Connect with us

Επιχειρηματικότητα

«ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ» : Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ.

Παρακολουθώντας την διεθνή πολιτική σκηνή και μάλιστα σε εκείνο το επίπεδο που οι δυνατοί και ισχυροί της γης μοιράζουν συμφέροντα και  ίσως τον κόσμο ολόκληρο, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σαν παρατηρητές να μελετήσουμε πως διαχειρίζονται τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, ώστε να πετύχουν αυτό που θεωρούν  εξαρχής δεδομένο, την αποτελεσματική διαπραγμάτευση και την επίτευξη των στόχων τους.

Για τους επαγγελματίες  που ασχολούνται με τη διαμεσολάβηση και τη διαπραγμάτευση είναι πάντα άξιο μελέτης και ιδιαίτερης προσοχής,  πως τελικά επιτυγχάνονται συμφωνίες στο επίπεδο όπου πολιτικοί σαν τον Vladimir Putin  ή την Hilary Klinton   ή  την  Christine Langarde  διαχειρίζονται τη δική τους ψυχολογία  καθώς και την ψυχολογία του αντιπάλου τους, αφ’ υψηλού και με απόλυτη σιγουριά και με ποια χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους καταφέρνουν να ισορροπούν  τους δύσκολους ρόλους τους και τη ηγετική τους δύναμη και να θεωρούνται πάντοτε κερδισμένοι, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.

Σε ένα προφανές επίπεδο οι άνθρωποι αυτοί δείχνουν εξαρχής σκληροί και αμετακίνητοι στις διεκδικήσεις τους. Πολλές φορές ματαιώνουν εξαρχής την  προσέγγιση, άλλοτε επιδιώκουν να δημιουργήσουν σύγχυση και προσβολές στους αντιπάλους  τους , καμιά φορά φοβέρες και απειλές  καθώς και άλλες τεχνικές για να δείξουν την δύναμη και την υπεροχή τους. Το πρώτο αυτό βήμα τους είναι η τεχνική να αποκτήσουν πλεονέκτημα εξαρχής δημιουργώντας αρρωστημένη ενόχληση στην άλλη πλευρά . Πολλές φορές ενισχύουν την υπερβολή αυτή με μεγάλες σιωπές, βαρεμάρα και αδιαφορία, δημιουργώντας την αίσθηση του ανεξερεύνητου αγνώστου ή επιδιώκοντας την  εξάντλησης της υπομονής του αντιπάλου , για να σκιαγραφήσουν τις αντοχές του. Τεχνικές όμως που είναι απόλυτα γνωστές και στις δύο πλευρές και που δεν αποτελούν παρά την πρόκληση της διαχείρισης της διαπραγμάτευσης μεταξύ  πραγματικά  δύσκολων αντιπάλων. Καμιά φορά η διαπίστωση και η αναγνώριση ενός δύσκολου αντιπάλου, που δεν δείχνει a priori  την  επιθυμία να βρεθεί κοινό έδαφος, μπορεί να είναι και η πιο καθαρή μάχη.

Τα εγχειρίδια διαπραγμάτευσης είναι πολύ σαφή στον καθορισμό της τακτικής και της τεχνικής  : Η επιδίωξη είναι να βρεθεί η « ζώνη συναλλαγής»  και να ακουμπήσουν πάνω της τα θεμελιώδη συμφέροντα των μερών που ενώ φαίνονται αδιαπραγμάτευτα είναι στην ουσία  ο λόγος της επαφής και ο πυρήνας της μάχης. Για να θεωρηθεί κανείς κατάλληλος να συμμετέχει σε αυτό το επίπεδο των διαπραγματεύσεων, θα πρέπει να είναι ικανός  να διαχειρίζεται τον εαυτό του έξω από συναισθήματα και προσωπικές ευαισθησίες​,​με σιδηρά πειθαρχία. Αυτό το χαρακτηριστικό θα μπορούσε να θεωρηθεί εγγενές στην προσωπικότητα των πολιτικών , ωστόσο για πολλούς αποτελεί επίτευγμα συνειδητής κατανόησης και άσκησης.

