Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Ηλέκτρα Δουμά: «η ανάσα της φύσης»

Σε μια βόλτα στα πέριξ της Ακροπόλεως περνώντας από την οδό Λεμπέση, σταματήσαμε στην Γκαλερί «Τεχνοχώρος» για να ενημερωθούμε για τις νέες συνεργασίες της γκαλερί και για τα έργα που εκτίθενται.

Η Ηλέκτρα Δουμά, συνιδιοκτήτρια της γκαλερί μας υποδέχτηκε και μας μίλησε για την e-Art Athina 2020 και τους καλλιτέχνες που θα παρουσιάσει, καθώς και για τον τρόπο που ανταποκρίνεται ο χώρος τους στα νέα δεδομένα.

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος Art Gallery, στην Ακρόπολη, ανακαινίστηκε πλήρως το 2010, με πρωτοβουλία της Ηλέκτρας και του Πέτρου Δουμά σηματοδοτώντας την αρχή μίας νέας περιόδου, πιο διευρυμένου χαρακτήρα, καθώς από τον Οκτώβριο του 2003 αποτελούσε εκθεσιακό χώρο της Ένωσης Ελλήνων χαρακτών, προβάλλοντας αποκλειστικά έργα Ελλήνων και ξένων χαρακτών.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Έργο της Ρένας Ανούση

-Ηλέκτρα, νέα δεδομένα. Πώς επηρεάζεται ο χώρος των Τεχνών από την απουσία κοινωνικών εκδηλώσεων, τις αποστάσεις, την αποφυγή διοργάνωση εγκαινίων;

-Ο χώρος των τεχνών μέχρι σήμερα λειτουργεί με βάση τις κοινωνικές εκδηλώσεις, τα εγκαίνια, την ανθρώπινη επαφή. Τώρα έρχονται τα «πάνω -κάτω» και πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε στην νέα πραγματικότητα.

Δυστυχώς, οι άνθρωποι των τεχνών είναι για μία ακόμα φορά ίσως ο τελευταίος τροχός της αμάξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ήδη βλέπουμε θέατρα και κινηματογράφους να κλείνουν, μουσεία και art fairs να ακυρώνουν το εκθεσιακό τους πρόγραμμα, συναυλίες και εκθέσεις να αναβάλλονται.

Για εμάς, στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος οι τελευταίοι μήνες ήταν μήνες περισυλλογής και οργάνωσης για τα επόμενα βήματα μας. Βλέποντας ολοένα και περισσότερους φορείς, μεγάλα μουσεία του εξωτερικού και σημαντικές art fairs να διοργανώνουν ψηφιακές εκθέσεις, έπρεπε να σκεφτούμε αν αυτό είναι η λύση και για εμάς και τους καλλιτέχνες μας.

Η ψηφιακή εποχή στην τέχνη δεν είναι για εμάς η λύση αλλά το «plan B» καθώς πιστεύουμε πως όσο σημαντική είναι σε μία έκθεση η προβολή των έργων, αντίστοιχα καίριο ρόλο έχει η επαφή του φιλότεχνου κοινού με τον καλλιτέχνη και τα έργα του.

Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργούμε νέους τρόπους επικοινωνίας και διαφορετικά είδη εκδηλώσεων τηρώντας πάντα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, μια που για εμάς το σημαντικότερο σήμερα είναι η ασφάλεια τόσο των συνεργατών όσο και των επισκεπτών μας.

Dream red duck III, Έλενα Προβατά

-Πώς μπορούν οι επαγγελματίες του χώρου της τέχνης να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της νέας εποχής;

-Σίγουρα οι απαιτήσεις που δημιουργούνται είναι ένα μεγάλο στοίχημα για γκαλερί και καλλιτέχνες. Όπως είπαμε προηγουμένως, για εμάς, ο όλο και ποιο διαδεδομένος τρόπος έκφρασης μέσα από το διαδίκτυο, είναι μία λύση που θα θέλαμε να λειτουργήσει παράλληλα με την μέχρι τώρα λειτουργία της γκαλερί. Αυτό δεν σημαίνει ότι αφορίζουμε τις ψηφιακές εκθέσεις ούτε την προβολή των καλλιτεχνών μέσα από το ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Εγώ προσωπικά κατά τη διάρκεια της καραντίνας είδα περισσότερο θέατρο απ’ όσο έχω δει τα τελευταία χρόνια, άκουσα πολλή και εξαιρετική μουσική από μουσικούς που έπαιζαν ζωντανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γνώρισα εικαστικούς εντός και εκτός Ελλάδος, όλα αυτά διαδικτυακά.

Το μέλλον για την προώθηση της τέχνης και πιο συγκεκριμένα των εικαστικών έργων που άπτεται του ενδιαφέροντος μας είναι κατά μεγάλο ποσοστό η χρήση του διαδικτύου.

Βλέποντας ένα έργο τέχνης από κοντά ή ακόμα και αγγίζοντας το, συνομιλώντας με τον δημιουργό του μας δημιουργούνται συναισθήματα τα οποία δεν μπορούν κατά τη γνώμη μου να έχουν την ίδια ένταση πίσω από μία οθόνη κινητού ή υπολογιστή, όσο και εάν το μηχάνημα που κρατάμε στα χέρια μας είναι τελευταίας τεχνολογίας.

The Gorila, Χριστίνα Τζάνη

-Βοηθά τελικά η διάδοση των Social Media και των online πωλήσεων;

-Τα Social Media και οι online πωλήσεις, είναι μία πραγματικότητα και πλέον απαραίτητο εργαλείο της δουλειάς μας, κυρίως όταν απευθυνόμαστε σε νεότερους ηλικιακά πελάτες.
Εννοείται όμως ότι είναι ένα ακόμα εργαλείο στα ήδη υπάρχοντα τα οποία δεν πρέπει να «βάλουμε στην άκρη».

-Ποια εργαλεία και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για την καλύτερη προβολή ενός πολιτιστικού φορέα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης;

-Θεωρούμε ότι η προβολή του πολιτιστικού μας φορέα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι έργο που πρέπει να το χειρίζονται επαγγελματίες της επικοινωνίας. Ο δικός μας ρόλος είναι υποστηρικτικός και ελεγκτικός και φροντίζουμε πάντα να τροφοδοτούμε τους ειδικούς με εκτενή και ορθά στοιχεία, τέλειες φωτογραφίες και άμεση ενημέρωση για τα δρώμενα μας.

Exodus, Θαλασσινή Δούμα

-Πώς ο χώρος των Τεχνών μπορεί να ανταποκριθεί σε συνθήκες που τον περιορίζουν σε αποκλειστικά on-line δράσεις; Τι σας λένε οι καλλιτέχνες που συνεργάζεστε;

-Αναμφίβολα δεν είναι δυνατόν ο χώρος των τεχνών να περιοριστεί αποκλειστικά σε online δράσεις.

Και εμείς και οι συνεργάτες μας προγραμματίζουμε διάφορες δράσεις προσαρμοσμένες στα «σημεία των καιρών», ώστε να μην χαθεί η φυσική επαφή μεταξύ πελάτη, καλλιτέχνη και γκαλερί.

-Art Athina 2020. Η πρώτη ηλεκτρονική Art Athina. Πώς την προσεγγίζετε;

-Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η art Athina παρουσιάζει τα έργα των εκθετών της μέσα από μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου η κάθε αίθουσα τέχνης θα έχει το δικό της «χώρο», να δείξει ένα μέγιστο αριθμό 15 έργων.

Αυτό βέβαια γίνεται τώρα σε όλο τον κόσμο, αλλά η καινοτομία που υπάρχει είναι ότι όποιες από τις συμμετέχουσες γκαλερί το επιθυμούν θα εκθέτουν ταυτόχρονα τα έργα στον φυσικό τους χώρο.

Εμείς φέτος αποφασίσαμε ο κοινός παρονομαστής στα έργα που θα εκθέσουμε να είναι το χρώμα και πιο συγκεκριμένα εκθέτουμε έργα σε άσπρο-μαύρο που αποδίδονται εξαιρετικά σε κάθε οθόνη.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες Σοφία Δατσέρη με ελαιογραφίες, Θαλασσινή Δούμα με φωτογραφίες από την τελευταία σειρά της, Δημήτρης Καρλαφτόπουλος με σχέδια που σχολιάζουν την σύγχρονη πραγματικότητα, Έλενα Προβατά με την τελευταία χαρακτική της δουλειά, Γιάννης Ρουμπάνης με σχέδια με πενάκι και η Χριστίνα Τζάνη με νέα της έργα σε μικτής τεχνικής χαρτί.

Leave me alone, Δημήτρης Καρλαφτόπουλος

-Τι εκθέσεις προγραμματίζετε στο εγγύς μέλλον;

-Το εκθεσιακό μας πρόγραμμα ξεκινάει στις 26 Σεπτεμβρίου με την ατομική έκθεση της Ρένας Ανούση. Με περισσότερα από 60 χρόνια παρουσίας της στο εικαστικό γίγνεσθαι, με τεράστιο εικαστικό και διδακτικό έργο παρουσιάζει τις τελευταίες ακουαρέλες της.

Στη συνέχεια θα πάρει τη σκυτάλη ένας νέος και πολλά υποσχόμενος εικαστικός ο Θωμάς Μακινατζής, απόφοιτος της Σχολής Καλών τεχνών της Φλώρινας, παρουσιάζοντας την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα.

Ανάμεσα στις προγραμματισμένες εκθέσεις μας, για τις αρχές του 2021 είναι η αναδρομική έκθεση της «Ελληνικής Ομάδας Οπτικής Ποίησης» σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Λένας Κοκκίνη.

-Πείτε μας δύο λόγια για την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος που εκπροσωπείτε;

-Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος λειτουργεί στην Ακρόπολη από το 2010 έχοντας μία δραστηριότητα διευρυμένου χαρακτήρα στον χώρο όλων των εικαστικών τεχνών.

Καθρέφτης των εξελίξεων της σύγχρονης τέχνης, αποσκοπεί στην διαρκώς επίκαιρη παρουσία της στον συγκεκριμένο χώρο και στην ικανοποίηση των μεταβαλλόμενων απαιτήσεων του φιλότεχνου κοινού.

Ενεργώντας πάντα με συνέπεια και σεβασμό στην τέχνη και τους εκπροσώπους της, έχει ως στόχο την προβολή και την ανάδειξη νέων αλλά και ήδη καταξιωμένων καλλιτεχνών. Οργανώνοντας εκθέσεις με αντικείμενο τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη χαρακτική, τις εγκαταστάσεις, τις performances, το video και τη φωτογραφία, επιχειρεί να φέρει το κοινό σε επαφή με τις εικαστικές τέχνες και τις νέες τάσεις που κάνουν την εμφάνισή τους συνεχώς.

Έργο της Ρένας Ανούση
Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending