Connect with us

Συνεντεύξεις

Συνέντευξη από τον Ιωάννη Αθανασιάδη Δικηγόρο στον Άρειο Πάγο & Διδάκτορα Νομικής Α.Π.Θ. με την δημοσιογράφο Πωλίνα Πετκάκη

Κ. Αθανασιάδη πώς ορίζεται η σεξουαλική παρενόχληση στον εργασιακό χώρο;

Σύμφωνα με το Ν. 3896/2010, ως σεξουαλική παρενόχληση ορίζεται οποιαδήποτε μορφή ανεπιθύμητης λεκτικής, ψυχολογικής ή σωματικής συμπεριφοράς σεξουαλικού χαρακτήρα, με αποτέλεσμα την προσβολή της προσωπικότητας ενός προσώπου, ιδίως με τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος γύρω από αυτό. 

Πώς μπορεί να προστατευθεί το θύμα μίας σεξουαλικής παρενόχλησης με τις διατάξεις του εργατικού δικαίου;

Εφόσον η συμπεριφορά αυτή δημιούργησε τέτοιες συνθήκες, ώστε, καλόπιστα και αντικειμενικά, να μην είναι πλέον δυνατή παροχή της εργασίας του εργαζομένου με πνεύμα αμοιβαίας κατανόησης και συνεργασίας, ή να επέφερε τέτοια ηθική μείωση στην προσωπικότητά του, ώστε η περαιτέρω συνέχιση της εργασίας του στο χώρο της επιχείρησης του εργοδότη να αποβαίνει αδύνατη ή δυσχερής, τότε μπορεί ο εργαζόμενος να θεωρήσει ότι υφίσταται μονομερής και βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του από μέρους του εργοδότη, οπότε, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 7 του Ν. 2112/1920, έχει το δικαίωμα να θεωρήσει την πράξη αυτή ως καταγγελία της εργασιακής σύμβασης και να απαιτήσει την καταβολή της αποζημίωσης.

Ποια είναι η ποινική αντιμετώπιση της σεξουαλικής παρενόχλησης;

Σύμφωνα με τα άρθρα 337 παράγραφος 4 και 343 του Ποινικού Κώδικα, όποιος προβαίνει σε χειρονομίες γενετήσιου χαρακτήρα ή διατυπώνει προτάσεις για τέλεση γενετήσιων πράξεων, καθώς όποιος υποχρεώνει σε επιχείρηση ή ανοχή γενετήσιας πράξης πρόσωπο που εξαρτάται εργασιακά από αυτόν ή εκμεταλλευόμενος την ανάγκη ενός προσώπου να εργαστεί, τιμωρείται με ποινές φυλάκισης ή με χρηματική ποινή. Δηλαδή, οι πράξεις είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα.  

Ορίστε μας την διαφορά της σεξουαλικής παρενόχλησης από την σεξουαλική κακοποίηση και άλλες πράξεις;

Η σεξουαλική παρενόχληση υπάρχει όταν κάποιος, χρησιμοποιώντας τη δύναμη και την επιρροή του, προκαλεί μία εξαναγκασμένη συναίνεση σε σεξουαλική πράξη. Ο βιασμός δεν προϋποθέτει καμία εργασιακή εξάρτηση ή επιρροή και χρειάζεται σωματική βία ή απειλή κινδύνου ζωής για να εξαναγκάσει κάποιος κάποιον άλλο σε συνουσία ή άλλες ισοδύναμες γενετήσιες πράξεις χωρίς τη συναίνεσή του. Ο βιασμός, εφόσον αποδειχθεί, είναι βαρύ κακούργημα και τιμωρείται με ποινή κάθειρξης από 10 έως 20 χρόνια. Δεν προϋποθέτει ανηλικότητα, αλλά μπορεί να συμβεί και μεταξύ ενηλίκων, που είναι και το σύνηθες.

Ποιες είναι οι ποινικές διατάξεις που προστατεύουν έναν ανήλικο από σεξουαλικές επιθέσεις εναντίον του;

Σύμφωνα με το άρθρο 339 του Ποινικού Κώδικα, όποιος ενεργεί γενετήσια πράξη με πρόσωπο νεότερο των δεκαπέντε ετών ή το παραπλανά με αποτέλεσμα να ενεργήσει ή να υποστεί τέτοια πράξη τιμωρείται: α) αν ο παθών δεν συμπλήρωσε τα δώδεκα έτη, με κάθειρξη από 5 έως 20 χρόνια, β) αν ο παθών συμπλήρωσε τα δώδεκα αλλά όχι τα δεκατέσσερα έτη, με κάθειρξη από 5 έως 10 χρόνια και γ) αν συμπλήρωσε τα δεκατέσσερα έτη, με φυλάκιση τουλάχιστον από 2 έως 5 έτη. Με τον ίδιο περίπου τρόπο τιμωρείται, σύμφωνα με το άρθρο 351Α του Ποινικού Κώδικα, και η γενετήσια πράξη με ανήλικο που τελείται από ενήλικο με αμοιβή ή με άλλα υλικά ανταλλάγματα ή η γενετήσια πράξη μεταξύ ανηλίκων που προκαλείται από ενήλικο. 

Κ. Αθανασιάδη σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται κάποια ψυχιατρική έκθεση;

Όταν το θύμα είναι ανήλικο, ο ύποπτος ή ο κατηγορούμενος για εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή/και για εγκλήματα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, υποβάλλεται σε διαγνωστική εξέταση της ψυχογενετήσιας κατάστασής του. Σε ειδική εξέταση της ψυχικής και σωματικής κατάστασής του υποβάλλεται και το ανήλικο θύμα, προκειμένου να κριθεί αν έχει ανάγκη θεραπείας.

Τι γίνεται όμως  με τις πράξεις που καταγγέλλονται τόσα πολλά χρόνια μετά την τέλεσή τους; Ποια είναι η έννοια της παραγραφής;

Οι διατάξεις περί παραγραφής δεν έχουν σκοπό να προστατεύσουν ή να επιβραβεύσουν το πρόσωπο που εγκλημάτησε και που από τύχη, από αμέλεια ή από δικές του ενέργειες, ξέφυγε από το δόκανο του νόμου. Κρίσιμος όρος δεν είναι ούτε η πιθανή αλλοίωση ή εξαφάνιση στοιχείων με το πέρασμα του χρόνου. Το προστατευόμενο αγαθό είναι το κοινωνικό περιεχόμενο του δικαίου. Δηλαδή, η ειρήνευση της κοινωνικής τάξης μέσα από το πέρασμα – εύλογου και συνδεόμενου με τη βαρύτητα των εγκλημάτων – χρόνου, ακόμα και με τον κίνδυνο ορισμένες πράξεις να μην τιμωρηθούν. Μια κοινωνία δεν μπορεί να πάει μπροστά αν κοιτάζει συνεχώς πίσω, αν ανασκαλεύει εσαεί τα παλιά τραύματα. Αυτή είναι παγκοσμίως η ratio της ποινικής παραγραφής.

Τι γίνεται μέσα στην οικογένεια; Προβλέπεται κάποια προστασία για τα παιδιά και τους εφήβους;

Η γενετήσια πράξη μεταξύ συγγενών εξ αίματος ή από υιοθεσία, ανιούσας και κατιούσας γραμμής και μεταξύ αμφιθαλών ή ετεροθαλών αδελφών, όταν γίνεται μεταξύ ενηλίκων ή με έφηβους μεγαλύτερους των 15 ετών, τιμωρείται: α) ως προς τους ανιόντες (γονείς) με φυλάκιση από 3 έως 5 έτη, β) ως προς τους κατιόντες (παιδιά) με φυλάκιση έως δύο έτη ή με χρηματική ποινή και γ) μεταξύ αδελφών με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή. Πάντως, συγγενείς κατιούσας γραμμής ή αδελφοί μπορούν να απαλλαγούν από κάθε ποινή, αν κατά τον χρόνο της πράξης δεν είχαν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος.

Όταν αναφερόμαστε στον όρο ενδοοικογενειακή βία τι ακριβώς σημαίνει;

Ο Ν. 3500/2006 προβλέπει ορισμένες συμπεριφορές πλημμεληματικού χαρακτήρα, όπως την ενδοοικογενειακή απλή σωματική βλάβη που προξενείτε από συνεχή συμπεριφορά, την ενδοοικογενειακή επικίνδυνη σωματική βλάβη ή την ενδοοικογενειακή προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανηλίκου. Και ορισμένες συμπεριφορές κακουργηματικού χαρακτήρα, όπως την ενδοοικογενειακή βαριά σωματική βλάβη, τον βιασμό εντός γάμου, την κατάχρηση σε ασέλγεια εντός γάμου, αλλά και τα βασανιστήρια, δηλαδή τη μεθοδευμένη πρόκληση έντονου σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης.

Ποιοι θεσμοί κοινωνικής προστασίας προβλέπονται στις περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας;

Καταρχήν, προβλέπεται ο θεσμός της ποινικής διαμεσολάβησης. Δηλαδή, ο υπαίτιος υποχρεώνεται να παρακολουθήσει ειδικό συμβουλευτικό -θεραπευτικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας σε δημόσιο φορέα, σε όποιον τόπο και για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται τούτο αναγκαίο από τους αρμόδιους θεραπευτές. Εξάλλου, ο νόμος προβλέπει για τα θύματα την ύπαρξη υποστηρικτικών υπηρεσιών, στις οποίες μπορεί να απευθυνθεί (όπως την τηλεφωνική γραμμή SOS 15900 της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων και την τηλεφωνική γραμμή 197 του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης για να λάβει ψυχοκοινωνική στήριξη και νομική συμβουλευτική. Ενώ υπάρχουν και ξενώνες κακοποιημένων γυναικών, εάν το θύμα διατρέχει κάποιο κίνδυνο ή κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να αλλάξει διαμονή.

Νομίζετε ότι το νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκές;

Στην Ελλάδα υπάρχει ένα σημαντικής έκτασης οπλοστάσιο για την αντιμετώπιση όλων των φαινομένων. Ωστόσο, τα θύματα είτε δεν καταφεύγουν στην αναζήτηση της έννομης προστασίας τους, είτε φοβούμενα τον διασυρμό και την διαπόμπευση σε συνδυασμό με την αμφιβολία τους για την επιτυχή έκβαση της δίκης είτε από την έλλειψη τυχόν των αναγκαίων αποδεικτικών στοιχείων. Το κίνημα Me Too μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό των φαινομένων ανάρμοστης συμπεριφοράς, με όποιον τρόπο κι αν αυτή εκδηλώνεται, καθώς στην αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, όπου απαιτείται. Επίσης, η ψηφιακή διαδικτυακή πύλη metoo.gov.gr, καθώς και η θέσπιση κώδικα δεοντολογίας για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους που ασχολούνται στον τομέα του πολιτισμού μπορούν να συμβάλουν θετικά προς την κατεύθυνση αυτή.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

“Σημάδια στο Χρόνο: Η Queer Ιστορία της Θεσσαλονίκης”

H Θεσσαλονίκη ζει στο ρυθμό του πανευρωπαϊκού φεστιβάλ υπερηφάνειας EuroPride 2024 και η dot2dot, σε αποκλειστική συνεργασία με τη διοργάνωση, σας ξεναγεί στην queer ιστορία της πόλης!
Ποια είναι τα σημεία του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης που άφησαν τα σημάδια
τους μέσα στο χρόνο; Ποιες είναι οι ιστορίες της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητάς της; Τι σχέση έχει
ένας άνδρας 2.300 χρόνων, ένα καφενείο στο λιμάνι, μια αυτοκτονία στα Δικαστήρια και τα
Λουτρά Παράδεισος;

Σε μια ξεχωριστή περιπατητική ξενάγηση με την υπογραφή της πολιτιστικής εταιρείας
dot2dot, οι συναρπαστικές ιστορίες των ανθρώπων της πόλης συνδέονται με κτίρια-
τοπόσημα, πλατείες, αγορές και γειτονιές πολυσύχναστες αλλά και του περιθωρίου,
γειτονιές φωτεινές αλλά και σκοτεινές. Σε κάθε βήμα της διαδρομής, live performances, φωτογραφίες, ήχοι και αντικείμενα πρωταγωνιστών αποκαλύπτουν ένα νέο κεφάλαιο
στην ιδιαίτερη και πολύχρωμη ιστορία της Θεσσαλονίκης.
Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Απαραίτητη η προκράτηση.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

8ο WIB Forum MASTERING CHAOS

Η αλλαγή, η αβεβαιότητα και  το χάος κρύβουν ευκαιρίες

Τρίτη 11.6.2024 _ Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 8ο WIB Forum του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Mastering Chaos» στις 5 Ιουνίου 2024. Στο κατάμεστο Ellinikon Experience Center μίλησαν διακεκριμένοι ομιλητές, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, «έβαλαν στο τραπέζι» σημαντικά θέματα ως προς το πώς μπορεί κανείς να ακμάσει σε συνθήκες αβεβαιότητας, ασάφειας και πολλαπλών ανατροπών.

Οι ομιλητές τόνισαν συνολικά την αξία της αυτογνωσίας και της ενσυναίσθησης σε μια νέα εποχή. Αναφέρθηκαν στη σημασία της ομάδας, όταν η επιχειρηματικότητα είναι σαν κινούμενη άμμος, στην τόλμη να παίρνει κανείς ρίσκα με σοφία, αντί να κάνει πίσω, και στην παραδοχή ότι μέσα στο ατελές και ασαφές του χάους αναδεικνύονται οι νέες ιδέες που θα κάνουν τη διαφορά.

Στην έναρξη του 8ου Women in Business Forum ο Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Νικόλαος Μπακατσέλος, απέτεινε την πρόσκληση να αγκαλιάσουμε το απροσδόκητο, να αμφισβητήσουμε τις βεβαιότητες μας, να ανακαλύψουμε νέους τρόπους σκέψης και δράσης.

Ο Ηλίας Σπυρτούνιας, Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη συνέχεια, τόνισε ότι το χάος δεν είναι μόνο απειλή. Μέσα στο χάος κρύβονται οι σπόροι της καινοτομίας, της δημιουργικότητας και της προόδου.

Η Μυλαίδη Στούμπου, Πρόεδρος της Επιτροπής Women in Business του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, σημείωσε ότι για να πλοηγηθούμε σε αχαρτογράφητα νερά πρέπει να βρούμε την ισορροπία, το πολυπόθητο «μέτρο» ανάμεσα στο φόβο και την τόλμη, ανάμεσα στην απραξία και τη δράση, ανάμεσα στη στατικότητα και την εξέλιξη.

Η Σίσσυ Ηλιοπούλου, μέλος της Επιτροπής Women in Business και συντονίστρια της εκδήλωσης, ανέφερε ότι πρέπει σε προσωπικό και σε συλλογικό επίπεδο να δούμε πως θα βγούμε από τις προκλήσεις αναγεννημένοι.

Ο Δρ. Θεοφάνης Τάσσης, Καθηγητής Φιλοσοφίας στο Alpen Adria University στην Αυστρία, έβαλε στο τραπέζι την έννοια της «φρόνησης», ώστε κανείς να τολμά, να ρισκάρει, να γίνεται πολυμήχανος και εφευρετικός, χωρίς να χάνει τη σοφία, τα όρια, τη σύνεση που θα καθορίσουν την ασφαλή πορεία.

Η Δρ. Μαρίνα Οικονόμου-Λαλιώτη, καθηγήτρια Ψυχιατρικής στο ΕΚΠΑ υπογράμμισε πως σε συνθήκες χάους το μόνο σταθερό είναι ο εαυτός μας, και η ουσιαστική αυτογνωσία είναι θεμελιώδης για να έχει κανείς συγκρότηση και εσωτερική σταθερότητα στα ταραγμένα νερά της εποχής.

Η ηθοποιός Λένα Παπαληγούρα μίλησε για το ότι ενώ είναι όλα γύρω μας ρευστά, ωστόσο ο εσωτερικός εαυτός παραμένει ίδιος και αμετάλλακτος, ειδικά στους βασικούς του φόβους για τη ζωή, το θάνατο και την αγάπη. Ο ηθοποιός κάθε βράδυ στην σκηνή αναπροσδιορίζεται στον ίδιο ρόλο, με άλλο όμως κοινό, και στο τέλος της σεζόν ξεκινά από την αρχή ξανά. Και αυτό είναι το ζητούμενο της εποχής, να μπορείς να αντέχεις σε μια διαρκή καινούρια αρχή.

Η Ελένη Κοντοράβδη, Ιδρύτρια του The Laughter Experience ανέλυσε πώς το χιούμορ ξεκλειδώνει τη φαντασία, τις ιδέες και τις λύσεις, και μπορεί να ξεκινά από το σώμα, και όχι μόνο από τη σκέψη και το μυαλό.

Η Ελένη Βρεττού, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Τράπεζας Αττικής, τόνισε ότι τη διαφορά την κάνει η τόλμη να αναλάβει κανείς το ρίσκο, ώστε βγαίνοντας από τη ζώνη της άνεσης, να μπορεί να κάνει τη διαφορά, και να αντιμετωπίζει μια αναδυόμενη ανάγκη.

Η Eve Psalti, Senior Director, Artificial Intelligence Engineering, Microsoft, τόνισε ότι στη δική της διαδρομή στο διαρκώς ανατρεπόμενο τοπίο της τεχνολογίας, αυτό που στήριξε την πρόοδό της ήταν η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία. Μίλησε για τη σημασία της διαρκούς μάθησης, και την αφοσίωση στο να εξελίσσει κανείς τις γνώσεις του και να επανεφευρίσκει τις δεξιότητές του.

Ο καθηγητής στο ΜΙΤ, Dr. Manolis Kellis, έφερε πολλά παραδείγματα από την έρευνα στη βιολογία, που αναδεικνύουν το πώς το ατελές δίνει την ώθηση σε τέλειες λύσεις. Το ανθρώπινο είδος εξελίχτηκε σε αυτό που είναι σήμερα εξαιτίας των αδυναμιών και των λαθών του κι όχι παρά τις ατέλειές του.

Tέλος, ο Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ συνομίλησε με τη δημοσιογράφο Έλλη Στάη, και έδωσε έμφαση στην αξία της ομαδικότητας σε ασταθείς συνθήκες, καθώς και στη διαύγεια, την καθαρή ματιά που οδηγεί σε ακριβείς επιλογές και αποφάσεις. Ανέδειξε τη μεγάλη σημασία του να μπορεί κανείς να βλέπει τις λεπτές γραμμές και να ισορροπεί σε αυτές, με ανθρωπιά και με σταθερές εσωτερικές αξίες.

Ένα συνολικό συμπέρασμα του 8ου Women in Business Forum ήταν ότι οι συνθήκες χάους θα είναι η νέα μας κανονικότητα, και σε αυτές τις συνθήκες, ασφαλής πλοηγός θα είναι το μέτρο αλλά και η τόλμη, η διαρκής μάθηση, η ευελιξία, αλλά και η δέσμευση στις βαθιές ανθρώπινες αξίες.

Continue Reading

Συνεντεύξεις

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Άλκηστις Βενετοπούλου

Πείτε μας λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Μεγάλωσα στην Αθήνα και μετά πήγα στο Λονδίνο για να σπουδάσω Καλές Τέχνες στο Saint Martins κάτι που ήταν το όνειρο μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Εκεί βυθίστηκα σε έναν κόσμο διαφορετικών πολιτισμών καθώς το Λονδίνο είναι γνωστό για τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του. Η εμπειρία μου εκεί γέμισε τη δημιουργική μου φλόγα, ενώ τα ταξίδια τότε ήταν πολύ οικονομικά από το Λονδίνο και είχα την τύχη να ταξιδέψω πολύ κάτι που πάντα αποτελούσαν πηγή έμπνευσης. Αυτή η ποικιλομορφία ανθρώπων και πολιτισμών ενίσχυσε την καλλιτεχνική μου προσέγγιση και με έκανε να ανακαλύψω νέες διαστάσεις στη δουλειά μου. Συνολικά, τα εννιά χρόνια που πέρασα στο Λονδίνο διαμόρφωσαν σημαντικά την καλλιτεχνική μου πορεία, την αισθητική μου αλλά πάνω από όλα οι εμπειρίας μου σε μεγάλες εταιρίες πολύ απαιτητικές όπως Victoria Secret, L’Wren Scott με έκανε να γίνω πολύ ανθεκτική και να δουλευω σκληρα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα σκηνικό που η σχεδιαστρια της L’Wren Scott με έσπρωξε στα σκαλιά επειδή μπήκα στο γραφείο της ενώ έδειχνε την νέα συλλογή στους buyers. Εμπειριες σαν αυτές τότε φάνταζαν σαν το τέλος του κόσμου ενώ στην πραγματικότητα ήταν μαθήματα ζωής.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Η Alchemia δημιουργήθηκε το 2020 κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αφού γέννησα την η κόρη μου. Αντιμετώπισα τις προκλήσεις που εμφάνισε το ευαίσθητο δέρμα της μικρής και αποφάσισα να δοκιμάσω να φτιάξω δικά μου σαπούνια στην κουζίνα, χρησιμοποιώντας γάλα γαϊδούρας. Όμως, όταν είδα τα αποτελέσματα, αισθάνθηκα απογοήτευση γιατί δεν ήταν όπως τα περίμενα. Ήθελα να φτιάξω ένα σαπούνι που θα είναι και αποτελεσματικό αλλά και όμορφο, που θα προσελκύει το βλέμμα και θα προσφέρει στιγμές χαλάρωσης. Γι’ αυτό αποφάσισα να μάθω να φτιάχνω δικά μου καλούπια με σχήμα βοτσαλωτού, δημιουργώντας έτσι προϊόντα που προσελκύουν και δημιουργούν μια αίσθηση ευεξίας και χαλάρωσης.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση; 

Θα συμβούλευα να είναι προετοιμασμένοι για τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν και να αντιμετωπίζουν τα πρώτα βήματα με αποφασιστικότητα και αισιοδοξία. Κάτι άλλο που προσπαθώ να υπενθυμίζω στον εαυτό μου η ζωή και ποσό μάλλον η επιχειρηματικότητα δεν είναι αγώνας ταχύτητας, αλλά ένας μαραθώνιος. Απαιτεί ανθεκτικότητα, συνέπεια και διαρκή αφοσίωση. Η επιτυχία συχνά έρχεται με βήματα μικρά και συνεχή, με αντοχή στις δυσκολίες και επιμονή στον στόχο.


Ποια είναι η πολιτική σας ως προς την βιώσιμη παραγωγή και την κοινωνική ευθύνη;

 Η πολιτική μας σχετικά με τη βιώσιμη παραγωγή και την κοινωνική ευθύνη είναι βαθιά ενσωματωμένη στη φιλοσοφία και τις δράσεις μας. Στην Alchemia, αποδεικνύουμε τη δέσμευσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της κοινωνίας μέσα από διάφορους τρόπους:

Βιώσιμη Παραγωγή: Αναζητούμε συνεχώς τρόπους για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμά μας κατά την παραγωγή των προϊόντων μας. Χρησιμοποιούμε φυσικά και βιώσιμα υλικά, μειώνουμε τις απορρίψεις και προωθούμε την ανακύκλωση και την ανανεώσιμη ενέργεια.

Κυκλική Οικονομία: Αποδίδουμε ιδιαίτερη προσοχή στην αρχή της κυκλικής οικονομίας, επαναχρησιμοποιώντας υλικά και πόρους και προωθώντας την αειφόρο ανάπτυξη.

Κοινωνική Ευθύνη: Δεσμευόμαστε να συμβάλλουμε στην κοινωνία μας μέσω δράσεων κοινωνικής ευθύνης. Το μικρό έθιμο που μοιράζουμε σαπούνια σε άστεγους, γυροκομια και άλλους που έχουν ανάγκη είναι ένα παράδειγμα αυτής της δέσμευσης.

Στοχεύουμε στη δημιουργία προϊόντων που είναι φιλικά προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, ενώ παράλληλα επιδιώκουμε να διαδώσουμε τη συνειδητοποίηση για τη σημασία της βιωσιμότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης στην κοινότητά μας.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Όπως είπε και ο Καβάφης στο “Πρώτο Σκαλί”, Κι αν είσαι στο σκαλί το πρώτο, πρέπει νά’σαι υπερήφανος κ’ ευτυχισμένος. Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι· τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα. Κι αυτό ακόμη το σκαλί το πρώτο πολύ από τον κοινό τον κόσμο απέχει. Κάτι που μου θύμιζε ο άντρας μου κάθε φορά που απογοητευόμουν.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Το όραμά μου για το μέλλον της εταιρείας μας είναι να εξελιχθούμε σε έναν παγκόσμιο παράγοντα στον τομέα της βιώσιμης παραγωγής προϊόντων προσωπικής φροντίδας. Θέλω να δούμε τα προϊόντα μας να φτάνουν σε κάθε γωνιά του πλανήτη, προσφέροντας υγιεινές και βιώσιμες επιλογές σε κάθε καταναλωτή. Επιπλέον, επιθυμώ να επιτύχουμε την πιστοποίηση B-corp και να γίνουμε carbon neutral, επιδεικνύοντας τη δέσμευσή μας στην προστασία του περιβάλλοντος και στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Το όραμά μας να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή να κάνει καλύτερες και πιο συνειδητοποιημένες επιλογές για ένα πιο ισορροπημένο μέλλον για τα παιδιά μας και εμάς.

Πέραν αυτού, ελπίζω να συνεχίσουμε την πρακτική της κοινωνικής μας ευθύνης, διανέμοντας προϊόντα σε άτομα που έχουν ανάγκη, όπως άστεγους και γυροκομιακές. Με αυτόν τον τρόπο, ελπίζω να συμβάλουμε στην καταπολέμηση της κοινωνικής ανισότητας και να προωθήσουμε μια κοινωνία πιο αλληλέγγυα και δίκαιη.

 Άλκηστις Βενετοπούλου

Founder and CEO  Alchemia Soaps


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending