Connect with us

Lifestyle

10 Εκπληκτικά Χρώματα που θα φωτίσουν το Μικρό Σαλόνι σου!

Το χρώμα είναι καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει την εικόνα ενός χώρου, όποιου είδους χώρος κι αν είναι. Είτε πρόκειται για σπίτι, για κατάστημα, για χώρο αναψυχής, ή χώρο εργασίας, είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιούνται τα σωστά χρώματα. Κάθε χρώμα σχετίζεται με διαφορετικούς συμβολισμούς και θεωρείται πως ενισχύει συγκεκριμένα συναισθήματα. Αυτό σημαίνει, πως τα χρώματα που επιλέγεις για τη διακόσμηση του σπιτιού σου, επηρεάζουν τη διάθεση σου καθημερινά. Στην περίπτωση, όπου αναζητούμε κατάλληλα χρώματα για μικρό σαλόνι, υπάρχουν διάφορα στοιχεία που αναζητούμε, προτού καταλήξουμε σε κάποια που να μας εκφράζουν και να εξυπηρετούν το σκοπό μας.

Η διακόσμηση του σαλονιού είναι κάτι που συνηθίζεται να μας απασχολεί αρκετά, καθώς θεωρείται πως είναι το πιο κεντρικό δωμάτιο του σπιτιού. Ένας πολύ απλός τρόπος για να αλλάξεις τη διακόσμηση του σαλονιού σου, είναι να αλλάξεις το χρώμα του, ιδίως με το βάψιμο τοίχων. Το βάψιμο τοίχων είναι μια απλή, κλασική και πάντα αγαπημένη ιδέα για να δώσεις νέα όψη στο σαλόνι σου, είτε είναι μικρό, είτε μεγάλο. Πώς θα επιλέξεις τα καλύτερα χρώματα για μικρό σαλόνι; Ένας βασικός παράγοντας για να σε βοηθήσει να διαλέξεις, είναι η φωτεινότητα του χρώματος και το βάθος που δίνει στο χώρο. Έπειτα, πρέπει να αναλογιστείς τι στυλ θέλεις να ακολουθεί και πώς θα ταιριάξει με τα έπιπλα σου.

Εμείς είμαστε εδώ, για να σου δώσουμε χρήσιμες προτάσεις για χρώματα που θα φωτίσουν το σαλόνι σου και πώς να τα συνδυάσεις με άλλα χρώματα!

10 χρώματα για μικρό σαλόνι & πώς να τα συνδυάσεις!

#1 Λευκό

Το κλασικό λευκό είναι χρώμα παντός καιρού. Ταιριάζει με όλα τα χρώματα, δημιουργεί μια βάση για να διακοσμήσεις το σπίτι σου ισορροπημένα και αρμονικά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε στυλ διακόσμησης, αρκεί να βρεις το σωστό τρόπο να το αξιοποιήσεις. Αγαπάμε πολύ το λευκό, γιατί είναι το πιο φωτεινό χρώμα και συμβολίζει την καθαριότητα και την αγνότητα. Στα μεσογειακά σπίτια, η χρήση λευκού χρώματος στη διακόσμηση είναι κλασική και μάλιστα πολλές φορές συνδυάζεται με νότες μπλε χρώματος. Πράγματι, αυτός είναι ένας φανταστικός χρωματικός συνδυασμός, ακόμα και για μικρά σαλόνια. Θυμίζει καλοκαιρινές διακοπές στα νησιά, τον ουρανό, τη θάλασσα και την αρμονία που τα συνοδεύει. Παρόλα αυτά, όπως αναφέραμε εξαρχής, το λευκό ταιριάζει με όλα, ανάλογα με το γούστο σου.

#2 Γκρι Ανοιχτό

Το γκρι είναι ένα χρώμα ήρεμο, αρμονικό και έχει συνδυαστεί με το μινιμαλιστικό ύφος διακόσμησης, το οποίο έχουμε αγαπήσει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Φυσικά, ταιριάζει και με το βιομηχανικό στυλ, αλλά και όχι μόνο. Μερικές πινελιές από γκρι χρώμα σε ανοιχτές αποχρώσεις μπορεί να αναδείξει πολύ τη διακόσμηση μικρού σαλονιού. Το σκούρο γκρι ενδείκνυται περισσότερο για χρήση σε μεγάλους χώρους, οι οποίοι δεν κινδυνεύουν να σκοτεινιάσουν εξαιτίας του. Όσο για το ανοιχτό γκρι που προτείνουμε, ανάμεσα στα χρώματα για μικρό σαλόνι, έχει πολλές χρήσεις και ενδιαφέροντες συνδυασμούς που μπορείς να κάνεις. Ένας πολύ δυναμικός συνδυασμός είναι ανοιχτό γκρι με αποχρώσεις του κόκκινου, που προσφέρει μοντέρνα άποψη και στυλ στο σαλόνι.

#3 Γαλάζιο (κυανό)

Οι αποχρώσεις του μπλε στη διακόσμηση είναι πολλές και ξεκινούν από πολύ απαλές αποχρώσεις του γαλάζιου, μέχρι σκούρες μπλε αποχρώσεις. Στα χρώματα για μικρό σαλόνι, θα μπορούσαμε να σου προτείνουμε να βάψεις τους τοίχους σε αποχρώσεις του γαλάζιου. Το γαλάζιο είναι χρώμα φρεσκάδας, μας θυμίζει καλοκαίρι και το αγαπάμε πολύ για το λόγο αυτό. Το γαλανό, ή κυανό χρώμα, είναι ένα έντονο γαλάζιο που ταιριάζει πολύ με το λευκό, το γκρι, αλλά και τις πιο σκούρες αποχρώσεις του μπλε. Για ένα πολύ φωτεινό μικρό σαλόνι που μοιάζει μεγαλύτερο, προτείνουμε το συνδυασμό γαλάζιου με λευκό. Μάλιστα, ο συνδυασμός αυτός είναι τέλειος για σένα, αν αντιμετωπίζεις έντονο άγχος, γιατί θεωρείται πολύ χαλαρωτικός.

#4 Γαλάζιο παστέλ

Άλλη μια απόχρωση του γαλάζιου που προτείνουμε για μικρά σαλόνια που μοιάζουν πιο ευρύχωρα, είναι και το γαλάζιο παστέλ, ή μπλε του ουρανού. Οι δύο αυτές αποχρώσεις είναι κοντινές μεταξύ τους, αλλά είναι εξίσου κατάλληλες σαν χρώματα για μικρό σαλόνι. Είναι λιγότερο έντονες από το κυανό χρώμα, αλλά πιο χαλαρωτικές και ενισχύουν την ηρεμία στο σπίτι. Αν σκέφτεσαι να βάψεις τους τοίχους του σαλονιού σε γαλάζιο παστέλ, μπορείς να το συνδυάσεις με πορτοκαλί στοιχεία, έτσι ώστε να γίνει πιο χαρούμενη η εικόνα του. Πέρα από αυτό, το χρώμα συνδυάζεται αρμονικά και με μαύρο, σκούρο καφέ και σκούρες αποχρώσεις του μπλε.

#5 Κίτρινο

Το έντονο κίτρινο χρώμα δε συστήνεται για το βάψιμο των τοίχων, γιατί είναι αρκετά έντονο, προσελκύει την προσοχή και κουράζει, αν το παρατηρείς για αρκετό χρόνο. Αντιθέτως, οι πιο απαλές αποχρώσεις του κίτρινου είναι ιδανικές σαν χρώματα για μικρό σαλόνι. Για παράδειγμα, το κίτρινο της μπανάνας είναι μια απόχρωση πολύ φωτεινή, η οποία κάνει το μικρό σαλόνι να φαίνεται μεγαλύτερο. Ταυτόχρονα, δεν είναι κουραστικό στην όψη, όπως οι πιο έντονες αποχρώσεις του κίτρινου. Αξίζει να εξετάσεις την επιλογή του κίτρινου της μπανάνας για τους τοίχους σου, γιατί είναι χαρούμενο χρώμα που συνδυάζεται εύκολα με άλλα χρώματα. Για παράδειγμα, ταιριάζει πολύ με το κόκκινο, αλλά και με το καφέ, όπου δημιουργεί ζεστούς συνδυασμούς για σαλόνια με πολύ φιλική ατμόσφαιρα.

#6 Κρεμ

Το κρεμ είναι μια πολύ διακριτική απόχρωση ανάμεσα στο λευκό και το μπεζ. Χρησιμοποιείται, κατά κύριο λόγο, όταν επιθυμούμε να δείξουμε ένα χώρο σαν μεγαλύτερο, αλλά δεν είμαστε λάτρεις του λευκού. Πράγματι, αν θέλεις να αποφύγεις το λευκό, αλλά να διατηρήσεις όσο γίνεται τα πλεονεκτήματα που προσφέρει, τότε το κρεμ είναι η επιλογή για σένα. Είναι από τα καλύτερα χρώματα για μικρό σαλόνι για να βάψεις τους τοίχους, αλλά και να βάλεις κουρτίνες. Επίσης, συνδυάζεται εύκολα με άλλα, πιο σκούρα χρώματα. Ενδεικτικά, θα σου προτείνουμε το συνδυασμό κρεμ με γκρι για ηρεμία, ή κρεμ με καφέ, αν θέλεις ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον για το σαλόνι.

#7 Μπεζ

Οι γήινες αποχρώσεις στη διακόσμηση του σπιτιού, είναι κατάλληλες για πολλά διαφορετικά στυλ. Είναι απαραίτητα, αν σχεδιάζεις ρουστίκ διακόσμηση, αλλά ταυτόχρονα μπορούν να ταιριάξουν και σε μινιμαλιστικό ύφος, αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά. Το μπεζ είναι μια διακριτική, ανοιχτή απόχρωση του καφέ. Χρησιμοποιείται ευρέως για το βάψιμο των τοίχων και πολλές φορές το συναντάμε σε μινιμαλιστικά σαλόνια με στυλ. Θεωρείται από τα ωραιότερα χρώματα για μικρό σαλόνι και ταιριάζει με πολλά χρώματα. Για μικρό σαλόνι που μοιάζει μεγαλύτερο, συνδύασε μπεζ με λευκό. Είναι πολύ φωτεινός συνδυασμός και επιτρέπει να βάλεις διακοσμητικά στοιχεία σε πιο έντονα χρώματα.

#8 Πορτοκαλί

Το πορτοκαλί είναι ένα από τα πιο ζωηρά και χαρούμενα χρώματα στη διακόσμηση. Ανήκει στα θερμά χρώματα, όπως το κίτρινο και το κόκκινο και μας αρέσει να το βλέπουμε σαν χρώμα για τοίχους, σε απαλές αποχρώσεις. Έτσι, στα καλύτερα χρώματα για μικρό σαλόνι συναντάμε αποχρώσεις, όπως το πορτοκαλί του βερίκοκου, το οποίο δεν είναι πολύ έντονο. Ενισχύει τα θετικά συναισθήματα και δημιουργεί μια πιο φιλική και άνετη ατμόσφαιρα στο σαλόνι. Το πορτοκαλί του βερίκοκου θα κάνει το σαλόνι σου να μοιάζει πιο μεγάλο, αν το συνδυάσεις με ανοιχτά χρώματα. Ο συνδυασμός πορτοκαλί με λευκό είναι πάντα επιτυχημένος, αλλά και το πορτοκαλί με γαλάζιο έχει πολύ στυλάτη αισθητική και μας αρέσει να το συναντάμε.

#9 Πράσινο (της μέντας)

Το πράσινο είναι το χρώμα της φύσης και της ισορροπίας. Στη διακόσμηση, θεωρείται πως βοηθά στη συγκέντρωση και για το λόγο αυτό προτείνεται σαν χρώμα για παιδικό δωμάτιο με γραφείο. Στην περίπτωση του μικρού σαλονιού, μια ανοιχτή απόχρωση, όπως το πράσινο της μέντας, μπορεί να προσφέρει αυτό που χρειάζεται ο χώρος σου. Είναι ήρεμο χρώμα, με άποψη και στιλιστικό ενδιαφέρον. Συνδυάζεται με γήινα χρώματα, όπως το καφέ και το μπεζ για να κάνει το σαλόνι σου πιο ζεστό. Παρόλα αυτά, συστήνεται να υπάρχει και αρκετό λευκό χρώμα στο μικρό σαλόνι, έτσι ώστε να μην περιορίζεται η φωτεινότητα στα χρώματα.

#10 Ροζ σομόν

Αν θέλεις να διακοσμήσεις το σαλόνι σου σε ρομαντικό στυλ, το ροζ χρώμα είναι μια από τις πρώτες επιλογές που, πιθανώς, θα σκεφτείς. Το πρόβλημα με το ροζ χρώμα, είναι πως δεν αρέσει σε όλους, γιατί είναι πολύ έντονο και θεωρείται αποκλειστικά γυναικεία επιλογή. Έτσι, σου προτείνουμε να βάψεις τους τοίχους του σαλονιού σε σομόν απόχρωση. Το σομόν είναι από τα καλύτερα χρώματα για μικρό σαλόνι, γιατί είναι φωτεινό και πιο απαλό από άλλες αποχρώσεις του ροζ. Μοιάζει πιο διακριτικό και δεν ενοχλεί οπτικά εκείνους που δεν αγαπούν το ροζ. Ταυτόχρονα, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη ρομαντική διακόσμηση που ονειρεύεσαι. Συνδύασε το με λευκό χρώμα για να αναδείξεις τον τόνο του και τη μοναδικότητα του.

Θέλεις να βάψεις τους τοίχους σου στα πιο ωραία χρώματα για μικρό σαλόνι; Καταχώρησε την εργασία σου και πάρε προσφορές από έμπειρους ελαιοχρωματιστές της πλατφόρμας μας για να αλλάξουν όψη στο σαλόνι σου, εύκολα και γρήγορα!

Από: Δάφνη Γεωργαδάκη

Πηγή

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending