Connect with us

Lifestyle

10 Low-Budget Ιδέες για την Καλοκαιρινή Διακόσμηση του Σπιτιού σου!

Θέλεις να ανεβάσεις τη διάθεση σου και να υποδεχθείς το καλοκαίρι, όπως του αξίζει; Αν λατρεύεις τις ατελείωτες ώρες χαλάρωσης στο μπαλκόνι σου, τότε σίγουρα θα σε ενδιαφέρει και η καλοκαιρινή διακόσμηση σπιτιού. Έφτασε η ώρα να μαζέψεις τα χαλιά και να πεις αντίο στο χειμώνα!

Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείς να κάνει μόνος/-η σου για να ομορφύνεις το χώρο σου και άλλα για τα οποία θα χρειαστείς μια μικρή βοήθεια. Σε γενικές γραμμές, όμως, οι ιδέες μας για την καλοκαιρινή διακόσμηση σπιτιού, απαιτούν λίγο κόπο και προσφέρουν πολύ μεγάλη ανταμοιβή. Οι διακεκριμένοι διακοσμητές του Douleutaras.gr μοιράστηκαν μαζί μας τις προτάσεις τους για να φέρεις αέρα ανανέωσης στους εσωτερικούς χώρους του σπιτιού σου.

10 φανταστικές ιδέες για την καλοκαιρινή διακόσμηση του σπιτιού σου!

#1 Κουνιστές καρέκλες

Στην αγορά θα βρεις αμέτρητες λύσεις και επιλογές για κουνιστές καρέκλες που ανταποκρίνονται σε όλα τα βαλάντια. Μπορείς να βρεις πολύ όμορφες καρέκλες με 30€ αλλά και με 250€ και άνω. Βέβαια, αν έχεις διάθεση να κάνεις πράγματα μόνος-η σου και να δημιουργήσεις, μπορείς να επισκευάσεις μια ήδη υπάρχουσα κουνιστή καρέκλα, που αυτή τη στιγμή μπορεί να βρίσκεται σε κάποια ξεχασμένη αποθήκη ή να αγοράσεις πολύ φθηνά μια μεταχειρισμένη και να της δώσεις τις δικές σου πινελιές.

#2 Πολύχρωμα μαξιλάρια και πουφ

Από τις low-budget για την καλοκαιρινή διακόσμηση σπιτιού δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα μαξιλάρια, οι μαξιλάρες και τα πουφ στα αγαπημένα μας Κυκλαδίτικα χρώματα. Τοποθετώντας μερικά πολύχρωμα μαξιλάρια, ακόμα και το πιο “αυστηρό” σαλόνι, αμέσως βάζει τα καλοκαιρινά του και σου ανεβάζει τη διάθεση. Οι δικές μας αγαπημένες αποχρώσεις μπορεί να είναι οι μπλε, που μυρίζουν θάλασσα, αλλά εσύ μπορείς να “παίξεις” με όποιο χρώμα θέλεις! Μην ξεχνάς άλλωστε ότι τα γεωμετρικά σχέδια και σχήματα είναι μία από τις κορυφαίες τάσεις στη διακόσμηση του Σπιτιού για το 2018.

#3 Διακόσμηση τζακιού σε Καλοκαιρινό Στυλ

Η πιθανότητα να ανάψεις το τζάκι σου για τους επόμενους 6 μήνες είναι πραγματικά πολύ μικρή. Ευκαιρία, λοιπόν, να στολίσεις αυτή την όμορφη γωνία του σπιτιού σου! Πρωτίστως θα πρέπει να την καθαρίσεις καλά ώστε να φύγουν τα υπολείμματα στάχτης και τα μαύρα σημάδια. Τι στυλ έχεις επιλέξεις για το σαλόνι σου; Κλασικό, μίνιμαλ, ρετρό ή casual; Σκέψου την αρχιτεκτονική του χώρου και κόσμησε το γείσο και το εσωτερικό της εστίας σου αναλόγως. Εμείς λατρεύουμε αυτό το έξυπνο καμουφλάζ με το ξύλινο πάνελ και τα λουλούδια!

5+1 Υπέροχες Ιδέες για να Διακοσμήσεις το Τζάκι σου όταν δεν το χρησιμοποιείς!

#4 Βουκαμβίλια

Η βουκαμβίλια, ως φυτό, μπήκε κατ’ εξαίρεση στη λίστα με τις ιδέες μας για την καλοκαιρινή διακόσμηση σπιτιού διότι κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι και μόνο η σκέψη της μας θυμίζει νοσταλγικά, όμορφα καλοκαίρια του παρελθόντος και γεμίζει την καρδιά με μοναδικά χρώματα και συναισθήματα. Εξαιρετικά δημοφιλής στις μεσογειακές χώρες, η βουκαμβίλια αναρριχάται πολύ γρήγορα και στολίζει τις εισόδους και τις βεράντες των σπιτιών μας με μοναδικό τρόπο.

#5 Τραπέζι από παλέτες για το μπαλκόνι σου!

Το τραπεζάκι καθιστικού από ξύλινες παλέτες είναι ένα από τα δημοφιλέστερα Diy projects της φετινής χρονιάς! Μπορείς να δημιουργήσεις μόνος/-η αυτή την υπέροχη κατασκευή με ελάχιστα χρήματα. Διάβασε το άρθρο μας «DIY μαστορέματα με ξύλο που αξίζει να δοκιμάσεις!» και δες αναλυτικά τι πρέπει να κάνεις για να φτιάξεις το τραπέζι σου και να βάλεις χρώμα στο μπαλκόνι σου! Η χαρά σου θα είναι διπλή αφού κάθε φορά που θα χαλαρώνεις θα απολαμβάνεις τους κόπους των προσπαθειών σου!

#6 Κρυφός Φωτισμός ή Κρεμαστά Φανάρια;

Ο κρυφός φωτισμός συγκαταλέγεται περισσότερο στις “επενδύσεις” για το σπίτι παρά στις καλοκαιρινές ιδέες διακόσμησης. Αποφασίσαμε να τον συμπεριλάβουμε, όμως, στη λίστα μας διότι μας προσφέρει τη δυνατότητα να αλλάξουμε εξ ολοκλήρου την ατμόσφαιρα και την αντίληψη μας για τον χώρο που μας περιβάλλει. Ταιριάζει τόσο στους εξωτερικούς, όσο και στους εσωτερικούς χώρους του σπιτιού και έχει διπλή λειτουργία, πρακτική και αισθητική. Αν αναζητάς μια οικονομικότερη λύση για το σπίτι σου, μπορείς να κρεμάσεις όμορφα κρεμαστά φανάρια στο σαλόνι ή το μπαλκόνι σου και να δημιουργήσεις ατμόσφαιρα βγαλμένη από παραμύθι.

#7 Tεχνική ombre

Aν είσαι γυναίκα τότε σίγουρα θα έχεις ακούσει για την τεχνική βαφής των μαλλιών που λέγεται ombre. Η ιδέα βασίζεται στην αρμονική σύνδεση διαφορετικών χρωμάτων. Πώς πετυχαίνεις αυτή την τεχνική στον τοίχο του σπιτιού σου; Δεδομένης της εναλλαγής μεταξύ διαφορετικών χρωμάτων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και εμπειρία, ώστε το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό. Η σύνδεση των χρωμάτων αποτελεί μια από τις αγαπημένες μας για την ανανέωση του σπιτιού. Άλλωστε η άνοιξη και το καλοκαίρι είναι οι πιο ιδανικές εποχής για τον ελαιοχρωματισμό του σπιτιού σου!

#8 Εν λευκώ 

Ένα στοιχείο που σίγουρα δεν σου θυμίζει καλοκαίρι είναι τα σκούρα χρώματα και τα «βαριά» έπιπλα. Η αντικατάσταση τον επίπλων είναι φυσικά μία δύσκολη και αρκετά δαπανηρή υπόθεση. Αλλά ποιος είπε ότι πρέπει να τα αλλάξεις για να φωτίσεις το σαλόνι σου; Μπορείς πολύ πιο απλά να μεταμορφώσεις τις σκούρες ξύλινες επιφάνειες, βάφοντας τις λευκές! Ειδικά αν ο χειμώνας έχει αφήσει τα σημάδια του στα έπιπλα του μπαλκονιού και του κήπου σου, τότε αυτό το μικρό «φρεσκάρισμα» είναι απαραίτητο για την καλοκαιρινή διακόσμηση σπιτιού!

#9 Καθρέφτης στο μπαλκόνι 

Ένας μεγάλος καθρέφτης πάνω από το καθιστικό θα μετατρέψει αυτόματα το μπαλκόνι σου σε ένα υπέροχο δωμάτιο. Εκεί θα μπορείς να απολαμβάνεις τον καφέ σου κάτω από τον ήλιο ή το παγωμένο σου κρασί το βραδάκι. Μη διστάσεις να ανάψεις μερικά κεριά, αν θέλεις να δημιουργήσεις ατμόσφαιρα. Μόλις νυχτώσει ο καθρέφτης θα αντανακλά με μαγικό τρόπο το φως των κεριών. Ειδικά σε συνδυασμό με τον κρυφό φωτισμό και τα φαναράκια, σίγουρα το μπαλκόνι σου θα γίνει ο αγαπημένος χώρος συγκέντρωσης για όλα τα αγαπημένα σου πρόσωπα!

#10 Μπλε & Ρίγα 

Για την Ελλάδα που βυθίζεται στο μπλε δεν υπάρχει καλύτερος συνδυασμός χρωμάτων από το λευκό, το γαλάζιο και το χρώμα της θάλασσας. Ακόμη και αν δεν έχεις την ευχέρεια να αλλάξεις τις κουρτίνες και τα υφάσματα στους καναπέδες και τα κρεβάτια μπορείς απλώς να προσθέσεις μερικές χαρούμενες καλοκαιρινές πινελιές. Μία από τις καλύτερες ιδέες που μας πρότειναν οι έμπειροι διακοσμητές μας είναι οι αραχνοΰφαντες ριγέ κουρτίνες που κρύβουν με όμορφο τρόπο το μπαλκόνι, δημιουργώντας ένα αυτοσχέδιο καταφύγιο.

Aπό:Τένη Βαλεριάνου

Πηγή:douleutaras.gr

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending