Connect with us

Lifestyle

Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ;

Το σύστημα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών άλλαξε φέτος την άνοιξη από τη ΔΕΗ, έχοντας σαν στόχο τα νοικοκυριά να μπορούν πιο εύκολα να εξοφλήσουν τις οφειλές τους. Αυτό σημαίνει, πως η διαδικασία για το διακανονισμό, αλλά και το τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ, έχουν αλλάξει. Το πιο σημαντικό γεγονός είναι, πως για κάθε σπίτι ισχύει και διαφορετική ρύθμιση, ανάλογα με τις οφειλές του και την οικονομική κατάσταση των μελών του.

Με απλά λόγια, ο διακανονισμός θα γίνεται με πιο ευνοϊκούς όρους, για σπίτια με μικρότερες οφειλές, αλλά και με πολύ χαμηλά εισοδήματα. Αντιθέτως, για σπίτια που έχουν υψηλές οφειλές προς τη ΔΕΗ, ή που δεν εμφανίζουν χαμηλά εισοδήματα, ο διακανονισμός των οφειλών θα γίνεται με λιγότερη επιείκεια. Θέλεις να μάθεις τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ και τι ισχύει για τις νέες ρυθμίσεις οφειλών; Συγκεντρώσαμε για σένα όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

Ερωτήσεις & Απαντήσεις για τις νέες Ρυθμίσεις Διακανονισμού Οφειλών στη ΔΕΗ!

Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ;

Ο διακανονισμός των ληξιπρόθεσμων οφειλών από ένα σπίτι προς τη ΔΕΗ, θα γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια. Επίσης, μεγάλη επίδραση θα έχει το ύψος των οφειλών, το οποίο χωρίζεται σε κατηγορίες. Έτσι, τα δικαιολογητικά που χρειάζεσαι, για να ρυθμίσεις τις οφειλές σου, σχετίζονται με αυτούς τους δύο βασικούς παράγοντες. Ας δούμε, ενδεικτικά, τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ, ώστε να έχεις μια πρώτη ιδέα, προτού στραφείς προς καταστήματα της υπηρεσίας.

1) Δικαιολογητικά σχετικά με το ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού

Σε περίπτωση, όπου τα μέλη του νοικοκυριού σου έχουν πολύ χαμηλό ετήσιο εισόδημα, μπορείς να ωφεληθείς από πιο επιεικείς όρους διακανονισμού οφειλών προς τη ΔΕΗ. Έτσι, χρειάζεσαι δικαιολογητικά και αποδεικτικά έγγραφα για το εισόδημα, όπως είναι οι εκκαθαριστικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος για τα μέλη του νοικοκυριού. Τα όρια, για να θεωρηθεί πως ένα νοικοκυριό έχει πολύ χαμηλό εισόδημα, εξαρτώνται από το πόσα μέλη έχει και σε ποια κατηγορία ανήκουν (παιδιά, ενήλικες κτλ).

2) Δικαιολογητικά σχετικά με την κατανάλωση ρεύματος

Είναι πολύ πιθανό, να χρειαστείς κάποια αποδεικτικά στοιχεία για την κατανάλωση ρεύματος που γίνεται στο σπίτι σου. Αυτό είναι πολύ απλό να βρεθεί, αρκεί να προσκομίσεις τους πιο πρόσφατους λογαριασμούς της ΔΕΗ που έχεις λάβει, σε ένα κατάστημα της υπηρεσίας. Φυσικά, θα πρέπει να συνοδεύεται και από τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, που θα σε ενημερώσουν ότι χρειάζεσαι.

3) Δικαιολογητικά για άτομα με αναπηρία

Αν στο νοικοκυριό υπάρχει κάποιο άτομο με αναπηρία της τάξης του 67% και άνω, τότε υπάρχει το δικαίωμα διαχείρισης οφειλών με πιο επιεικείς όρους. Συνεπώς, θα χρειαστεί να προσκομίσεις στην υπηρεσία της ΔΕΗ το ανάλογο πιστοποιητικό, που αποδεικνύει την ύπαρξη αναπηρίας σε μέλος του νοικοκυριού. Αυτό το δικαιολογητικό χορηγείται από ειδική επιτροπή, η οποία πιστοποιεί ότι το άτομο διαθέτει αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω.

4) Λοιπά δικαιολογητικά που ζητούνται από τη ΔΕΗ

Η ρύθμιση των οφειλών του σπιτιού σου προς τη ΔΕΗ, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από το ύψος των οφειλών. Έτσι, ανάλογα με τις οφειλές που έχεις και την κατηγορία που κατατάσσεται το σπίτι σου, θα χρειαστείς και τα κατάλληλα δικαιολογητικά για διακανονισμό. Σε τελική ανάλυση, το τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ, εξαρτάται από την ενημέρωση που θα λάβεις, από την ίδια την υπηρεσία. Αν θέλεις να ενημερωθείς για τα συγκεκριμένα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσεις, κάλεσε το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών στο 11770, ή επισκέψου ένα κατάστημα υπηρεσιών της ΔΕΗ. Έτσι, θα λυθούν όλες σου οι απορίες.

Για ποιες κατηγορίες νοικοκυριών μπορεί να γίνει διακανονισμός οφειλών;

1) Συνεπή νοικοκυριά, χωρίς διακανονισμούς

Αν δεν έχεις χρειαστεί ξανά διακανονισμό των οφειλών σου και ήσουν συνεπής στις οφειλές σου προς τη ΔΕΗ, μπορείς να έχεις αρκετά ευνοϊκούς όρους ρύθμισης των οφειλών σου. Ανάλογα με το ύψος του μέσου λογαριασμού ΔΕΗ που λαμβάνεις, ορίζεται μια προκαταβολή 10- 20% της οφειλής σου. Έπειτα, πληρώνεις το υπόλοιπο ποσό της οφειλής, μέχρι και σε 24 μηνιαίες δόσεις.

2) Νοικοκυριά συνεπή στην πληρωμή των διακανονισμών

Σε αυτή την κατηγορία ανήκει το σπίτι σου, αν στο παρελθόν έχει χρειαστεί ξανά να κάνεις διακανονισμό οφειλών με τη ΔΕΗ, αλλά ήσουν συνεπής στις πληρωμές των δόσεων. Και σε αυτή την περίπτωση, ορίζεται μια προκαταβολή οφειλών 10- 20% της συνολικής οφειλής. Έπειτα, καταβάλεις τις οφειλές σου μέχρι και σε 24 μηνιαίες δόσεις.

3) Νοικοκυριά με ιστορικό αθέτησης διακανονισμών

Αν στο παρελθόν έχει χρειαστεί ξανά να κάνεις διακανονισμό με τη ΔΕΗ, αλλά για κάποιους λόγους έχεις αθετήσει τους όρους και δεν έχεις πληρώσει τις δόσεις που ορίστηκαν, τότε το σπίτι σου κατατάσσεται στην κατηγορία αυτή. Οι όροι ρύθμισης των οφειλών σου σχεδιάζονται, όπως εξηγήθηκε και στις παραπάνω περιπτώσεις, οπότε δεν έχεις επιπλέον επιβαρύνσεις. Όσο για το τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ, στην περίπτωση αυτή, είναι πιθανό να σου ζητηθεί επιπλέον κάποιο αποδεικτικό για την αιτία μη πληρωμής των δόσεων του προηγούμενου διακανονισμού σου.

4) Νοικοκυριά, όπου έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους για 30 ημέρες

Στην κατηγορία αυτή, ανήκουν σπίτια, στα οποία έχει κοπεί το ρεύμα για πάνω από 30 μέρες λόγω χρέους, χωρίς να έχει γίνει αίτηση για επανασύνδεση και ρύθμιση οφειλών. Για σπίτια αυτής της κατηγορίας, ισχύουν διαφορετικοί όροι ρύθμισης χρέους. Επίσης, είναι πιθανό να ζητηθούν και διαφορετικά δικαιολογητικά από τη ΔΕΗ. Σε γενικές γραμμές, νοικοκυριά με χρέη, εξαιτίας των οποίων έχει κοπεί το ρεύμα, πληρώνουν 40% προκαταβολή των οφειλών τους. Έπειτα, ορίζονται μέχρι και 12 μηνιαίες δόσεις για αποπληρωμή των οφειλών.

5) Νοικοκυριά με διαπιστωμένη ρευματοκλοπή

Για τα νοικοκυριά που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, θεωρείται πως κατατάσσονται στους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Με άλλα λόγια, πρόκειται για σπίτια που επίτηδες δεν πληρώνουν τις οφειλές τους. Συνεπώς, ο διακανονισμός οφειλών τους γίνεται με πιο αυστηρούς όρους. Τυπικά, για την κατηγορία αυτή ορίζεται προκαταβολή περίπου στο 30% του συνόλου της οφειλής. Έπειτα, ορίζονται έως και 18 μηνιαίες δόσεις, στις οποίες πρέπει το νοικοκυριό να αποπληρώσει τις οφειλές του.

Όλα αυτά προβλέπονται από τις νέες ρυθμίσεις για το διακανονισμό οφειλών προς τη ΔΕΗ. Ωστόσο, για κάθε σπίτι μπορεί να ισχύουν διαφορετικά μέτρα, αν υπάρχουν σημαντικοί λόγοι. Επίσης, το τι δικαιολογητικά χρειάζονται για διακανονισμό στη ΔΕΗ μπορεί να διαφέρει, ανάλογα με τις συνθήκες που ισχύουν στο νοικοκυριό σου. Έτσι, η πιο σίγουρη λύση είναι, να καλέσεις στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της επιχείρησης, για να ζητήσεις πληροφορίες ειδικά για την περίπτωσή σου.

Ελπίζουμε να έμαθες όσα χρειάζεσαι, για το διακανονισμό των οφειλών σου προς τη ΔΕΗ. Αν χρειάζεσαι έκδοση πιστοποιητικού ΔΕΗ, ή άλλες ηλεκτρολογικές εργασίες, εμείς είμαστε εδώ. Καταχώρησε την εργασία σου και πάρε την πιο συμφέρουσα προσφορά από επαγγελματία ηλεκτρολόγο της περιοχής σου, άμεσα και οικονομικά!

Από:Δάφνη Γεωργαδάκη

Πηγή

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending