Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Το εικαστικό τενερίφι της Κατερίνας Μουράτη

Το εικαστικό τενερίφι της Κατερίνας Μουράτη

Η πατμιακή κεντητική παράδοση ξαναζεί και ακμάζει στα χέρια της εικαστικού, η οποία δημιουργεί πρωτοποριακά κοσμήματα γεμάτα συμβολισμούς και «ενέργεια»

Η Κατερίνα Μουράτη στην Πάτμο.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Τι συμβαίνει όταν η τέχνη στρέφεται προς την παράδοση και χρησιμοποιεί στοιχεία της; Μήπως τότε ανακαλύπτουμε ότι ο συνδυασμός αυτός λειτουργεί λυτρωτικά για το παρόν και ελπιδοφόρα για το μέλλον;

Κάνοντας μια έρευνα για τους καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν στα έργα τους στοιχεία της παράδοσης, οδηγηθήκαμε στο νησί της Αποκάλυψης σε στοιχεία της μελέτης του δημοσιογράφου – λαογράφου Αριστείδη Μιαούλη, ο οποίος ασχολήθηκε και με το κέντημα και ειδικότερα με το πατμιακό τενερίφι. Αναφέρει ότι η βελονιά αυτή άκμασε στο νησί από τον 19οαιώνα. Τώρα στο νησί είναι μετρημένες στα δάχτυλα οι γυναίκες που συνεχίζουν αυτή την παμπάλαια παράδοση. Η εικαστικός Κατερίνα Μουράτη κατάφερε να δώσει συνέχεια σ’ αυτή την παράδοση μ’ έναν τρόπο πρωτοποριακό και δημιουργικό.

Συναντήσαμε την καλλιτέχνιδα στο ατελιέ της στη Χώρα της Πάτμου και μιλήσαμε μαζί της για το πώς οι συμβολισμοί και η «ενέργεια» της παραδοσιακής βελονιάς αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα έργα της.

– Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς και να συνδυάσεις τη δουλειά σου με το κέντημα, το πατμιακό τενερίφι;

Το πατμιακό τενερίφι το για είδα πρώτη φορά όταν μια φίλη μου από την Πάτμο μού έκανε δώρο ένα σεμέν με τενερίφια, το οποίο εγώ φορούσα στο κεφάλι μου σαν μαντήλι για χρόνια. Η καταγωγή μου, από την πλευρά του πατέρα, είναι από το Ικόνιο της Μικράς Ασίας και από την πλευρά της μητέρας από την Προύσα, άρα μεγάλωσα μέσα σε κεντήματα. Οι αναμνήσεις μου ξαναζωντανεύουν πιάνοντας αυτή την κεντητική πατμιακή παράδοση και μεταλλάσσοντάς την σε κάτι που φοριέται.

– Τι ακριβώς είναι αυτή η βελονιά; Μίλησέ μας για την ιστορία της.

Αυτό το κέντημα της Πάτμου λέγεται τενερίφι. Ο Πάτμιος δημοσιογράφος – λαογράφος Αριστείδης Μιαούλης αναφέρει ότι υπάρχει κάποια σχέση με την Τενερίφη (ισπανικά: Tenerife), το νησί της Ισπανίας, το μεγαλύτερο από τα επτά Κανάρια Νησιά στον Ατλαντικό απέναντι από τις ακτές της Βόρειας Αφρικής. Σίγουρα, όμως, είναι πολιτογραφημένο πατμιακό, πατινιώτικο όπως λέμε εμείς από την παλιά ονομασία της Πάτμου, που ήταν Πάτινος. Το τενερίφι είναι ένας κύκλος, με ένα κέντρο πυκνό. Διακλαδίζεται ισορροπημένα και επαναλαμβανόμενα. Εγώ επεμβαίνω πάνω στο κέντημα με μετάξια, δέρματα, χαρτιά, κορδέλες, κοχύλια, ημιπολύτιμους λίθους. Μερικές φορές συνεργάζομαι με αυτόν ή αυτήν που μου το παραγγέλνει και θα το φοράει. Μου φέρνουν μερικές φορές αντικείμενα που τα προσαρμόζω στο τελικό αντικείμενο ανάλογα με την προσωπικότητα του καθενός.

Ίσως πρέπει με το σχέδιο που φέρει πάνω του/της κάποιο άτομο με αέρινη προσωπικότητα να γειωθεί, ή, αν βρίσκεται σε μια φάση ζωής που πρέπει να απογειωθεί. Μελετώ την προσωπικότητα με μια ματιά και σχεδιάζω το δικό της τενερίφι. Στην ουσία το συγκεκριμένο εικαστικό κόσμημα, δεν είναι απλά κόσμημα, αλλά «νοοτροπία». Έχει μια ιδιότητα να ενεργοποιείται από τον φέροντα ή τη φέρουσα αυτό σαν αντικείμενο προσευχής, διαλογισμού και ενθύμησης του εαυτού.

– Πώς τα έχεις εισάγει στην τέχνη σου;

Στα κολλάζ μου τα πρόσφατα που είναι φτιαγμένα από υπόλοιπα κολλάζ των τελευταίων 25 χρόνων το εντάσσω το τενερίφι σαν τον ήλιο και το φεγγάρι της Πάτμου. Χρησιμοποιώ επίσης τα υπόλοιπα εικαστικών τενεριφιών στα έργα μου μεγάλων διαστάσεων, δημιουργώντας έτσι μια άγρια υφή.

Τα αναμειγνύω με λουλούδια που μαζεύω στην Πάτμο την άνοιξη, με αγριόχορτα της Πάτμου, με φλοιούς δέντρων, με κόκαλα ζώων στεριάς και θάλασσας, με σκουπίδια που βγάζει η θάλασσα. Ενώνω νήματα και συμβολικά με ενδιαφέρει μέσα από αυτή τη διαδικασία το «συλλογικό ασυνείδητο». Με ενδιαφέρει αυτό το αόρατο νήμα που συνδέει όλα τα ανθρώπινα όντα, είτε «γουστάρουμε» ό ένας τον άλλο, είτε όχι. Με ενδιαφέρει η «αρχαία ψυχή».

– Πώς ερμηνεύεται το πατμιακό τενερίφι;

 Το τενερίφι, όπως σας ανέφερα, είναι μια βελονιά, ένας κύκλος, με πυκνό κέντρο που διακλαδίζεται ισορροπημένα και επαναλαμβανόμενα. Αυτό φέρνει την κεντήστρα σε μια ήρεμη εσωτερική κατάσταση και δύναμη. Άρα από αυτή την πλευρά, η κεντήστρα βρίσκεται σε ένα είδος αυτοσυγκέντρωσης και κάποιες φορές με την ολοκλήρωση του κεντήματος σε μία εσωτερική πληρότητα και ευτυχία. Μετά το παραλαμβάνω εγώ που επεμβαίνω πάλι με σχήματα ισορροπίας, τα κόβω, τα ξανακόβω, τα ράβω και δημιουργούνται από απλές μέχρι πολύπλοκες συνθέσεις. Ζητώ πάντα την ισορροπία, η οποία κάθε στιγμή με μια λάθος βελονιά μου, ή κόλλημα μπορεί να διαταραχθεί.

«ΤΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥ ΚΟΣΜΗΜΑ – ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΜΕΤΑΛΛΟ, ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΗ ΡΟΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΤΟ Η ΡΟΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΙΚΗ”

Απολαμβάνω αυτή τη διαδικασία της δημιουργίας γιατί με κάνει ευτυχισμένη. Μετά πάμε στη φέρουσα ή τον φέροντα αυτό. Αυτοί επεμβαίνουν με την ενέργειά τους και καθότι το εικαστικό μου κόσμημα – νοοτροπία δεν φέρει μέταλλο, που εμποδίζει τη ροή ενέργειας, φορώντας το η ροή είναι ανακουφιστική. Αυτά δεν τα λέω μόνο εγώ αλλά και οι γυναίκες και οι άντρες που τους τα φτιάχνω χρόνια. Είναι η Πάτμος στη γνησιότητά της. Είναι η άλλη Πάτμος.

– Πιστεύεις δηλαδή ότι το πατμιακό τενερίφι κρύβει συμβολισμούς;

Εγώ δίνω τις ερμηνείες από την πείρα που έχω χρόνια στην ερμηνεία των συμβόλων. Σύμβολο είναι η υλική απεικόνιση μιας αφηρημένης κατάστασης. Το τενερίφι συμβολίζει το ηλιακό φως, τη χαρά, την ενότητα. Είναι αρχέτυπο σύμβολο, που αν καταστραφεί ο κόσμος όλος, τα όντα που θα αναγεννηθούν θα το ξαναφτιάξουν. Κύκλος, κέντρο, ακτίνες, κλείσιμο.

– Υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον για αυτού του είδους την τέχνη; Πού αλλού μπορούμε να το προμηθευτούμε αντικείμενα με αυτήν τη βελονιά;

 Αυτή την τέχνη μου την πουλάω στην γκαλερί μου στη Χώρα της Πάτμου και μέσω του νησιού «ταξιδεύει» σε όλο τον κόσμο. Τα εικαστικά τενερίφια μου μπορεί να τα βρει κάποιος εκτός Πάτμου, σε γκαλερί στη Ζυρίχη και στη Βιέννη.

«ΠΙΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ, ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΣΩΜΑ”

– Πώς σκοπεύεις να διευρύνεις τη δουλειά σου με βάση αυτά τα κεντήματα;

 Τώρα εργάζομαι πάνω σε ένα κέντημα της Πάτμου του 19ου αιώνα. Φέρνω πρώτα μπροστά μου την εικόνα των χεριών που το δημιούργησαν. Η ψυχή που το δημιούργησε είχε μια ευαισθησία, μια αγνότητα, μια καθαρότητα, είχε παρθενία. Πιάνοντάς το εγώ στα χέρια μου και μεταλλάσσοντάς το στο παρόν, ελευθερώνω αυτή την ψυχή κάνοντάς της σώμα. Κάνω αυτό που αυτή η ψυχή, αυτή η γυναίκα δεν ζούσε, το σώμα της. Όχι, δεν εργάζομαι το ίδιο με όλα τα κεντήματα. Καθώς αισθάνομαι ότι γεννήθηκα με το βαρύ χάρισμα να πιάνω κάτι και να αισθάνομαι την ενέργεια του δημιουργού, μερικές φορές πρέπει να κάνω φοβερή εργασία για να μεταλλάξω ενέργεια πάνω στην οποία δεν θέλω να εργαστώ. Αποφασίζω στη στιγμή.

– Ζεις μόνιμα στην Πάτμο. Σ’ αρέσει η ζωή στο νησί; Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; 

 Ζω και εργάζομαι στην Πάτμο, χειμώνα καλοκαίρι. Φέτος έκλεισα 34 χρόνια στην Πάτμο. Μου αρέσει η ζωή στο νησί τον χειμώνα, γιατί μπορώ να αφοσιώνομαι στην τέχνη μου και στη φύση όπως εγώ θέλω. Το βιογραφικό μου όσον αφορά εκθέσεις, εκπαιδευτική και θεραπευτική εργασία, τεχνοκριτικές, συλλογές κ.λ.π. είναι αρκετά ικανοποιητικό για την ηλικία μου. Βιοπορίζομαι και εγώ και η οικογένειά μου από την τέχνη μου, άρα τα δικά μου σχέδια κινούνται γύρω από τις πωλήσεις.

Με ενδιαφέρει, εκτός από την τέχνη μου, η πνευματική εσωτερική μου ζωή, η οικογένειά μου, οι φίλοι μου. Άσκοπες φιλοδοξίες δεν έχω, οι φιλοδοξίες μου είναι στο πλαίσιο του εφικτού γιατί είμαι κοντά στον Θεό και γνωρίζω την ανθρώπινη φύση. Οφείλω τη πολυ-δημιουργία μου, μερικοί γνωρίζουν το μέγεθός της πολύ καλά, στο σύνδρομο της υπερκινητικότητας. Γιαυτό ζω και μακριά από την πόλη, γιατί λόγω του συνδρόμου η πόλη με ταράζει. Δεν γνωρίζω ακόμα τα μελλοντικά μου σχέδια ακριβώς, η ενασχόλησή μου αυτή την περίοδο με την πατμιακή κεντητική παράδοση, την οποία εντάσσω και στα έργα μου, που σαν ρεύμα ανήκουν στην outsider art, που είναι ό,τι πιο ελιτίστικο στο κόσμο της τέχνης διεθνώς σαν ρεύμα, θεωρώ ότι είναι μια πολιτική πράξη.

Φαντάζομαι τον ουρανό της Πάτμου ντυμένο με χρυσά τενερίφια, που ενδιάμεσα θα παρεμβάλλεται το ασπρογάλαζο της ελληνικής σημαίας, με ακτίνες φωτός από λέιζερ, που θα πέφτουν μέσα στο Αιγαίο και από κάτω στη στεριά πατινιώτικα βιολιά να παίζουν το «Μες στου Αιγαίου τα νερά αγγέλοι φτερουγίζουν» και ο ήχος να διαπερνά τον αέρα, γιατί στο Αιγαίο μας πραγματικά φτερουγίζουν άγγελοι.

Πηγή 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Νίνα Καλούτσα | Η Φωνή της επιτυχίας

Η ειδικός Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνα Καλούτσα είναι κάτοχος διπλώματος και μάστερ Όπερας του Κρατικού Ωδείου Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Στα 25 χρόνια της διδασκαλίας της έχει μεταδώσει τη γνώση και την εμπειρία της σε περισσότερα από 7.500 άτομα, σε σεμινάρια φωνής, public speaking, one-to-one coaching και team building. Συνεργάζεται με πολιτικούς και υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών και οργανισμών.

Έχει συνεργαστεί με τις εταιρείες: Google, OTE, Coca-Cola 3E, Johnson & Johnson, Eurobank, Alpha Bank, Booking.com, Alpha TV, LeasePlan, TITAN Cement, Bristol-Myers Squibb, GEP, Antipollution, Resoul, Knauf, European Reliance, Kafkas, CEO Clubs Greece, ReedSmith, TATOI Club, Generation Y κ.α.


Το χάρισμα της φωνής έχει δοθεί στον άνθρωπο για να μεταφέρει τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά του στο περιβάλλον γύρω του. Πέρα από αυτό όμως, η φωνή, και ακόμα καλύτερα η σωστά τοποθετημένη και καλλιεργημένη φωνή, μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε πολλά περισσότερα από αυτά που έχουμε φανταστεί.

Ακολουθεί συνέντευξη της ειδικού Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνας Καλούτσα.

Κυρία Καλούτσα, έχετε γράψει το βιβλίο «Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ – Πώς να μιλάς ώστε να σε ακούν» εκδόσεις Key Books. Επειδή οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο ότι μας ακούν όταν μιλάμε, κατ’ αρχάς θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τι μας υποδεικνύετε στο βιβλίο σας;

Η φωνή, ως ζωτικό στοιχείο της ύπαρξης, εκφράζει την προσωπικότητα σε πολλές διαστάσεις. Τα λεγόμενα παίρνουν νόημα από τον τόνο της φωνής με τον οποίο εκφέρονται. Στο βιβλίο αποδεικνύω ότι έχει μεγαλύτερη σημασία η φωνή με την οποία λέμε αυτά που λέμε, από το τι λέμε. Στοιχεία όπως το ηχόχρωμα, ο τόνος, ο χρωματισμός, η έκταση είναι θεμελιώδη για το personal brand. Επίσης, η παρουσία, η άρθρωση, η εκφορά του λόγου. Τα χαρακτηριστικά αυτά, όταν καλλιεργούνται -σε συνδυασμό βέβαια με το κατάλληλο λεξιλόγιο-, χαρακτηρίζουν μία φωνή που μαγνητίζει το ακροατήριο, μία φωνή που «ακούγεται».

Συχνά όμως, λόγω ψυχολογικών αναστολών, η φωνή ακούγεται μονότονη και χωρίς ενέργεια. Έχοντας συνειδητοποιήσει κάποιος αυτό, εάν αποφασίσει να βελτιώσει τη φωνή του, στην πραγματικότητα μπαίνει στη δράση για την απόκτηση αυτοπεποίθησης, για τη διαχείριση του σκηνικού άγχους και για να πείθει περισσότερο.


Γεννιόμαστε με μία χαρακτηριστική φωνή, που μας ακολουθεί για πάντα, ή η φωνή είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να αλλάξει; Αν ναι, πώς;

Ναι, γεννιόμαστε ο καθένας με τη φωνή του. Όμως, στην παιδική μας ηλικία κυρίως, αλλά και αργότερα, για διάφορους ψυχολογικούς λόγους, η φωνή μπλοκάρεται, αλλοιώνεται ή σε κάποιες περιπτώσεις χάνεται.

Με τη σωστή καθοδήγηση, μελέτη και ασκήσεις, ο ενδιαφερόμενος κατανοεί τις αιτίες, ελευθερώνει το συναίσθημά του και εκφράζεται ελεύθερα με τη νέα του φωνή. Επαναλαμβάνω πάντα ότι «η Φωνή μας είναι επιλογή μας».


Ως ειδικός Φωνής, με ποιον τρόπο βοηθάτε κάποιον;

Καταρχάς, τους οδηγώ να κατανοήσουν ότι:

«Δεν έχουμε απλά φωνή. Είμαστε η φωνή μας!» Αυτός είναι ο πυρήνας της διδασκαλίας μου.

Από εκεί ξεκινάμε και, ακολουθώντας βήμα βήμα τη Μέθοδό μου, μεταμορφώνουμε τη φωνή και κατ’ επέκταση την επικοινωνία, τη σχέση με τον εαυτό και με τους άλλους, τη ζωή του εκπαιδευόμενου στο σύνολό της, με άλλα λόγια.


Μπορείτε να μας δώσετε το προφίλ των ανθρώπων που απευθύνονται σε εσάς;

Στέλεχος εταιρείας ή επιχειρηματίας ή πολιτικός  ή εργαζόμενος που συνειδητοποιεί ότι ο τρόπος που μιλάει δεν συνάδει με την επαγγελματική εξέλιξη στην οποία στοχεύει. Νιώθει τη φωνή του αδύναμη, ότι εκπέμπει ανασφάλεια, και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Επιθυμεί να μιλά άνετα, με θάρρος, πειθώ, ευκρίνεια λόγου. Επίσης θέλει να νιώθει ασφαλής, κάθε φορά που καλείται να κάνει παρουσιάσεις σε μικρά και μεγαλύτερα κοινά.

Αφενός λοιπόν κάνουμε ασκήσεις βελτίωσης της φωνής, αφετέρου μελετάμε λεξιλόγιο και ρητορική.

For further information: www.ninakaloutsa.com


Συνέντευξη απο την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>>Women On Top (εν δράσει) | Μίνα Μισυρλή

Κυρία Μισυρλή : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Έχω μεταπτυχιακό και πτυχίο στη Λογιστική & Χρηματοοικονομική του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και εξέλιξα τις γνώσεις μου τα επόμενα 20 χρόνια μέσα από εργασιακή εμπειρία σε εταιρίες και στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Οι σπουδές μου με βοήθησαν να αντιλαμβάνομαι τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί, και γενικότερα να κατανοώ περισσότερα για την καθημερινότητα. Τις πρακτικές γνώσεις τις απέκτησα από την εργασιακή μου εμπειρία αλλά στο «φιλτράρισμα» και στον μετασχηματισμό των πληροφοριών σε γνώσεις, οι σπουδές μου έπαιξαν σημαντικό ρόλο.


Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας  

Είμαι ιδρύτρια της Jargon Buster όπου υποστηρίζουμε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, να οργανώσουν τα οικονομικά και την επιχειρηματική τους καθημερινότητα, και να σχεδιάσουν ένα πλάνο ανάπτυξης, για να μπορούν να εστιάσουν την ενέργεια και τη δημιουργικότητά τους στις κύριες δραστηριότητές τους. Έτσι, επιχειρήσεις που δεν μπορούν να έχουν εσωτερικά συνεργάτες, για να τους υποστηρίζουν σε θέματα  Χρηματοοικονομικού Σχεδιασμού &  Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, να μπορούν να βρίσκουν λύσεις μέσα από τις υπηρεσίες που σχεδιάζουμε, για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Επίσης, συνεργαζόμαστε με εταιρίες, από πολύ μεγάλες μέχρι και μικρές επιχειρήσεις, που θέλουν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα των εργαζομένων τους σε θέματα διαχείρισης προσωπικών οικονομικών, δημιουργώντας εταιρικές εκπαιδεύσεις & εργαστήρια χρηματοοικονομικής ενδυνάμωσης.


Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Θα πρότεινα αρχικά να βρει το δικό της «γιατί», να το συνδυάσει με τις αξίες της και να σκεφτεί πώς θέλει να περπατήσει το δικό της μονοπάτι. Για τις γυναίκες που ξεκινούν τώρα, θα μπορούσαν να έχουν μια εξειδικευμένη καθοδήγηση από επαγγελματίες που έχουν την εμπειρία και τις γνώσεις, μέσα από την οποία μπορεί κάποια να ωφεληθεί, τόσο για να ενδυναμωθεί όσο και για να ξεμπλοκαριστεί από τα διαδικαστικά εμπόδια που μπορεί να την κρατούν πίσω. Αυτό είναι που έχω δει σε πολλές περιπτώσεις ότι λείπει, και αυτό είναι που κάνουμε με τη Jargon Buster, δίνοντας λύση σε επαγγελματίες ή σε ομάδες επιχειρηματιών, καθώς πολλές φορές ενώ έχουμε μια πολύ ωραία ιδέα δεν ξέρουμε από πού να αρχίσουμε και πώς να οργανωθούμε. Επίσης, και το mentoring μέσα από πλατφόρμες με εμπειρία σε αυτό, όπως του Women On Top, θα μπορούσε να είναι μια επιπλέον βοήθεια. Είναι φανερό, ότι δεν υπάρχει μια λύση που ταιριάζει σε όλες, και μέσα από δοκιμές, επιτυχίες αλλά κυρίως από αποτυχίες μαθαίνουμε τι πραγματικά μας ταιριάζει ή τι είναι βιώσιμο για εμάς.


Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος, και αν δεν βρίσκω τον δρόμο που θέλω να περπατήσω, θα τον φτιάξω.


Ποιες είναι οι βασικές αρχές του οικονομικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να ωφελήσει ένα άτομο ή μια επιχείρηση;

Αναγνωρίζουμε πού βρισκόμαστε, ποιοι είμαστε και πού θέλουμε να φτάσουμε. Σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο βάζουμε στόχους που μας εκφράζουν, που είναι κοντά στις αξίες μας και που μπορούν με μέθοδο να επιτευχθούν. Στη συνέχεια, προγραμματίζουμε και αναπροσαρμόζουμε τον σχεδιασμό μας, δημιουργώντας πλάνο για αντιμετώπιση κρίσεων αλλά και εναλλακτικές, ώστε να προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και στις διαφορετικές συνθήκες.


Ποιες είναι οι σημαντικότερες πτυχές του επιχειρηματικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να επιτευχθεί η αειφορία μιας επιχείρησης;

Η στρατηγική, η ανάλυση αγοράς, ο οικονομικός σχεδιασμός, οι επιχειρηματικές διαδικασίες, η διαχείριση της ομάδας, οι πωλήσεις και το πλάνο ανάπτυξης, είναι μέρη του επιχειρηματικού σχεδιασμού. Μια επιχείρηση, είτε είναι πολύ μεγάλη είτε μικρή, ακόμη κι αν εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας, μπορούμε να επηρεάσουμε και να λειτουργούμε με όρους βιώσιμης ανάπτυξης. Από την επιλογή των προμηθευτών, τη διαχείριση των υλικών μας, τη συνεργασία με την ομάδα μας και πολλά άλλα, φροντίζουμε να επιχειρούμε με αειφορία, γιατί μας αφορά όλους κι όλες.


Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης επιχείρησης σε έναν ανταγωνιστικό τομέα;

Η πρόταση αξίας που προσφέρει η επιχείρηση προς τους πελάτες της, μαζί με ένα καλά σχεδιασμένο επιχειρηματικό μοντέλο, που θα περιγράφει με σαφήνεια πώς η επιχείρηση θα δημιουργεί έσοδα, είναι από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει καθορίσει από το ξεκίνημά της.


Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να αναπτύξω την επιχείρησή μου δημιουργώντας συνδέσεις με επαγγελματίες κι επιχειρήσεις, που θέλουν να αναπτυχθούν μέσα σε ένα πλαίσιο που επιστρέφει οικονομική και ποιοτική αξία στην κοινωνία, στους ανθρώπους και στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούμε.

Μίνα Μισυρλή

Σύμβουλος Οικονομικού Σχεδιασμού & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων | Financial & Business Coach

Msc. Λογιστική & Χρηματοοικονομική

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Thess Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>> Women On Top (εν δράσει) | Μαρία Γρηγοριάδου

  • Κυρία Γρηγοριάδου : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Αποφοίτησα από  το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. όμως ως φοιτήτρια και τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας εργάστηκα ως Καθηγήτρια σε Φροντιστήρια Αγγλικών (Ήταν ακόμη η εποχή που μπορούσες να αποκτήσεις άδεια διδασκαλίας ως κάτοχος Proficiency, αν και καρφώνομαι που το μαρτυράω!)

Στα 40 μου κι ενώ εργαζόμουν ήδη στο Δήμο Τυρνάβου, όπου βρέθηκα με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, παρακολούθησα το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία ενός Συμβουλευτικού Σταθμού στο πλαίσιο του Δήμου και μετά η ένταξη μου στη ΔΥΠΑ ως εργασιακή σύμβουλος. Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά διατηρούσαμε για κάποια  χρόνια με το σύζυγο μου κι ένα κατάστημα με παιδικά ρούχα. Αν και η σύνδεση δεν ήταν από την αρχή ξεκάθαρη, βρίσκομαι τα τελευταία χρόνια σε ένα σημείο που η συνάφεια της δουλειάς μου με τις σπουδές μου, είναι μεγαλύτερη από ποτέ.


  • Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας

Σήμερα εργάζομαι στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ως Εργασιακή Σύμβουλος Αναζητούντων Εργασία  και υποστηρίζω άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας. Επίσης πραγματοποιώ εκπαιδεύσεις ιδιαίτερα σε θέματα Επικοινωνίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Ψυχικής Ευεξίας.


  • Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Να αναζητήσει άλλες γυναίκες οι οποίες  δραστηριοποιούνται στο πεδίο που την ενδιαφέρει και έχουν τη διάθεση να λειτουργήσουν ως μέντορες, για τα πρώτα βήματα, τη δικτύωση, την προώθηση, την αναζήτηση χρηματοδότησης. Και να μην περιμένει να είναι όλες οι συνθήκες τέλειες για να κάνει το πρώτο βήμα.


  • Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

¨Θα τα καταφέρω!» Κι όταν είμαι πολύ φοβισμένη για να με πείσω, ρωτώ ανθρώπους που ξέρω ότι θα με στηρίξουν: «Θα τα καταφέρω;»


  • Ποιες είναι οι κύριες ανάγκες στον τομέα της ειδικής αγωγής και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά;

Η πρώιμη αξιολόγηση και παρέμβαση, η έγκαιρη και καθολική υποστήριξη, ο σχεδιασμός της μετάβασης από τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη, αλλά και της μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία. Βέβαια, όλα αυτά απαιτούν συνολικό σχεδιασμό, χρόνο, χρήματα και ανθρώπους με υψηλή εξειδίκευση για να στηριχθεί το σχολείο και η οικογένεια, ώστε να στηρίξουν τους μαθητές με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.


  • Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις στην εκπαίδευση και την υγεία και πώς μπορούν να επηρεάσουν την παροχή υπηρεσιών;

Οι τάσεις είναι πολλές και σημαντικές. Για παράδειγμα: Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Εκπαίδευση STEM, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και από την άλλη Τεχνολογία, Τηλεϊατρική, Τεχνητή Νοημοσύνη και τόσες άλλες. Σε έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, θεωρώ ότι η σταθερή τάση πρέπει να είναι η εστίαση στον εκπαιδευόμενο και στον ασθενή αντίστοιχα, ώστε οι υπηρεσίες που παρέχονται να πάψουν να είναι κατακερματισμένες.


  • Ποιο ρόλο παίζει η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των γονέων και των ειδικών στην αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα της ειδικής αγωγής και της υγείας;

Κρατώ τη φράση μιας γυναίκας που εκτιμώ πολύ. «Τι να τις κάνω τις ράμπες, αν δεν έχω που να πάω;»  Η ένταξη δεν σημαίνει υπάρχουμε παράλληλα στον ίδιο χώρο. Η ένταξη σημαίνει γνωριζόμαστε, αλληλεπιδρούμε πραγματικά και σχετιζόμαστε. Κι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με τη συνεργασία όχι μόνο όσων δραστηριοποιούνται στο χώρο της ειδικής αγωγής , αλλά όλων των γονέων, όλων των εκπαιδευτικών και όλων των ειδικών. Αυτή η απαραίτητη συνεργασία δεν θα προκύψει μαγικά αλλά μπορεί να καλλιεργηθεί μέσα από στοχευμένες, συστηματικές και συνεχείς δράσεις. 


  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να συνεχίσω να εξελίσσομαι και να είμαι χρήσιμη στους ανθρώπους γύρω μου.

Μαρία Γρηγοριάδου

Σύμβουλος στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Larissa Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending