Connect with us

Τουρισμός

Υπάρχει «Φως» στο Τουριστικό Τούνελ;

Της Έφης Βαλίλα

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο    

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος είναι ότι: δεν μπορεί ν’ αποθηκευτεί, δεν μπορεί να εξαχθεί και μάλιστα εκεί που παράγεται εκεί και καταναλώνεται. Ένα επίσης από τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι ότι εμπεριέχει αρκετά μεγάλη εποχικότητα. Αυτό σημαίνει ότι μερικούς μήνες υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, ενώ στους πλάγιους μήνες (νεκρή περίοδος), υπάρχει λιγότερη έως μηδενική δραστηριότητα.

 

Η μεταβλητότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις προοπτικές   ικανοποίησης της τουριστικής ζήτησης  

 

Όταν για παράδειγμα πραγματοποιείται μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής ζήτησης στις περιόδους αιχμής, δυστυχώς για το ίδιο χρονικό διάστημα, καταγράφεται  και μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό το φαινόμενο  δεν τιμά ούτε τους εργαζόμενους, ούτε την περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Και το κυριότερο επιτυγχάνεται η σταδιακή απομόνωση των υπηρεσιών και φαίνεται κυρίως σε περιόδους αιχμής, ότι αντί να έχουμε αύξηση καταγράφεται μείωση. Το πιο χαρακτηριστικό και απλό παράδειγμα είναι: όταν ένα Restaurant προσθέτει τραπέζια, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά στην ήδη υπάρχουσα δυναμικότητα του κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, χωρίς αύξηση του εργατικού δυναμικού. Αυτό θα μπορούσε μεν να εξυπηρετήσει περισσότερους ανθρώπους, αλλά οι πελάτες θα ήταν πιθανόν να κάθονται πολύ στρυμωγμένα για παράδειγμα. Αυτό μειώνει την άνεση και την καλή διάθεση του επισκέπτη. Ταυτόχρονα μειώνει και την παροχή ποιότητας. Επομένως το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της  δυναμικότητα, αλλα  ή βελτίωση της ποιότητας.

 

Άμεση και έμμεση Οικονομική επίδραση του τουρισμού στον τόπο

 

Η Οικονομική επίδραση του τουρισμού, διαχωρίζεται σε άμεση και έμμεση. Η άμεση επίδραση προέρχεται από τις πραγματικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι τουρίστες στην περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όταν δηλαδή  ο τουρίστας πληρώνει στον ιδιοκτήτη του Hotel 150 Ευρώ  για δύο διανυκτερεύσεις, αυτά τα χρήματα έχουν άμεση οικονομική επίδραση. Οι έμμεσες επιδράσεις λαμβάνουν χώρα, καθώς η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ επηρεάζουν την Εθνική Οικονομία. Ο ιδιοκτήτης του Hotel   που παίρνει τα 150, ίσως χρησιμοποιήσει μερικά από αυτά για να πληρώσει τους προμηθευτές πρώτων υλών για το εστιατόριο και ένα μέρος για να πληρώσει τους μισθούς των εργαζομένων του μοτέλ. Ο προμηθευτής πρώτων υλών  με τη σειρά του, θα πληρώσει τον αγρότη για τις καλλιέργειες, ενώ οι εργαζόμενοι ίσως να αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια ΄Ετσι η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ αυξάνεται. Τα χρήματα  εξακολουθούν να ξοδεύονται και να ξαναξοδεύονται μέχρι να συμβεί ένα από τα δύο πράγματα ή τα χρήματα να αποταμιευθούν αντί να ξοδευθούν ή τα χρήματα να ξοδευθούν έξω από τον τόπο που ο πελάτης ζει.

 

Το καλύτερο για την τουριστική οικονομία είναι  η μείωση των εισαγωγών

 

Όσο περισσότερο μπορεί η περιοχή υποδοχής τουριστών να περιορίσει τις εισαγωγές – που πολλές φορές επιβάλλεται από τον τουρισμό – τόσο καλύτερη και μεγαλύτερη θα είναι η οικονομική επίδραση του τουρισμού σ’ αυτήν την περιοχή. Τα 150 Ευρώ που δαπανήθηκαν για διανυκτέρευση από τον τουρίστα, ξαναδαπανώνται από τον ιδιοκτήτη του μοτέλ, τον εργαζόμενο και τον αγρότη για να δημιουργηθεί έτσι ένας καλός κύκλος εισοδήματος στην τοπική οικονομία της τάξεως των 150 Ευρώ για παράδειγμα. Επομένως τα χρήματα που δαπανώνται για τις εισαγωγές ή τα χρήματα που αποταμιεύονται και δεν κυκλοφορούν, απομακρύνονται από την συμβολή τους στο εισόδημα, της οικονομίας της περιοχής.

 

Προϋποθέσεις ανάκαμψης σήμερα 

 

Προφανώς και προέχουν οι έλεγχοι των εισερχόμενων τουριστών με το εξαιρετικό σύστημα «EVA»,  το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ, (εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε) το οποίο βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές. Με την υγεία σε απόλυτη προτεραιότητα, έστω και υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε ο COVID-19, η Ελλάδα έκανε αλλά και θα κάνει βήματα προς τη βελτίωση της τουριστικής περιόδου. Με ορίζοντα το 2023 υπάρχει ελπίδα βελτίωσης των αφίξεων στη χώρα μας και αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Οι προοπτικές για το 2021… 

 

Ασφαλώς και το 2021, θεωρείται η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει στενή συνεργασία με  τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να υποστηριχθούν δυναμικά, όπως και οι Τour Οperators. Ταυτόχρονα να αναδείξουμε όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να επικεντρωθούμε στην Ελληνική Μεσογειακή διατροφή! Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο αφίξεων και η γιορτή των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και ένας ιμάντας για τους Έλληνες απανταχού της γης. Μια ζεστή πρόσκληση προς όλους να έρθουν να συνεορτάσουν μαζί μας! Με απόλυτη ασφάλεια στην παραμονή τους.

Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε και έναν Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική,  Διπλωματία  και την Εξωστρέφεια της Κυβέρνησης  τον  κο  Φραγκογιάννη Κώστα (με τον οποίο συνομιλήσαμε πολύ πρόσφατα στο Business Woman On Line Stories) και που  χαρήκαμε πολύ  για την απόφαση της «Volks Wagen»  να επιλέξει το νησί της Αστυπάλαιας. Πιστεύουμε ότι ο ίδιος θα μπορούσε να συμβάλλει ως αρμός και προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή της αύξησης των αφίξεων της χώρας από Έλληνες ομογενείς.

 

Θα ξεκινήσουμε και με τη βαθιά επίγνωση των Νόμων της λειτουργίας της αγοράς 

 

«Η χρονική επέκταση των μέτρων προς το παρόν, είναι εκ των ουκ άνευ» αλλά είναι λογικό η όποια χρονική επέκταση των όποιων μέτρων, να μην επεκταθεί μετά τον Μάρτιο του 2021!. Και αυτό διότι  όλοι οι κλάδοι που συνεργάζονται άμεσα και έμμεσα με τον τουρισμό, ταυτόχρονα και αλληλοεπηρεάζονται με τον  τουρισμό, και εξ αιτίας αυτού του γεγονότος θα χρειαστούν στήριξη από την Πολιτεία  τουλάχιστον  για όλο το 1ο εξάμηνο του 2021, με επικέντρωση στην αγορά εργασίας. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης. Προφανώς μια γενναία μείωση του ΦΠΑ έστω και πρόσκαιρα, με ένα φθηνό και ανταγωνιστικά ποιοτικά πακέτο και αύξηση της ρευστότητας.

Αν και γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι αδιάλλακτος, αφού η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία καθώς και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν οικονομικά  καταρρεύσει, θα έρθουν με  σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές για να ανακάμψουν άμεσα. Η Ελλάδα όμως οφείλει να αντισταθεί με σθένος!

 

Επιλογικά 

 

Το σενάριο, ανάκαμψης αν έρθει στο δεύτερο τρίμηνο του 2021  θα έχει ως προϋπόθεση, την αναμενόμενη δράση στα ταξίδια με τη βοήθεια και της Ε.Ε. αφού φυσικά υπάρξει για το 2021 και μια κεντρική Ευρωπαϊκή Πολιτική κοινή για όλες τις χώρες. 

Στόχος μία «γέφυρα» μέχρι να επανέλθει η σεζόν του 2021 στην κανονικότητα…

Continue Reading

Τουρισμός

Epsilon Hospitality : σημαντικές διακρίσεις στα Tourism Awards 2022

Η Epsilon Hospitality, η εξειδικευμένη θυγατρική του Ομίλου της Epsilon Net στον κλάδο της Φιλοξενίας & της Εστίασης  έλαβε δύο νέες σημαντικές διακρίσεις, αυτή τη φορά στα Tourism Awards 2022, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά την επιμονή του Ομίλου της Epsilon Net στους στόχους της καινοτομίας και της υψηλής ποιότητας των λύσεων της.

Αναλυτικά, η Epsilon Hospitality παρέλαβε τα βραβεία:

  • Silver Award στην κατηγορία Cost-saving Technology

Το ξενοδοχείο Elite City Resort επέλεξε το PYLON Hospitality Suite για την ψηφιακή του αναβάθμιση και η εγκατάσταση βραβεύτηκε για την συμβολή της στην ριζική μείωση του λειτουργικού κόστους της τουριστικής μονάδας. 

Το PYLON αποτελεί μια πλατφόρμα εφαρμογών που ενοποιεί όλα τα συστήματα που χρειάζεται ένα ξενοδοχείο, όπως το Elite City Resort και τα παρακολουθεί μέσα από ένα ενιαία και καινοτόμο σύστημα διαχείρισης. Η διοίκηση του ξενοδοχείου αξιοποιώντας τις δυνατότητες ενός πολυλειτουργικού PMS, όπως το  PYLON Hospitality Suite ενοποίησε τις λειτουργίες των τμημάτων του ξενοδοχείου, ενώ διασφάλισε την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τμημάτων. Σημαντικό πλεονέκτημα της λύσης που επιλέχθηκε αποτέλεσε το αρχικό ανταγωνιστικό κόστος επένδυσης, καθώς και το ετήσιο  κόστος υποστήριξης και αναβαθμίσεων, το οποίο μειώθηκε σημαντικά σε σχέση με το προγενέστερο σύστημα.

  • Bronze Award στην κατηγορία Best new solution for tourism.

Το Epsilon Smart Philoxenia αναδείχτηκε ως η απόλυτη λύση για τον σύγχρονο επιχειρηματία στον τομέα των μικρών καταλυμάτων. Μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Epsilon Smart Philoxenia αποτελεί η σχεδίαση και η πληρότητά του ως εφαρμογή καθημερινής λειτουργίας, τιμολόγησης και παρακολούθησης των κρατήσεων. Σημαντικό πλεονέκτημα της εφαρμογής που λειτουργεί «on cloud», αποτελεί η online διασύνδεση με την πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ και παράλληλα με την εφαρμογή λογιστικής διαχείρισης του λογιστικού γραφείου που υποστηρίζει την τουριστική μονάδα.

Τα βραβεία για τον Όμιλο Epsilon Net παρέλαβαν οι εκπρόσωποι της Epsilon Hospitality, κ.κ. Ανέστης Κότσης, Support Services Manager και Αντώνης Σακέλης, Epsilon Hospitality Account Manager, καθώς και ο CEO του Elite City Resort, κ. Νικήτας Κάρτσωνας, τον οποίο ο Όμιλος Epsilon Net ευχαριστεί θερμά τόσο για την παρουσία του, όσο και για την εξαιρετική συνεργασία.

Η Epsilon Hospitality διαθέτει σήμερα ένα επιτελείο από 40 εξειδικευμένα στελέχη με εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία στον ξενοδοχειακό και επισιτιστικό κλάδο ενώ παράλληλα διαθέτει τα προϊόντα της και μέσα από το δίκτυο των 500 πιστοποιημένων συνεργατών του Ομίλου της Epsilon Net σε όλη την Ελλάδα. 

Το δυναμικό και τις λύσεις της εταιρείας εμπιστεύονται άνω των 5.000 πελατών σε όλη την Ελλάδα στους οποίους περιλαμβάνονται, αλυσίδες ξενοδοχείων, μεγάλες και μεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες, μικρές τουριστικές μονάδες &  καταλύματα, μονάδες εστίασης και επιχειρήσεις λιανικής πώλησης στον τουριστικό κλάδο. Βασικός στόχος της εταιρίας είναι να υποστηρίξει τους πελάτες της να εισέλθουν στη νέα ψηφιακή εποχή με τις τεχνολογικά ανώτερες εφαρμογές της και να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες υποστήριξης  μέσω του εξειδικευμένου 24ωρού Help Desk.

Continue Reading

Τουρισμός

Η GRECOTEL ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΕΞΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Ένα διεθνές επιστημονικό συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της τουριστικής περιόδου στην Κρήτη, εγκαινιάζει ουσιαστικά τις δράσεις του Κέντρου Αριστείας για την Υγεία και την Ευεξία που δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή κορυφαίων καθηγητών και της Grecotel. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτού του συνεδρίου θα είναι ο Κρητικός Τρόπος Ζωής, που έχει και έχει αποδειχθεί εδώ και δεκαετίες διεθνώς ως ο πιο υγιεινός. Το συνέδριο προσδιορίστηκε χρονικά στο τέλος της κλασσικής τουριστικής περιόδου για να σηματοδοτήσει παράλληλα την έναρξη της προσπάθειας για την επιμήκυνση της σαιζόν και θα φιλοξενηθεί στο Creta Palace Grecotel Luxury Beach Resort.

Τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Κέντρου βρέθηκαν την περασμένη εβδομάδα για πέντε μέρες στην Κρήτη και ξεναγήθηκαν από την Grecotel γνωρίζοντας όλη τη διαδρομή της κρητικής διατροφής από τον πρωτογενή τομέα έως το πιάτο του φιλοξενούμενου στα ξενοδοχεία.

Κατά την διάρκεια της παραμονής τους στα ξενοδοχεία Amirandes Grecotel Boutique Resort και Creta Palace Grecotel Luxury Beach Resort, οι επίτιμοι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν αρχαιολογικούς χώρους όπως αυτοί της Κνωσσού και της Ελεύθερνας, μονάδες παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων, είδαν, άκουσαν, γεύτηκαν και βίωσαν μοναδικές αυθεντικές εμπειρίες του Κρητικού Τρόπου Ζωής μέσα από την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Ιδιαίτερη εντύπωση τους έκαναν η Παλιά πόλη του Ρεθύμνου την οποία περιηγήθηκαν, καθώς και η μοναδική εμπειρία που είχαν στο Μοναστήρι της Αγίας Ειρήνης στο Ρέθυμνο και το Δείπνο Χριστιανικής νηστείας που τους προσφέρθηκε εκεί. Ενθουσιασμένοι έμειναν από τη συμμετοχή τους στη δράση του συλλόγου γυναικών «Εργάνη» όπου ενημερώθηκαν για παραδοσιακά έθιμα του τόπου μας, έφτιαξαν «ξόμπλια» για το κουλούρι του γάμου και απόλαυσαν μοναδικά κρητικά παραδοσιακά εδέσματα.

Παράλληλα, συμμετείχαν σε προγραμματισμένες συζητήσεις μεταξύ ειδικών ανταλλάσσοντας πολύτιμες πληροφορίες και δεδομένα που θα χαράξουν την μετέπειτα πορεία του Κέντρου.

Grecotel_Δραστηριότητες στο Κέντρο Αριστείας για την Υγεία και την Ευεξία_1: Mε το χορευτικό Σύλλογο Βρακοφόρων

Επιγραμματικά θα περιλαμβάνουν:

1. Προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Προγράμματα πιστοποίησης, συνέδρια τελευταίας τεχνολογίας, εκθέσεις, διαμονή και βιωματικές εμπειρίες για opinion leaders, φιλοξενούμενους υψηλού επιπέδου αλλά και εκπαιδευόμενους, καθώς και επικεφαλής στους τομείς της Υγείας, της Γαστρονομίας, του Τουρισμού και της Γεωργίας.

2. Ευεξία/Ιατρικός Τουρισμός: Υπηρεσίες Ευεξίας/Τρόπου Ζωής & Εξατομικευμένης Ιατρικής για πελάτες που επιδιώκουν να βελτιώσουν την υγεία και την ευημερία τους. Αυτοί οι επιλεγμένοι πελάτες θα λάβουν εξειδικευμένες εξατομικευμένες προληπτικές/ιατρικές υπηρεσίες που θα επωφελούνται από ειδικευμένους γιατρούς, διατροφολόγους, αθλητικούς προπονητές και φυσιοθεραπευτές, καθώς και επαγγελματίες ενσυνειδητότητας, ενώ ασκούν την παραδοσιακή κρητική διατροφή και τον τρόπο ζωής πρακτικά σε ένα περιβαλλοντικό και πολιτιστικό περιβάλλον που θα υποστηρίξει θετικά αλλαγή.

3. Farm Store (Φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα): Για ανάδειξη παραδοσιακών κρητικών/ελληνικών προϊόντων.

4. Οινοποιείο, Κελάρια Οίνου και Κέντρο Εκπαίδευσης Οίνου.

Υπενθυμίζεται ότι το Κέντρο Αριστείας έχει μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, διατηρεί επίσημη ακαδημαϊκή σχέση με το διεθνούς φήμης Πανεπιστημιακό Ίδρυμα των Η.Π.Α. Harvard, όπως και με άλλα επιστημονικά ιδρύματα παγκοσμίως, ενώ εκλεκτά μέλη της οικουμενικής επιστημονικής κοινότητας και διεθνείς προσωπικότητες στελεχώνουν το Κέντρο ως μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής (Advisory Board).  

Ανάμεσά τους τους οι κ.κ. Frank Hu, Πρόεδρος Τμήματος Διατροφής Σχολής Δημόσιας Υγείας Πανεπιστημίου Harvard,, τ. Δρ. Frank Hu, Πρόεδρος Τμήματος Διατροφής Σχολής Δημόσιας Υγείας Πανεπιστημίου Harvard,, Greg Drescher, Ινστιτούτο Γαστρονομίας Αμερικής Culinary Institute of America CIA, Αντωνία Τριχοπούλου, Ακαδημαϊκός -τομέας της επιδημιολογίας και δημόσιας υγείας, Miguel Angel Martinez Πανεπιστήμιο Navarra καθηγητής – έδρα προληπτικής ιατρικής, Mercedes Sotos-Prieto Πανεπιστήμιο Μαδρίτης β. καθηγητής – έδρα προληπτικής ιατρικής, Ken Toong Εκτελεστικός Διευθυντής Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης -U-Mass Dining κ.ά. 

Η πρωτοβουλία για τη δημιουργία του Κέντρου ανήκει στον επιφανή επιστήμονα Στέφανο Κάλη, καθηγητή στο Χάρβαρντ στον τομέα Ιατρικής και Δημόσιας Υγείας, Έλληνα τρίτης γενιάς της Αμερικής και αποτελεί έργο ζωής για τον ίδιο και ένα σημαντικό επίτευγμα για την Ελλάδα και την ανθρωπότητα».

Grecotel_Δραστηριότητες στο Κέντρο Αριστείας για την Υγεία και την Ευεξία_4: Τα μέλη του Advisory Board του Hellenic Center of Excellence for Health & Wellness στο εστιατόριο Minotaur του Grecotel Amirandes

Η υλοποίηση του οράματος αυτού πραγματοποιείται με την υποστήριξη της του Ομίλου Νίκου Δασκαλαντωνάκη – Grecotel, καθώς αποτελεί την κορυφαία εταιρεία στον Τουρισμό υψηλού επιπέδου, αλλά και τον πρωτοπόρο στην Ελλάδα στην επιτυχημένη διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα λόγω της μεγάλης αγάπης του ιδρυτή του για τη μητέρα γη. Και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά μιας και ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης γέννημα-θρέμμα της κρητικής γης ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία προωθώντας το κρητικό λάδι, δημιούργησε την πρότυπη βιολογική παραδοσιακή φάρμα της Grecotel στο Ρέθυμνο, που έγινε ο φύλακας άγγελος ποικιλιών που κινδυνεύουν να χαθούν στο διάβα του χρόνου και η μήτρα προϊόντων AgrecoFarms που κάνουν το γύρο του κόσμου, αντάξιοι πρεσβευτές του πραγματικού πλούτου της Κρήτης και της Ελλάδας.

Continue Reading

Τουρισμός

Δυναμική προσέγγιση της ιταλικής αγοράς για τη Χαλκιδική στη μετά covid εποχή!

Περίπου 70.000 επισκέπτες και 2.000 εταιρείες συμμετείχαν στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού BIT στο Μιλάνο της Ιταλίας, καθιστώντας αυτή την έκθεση μία από τις πιο σημαντικές στον κλάδο και με μεγάλη επιρροή στο ιταλικό κοινό. 

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής πιστός στο ραντεβού του με την ιταλική αγορά συμμετείχε με δικό του περίπτερο προβάλλοντας τη Χαλκιδική και τις ομορφιές της προσελκύοντας πλήθος επισκεπτών.

Η Ιταλία άναψε το πράσινο φως για ταξίδια στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης με απευθείας συνδέσεις τόσο με την Aegean Airlines όσο και με την Ryanair.

Aegean: από τις 2 Ιουλίου έως τις 29 Οκτωβρίου από Ρώμη και Μιλάνο.

Ryanair: από την 1η Απριλίου έως το τέλος Οκτωβρίου.

Ο αριθμός πτήσεων είναι 2-3 εβδομαδιαίως από πέντε ιταλικές πόλεις: Μιλάνο, Βενετία, Ρώμη, Νάπολη και Μπολόνια.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρέασε την έναρξη των περισσότερων πτήσεων αλλά οι υπεύθυνοι διαβεβαιώνουν ότι το πτητικό πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί κανονικά στα τέλη Οκτωβρίου.  

Σημείο αναφοράς στην έκθεση ΒΙΤ ήταν η συνέντευξη τύπου, που δόθηκε παρουσία 60 Ιταλών δημοσιογράφων με θέμα τη βιωσιμότητα και τον οικολογικό τουρισμό σε συνεργασία με το σωματείο GIST (Gruppo Italiano Stampa Turistica). Η μασκότ του Ελληνικού περιπτέρου ήταν ο ιππόκαμπος Χαλκιδικής και παρουσιάστηκε από τον Διευθυντή του ΤΟΧ κ. Γιώργο Μπρουτζά. Η Healthy Seas μία μη κερδοσκοπική οργάνωση που ασχολείται παγκοσμίως με την καθαριότητα και την ανακύκλωση των θαλασσών, έδωσε την ευκαιρία στους δημοσιογράφους να «ζήσουν» μια virtual εμπειρία από το Στρατώνι και την αποικία των ιππόκαμπων της περιοχής.

Η Sabrina Talarico Πρόεδρος του σωματείου δήλωσε: H Χαλκιδική αποτελεί σημείο έλξης για το ιταλικό κοινό: ένα μείγμα ιστορίας, γαστρονομίας και βιοποικιλότητας είναι τα σημεία που προκαλούν ενδιαφέρον από δημοσιογραφικής πλευράς. Φέτος προστέθηκε ακόμη ένας νέος κρίκος: η βιωσιμότητα και ο slow turismo (natura, trekking, sub, fishing tourism) με συνέπεια να καταταχθεί σαν ένας από τους πρωτοπόρους νέους προορισμούς Ecostyle!

Να σημειωθεί πως τα δελτία τύπου των μεγαλύτερων εφημερίδων έκαναν αναφορά στις νέες προτάσεις του ecoturism στην Ελλάδα.

Κατά την διάρκεια της έκθεσης έγιναν επίσης, σημαντικές συναντήσεις με αντιπροσώπους αεροπορικών εταιριών: Valeria Rebasti (Volotea), Maria Terranova (Aegean Airlines), με Tour Operators θεματικού τουρισμού, με την Διευθύντρια του γραφείου ΕΟΤ στο Μιλάνο κα. Κυριακή Μπουλασίδου, συνεντεύξεις  του Αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής κ. Ιωάννη Γιώργου σε ραδιοφωνικά ιταλικά δίκτυα και τέλος επαφές με τον επίτιμο Πρόξενο της Ελλάδας στο Μιλάνο κ. Νικόλαο Σάκκαρη, την Εμπορική Ακόλουθο της Πρεσβείας μας κα. Βιβή Καμπούρογλου για την προώθηση των τοπικών μας προϊόντων και με στελέχη της διοργανώτριας εταιρίας της έκθεσης Fierra Milano.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε πως ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής μαζί με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ στην Ιταλία κα. Ελένη Σαρηκώστα, έχουν δρομολογήσει για τις επόμενες μέρες, επισκέψεις δημοσιογράφων και Travel blogger  με στόχο ρεπορτάζ εναλλακτικού τουρισμού & γαστρονομίας!

Η πόλεις της Βενετίας και της Ρώμης μετά την έκθεση του Μιλάνου (BIT), αγκάλιασαν με θερμό τρόπο την παρουσίαση του νέου θεματικού θρησκευτικού και πολιτιστικού προγράμματος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας & του TOX. 

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την Πάφο/Κύπρο και Λάτσιο/Ιταλία εργάστηκαν από κοινού για τα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου» μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος και περιμένουν την επισημοποίηση του μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο. 

Παράλληλα η Κεντρική Μακεδονία ξεκίνησε workshop και εκδηλώσεις με στόχο την παρουσίαση του σε Ιταλούς δημοσιογράφους και τουριστικά γραφεία. 

Τα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου» είναι ήδη γνωστά στο ιταλικό κοινό μιας και αποτελούν πακέτο θρησκευτικού τουρισμού από πολύ γνωστούς Tour Operator, όμως η επισημοποίηση του από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η ένταξη του στις ιστορικές διαδρομές της γηραιάς ηπείρου ανοίγει νέους ορίζοντες για τις περιοχές που περιηγήθηκε ο Απόστολος Παύλος. 

Σημαντικό ρόλο σε αυτό το project παίζουν οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις που αναφέραμε παραπάνω.

BIT

Συγκεκριμένα σε Βενετία και Ρώμη όπου έγιναν οι παρουσιάσεις, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής επισημοποίησαν συνεργασίες με δημόσιους φορείς, πανεπιστήμια, το Ελληνικό Προξενείο της Βενετίας μαζί με το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Προβυζαντινών Ερευνών, την Ελληνική Πρεσβεία στη Ρώμη και δημοσιογράφους. 

Σημαντική στιγμή στη Ρώμη η παρουσίαση με θέμα την αρχαία Ελληνική  γαστρονομία  από τον ανθρωπολόγο Sergio Grasso, ο όποιος μεταξύ άλλων επεσήμανε διατροφικές παραδόσεις από την εποχή του φιλόσοφου Αριστοτέλη, την επιρροή της Ελληνικής διατροφής στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία μέχρι την μοναστηριακή κουζίνα του Αγίου Όρους με αξιοσημείωτη αναφορά στην προσωπική του εμπειρία από την διαμονή του  με τον αείμνηστο πατέρα Επιφάνιο στον Μυλοπόταμο.

Continue Reading

Trending