Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Τεχνολογία «Το Μέσο Για Την Ανάπτυξη Της Επιχείρησης Σου»

Ανέπτυξε την επιχείρησή σου αξιοποιώντας την τεχνολογία

Μιλάω καθημερινά με επιχειρηματίες και η πρώτη απάντηση που ακούω, η πρώτη ανταπόκριση, είναι “Είναι δύσκολα”, “Δεν γίνεται”, “Η κρίση. Δεν βλέπεις;” και “Καταλαβαίνεις. Είσαι κι εσύ επιχειρηματίας”. Και τους λέω “Όχι, δεν καταλαβαίνω”.. Με τρόπο όμως για να μην νομίζουν ότι δεν τους καταλαβαίνω.

Αλλά δεν το καταλαβαίνω αυτό που σκέφτονται. Γιατί πραγματικά, ναι μεν κρίση, αλλά κρίση συμβολίζει δύο ιδεογράμματα σύμφωνα με τους ΚινέζουςΜπορεί να είναι και ευκαιρία. Και όλα στην ζωή που ζούμε έχουν δύο όψεις. Την μία και την άλλη. Το θέμα είναι που εστιάζουμε. Ή αν ψάχνουμε να βρούμε και την άλλη όψη. Γιατί αυτή την στιγμή που μιλάμε υπάρχουν πάρα πολλά start ups, τα πιο πολλά κλείνουν, ωραία, το ξέρουμε αλλά πάρα πολλά πάνε σφαίρα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Τα πράγματα αλλάζουν

Μιλάω λοιπόν με μια αλυσίδα κομμωτηρίων και μου λέει “Έχουμε πτώση”.

Και ρωτάω “Τι κάνετε;”.

Μου λέει “Κάνουμε αυτό που κάναμε πάντα. Δεν καταλαβαίνω γιατί έχουμε πτώση”.

Και τους λέω “Ο λόγος που έχετε πτώση είναι απλός”.

Μου λέει “Τι είναι;”.

Ότι κάνεις αυτό που έκανες πάντα. Τα πράγματα αλλάζουν.”

Σκέψου το εξής:

Είσαι μέσα σε ένα αμάξι και τρέχεις με την ταχύτητα των 100 χλμ. Εάν το αμάξι αλλάξει ταχύτητα και το σώμα σου δεν ακολουθήσει την ροή τι θα συμβεί; Κατά πάσα πιθανότητα θα κολλήσεις στο παρμπρίζ και θα είσαι “Σταματήστε, σταματήστε, δεν μπορώ”.

Θα ήταν λίγο πιο κατανοητό αν στο έλεγα αυτό το ίδιο παράδειγμα με ένα μηχανάκι. Είσαι σε ένα μηχανάκι και πηγαίνεις με 100 χλμ. Αν η μηχανή επιταχύνει και το σώμα δεν ακολουθήσει αυτή την επιτάχυνση τότε θα φύγει. Απλά τα πράγματα.

Άρα λοιπόν αν πούμε ότι είμαστε πάνω στο όχημα της ζωής και πάνω στο όχημα της ζωής τοποθετείς την επιχείρησή σου.. Αν λοιπόν η επιχειρηματική καθημερινότητα τρέχει καθημερινά και αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αν εσύ κάνεις αυτό που έκανες πέρσι είσαι πάρα πολύ πίσω. Γιατί; Γιατί ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Γιατί οι συνθήκες οι οικονομικές έχουν αλλάξει και πρέπει να επαναπροσδιορίζεις το που είσαι, ποιος είσαι, τι κάνεις, πώς το κάνεις.. καθημερινά. Πρέπει να παρατηρείς τι παράγει η κάθε σου σκέψη, κίνηση, δράση.. τα πάντα.

Εκπαιδεύσου / Ενημερώσου 

Πρόσεξε να δεις. Ζούμε στο 2018:

Ξέρεις πόσες επιχειρήσεις δεν έχουν μία ιστοσελίδα;

Ξέρεις πόσες επιχειρήσεις από αυτές που έχουν ιστοσελίδα έχουν μια καλή ιστοσελίδα;

Ξέρεις πόσες επιχειρήσεις από αυτές που έχουν μια καλή ιστοσελίδα έχουν ένα καλό σύστημα Marketing κι ένα αυτοματοποιημένο σύστημα πωλήσεων που να τους παράγει χρήματα;

Απειροελάχιστες.

