Connect with us

Τουρισμός

Υπάρχει «Φως» στο Τουριστικό Τούνελ;

Της Έφης Βαλίλα

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο    

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος είναι ότι: δεν μπορεί ν’ αποθηκευτεί, δεν μπορεί να εξαχθεί και μάλιστα εκεί που παράγεται εκεί και καταναλώνεται. Ένα επίσης από τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι ότι εμπεριέχει αρκετά μεγάλη εποχικότητα. Αυτό σημαίνει ότι μερικούς μήνες υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, ενώ στους πλάγιους μήνες (νεκρή περίοδος), υπάρχει λιγότερη έως μηδενική δραστηριότητα.

 

Η μεταβλητότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις προοπτικές   ικανοποίησης της τουριστικής ζήτησης  

 

Όταν για παράδειγμα πραγματοποιείται μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής ζήτησης στις περιόδους αιχμής, δυστυχώς για το ίδιο χρονικό διάστημα, καταγράφεται  και μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό το φαινόμενο  δεν τιμά ούτε τους εργαζόμενους, ούτε την περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Και το κυριότερο επιτυγχάνεται η σταδιακή απομόνωση των υπηρεσιών και φαίνεται κυρίως σε περιόδους αιχμής, ότι αντί να έχουμε αύξηση καταγράφεται μείωση. Το πιο χαρακτηριστικό και απλό παράδειγμα είναι: όταν ένα Restaurant προσθέτει τραπέζια, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά στην ήδη υπάρχουσα δυναμικότητα του κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, χωρίς αύξηση του εργατικού δυναμικού. Αυτό θα μπορούσε μεν να εξυπηρετήσει περισσότερους ανθρώπους, αλλά οι πελάτες θα ήταν πιθανόν να κάθονται πολύ στρυμωγμένα για παράδειγμα. Αυτό μειώνει την άνεση και την καλή διάθεση του επισκέπτη. Ταυτόχρονα μειώνει και την παροχή ποιότητας. Επομένως το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της  δυναμικότητα, αλλα  ή βελτίωση της ποιότητας.

 

Άμεση και έμμεση Οικονομική επίδραση του τουρισμού στον τόπο

 

Η Οικονομική επίδραση του τουρισμού, διαχωρίζεται σε άμεση και έμμεση. Η άμεση επίδραση προέρχεται από τις πραγματικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι τουρίστες στην περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όταν δηλαδή  ο τουρίστας πληρώνει στον ιδιοκτήτη του Hotel 150 Ευρώ  για δύο διανυκτερεύσεις, αυτά τα χρήματα έχουν άμεση οικονομική επίδραση. Οι έμμεσες επιδράσεις λαμβάνουν χώρα, καθώς η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ επηρεάζουν την Εθνική Οικονομία. Ο ιδιοκτήτης του Hotel   που παίρνει τα 150, ίσως χρησιμοποιήσει μερικά από αυτά για να πληρώσει τους προμηθευτές πρώτων υλών για το εστιατόριο και ένα μέρος για να πληρώσει τους μισθούς των εργαζομένων του μοτέλ. Ο προμηθευτής πρώτων υλών  με τη σειρά του, θα πληρώσει τον αγρότη για τις καλλιέργειες, ενώ οι εργαζόμενοι ίσως να αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια ΄Ετσι η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ αυξάνεται. Τα χρήματα  εξακολουθούν να ξοδεύονται και να ξαναξοδεύονται μέχρι να συμβεί ένα από τα δύο πράγματα ή τα χρήματα να αποταμιευθούν αντί να ξοδευθούν ή τα χρήματα να ξοδευθούν έξω από τον τόπο που ο πελάτης ζει.

 

Το καλύτερο για την τουριστική οικονομία είναι  η μείωση των εισαγωγών

 

Όσο περισσότερο μπορεί η περιοχή υποδοχής τουριστών να περιορίσει τις εισαγωγές – που πολλές φορές επιβάλλεται από τον τουρισμό – τόσο καλύτερη και μεγαλύτερη θα είναι η οικονομική επίδραση του τουρισμού σ’ αυτήν την περιοχή. Τα 150 Ευρώ που δαπανήθηκαν για διανυκτέρευση από τον τουρίστα, ξαναδαπανώνται από τον ιδιοκτήτη του μοτέλ, τον εργαζόμενο και τον αγρότη για να δημιουργηθεί έτσι ένας καλός κύκλος εισοδήματος στην τοπική οικονομία της τάξεως των 150 Ευρώ για παράδειγμα. Επομένως τα χρήματα που δαπανώνται για τις εισαγωγές ή τα χρήματα που αποταμιεύονται και δεν κυκλοφορούν, απομακρύνονται από την συμβολή τους στο εισόδημα, της οικονομίας της περιοχής.

 

Προϋποθέσεις ανάκαμψης σήμερα 

 

Προφανώς και προέχουν οι έλεγχοι των εισερχόμενων τουριστών με το εξαιρετικό σύστημα «EVA»,  το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ, (εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε) το οποίο βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές. Με την υγεία σε απόλυτη προτεραιότητα, έστω και υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε ο COVID-19, η Ελλάδα έκανε αλλά και θα κάνει βήματα προς τη βελτίωση της τουριστικής περιόδου. Με ορίζοντα το 2023 υπάρχει ελπίδα βελτίωσης των αφίξεων στη χώρα μας και αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Οι προοπτικές για το 2021… 

 

Ασφαλώς και το 2021, θεωρείται η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει στενή συνεργασία με  τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να υποστηριχθούν δυναμικά, όπως και οι Τour Οperators. Ταυτόχρονα να αναδείξουμε όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να επικεντρωθούμε στην Ελληνική Μεσογειακή διατροφή! Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο αφίξεων και η γιορτή των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και ένας ιμάντας για τους Έλληνες απανταχού της γης. Μια ζεστή πρόσκληση προς όλους να έρθουν να συνεορτάσουν μαζί μας! Με απόλυτη ασφάλεια στην παραμονή τους.

Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε και έναν Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική,  Διπλωματία  και την Εξωστρέφεια της Κυβέρνησης  τον  κο  Φραγκογιάννη Κώστα (με τον οποίο συνομιλήσαμε πολύ πρόσφατα στο Business Woman On Line Stories) και που  χαρήκαμε πολύ  για την απόφαση της «Volks Wagen»  να επιλέξει το νησί της Αστυπάλαιας. Πιστεύουμε ότι ο ίδιος θα μπορούσε να συμβάλλει ως αρμός και προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή της αύξησης των αφίξεων της χώρας από Έλληνες ομογενείς.

 

Θα ξεκινήσουμε και με τη βαθιά επίγνωση των Νόμων της λειτουργίας της αγοράς 

 

«Η χρονική επέκταση των μέτρων προς το παρόν, είναι εκ των ουκ άνευ» αλλά είναι λογικό η όποια χρονική επέκταση των όποιων μέτρων, να μην επεκταθεί μετά τον Μάρτιο του 2021!. Και αυτό διότι  όλοι οι κλάδοι που συνεργάζονται άμεσα και έμμεσα με τον τουρισμό, ταυτόχρονα και αλληλοεπηρεάζονται με τον  τουρισμό, και εξ αιτίας αυτού του γεγονότος θα χρειαστούν στήριξη από την Πολιτεία  τουλάχιστον  για όλο το 1ο εξάμηνο του 2021, με επικέντρωση στην αγορά εργασίας. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης. Προφανώς μια γενναία μείωση του ΦΠΑ έστω και πρόσκαιρα, με ένα φθηνό και ανταγωνιστικά ποιοτικά πακέτο και αύξηση της ρευστότητας.

Αν και γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι αδιάλλακτος, αφού η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία καθώς και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν οικονομικά  καταρρεύσει, θα έρθουν με  σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές για να ανακάμψουν άμεσα. Η Ελλάδα όμως οφείλει να αντισταθεί με σθένος!

 

Επιλογικά 

 

Το σενάριο, ανάκαμψης αν έρθει στο δεύτερο τρίμηνο του 2021  θα έχει ως προϋπόθεση, την αναμενόμενη δράση στα ταξίδια με τη βοήθεια και της Ε.Ε. αφού φυσικά υπάρξει για το 2021 και μια κεντρική Ευρωπαϊκή Πολιτική κοινή για όλες τις χώρες. 

Στόχος μία «γέφυρα» μέχρι να επανέλθει η σεζόν του 2021 στην κανονικότητα…

Τουρισμός

Το πρώτο σύγχρονο online πρόγραμμα MSc in Tourism Management στην Ελλάδα

Με σκοπό να απαντήσει στις ανάγκες των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου που βρίσκονται ανά την ελληνική επικράτεια αλλά και διεθνώς, το Alba Graduate Business School, The American College of Greece παρουσιάζει το πρώτο σύγχρονο online μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc in Tourism Management στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το καταξιωμένο πρόγραμμα MSc in Tourism Management του Alba Graduate Business School, The American College of Greece, με μότο «Upgrade to Business Class», επανασχεδιάστηκε ώστε από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 να προσφέρει σύγχρονη, απομακρυσμένη μάθηση σε όλη τη χώρα και διεθνώς, με στόχο να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες των επαγγελματιών που επιθυμούν να σπουδάσουν διοίκηση τουριστικών μονάδων και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες αλλά δεν μπορούν να δεσμευτούν για ένα ή δύο χρόνια σε εκ του σύνεγγυς εκπαίδευση στην Αθήνα.

Ανταποκρινόμενο σε αυτές τις ανάγκες, και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει τα προηγούμενα χρόνια, το Alba γίνεται το πρώτο εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα που προσφέρει σύγχρονη, εξ αποστάσεως μεταπτυχιακή εκπαίδευση στη Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων (Tourism Management), η οποία θα δώσει την ευκαιρία στους επαγγελματίες να φοιτήσουν online, με σύγχρονο τρόπο (synchronous) απ’ οπουδήποτε στον κόσμο. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • Επιχειρηματίες τουριστικών επιχειρήσεων.
  • Μέλη οικογενειακών επιχειρήσεων σε σχέση με τουρισμό.
  • Νέους επαγγελματίες στον χώρο της φιλοξενίας, tour operators, ξεναγούς, τουριστικά γραφεία, διοργανωτές εκδηλώσεων και συνεδρίων, cruisemakers, υπεύθυνους ψυχαγωγίας, μεσίτες, διαχειριστές ακινήτων.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα δώσει την ευκαιρία στους φοιτητές να γνωρίσουν ανθρώπους απ’ όλο τον κόσμο που ενδιαφέρονται για μία καριέρα στον ίδιο τομέα, και ταυτόχρονα το Alba προσφέρει τρία διά ζώσης workshops, κατά τα οποία οι φοιτητές θα μπορούν να γνωριστούν από κοντά.

Ακόμη, η στρατηγική συνεργασία του προγράμματος με το Costa Navarino προσφέρει στους φοιτητές του Alba τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα τριήμερης διάρκειας workshop στη Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων (Tourism Management) στο Costa Navarino τον Νοέμβριο, ενώ δύο ακόμα workshops σε Service Operations and Revenue Management θα δοθούν στις εγκαταστάσεις του Alba τον Δεκέμβριο και τον Μάρτιο.

Η Ευαγγελία Μπαραλού, Ακαδημαϊκή Διευθύντρια του προγράμματος MSc in Tourism Management, Alba Graduate Business School, δήλωσε σχετικά: «Οι επαγγελματίες του τουρισμού που ζουν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας χρειάζονται μεγάλη ευελιξία, καλύτερη διαχείριση χρόνου και μια ευρύτερη παγκόσμια προοπτική για υψηλής ποιότητας, ευέλικτη και οικονομικά προσιτή εκπαίδευση. Το πρώτο σύγχρονο online μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc in Tourism Management στην Ελλάδα από το Alba Graduate Business School, συνδυάζοντας την αξία του Alba, τόσο από την άποψη της διδασκαλίας όσο και από την άποψη της εκμάθησης, με ένα ευέλικτο μοντέλο σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πρόκειται να ενισχύσει τη μάθηση και τις προοπτικές επαγγελματικής ανάπτυξης για τους απασχολούμενους στον τουρισμό στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς».

Παρέχοντας χρονική ευελιξία στους συμμετέχοντες, η διεξαγωγή των μαθημάτων από το υψηλών προσόντων διδακτικό προσωπικό του Alba γίνεται απογευματινές ώρες, με γλώσσα διδασκαλίας τα Αγγλικά. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 12 μήνες για την πλήρη φοίτηση και 24 μήνες για την part-time time φοίτηση.

Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο, ενώ αιτήσεις θα γίνονται δεκτές μέχρι και τέλος Σεπτεμβρίου.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ.

–Τέλος– 

Πληροφορίες προς δημοσιογράφους:

Μαρία Βασιλική Δουκάκη, AlbaGraduateBusinessSchool, τηλ.: 210 8964531, εσωτ. 1384, email: [email protected],

ΘάλειαΘωμάτου, Pitch – Public Relations and Strategic Communications, τηλ. 216 800 1595, email: [email protected]

Σχετικάμετο Alba Graduate Business School 

TοAlbaGraduateBusinessSchool, The American College of Greece, λειτουργεί ως ένας ανεξάρτητος μη κρατικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός υπό την αιγίδα του ΣΕΒ, της ΕΕΔΕ και του ΕΒΕΑ, με στόχο να εκπαιδεύσει τους οραματιστές ηγέτες του αύριο και να προωθήσει ενεργά την επιστημονική έρευνα και τη δημιουργία νέας γνώσης. Το Alba προσφέρει 13 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και φέρει την επίσημη αναγνώριση του NewEngland Commission of HigherEducation (NECHE). Όλα τα ΜΒΑ προγράμματα είναι πιστοποιημένα από το The Association of MBAs, ενώ το MSc in Finance και το MSc in SHRM από το EFMD Programme AccreditationSystem.

Σχετικά με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος 

Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος είναι ένας ιδιωτικός, μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός με ιστορία 146 ετών. Αποτελείται από τρεις εκπαιδευτικές μονάδες: το Γυμνάσιο και Λύκειο-ΙΒ Pierce, το Deree –που προσφέρει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα– και το AlbaGraduateBusinessSchool. Στο πλαίσιο της αποστολής του να παρέχει ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος προσφέρει ετησίως περισσότερα από 8 εκατ. ευρώ σε υποτροφίες και προγράμματα οικονομικής υποστήριξης. 

Continue Reading

Τουρισμός

Ένα δείπνο πολιτισμών στο Aldemar Royal Mare

Η Aldemar Resorts, τo Sympossio Greek Gourmet Touring και ο διαπρεπής Ουκρανός ChefΥurii Kovryzhenko ένωσαν τις δυνάμεις τους και διοργάνωσαν τη μοναδική γαστρονομική βραδιά «Bridging Flavors: When Crete meets Ukraine», την Κυριακή 4 Ιουλίου και ώρα 8:30μμ στο εντυπωσιακό εστιατόριο Candia του ξενοδοχείου Aldemar Royal Mare, στη Χερσόνησο Ηρακλείου. 

To Sympossio Greek Gourmet Touring ως πρεσβευτής της Ελλάδας στο εξωτερικό και ως το μεγαλύτερο όχημα προβολής της ελληνικής γαστρονομίας και του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό που μετρά 12 χρόνια, ανασυντάσσεται μετά από την παύση που επέβαλλε η πανδημία της Covid19 και ετοιμάζεται να επιστρέψει πιο δυναμικό από ποτέ. Στο πλαίσιο αυτό, το Sympossio και ο κος. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, CEO του Ομίλου Aldemar Resorts, καλωσόρισαν στην Κρήτη τον πολλάκις διακεκριμένο Chef Υurii Kovryzhenko, παγκόσμιο πρεσβευτή της ουκρανικής γαστρονομίας και έναν από τους σπουδαιότερους και πιο καινοτόμους Chef της Ουκρανίας, λίγο πριν βραβευτεί και στο 3rd Annual Global Taste Conference of Ambassadors of Taste for the Global Gastronomy® στην Αθήνα. 

Ο ταλαντούχος Chef Γιώργος Χατζόπουλος, Executive Chef of Aldemar Resorts & Chef του Sympossio Greek Gourmet Touring υποδέχτηκε στην κουζίνα του τον Υurii Kovryzhenko όπου διασταύρωσαν τις γνώσεις και τη δημιουργικότητα τους. Οι δυο Chef ετοίμασαν ένα δείπνο πολιτισμών, ένα γευστικό σταυροδρόμι της ελληνικής και ουκρανικής γαστρονομίας που κατέπληξε και ανέδειξε τις μοναδικές πτυχές των δυο κουζινών. Η ελληνο-ουκρανική φιλία αποδόθηκε στα δημιουργικά πιάτα, ενώ οι εκλεκτές ετικέτες κρασιών και οι ήχοι του πιάνου από τον Στέφανο Κόκκαλη συνόδευσαν υπέροχα τη βραδιά.

Η εκδήλωση τελέστηκε υπό την αιγίδα της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου και σε αυτή παρευρέθηκαν αξιότιμα στελέχη της Πρεσβείας της Ουκρανίας, η σύζυγος του Πρέσβη κα. Alla Polyova, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου κ. Χαλκιαδάκης, ο Διευθυντής της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου κ. Φουντουλάκης, ο Πρόεδρος Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης κ. Βλατάκης, ο CEO του Ομίλου Aldemar Resorts & εμπνευστής του Sympossio, κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, δημοσιογράφοι και άλλοι καλεσμένοι.

Continue Reading

Τουρισμός

Φιλοξενία Ρουμάνων δημοσιογράφων διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

    Τους δημοσιογράφους και βασικούς συντελεστές της ταξιδιωτικής εκπομπής  “Cap Compas”  του κρατικού δικτύου της Ρουμανίας (TVR) φιλοξένησε στην Ημαθία, στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο ταξιδιού εξοικείωσης (fam trip) που διοργάνωσε η Διεύθυνση Τουρισμού σε συνεργασία με το Γραφείο Τουρισμού της Π.Ε. Ημαθίας και το Γραφείο του ΕΟΤ Ρουμανίας. 

    Στο πλαίσιο του ταξιδιού τους, οι δύο Ρουμάνοι δημοσιογράφοι  ξεκίνησαν την περιήγησή τους από το σημαντικότερο πολιτισμικό συγκριτικό πλεονέκτημα της Ημαθίας, τον αρχαιολογικό χώρο των Αιγών στη Βεργίνα, όπου θαύμασαν τα ευρήματα των Βασιλικών Τάφων. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου, στα στενά του Αλιάκμονα και την Παναγία Σουμελά, στο Όρος Βέρμιο όπου εντυπωσιάστηκαν από τα κειμήλια, τα ψηφιδωτά, τις αγιογραφίες και την πλούσια ιστορία των δύο προσκυνημάτων. 

    Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα φιλοξενίας πραγματοποιήθηκε, ακόμη, city tour στα σημεία πολιτιστικού, θρησκευτικού, ιστορικού αλλά και γαστρονομικού ενδιαφέροντος της Βέροιας και της Νάουσας. Το Βήμα του Αποστόλου Παύλου, η εβραϊκή συναγωγή στην Μπαρμπούτα, η παλιά Μητρόπολη, τα στενά της χριστιανικής συνοικίας της Κυριώτισσας στη Βέροια καθώς και το Άλσος του Αγίου Νικολάου, το δημοτικό πάρκο και το σημείο θυσίας των Ναουσαίων γυναικών εντυπωσίασαν τους Ρουμάνους δημοσιογράφους.

    Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, οι φιλοξενούμενοι επισκέφτηκαν την οινοποιητική ζώνη ΠΟΠ Νάουσας δοκιμάζοντας το γνωστό ξινόμαυρο κρασί. Σε συνδυασμό με τα εκλεκτά προϊόντα της πλούσιας Ημαθιώτικης γης και τις ιδιαίτερες συνταγές της τοπικής κουζίνας που γεύτηκαν, οι Ρουμάνοι δημοσιογράφοι εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους και χαρακτήρισαν την επίσκεψή τους  στην Ημαθία ως «μοναδική και πλούσια γαστρονομική εμπειρία».                                                                                         

    “Προβάλλουμε την Κεντρική Μακεδονία με θεματικό τρόπο, παρουσιάζοντας σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού τον πλούτο των τουριστικών μας προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός αλλά και τα πολύ αξιόλογα επισκέψιμα οινοποιία και τα κρασιά της Ημαθίας προβλήθηκαν σε δημοσιογράφους της Ρουμανίας. Αυτές οι δράσεις δημιουργούν ένα περισσότερο πολυμορφικό τουριστικό προφίλ για την Κεντρική Μακεδονία και συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», δήλωσε σχετικά ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος.

Continue Reading

Trending