Connect with us

Lifestyle

2ο Φεστιβάλ Σοκολάτας


Ποιος είπε ότι η μόδα μπορεί να μπει σε καλούπια; Η δημιουργικότητα των Σπουδαστών της Σχολής Μόδας “
AthensFashionClub” δεν έχει όρια, τόσο που σχεδίασαν μέχρι και νυφικό από σοκολάτα!

Mε ένα εντυπωσιακό Chocolate Fashion Show και δύο Styling Workshops συμμετείχε η Σχολή Μόδας AthensFashionClub στο 2ο Φεστιβάλ Σοκολάτας, που πραγματοποιήθηκε 1,2 και 3 Φεβρουαρίου 2019 στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου.

Οι σπουδαστές της Σχολής, σχεδιαστές και στυλίστες, πάντρεψαν την αγάπη τους για τη μόδα και τη λατρεία τους για την σοκολάτα και ανέλαβαν να δημιουργήσουν ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ από όλα τα είδη της σοκολάτας τα οποία παρουσίασαν στο περίπτερο της Σχολής καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου.

Τις εντυπώσεις έκλεψε το νυφικό από λευκή σοκολάτα, που άφησε έκπληκτους τους επισκέπτες του Φεστιβάλ. Το εντυπωσιακό αυτό φόρεμα, αποτέλεσε πρόκληση για τους σπουδαστές της Σχολής, οι οποίοι ανέλαβαν τον σχεδιασμό και τη δημιουργία του σε ένα project διάρκειας τριών μηνών.

Αποκορύφωμα της συμμετοχής της Σχολής Μόδας AthensFashionClub στο Φεστιβάλ ήταν το Chocolate Fashion Show, το 1ο στην Ελλάδα, στο οποίο παρουσιάστηκε το νυφικό φορεμένο από μοντέλο σε μία πασαρέλα με κόκκινο χαλί και παρουσιαστή τον Πέτρο Πολυχρονίδη. Η διαφορετική αυτή προσέγγιση για την πιο όμορφη ημέρα κάθε γυναίκας ήρθε από την Σχολή Μόδας “AthensFashionClub” ως μία πρωτοποριακή στυλιστική πρόταση άνευ προηγουμένου.

Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν και τα Styling Workshops που προετοίμασαν και παρουσίασαν οι στυλίστες της Σχολής με θέμα την ιστορία των Chocolate Fashion Shows στις διεθνείς πασαρέλες, αλλά και στυλιστικές προτάσεις για τους επισκέπτες του Φεστιβάλ. Με έμπνευση από τα χρώματα της σοκολάτας έβαλαν στόχο να ταξιδέψουν τους συμμετέχοντες στον κόσμο της μόδας, παραδίδοντας «μαθήματα» styling με τον πιο γλυκό κι ευφάνταστο τρόπο!

H πορεία προς την ολοκλήρωση του «Σοκολατο – νυφικού»

Oι σπουδαστές της σχολής περιγράφουν με μεγάλο ενθουσιασμό την εμπειρία τους από την ενασχόλησή τους με το project.

«Όταν μας ανέθεσαν το project για το φεστιβάλ σοκολάτας, ενθουσιάστηκα και συνάμα σάστισα. Νόμιζα πως βρέθηκα σε σχολή ζαχαραπλαστικής. Δεν ξέρω πώς ήρθε αυτή η ιδέα στην αγαπημένη κ. Βυτινίδου και απόρησα πώς θα εμπιστευτεί τους νέους σπουδαστές της σε δημιουργία fashion show, workshops και όλων όσων είδατε. Σκέφτηκα: αποτυχία. Κι όμως, πίστεψε σε εμάς και μας εμπιστεύθηκε με κλειστά μάτια. Είδε κάτι που εμείς αδυνατούσαμε να διακρίνουμε. Άφησε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα όλων μας να ανθίσει και παράλληλα ήταν εκεί να μας καθοδηγεί και να μας στηρίζει. Τελειώνοντας με αυτό το project, είμαι πλέον σίγουρη ότι διάλεξα τη σωστή σχολή μόδας για τις σπουδές μου. Αποκόμισα βέβαια λίγα κιλάκια παραπάνω τρώγοντας τη μισή σοκολάτα του project, όμως θα το ξαναέκανα, παρά τις πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε . Η σοκολάτα δεν είναι τόσο εύκολο υλικό όσο όλοι νομίζουν, όμως έτσι όπως πλαθόταν, έπλασε και μια καταπληκτική ομάδα που σίγουρα θα ήθελα να ξανασυνεργαστώ και να συμμετάσχω μαζί της σε πολλές ακόμα εκδηλώσεις», δήλωσε η 1οετής σπουδάστρια στο τμήμα των Σχεδιαστών Κωνσταντίνα Μπένου.

«Ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία για εμένα και χάρηκα πολύ διότι μέσα από αυτό το project μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω κι άλλες σπουδάστριες της σχολής που δεν τις γνώριζα, αλλά και ανθρώπους από τον χώρο της ζαχαροπλαστικής, ακόμα και τους διοργανωτές του Φεστιβάλ. Για μένα ήταν μοναδική εμπειρία να δουλεύεις σε ένα κλίμα άκρως δημιουργικό, όπου εμείς, οι σπουδάστριες, ήμασταν σε διαρκή επικοινωνία και μαζί και με την κ. Μαρία Βυτινίδου συζητούσαμε ιδέες και το πώς μπορούν αυτές να υλοποιηθούν. Επίσης για μένα ήταν μεγάλη πρόκληση η ιδέα και μόνο του να δουλέψουμε με φαινομενικά άσχετα υλικά μεταξύ τους, όπως το ύφασμα και η σοκολάτα, να τα συνδυάσουμε και από αυτά να δημιουργήσουμε μόδα, να φτιάξουμε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, μία εμπειρία που  δεν περίμενα ποτέ ότι θα ζούσαμε στη σχολή μόδας που σπουδάζω», είπε η Κωνσταντίνα Κοζακίδη, σπουδάστρια στο Foundation Fashion Design and Production.

«Ενθουσιάστηκα πάρα πολύ με το Styling Workshop που έκανα γιατί με έκανε να νιώσω πιο άνετα να εκτίθεμαι μπροστά σε κοινό και να κάνω παρουσιάσεις για τη μόδα. Τα πήγαμε πάρα πολύ καλά δεδομένου ότι δεν έχουμε ξαναδουλέψει με υλικά που ήταν δύσκολο να συνδυαστούν, όπως το ύφασμα και η σοκολάτα και θεωρώ ότι του χρόνου αν το ξανακάνουμε θα έχουμε διορθώσει ακόμα και τις πιο μικρές ατέλειές μας. Η σχολή μου μου προσέφερε μία εμπειρία που δεν είχα ξαναζήσει και ούτε πιστεύω ότι θα ζούσα με αυτόν τον τρόπο. Εγώ πιστεύω ότι η μόδα δεν αποτελείται μόνο από το ύφασμα και πλέον στο 2019 καλό θα είναι η μόδα να έχει πιο διευρυμένες διαστάσεις. Η ομαδικότητα και η δημιουργικότητα που γεννήθηκε μέσα από αυτό το project και το ότι δημιουργήσαμε υψηλή ραπτική από μη συνηθισμένα υλικά, όπως η σοκολάτα, είναι αυτά που θα μείνουν από την όλη εμπειρία», δήλωσε η Nεφέλη Κλαπή, 1οετής σπουδάστρια στο τμήμα των Σχεδιαστών.

«Όταν μας ανακοίνωσε η κ. Βυτινίδου ότι θα συμμετάσχουμε στο Φεστιβάλ Σοκολάτας δημιουργώντας ρούχα από σοκολάτα έμεινα έκπληκτη γιατί δεν περίμενα ότι θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε ένα τέτοιο υλικό με αυτό τον τρόπο. Η πρωτοποριακή αυτή πρόταση με εντυπωσίασε πολύ γιατί ήταν μία τελείως καινούρια εμπειρία για μένα και κάτι ασυνήθιστο σε ό,τι έχει να κάνει με τη μόδα. Εγώ πήρα την πρωτοβουλία να κάνω μία έρευνα για τα υπόλοιπα Φεστιβάλ Σοκολάτας στην Ευρώπη για να συγκρίνω και να δω πόσο μακριά έχει φτάσει αυτή η ιδέα στο εξωτερικό. Έτσι έκανα μία παρουσίαση για τα 10 πιο δημοφιλή Φεστιβάλ Σοκολάτας στην Ευρώπη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία πήρα θάρρος κι έμαθα να εκτίθεμαι στο κοινό. Το fashion show και τα workshops με βοήθησαν να διευρύνω τους ορίζοντές μου και να δω με άλλο μάτι τη μόδα. Παράλληλα, με έκαναν να σκεφτώ ότι κι εγώ θα μπορούσα με το πέρας των σπουδών μου να δημιουργήσω πιο avant garde ή πιο καλλιτεχνικά ενδύματα», σημείωσε η Χρύσα Γιαννακουλοπούλου,  1οετής σπουδάστρια στο τμήμα των Σχεδιαστών .

«Είμαι πολύ χαρούμενη που πήρα μέρος  με την Σχολή Μόδας AthensFashionClub σε ένα project που δεν έχει γίνει ξανά στην Ελλάδα! Η εμπειρία ήταν μοναδική.  Πέρασα υπέροχα με τις υπόλοιπες συμφοιτήτριές μου κι εύχομαι όλες οι συνεργασίες που θα κάνω στο μέλλον να είναι σαν και αυτή.  Είμαι πολύ περήφανη για τον εαυτό μου, γιατί είχαμε να δουλέψουμε με ένα πολύ δύσκολο υλικό, αλλά τα καταφέραμε άψογα και το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Θέλω να ευχαριστήσω την διευθύντρια της σχολής, κ. Μαρία Βυτινίδου, για την ευκαιρία να δείξουμε την δημιουργικότητα και τις γνώσεις που μας έχει δώσει μέχρι στιγμής. Σε όλη την προετοιμασία των ρούχων ήταν συνέχεια δίπλα μας. Το project αυτό ήταν εξαιρετικό μάθημα για όλες εμάς γιατί μάθαμε τεχνικές που δεν έχουμε διδαχτεί ακόμα, και σίγουρα ακονίσαμε την φαντασία μας»,  είπε η Αντιγόνη Βολιτάκη, 1οετής σπουδάστρια στο τμήμα των Σχεδιαστών.

«Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ. Προσωπικά η σχολή μου έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθώ με ένα υλικό που δεν είχα φανταστεί ποτέ ότι θα μπορούσα να δουλέψω, όπως η σοκολάτα. Από την αρχή η όλη διαδικασία της επεξεργασίας της για να γίνει φορέσιμο υλικό ήταν μία πρόκληση για εμάς τους σπουδαστές και δεν φανταζόμασταν ότι θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα και ότι θα καταφέρναμε να βγάλουμε όντως ρούχα και αξεσουάρ από σοκολάτα. Αυτό που συνειδητοποίησα είναι ότι στη μόδα δεν υπάρχουν όρια κι ότι μπορείς να δουλέψεις με ότι υλικό θέλεις αρκεί να έχεις φαντασία, μεράκι και δυνατή ομάδα», δήλωσε η  Ίλια Καραγιάννη, 1οετής σπουδάστρια στο τμήμα των Σχεδιαστών .

«Ήταν η πρώτη φορά για μένα που συμμετείχα σε ένα τέτοιο project και ήταν μεγάλη πρόκληση, καθώς δεν ήξερα πώς θα ήταν το αποτέλεσμα των δημιουργιών μας, αλλά ήταν απίθανο. Η όλη εμπειρία ήταν μοναδική και  τα θετικά σχόλια των επισκεπτών του Φεστιβάλ για τις δημιουργίες μας μου έδωσαν μεγάλη ευχαρίστηση. Ήταν ένα άκρως πρωτοποριακό project που έτρεξε η σχολή μου για τους σπουδαστές της, από αυτά που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά μας και βγάζουν τη φαντασία μας από τα στενά όρια», είπε η Ευδοκία Δαμουλιάνου, σπουδάστρια στο Foundation Fashion Design and Production.

Η Σχεδιάστρια και Ιδιοκτήτρια της σχολής Μαρία Βυτινίδου αναφέρει από την δική της πλευρά πόσο ικανοποιημένη έμεινε από το τελικό αποτέλεσμα του project της σοκολάτας:

«Eίμαι πάρα πολύ περήφανη για την προσπάθεια των σπουδαστών που συμμετείχαν σε ένα project 3 μηνών και την επιτυχία τους. Ο δικός μας ρόλος ως εκπαιδευτές είναι να δίνουμε τις ευκαιρίες να αναπτυχθεί η δημιουργικότητά τους σε όλα τα επίπεδα, για αυτόν τον λόγο εντάξαμε και τις 2 παρουσιάσεις των σπουδαστριών μας Χρύσα Γιαννακουλοπούλου και Νεφέλη Κλαπή στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ.

Εχει μεγάλη σημασία για την μετέπειτα πορεία τους στον χώρο της μόδας, να μπορούν να λειτουργούν ως “Φάροι της γνώσης” και “δημιουργοί τάσεων μόδας”. Aρχικά εκπαιδευτήκαμε στην χρήση του υλικού της σοκολάτας και στην συνέχεια σκεφτήκαμε πως μπορούμε με αυτό το υλικό και τις ιδιότητές του να δημιουργήσουμε από ένα μικρό αξεσουάρ μέχρι ένα “Σοκολατο-νυφικό”!

Οι σπουδάστριες ερχόντουσαν κάθε μέρα από το πρωί στο προσωπικό μου Ατελιέ και δουλεύαμε μαζί τις ιδέες τους, αλλά και την κατασκευή των ρούχων. Είμαι μαζί με τους σπουδαστές για να τους κατευθύνω, να τους εκπαιδεύσω αλλά και να θαυμάσω από κοντά την εργατικότητα και την συνέπειά τους.

Πολλές από τις σχεδιάστριες, για  να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τον ελέυθερό τους χρόνο, έπαιρναν το υλικό της σοκολάτας στο σπίτι και την επόμενη ημέρα έφερναν μία ολόκληρη κούτα από σοκολατένια διακοσμητικά, λουλούδια και στέκες για το κεφάλι!

H Ευδοκία Δαμουλιάνου από το τμήμα των σχεδιαστών μόδας, ασχολήθηκε 2 εβδομάδες κάνοντας γλυπτική πανω στην κούκλα το κορσάζ του νυφικού και την διακόσμησή του.Η Κωνσταντίνα Μπένου με την Αντιγόνη  Βολιτάκη ανέλαβαν να κατασκευάσουν τις στέκες και τα υποδήματα, ενώ η Ίλια δημιούργησε εκείνο το καταπληκτικό τσανάκι της Νύφης από σοκολάτα που όλοι μας ρωτούσαν αν το πουλάμε!

Τέλος η Κωνσταντίνα Κοζακίδη, έφτιαξε μόνη της όλο το φόρεμα από την σοκολάτα ruby και είχε αναλάβει καθόλη την διάρκεια της έκθεσης να ενημερώνει τους επισκέπτες για την διαδικασία κατασκευής των ενδυμάτων και αξεσουάρ με τον καλύτερο τρόπο, δηλαδή να τους καλεί να τα φορέσουν!

Με αφορμή το project αυτό και την δυναμική των σπουδαστών μας αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μίαDream Team’ , με στόχο το επόμενό μας project να πραγματοποιθεί στο εξωτερικό!».

Για ακόμη μία φορά η Σχολή Μόδας “AthensFashionClub” και η Ιδρύτρια της Σχολής και Σχεδιάστρια Μόδας, Μαρία Βυτινίδου, έβαλαν την υπογραφή τους στον χώρο, αποδεικνύοντας ότι σε ένα Kαινοτόμο περιβάλλον όλοι μπορούν να δημιουργήσουν  από μικρά μέχρι μεγάλα έργα τέχνης.

Πηγή

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending