Connect with us

Γαστρονομία

« Φρούτα » , θεσπέσια γλυκά ή σουρεαλιστικά γλυπτά;

Το βιβλίο “Fruits” του διάσημου Γάλλου Pastry chef και καλύτερου ζαχαροπλάστη στον κόσμο για το 2018, Cédric Grolet, κυκλοφόρησε επίσημα και στην ελληνική γλώσσα!

Το best seller βιβλίο “Fruits”, χάρη στο οποίο ο νεαρός αλλά χαρισματικός Γάλλος Pastry Chef Cédric Grolet, κατέκτησε φέτος τον Ιούλιο και τον τίτλο του καλύτερου ζαχαροπλάστη στον κόσμο (Βest Pastry Chef in the World 2018), από τις αρχές Σεπτεμβρίου κυκλοφορεί και στα ελληνικά. Το  βιβλίο “Fruits”, που αποδεικνύει ότι και η ζαχαροπλαστική μπορεί να αναδειχθεί σε αληθινή τέχνη, εκδόθηκε από την Ducasse Editions το φθινόπωρο του 2017, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και έχει παρουσιάσει τεράστια επιτυχία σε όλο τον κόσμο. Η πολυαναμενόμενη ελληνική του έκδοση με τίτλο: «ΦΡΟΥΤΑ – Η Χρήση τους στην Ζαχαροπλαστική», κυκλοφορεί επίσημα στην Ελλάδα από τη Gastronomy Essentials, σε επιμέλεια του καταξιωμένου Έλληνα Pastry Chef Δημήτρη Χρονόπουλου.

Με την παραίνεση μιας άλλης εμβληματικής μορφής της Γαλλικής κουζίνας, του Alain Ducasse και λαμβάνοντας τα φρούτα ως σημείο εκκίνησης, o πασίγνωστος σήμερα Grolet, παρουσιάζει ένα βιβλίο που αποσκοπεί στην αξιοποίηση και την ανάδειξη της δύναμης των φρούτων στη ζαχαροπλαστική, με “όπλα” τις ανατρεπτικές τεχνικές, το σεβασμό στην εποχή συγκομιδής και την αναζήτηση της αυθεντικής γεύσης. Στις 336 συνολικά σελίδες του βιβλίου φιλοξενούνται 95 συνταγές ζαχαροπλαστικής, στις οποίες ο Grolet αναπαράγει με μοναδικό τρόπο εφτά τύπους φρέσκων φρούτων, τα οποία παρουσιάζει (ανάλογα με τον τύπο του φρούτου που πρωταγωνιστεί) σε εφτά κεφάλαια: Εσπεριδοειδή, Πυρηνόκαρπα, Γιγαρτόκαρπα ή Μηλοειδή, Εξωτικά, Άγρια φρούτα, Κόκκινα και Μαύρα Μούρα, Ξηροί Καρποί και Κάρυα. 95 πρωτότυπες γλυκές δημιουργίες, που έχουν ως πηγή έμπνευσης, αλλά και ως κύριο συστατικό κάποιο φρούτο, θυμίζουν σουρεαλιστικά γλυπτά και αναδεικνύουν την άρτια τεχνική και το ιδιαίτερο προσωπικό του στυλ, που τον έχουν καταξιώσει παγκοσμίως.

 

