Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

Χιόνι και ιμπρεσιονισμός…

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Στην ιστορία της τέχνης μπορούμε να συναντήσουμε πολλά και σημαντικά έργα που κινούνται θεματικά στην εποχή του χειμώνα, κυρίως χιονισμένα τοπία.

Στην τοπιογραφία των ιμπρεσιονιστών αποτελούν αγαπημένα και πολυζωγραφισμένα θέματα, μιας και οι ζωγράφοι κινούνται σε εξωτερικούς χώρους καταγράφοντας σκηνές της πραγματικής ζωής με την επίδραση του φωτός και του καιρού τη συγκεκριμένη στιγμή. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που συχνά ξαναζωγραφίζουν το ίδιο θέμα σε άλλη ώρα, ακόμη και σε άλλη εποχή.

Οι κύριες επιρροές στα θέματα των “χειμωνιάτικων” έργων τους προέρχονται από την ιαπωνική τεχνική που είναι γνωστή σαν woodblock printing που απεικονίζει συνήθως το χιόνι να πέφτει και ανθρωπινες φιγούρες να κρατούν ομπρέλες μέσα σε χιονισμένα τοπία.

Utagawa Hiroshige, Evening Snow at Kanbara, 1833 – 34

Αν και το πιό γνωστό χειμωνιάτικο τοπίο του Claude Monet (1840 – 1926), είναι το έργο The Magpie (1869), του αποδίδονται 140 έργα με θέμα τον χειμώνα. Το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο από τα “χειμωνιάτικα” του (89 x 130 cm) και απεικονίζει μια μικρή μαύρη κίσσα, σ’ένα χιονισμένο τοπίο, όπου το φως του ήλιου αντανακλά στο χιόνι δημιουργώντας αριστοτεχνικές προσεγγίσεις μέσα από το φως και την σκιά.

Claude Monet The Magpie

Το 1875, ο Monet, ζωγραφίζει το Train in the Snow, στο σιδηροδρομικό σταθμό του Argenteuil, ακριβώς απέναντι από το σπίτι του. Το έργο δεν παρουσιάστηκε στην έκθεση των ιμπρεσιονιστών, αλλά αποκαλύπτει το έντονο ενδιαφέρον του Monet για τη σύγκλιση της φύσης με την τεχνολογία.

Το τρένο, με τη δύναμη και την ταχύτητά του σε σύγκριση με το ακίνητο χιονισμένο τοπίο, του έδωσε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα ιδανική για καλλιτεχνικές παρατηρήσεις. Αποτελεί ένα έργο, που παρουσιάζει διαφορετικά στοιχεία από αυτά που συναντούμε συνήθως στα έργα του με το πιo χαρακτηριστικό, την απόδοση μιας πραγματικής εικόνας και όχι αυτή της εντύπωσης.

Claude Monet,Train in the Snow, 1875, Museum Marmottan, Paris, France

Ο Pierre-Auguste Renoir (1841 – 1919), εμπνέεται από το παγωμένο τοπίο του δάσους της Βουλώνης και δημιουργεί το Skaters in the Bois de Boulogne, 1868, ένα από τα ελάχιστα χειμερινά τοπία του, λόγω της έντονης απέχθειάς του για το χιόνι και τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Στο έργο απεικονίζονται πολυάριθμοι Παριζιάνοι, νέοι και μεγαλύτεροι, να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους πατινάροντας στην παγωμένη λίμνη του πάρκου, με τις εφημερίδες της εποχής να καταγράφουν για το χειμώνα του 1968, πολικές θερμοκρασίες, που πάγωσαν τον Σηκουάνα και τα υπόλοιπα ποτάμια.

Ο Renoir επιλέγει το πάρκο για την μεγάλη επισκέψιμότητα που του δίνει τη δυνατότητα, να ζωγραφίζει πλήθη και παράλληλα μέσα από αυτά να καταγράφει τη ζωή της παρισινής αστικής τάξης, η οποία και καθορίζει στην συνέχεια το έργο του.

Pierre-Auguste Renoir, Skaters in the Bois de Boulogne, 1868, Private Collection

Ο Paul Gauguin (1848 -1903) εγκατέλειψε την Ευρώπη το 1891,  για να εγκατασταθεί, όπως αποδείχθηκε, για το υπόλοιπο της ζωής του στην Πολυνησία και να δημιουργήσει εκεί τα έργα που αποτελούν και τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς του.

Στη Γαλλία, επέστρεψε από τις σπουδές και τα ταξίδια του, to 1870 και αρχικά, εργάσθηκε σαν βοηθός χρηματιστή. Παράλληλα, όμως με αυτή την ιδιότητά του, ο Gauguin περνούσε αρκετό χρόνο καθημερινά, ζωγραφίζοντας με τον Camille Pissarro και τον Paul Cezanne.

Αν και οι πρώτες ζωγραφικές του προσπάθειές ήταν μάλλον αδέξιες, στην συνέχεια σημείωσε αξιοσημείωτη πρόοδο, με αποτέλεσμα την περίοδο 1876–1886,  να συμμετέχει με έργα του στις εκθέσεις των ιμπρεσιονιστών. Ανάμεσα στα έργα που δημιούργησε εκείνη τη περίοδο βρίσκεται και το La Neige à Vaugirard II, 1879 με θέμα ένα χιονισμένο τοπίο.

Paul Gaugin, La Neige à Vaugirard II, 1879, Museum of Fine Arts, Budapest

Ο Paul Signac (1863 – 1935), επηρεάστηκε έντονα από τις θεωρίες σχετικά με την οπτική και το χρώμα, αλλά και από το καινοτόμο έργο των ιμπρεσιονιστών που βρισκόταν στην ακμή τους, όταν εκείνος ζούσε την εφηβεία και τη νεαρή του ηλικία στην μποέμ συνοικία της Μονμάρτης.

Το ύφος του στη συνέχεια άλλαξε, όταν άρχισε να ενσωματώνει στο έργο του τις τεχνικές και τις θεωρίες του Νεο-Ιμπρεσιονισμού, κινήματος γνωστού και με το όνομα Πουαντιγισμός, μια μέθοδος ουσιαστικά, που εφευρέθηκε το 1884, από το στενό του φίλο Georges Seuratκαι τα χρώματα εφαρμόζονται στο έργο, το καθένα ξεχωριστά σαν κουκκίδες, ενώ η μίξη τους γίνεται από το ανθρώπινο μάτι, δίνοντας στο σύνολό τους ένα ιδιαίτερα λαμπερό αποτέλεσμα.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Βιβλία

Η αρχιτεκτονική της προσωπικής ελευθερίας

Η αρχιτεκτονική φέρει µαζί της τη φαντασία, την ευελιξία και την «απείθαρχη ατέλεια της ελευθερίας» µε απώτερο σκοπό τη δηµιουργία µιας ποιοτικής ζωής κι ενός καλύτερου κόσµου

Ο κάθε ένας από εµάς που έρχεται ως επισκέπτης σε αυτή τη ζωή, φέρει τη δική του µοναδική ταυτότητα, το δικό του µοναδικό DNA και διανύει τη δική του µοναδική διαδροµή προς την αυτοπραγµάτωση και την ελευθερία.

Η διαδροµή αυτή είναι «κοµµένη και ραµµένη» µε κοµµάτια σε διαφορετικά γεωµετρικά σχήµατα, χρωµατισµένη ή ασπρόµαυρη, διακοσµηµένη µε κάκτους ή γιασεµιά και που όλα αυτά συνθέτουν τη µοναδικότητά της. Αν διανύοντας αυτή την πορεία βιώνει τη χαρά, την ευτυχία, τη γαλήνη και την ευδαιµονία, τότε ζει µια «γεµάτη» ζωή. Αν όχι, αναζητεί τρόπους που θα τον οδηγήσουν στο ξέφωτο όλων αυτών των συναισθηµάτων και η αναζήτηση είναι επιλογή.

Αυτή τη στιγµή δεν κρατάς ακόµη ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης που δίνει συνταγές για την ευτυχία και τη χαρούµενη ζωή, αλλά έναν οδηγό µε ερωτήµατα και ασκήσεις που θα σε φέρει στη δική σου αυτεπίγνωση. Είσαι ελεύθερος µέσα από την αυτοπαρατήρηση να αναδιαµορφώσεις τον «εσωτερικό σου παίχτη», ώστε να βιώσεις συναισθήµατα χαράς, πληρότητας και γαλήνης, όπως εσύ επιθυµείς, και εν τέλει να κατακτήσεις την πολυπόθητη και «καλώς εννοούµενη» ελευθερία ύπαρξης. Η συνειδητοποίηση της ελευθερίας παράγει ένα µαγικό συναίσθηµα που µας επιτρέπει να διαµορφώσουµε τα δικά µας σχήµατα, χρώµατα και αρώµατα της ζωής µας.

Βιογραφικό συγγραφέα 

Η Πέγκυ Μουζάκη γεννήθηκε και µεγάλωσε στο όµορφο νησί της Σάµου το 1969. Ξεκίνησε την εργασιακή της πορεία στον τραπεζικό χώρο, τον οποίο και υπηρέτησε µε επιτυχία επί 23 συναπτά έτη, έως το τέλος του 2013, µε πολλά εξειδικευµένα σεµινάρια πάνω στην Τραπεζική και Χρηµατοοικονοµική Διοίκηση, καθώς και στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναµικού. 

Με ακλόνητη πεποίθηση ότι ο παράγοντας «άνθρωπος» είναι αυτός που δίνει πνοή σε ένα έργο, παράγει ιδέες και καινοτοµεί, ξεκίνησε µε µεγάλη περιέργεια να αναζητεί τι είναι αυτό που κάνει έναν άνθρωπο ευτυχισµένο, δηµιουργικό και ενθουσιώδη στη ζωή. 

Έτσι τα έτη 2015 και 2016 παρακολούθησε πιστοποιηµένα προγράµµατα του Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών πάνω στην «Ψυχολογία της Προσωπικότητας», στη «Διαπαιδαγώγηση στην Παιδική και Εφηβική Ηλικία» και στην «Οργάνωση και Προσωπική Συµβουλευτική».

Στη συνέχεια, το 2017 προχώρησε στη θεµελίωση των επαγγελµατικών της γνώσεων πάνω στη Συµβουλευτική και απέκτησε το Diploma in Evidence-Based Coaching, πιστοποιηµένο πρόγραµµα Life Coaching από το Athens Coaching Institute, το European Mentoring & Coaching Council (EMCC) και το Association for Coaching (AC).

Κατόπιν, το διάστηµα 2017 έως 2019 προχώρησε τις σπουδές της στο σύστηµα του Νευρογλωσσικού Προγραµµατισµού (NLP) στην nlpgreece® και πιστοποιήθηκε σαν NLP Master Practitioner και NLP Global Trainer από το NLP University Santa Cruz of California. 

Κατά τη διάρκεια της προσωπικής της αναζήτησης, το 2014 συνάντησε το Reiki και µυήθηκε µέχρι τον 2ο βαθµό, το 2018 εκπαιδεύτηκε και πιστοποιήθηκε σε επίπεδο Facilitator στη µέθοδο εν-συνειδητότητας «Access Consciousness Bars» και το 2021 εκπαιδεύτηκε και εξασκεί ως Practitioner τη µέθοδο «Ταχείας Προσωπικής Μεταµόρφωσης», «Rapid Personal Transformation». Εφαρµόζοντας τις γνώσεις που απέκτησε από τις σπουδές της, αξιοποιώντας τη µακρόχρονη εµπειρία της σε corporate περιβάλλον και νιώθοντας την ανάγκη του κάθε ατόµου να ανακαλύψει τη δική του «ταυτότητα», ασχολείται αποκλειστικά µε το κοµµάτι της αυτογνωσίας και της ανάπτυξης της δυναµικής του κάθε ατόµου ξεχωριστά και της οµάδας, µε εργαλεία και τεχνικές που οδηγούν στην προσωπική και συλλογική αποτελεσµατικότητα.

Παρέχει ατοµικές συνεδρίες NLP Coaching (Διαδικτυακά και Live), οµαδικά σεµινάρια, Coaching σε στελέχη επιχειρήσεων και διδάσκει στην Nlpgreece®. Είναι µέλος του συλλόγου Συµβουλευτικής Coaching και Mentoring Ελλάδος HCCMA & της NLP International Community. Επίσης, είναι µέλος της εθελοντικής οµάδας «Hopeaholics» καθώς επίσης και του σωµατείου «Mentoria». Αρθρογραφεί σε διάφορα sites και έντυπα περιοδικά. 

Δείτε περισσότερα για το βιβλίο εδώ!

Continue Reading

Βιβλία

Κυριακή Φράγκου :”Όρεξη να ‘χεις για θεό”

Η Κατάθεση ψυχής που κρατάτε στα χέρια σας γεννήθηκε στους δρόμους της στοργής & της θλίψης μια Μεγάλη Παρασκευή & διαμορφώθηκε μέσα στα φορτηγά της προσφοράς ,μεθωντας πνευματικά με το ευωδες άρωμα από την Ιχθυοσκαλα Νέας Μηχανιώνας.

Η Κυριακή με συνεπιβάτες την ανθρώπινη αδυναμία αλλά & την καλή προαίρεση ,ταξιδεύει τον αναγνώστη μέσα στα οποία συχνάζει η θλίψη & η απελπισία ,με τελικό προορισμό την πίστη & την ελπίδα στην Ανάσταση.

Το βιβλίο έχει στόχο να αφυπνίσει τη συνείδηση μας, ώστε να ακολουθήσουμε & εμείς δρόμους διακονίας προς τον ταλαιπωρημένο άνθρωπο.


Π.Γεωργιος Χριστοδούλου
Εφημέριος Ιερού Ναού Αγίας Σοφίας Νέου ψυχικου 

Απο κάθε βιβλίο 1€ πηγαίενι στα Γεύματα Αστέγων & 1€ στην Ιεροποστολικη Στέγη Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπου Ιεραποστολή Κεντρικής Τανζανίας Αρρουσας για τα παιδιά της Αφρικής.

Continue Reading

Βιβλία

Άρθουρ Αντωνόπουλος:”Σκοτεινή Αθήνα”

Αθήνα 1932  

Όταν ένας Ελβετός µεγιστάνας επισκέπτεται την Ελλάδα µε σκοπό τη συγκάλυψη ενός µυστικού και την αποκάλυψη ενός άλλου, η περιέργεια ενός µοναχού κορυφώνεται. Τι είναι το πέπλο που κάποιοι µανιωδώς ψάχνουν; Τι µυστικά κρύβει η Τράπεζα της Ελλάδος; 

Τι ρόλο παίζει ένα κοινό σύµβολο;  

Αθήνα 2007  

Η Αριάδνη επιστρέφει στην Αθήνα όταν µια µεγάλη εφηµερίδα της δίνει µια µοναδική επαγγελµατική ευκαιρία. Όµως δεν είναι όλα όπως φαίνονται. Κάποιος προσπαθεί να την προειδοποιήσει ότι η ζωή της κινδυνεύει και ότι ένα σύµβολο που βλέπει παντού γύρω της δεν είναι τυχαίο. Ότι το σύµβολο που παρατηρεί παντού στους δρόµους της Αθήνας, σε Υπουργεία, σηµαίες χωρών και µεγάλες πολυεθνικές εταιρίες είναι µόνο η αρχή µιας νέας παγκόσµιας πραγµατικότητας. Τι ρόλο έπαιξαν πραγµατικά οι αρχαίοι φιλόσοφοι, οι θρησκείες και οι άγνωστοι πυραµίδες στην Ελλάδα, αλλά και οι σύγχρονες πολιτικές οικογένειες; Ποιοι είναι αυτοί που µας κυβερνούν και πώς είναι δυνατόν να τους ενώνει όλους ένα σύµβολο;  

Σε µια απεγνωσµένη προσπάθεια να ανακαλύψει ένα µυστικό αιώνων και κυνηγηµένη από την αστυνοµία, η Αριάδνη θα ταξιδέψει στους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας αλλά και πίσω στον χρόνο.  

Βιογραφικό Σημείωμα 

Ο Άρθουρ Αντωνόπουλος γεννήθηκε το 1975 στη Μελβούρνη, Αυστραλίας.  Σπούδασε πολιτικές επιστήµες στο Πανεπιστήµιο Monash από όπου αποφοίτησε µετ’  επαίνων µε ειδίκευση στη Λογοτεχνία. Το µεταπτυχιακό του πάνω στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις στάθηκε η αφορµή να επισκεφθεί αρκετές φορές την Αθήνα λόγω κρατικών υποτροφιών, γεγονός που τον έφερε σε επαφή µε τις ρίζες του και τη βαθιά αγάπη του για την Ελλάδα. Έκτοτε εργάστηκε ως καθηγητής της αγγλικής γλώσσας σε ενήλικες, ενώ η έµφυτη αγάπη του για την επικοινωνία, ήταν αυτή που τον οδήγησε στα µονοπάτια της συγγραφής του πρώτου του µυθιστορήµατος µε τίτλο “Σκοτεινή Αθήνα”.  Σήµερα ζει στην Αθήνα, κάνει µεταπτυχιακές σπουδές στην “Κλινική Ψυχολογία”  στο ΕλληνοΑµερικανικού Πανεπιστηµίου και συνεχίζει το συγγραφικό του έργο,  παράλληλα µε τα σεµινάρια εκπαίδευσης προσωπικού επιχειρήσεων στη Λεκτική και

Continue Reading

Trending