Στο σεμινάριο που έκανα με τον Antony Robbins πάνω στο κομμάτι του Business μας είπε ότι το 96% των eshop δεν βγάζει χρήματα. Γιατί; Για τον λόγο που σου περιγράφω. Λίγοι έχουν site, πιο λίγοι έχουν καλό site και πιο λίγοι έχουν ένα αποτελεσματικό σύστημα Marketing.

Τι θέλω να σου πω; Αυτό που θέλω να σου πω είναι ότι πρέπει πρώτον να μάθεις εσύ, δηλαδή να μην εμπιστεύεσαι τον κάθε τυχάρπαστο, συγνώμη που το λέω έτσι, αλλά πραγματικά συμβαίνει.

Φτάσε την επιχείρησή σου ψηλά

Πραγματικά έχασα πολλές χιλιάδες ευρώ με διάφορους “Γκουρού Marketer” που ήξεραν υποτίθεται τι να κάνουν. Είναι απίστευτο αυτό το πράγμα. Γιατί καλώς ή κακώς εκεί πέρα που ακούγεται ότι υπάρχουν χρήματα, πάει ο ένας διαβάζει ένα βιβλίο, κάνει τρία σεμινάρια και λέει “Πάω να το κάνω”. Ξεκινάει με τον θείο του, τον ξάδερφο του.. Αυτή είναι η κατάσταση δυστυχώς. Αυτή είναι η συνείδηση που υπάρχει. “Θέλω ένα site. Θα πάμε τώρα στον ξάδερφο μου.” Γιατί; Γιατί είδε δύο video στο Youtube κι έμαθε να κάνει siteΔεν είναι έτσι. Και μετά τι λέει; “Α! Αυτά δεν δουλεύουν.”

Όταν ξεκίνησα λοιπόν, όταν ήμουν στα πρώτα μου Online προγράμματα κι άρχισα να τα πουλώ μέσω Internetόταν το έκανα με έλεγαν τρελό. Γιατί σε αυτό που έκανα, στο Online κομμάτι πάλι, ήμουν από τους πρώτους. Και μου λένε “Που πας; Στην Ελλάδα; Που δεν βάζουν κάρτες, δεν κάνουν το ένα, δεν κάνουν το άλλο..”. Και μην στα πολυλογώ έφτασα να φτιάξω ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που παράγει front sales 300-350% αποτέλεσμα. Παιδεύτηκα πολύ. Όπως είπα στην αρχή με πολλούς Marketing Γκουρού. Μετά πήγα έκανα εγώ τις δικές μου σπουδές και το έφτασα εκεί πέρα που έπρεπε να το φτάσω.

Τάσεις, τεχνολογίες και αποτελέσματα

Που θέλω να καταλήξω; Προτού βγάλεις τα συμπεράσματα σου αν φταίει η κρίση, η εφορία ή οτιδήποτε, να ξέρεις ότι κατά πάσα πιθανότητα κάτι εσύ δεν έχεις κάνει καλά. Κάτι ακόμα δεν έχεις σκεφτεί. Και δεν το λέω από την άποψη να το πάρεις προσωπικά και “Εγώ είμαι καλός” κλπ. Όχι. Λέω απλά ότι πρέπει να βρεις την αλήθεια για να μπορέσεις να κάνεις κάτι.

Χρειάζεται λοιπόν να κοιτάξεις που πάει αυτή την στιγμή η τάση, η τεχνολογία, και είναι το InternetΑλλά σε αυτό το πράγμα χρειάζεται να κοιτάξεις και κάτι ακόμα. Να κοιτάξεις ανθρώπους που πραγματικά παράγουν αποτελέσματα.

Τις προάλλες θυμάμαι με παίρνει ένας άνθρωπος που του κάνω coaching, κομμωτήριο έχει κι αυτός και μου λέει “Έλα ρε συ Μάνο. Με πήρε ένας φίλος μου διαφημιστής και μου λέει ότι το site σου δεν είναι καθόλου καλό και πες του το εσύ με τρόπο κλπ” Και λέω “Λες;” Γιατί εμένα τα νούμερα μου είναι εξαιρετικά. Και λέω “Λες; Ο άνθρωπος μπορεί να είναι εξαιρετικός, να ξέρει κάτι παραπάνω”. Εντωμεταξύ μου λέει ο κομμωτής ότι ο φίλος του είναι και μέτοχος σε κάτι άλλο. Του λέω Ok. Δώσε μου το τηλέφωνο να μιλήσω με αυτόν τον άνθρωπο”. Όντως τον παίρνω τηλέφωνο. Μιλάω με τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος για να σου δώσω να καταλάβεις δεν είναι ούτε επιχειρηματίας όπως έχει συστηθεί, ούτε είχε καν site.

Άρα λοιπόν τι θέλω να κάνεις:

Πρώτα θέλω να κοιτάξεις το κομμάτι του Internet σε ότι κι αν κάνεις. Δεν ταιριάζει στα πάντα αλλά στις 99,9% των περιπτώσεων το Internet μπορεί να σε βοηθήσει.

Δεύτερον, κοίταξε αν τα κάνεις μόνος σου με τον θείο σου, τον ξάδερφο σου, τον γείτονα σου και όλα αυτά, πίστεψε με άστο, περισσότερα λεφτά χάνεις. Εκτός αν πας να δώσεις καλά κεφάλαια να κάνεις καλές σπουδές για να μπορέσεις να το πας εκεί πέρα που πρέπει να το πας.

Αν τώρα συνεργάζεσαι με άλλους ανθρώπους ζήτα αποτελέσματα και χρονοδιαγράμματα. Ok, επιχείρηση είναι. Δεν μπορεί να έρθει κανένας να σου πει “Α! Θα έχεις τόσο το ένα, τόσο το άλλο”αλλά ζήτα να σου δώσουν στρατηγικήΚαι ζήτα, ή περίμενε εσύ από τον εαυτό σου κάποια προσδοκώμενα αποτελέσματαΓιατί αν δεν το κάνεις αυτό, τότε κατά πάσα πιθανότητα χάνεις ένα πολύτιμο εργαλείο το οποίο πρέπει να υπάρχει στην καθημερινότητα σου.

Τώρα αν για κάποιον λόγο, μετά από όλα αυτά, δεν έχεις βρει τίποτα θα ήταν πολύ μεγάλη η χαρά μου να επικοινωνήσεις μαζί μου και να σου συστήσω την δική μου ομάδα και να κάνεις αυτό που πρέπει να κάνεις στην επιχείρηση σου γιατί το αξίζεις και εσύ και η επιχείρησή σου.

Θέλω να θυμάσαι ότι δουλεύουμε στοχευμένα. Δουλεύουμε με στόχους, με ορόσημα, με στρατηγικές, τεχνικές που πραγματικά παράγουν αποτέλεσμα. Γιατί αν δεν υπάρχει τρόπος να παράγεις αποτέλεσμα καλύτερα να μην κάνεις τίποτα. Τόσο απλά.

Να θυμάσαι, λοιπόν, ότι υπάρχει για τα πάντα λύση αρκεί να είσαι διαθέσιμος να την βρεις και να την δεις.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Αλλαγές και… Επιχειρήσεις!

Η έννοια της αλλαγής έχει απασχολήσει τον άνθρωπο από τότε που έκανε την εμφάνισή του σ’ αυτόν τον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ακόμα και μετά την πάροδο πολλών χιλιάδων χρόνων η αλλαγή συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο της ανθρώπινης πραγματικότητας, τόσο καυτή και τόσο επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε.

            Πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι την αλλαγή;

            Δοκιμάστε να κάνετε ένα απλό τεστ.

Ζητήστε από τους φίλους και συνεργάτες να σας πουν πως αντιλαμβάνονται την έννοια της αλλαγής και θα διαπιστώσετε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αρνητική στάση και αρνητικές αντιλήψεις.

Επίσης, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες, όπου στο μυαλό των ερωτηθέντων η αλλαγή είναι ταυτόσημη με το φόβο, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το άγχος, την απειλή, το μπέρδεμα και την άρνηση.

            Που συναντούμε την αλλαγή;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η αλλαγή απαντάται σε όλες ανεξαιρέτως τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής, π.χ. στο σπίτι, στη δουλειά, στις σχέσεις, στους φίλους, στην οικονομία, στην πολιτική, στην κοινωνία, στις τέχνες, στην επικοινωνία, στην επιστήμη και φυσικά στην τεχνολογία. Σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, εκπαιδεύω στελέχη σε επιχειρήσεις για το πώς να διαχειριστούν την αλλαγή σε επιχειρησιακό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Το γεγονός αυτό, αποκαλύπτει ότι στην πράξη η αλλαγή αφενός αποτελεί πολύ συχνή πρακτική, και αφετέρου ότι υπάρχει έντονη ανάγκη εκπαίδευσης των στελεχών στους τρόπους διαχείρισής της.

Οι επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν μέσα στο σκληρά ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, έρχονται αντιμέτωπες με μια σειρά αλλαγών. Μερικά από τα πιο συχνά και χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρησιακών και οργανωσιακών αλλαγών είναι τα παρακάτω :  Αλλαγή επωνυμίας, αλλαγή λογότυπου, αλλαγή διοίκησης ή και ανώτατων στελεχών, αλλαγή προσωπικού, αλλαγή στρατηγικής, αλλαγή πολιτικών, αλλαγή προϊόντος, αλλαγή τοποθεσίας, αλλαγή γραφείων, αλλαγή τεχνολογίας, αλλαγή γραμμής παραγωγής, επέκταση δραστηριοτήτων, διεύρυνση προϊοντικής γκάμας, συγχώνευση ή εξαγορά από άλλη εταιρία, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, αλλαγή διαφημιστικής εκστρατείας, κ.α. Προκειμένου να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις παραπάνω αλλαγές, οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τη διαχείριση αλλαγής.

            Τι καλείται διαχείριση αλλαγής (change management);

Η Διαχείριση της Αλλαγής, αποτελεί μία συστηματική προσέγγιση αντιμετώπισης της αλλαγής, η οποία περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την αναγνώριση, τον έλεγχο και τη σταθεροποίηση των διαδικασιών της αλλαγής, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Ποια είναι η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων σε μια οποιαδήποτε επερχόμενη αλλαγή; Ύστερα από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παγκόσμια βάση, έχει αποδειχθεί ότι η πρώτη και η πιο συνηθισμένη, αντίδραση των εργαζομένων στην ανακοίνωση μιας επερχόμενης αλλαγής είναι το σοκ. Μετά το σοκ, ανακαλύφθηκε ότι ακολουθούν δύο πολύ πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, το αρχικό σοκ δίνει τη θέση του στο φόβο και στη συνέχεια στην ανάπτυξη αρνητικής στάσης απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Στο δεύτερο σενάριο, μετά το σοκ εμφανίζεται ένα αίσθημα απειλής το οποίο σχετίζεται άμεσα με το αν θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να κατέχει την ίδια θέση μέσα στην εταιρία του μετά το πέρας των διαδικασιών της αλλαγής.

Η ύπαρξη απειλής στον εσωτερικό κόσμο του εργαζόμενου οδηγεί στη δημιουργία συναισθημάτων όπως η σύγχυση, η ενοχή και η απογοήτευση, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν στη δημιουργία εχθρικής συμπεριφοράς του εργαζόμενου απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Η τελική συμπεριφορά και στα δύο σενάρια, άρνηση και εχθρότητα, αποτελεί πηγή πολλών προβλημάτων και οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αποτυχημένες πρακτικές και αποτελέσματα.

Αντιθέτως, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να μετατρέψουν το αρχικό σοκ σε ενεργητική συμμετοχή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους, εκ των οποίων οι κυριότεροι είναι η συνεργασία με τους εργαζόμενους, η επεξήγηση σε αυτούς και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της αλλαγής για το καλό της επιχείρησης, η δημιουργία οράματος, η εξασφάλιση της θέσης τους στην εταιρία και η εκπαίδευσή τους. Η ενεργητική συμμετοχή των εμπλεκομένων στις διαδικασίες της αλλαγής, θα τους ενεργοποιήσει θετικά και θα τους δώσει την απαραίτητη ώθηση και τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που θα εμφανιστούν μπροστά τους.

Έτσι, αντί για αρνητική ή εχθρική συμπεριφορά, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υιοθέτηση της αλλαγής και η ομαλή ανάπτυξη και εξέλιξη της επιχείρησης.

Αζαρίας Αλμπέρτο

Συμβούλου Επιχειρήσεων και Επαγγελματία Εκπαιδευτή Στελεχών

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επενδύστε στους ανθρώπους σας…γιατί η απόλυση δεν είναι λύση!!!

Η επιλογή της περικοπής του προσωπικού, έχοντας ως άλλοθι την οικονομική κρίση, δεν είναι η ορθότερη. Η οικονομική κρίση σίγουρα επιδεινώνει τα «κακώς κείμενα», αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε μια επιχείρηση θα δώσει τη λύση. Η αναθεώρηση όλης της στρατηγικής διοίκησης της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένου του οράματος, της αποστολής, της διαχείρισης των πόρων και κυρίαρχα των ανθρώπινων πόρων, των εφαρμοζόμενων πολιτικών και πρακτικών και του συστήματος των αξιών και της επιχειρησιακής ηθικής ανοίγει το δρόμο προς την αναζήτηση της επιτυχίας.

Σε πολλές επιχειρήσεις η τακτική της απόλυσης με στόχο τη μείωση των εξόδων βελτίωσε προσωρινά τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά δεν οδήγησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιπρόσθετα, αυτή η τακτική είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούν κάποιοι αξιόλογοι εργαζόμενοι που αναφέρονταν είτε στη χαμηλότερη είτε στην υψηλότερη βαθμίδα, η έλλειψη των οποίων δημιούργησε ένα μεγάλο κενό που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί και να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την πορεία της ομαλά, όσο αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στο εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον της επιχείρησης δεν περιμένουν.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο, η μείωση του προσωπικού να μην γίνεται με κυρίαρχο το κριτήριο της μείωσης των εξόδων. Πριν να ληφθεί η απόφαση απομάκρυνσης κάποιου εργαζόμενου από την επιχείρηση, θα πρέπει η επιχείρηση να αξιολογήσει την παρουσία της στην επιχειρησιακή σκηνή, τη δυναμική της και την προοπτική ανάπτυξής της. Η φιλοσοφία της ηγεσίας της, η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των εργαζομένων της, η δυνατότητα προσαρμογής της στις αλλαγές είναι σημαντικά πεδία προς ανάλυση.

Η συνειδητοποίηση της κάθε επιχείρησης ότι οι άνθρωποί της είναι η δύναμή της θα την οδηγήσει στο να επενδύσει με σωστό τρόπο στο προσωπικό της. Η γνωριμία των εργαζομένων της με την ανάλυση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται στην επιχείρηση με στόχο το «πως μπορεί αυτός να αξιοποιηθεί καλύτερα», θα την οδηγήσει σε αναζήτηση λύσεων για ανάπτυξη παρά σε βραχυπρόθεσμη περικοπή δαπανών.

Η συνέπεια αυτής της γνωριμίας σε βάθος θα είναι η διαχείριση των ταλέντων του κάθε ανθρώπου, αλλά  και η δέσμευσή του να παραμείνει στην επιχείρηση γιατί το μέλλον της θα εξαρτάται και από τον ίδιο. 

Επομένως, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού, η δέσμευση του εργαζόμενου, η ανάπτυξη της σωστής ηγεσίας,  η διαχείριση των ταλέντων, η διαχείριση αλλαγών και η ευελιξία φαίνεται ότι αποτελούν τους θεμέλιους λίθους για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε περιόδους κρίσης.

Continue Reading

Trending