Γλυκά πειρασμός, αλλά με «υγιεινές» προδιαγραφές…

Η αγάπη του Cédric Grolet για τα φρούτα δεν είναι ούτε πρόσφατη, ούτε τυχαία. Μεγάλωσε στην εξοχή και η μητέρα του καθημερινά του έδινε ως υγιεινό απογευματινό σνακ πολύχρωμα, νόστιμα, φρέσκα φρούτα, τα οποία συχνά είχαν μόλις κοπεί από το δέντρο, ενώ σε ηλικία 12 ετών ανακάλυψε το πάθος και το έμφυτο ταλέντο του στη ζαχαροπλαστική, όταν μαζεύοντας μία μέρα φράουλες από τον κήπο σκέφτηκε δεκαπέντε πιθανούς τρόπους για να τις χρησιμοποιήσει σε γλυκά. Aπό παιδί λάτρευε τα φρούτα και τον γοήτευε η τεράστια ποικιλία των γεύσεων, των υφών και των αρωμάτων τους, οπότε ήταν αναμενόμενο αυτά να αποτελέσουν και τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσής του, που οδήγησε στη δημιουργία των «φρούτων-γλυπτών» του (τα οποία έχουν αναδειχθεί σε σήμα κατατεθέν του), αλλά και στην έκδοση του βιβλίου του “Fruits”.

Ως ενήλικας και υπό την καθοδήγηση του μέντορά του Alain Ducasse (που δεν συμπαθεί ιδιαίτερα τη ζάχαρη), ο Grolet άρχισε να δημιουργεί γλυκά, χρησιμοποιώντας την ελάχιστη δυνατή ποσότητα ζάχαρης. Από τότε έχει αφοσιωθεί στην αξιοποίηση των φρούτων στη ζαχαροπλαστική και πειραματίζεται διαρκώς, επιδιώκοντας πέρα από την εντυπωσιακή και ρεαλιστική παρουσίασή του κάθε φρούτου, να διατηρήσει την αυθεντική γεύση του και να το αναδείξει με τον πιο φυσικό τρόπο, ταιριάζοντας το με το κατάλληλο βότανο ή μπαχαρικό και όχι καλύπτοντάς το με ζάχαρη και αλεύρι. Επίσης, δίνει εξαιρετική σημασία στην εποχικότητα των φρούτων που χρησιμοποιεί, γιατί όπως έχει δηλώσει, θέλει να προσεγγίζει με σεβασμό τα αγαθά που μας χαρίζει η μητέρα φύση.

 

Ένα απαραίτητο «εργαλείο»

Το βιβλίο «ΦΡΟΥΤΑ – Η Χρήση τους στην Ζαχαροπλαστική» απευθύνεται σε επαγγελματίες ζαχαροπλάστες και chefs και είναι μία νέα ολοκληρωμένη έκδοση στα ελληνικά, αφιερωμένη στην ανασκόπηση του κόσμου των φρούτων στη ζαχαροπλαστική και εμπνευσμένη από τη δημιουργικότητα του κορυφαίου Γάλλου Pastry Chef.

Τα μιμητικά επιδόρπια, που αναπαράγουν τις πρωτότυπες και παρθένες παρουσιάσεις, στις οποίες έχει μελετηθεί κάθε λεπτομέρεια, είναι δύο από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του βιβλίου, ενώ στο γευστικό μέρος κυριαρχούν η καθαρότητα και η ένταση των γεύσεων. Έτσι, επιδόρπια όπως το λεμόνι (εξώφυλλο βιβλίου), το καρύδι ή το κέικ σύκων, «υπονομεύουν» τα αρχικά φρούτα και τα ανυψώνουν σε μια αξέχαστη γευστική αλλά και οπτική εμπειρία.

Το απαραίτητο αυτό «εργαλείο» για κάθε επαγγελματία του κλάδου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το αποκτήσουν, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα που θα βρουν στο www.Cucina.gr ή στέλνοντας e-mail στο [email protected]

Continue Reading

Γαστρονομία

Η Επιχειρισιακή λειτουργία του συνεταιρισμού Ζαγοράς

O αιωνόβιος Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, ευρύτερα γνωστός από τα κόκκινα μήλα με το εμπορικό σήμα «ZAGORIN», λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1916. Ο Συνεταιρισμός, κομίζοντας μια ισχυρή εμπορική παράδοση της περιοχής που φημίζονταν μάλιστα για τον εμπορικό στόλο της, πολύ λίγα χρόνια μετά την ίδρυσή του ανέπτυξε έντονη εμπορική δραστηριότητα.

Το 95% των προϊόντων είναι που διακινεί ο Συνεταιρισμός τα μήλα. Πέραν αυτών, ο Συνεταιρισμός συγκεντρώνει και διακινεί αχλάδια, κάστανα κεράσια, ακτινίδια και γενικότερα μικροποσότητες από διάφορα είδη δενδρωδών καλλιέργειών που διαθέτουν τα μέλη του.  Τα μήλα που ανήκουν κυρίως στη ποικιλία «starking».  Επίσης καλλιεργούνται άλλες ποικιλίες μήλων όπως, «golden», «fuji», «royal gala», «jonagold», «reinette du Canada», και τα Π.Ο.Π.  από το 2011, Φυρίκια Πηλίου, ποικιλία που καταγράφεται από τον 18ο αιώνα στη περιοχή. Το 2016 μάλιστα δημιούργηθηκε σε συνεργασία με τον Γυναικείο Αγροτουριστικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς και το πρώτο προϊόν μεταποίησης, το Πετιμέζι από τα Π.Ο.Π. Φιρίκια Πηλίου. Πρόκειται για ένα υψηλής διατροφικής αξίας εύγεστο συμπύκνωμα το οποίο προορίζεται για χρήση σε διάφορες εκφάνσεις των διατροφικών επιλογών.  Η Οργάνωση αποτελεί και προμηθευτή πρώτης ύλης για χυμοποίηση μήλων από εταιρεία που δραστηριοποιείται στη περιοχή της Μαγνησίας. 

Ήδη πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πέραν των κεντρικών εγκαταστάσεων που διατηρούσε στη παραλία του Χορευτού, καθώς το εμπόριο γινόταν δια θαλάσσης, λειτουργούσε και υποκατάστημα προώθησης προϊόντων στον Πειραιά, ενώ είχε καθορισμένους εμπορικούς αντιπροσώπους σε διάφορα λιμάνια της χώρας όπως της Μυτιλήνης ή της Ρόδου. Ο Συνεταιρισμός λειτουργεί  καταστήματα στις κεντρικές λαχαναγορές της χώρας, από το 1965 στην Αθήνα και από το 1973 στη Θεσσαλονίκη. Έτσι αναπτύχθηκε ένα ευρύ εμπορικό δίκτυο και σήμερα τα μήλα «ZAGORIN» βρίσκονται στα ράφια όλων των γνωστών αλυσίδων. Παράλληλα, πέραν από τα δικά του Πρατήρια στις Λαχαναγορές, έχει αναπτύξει ένα δίκτυο αξιόλογων συνεργατών – χονδρεμπόρων που διακινούν τη παραγωγή.

Σημαντικές όμως είναι οι επενδύσεις στο ίδιο το προϊόν. 70 χρόνια μετά την ίδρυσή του, ο Συνεταιρισμός εκπόνησε εμπορικό σήμα, το πασίγνωστο πλέον “ZAGORIN”, και δέκα χρόνια μετά, στα 80 χρόνια του, επικόλλησε ετικέτα με το εμπορικό σήμα σε κάθε μονάδα προϊόντος. Αποτέλεσε την πρώτη ελληνική επιχείρηση αγροτικών προϊόντων που έδωσε ταυτότητα στο προϊόν. Παράλληλα με το γνωστό οβάλ ετικετάκι που άρχισε να τοποθετείται σε κάθε μήλο, σε κάθε αχλάδι, σε κάθε ακτινίδιο αλλά και σε όλες τις συσκευασίες, την ίδια χρονιά, το 1996 κατοχύρωσε Π.Ο.Π. για τα μήλα Ζαγοράς. Μάλιστα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήταν τα πρώτα μήλα που έλαβαν αυτή την υψηλού επιπέδου διάκριση. 

Ωστόσο ο Συνεταιρισμός διακρίνεται και για την προσήλωσή στις καλλιεργητικές τεχνικές με στόχο την ποιότητα των προϊόντων και την προστασία των καλλιεργητών-καταναλωτών παράλληλα με τη διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος. Το παραπάνω επιτυγχάνεται με Τεχνικές που ενσωματώνονται στο Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Γεωργικής Παραγωγής και αφορά όλες τις καλλιέργειες των παραγωγών – μελών. Παράλληλα ένα πλήρες Σύστημα Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων για όλα προϊόντα που διαχειρίζεται και εμπορεύεται, εξασφαλίζει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο του στόχου.

Το Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης είναι ένα σύστημα οργάνωσης μιας γεωργικής εκμετάλλευσης που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Ορθή Γεωργική Πρακτική, Ασφάλεια και Υγιεινή Εργαζομένων, Ασφάλεια Προϊόντων, Ιχνηλασιμότητα και Φιλοπεριβαλλοντικές Δράσεις. Στοχεύει στη δημιουργία της βάσης για αποτελεσματική και επικερδή παραγωγή, σε μια οικονομικά βιώσιμη και περιβαλλοντικά υπεύθυνη γεωργική επιχείρηση, ενσωματώνοντας σύγχρονες καλλιεργητικές πρακτικές, με αποτέλεσμα τη μείωση των εισροών. Η ολοκληρωμένη διαχείριση καλλιεργειών μπορεί να θεωρηθεί ως ένας τρόπος γεωργικής παραγωγής  μεταξύ της συμβατικής και βιολογικής γεωργίας, με στόχο την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεων του σύγχρονου καταναλωτή.

Η παραγωγή ασφαλών τροφίμων και η διαφύλαξη της υγείας του καταναλωτή, αποτελεί ηθική ευθύνη και νομική υποχρέωση του Α.Σ. Ζαγοράς και στηρίζεται σε ένα σύστημα βάσει του οποίου εντοπίζονται και ελέγχονται τα σημεία εκείνα της παραγωγικής διαδικασίας στα οποία ελλοχεύουν κίνδυνοι. Εφαρμόζεται δηλαδή ένα σύστημα πρόληψης και όχι καταστολής, βασιζόμενο όχι στον τελικό έλεγχο αλλά στον εντοπισμό και την αναγνώριση όλων των πιθανών αρνητικών παραγόντων για την υγεία του καταναλωτή σε όλα τα μετασυλλεκτικά στάδια της παραγωγής, στην ανάλυση και εκτίμηση της σοβαρότητας των προβλημάτων και της πιθανότητας εμφάνισής τους καθώς και στον προσδιορισμό μηχανισμών για τον έλεγχο και την αντιμετώπιση τους. 

Τα ανωτέρω συστήματα διαχείρισης που εφαρμόζει στηρίζονται στις απαιτήσεις των προτύπων AGRO2, GLOBALGAP/GRASP, ISO22000, και στα ιδιωτικά πρότυπα από αλυσίδες Super-market. Για τα παραπάνω πρότυπα ο συνεταιρισμός ελέγχεται, επιθεωρείται και πιστοποιείται από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης καθώς και από τις αλυσίδες που προμηθεύει προϊόντα.

Παρά τις μεγάλες δυσκολίες της εποχής, το έτος 1953, σύμφωνα με τα στοιχεία του αρχείου, συζητήθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα διακίνησης προϊόντων στο εξωτερικό, ως προοπτική ανάπτυξης της Οργάνωσης. Μάλιστα ως χώρες – στόχοι καθορίστηκαν είτε οι Βόρειες Χώρες είτε η Αίγυπτος, ίσως λόγω και της ισχυρής παρουσίας πηλιορείτικης παροικίας που υπήρχε κυρίως στην Αλεξάνδρεια. 

Η εξαγωγική δραστηριότητα του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς Πηλίου, ξεκίνησε τελικά στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Οι χώρες στις οποίες διαχρονικά έχει εξάγει προϊόντα ο Συνεταιρισμός ανέρχονται σε περισσότερες από 25. Για την εισχώρηση σε καινούριες αγορές, χρησιμοποιούνται και ευρωπαϊκά εργαλεία, όπως είναι τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα προώθησης επώνυμων φρούτων και λαχανικών σε τρίτες χώρες.

Τα τελευταία χρόνια εξάγονται μήλα σταθερά στην Αίγυπτο, στην Κύπρο, στο Ισραήλ, στη Βουλγαρία αλλά και σε άλλες χώρες της Βαλκανικής, όπως η Ρουμανία.  Η Αίγυπτος απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των μήλων προς εξαγωγή. Παράλληλα, εξάγεται ετησίως στην Ιταλία μεγάλο μέρος της παραγωγής κάστανου, που αποτελεί ένα από τα κυρίως δευτερεύοντα προϊόντα του Συνεταιρισμού. Περιστασιακά έχουν γίνει και εξαγωγές ακτινιδίων  με προορισμό τον Λίβανο. Χώρες – στόχοι παραμένουν οι αγορές της Αραβικής Χερσονήσου,. 

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς κατατάσσεται στις σημαντικότερες επιχειρήσεις του Νομού Μαγνησίας και απασχολεί προσωπικό που ανέρχεται σε 120-125 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας, ενώ περισσότερα από 50 άτομα εξ’ αυτών αποτελούν μόνιμο προσωπικό. 

Το 2018 ο Συνεταιρισμός καταχωρήθηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομίας με κύριο άξονα την αλληλεγγύη και τον συνεργατισμό που αναπτύσσει διαχρονικά. 

 Έχει περισσότερα από 750 φυσικά πρόσωπα ως μέλη και επιπλέον 1 νομικό πρόσωπο στο οποίο υπάγονται περισσότερα από 40 φυσικά πρόσωπα, συνεπώς εξυπηρετεί άμεσα ή έμμεσα περίπου 800 μέλη. Είναι υποχρεωτική η διατήρηση της συνεταιριστικής μερίδας για τουλάχιστον 10 έτη από κάθε εγγραφόμενο μέλος. 

Συστατικό στοιχείο λειτουργίας του Συνεταιρισμού, είναι η υποχρεωτικότητα παράδοσης του συνόλου της παραγωγής από τα μέλη. 

Continue Reading

Προϊόντα

ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Νέο Κατάστημα στο Γαλάτσι

Την 1 Απρίλιου, η ΚΡΗΤΙΚΟΣ εγκαινιάζει το νέο της κατάστημα στο Γαλάτσι, Ανδριτσαίνης 73 & Ήβης.

Στο νέο κατάστημα όπου εφαρμόστηκε η νέα εταιρική εικόνα, η οποία εμπνέεται από τη σπείρα, κεντρικό στοιχείο του λογοτύπου μας, λειτουργούν τμήματα μαναβικής, τυριών και αλλαντικών, παντοπωλείου, κάβας, απορρυπαντικού, καλλυντικού και προϊόντων οικιακής χρήσης πάντα με τις καλύτερες τιμές! 

Στο ειδικά σηματοδοτημένο σημείο, οι καταναλωτές μπορούν να ανακαλύψουν τη νέα σειρά προϊόντων «Θησαυροί της Ελλάδας». Πρόκειται για παραδοσιακά, τοπικά προϊόντα από όλη την Ελλάδα, με το όνομα και την υπογραφή των ανθρώπων που τα δημιούργησαν, διαλεγμένα ένα ένα με τη φροντίδα των Supermarket ΚΡΗΤΙΚΟΣ.

Επιπλέον μπορούν να αναζητήσουν τη συλλογή προϊόντων ‘’Επιλογή μου’’ με δεκάδες κατηγορίες προϊόντων για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών κάθε νοικοκυριού αλλά και να γνωρίσουν το νέο μενού ετοίμων γευμάτων «Σπιτικές Επιλογές». Αγαπημένα φρεσκομαγειρεμένα, παραδοσιακά πιάτα της ελληνικής και της ευρύτερης μεσογειακής κουζίνας έτοιμα να τα απολαύσουν σε λίγα λεπτά στο σπίτι ή τη δουλειά  

Τέλος, μπορούν να γίνουν μέλος της μεγάλης οικογένειας ΚΡΗΤΙΚΟΣ, αποκτώντας την Κάρτα Club και να απολαμβάνουν μοναδικά προνόμια κάθε μέρα. 

Για την ημέρα των εγκαινίων αλλά και όλη την υπόλοιπη εβδομάδα περιμένουν τους καταναλωτές μοναδικές 1+1 ΔΩΡΟ προσφορές και πολλές ακόμη εκπλήξεις.

Κάνοντας πράξη το σύνθημα της αλυσίδας ΚΡΗΤΙΚΟΣ “Κάθε μέρα δίπλα σας!”, το νέο κατάστημα φιλοδοξεί να χτίσει μια ξεχωριστή, αυθεντική σχέση εμπιστοσύνης με τους κατοίκους της γειτονιάς με σεβασμό και φροντίδα σε ένα οικείο και ευχάριστο περιβάλλον.

Continue Reading

Γαστρονομία

Μήλα ZAGORIN: Άριστη Γεύση και υψηλές προδιαγραφές ποιότητας με χρήση καινοτόμων τεχνικών

O Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, ευρύτερα γνωστός από το εμπορικό σήμα ZAGORIN, λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1916 αντιπροσωπεύοντας το 99% των καλλιεργητών της Δημοτικής Ενότητας Ζαγοράς. Όλες οι καλλιεργητικές φροντίδες, όπως και η φυτοπροστασία, που εφαρμόζουν οι αγρότες – μέλη του Συνεταιρισμού, καθορίζονται και συντονίζονται από το γεωτεχνικό τμήμα της Οργάνωσης.  Τα προϊόντα των μελών του Συνεταιρισμού, τα οποία σε ποσοστό 95% περίπου είναι τα φημισμένα Π.Ο.Π. μήλα Ζαγοράς Πηλίου, παράγονται αποκλειστικά με τη μέθοδο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης της γεωργικής παραγωγής. Οι εφαρμογές φυτοπροστασίας στη περιοχή, βαίνουν διαρκώς μειούμενες, καθώς γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια παραγωγών και καταναλωτών αλλά και τη διατήρηση του ευρύτερου φυσικού περιβάλλοντος που αποτελεί παράγοντα αειφόρου ανάπτυξης 

Μία βασική παρέμβαση του Συνεταιρισμού ως προς την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας με χρήση σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών, είναι η διαρκής ανάπτυξη δικτύου μετεωρολογικών σταθμών σε όλη την καλλιεργητική περιφέρεια του Συνεταιρισμού. Οι εγκατεστημένοι σταθμοί, καταγράφουν τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν (στην περιοχή), με στόχο την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του φουζικλαδίου (Venturia inaequalis) που αποτελεί τη βασική μυκητολογική ασθένεια που δύναται να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγή ή το τελικό προϊόν. Καθ’ όλη την καλλιεργητική περίοδο  το γεωτεχνικό τμήμα λαμβάνει τα δεδομένα από τους σταθμούς τα οποία με τη βοήθεια κατάλληλης εφαρμογής μεταφράζονται σε καμπύλες εμφάνισης κινδύνου από πιθανή ανάπτυξη του μύκητα και κατ’ επέκταση σε πρόταση κατάλληλης εφαρμογής φυτοπροστασίας για την αντιμετώπισή του. 

Άλλη μία, επίσης βασική, καλλιεργητική τεχνική που εφαρμόζουν τα μέλη του Συνεταιρισμού στα πλαίσια της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, είναι η καθολική κάλυψη της περιοχής με σύστημα φερομονικών εξατμιστήρων προκειμένου να  παρεμποδιστεί η  σύζευξη της καρπόκαψας. Η καρπόψα αποτελεί το σημαντικότερο εντομολογικό εχθρό των μήλων.

Η κάθε συσκευή του δικτύου εκχέει σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, μια φερομόνη, που προσομοιάζει σε αυτή που διαθέτουν εκ φύσεως τα θηλυκά ακμαία άτομα της καρπόκαψας για προσέλκυση αρσενικών με στόχο τη σύζευξή τους. Έτσι δημιουργείται σύγχυση και δεν είναι δυνατή η σύζευξη μεταξύ αρσενικών και θηλυκών ακμαίων, ώστε να αναπαραχθούν. Με την εφαρμογή της μεθόδου της παρεμπόδισης σύζευξης της καρπόκαψας της μηλιάς,  επιτεύχθηκε μείωση των εφαρμογών φυτοπροστασίας ήδη από την πρώτη περίοδο εφαρμογής του έργου. Το έργο αυτό εντάχθηκε πρόσφατα ως υποδειγματική γεωργοπεριβαλλοντική πρακτική στο Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο αλλά και στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ανάπτυξης της Υπαίθρου που αποτελεί φορέα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (European Network of Rurtal Development). 

Η καθοδήγηση των παραγωγών όσον αφορά τους ψεκασμούς γίνεται με τη χρήση  πλατφόρμας μαζικών γραπτών μηνυμάτων (sms) με στοχευμένες οδηγίες, οι οποίες προσδιορίζουν με ακρίβεια τον χρόνο εφαρμογής, μειώνοντας ουσιαστικά στο ελάχιστο τα χημικά φυτοπροστατευτικά. Το σύστημα ειδοποίησης μέσω γραπτών μηνυμάτων εφαρμόζεται συστηματικά και για διάφορα άλλα ζητήματα που αφορούν τα μέλη της αιωνόβιας συνεταιριστικής οργάνωσης, ώστε να ενημερώνονται μαζικά και έγκαιρα. 

Με την εφαρμογή των ανωτέρω παρεμβάσεων φυτοπροστασίας επετεύχθη: 

•    Σταδιακή ανάκαμψη των πληθυσμών της άγριας χλωρίδας και πανίδας του οπωρώνα.  

•    Μείωση της έκθεσης των παραγωγών σε φυτοπροστατευτικά προϊόντα.

•    Αύξηση διαθέσιμου χρόνου για άλλες αγροτικές εργασίες και βελτιστοποίηση των καλλιεργητικών διαδικασιών.

•    Ενίσχυση του στόχου για μείωση ή/και μηδενισμό των υπολειμμάτων δραστικών φυτοπροστατευτικών προϊόντων. 

•    Ανάπτυξη των δράσεων του γεωτεχνικού τομέα του Συνεταιρισμού με την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων εργασίας.

Πέραν των παραπάνω, ο Συνεταιρισμός πρόκειται να ξεκινήσει πιλοτικά, σε έκταση περίπου 300 στρεμμάτων,  εξαπόλυση ωφέλιμων αρπακτικών με σκοπό τον έλεγχο του κίτρινου τετράνυχου (tetranychus urticae) δίχως χημικά, που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την επανεμφάνισή του στις μηλοκαλλιέργειες της περιοχής, προκαλώντας υποβάθμιση και απόρριψη εν τέλει της παραγωγής. 

Όλες οι παραπάνω δράσεις, αν εξεταστούν μεμονωμένα, δεν αποτελούν τεχνικές που εφαρμόζει αποκλειστικά ο Συνεταιρισμός. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της επιχείρησης αποκτάται με τη συνδυαστική εφαρμογή τους σε καθολικό επίπεδο, από όλα τα μέλη. Έτσι η γενικότερη στρατηγική φυτοπροστασίας, που είναι απολύτως συνυφασμένη με το επίπεδο ποιότητας που απολαμβάνουν οι καταναλωτές, καθίσταται πρότυπη για τα ελληνικά δεδομένα, ενώ είναι διακριτή και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Continue Reading

Trending