Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Κλείσε το Στόμα! & Κλείσε την Πώληση!

Η φόρμουλα για επιτυχημένες πωλήσεις…

Είτε το θέλεις είτε όχι, πουλάς. Όλοι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κάτι πουλάνε. Άλλος πουλάει προϊόντα, άλλος υπηρεσίες, άλλος πουλάει τον «εαυτό» του και άλλος πουλάει «τρέλα». Όσο πιο γρήγορα χωνέψουμε τη «ρετσινιά» του πωλητή τόσο πιο γρήγορα θα περάσουμε σε αποτελέσματα.

Από το Γιώργο Σαμπροβαλάκη
Σύμβουλος Επιχειρήσεων (και αθεράπευτος πωλητής)
www.oxynous.gr
[email protected]

Οι καλοί πωλητές δεν είναι πιο έξυπνοι ή πιο τυχεροί από τους υπόλοιπους. Η επιτυχία τους προέρχεται από το ότι γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν στη διαδικασία της πώλησης, με ποιο τρόπο να το κάνουν, πως να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το χρόνο και πως να προγραμματίζουν τις ενέργειές τους. Μέσα από τη μελέτη, έχει αποκαλυφθεί σχετικά ποιες είναι οι συμπεριφορές που εξασφαλίζουν την επιτυχία στις πωλήσεις:

Διατήρησε τη ψυχραιμία σου, μην αγχώνεσαι
Οι πωλητές βιώνουν καθημερινά την απόρριψη, τη δυσαρέσκεια των πελατών και τις πιέσεις από τους διευθυντές τους. Έτσι αγχώνονται και χάνουν το θάρρος και την αυτοεκτίμησή τους. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις απαιτούν ψυχρή λογική και έλεγχο των συναισθημάτων μας. Δεν πρέπει να αφήνουμε το φόβο της απόρριψης να μας εμποδίζει να κάνουμε σωστά τη δουλεία μας στις
πωλήσεις.

Διατήρησε υψηλά την αυτοπεποίθησή σου
Ο πωλητής πρέπει κάθε μέρα να νιώθει δυνατός και ικανός. Αν ασφαλίζεται μέσα στα όρια των ικανοτήτων του, δεν ρισκάρει και δεν προσπαθεί για να επιτύχει περισσότερα, τότε η αυτοπεποίθησή του μειώνεται. Αν λαμβάνει το ΟΧΙ του πελάτη ως προσωπική απόρριψη και αποτυχία, τότε χάνει το θάρρος του και το κουράγιο του να συνεχίσει την επόμενη μέρα.

Βρες υποστηρικτές
Για να νιώσουν καλύτερα οι πωλητές χρειάζονται την συμβουλή και την βοήθεια ανθρώπων που εμπιστεύονται. Αυτοί δεν είναι μόνο οι συνάδελφοι τους που ζουν τις ίδιες καταστάσεις αλλά και η οικογένειά τους και οι φίλοι τους. Ακόμη και αν οι πωλητές συνεργάζονται με άλλους 100 ανθρώπους, οι πωλήσεις είναι μοναχικό επάγγελμα, κυρίως όταν ακούν το ΟΧΙ του πελάτη ή δέχονται τις πιέσεις από τη διεύθυνση. Οι καλοί πωλητές δεν είναι πιο έξυπνοι ή πιο τυχεροί από τους υπόλοιπους.

Γνώρισε την αγορά και τα προϊόντα σου
Ένας πωλητής πρέπει να γνωρίζει καλά τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα των προϊόντων του, την κουλτούρα και τους στόχους της εταιρίας του, τις στρατηγικές πωλήσεων και του marketing.
Η γνώση των προϊόντων είναι σημαντική γιατί βοηθά τον πωλητή να προσανατολιστεί στη λύση που ικανοποιεί τις ανάγκες του πελάτη του. Ωστόσο η γνώση του προϊόντος δεν μπορεί να αποτελεί την μόνη τεχνική που θα χρησιμοποιήσει ο πωλητής για να πουλήσει ούτε χρησιμοποιείται για να δείξουμε στον πελάτη πόσο ειδικοί είμαστε ή να του κάνουμε επίδειξη γνώσεων. Η γνώση του
προϊόντος χρησιμεύει όταν ανιχνεύουμε τις ανάγκες του πελάτη ώστε να είμαστε σε θέση να παντρέψουμε τα πλεονεκτήματα των προϊόντων μας με τις ανάγκες του πελάτη. Θυμήσου ότι δεν πουλάς οτιδήποτε στον οποιονδήποτε. Η γνώση του προϊόντος μπορεί να αποδειχθεί παγίδα και να υποπέσουμε στο παράπτωμα της Δωρεάν Παροχής Συμβουλών. Η γνώση του προϊόντος δεν είναι μέσο για πουλήσουμε αλλά μέσο για να πάρουμε πληροφορίες και να θεραπεύσουμε τον πόνο του πελάτη.

Γνώρισε τον ανταγωνισμό σου
Γνωρίζοντας τα δυνατά σημεία των ανταγωνιστών σου και ανακαλύπτοντας ποια οφέλη επιζητά ο πελάτης από τα προϊόντα της αγοράς μπορείς να ανακαλύψεις τα κριτήρια βάση των οποίων θα αποφασίσει ο πελάτης την αγορά. Ξεπέρασε τα όρια των ικανοτήτων σου Προσπάθησε να κάνεις ότι δεν έκανες μέχρι τώρα. Αν δεν ζητούσες συστάσεις, άρχισε να ζητάς. Αν δίσταζες να συζητήσεις για χρήματα άρχισε να συζητάς. Αν σου άρεσε να μιλάς πολύ και να ακούει ο πελάτης, σταμάτα να μιλάς και κάνε με ερωτήσεις τον πελάτη να μιλήσει.

Δημιούργησε ένα πλάνο προσέγγισης νέων πελατών
Η πώληση είναι σαν την ανάγνωση ενός χάρτη. Αν δεν ξέρεις που θέλεις να πας δεν θα φτάσεις ποτέ στο προορισμό σου. Μην λειτουργείς με το ένστικτο ή την τύχη, προγραμμάτισε τις ενέργειές σου
και σχεδίασε εναλλακτικά πλάνα αν δεις ότι κάποιες από τις αρχικά προγραμματισμένες ενέργειες δεν φέρνουν αποτέλεσμα.

Διαχειρίσου το χρόνο με σύνεση
Ο χρόνος, είναι ένα αγαθό που οι ωλητές στερούνται. Υπάρχουν ενέργειες που είναι μισθωμένες γιατί αποφέρουν χρήματα στην επιχείρηση και ενέργειες άμισθες. Αξιολόγησε ποιες από τις ενέργειές σας είναι μισθωμένες και προγραμμάτισε το χρόνο ανάλογα.

Υιοθέτησε Θετική Στάση και Συμπεριφορά
Χτίσε την αυτοεκτίμησή σου και βελτίωσε το ρόλο σου ως πωλητής. Εντόπισε ποια είναι τα εμπόδια που δεν σε αφήνουν να βελτιώσεις την απόδοσή σου και τόλμησε να τα αντιμετωπίσεις.
Εφάρμοσε Σύστημα στις πωλήσεις Εφαρμόζοντας μια συστηματική διαδικασία πωλήσεων, δίνεται η δυνατότητα να εντοπίσεις και να αποφύγεις τα λάθη που οδηγούν σε αποτυχία στην πώληση, ελέγχεις τη διαδικασία και περιορίζεις την αβεβαιότητα και την απάντηση «θα το σκεφτώ» από τον πελάτη.

Καλή Επιτυχία!
Θα με βρεις εκεί έξω!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς να αντιμετωπίσετε το φόβο της επιτυχίας

Δείτε την Επιτυχία σαν Προορισμό και όχι σαν Εμπόδιο προς Αποφυγή.

Η Μαρία είναι μία δραστήρια συμπαθητική και εργατική επιχειρηματίας. Με το Γιάννη που είναι στέλεχος σε μια μεγάλη επιχείρηση έχουν δύο παιδιά και ζουν στα πλαίσια του μοντέλου που ονομάζεται «μέση οικογένεια». Έχουν τις δουλειές τους, έχουν τα παιδιά τους, έχουν το σπίτι τους (που αποπληρώνουν μέσω ενός στεγαστικού 25ετίας), έχουν 2 αυτοκίνητα και 20 μέρες διακοπές το χρόνο.

Στα όνειρά της η Μαρία ήταν μια πετυχημένη, χαρισματική, αξιοθαύμαστη και οικονομικά εύρωστη γυναίκα με μια εξαιρετική οικογένεια και ανεβασμένο κοινωνικό επίπεδο. Στην πραγματικότητα είναι μια μεσόκοπη μοναχική γυναίκα που καταφέρνει να επιβιώνει παγιδευμένη μέσα στην βαρετή της καθημερινότητα. «Υπάρχουν και χειρότερα» λέει στον εαυτό της όταν αραιά και που την ζώνουν οι προσωπικές της ανασφάλειες.

Ναι, αλλά υπάρχουν και καλύτερα! Αν η Μαρία είχε πραγματικά κυνηγήσει την επιτυχία σε κάποιο τομέα της ζωής της θα έπρεπε να αντιμετωπίσει τις απώλειες στους άλλους τομείς. Και η Μαρία δεν έχει καμία διάθεση να δώσει κάτι παραπάνω από τον εαυτό της στο «Βωμό» όπως το ονομάζει της Επιτυχίας. Είναι βολικά καθισμένη στην οικονομική θέση του τραίνου και δεν θα σηκωθεί για να πάει στην πρώτη θέση γιατί φοβάται μην χάσει και αυτήν που έχει!

            Φόβος, Ενοχές και Ανωνυμία στη γειτονιά του Βολέματος

            Αν και η Επιτυχία κατέχει μία περίοπτη θέση στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων οι περισσότεροι κατατρέχονται από ένα μόνιμο φόβο και μόνο στην ιδέα ότι μπορούν να τα καταφέρουν ή ακόμη και από το ότι θα προσπαθήσουν να τα καταφέρουν. Η δικτατορία του μέτριου έχει καταφέρει να δημιουργήσει εξαιρετικές αναστολές στην συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Έτσι ο κάθε επίδοξος διώκτης της επιτυχίας θα έχει να τα βάλει με ένα σωρό εσωτερικούς εχθρούς πριν εξορμήσει για την κατάκτηση της κορυφής.

  • Ο Φόβος του Άγνωστου. Αν η Μαρία άρχιζε να γίνεται πετυχημένη θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα της αλλαγής περιβάλλοντος σε διάφορους τομείς. Ξαφνικά θα βρισκόταν σε μια άγνωστη περιοχή με διαφορετικούς κανόνες και αρχές από αυτές που γνώριζε. Ο Πλούτος και η Επιρροή επηρεάζουν δραματικά τους ανθρώπους μια και τους εισάγουν σε κύκλους όπου νιώθουν ότι θα έπρεπε να αποδείξουν ξανά την αξία τους. Αυτό που δεν υπολογίζει η Μαρία είναι ότι όταν έχεις φτάσει στην κορυφή ενός βουνού μετά από σοβαρή προσπάθεια, γνωρίζεις ότι σου αξίζει και ότι δεν θα βρεθεί κανένας να σε αμφισβητήσει. Η Επιτυχία είναι μια αυστηρά προσωπική υπόθεση.
  • Ο Φόβος της Έκθεσης. Η επιθυμία της Μαρίας να παραμείνει ανώνυμη αν και πετυχημένη την εμποδίζει να εκτεθεί στη δημόσια παρατήρηση. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο φόβο του φθόνου των άλλων. Προκειμένου να μην τη ζηλεύουν και να μην τη φθονούν παραμένει στην αφάνεια και κρατά κρυφές και τις παραμικρές έστω επιτυχίες της. Παραμένοντας αδιάφορη δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αξιοζήλευτη!
  • Οι Δηλητηριώδης Ενοχές. Έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που προάγει την πεπατημένη οδό και που καταδικάζει την εξερεύνηση ως χάσιμο χρόνου η Μαρία δηλητηριάζεται από τις ενοχές που της έχουν δημιουργηθεί. Δεν έχει το δικαίωμα, λέει στον εαυτό της, να σκορπίσει αλόγιστα το χρόνο και την ενέργειά της κυνηγώντας ένα όνειρο και στερώντας τα από άλλους. Επιπλέον έχει κάνει τόσα λάθη μέχρι τώρα στη ζωή της (όπως όλοι μας) που η πιο κρυφή της ενοχή είναι ότι δεν το αξίζει. Τα παπούτσια της επιτυχίας θα τα βαδίσουν άλλοι.

Βλέποντας την Επιτυχία κατάματα!

Είναι φυσικό η Επιτυχία, όπως και κάθε άλλη αλλαγή στη ζωή μας, να προκαλεί κάποια ποσότητα στρες. Είναι περίεργο όμως να αρνούμαστε να κοιτάξουμε την Επιτυχία στα μάτια μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε την κατάλληλη προετοιμασία. Τις περισσότερες φορές δεν μας εμποδίζει η άγνοια του δρόμου προς την κορυφή αλλά η έλλειψη σχεδίου για τα μετέπειτα βήματα. Δίνοντας μια τελευταία συμβουλή στην φανταστική Μαρία μας θα της θυμίζαμε ότι μετανιώνουμε για ότι δεν κάναμε παρά για ότι έχουμε κάνει.    


Άρθρο αρχειού
Γιώργου Σαπροβαλάκη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ο δεκάλογος διαχείρισης των πωλητών σας.

Είναι δύσκολη αλλά και ενδιαφέρουσα πρόκληση η διαχείριση των ανθρώπων μας. Όμως τα συναισθήματα και η λογική πολλές φορές αλληλοσυγκρούονται καθώς το να θεωρηθεί κάτι επαγγελματικό ή όχι φαίνεται μόνο μετά το αποτέλεσμά του. Κρατείστε στο μυαλό σας μερικές καθαρές και δίκαιες σκέψεις και θυμηθείτε ότι πουλάτε με ανθρώπους για ανθρώπους.

1. Το ανθρώπινο δυναμικό των πωλήσεων  αποτελεί τον πρεσβευτή  της επιχείρησής σας στον πελάτη. Αν δεν βρίσκετε τους κατάλληλους να οργανώσουν την ομάδα σας, κατεβείτε εσείς στις πωλήσεις και οργανώστε όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται, αν είσαστε ο πελάτης σας.

2. Δώστε σημασία στον σαφή σχεδιασμό και το άρτιο πρόγραμμα των επιθυμητών πωλήσεών σας. Οριοθετείστε  ρεαλιστικούς στόχους και σιγουρευτείτε  ότι επικοινωνούνται με βάση της εταιρική σας πολιτική. Να είστε παρόντες όταν επικοινωνούνται   και μοιράζονται οι στόχοι, ακούστε τις αντιδράσεις και σημειώστε τις νέες προτάσεις και ιδέες.

3. Η σύνδεση αμοιβών και στόχων  ενισχύει την απόδοση των εργαζομένων. Ένα καλά και δίκαια σχεδιασμένο πρόγραμμα αμοιβών  κατευθύνει σωστά τη προσοχή των πωλητών σας , η ασάφεια τους αποπροσανατολίζει.

4. Ενισχύστε την άμιλλα και τη διαφοροποίηση. Η επιχείρηση πρέπει να έχει ήδη αποφασίσει τι θα επιβραβεύει και τι θα ανταμείβει. Δώστε έδαφος στις διαφορετικές προσωπικότητες να αναπτύσσουν αποτελεσματικές τεχνικές.

5. Προωθήστε τα πιο κερδοφόρα προϊόντα ή υπηρεσίες της επιχείρησής σας και συνδέστε τα με μεταβλητές αμοιβές.

6. Οι μεταβλητές αμοιβές έχουν συνήθως τη μορφή του bonus. Μη αντικαθιστάται τα bonus με άχρηστα δώρα προς τους υπαλλήλους σας. Εργάζονται όπως όλοι , επενδύουν στον εαυτό τους και τις προσπάθειές τους, δικαιούνται να έχουν αμοιβές σε ρευστό όπως όλοι οι επενδυτές.

7. Η αναλογία του μίγματος (σταθερό τμήμα / μεταβλητό τμήμα) αμοιβών για το ανθρώπινο δυναμικό των πωλήσεων να είναι κοινή για όλους  τους ανθρώπους που συμμετέχουν στο πλάνο σας. Διαφοροποιείστε όμως ανάλογα με τη θέση και το επίπεδο ευθύνης.

8. Εκπαιδευτείτε και εκπαιδεύστε. Η εκπαίδευση της Διοίκησης είναι σημαντική προκειμένου να διαχειριστεί σωστά τα συστήματα και τα πλάνα εργασίας. Στη συνέχεια θα πρέπει να ακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια για τους πωλητές σας.

9. Δημιουργείστε και αναπτύξτε συστήματα διαχείρισης που να βολεύουν και να καθρεφτίζουν την επιχείρησή σας. Τα συστήματα καλύπτουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορία, όπως το στάδιο της παραγωγικότητας, η ωρίμανση των δικτύων και των προϊόντων, οι συμπεριφορές των πελατών, η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αμοιβών κλπ.

10. Μοιραστείτε τις εμπειρίες. Τακτικές συναντήσεις σε ετήσια βάση, ανά περιφέρεια  ή ανά γεωγραφική περιοχή και τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο για το σύνολο της επιχείρησής σας θα καλύψουν προβλήματα κακής επικοινωνίας, θα προλάβουν λάθη και θα δείξουν ότι η επιχείρηση είναι παρούσα και ζωντανή.


Άρθρο αρχείου

Μαριάννα Τσουλιά

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Όμιλος EPSILONNET Συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση Καινοτομίας και Τεχνολογίας, BEYOND

Ο Όμιλος EPSILON NET συμμετέχει για 2η φορά στην Διεθνή Έκθεση Καινοτομίας και Τεχνολογίας BEYOND που θα πραγματοποιηθεί από τις 25 έως 27 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη.

H BEYOND αποτελεί σημείο συνάντησης των καινοτόμων εταιριών, αλλά και τεχνολογιών αιχμής, φιλοδοξώντας να γίνει η κορυφαία διοργάνωση του είδους της στη ΝA Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Στόχος της είναι να προάγει τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών μεταξύ των συμμετεχόντων και να ενισχύσει την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών και επιχειρηματικών ευκαιριών. Με κεντρικό θέμα UNLOCKING POTENTIAL: The Age of AI,στο επίκεντρο της φετινής διοργάνωσης βρίσκεται η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης και οι τρόποι με τους οποίους μεταμορφώνει κάθε πτυχή της ζωής μας.

O Όμιλος EPSILON NET συμμετέχει διαχρονικά σε πρωτοβουλίες που αναβαθμίζουν το σύγχρονο επιχειρείν και αναδεικνύουν την επανάσταση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στην Ελλάδα. Στο ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ 13 | STAND B16, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν το πλούσιο portfolio σύγχρονων ψηφιακών λύσεων για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και κλάδου που οδηγούν στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, καλύπτοντας τις εξειδικευμένες ανάγκες τους.

Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, κορυφαία στελέχη του Ομίλου, θα συμμετέχουν σε ειδικές παρουσιάσεις και workshops, αναλύοντας φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον επιχειρηματικό κόσμο και παρουσιάζοντας τις all-in-one λύσεις της Epsilon Net

  • Σάββατο, 27/4, 12:00 – 13.00 – ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Οι αλλαγές, οι κίνδυνοι, οι λύσεις

Βασίλης Πρασσάς, Γενικός Διευθυντής EPSILON HR | Stage, Περίπτερο 15

  • Σάββατο, 27/4, 14:00 – 15:00 – EPSILON ALL in ONE: To μέλλον των ψηφιακών συναλλαγών

       Μαρία Χρυσοβιτσιώτη, Senior Consultant Epsilon SingularLogic & Χρήστος Χρυσοστομίδης, PM Office Director Epsilon SingularLogic | Stage, Περίπτερο 15

Περισσότερες πληροφορίες για την Έκθεση στο link

Continue Reading

Trending