Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

Ταχυδρομική τέχνη: Ο νέος τρόπος αισθητικής επικοινωνίας

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος*

Η μοντέρνα τέχνη, αν και προφανώς διατηρεί καταβολές και επιρροές από διάφορες εθνικές παραδόσεις, έχει πλέον αποκτήσει ένα παγκόσμιο χαρακτήρα, ένα κοινό μέσο συνεννόησης, που φιλοδοξεί να ξεπεράσει όλες τις εθνικές διαφορές.

Στη σημερινή εποχή του ανταγωνισμού, της αλλοτρίωσης ιδεών και συναισθημάτων, το έργο τέχνης επικοινωνεί απαραίτητα για να αγγίξει ποικίλα γούστα και αντιλήψεις αισθητικής, προκειμένου να καλύψει το πνεύμα της παγκοσμιοποίησης και της ενιαίας επικρατούσης αισθητικής αντίληψης.

Στην εποχή όπου κυριαρχεί η δυναστεία της εικόνας και της τάχιστης ανταλλαγής ιδεών και πληροφοριών γινόμαστε μοιραία συμμετέχοντες και ενεργοί της επικοινωνιακής διασικασίας, όπου το μήνυμα οφείλει να είναι σαφές και σύντομο.

Ο αποδέκτης, έχοντας καταχωρημένα μέσα του αναφορές και στοιχεία άλλων ιστορικών εποχών, όταν η σχέση άνθρωπος–περιβάλλον ήταν άμεση, κατορθώνει να ερμηνεύσει την εικαστική γραφή και γλώσσα μέσα από γνώριμα κωδικοποιημένα οπτικά σύμβολα και μοτίβα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, εκδηλώθηκε με επαναστατικές εκδηλώσεις σε διεθνές επίπεδο, το κίνημα (Fluxus). Σε πνευματική διαδοχή του προγενέστερου ακραίου και ανατρεπτικού Νταντά, το «Φλούξους-Συνεχής ροή» στόχευε και αυτό στην απαλλαγή του ατόμου από κάθε αναστολή, φυσική, διανοητική και πολιτική, αρνιόταν την ύπαρξη τεχνητών εμποδίων ανάμεσα στα διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία και επεδίωκε την κατάργηση και διάκριση ανάμεσα στην τέχνη και τη ζωή.

Το αποκορύφωμά του κατά το 1963-65, ήταν ένα πολυεπίπεδο φεστιβάλ συγκέντρωσε μουσικούς, χορευτές, ζωγράφους, ποιητές και γλύπτες απ’ όλο τον κόσμο.

Πλέον, η καλλιτεχνική δραστηριότητα ήταν περισσότερο σημαίνουσα από το ίδιο το έργο τέχνης. Είναι γεγονός ότι μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις σε όλα τα ανεπτυγμένα οικονομικά κέντρα διαδίδουν την σύγχρονη τέχνη. Εκπαιδευτικά ιδρύματα, εταιρείες και ιδιώτες επενδύουν σε έργα της σύγχρονης παραγωγής. Αρκετοί καλλιτέχνες ευημερούν και συναγωνίζονται τους πλουτοκράτες. Τα μέσα ενημέρωσης κάθε τύπου κάνουν καλά τη δουλειά τους…

Τη συνέχεια του άρθρου μπορείτε να τη δείτε εδώ

 

 

 

 

Πηγή

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Βιβλία

Νίκος Κούρκουλος: Ένας αυθεντικός πολίτης

Ένα λεύκωμα με σπάνιο υλικό. Κείμενα και φωτογραφικό υλικό που αφορούν το μεγάλο Έλληνα καλλιτέχνη άλλα και την εποχή του ελληνικού κινηματογράφρου και θεάτρου.

» Νίκος Κούρκουλος ένας αυθεντικός πολίτης παντός καιρού » από το κοινωφελές ίδρυμα Ι.Σ Λάτση. Ένας φόρος τιμής για τον Νίκος Κούρκουλος. θεατρανθρωπος, ρωμαλέος αυθεντικός.

Πρωταγωνιστής των ταινιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου. Η 13 χρονιά θητεία τους ως καλλιτεχνικος διευθυντής του εθνικού θεάτρου ήταν και θα είναι μεγάλη κληρονομιά

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους ανθρώπους που συνέλαβαν στην έκδοση και κυρίως στο ίδρυμα Ι.Σ. Λάτση, γιατί ο Νίκος Κούρκουλος είναι ένα σύμβολο δύναμης, ζωής και αξιοπρέπειας

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Η πόλη γιορτάζει, η τέχνη ζει!!

Το
60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
 είναι πρόκληση επετειακή  και συνάμα «πολιτιστική περιήγηση». Η φετινή
διοργάνωση, υπό την καθοδήγηση  του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Ορέστη Ανδρεαδάκη,
φιλοδοξεί να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και να στείλει μήνυμα δημιουργίας και
έμπνευσης.

Η γιορτή του ανεξάρτητου κινηματογράφου θα πραγματοποιηθεί στην ιστορική έδρα του θεσμού Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, στις αίθουσες του Λιμανιού -Φρίντα Λιάππα, Τώνια Μαρκετάκη, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές-, στο Δημοτικό Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» σε συνεργασία με τον Δήμο Παύλου Μελά και στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών, σε συνεργασία με το Δήμο Νεάπολης – Συκεών. Φέτος στις αίθουσες του Φεστιβάλ προστίθεται και ο κινηματογράφος Μακεδονικόν.

Γιορτάζει
τα  60 χρόνια με υπέροχες ταινίες,
συναρπαστικούς καλεσμένους, δράσεις στην πόλη, ένα κόμικ, εκθέσεις, αφιερώματα
στο παρόν και στο μέλλον του ελληνικού σινεμά και ένα νέο διαγωνιστικό τμήμα.
Τις αφίσες του
60ού ΦΚΘ σχεδίασε ο διεθνούς φήμης illustrator, Τζον Μαυρουδής και
τα επίσημα spot σκηνοθέτησε
ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα μικρού μήκους ταινίας, Βασίλης Κεκάτος.

  • Η αυλαία του 60ού ΦΚΘ θα ανοίξει την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019 στο Ολύμπιον, με το αφοπλιστικά αληθινό
    φιλμ Ιστορία Γάμου του Νόα Μπόμπακ.
  • Το Φεστιβάλ κλείνει την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019 με το απροσδόκητα αστείο και
    συγκινητικό Τζότζο (Jojo Rabbit) του Νεοζηλανδού Τάικα Γουατίτι.

Στο 60ό
ΦΚΘ θα υπάρχουν 26 μεγάλου μήκους και 17 μικρού μήκους ελληνικές
ταινίες:

 – 17
ταινίες σε πρώτη προβολή

– 5 ταινίες που
βραβεύτηκαν στο πρώτο Φεστιβάλ, το 1960.

– 2 ταινίες από
δημιουργούς που έφυγαν πρόσφατα από τη ζωή.

– 2 ταινίες στην
ενότητα «Ξεπερνώντας τα σύνορα»

– 1 ταινία που
έχει ήδη κάνει πρεμιέρα στην ενότητα «Μια δεύτερη ματιά»

Θα προβληθούν
επίσης, οι βραβευμένες 16 μικρού μήκους ταινίες από
το πρόσφατο 42ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. 

To  πρίσμα μέσα από το οποίο βλέπει το 60ό ΦΚΘ
τις 14 ταινίες του Διεθνούς
Διαγωνιστικού
 είναι το Overview Effect, μιας εμπειρίας
που συγκλονίζει την ανθρώπινη διάνοια.

Στο Διαγωνιστικό τμήμα
ταινιών VR/Virtual
Reality συμμετέχουν
φέτος 8 ταινίες.

Παρουσιάζουν  ένα νέο
διαγωνιστικό τμήμα, το Meet
 the Neighbors, με 10 ταινίες,
ανάμεσά τους και δύο ελληνικές. Στο τμήμα συμμετέχουν νέοι δημιουργοί από την
περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης
Ανατολής.

Το Φεστιβάλ παρουσιάζει το… ΦΕΣΤΙΒΑΛ, ένα κόμικ για όλα αυτά που συνθέτουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Αποτελεί
εμπειρία και πρόκληση το 60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η πόλη γιορτάζει, η τέχνη ζει!!

Από :

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

New Designers Awards

Η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας, Athens Xclusive Designers Week διοργανώνει για 26η συνεχόμενη σεζόν τον θεσμό των New Designers Awards που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου, στο Ζάππειο Μέγαρο.

Και αυτή τη σεζόν, η διάσημη γαλλική premium μπύρα 1664 Blanc που κυκλοφορεί από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, στηρίζει τον θεσμό αλλά και τη νεανική επιχειρηματικότητα, ενώ παράλληλα θα δροσίσει τους καλεσμένους της διοργάνωσης με την υπέροχη φρουτώδη γεύση της. Η 1664 Blanc προσκαλεί τους διαγωνιζόμενους να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν στην πασαρέλα μία επιπλέον δημιουργία με θέμα τη Γαλλική Ριβιέρα!

Η Κριτική Επιτροπή, αποτελούμενη από σημαντικούς επιχειρηματίες του χώρου της μόδας, σχεδιαστές και εκπροσώπους των Media από την Ελλάδα και το εξωτερικό, θα αξιολογήσει τις συλλογές, αναδεικνύοντας τους τρεις μεγάλους νικητές: Best New Designer, Best Trendsetter και Best Catwalk.

Οι τρεις νικητές θα ανακοινωθούν στην τελετή New Designers Awards by 1664 Blanc, η οποία θα πραγματοποιηθεί το βράδυ της Παρασκευής, 8 Νοεμβρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες:  www.axdw.gr

Continue Reading

Trending