Connect with us

Lifestyle

10 Φυτά που αντέχουν τη ζέστη για το Καλοκαιρινό Μπαλκόνι σου!

Το καλοκαίρι είναι η ιδανική εποχή για να έχεις ένα ανθισμένο μπαλκόνι, ή κήπο. Ο καιρός είναι ζεστός και σε προϊδεάζει για όμορφα πρωινά με ήλιο, τα οποία περνάς χαζεύοντας τη θέα από το σπίτι σου. Πράγματι, το καλοκαίρι παρατηρείται μεγάλη τάση προς τη διακόσμηση και την περιποίηση του εξωτερικού χώρου του σπιτιού. Το πρόβλημα με τα φυτά και τα λουλούδια στο καλοκαιρινό μπαλκόνι είναι, φυσικά, η μεγάλη ζέστη. Υπάρχουν φυτά ανθεκτικά στη ζέστη και τον ήλιο, αλλά εννοείται πως δεν είναι όλα έτσι. Θα πρέπει να αναζητήσεις τα φυτά που ταιριάζουν στο γούστο σου, αλλά αντέχουν και στον καλοκαιρινό καιρό.

Είναι αλήθεια, πως υπάρχουν αρκετά λουλούδια και φυτά ανθεκτικά στη ζέστη. Αυτό είναι και το θετικό στοιχείο στο πρόβλημα σου, καθώς δε θα χρειαστεί να περιοριστείς πολύ. Έπειτα, υπάρχουν και φυτά που αντέχουν χειμώνα καλοκαίρι, αρκεί να τα φροντίζεις. Υπάρχουν ανθεκτικά φυτά μεγάλα και μικρά, είτε τα θέλεις για το μπαλκόνι, είτε για τον κήπο σου. Επίσης, υπάρχουν αρωματικά και μη αρωματικά φυτά και φυτά που βγάζουν λουλούδια, ή στολίζουν το χώρο με την πρασινάδα τους. Ποια είναι, όμως, τα καλύτερα φυτά για σένα; Εμείς είμαστε εδώ για να σου προτείνουμε μερικά πανέμορφα φυτά ανθεκτικά στη ζέστη για το καλοκαιρινό μπαλκόνι σου!

10 φυτά ανθεκτικά στη ζέστη για ονειρεμένα καλοκαιρινά μπαλκόνια!

#1 Γλαδιόλα

Οι γλαδιόλες είναι βολβώδη καλοκαιρινά φυτά και είναι ιδανικά για φύτευση σε γλάστρες στο μπαλκόνι, αλλά και για παρτέρια και ζαρντινιέρες. Οι γλαδιόλες έχουν μυτερά, καταπράσινα φύλλα και λουλούδια σε ποικιλία χρωμάτων, όπως ροζ, λευκό και κόκκινο. Λόγω του ότι ανθοφορούν κυρίως το καλοκαίρι, οι γλαδιόλες θεωρούνται ως φυτά ανθεκτικά στη ζέστη. Όμως, τι φροντίδα χρειάζονται; Το πότισμα και η λίπανση της γλαδιόλας έχουν μια ιδιαιτερότητα. Αυτή είναι πως πρέπει να ξεκινήσεις να ποτίζεις και να λιπαίνεις το φυτό σου, αφού αρχίσει να εμφανίζει φύλλα. Όταν εμφανιστούν λίγα φυλλαράκια στο φυτό σου, ξεκίνα να το ποτίζεις μια φορά την εβδομάδα. Πρόσφερε του και λίγο λίπασμα 1 φορά το μήνα για καλύτερη ανθοφορία. Το καλοκαίρι, πότισε το 2- 3 φορές την εβδομάδα.

#2 Γεράνι

Το γεράνι, ή αλλιώς μολόχα, είναι πολύ ανθεκτικό στη ζέστη, αλλά δεν ανθίζει μόνο το καλοκαίρι. Συγκεκριμένα, ανθίζει από την άνοιξη ως το φθινόπωρο και σταματά το χειμώνα, λόγω του κρύου. Είναι ένα υπέροχο μικρό φυτό για τις γλάστρες στο μπαλκόνι σου, το οποίο δεν έχει πολλές ανάγκες. Τα άνθη του είναι ροζ, κόκκινα και σε διάφορες αποχρώσεις των χρωμάτων αυτών. Το γεράνι είναι οικονομική επιλογή, τόσο στην αγορά, όσο και στη συντήρηση. Πολλαπλασιάζεται με τη μεταφύτευση βλαστών από την πρώτη ρίζα. Χρειάζεται ελάχιστο πότισμα, 1- 2 φορές την εβδομάδα το καλοκαίρι. Ωστόσο, χρειάζεται μια ηλιόλουστη θέση στο μπαλκόνι σου. Έτσι, θεωρείται πως ανήκει στα κατεξοχήν λουλούδια για μπαλκόνι με ήλιο.

#3 Ηλίανθος

Ο ηλίανθος, όπως το λέει και το χαρακτηριστικό όνομα του, είναι ένα φυτό που αγαπά τον ήλιο. Ανθίζει το καλοκαίρι και ανήκει στα φυτά ανθεκτικά στη ζέστη. Τα λουλούδια του είναι μεγάλα και κίτρινα και είναι γνωστά σε όλους μας. Αν θέλεις να φυτέψεις ηλίανθους σε μικρές γλάστρες, υπάρχουν νάνες ποικιλίες που θα σου δώσουν αυτό που ζητάς. Για ζαρντινιέρες και παρτέρια μπορείς να χρησιμοποιήσεις και μεγάλους ηλιάνθους που ξεπερνούν το ένα μέτρο. Όμως, πώς θα φροντίσεις τα φυτά αυτά; Ο ηλίανθος δε χρειάζεται συχνό πότισμα, αφού 2- 3 φορές την εβδομάδα αρκούν. Χρειάζεται, όμως, ελαφρύ χώμα με καλή αποστράγγιση και λίπανση μια φορά το μήνα, έτσι ώστε η ανθοφορία να είναι πλούσια.

#4 Ιβίσκος

Ο ιβίσκος είναι αειθαλές φυτό που αγαπά πολύ τα ηλιόλουστα μέρη. Από τη φύση του είναι θαμνώδης και ανθίζει βγάζοντας μεγάλα λουλούδια σε ποικιλία χρωμάτων. Μπορείς να βρεις λουλούδια ιβίσκου σε χρώματα κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί, φούξια και άλλα. Πρόκειται για ένα όμορφο φυτό για ζαρντινιέρες, αλλά και για γλάστρες, το οποίο δε χρειάζεται συγκεκριμένο τύπο χώματος. Ανήκει στα φυτά ανθεκτικά στη ζέστη, αλλά όχι και στο κρύο. Τι είδους φροντίδα χρειάζεται ο ιβίσκος στο μπαλκόνι σου; Αρχικά, χρειάζεται συχνό πότισμα, ειδικά το καλοκαίρι. Ιδανικά, κάθε δεύτερη μέρα πρέπει να ποτίζεται, ώστε να είναι απολύτως υγιής. Αν θέλεις να ενισχύσεις την ανθοφορία, βάλε λίγο λίπασμα μια φορά το μήνα, από την άνοιξη ως το φθινόπωρο.

#5 Λεβάντα

Η λεβάντα είναι κλασική και πάντα αγαπημένη επιλογή στα ελληνικά μπαλκόνια. Ανήκει στα λουλούδια που αντέχουν χειμώνα καλοκαίρι, αλλά και στα φυτά ανθεκτικά στη ζέστη. Ανθοφορεί από την άνοιξη και μπορεί να βγάζει λουλούδια ως το φθινόπωρο. Τα άνθη λεβάντας έχουν χαλαρωτικές ιδιότητες και από αυτά φτιάχνονται μοναδικά αιθέρια έλαια. Η λεβάντα φυτεύεται σε γλάστρες, ζαρντινιέρες και παρτέρια χωρίς πρόβλημα και αναπτύσσεται σε πολλών ειδών εδάφη. Αλλά και η φροντίδα της είναι απλή υπόθεση. Το καλοκαίρι, πρέπει να ποτίζεται 2- 3 φορές την εβδομάδα και τον υπόλοιπο χρόνο λίγο πιο αραιά. Επίσης, χρειάζεται λίγο λίπασμα 2 φορές το χρόνο, για να ενδυναμωθεί και να έχει καλύτερη ανθοφορία.

#6 Πετούνια

Οι πετούνιες είναι από τα ωραιότερα καλλωπιστικά φυτά που ανθίζουν την άνοιξη και το καλοκαίρι. Τα λουλούδια τους μπορεί να έχουν διάφορα χρώματα, από λευκό και κίτρινο, έως μοβ και κόκκινο. Είναι από τα καλύτερα φυτά για κρεμαστές γλάστρες, σε περίπτωση που θέλεις να στολίσεις τον εναέριο χώρο του μπαλκονιού σου. Επίσης, είναι από τα κατεξοχήν φυτά ανθεκτικά στη ζέστη. Η φροντίδα τους είναι πολύ απλή υπόθεση, ακόμα και για αρχαρίους στην κηπουρική. Χρειάζονται πότισμα 1- 2 φορές την εβδομάδα, αλλά με προσοχή για να μη βραχούν τα άνθη και τα φύλλα του φυτού. Το κλάδεμα και η λίπανση δε θεωρούνται απαραίτητα, αλλά είναι εντελώς προαιρετικά.

#7 Τριανταφυλλιά

Τα τριαντάφυλλα είναι τα λουλούδια του ρομαντισμού. Λατρεύουμε τα χρώματα τους, το άρωμα τους και την υφή των λουλουδιών. Μπορείς να έχεις στο μπαλκόνι σου τη δική σου τριανταφυλλιά, άρα και τα δικά σου τριαντάφυλλα. Υπάρχουν τριανταφυλλιές αναρριχώμενες, νάνες, αλλά και θαμνώδεις για να διαλέξεις αυτή που σου ταιριάζει. Η τριανταφυλλιά ανήκει στα φυτά ανθεκτικά στη ζέστη, αλλά έχει και κάποιες απαιτήσεις για να αναπτυχθεί σωστά. Αρχικά, χρειάζεται φυτόχωμα πολύ καλής ποιότητας, ή χώμα εμπλουτισμένο σε οργανική ουσία. Έπειτα, χρειάζεται σχετικά συχνά ποτίσματα, 2- 3 φορές την εβδομάδα και λίπανση τουλάχιστον 2 φορές το χρόνο. Τέλος, χρειάζεται μια ηλιόλουστη θέση στο μπαλκόνι και κλάδεμα στο τέλος του χειμώνα.

#8 Κάκτος

Οι κάκτοι είναι τα κατεξοχήν φυτά ανθεκτικά στη ζέστη που σπάνια χρειάζονται νερό. Είναι ιδανική επιλογή για σένα, αν δεν έχεις χρόνο για κηπουρική, ή σε κουράζουν οι πολλές φροντίδες για τα φυτά. Πολλοί κάκτοι δεν ανθίζουν, αλλά υπάρχουν και κάποιες ποικιλίες που βγάζουν λουλούδια. Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι, πως συνήθως καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο, με αποτέλεσμα να χωράνε και στα πιο μικρά μπαλκόνια. Οι κάκτοι χρειάζονται ειδικό χώμα, χονδρόκκοκο και αμμώδες. Αυτό συμβαίνει, γιατί δεν πρέπει το χώμα τους να συγκρατεί υγρασία. Χρειάζονται πότισμα μια φορά τη βδομάδα και λίπανση την άνοιξη και το καλοκαίρι, δυο φορές το μήνα.

#9 Μαργαρίτα

Άλλη μια δημοφιλής επιλογή για ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά μπαλκόνια και κήπους, οι μαργαρίτες ανήκουν στα φυτά ανθεκτικά στη ζέστη. Η περίοδος ανθοφορίας τους ξεκινά από την άνοιξη και φτάνει ως το φθινόπωρο. Η μαργαρίτα αγαπά πολύ τα ηλιόλουστα σημεία και είναι κατάλληλη για φύτευση σε γλάστρες, ζαρντινιέρες και παρτέρια. Το μικρό τους μέγεθος βολεύει πολύ, ακόμα και για μικρά μπαλκόνια. Όσο για τη φροντίδα αυτού του φυτού, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Το μόνο πράγμα που αναζητά η μαργαρίτα είναι πότισμα 3- 4 φορές την εβδομάδα για το καλοκαίρι. Τον υπόλοιπο καιρό μπορείς να αραιώνεις λίγο τα ποτίσματα, χωρίς να είναι πρόβλημα.

#10 Μπουκαμβίλια

Η μπουκαμβίλια είναι κλασική επιλογή για όμορφες και ανθισμένες γλάστρες σε μπαλκόνια και κήπους. Η περίοδος ανθοφορίας της ξεκινά την άνοιξη και συνεχίζεται το καλοκαίρι. Τα λουλούδια της μπορεί να έχουν διάφορα χρώματα. Η μπουκαμβίλια αγαπά πολύ το φως του ήλιου, αλλά δεν έχει μεγάλες ανάγκες για φροντίδα. Το καλοκαίρι χρειάζεται πότισμα 2- 3 φορές την εβδομάδα και τις υπόλοιπες εποχές λιγότερο. Επίσης, την άνοιξη είναι καλό να της προσφέρεις λίγο λίπασμα μια φορά το μήνα. Ωστόσο, αυτό ισχύει για τη μπουκαμβίλια σε γλάστρα. Η μπουκαμβίλια σε παρτέρι μπορεί να αντέξει και χωρίς λίπασμα, αν βλέπεις πως δεν το χρειάζεται.

 

Aπό: Δάφνη Γεωργαδάκη

Πηγή: douleutaras.gr

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending