Connect with us

Τουρισμός

Ο Τουρισμός στις νέες συνθήκες

Στοιχήματα και προκλήσεις για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού

Στις προκλήσεις της επόμενης μέρας του τουρισμού επικεντρώθηκε το τελευταίο πάνελ της σημερινής ημέρας του Thessaloniki Helexpo Forum, το οποίο διοργανώνει η ΔΕΘ-Helexpo στο Συνεδριακό Κέντρο «Ι.Βελλίδης». 

Από το βήμα του Forum ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, μετέφερε τη δέσμευση ότι θα στηριχθούν στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της χώρας, με ειδική μεταχείριση, περιοχές όπου εφαρμόσθηκαν αυστηρότερα μέτρα εξαιτίας επιδημιολογικών λόγων, ώστε να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος. Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, το μήνυμα της επόμενης ημέρας θα είναι να επικεντρωθούμε στην ποιότητα και να χτίσουμε πάνω στο brand της χώρας που βγήκε κερδισμένο, παρά την πρωτόγνωρη κατάσταση που διαμόρφωσε η πανδημία. 

Την ανάγκη του ριζικού μετασχηματισμού του τουριστικού μοντέλου, ώστε να μεταβούμε από έναν μονοθεματικό, μαζικό τουρισμό, χωρίς οικονομική απόδοση, σε ένα νέο, διαφοροποιημένο, ποιοτικότερο τουριστικό μοντέλο, που θα διασυνδέεται και με άλλους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, όπως ο πρωτογενής, υπογράμμισε από την πλευρά της η βουλευτής και Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, κα Κατερίνα Νοτοπούλου. 

Με τη σειρά της η βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΜέΡΑ 25, κα Κωνσταντίνα Αδάμου, κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει έμφαση στον εγχώριο ελληνικό τουρισμό και να διευρύνει περαιτέρω τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, με δεδομένες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά. 

Την αγωνία των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΕΘ και τουριστικός πράκτορας, κ. Μιχάλης Ζορπίδης, σημειώνοντας πως ο ελληνικός τουρισμός δεν πρόκειται να ανακάμψει, αν δεν στηριχθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις. «Τι έγινε με τα τουριστικά γραφεία που τόσο καιρό δεν δουλεύουν;» αναρωτήθηκε, ενώ τόνισε πως σε μια πορεία 44 ετών στον τουρισμό, δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι έχει το κράτος στο πλευρό του. 

Την προετοιμασία του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης στα θέματα της ψηφιακής προβολής πολύ καιρό πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, που τον βοήθησε να επιβιώσει τη δύσκολη αυτή περίοδο, υπογράμμισε η πρόεδρός του, κα Βούλα Πατουλίδου. Πρόσθεσε δε πως στο επόμενο διάστημα τρεις λέξεις θα είναι ο οδηγός: εκπαίδευση, ευελιξία και προσαρμοστικότητα.

Τη διεξαγωγή ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας, για να διαπιστώσει πού βρίσκεται ως προορισμός, προκειμένου να αλλάξει τον στρατηγικό της σχεδιασμό, ξεκίνησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως έκανε γνωστό ο Τομεάρχης Τουρισμού, κ. Αλέξανδρος Θάνος. Μάλιστα, σύντομα οι άνθρωποι του τουρισμού της περιοχής θα κληθούν σε διαβούλευση επί της στρατηγικής αυτής, η οποία θα επικεντρωθεί στον επαναπροσδιορισμό του branding και θα δώσει έμφαση στο digital marketing. 

Από την πλευρά της η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, κα Μαρία Καραγιάννη, τόνισε πως η επόμενη μέρα βρίσκει σε εγρήγορση τον δήμο, που πιστεύει όμως στην εφαρμογή εθνικής πολιτικής, προκειμένου να αποφευχθεί η διάσπαση δυνάμεων. Μάλιστα, ανέφερε πως θα επιδιωχθεί ο συντονισμός με όμορους δήμους και όμορους νομούς για τη διοργάνωση κοινών τουριστικών δράσεων. 

«Η φετινή χρονιά μπαίνει στο καλεντάρι ως μια μεγάλη μετεκπαίδευση των ανθρώπων του τουρισμού», σημείωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, κ. Γρηγόρης Τάσιος και πρόσθεσε: «Πρέπει να δούμε το 2021 ως έτος επιβίωσης για το τουριστικό επιχειρείν. Πρέπει να επιβιώσουμε, ταυτόχρονα όμως να κάνουμε και ατο επόμενο βήμα». Επισήμανε δε πως ο τουρισμός άνοιξε, μπήκε στον ανταγωνισμό και παρά τις δυσκολίες, η Ελλάδα αποδείχθηκε ένας από τους καλύτερους προορισμούς της Μεσογείου, δημιουργώντας μια καλή εικόνα, ενώ κέρδισε και τουρίστες από άλλες ανταγωνίστριες χώρες. Αυτή η εικόνα, είπε, είναι και το καλύτερο διαβατήριο για το 2021 για τη χώρα μας. «Ο τουρισμός είναι εδώ και παραμένει δυνατός» τόνισε. 

Η επιβίωση είναι η μαγική λέξη για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Ανδρέα Μανδρίνο. Ο ίδιος είπε πως οι πληρότητες στο οκτάμηνο ήταν 32% και συγκεκριμένα τον Αύγουστο 20%, ενώ ο μέσος ετήσιος τζίρος των ξενοδοχείων της πόλης δεν θα ξεπερνά το κόστος μισθοδοσίας του 2019. Αναφέρθηκε επίσης στα εμπόδια που δημιουργούν στα ξενοδοχεία οι περιορισμοί στην εστίαση και τη διασκέδαση, με τους πελάτες που έρχονται με βραδινές πτήσεις να μένουν νηστικοί. 

Πτώση κατά 75% κατέγραψε η επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια της Fraport στο οκτάμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας, κ. Γιώργος Βήλος. Παρά ταύτα, όπως είπε, η Fraport δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή να αναβάλλει ή να αναστείλει τις επενδύσεις που είχε σε εξέλιξη στα αεροδρόμια. Έτσι πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στα 11 από τα 14 (απομένουν Κως, Θεσσαλονίκη και Σαντορίνη).  

Το πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Γιώργος Μπούζος.

Τουρισμός

Το Μέλλον του Τουρισμού

Βιώνοντας την Τεχνολογική Εξέλιξη στα Ταξίδια

Ο τουρισμός, ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, δεν παύει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Και με την επικράτηση της τεχνολογίας σε κάθε τομέα της ζωής μας, είναι αναπόφευκτο να επηρεάζει και τον κλάδο του τουρισμού. Από την αναζήτηση και κράτηση διαμονής έως την εμπειρία του ταξιδιού και την επιστροφή στο σπίτι, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε τα ταξίδια. Ας εξετάσουμε λοιπόν το μέλλον του τουρισμού και το πώς η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Κράτηση και Προετοιμασία

Η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με την τεχνολογία συνήθως αρχίζει με την αναζήτηση και κράτηση διαμονής. Οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων και οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων προσφέρουν πληθώρα επιλογών και δυνατότητες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δουν φωτογραφίες, να διαβάσουν αξιολογήσεις από άλλους επισκέπτες και να κάνουν κρατήσεις με ευκολία, όλα αυτά από το άνετο τους σπίτι.

Εξατομίκευση της Εμπειρίας

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές προσφέρουν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη, οι εφαρμογές μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες, αξιοθέατα και εστιατόρια που ταιριάζουν ακριβώς στο γούστο τους. Επιπλέον, η χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) μπορεί να προσθέσει έναν εντυπωσιακό διαστασιακό παράγοντα στην εξερεύνηση προορισμών πριν καν φτάσει κανείς εκεί.

Βιώνοντας τον Πολιτισμό

Μέσω της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μιας τοποθεσίας με έναν τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατος. Από εκπαιδευτικές εφαρμογές που παρέχουν πληροφορίες για το παρελθόν μέχρι τις τεχνολογικές ξεναγήσεις σε μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, οι ταξιδιώτες μπορούν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα και να κατανοήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα κόσμο.

Βιώνοντας την Προστασία του Περιβάλλοντος

Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση είναι η βιωσιμότητα στον τουρισμό. Η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η προσφορά ψηφιακών χαρτών για περιορισμένες περιοχές και η προώθηση πράσινων μεταφορικών μέσων είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο περιβάλλον.

Συμπερασμός

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που διαρκώς προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Η τεχνολογία παίζει ένα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αν και η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και να μην αντικαθιστά πλήρως την ανθρώπινη επαφή και εμπειρία. Έτσι, το μέλλον του τουρισμού μπορεί να διαμορφωθεί με την τεχνολογία ως ισχυρό σύμμαχο, προσφέροντας μια ακόμα πιο εξαιρετική και εμπλουτισμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Τουρισμός

Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα

Ο βιομηχανικός τουρισμός αντιπροσωπεύει μια αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο του τουρισμού, που επικεντρώνεται στην επίσκεψη και την ανάδειξη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων. Από την εργοστασιακή παραγωγή και τις βιομηχανικές επιχειρήσεις έως τις ιστορικές βιομηχανικές περιοχές, ο βιομηχανικός τουρισμός προσφέρει μια νέα ματιά στην εμπειρία ταξιδιού.

Το Φαινόμενο του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός αναδύεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία για τη διατήρηση και ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς. Ενώ παλαιότερα οι βιομηχανικές περιοχές ήταν απλά θέματα παραγνωρισμένα και αγνοημένα, σήμερα οι επισκέπτες αναζητούν ενεργά την εμπειρία αυτού του τύπου τουρισμού. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις ιστορικές και βιομηχανικές πτυχές της κοινωνίας, καθώς και της ανάπτυξης του τουρισμού βάσει εμπειρικών ενδιαφερόντων.

Τα Χαρακτηριστικά του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός επικεντρώνεται στην επίσκεψη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων, μουσείων, παλαιών εργοστασιακών περιοχών και πολλών άλλων. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν την ιστορία, την τεχνολογία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής εξέλιξης.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιομηχανικού τουρισμού είναι η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την κοινότητα. Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν για τις τοπικές κοινότητες που εξαρτώνται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες, καθώς και για τους τρόπους με τους οποίους οι εν λόγω τομείς επηρεάζουν το περιβάλλον.

**Οι Οικονομικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις**

Ο βιομηχανικός τουρισμός δεν επιφέρει μόνον οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες, αλλά συχνά αναζωογονεί περιοχές που προηγουμένως αντιμετώπιζαν οικονομική ύφεση λόγω της μείωσης της βιομηχανικής δραστηριότητας. Η ανάπτυξη του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές μπορεί να οδηγήσει σε νέες επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη της υποδομής.

Επιπλέον, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των τοπικών κοινοτήτων. Μέσω της εκπαίδευσης και της προώθησης της κατανόησης της βιομηχανικής κληρονομιάς, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του πολιτιστικού πλούτου.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Παρά τα οφέλη του, ο βιομηχανικός τουρισμός αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της πρόκλησης της διατήρησης της αυθεντικότητας των βιομηχανικών τοποθεσιών. Ωστόσο, η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες προσεγγίσεις και βελτιώσεις της βιωσιμότητας του τομέα.

Το μέλλον του βιομηχανικού τουρισμού φαίνεται φωτεινό, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εμπειρίες που συνδυάζουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τη βιομηχανική κληρονομιά. Με την κατάλληλη προσέγγιση και διαχείριση, ο βιομηχανικός τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσφέροντας μια μοναδική και εκπληκτική εμπειρία ταξιδιού σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο.


Άρθρο από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Τουρισμός

Ανακαλύπτοντας την ομορφιά του Τουρισμού


Ανακαλύπτοντας την Ομορφιά του Παγκόσμιου Τουρισμού: Μια Ταξιδιωτική Περιπέτεια

Ο τουρισμός δεν είναι μόνο μια απλή εμπειρία, αλλά μια ευκαιρία να εξερευνήσουμε, να μάθουμε και να εμπλουτίσουμε τις ζωές μας με αξέχαστες στιγμές. Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο προσιτός και οι τεχνολογικές εξελίξεις μας παρέχουν νέους τρόπους να εξερευνήσουμε τον κόσμο, ο τουρισμός γίνεται ολοένα και πιο συναρπαστικός και επιβραβευτικός.

Η ευκαιρία να ταξιδέψουμε σε διάφορους προορισμούς μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε νέες κουλτούρες, να γευτούμε διαφορετικές κουζίνες, να εμπλακούμε σε δραστηριότητες που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να εκτιμήσουμε αλλιώς. Από τις εκπληκτικές παραλίες της Μπαλί μέχρι τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της Ρώμης, ο κόσμος είναι γεμάτος με αναζητήσεις που μας καλούν να τις εξερευνήσουμε.

Ο τουρισμός επίσης μας δίνει τη δυνατότητα να ενωθούμε με τη φύση και το περιβάλλον μας. Από τις εκπληκτικές φυσικές ομορφιές των βουνών της Ελβετίας μέχρι τα απέραντα εθνικά πάρκα της Καναδά, ο τουρισμός μας παρέχει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε την εκπληκτική ποικιλομορφία του πλανήτη μας.

Πέρα από την ανακάλυψη νέων τόπων, ο τουρισμός επίσης μπορεί να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και να προωθήσει την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η επίσκεψή μας σε τοπικά εστιατόρια, καταστήματα και αγορές συμβάλλει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους ντόπιους κατοίκους. Επιπλέον, ο τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει γέφυρες και να προάγει την κοινωνική κατανόηση μεταξύ διαφορετικών κουλτουρών και λαών.

Όταν ταξιδεύουμε, δεν αφήνουμε απλώς τα ίχνη μας σε διαφορετικούς προορισμούς, αλλά επίσης δημιουργούμε ανεξίτηλες αναμνήσεις και εμπειρίες που μας αλλάζουν ζωή. Έτσι, ας συνεχίσουμε να εξερευνούμε τον κόσμο, να ανακαλύπτουμε νέες περιπέτειες και να εμπλουτίζουμε τις ζωές μας μέσα από τον υπέροχο κόσμο του τουρισμού.


Άρθρο από το BusinessWoman

Continue Reading

Trending