Connect with us

Ομορφιά

Τα πάχη μου-τα πάθη μου, επάγγελμα..γυναίκα!

 Λέγεται για τις γυναίκες με τα λίγα παραπάνω κιλά ότι είναι αυτές με τη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Κατά πόσο ισχύει όμως κάτι τέτοιο; Τι κρύβεται πραγματικά πίσω από τα αμήχανα χαμογελά τους όταν ξεστομίζουν τη φράση «Ναι, έχω κάποια παραπάνω κιλά όμως δε νιώθω άσχημα για αυτό»; Φταίει ο οργανισμός από τη φύση του; Φταίει η έλλειψη αντίστασης στους  λιχουδιαστούς πειρασμούς;  Όποια κι αν είναι η αιτία του περιττού βάρους, αυτό αποτελεί  λόγο για την πτώση της αυτοπεποίθησης κάθε γυναίκας.

Τα παραπάνω κιλά δεν κάνουν καμία γυναίκα αναίσθητη στα πικρόχολα σχόλια και στους ψιθυριστούς σχολιασμούς που ίσως καθημερινά ακούει. Παρ’όλ’αυτά,  συνήθως, προτιμάει να κρύβει την αμηχανία της και να προσποιείται πως δεν ενοχλείται από αυτά.

Στις γυναίκες αυτές ασκείται συχνά σκληρή κριτική η οποία αγγίζει τα όρια του ρατσισμού. Ο ρατσισμός  γίνεται αισθητός σε πολλούς τομείς όπως είναι το εργασιακό περιβάλλον. Δεν είναι λίγες οι τοιχοκολλημένες αγγελίες που ζητούν «εμφανίσιμη κοπέλα». Σε μια εποχή όπου το μυαλό, οι γνώσεις και η εμπειρία αντικαταστάθηκαν από τα καλλίγραμμα πόδια και τις επίπεδες κοιλιές, μια γυναίκα ‘’όχι ιδανικών διαστάσεων’’ είναι δύσκολο να επιβιώσει. Η καθημερινότητά της μετατρέπεται σε πάλη για την απόκτηση εργασίας αφού χρειάζεται πλέον κόπος για να βρεθεί κάποιος εργοδότης που να μη νοιάζεται για την ‘’εικόνα’’ της επιχείρησής του, η οποία πολλοί πιστεύουν πως χαλάει όταν τα μάγουλα της εργαζόμενης είναι λίγο πιο φουσκωτά από της Πάρις Χίλτον. Οι επιχειρήσεις  στην προσπάθειά τους να τραβήξουν όσο το δυνατόν περισσότερο κοινό και καταναλωτές μετατράπηκαν σε βιτρίνες και πασαρέλες μόδας.

Ρατσισμό αποτελεί και η στάση των σχεδιαστών ρούχων μεγάλων αλυσίδων οι οποίοι σχεδιάζουν ολόκληρες collection βασισμένες σε καχεκτικά μοντέλα. Παρά το γεγονός ότι η μέση γυναίκα είναι, στην εποχή μας, γεματούλα, οι περισσότερες  σειρές ρούχων απευθύνονται σε γυναίκες ‘’μπάρμπυ’’,  στην ψηλή αδύνατη μητέρα της τηλεόρασης που η εγκυμοσύνη την πέρασε και δε την ακούμπησε, που παρά την κούραση την οποία έχει ως αποτέλεσμα η προσπάθειά της για συνδυασμό και ισορρόπηση μητρότητας-εργασίας, οι κοιλιακοί της διατηρούνται σαν αυτούς της Πετρουλάκη. Έτσι η γυναίκα αυτή απομακρύνεται από τη φροντίδα του εαυτού της αφού πιστεύει πως η κοινωνία την θεωρεί ‘’χαμένη υπόθεση’’ από τη στιγμή που δεν ενδιαφέρεται για το αν ακόμη θέλει να ψωνίσει, να ανανεωθεί, να νιώσει…γυναίκα!

Καμία γυναίκα δεν είναι τέλεια, καμία γυναίκα δεν είναι ιδανική. Ποιος  μπορεί άλλωστε να προσδιορίσει το «ιδανικό»; Ποιος είπε πως οι καμπύλες μιας γυναίκας δεν συμπεριλαμβάνονται στο «ιδανικό»; «Είμαι γυναίκα» πάει να πει «είμαι δυνατή, είμαι διαφορετική, δεν είμαι τέλεια και αγαπώ τις ατέλειές μου, δεν μπορώ να αντισταθώ στο προφιτερόλ στο ψυγείο μου στις δώδεκα το βράδυ κι αυτό μπορεί να μου δίνει τριακόσιες θερμίδες όμως μου δίνει και τη γλύκα αυτή που βλέπεις στο χαμόγελό μου, δε μου αρέσει να μου υπενθυμίζεις κάθε δέκα λεπτά τα μπράτσα μου που δε θα σφίξουν  ποτέ, το γυμναστήριο στη γωνία που έχω να πατήσω πέντε χρόνια, με κάνεις να νιώθω αμήχανα, με κάνεις να νιώθω άσχημη, πράγμα που δεν είμαι, είμαι όμορφη, είμαι εγώ και αγαπώ κάθε ένα από τα γεμάτα λίπος  κομμάτια μου, καιρός να μάθεις να τα αγαπάς κι εσύ».

Χαρά Αλεξανδροπούλου 
 Σπουδάστρια Δημοσιογραφίας

Ομορφιά

Ο Φειδίας, ο Leonardo da Vinci και η Πλαστική Χειρουργική

Ο Πλαστικός χειρουργός ακριβώς όπως ένας καλλιτέχνης θα πρέπει πάντα και σύμφωνα με τα παραπάνω να αναλύει ανθρωπομετρικά ορθά, έτσι ώστε να κάνει την σωστή αισθητική διάγνωση με στόχο πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο Δημήτρης Τριανταφύλλου μας εξηγεί ποια είναι η σχέση ανάμεσα στον Φειδία, τον Leonardo da Vinci, την πλαστική χειρουργική και τις τέλειες αναλογίες.

Ο“Κώδικας Da Vinci” του Dan Brown ήταν αναμφισβήτητα το βιβλίο που είχε τις περισσότερες πωλήσεις τη χρονιά που εκδόθηκε, αλλά και τους περισσότερους αναγνώστες.

Συναρπαστική πλοκή ενός θρίλερ που συνδυάζει την τέχνη, την ιστορία και τη Θρησκεία. Μια συνεχής αναζήτηση χαμένη σε μυστικούς κώδικες. Ο συγγραφές στη σελίδα 131 του βιβλίου του αναφέρεται στον αριθμό “φ”. Ο αριθμός αυτός πίστευαν και ήταν βέβαιοι οι αρχαίοι όταν τον ανακάλυψαν, ότι είχαν εντοπίσει τη θεμέλιο λίθο του σύμπαντος, τη δομική αρχή του Θεού. Ο αριθμός αυτός είναι απλά ένα νούμερο το “1,618” που το πραγματικά ασύλληπτο χαρακτηριστικό του ήταν ο ρόλος του ως θεμελιώδους δομικού στοιχείου στη φύση.

Τα πάντα (φυτά, ζώα, ακόμα και οι άνθρωποι) διέπονται από αναλογίες που συνέτειναν με τρομακτική ακρίβεια προς την αναλογία “φ”, προς 1. Η συνεχής αυτή παρουσία του ξεπερνά τα όρια της σύμπτωσης.

Σε μια κυψέλη όπου οι θηλυκές μέλισσες πάντοτε ξεπερνούν τις αρσενικές σε αριθμό, αν διαιρέσεις τον αριθμό των θηλυκών μελισσών με τον αριθμό των αρσενικών μελισσών σε οποιαδήποτε κυψέλη στον κόσμο καταλήγεις πάντα στον ίδιο αριθμό, το “φ”.

Ο χρυσός αριθμός “φ” είναι αφιερωμένος και βαπτίζεται έτσι απ’ το πρώτο γράμμα του ονόματος του πασίγνωστου σε όλους γλύπτη Φειδία. Ο αριθμός αυτός μπορεί να αποδοθεί με τον μαθηματικό τύπο φ= (τετραγωνική ρίζα του 5) + 1 δια 2. Παρ’ όλο που ο χρυσός αριθμός “φ” αυτή η θεία αναλογία είχε μελετηθεί και ήταν γνωστή από τους Πυθαγόρειους (όπου το 1 ταυτίζεται με το Θεό και όλα τα άλλα είναι παράγωγα αυτού), και την σχολή στο Άργος του γλύπτη Πολύκλειτου όπου γίνονται τρομερές ανθρωπομετρικές αναλύσεις με κύκλους, τετράγωνα τρίγωνα και άλλα Ευκλείδια γεωμετρικά σχήματα, ένας Μαθηματικός του 12ου αιώνα, ο Leonardo Fibonacci (ή Fillius Bonacci) παρουσιάζει μια ιδιαίτερα διάσημη και ξεχωριστή ακολουθία όπου το άθροισμα δύο διαδοχικών αριθμών ισούται με τον αμέσως επόμενο αλλά και τα πηλίκα των γειτονικών αριθμών προσεγγίζουν το 1,618 δηλαδή το χρυσό νούμερο “φ”. “Ακολουθία Fibonacci 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, …”.

To “χρυσό τμήμα” είναι ένα ευθύγραμμο τμήμα που αποτελείται από δύο επιμέρους τμήματα, ΑΒ το μικρότερο και BC το μεγαλύτερο. Η χρυσή αναλογία εκφράζεται με την εξίσωση ΑΒ/BC = BC/AC = φ = 1,618. “Χρυσό παραλληλόγραμμο’’ είναι αυτό που έχει πλευρές 1 Χ 1,618 (φ) ενώ “χρυσό τρίγωνο’’ αυτό με βάση 1 και πλευρές 1,618 (φ). Η ένωση πέντε τέτοιων ‘’χρυσών τριγώνων’’ δημιουργεί το “πεντάγραμμο’’ όπως ονομαζόταν από τους αρχαίους ή πεντάκτινο αστέρι. Γι’ αυτό το λόγο και το πεντάκτινο αστέρι θεωρούνταν ανέκαθεν σύμβολο ομορφιάς και τελειότητας.

Αυτός που κατανόησε καλύτερα από όλους τη “χρυσή αναλογία’’ στα μεταγενέστερα χρόνια στο ανθρώπινο σώμα δεν ήταν άλλος από τον Leonardo Da Vinci, ο οποίος έφτασε στο σημείο να εκταφιάζει πτώματα προκειμένου να μελετήσει τις ακριβείς αναλογίες της ανθρώπινης σκελετικής δομής. Είναι περίφημο το έργο του “Βιτρούβιος Άντρας’’. Μελέτη πάνω στο ανθρώπινο σώμα που το βλέπουμε σε αφίσες, προσκλήσεις ιατρικών συνεδρίων, ατζέντες ή και ημερολόγια, αφιερωμένα
στον Μάρκο Βιτρούβιο, ένα ρωμαίο ιδιοφυή αρχιτέκτονα του 1ου μ.χ αιώνα, όπου και ο ίδιος αναφέρεται στις ‘’χρυσές αναλογίες’’ στο έργο του περί αρχιτεκτονικής, και ο οποίος πρώτος σχεδίασε έναν άντρα με ανοιχτά και κλειστά πόδια μέσα σε κύκλο και τετράγωνο. Ο Da Vinci το ξανασχεδίασε, διόρθωσε τις ατέλειες και το παρουσίασε.

Ο Alberti στην αρχή της Αναγέννησης τροποποίησε το σύστημα του Πολύκλειτου χρησιμοποιώντας πολύπλοκο σύστημα γεωμετρικών σχημάτων που αναλύει το ανθρώπινο σώμα. Στη μοντέρνα ιατρική οι ‘’χρυσές αναλογίες’’ βρίσκουν εφαρμογή στην Πλαστική Χειρουργική κάνοντας ένα βήμα παραπάνω. Ένας ιατρός ο Marquardt δημιούργησε ένα σχήμα βασισμένο στο πεντάγραμμο με το οποίο υποστηρίζει ότι μπορεί να το χρησιμοποιεί για να αναλύει τις αναλογίες του προσώπου και τις αποκλίσεις από το ιδεατό.

Ο Δημήτρης Τριανταφύλλου είναι Πλαστικός Χειρουργός,
μετεκπαιδεύτηκε στο Barnes Hospital,
Washington University, St.Louis Mo, USA.

Continue Reading

Ομορφιά

Πλαστική Χειρουργική ,ποιά είναι η δραστηριότητα της ειδικότητας?

Συχνά βρίσκομαι στην θέση να εξηγήσω τι κάνει ή τι μπορεί να κάνει ένας πλαστικός χειρουργός.Για εμένα μπορεί να φαίνεται αυτονόητο τι μπορεί να αποτελεί μέρος της εξιδίκευσης ενός πλαστικού χειρουργού αλλά για τους περισσότέρους δεν είναι.Πολλοί πιστεύουν ότι ο ¨πλαστικός¨ ασχολείται μόνο με αισθητικές χειρουργικές επεμβάσεις ή μόνο με ενέσεις “botox”.

Η πλαστική χειρουργική είναι μια χειρουργική ειδικότητα με ευρύτατο αντικείμενο χειρουργικών πράξεων. Το όνομα-προσδιορισμός πλαστική προέρχεται απο το ρήμα ¨πλάθω¨.Κύριος σκοπός της είναι η επανορθωτική χειρουργική μετά απο τραύμα, εγκαύματα ή ακρωτηριασμούς. Επανορθωτικές μπορούν να χαρακτηριστούν και ή κατ’ όνομα αισθητικές επεμβάσεις διότι διορθώνουν τις φθορές του χρόνου.Η πλαστική και επανορθωτική χειρουργική είναι η ειδικότητα της χειρουργικής που ασχολείται με οξείες και μη καταστάσεις, συγγενείς ή επίκτητες, οι οποίες οφείλονται σε τραύματα, συγγενείς ανωμαλίες, εκφύλιση ή γήρανση. Σκοπός της είναι η αποκατάσταση των δυσμορφιών με το καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα.

Στα πλαίσια της επανορθωτικής χειρουργικής, αντικείμενο αποτελεί το έγκαυμα, απο την πρώτη αντιμετώπιση, την νοσηλεία και την αποκατάστασή του, όσο και στην απώτερη αντιμετώπιση των επιπλοκών του(εγκαυματικές-ρικνωτικές ουλές). Εδώ θα τονίσουμε οτι η κύρια ιατρική ειδικότητα που ασχολείται με το έγκαυμα είναι η πλαστική χειρουργική. Η μικροχειρουργική και η επανασυγκόληση άκρων μετά απο ατυχήματα αποτελεί και αυτή μέρος της πλαστικής χειρουργικής.Η συρραφή και η αποκατάσταση τενόντων και νεύρων που αφορούν τα άκρα με την χρήση μικροσκοπίου (μικροχειρουργική) αποτελεί μέρος της επείγουσας αντιμετώπισης του πλαστικού χειρουργού. Η χειρουργική άκρος χειρός είναι ένα μεγάλο μέρος της ειδίκευσης της πλαστικής χειρουργικής. Η σύγκλειση τραυμάτων και η πρώτη αντιμετώπισή τους(τραυματιολογία) και η επούλωση τραυμάτων αφορούν εξίσου τον πλαστικό χειρουργό.

 Σχιστείες,συγγενείς ανωμαλίες (λυκόστομα και λαγόχηλο) αποτελούν μέρος της ειδικότητας της  πλαστικής χειρουργικής.Κρανιοπροσωπικά κατάγματα και τραύματα ,αντιμετωπίζονται και από πλαστικό χειρουργό.

Εκτίμηση και αφαίρεση δερματικών βλαβών(σπίλοι ,θηλώματα, κύστες,κ.α) αντιμετώπιση καρκίνου του δέρματος(μελάνωμα,επιθηλιώματα) όπως και τραύματα-ελλείματα δέρματος που απαιτούν την μεταφορά δέρματος(κρημνοί δέρματος) ή την μεταμόσχευση δέρματος ανήκουν κυρίως στο πεδίο γνώσης και δραστηριότητας του πλαστικού χειρουργού.

Η αλλαγή φύλλου, οι επεμβάσεις στα γεννητικά όργανα, δυσμορφίες των γεννητικών οργάνων,αυξητικες επεμβάσεις του πέους, σμίκρυνση και διαμόρφωση των χειλεών του αιδίου(αιδιοπλαστική), απαιτούν και την συμμετοχή του πλαστικού χειρουργού.Η αποκατάσταση του μαστού μετά από επεμβάσεις(μαστεκτομή ή τμηματεκτομή λόγω Ca ) αφορούν αποκλειστικά τον πλαστικό χειρουργό.

Το διαβητικό πόδι,κατακλίσεις και λεμφοίδημα είναι καταστάσεις που ανήκουν στο πεδίο δράσης της ειδικότητας.Η συρραφή δέρματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την αποφυγή άσχημης ουλής και η αντιμετώπιση δύσμορφων ουλών ή χηλοειδών αποτελούν μέρος επίσης της δραστηριότητας του πλαστικού χειρουργού.

Η χρήση Lasers για αισθητικούς σκοπούς, ενέσιμα ενθέματα και ενέσιμες θεραπείες για αισθητικούς λόγους είναι ιατρικές πράξεις που γίνονται από τους πλαστικούς χειρουργούς.

Αισθητικές επεμβάσεις που αφορούν το πρόσωπο (ρινοπλαστική,βλαφαροπλαστική, Lifting,αφεστώτα ώτα) και το σώμα (αυξητική-μειωτική μαστού, κοιλιοπλαστική, βραχιονοπλαστική,γυναικομαστία , λιποαναρρόφηση) σήμερα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του είδους των επεμβάσεων που γίνονται απο πλαστικούς χειρουργούς.

Η πλαστική είναι μια χειρουργική ιατρική ειδικότητα που ουσιαστικά μετά απο 6 χρόνια ειδίκευσης ασχολείται και συμπληρώνει σχεδόν όλες τις χειρουργικές ειδικότητες. 

Το μέλλον της πλαστικής είναι σήμερα συνυφασμένο με την αντιγηραντική ιατρική, τα βλαστοκύτταρα και την δυνατότητα ίσως σε λίγα χρόνια μιας κατά παραγγελία εκτύπωσης 3D δέρματος ή ιστών.Η πλαστική χειρουργική όπως όλες οι ειδικότητες της ιατρικής συνεχώς εξελίσσεται. Ένα μεγάλο μέρος της και μέλλον της αποτελεί η αναγεννητική ιατρική και η δυνατότητα κατασκευής νέων ιστών.

Μπέσκος Νικόλαος

Πλαστικός χειρουργός

ΖΕΥΞΙΔΟΣ 1 και ΙΚΤΙΝΟΥ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Continue Reading

Ομορφιά

Πως μπορούμε να προετοιμάστουμε για να είμαστε λαμπεροί σε μια σημαντική εκδήλωση.

Η άνοιξη και το καλοκαίρι είναι συνήθως οι εποχές που οι κοινωνικές μας υποχρεώσεις αυξάνονται έχοντας την μεγαλύτερη ανάγκη να μας φροντίσουμε περισσότερο. Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για να το επιτύχουμε και πότε;

Οι θεραπείες της αισθητικής ιατρικής χωρίζονται σε επεμβατικές-χειρουργικές και σε μη επεμβατικές ενέσιμα-μηχανήματα. 

Οι χειρουργικές επεμβάσεις αυξητική, μειωτική,ανόρθωση μαστών ,λιποαναρρόφηση, βλεφαροπλαστική, face lifting, ρινοπλαστική, απαιτούν χρόνο ανάρρωσης που συνήθως είναι 2 εβδομάδες.

Κάποιες φορές όμως λόγων επιπλοκών ή άλλων παραγόντων μπορεί να παραταθεί η ανάρρωση μερικές εβδομάδες ακόμα. Το τελικό αποτέλεσμα συνήθως είναι στους 6 μήνες. Τόσο απαιτείται ώστε να φύγουν τελείως τα οιδήματα και να έχουν διαμορφωθεί πλήρως οι όποιες ουλές. Συνήθως σε επεμβάσεις όπως η αυξητική-μειωτική μαστών όπως και η λιποαναρρόφηση χρειάζονται να φορεθούν πιεστικά ενδύματα για 4-5 εβδομάδες ώστε να φύγουν γρηγορότερα τα οιδήματα.

Άρα οποιαδήποτε χειρουργική επέμβαση θα πρέπει να προηγείται τουλάχιστον 3-4 μήνες από οποιαδήποτε σημαντική εκδήλωση.

Όσο αφορά τις μη επεμβατικές θεραπείες όπως τα ενέσιμα botox-dysport, υαλουρονικό υξύ και μεσοθεραπείες τα αποτελέσματά τους είναι εμφανή και εντυπωσιακά σε 3-4 εβδομάδες, διαρκούν μήνες,(botox-dysport διάρκεια περίπου 4-5 μήνες ενώ το υαλουρονικό περίπου 7-8 μήνες και ανάλογα το υλικό).

Το ιδανικό είναι να προηγούνται 4-5 εβδομάδες πριν από κάθε εκδήλωση(γάμος, βάπτιση, πάρτυ) και αυτό γιατί μπορεί να υπάρχουν ερυθρότητα, εκχυμώσεις ή πρηξίματα τα οποία όμως υποχωρούν σύντομα(10-12 ημέρες).

Το botox-dysport είναι ιδανικό για τις ρυτίδες έκφρασης(μέτωπο-μεσόφρυο-μάτια, ρυτίδες πικρίας) γίνεται με ενέσιμο τρόπο και το τελικό του εντυπωσιακό αποτέλεσμα φαίνεται σε 4-5 εβδομάδες. Το πρόσωπο μετά από θεραπείες botox-dysport δείχνει ξεκούραστο ,ανορθωμένο και νεανικό.

Το υαλουρονικό οξύ αναπληρώνει τον χαμένο όγκο του προσώπου μας, μπορεί να γίνει σε όλο το πρόσωπο κυρίως όμως στα ζυγωματικά, τις παρειές, τις ρινοπαρειακές, το πηγούνι και την κάτω γνάθο. Γίνεται με ενέσιμο τρόπο και το αποτέλεσμα είναι να δείχνει πιο νεανικό με γωνίες και όμορφο.

Διαρκεί περίπου 8-10 μήνες ανάλογα το υλικό και τους στόχους και από την ημέρα της εφαρμογής απαιτούνται περίπου 4 εβδομάδες για το τελικό αποτέλεσμα. Ερυθρότητα, οιδήματα και εκχυμώσεις είναι παροδικά για 10-12 ημέρες.

Με την μεσοθεραπεία το δέρμα του προσώπου μας δείχνει φωτεινό, σφριγηλό και υγιές σε περίπου 10 ημέρες μετά την εφαρμογή.

Χημικό peeling για την ανανέωση του δέρματος καλό είναι να γίνεται τουλάχιστον 3 εβδομάδες πριν από κάθε εκδήλωση. 

Θεραπείες μη ενέσιμες όπως ενυδατώσεις ή ραδιοσυχνότητες είναι προτιμότερο να εφαρμόζονται τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν.

Γενικότερα το ιδανικό είναι οποιαδήποτε θεραπεία να γίνεται τουλάχιστον 3-4 εβδομάδες πριν από κάθε σημαντική εκδήλωση και αυτό προκειμένου να έχουμε κάθε περιθώριο και να έχουν φύγει οιδήματα, εκχυμώσεις και ερυθρότητα.

Έτσι λοιπόν περίπου 4 εβδομάδες πριν από κάθε εκδήλωση, είναι ο ιδανικός χρόνος για να διορθώσουμε ότι μας ενοχλεί ,να είμαστε λαμπεροί και όμορφοι.

Μπέσκος Νικόλαος

Πλαστικός Χειρουργός

ΖΕΥΞΙΔΟΣ 1 ΚΑΙ ΙΚΤΙΝΟΥ

Τηλ. 2314010087

Continue Reading

Trending