Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Άκης Πούλακας “Έμπρακτες πρωτοβουλίες για τη Γυναικεία και τη Νεανική Επιχειρηματικότητα”

Ο Άκης Πούλακας είναι επιχειρηματίας εκλεγμένο μέλος του ΔΣ του Επαγγελματικου Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και μέλος της Επιτροπής Νεανικής & Γυναικείας Επιχειρηματικότητας.

Γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ανατόλια και είναι κάτοχος δυο μεταπτυχιακών τίτλων στο περιβάλλον και στη διοίκηση επιχειρήσεων. Ιδιοκτήτης της εταιρείας Darwin με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού και της εταιρείας theDrugstore με αντικείμενο την εμπορία παραφαρμακευτικών ειδών, με καταστήματα στο Mediterranean Cosmos και στο SANI.

 

Για ποιο λόγο επιλέξατε να ασχολειθείτε με τα κοινά στον κλάδο των επαγγελματιών;

Δίνοντας το παρών στον επαγγελματικό στίβο εδώ και χρόνια, αποφάσισα πρόπερσι να ταχθώ σε ένα μετερίζι μέσα από το οποίο θα μπορούσα να υπηρετήσω συνολικά τον επαγγελματικό κόσμο της πόλης. Όντας μέσα στην αγορά και γνωρίζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο επαγγελματικός μας κλάδος, θεώρησα ότι θα μπορούσα να συμβάλω θετικά με ιδέες & προτάσεις στην επίλυση ή στην άμβλυνση των προβλημάτω αυτών.

Έτσι, το 2017 έθεσα υποψηφιότητα στις κλαδικές εκλογές του Επαγγελματικού Επιμελητήριου Θεσσαλονίκης, και οι επαγγελματίες της πόλης με τίμησαν με την ψήφο τους. Έκτοτε, με την ιδιότητα του μέλους του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου, πέρα από τους γενικούς σκοπούς του, έχω την τιμή να αποτελώ κομμάτι μιας ιδιαίτερης και ξεχωριστής πρωτοβουλίας του: της επιτροπής Νεανικής και Γυναικείας Επιχειρηματικότητας.

 

Eπιτροπή Γυνακείας & Νεανικης Επιχειρηματικότητας. Γιατί σε αυτή την επιτροπή;

Σε μια εποχή όπου το επιχειρείν πλήττεται συνολικά και από κάθε μεριά, οι νέοι και οι γυναίκες αποτελούν τις ομάδες εκείνες που δέχονται ακόμα περισσότερα πυρά. Είτε όταν η πρόκληση αφορά την απειρία ή την έλλειψη επαρκούς τεχνογνωσίας, είτε την ισορροπία ανάμεσα στον ρόλο της επιχειρούσας, της μητέρας και της συζύγου, η Επιτροπή στέκεται δίπλα και στις 2 ομάδες. Όχι με ευχολόγια και αφηρημένους σχεδιασμούς, αλλά με ουσιαστικές δράσεις και έμπρακτες πρωτοβουλίες, παρά το σύντομο (μόλις ένας χρόνος) της δράσης της.

Όπως για παράδειγμα, την εσπερίδα με θέμα «Ξεκινώντας… Τα πρώτα βήματα της επιχείρησής μου» που αφορούσε χρηματοδοτούμενα προγράμματα και επενδύσεις, τις απαιτούμενες διαδικασίες αλλά και το νομικό πλαίσιο που ισχύει για ένα επιχειρηματικό ξεκίνημα. Ήταν μια δράση που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο το καλοκαίρι που μας πέρασε, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Επίσης, το διήμερο (08-09.09) ελέγχου για καρκίνο του μαστού, μια πρωτοβουλία που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της περασμένης ΔΕΘ εντός του χώρου της Έκθεσης, σε συνεργασία με το Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο. Μια συνεργασία, η συνέχεια της οποίας έλαβε χώρα τις ημέρες των Χριστουγέννων, μέσα από εορταστικό brunch που συνδιοργανώθηκε από την Επιτροπή, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Οργάνωση ΑΧΕΠΑ “Θυγατέρες της Πηνελόπης” και τον Σύλλογο Φίλων Θεαγενείου – Κοινωνικό Ογκολογικό Φαρμακείο. Στόχος -που μάλιστα επετεύχθη πέρα από κάθε προσδοκία- ήταν η ενίσχυση του συλλόγου φίλων Θεαγενείου. Και φυσικά, αυτό δεν μας κάνει να επαναπαυόμαστε, μιας και ο σχεδιασμός και προσπάθεια υλοποίησης και άλλων ανάλογων δράσεων δεν σταματά.

Στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές θα είστε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος. Με ποιον συνδυασμό, ποιος παράγοντας θεωρείτε ότι αποθαρύνει ή δυσκολεύει περισσότερο τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και τι προτείνετε γι αυτό;

Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε απο τον ΟΗΕ η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταιά θέση του δείκτη ισότητας των φύλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό οφείλεται κυρίως στα στερεότυπα για του
έμφυλους ρόλους που συνεχίζουν να επικρατούν στην ελληνική κοινωνία, με τη γυναίκα να
αναλαμβάνει την κύρια φροντίδα των παιδιών και του σπιτιού. Επιπλέον οι ελλείψεις θέσεων σε
δημόσιους παιδικούς σταθμούς, οι περικοπές δαπανών για φροντίδα ηλικιωμένων και ατόμων με
αναπηρία, έχουν ως αποτέλεσμα, να αναλαμβάνουν και πάλι οι γυναίκες τη φροντίδα των παραπάνω.

Τα παραπάνω, σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή κοινωνία, είναι μη αποδεκτά και είναι χρέος της εκάστοτε αρχής, δημοτικής ή μη, να αναλάβει πρωτοβουλίες έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες στις οποίες η γυναίκα θα έχει τον χώρο και τον χρόνο να αναπτύξει την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να εξετάσουμε:

  • τη δυνατότητα δημιουργίας μιας επιτροπής γυναικείων θεμάτων στο Δήμο Θεσσαλονίκης η οποία θα έχει ως κύριο στόχο να παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη και τα κατάληλλα εργαλεία για την ενίσχυση του γυναικείου επιχειρείν.
  • τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικών παιδικών σταθμών με διευρημένο ωράριο που να εξυπηρετούν τις εργαζόμενες γυναίκες.

Στις επερχόμενες σημοτικές εκλογές θα είμαι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό  «ΝΑΙ στη Θεσσαλονίκη» με επικεφαλής των Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Πιστεύω ακράδαντα πως η νέα δημοτική αρχή πρέπει να δώσει έμπρακτα τη στήριξή της τόσο στη νεανική, όσο και τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Και η υποψηφιότητά μου έρχεται για να θέσει στη διάθεση της νέας διοίκησης την εμπειρία, τη διάθεση και τη στήριξη που μπορώ να προσφέρω, συνεχίζοντας να δίνω το παρών όποτε και όπου χρειαστεί.

 

 

Facebook

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending