγευτικά αξιοθέατα, γεύσεις και εμπειρίες και θέλαμε να προσφέρουμε στους συνεργάτες και φίλους μας ένα αξέχαστο ταξίδι που να δείχνει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει αυτός ο υπέροχος προορισμός.»

Το fam trip έδωσε την  ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν το επιβλητικό σταυροδρόμι μεταξύ Δύσης και Ανατολής δημιουργώντας πολύτιμες επαφές και συνεργασίες εντός της τουριστικής βιομηχανίας. Μέσα από αυτές τις εμπειρίες και τις  δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για την Κωνσταντινούπολη, προσφέροντας στους πελάτες τους μοναδικές ευκαιρίες για αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Continue Reading

Trending