Ας φωτίσουμε λίγο το σκηνικό με τις συμβουλές των ειδικών :

Όλο το μυστικό είναι η διαπίστωση ότι ο παραλογισμός και οι υπερβολές της άλλης πλευράς δεν αποτελούν παρά μία πανοπλία και θα πρέπει να υπερβείς την εγωκεντρική σου άμυνα​ και τάση ​να πάρεις τα πράγματα προσωπικά, ώστε να μπορέσεις να κοιτάξεις μέσα από την πανοπλία, αξιολογώντας την ποιότητα των αντοχών του αντιπάλου σου.

Μην αντιδράτε και μην απαντάτε με κανένα τρόπο σε μια παράλογη συμπεριφορά , ιδιαίτερα κάνοντας παρατηρήσεις ή μονομερείς υποχωρήσεις . Το πρώτο θα χειροτερέψει τα πράγματα το δεύτερο θα ενθαρρύνει την άλλη πλευρά να διατηρήσει την κακή συμπεριφορά. Μην χάνετε την ηρεμία σας εξαιτίας του εκνευρισμού που δημιουργείται από την κατάσταση. Αντίθετα πάρτε το χρόνο σας ή κάντε ένα διάλλειμα και προστατεύστε τον εαυτό σας από τον να χάσετε την ψυχραιμία σας.

Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για την ψυχραιμία, παρά αυτός που έχει προπονηθεί αρκετά και για μεγάλο χρονικό διάστημα προηγουμένως . Ενας τρόπος διαχείρισης είναι η προετοιμασία με τους συνεργάτες και τους συμμάχους σας σε προηγούμενο χρόνο, ώστε να ετοιμάσετε τα πιθανά σενάρια και τους ρόλους διαχείρισης από νωρίς. Καμιά φορά ακόμη και ατάκες και συλλογισμοί προετοιμασμένοι από πριν μπορούν να οδηγήσουν την σκέψη σας αποτελεσματικά σε μια  «cool»  και ουδέτερη διάθεση  που θα σας κρατήσει στην επιθυμητή σας στρατηγική. Προβάρετε κάθε μορφή αντίδρασης  ακόμη και την πιο υπερβολική και δημιουργείστε εναλλακτικές. Κάντε το αρκετές φορές ώστε να γίνει συνειδητή φύση σας .

Είναι απαραίτητη και η γνωριμία και η μελέτη , από πριν με τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του αντιπάλου, τους συμμάχους και συνεργάτες του, τους εχθρούς και τους ανταγωνιστές του. Πολλές φορές και η επικοινωνία μαζί τους μπορεί να δώσει μία άλλη οπτική γωνία της πραγματικότητας και να αποκαλύψει άλλες αιτίες και άλλες διαδρομές που συνυπάρχουν μαζί με τις προφανείς.

Μην εμφανίζεσθε μόνος σας στη διαπραγμάτευση όση αυτοπεποίθηση και αν διαθέτετε. Ένα σύνολο συνεργατών και συμβούλων διαμορφώνει την εντύπωση ενός καλά οργανωμένου επιτελείου και επιβάλλει στον αντίπαλο την προσοχή στην συμπεριφορά του καθώς διαμορφώνει ένα σύνθετο ακροατήριο. Το να ενθαρρύνεται και ​η​ άλλη πλευρά να συνοδεύεται από συνεργάτες είναι επίσης καλή ιδέα. Μη φοβάστε τα πολλά άτομα ούτε τις πολλές γνώμες , στο επίπεδο της διαπραγμάτευσης δημιουργείται μία ορμή , ένα momentum για την διαμόρφωση μίας λύσης , διαφορετικά ή συνάντηση δεν θα πραγματοποιούνταν.

Χρησιμοποιείστε πρώτα τις προτάσεις σας που έχουν ξεκάθαρη περιγραφή των συμφερόντων σας  και φαίνονται σαφή και ρεαλιστικά από την κοινή γνώμη και λογική χωρίς να προσβάλουν την άλλη πλευρά. Θα ήταν προτιμότερο να βάλετε εξαρχής στο τραπέζι και τα οφέλη της άλλης πλευράς δείχνοντας ότι είστε προετοιμασμένοι και διατεθειμένοι για την εύρεση κοινού τόπου και αμοιβαίας ωφελιμότητας.

Τέλος μετά από κάθε συνάντηση δημιουργείστε μία περίληψη με τα θέματα που αποκαλύφθηκαν και αναδείχθηκαν και στείλτε το σε όλα τα μέρη που έχουν εμπλακεί  στη συνάντηση και έχουν συμφέρον από αυτήν. Με τον τρόπο αυτό ενημερώνετε την άλλη πλευρά ότι έχετε επίγνωση του παιγνιδιού και της τεχνικής που χρησιμοποιεί και άρα ότι είστε ένας ισάξιος αντίπαλος.

 

Marianna Tsoulia

Accredited Mediator,Consultant

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εκπαιδευτείτε…αισιόδοξοι

Η αισιοδοξία, η ικανότητα χειρισμού των συναισθημάτων του άγχους και της έντασης, αλλά και η ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων συμβάλλουν θεαματικά στην αύξηση της αποδοτικότητας, κυρίως στον εργασιακό χώρο. Για να είναι λοιπόν ένα άτομο αποδοτικό και καταξιωμένο επαγγελματικά, θα πρέπει να διαθέτει εκτός από υψηλή γνωστική νοημοσύνη και συναισθηματική νοημοσύνη.

Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, το να θυμώνει κανείς είναι εύκολο, το να θυμώνει όμως τη σωστή στιγμή με το σωστό τρόπο και με το κατάλληλο πρόσωπο, αυτό είναι και το δυσκολότερο σημείο που θα πρέπει να γνωρίζει πώς να το αντιμετωπίζει. Ποιος, όμως, είναι ο τρόπος που θα μας βοηθήσει να πετύχουμε απόλυτο έλεγχο του νου και της σκέψης μας; Είναι απόλυτα σαφές ότι δεν μπορούμε να «διατάξουμε» τον εαυτό μας να αισθάνεται και να συμπεριφέρεται με ένα συγκεκριμένο, προκαθορισμένο τρόπο εφόσον γνωρίζουμε την πηγή δημιουργίας και προέλευσης των συναισθημάτων μας. Πράγματι, είναι γνωστό ότι τα συναισθήματα προέρχονται και καθορίζονται από την αμυγδαλή, ένα από τα συναισθηματικά κέντρα του νευρωνικού κυκλώματος και παίζει σημαντικό ρόλο στη συναισθηματική και λογική ζωή μας. Για το λόγο αυτό δεν μπορούμε να επέμβουμε σε ισχυρά συναισθήματα, ακριβώς επειδή αυτά επικρατούν πάντα. Είναι σαν να θεωρούμε ότι υπάρχει μια δι αυλος που καταλήγει σε αδιέξοδο με κατεύθυνση από την αμυγδαλή στον εξωτερικό φλοιό του εγκεφάλου.

Ο αυτοέλεγχος


Κι όμως παρά τη νοητή ύπαρξη αυτού του μονόδρομου ή άλλου συνόρου που φράζει τέλος πάντων την ανέλεγκτη έκρηξη των συναισθημάτων, θεωρείται ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν νευρώνες που μπλοκάρουν τα συναισθήματα και δημιουργούν αυτό που λέμε αυτοέλεγχο ή αλλιώς mind control.
Ο νους μας, δηλαδή το μυαλό μας έχει πολλαπλές δυνατότητες ενέργειας και σκέψης, παρ’ όλα αυτά εμείς σε καθημερινή βάση χρησιμοποιούμε μόνο το 10% από αυτές.


1) Πώς μπορούμε λοιπόν να πετύχουμε απόλυτο έλεγχο του νου;
2) Τι είναι το mind control και πώς ενεργοποιείται μέσω της συμπεριφοράς κάποιων ανθρώπων;
3)Γιατί κάποιοι υφίστανται <<συναισθηματική τύφλωση>>, με αποτέλεσμα πλήρη απώλεια του ελέγχου των συναισθημάτων τους;
4)Πώς σκεπτόμενοι θετικά κάποιοι βλέπουν το ποτήρι τους πάντα μισογεμάτο, χωρίς ποτέ να υποστούν «συγκινησιακή πειρατεία»;

Η βάση της κατανόησης του mind control είναι η σωματική κατά πρώτο λόγο και η νοητική κατά δεύτερο λόγο χαλάρωση. Ο χαλαρός νους έχει τη δυνατότητα να πολλαπλασιάζει τη θετική σκέψη, δημιουργώντας ευεργετικά αποτελέσματα όχι μόνο ψυχοσωματικά αλλά και διανοητικά με απεριόριστη εμβέλεια αναλόγως των περιστάσεων. Σ αυτήν τη δεδομένη χαλαρή χρονική στιγμή, το μυαλό αδειάζει εντελώς, φρεσκάρεται και επαναφορτίζεται με εντολές που καθοδηγούνται από το υποσυνείδητο μας.

Είναι η μαγική στιγμή που διαγράφουμε ό,τι θέλουμε και στοχεύουμε σε οτι επιζητούμε, είναι η στιγμή που σαν να ξυπνούμε από λήθαργο έχοντας τη λύση του όποιου προβλήματα της χαρτογραφημένη μπροστά μας. Με το mind control εκπαιδευόμαστε στο να αναγνωρίζουμε και να αφυπνίζουμε τις προσωπικές δυνατότητες του καθενός, να αξιοποιούμε κομμάτια του μυαλού μας που λησμονήσαμε στο διάβα μας, και συγχρόνως να δημιουργούμε θετικά και παραγωγικά αποτελέσματα.

Η διαχείριση της γνώσης

Σύμφωνα με τον Goleman η συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια μορφή κοινωνικής νοημοσύνης, δηλαδή είναι η ικανότητα να κατανοεί κάποιος τον τρόπο που λειτουργούν τα συναισθήματα των άλλων και να ελέγχει τα δικά του. Η συναισθηματική νοημοσύνη συμβάλλει στην προσωπική και επαγγελματική επιτυχία δεδομένης της σωστής δόσης διαχείρισης γνώσης. Διαχείριση γνώσης σημαίνει καλύτερη επικοινωνία, καλύτερη απόδοση.


Εξασφάλιση γνώσης για το εργασιακό περιβάλλον σημαίνει πηγή πλούτου και δύναμης, σημαίνει καλύτερη επικοινωνία των ανθρώπων, σημαίνει αύξηση παραγωγικότητας.Διαχείριση γνώσης σημαίνει συγκέντρωση πνευματικών παγίων γνώσης και μεθόδων επικοινωνίας, με αποτέλεσμα σωστή εκμετάλλευση τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, σχεδιασμό και επιθετική προώθηση νέων προϊόντων στην αγορά, ανάπτυξη δημιουργικότητας, διασφάλιση καινοτόμου και φιλικού περιβάλλοντος.

Η διαχείριση γνώσης (Knowledge Management) εστιάζεται στη σωστή αντιμετώπιση του ανθρώπινου παράγοντα. Αποτελεί διαδικασία σύζευξης ανθρωπίνων πόρων και τεχνολογικών μέσων με στόχο την αποτελεσματικότητα. Αποτελεί πυλώνα συγκέντρωσης ατομικής γνώσης, αποθήκευση αυτής της γνώσης σε δομές επεξεργασίας μέσα και έξω από την επιχείρηση και επαναχρησιμοποίηση στην πρώτη ζήτηση για αντιμετώπιση προβλημάτων ή εξεύρεση λύσεων πρακτικών με κυριότερο παράγοντα τη σωστή διαχείριση των συναισθημάτων.

Ας μη λησμονούμε λοιπόν τη ρήση του Αριστοτέλη: «Εκείνος που εξοργίζεται για εκείνο που πρέπει και με εκείνον που πρέπει, και επιπλέον όπως, όταν και για όσο χρόνο πρέπει, είναι αξιέπαινος».


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το «κλειδί» για την υψηλή απόδοση

Είναι δύσκολο σε μια ομάδα η κοινή παρουσία ατόμων να μετατραπεί σε ενεργή συμμετοχή και ακόμη δυσκολότερο σε υψηλή απόδοση ομάδας. Ο κάθε εργαζόμενος κουβαλάει μαζί του τις εμπειρίες, τα σύμβολα, τα πρότυπα, τις αξίες, τις επιθυμίες, τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, την ηθική του και τη δική του στάση απέναντι στην εργασία.

Είναι αλήθεια πως, αν ένα άτομο ή μια ομάδα δεν έχει δεσμευτεί σε συγκεκριμένο και καθορισμένο επίπεδο απαιτήσεων συσχετιζόμενο με το στόχο, υπάρχει πάντα ο πειρασμός της σκέψης και δυστυχώς και της πράξης «ας αφήσω τον άλλον ή την άλλη ομάδα να το κάνει αυτό».

Η σύσταση της ομάδας ή των ομάδων στην περίπτωση μεγάλης επιχείρησης ή οργανισμού, είτε από πλευράς απλών εργαζομένων, είτε από πλευράς ηγετών είναι πολύ σημαντική και αποτελεί το θεμέλιο της καλής λειτουργίας της ομάδας. Εκείνο όμως που έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στην απόδοση μιας ομάδας είναι:

  1. Η συνεχής παρακίνηση όλων γιά διαρκή εξέλιξη και βελτίωση σε ατομική ή ομαδική βάση.
  2. Η αμείωτη διάθεση για συμμετοχή στα δρώμενα και τα επιτεύγματα της ομάδας.
  3. Η αντικατάσταση του ατομικού στόχου από αυτόν της ομάδας.
  4. Ή ανάπτυξη της ευγενούς άμιλλας και του πνεύματος αρμονικής συνεργασίας.
  5. Η μετατροπή του «εγώ» και του «οι άλλοι» σε «εμείς».

Είναι εύκολη όμως η εκτίμηση της αποδοτικότητας μιας ομάδας και σε ποιο βαθμό;
Η μέτρηση της αποδοτικότητας που είναι εστιασμένη στην ελάχιστη απαιτούμενη απόδοση του εργαζομένου είναι λιγότερο επιτυχής από αυτήν που εστιάζεται στην επίτευξη του στόχου που έχει προσανατολισμό στο μέλλον και αποτελεί μηχανισμό ανάπτυξης της δημιουργικότητας και της παραγωγικότητας ατόμου και ομάδας.

Ένας συντελεστής κατάκτησης της υψηλής απόδοσης είναι να ανεβάσουμε τη στάθμη παρακίνησης, συμμετοχής και δέσμευσης του ατόμου και της ομάδας. Το καλύτερο παράδειγμα παρακίνησης είναι όταν ο ηγέτης και τα μέλη της ομάδας εργάζονται από κοινού και με τον ίδιο ζήλο για την προσέγγιση οποιουδήποτε ομαδικού στόχου, πράγμα που λειτουργεί ως «παρακίνηση χωρίς λόγια».

«Αυτοπαρακίνηση»

Επίσης, η συμμετοχή του εργαζόμενου στη σύνταξη των στόχων της ομάδας στην οποία ανήκει αυξάνει την «αυτοπαρακίνηση» του, το ενδιαφέρον για την εργασία του και τη δέσμευσή του στην επίτευξη του στόχου.

Αναμφισβήτητα, ένας σημαντικός παράγοντας υψηλής απόδοσης της ομάδας είναι η σωστή επικοινωνία μεταξύ των μελών της και των άλλων συνεργαζόμενων ομάδων. Ο ρόλος της πολλές φορές υποτιμάται και θεωρείται δεδομένος και σωστός. Οπωσδήποτε η επικοινωνία μέσα στην ομάδα δεν πρέπει να περιορίζεται στην κοινωνική της χροιά. Η ομάδα εργασίας πρέπει να μοιράζεται και να ανταλλάσσει ιδέες, γνώμες, πληροφορίες χρήσιμες στην υποστήριξη των ατόμων για την εκτέλεση κάθε αναλαμβανόμενου έργου.

Προφίλ

Η κάθε ομάδα, για να πετύχει τους στόχους της, θα πρέπει να έχει το δικό της μοναδικό προφίλ και τη δική της δυναμική. Τον κατάλληλο ηγέτη, τον καλύτερο συνδυασμό ανθρώπων που ο καθένας τους θα έχει το σωστό ρόλο, τη δυνατότητα εναλλαγής ρόλων και εναρμόνισης των προσωπικών στόχων με αυτούς της ομάδας. Τέλος, η δυναμική μιας ομάδας με υψηλή απόδοση παρουσιάζεται όχι μόνο με το αν η ομάδα έφτασε τους στόχους της, αλλά κυρίως με το ενδιαφέρον των μελών της για συνεχή πληροφόρηση και βελτίωση, διατήρηση του ομαδικού πνεύματος στη συνεργασία, θετική στάση στις αλλαγές και διαρκή ετοιμότητα με σκοπό την επιτυχέστερη αντιμετώπιση των έκτακτων και απρόβλεπτων προβλημάτων.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκίωση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Κίνητρο το εργασιακό περιβάλλον

Η επίδραση του εργασιακού περιβάλλοντος, μέσω του οποίου το άτομο αποκτά γνώσεις, αναπτύσσει ικανότητες και δεξιοτεχνίες και εφαρμόζει αξίες και αρχές, βοηθά τα μέγιστα στην ευαισθητοποίηση των ανθρώπων, με αποτέλεσμα τη διαρκή και αυξανόμενη αποδοτικότητά τους στη δουλειά και την απόλαυση υγιούς και επιτυχημένης οικογενειακής ζωής.

Σήμερα έχει αποδειχτεί ότι, για να αποδίδουν οι εργαζόμενοι στην εργασία τους, για να είναι ανταγωνιστικοί και για να βελτιώνουν την επικοινωνιακή τους συμπεριφορά με συναδέλφους και συνεργάτες τους, θα πρέπει να ζουν και να εργάζονται σε περιβάλλον πλήρους συναισθηματικής, κοινωνικής ασφάλειας και εργασιακής πληρότητας.

θα πρέπει λοιπόν να επιλέγονται και να αξιολογούνται πολύ προσεκτικά οι παροχές που αφορούν θέματα ασφάλισης και υγείας των εργαζομένων, υλικών και ηθικών προνομίων, εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα οποία θα μετέχουν όλοι οι εργαζόμενοι για δυνατότητα εξειδίκευσης και εξοικείωσης με τα νέα πληροφοριακά συστήματα και ταυτόχρονη δυνατότητα ανέλιξης στην ιεραρχία και στη συνέχεια δυνατότητα απόκτησης πρόσθετων αμοιβών που συνδέονται άμεσα με την αποδοτικότητά τους.

Στοχευμένα βήματα

Παρ’ όλα αυτά, τα βήματα θα πρέπει να είναι στοχευμένα και πολύ προσεκτικά προγραμματισμένα, γιατί η αυξανομένη και πολλαπλή διαδικασία παραχώρησης κινήτρων για την αποτελεσματικότερη απόδοση και την ταχύτατη προσαρμογή των στελεχών σε νέα τεχνοοικονομικά περιβάλλοντα, εγκυμονεί κινδύνους και αρκετές φορές προκαλεί αδιέξοδα στην (δια την επιχείρηση.

Πρώτον, γιατί οι προσωπικές φιλοδοξίες του εργαζόμενου δεν ταυτίζονται πάντα με τους υψηλούς στόχους και τα οράματα του επιχειρηματία.
Δεύτερον, γιατί το αναμενόμενο αποτέλεσμα προσδοκιών και απόδοσης που προκύπτει από τη σχέση μεταξύ εργαζόμενου και εργοδότη δε βασίζεται στο ίδιο οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο διοίκησης.
Τρίτον, γιατί η πιθανή αρνητική σχέση εργασιακής εξάρτησης, το συνεχές «πρεσάρισμα» για άμεσα οικονομικά αποτελέσματα, η έλλειψη αυτονομίας, η μη εφαρμογή σωστής κατανομής αρμοδιοτήτων, η μη αποδοχή της όποιας μορφής πρωτοβουλίας και τέλος η ύπαρξη μόνιμης εργασιακής ρουτίνας δημιουργεί αντίθετο αποτέλεσμα.

Μοντέλα διοίκησης

Γι’ αυτό, λοιπόν, θα πρέπει η επιχείρηση να εφαρμόζει τα κατάλληλα μοντέλα διοίκησης και επικοινωνίας, τα οποία θα βασίζονται στη δημιουργία ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος με στόχο τον άνθρωπο εργαζόμενο σε περιβάλλον συνεχούς μάθησης και εξέλιξης των στελεχών, παλαιών και νέων, εφαρμόζοντας τις παρακάτω αρχές:


1) Την επιβράβευση και αναγνώριση των ανθρώπων της και την παροχή κινήτρων υλικής και ηθικής.«αποζημίωσης», επενδύοντας στην προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη μέσα από την εργασία.
2) Την κατανόηση της όποιας ψυχολογικής κατάστασης των εργαζομένων και τη δημιουργία ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος και ανάπτυξη σχέσεων όπως αυτή της μάνας και του παιδιού. Ας μη λησμονούμε ότι η επαγγελματική κοινωνικοποίηση στηρίζει το θεμέλιο της οικογενειακής κοινωνικοποίησης και εξισορροπεί με ευελιξία και επιτυχία εργασιακή και οικογενειακή ζωή.
3) Τη διατήρηση μηχανισμού συνεχούς ανάπτυξης των στελεχών, εφαρμόζοντας τη στρατηγική του «κερδίζω κερδίζεις» παραχωρώντας στον εργαζόμενο τη δυνατότητα να συμμετέχει στους στόχους και τα οράματα της επιχείρησης, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη καριέρας.
4) Την εφαρμογή καθεστώτος διά βίου μάθησης, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους για περαιτέρω επαγγελματική και κοινωνική ανέλιξη.
Για το λόγο αυτόν, θα πρέπει να κατανοήσουμε πολύ προσεκτικά ότι:

  • Ο φόβος της εργασιακής ανασφάλειας έχει ως αποτέλεσμα τη δυσχέρεια στη μάθηση.
  • Η εργασιακή απογοήτευση έχει ως αποτέλεσμα μειωμένο ενδιαφέρον και προσπαθεί για προσωπική βελτίωση.
  • Η παρερμηνεία των ρόλων στην ιεραρχία έχει ως αποτέλεσμα πιεστικούς ελέγχους, τριβές και συγκρούσεις.
  • Η απουσία ανθρώπινων σχέσεων, η παντελής έλλειψη ευελιξίας στη σχέση διοικούν των και διοικούμενων έχει ως αποτέλεσμα μόνιμα κακό κλίμα και μειωμένη απόδοση.

Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending