Connect with us

Επιχειρηματικότητα

“Όταν Γυναίκες του Επιχειρείν συναντούν Γυναίκες στην Πολιτική”-Στρογγυλή Τράπεζα του Thessaloniki Regional Forum

Kυριακή 9 Φεβρουαρίου στις 12:00 με τη συμμετοχή Ελληνίδων Επιχειρηματιών και Γυναικών με πολιτικά αξιώματα στις χώρες των Βαλκανίων

 

Με σκοπό την προώθηση της Γυναικείας Ηγεσίας αλλά και την ανάδειξη των θεμάτων που συνδέουν τις γυναίκες του επιχειρηματικού κόσμου με τις γυναίκες της πολιτικής σκηνής, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος σε συνεργασία με τo Womanitee και την Apson CSR διοργανώνει στo πλαίσιo του 2ου Thessaloniki Regional Forum (Θεσσαλονίκη, 7-9/2) στρογγυλή τράπεζα με θέμα “Όταν Γυναίκες του Επιχειρείν συναντούν Γυναίκες στην Πολιτική”.

H στρογγυλή τράπεζα, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα διεξαχθεί την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου στις 12:00 στο MET Hotel με τη συμμετοχή Ελληνίδων Επιχειρηματιών και Βαλκάνιων Γυναικών με πολιτικά αξιώματα.

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της Πανελλήνιας Διαβούλευσης που διοργανώνει η ΚΕΔΕ σε συνεργασία με την APSON με θέμα « Πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα υποστηρίξει τις Γυναίκες στην Πολιτική».

Round table:“When Women in Business meet Women in Politics”

  • Δρ. Αναστασία Ψωμιάδη Ιδρύtρια και πρόεδρος της APSON CSR
  • Mimi Kodheli, Πρόεδρος Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων Αλβανικού Κοινοβουλίου, τ. Υπουργός Άμυνας
  • Milica Ristovic-Krstic, Πρέσβης Βοσνίας-Ερζεγοβίνης στην Ελλάδα
  •  Ρωξάννη Μπέη, Μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας και του UCLG (United Cities and Local Governments) – International Forum
  • Ιουλία Χαϊδά, Αντιπρόεδρος της  IKTINOS Hellas S.A.
  • Ριάννα Χάιτα, CEO E-Business Clusters & Oceanus Training
  • Αλεξάνδρα Γκανά, Γενική Διευθύντρια της GANMAR ship owners- agency
  • Κατερίνα Ιωακείμ, CEO & Founder Coverstory.gr
  • Αργυρή Κατωπόδη, Luxury Hospitality business owner
  • Γιώτα Ζωγραφάκη, Marketing Professor & Business Coach

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ, το 2019 (2ο τρίμηνο), οι γυναίκες αντιπροσώπευαν το 31% των μελών του κοινοβουλίου στις χώρες της ΕΕ ενώ τα ποσοστά των γυναικών στην επιχειρηματική ηγεσία είναι επίσης χαμηλά: Τον Απρίλιο του 2019, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 27,8% των μελών του διοικητικού συμβουλίου των μεγαλύτερων εισηγμένων στο χρηματιστήριο εταιρειών που είναι εγγεγραμμένες σε χώρες της ΕΕ!

Οι αιτίες των χαμηλών δεικτών εκπροσώπησης των γυναικών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και σε νευραλγικά διοικητικά πόστα του επιχειρηματικού κόσμου είναι πολλαπλές και πολύπλοκες. Οι κυριότεροι λόγοι είναι οι παραδοσιακοί ρόλοι και τα στερεότυπα των φύλων, η έλλειψη υποστήριξης των γυναικών και των ανδρών για την εξισορρόπηση των ευθυνών με την εργασία και οι διαδεδομένες πολιτικές και εταιρικές κουλτούρες.

Το Womanitee σε συνεργασία με την Apson, τον πρώτο οργανισμό στην Ελλάδα με απόλυτη εξειδίκευση στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη & Βιώσιμη Ανάπτυξη, αποφάσισαν να κάνουν κάτι γι’ αυτό. Στην Θεσσαλονίκη και το 2ο Thessaloniki Regional Forum θα εγκαινιαστεί μία σειρά από στρογγυλές τράπεζες, οι οποίες θα διεξαχθούν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, με σκοπό την προώθηση της Γυναικείας Ηγεσίας στην πολιτική και το επιχειρείν.

Τα αποτελέσματα κάθε στρογγυλής τράπεζας θα καταγράφονται, θα επεξεργάζονται από το Womanitee board και θα γίνονται ενέργειες για την εφαρμογή και υλοποίησή τους ώστε να ξεπεραστούν τα πιο σημαντικά από τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες καθημερινά τόσο στην πολιτική όσο και στην επιχειρηματικότητα.

 

Λίγα λόγια για το 2ο  Thessaloniki Regional Forum

Μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, το φόρουμ επιστρέφει υπό τον με τίτλο ‘Πλανήτης Βαλκάνια: το Μέλλον μας σε Κρίσιμο Σταυροδρόμι;’.

Η ατζέντα του συνεδρίου εξετάζει κρίσιμα για την περιοχή ζητήματα που θα καθορίσουν την  πορεία των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί και οι συνεχιζόμενες έριδες στον ταραχώδη αλλά πολλά υποσχόμενο Βαλκανικό χώρο, η προσδοκία της ένταξης του υπόλοιπου κομματιού του στην ΕΕ, οι οικονομικές και αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για τους λαούς των Βαλκανίων αλλά και τους επίδοξους επενδυτές, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των χωρών μας και οι νέες ενεργειακές προκλήσεις θα εξεταστούν σε βάθος σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί η δυναμική της περιοχής. Οι συζητήσεις στο πλαίσιο του 2ου Thessaloniki Regional Forum θα γίνουν από τους ίδιους τους Βαλκάνιους πρωταγωνιστές, αρκετοί από τους οποίους θα κληθούν να πάρουν τις κρίσιμες για το μέλλον της περιοχής μας αποφάσεις.  Διακεκριμένες προσωπικότητες από τους χώρους της πολιτικής και της οικονομίας, διπλωμάτες, ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών και μέλη της κοινωνίας των πολιτών θα συναντηθούν στη Θεσσαλονίκη, για μια ανοιχτή συζήτηση για το αύριο.

 

Λίγα λόγια για το womanitee

Womanitee ονομάζονται τα πρώτα κέντρα γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα!  Είναι μία πρωτοβουλία της APSON CSR που σε συνεργασία με την AMKE IASIS την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους φορείς της γυναικείας επιχειρηματικότητας στοχεύουν να ενδυναμώσουν και να υποστηρίξουν τις γυναίκες στο επιχειρείν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Φέρουν την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και της ΚΕΔΕ. Το Womanitee σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από την APSON CSR ως μεθοδολογίας Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα προκειμένου να ενσωματωθούν στη στρατηγική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ εστιάζοντας στους SDG 8, SDG 9, SDG 11, SDG 17, SDG 5, SDG4.

 

Αποστολή τoυ Womanitee:

H δημιουργία ΙΣΧΥΡΩΝ γυναικών που επιχειρούν ή επιθυμούν να επιχειρήσουν, μέσω της εκπαίδευσης, της ενημέρωσης και της παροχής στοχευμένων εργαλείων για την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους, των επόμενων βημάτων στην επαγγελματική τους πορεία καθώς επίσης την επανένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εργασιακή απόδοση & ηγετικό προφίλ

Οι αναποτελεσματικοί ηγέτες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας τους.

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να αναζητήσουμε τις αιτίες που μας κάνουν μη αποδοτικούς στην εργασία μας στρέφουμε την προσοχή μας στις δικές μας πράξεις και στα δικά μας λάθη. Σπάνια, θεωρούμε ότι η μη ικανοποιητική απόδοσή μας οφείλεται κατά πολύ στην ηγετική συμπεριφορά του διευθυντή ή γενικά του υπευθύνου της ομάδδας στην οποία ανήκουμε.

Κατά γενική ομολογία, σε κάθε επιχείρηση ή οργανισμό υπάρχουν κάποιοι κακοί ή αναποτελεσματικοί ηγέτες, οι οποίοι συνγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το συγκεκριμένο προφίλ.
Μερικά από αυτά είναι:

  • Αξιολογούν τους υφισταμένους τους τονίζοντας μόνο τα αρνητικά σημεία της συμπεριφοράς και της εργασιακής τους απόδοσης, ενώ ποτέ δεν αμείβουν ή έστω προσπαθούν να ανακαλύψουν τα θετικά σημεία τους
  • Κάνουν διακρίσεις και προτιμούν αυτούς που είναι πρόθυμοι να τους δίνουν, συνήθως όχι καλές, πληροφορίες για τα ικανά μέλη της ομάδας, ενώ αυτοί οι πληροφοριοδότες απολαμβάνουν την εύνοια των διευθυντών κυρίως σε θέματα συγκάλυψης των αδυναμιών τους
  • Αδυνατούν να επικοινωνήσουν σωστά και να θέτουν στο χους τους οποίους θα τηρήσουν, γιατί είναι οι ίδιοι τους πολύ ευμετάβλητοι στις σκέψεις και τις αποφάσεις τους δημιουργώντας έτσι καταστάσεις ανισορροπίας στα μέλη της ομάδας τους
  • Χρεώνουν τις αποτυχίες στους άλλους, ενώ διεκδικούν πίσ στωση στην επιτυχία
  • Υστερούν σε ηγετικές ικανότητες ή αξιόλογη εμπειρία, αλλά διαλέγουν την πειθαρχία μέσω του εκφοβισμού ή της και τάχρησης της εξουσίας για να φαίνονται αποτελεσματικοί
  • Δεν αφήνουν χώρο για δράση και αγνοούν τους συνεργάτες τους και όταν προκύψει πρόβλημα τους επιτίθενται αιφνιδιαστικά
  • Είναι κακοί διαχειριστές του χρόνου και δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα, ενώ εύκολα δικαιολογούν τις καθυστερήσεις και τις αδυναμίες τους

Είναι λοιπόν εύλογο, ότι αν ο ηγέτης μιας ομάδας έχει μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας του και κατ’ επέκταση τη συνολική παραγωγικότητά της.

Συμπερασματικά, όταν η δικαιοσύνη της αδικίας, η μεροληπτική αντιμετώπιση των ατόμων της ομάδας και ο παραγκωνιασμός αξιόλογων υπαλλήλων υπερισχύουν της αντιμετώπισης υπερισχύουν της αντιμετώπισης κάθε εργαζόμενου ως μοναδικού ατόμου με ξεχωριστά ταλέντα και ικανότητες, τότε υπονομεύεται τόσο η απόδοση όσο και η ύπαρξη ισορροπίας στην επαγγελματική και προσωπική ζωή όλων των μελών της ομάδας.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαφορετικότητα και απόδοση εργασίας

Η απειλή συρρίκνωσης του απασχολούμενου προσωπικού, η ανάγκη για υψηλή απόδοση των εργαζομένων προς όφελος του πελάτη αλλά και της επιχείρησης ή του οργανισμού οδηγούν τους επιχειρηματίες ή τους διοικούντες κάποιου οργανισμού να προβληματίζονται στο να βρουν τρόπο να δεσμεύσουν το προσωπικό τους σε παροχή συνεχούς και ποιοτικής εργασίας.

Τις περισσότερες φορές ισχυρό κίνητρο για την απόδοση εργασίας αποτελεί η χρηματική αμοιβή. Αν και η χρηματική αμοιβή  αποτελεί τον πρώτο και άμεσα συνδεόμενο με την ανάληψη εργασίας συνειρμό, δεν είναι όμως και ο αποτελεσματικότερος υποκινητής υψηλής απόδοσης στην εργασία.

Η οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο, η αλλαγή του τρόπου ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, οι απαιτήσεις διαβίωσης και επιβίωσης του ανθρώπου σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα διαφοροποιεί τη διάσταση της χρηματικής αμοιβής, ενώ υποβιβάζει τη σειρά κατάταξής της σε χαμηλότερο ή χαμηλό επίπεδο ανάλογο με τις αξίες του κάθε ατόμου στο οποίο αναφέρεται.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρηματική αμοιβή μπορεί να είναι ένας ισχυρός υποκινητής, αλλά υπάρχουν άλλοι ισχυρότεροι και πιο σημαντικοί. Σε αυτούς ανήκουν:

  • η δύναμη του επιτεύγματος
  • η πεποίθηση ότι η δουλειά έχει αξία
  • η αναγνώριση από αξιόλογους ανθρώπους που εκτιμούμε
  • η αίσθηση ότι είμαστε και κάνουμε κάτι διαφορετικό
  • η πεποίθηση ότι αποτελούμε μέλος ομάδας
  • η εμπλοκή μας στους στόχους της επιχείρησης ή του οργανισμού

Εκτός από αυτούς, υπάρχουν πολλοί άλλοι υποκινητές εργασίας, αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο καθένας έχει διαφορετική σημασία και επίδραση σε κάθε άτομο. Αυτή την ιδιαιτερότητα πρέπει να τη λάβει υπόψη του ο υπεύθυνος διαχείρισης ανθρώπινων πόρων επιχείρησης ή οργανισμού ώστε να επιλέξει το σωστό και κατάλληλο τρόπο για να παρακινήσει το προσωπικό του σε υψηλή απόδοση εργασίας.

Επιλέγοντας μια πρότυπη απόδοση εργασίας ή ενθαρρύνοντας το προσωπικό να αναπτύξει τη δική του προσέγγιση στο θέμα της απόδοσης είναι ένα δίλημμα που απασχολεί πολύ και συχνά τους αρμόδιους διαχείρισης προσωπικού.

Η πρώτη προσέγγιση υπαγορεύει πως το προσωπικό έχει μια στοιχειώδη παρακίνηση και αναγνώριση της ποιότητας στην εργασία και στην περίπτωση που δεν την έχει δεν μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα αναφορικά με την απόδοση εργασίας.

Η δεύτερη προσέγγιση θεωρεί το άτομο ικανό και ώριμο να αναπτύξει το δικό του πλαίσιο απόδοσης, το οποίο όμως θα πρέπει να υπαγορεύεται από κάποιο πρότυπο, το οποίο θα απαιτεί τη δέσμευση του ατόμου σε αυτό.

Κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει την πρώτη ή τη δεύτερη προσέγγιση απόδοσης εργασίας ως καλύτερη. Εκείνο όμως που έχει βαρύτητα και στις δύο προσεγγίσεις είναι η αναγνώριση της διαφορετικότητας του ατόμου και του μοναδικού του πλέγματος εμπειριών που θα καθορίσει τη στάση του στην εργασία και την απόδοσή του σε αυτήν.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς να αντιμετωπίσετε το φόβο της επιτυχίας

Δείτε την Επιτυχία σαν Προορισμό και όχι σαν Εμπόδιο προς Αποφυγή.

Η Μαρία είναι μία δραστήρια συμπαθητική και εργατική επιχειρηματίας. Με το Γιάννη που είναι στέλεχος σε μια μεγάλη επιχείρηση έχουν δύο παιδιά και ζουν στα πλαίσια του μοντέλου που ονομάζεται «μέση οικογένεια». Έχουν τις δουλειές τους, έχουν τα παιδιά τους, έχουν το σπίτι τους (που αποπληρώνουν μέσω ενός στεγαστικού 25ετίας), έχουν 2 αυτοκίνητα και 20 μέρες διακοπές το χρόνο.

Στα όνειρά της η Μαρία ήταν μια πετυχημένη, χαρισματική, αξιοθαύμαστη και οικονομικά εύρωστη γυναίκα με μια εξαιρετική οικογένεια και ανεβασμένο κοινωνικό επίπεδο. Στην πραγματικότητα είναι μια μεσόκοπη μοναχική γυναίκα που καταφέρνει να επιβιώνει παγιδευμένη μέσα στην βαρετή της καθημερινότητα. «Υπάρχουν και χειρότερα» λέει στον εαυτό της όταν αραιά και που την ζώνουν οι προσωπικές της ανασφάλειες.

Ναι, αλλά υπάρχουν και καλύτερα! Αν η Μαρία είχε πραγματικά κυνηγήσει την επιτυχία σε κάποιο τομέα της ζωής της θα έπρεπε να αντιμετωπίσει τις απώλειες στους άλλους τομείς. Και η Μαρία δεν έχει καμία διάθεση να δώσει κάτι παραπάνω από τον εαυτό της στο «Βωμό» όπως το ονομάζει της Επιτυχίας. Είναι βολικά καθισμένη στην οικονομική θέση του τραίνου και δεν θα σηκωθεί για να πάει στην πρώτη θέση γιατί φοβάται μην χάσει και αυτήν που έχει!

            Φόβος, Ενοχές και Ανωνυμία στη γειτονιά του Βολέματος

            Αν και η Επιτυχία κατέχει μία περίοπτη θέση στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων οι περισσότεροι κατατρέχονται από ένα μόνιμο φόβο και μόνο στην ιδέα ότι μπορούν να τα καταφέρουν ή ακόμη και από το ότι θα προσπαθήσουν να τα καταφέρουν. Η δικτατορία του μέτριου έχει καταφέρει να δημιουργήσει εξαιρετικές αναστολές στην συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Έτσι ο κάθε επίδοξος διώκτης της επιτυχίας θα έχει να τα βάλει με ένα σωρό εσωτερικούς εχθρούς πριν εξορμήσει για την κατάκτηση της κορυφής.

  • Ο Φόβος του Άγνωστου. Αν η Μαρία άρχιζε να γίνεται πετυχημένη θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα της αλλαγής περιβάλλοντος σε διάφορους τομείς. Ξαφνικά θα βρισκόταν σε μια άγνωστη περιοχή με διαφορετικούς κανόνες και αρχές από αυτές που γνώριζε. Ο Πλούτος και η Επιρροή επηρεάζουν δραματικά τους ανθρώπους μια και τους εισάγουν σε κύκλους όπου νιώθουν ότι θα έπρεπε να αποδείξουν ξανά την αξία τους. Αυτό που δεν υπολογίζει η Μαρία είναι ότι όταν έχεις φτάσει στην κορυφή ενός βουνού μετά από σοβαρή προσπάθεια, γνωρίζεις ότι σου αξίζει και ότι δεν θα βρεθεί κανένας να σε αμφισβητήσει. Η Επιτυχία είναι μια αυστηρά προσωπική υπόθεση.
  • Ο Φόβος της Έκθεσης. Η επιθυμία της Μαρίας να παραμείνει ανώνυμη αν και πετυχημένη την εμποδίζει να εκτεθεί στη δημόσια παρατήρηση. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο φόβο του φθόνου των άλλων. Προκειμένου να μην τη ζηλεύουν και να μην τη φθονούν παραμένει στην αφάνεια και κρατά κρυφές και τις παραμικρές έστω επιτυχίες της. Παραμένοντας αδιάφορη δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αξιοζήλευτη!
  • Οι Δηλητηριώδης Ενοχές. Έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που προάγει την πεπατημένη οδό και που καταδικάζει την εξερεύνηση ως χάσιμο χρόνου η Μαρία δηλητηριάζεται από τις ενοχές που της έχουν δημιουργηθεί. Δεν έχει το δικαίωμα, λέει στον εαυτό της, να σκορπίσει αλόγιστα το χρόνο και την ενέργειά της κυνηγώντας ένα όνειρο και στερώντας τα από άλλους. Επιπλέον έχει κάνει τόσα λάθη μέχρι τώρα στη ζωή της (όπως όλοι μας) που η πιο κρυφή της ενοχή είναι ότι δεν το αξίζει. Τα παπούτσια της επιτυχίας θα τα βαδίσουν άλλοι.

Βλέποντας την Επιτυχία κατάματα!

Είναι φυσικό η Επιτυχία, όπως και κάθε άλλη αλλαγή στη ζωή μας, να προκαλεί κάποια ποσότητα στρες. Είναι περίεργο όμως να αρνούμαστε να κοιτάξουμε την Επιτυχία στα μάτια μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε την κατάλληλη προετοιμασία. Τις περισσότερες φορές δεν μας εμποδίζει η άγνοια του δρόμου προς την κορυφή αλλά η έλλειψη σχεδίου για τα μετέπειτα βήματα. Δίνοντας μια τελευταία συμβουλή στην φανταστική Μαρία μας θα της θυμίζαμε ότι μετανιώνουμε για ότι δεν κάναμε παρά για ότι έχουμε κάνει.    


Άρθρο αρχειού
Γιώργου Σαπροβαλάκη

Continue Reading

Trending