Connect with us

Lifestyle

7 Μεγάλα Φυτά Εσωτερικού Χώρου που αξίζουν μια θέση στο σπίτι σου!

Τα φυτά για εσωτερικούς χώρους είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ολοκληρώσεις τη διακόσμηση του σπιτιού σου. Σαν γενική αρχή, τα ζωντανά φυτά και λουλούδια ενισχύουν τη θετική αύρα του χώρου, όπως και την ισορροπία και την αρμονία. Τις ιδιότητες αυτές δεν τις κατέχουν τα ψεύτικα φυτά, τα οποία δεν έχουν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης στο σπίτι. Φυσικά, κάποιοι στρέφονται προς τα ψεύτικα φυτά, διότι δεν έχουν αρκετό χρόνο για τη φροντίδα των αληθινών. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν μικρά και μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου, τα οποία χρειάζονται ελάχιστη φροντίδα. Ακόμη και ο πιο πολυάσχολος άνθρωπος μπορεί να φροντίσει τέτοιου είδους φυτά, αρκεί να ξέρει πώς να το κάνει!

Έτσι λοιπόν, αναδεικνύεται η ανάγκη να γνωρίσεις κάποια φυτά για εσωτερικούς χώρους, τα οποία θα ομορφύνουν το σπίτι σου. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να αντέχουν χωρίς να χρειάζονται πολλή φροντίδα. Τι είδους φυτά είναι αυτά; Πολλά ανθεκτικά φυτά θα βρεις στην οικογένεια των παχύφυτων, όπου ανήκουν και οι κάκτοι. Εκτός από αυτά, υπάρχουν και άλλα αξιόλογα φυτά για να στολίσεις το σπίτι σου. Αν σκέφτεσαι να καλύψεις αρκετό χώρο με τα φυτά σου, τότε τα μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου θα σου λύσουν τα χέρια. Για το λόγο αυτό, συγκεντρώσαμε για σένα τα 7 αγαπημένα μας μεγάλα φυτά και λουλούδια για εσωτερικούς χώρους για να εμπνευστείς.
7 μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου για να στολίσεις το σπίτι σου όλο το χρόνο!
#1 Κρότωνας

Ο κρότωνας είναι ένα εξωτικό φυτό που προέρχεται από τη Μαλαισία και την Ινδονησία. Πρόκειται για θαμνώδες φυτό, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να τον τοποθετήσεις σε μεγάλη γλάστρα για να αναπτυχθεί όπως πρέπει. Ανήκει στα κατεξοχήν μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου, αφού μπορεί να φτάσει σε ύψος μέχρι και 1,5 μέτρο. Ο κρότωνας δεν είναι κατάλληλος σαν φυτό εξωτερικού χώρου, όπως κήπου, ή μπαλκονιού. Αυτό συμβαίνει, γιατί δεν έχει αντοχή στις έντονες μεταβολές της θερμοκρασίας.Αντιθέτως, για να αναπτυχθεί και να χαρίσει ομορφιά στο χώρο, χρειάζεται σχετικά σταθερή θερμοκρασία. Η θερμοκρασία δωματίου, δηλαδή περίπου 20- 25 βαθμοί κελσίου, είναι ιδανική για το φυτό αυτό. Δε χρειάζεται συχνή λίπανση και κλάδεμα, αλλά έχει ανάγκη από υγρασία. Σου προτείνουμε να ποτίζεις τη γλάστρα του με μικρές ποσότητες νερού, αλλά πολύ συχνά, 3- 4 φορές την εβδομάδα. Είναι σημαντικό να μην ποτίζεις με τεράστιες ποσότητες νερού, γιατί αν δημιουργηθεί λίμνη στο πιατάκι του, μπορεί να σαπίσουν οι ρίζες.
#2 Στρελίτσια Βασιλίσσης

Η στρελίτσια βασιλίσσης, ή αλλιώς πουλί του παραδείσου, είναι ένα πολύ ιδιαίτερο καλλωπιστικό φυτό που προέρχεται από τη νότια Αφρική. Έχει πάρει το όνομα “πουλί του παραδείσου”, λόγω των ανθών που βγάζει, τα οποία μοιάζουν με ράμφη πουλιών. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα φυτά εσωτερικού χώρου, φτάνοντας έως και τα 2 μέτρα σε ύψος. Η στρελίτσια μπορεί να φυτευτεί και στον κήπο, ή να τοποθετηθεί σε μια μεγάλη γλάστρα στο μπαλκόνι. Παρ’ όλα αυτά, ευδοκιμεί περισσότερο σε σημεία, όπου δεν έχει πολλή υγρασία και δυνατό αέρα.Αυτοί είναι και μερικοί λόγοι για να την προφυλάξεις μέσα στο σπίτι. Τα άνθη της είναι πραγματικά ξεχωριστά και παίρνουν αποχρώσεις του πορτοκαλί και του μοβ. Τα φύλλα της είναι σκουροπράσινα και μοιάζουν σαν παχύφυτου, αν και δεν είναι. Για να διατηρήσεις τη στρελίτσια σε καλή κατάσταση, πρόσφερε της χώμα με καλή αποστράγγιση. Επίσης, μπορείς να την τοποθετήσεις σε μια θέση, από όπου να βλέπει το φως της ημέρας για λίγη ώρα κάθε μέρα. Η έκθεση στο φως θα βοηθήσει στην ανθοφορία της, κάτι που πραγματικά αξίζει να δεις στο σπίτι σου.
#3 Δράκαινα

Η δράκαινα είναι ένα τροπικό φυτό που έρχεται σε μας από τη Μαδαγασκάρη. Παρόλα αυτά, το όνομα της είναι ελληνικό και αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα φυτά εσωτερικού χώρου. Η δράκαινα είναι κατάλληλη να στολίσει το σπίτι, το γραφείο, ή και κάποιο άλλο χώρο. Είναι πολύ διακριτική και δεν απαιτεί κάποια ειδική διακόσμηση για να ταιριάζει στο περιβάλλον της. Το φυτό αυτό έχει πάνω από 40 είδη και κάποια από αυτά μπορούν να φτάσουν σε ύψος ως και 1 μέτρο.Τα φύλλα του είναι σκούρα πράσινα και μυτερά στις άκρες, ενώ δε βγάζουν λουλούδια. Παρόλο που δεν ανθίζουν, προαιρετικά μπορείς να φυτέψεις σε μια γλάστρα μια δράκαινα, μαζί με ένα φυτό που ανθίζει. Βασική προϋπόθεση είναι το λουλούδι που θα διαλέξεις να είναι κάπως πιο μικρό και να υπάρχει αρκετός χώρος στη γλάστρα και για τα δύο. Η δράκαινα είναι ένα από τα μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου που δε χρειάζονται πολλή περιποίηση. Χρειάζεται χώμα με καλή αποστράγγιση, θερμοκρασία δωματίου και συχνό πότισμα με μικρές ποσότητες νερού. Έτσι, διατηρείται για χρόνια ολόκληρα σε καλή κατάσταση.
#4 Φίκος Μπέντζαμιν

Ένα από τα πιο δημοφιλή είδη φίκου για εσωτερικούς χώρους είναι ο φίκος μπέντζαμιν. Το είδος αυτό έρχεται σε μας από τη Μαλαισία. Το ενδιαφέρον σημείο σε ό,τι αφορά το φίκο μπέντζαμιν, είναι πως πολλές φορές χρησιμοποιείται και σαν φυτό εξωτερικού χώρου. Το σχήμα και η μορφή του μοιάζει σαν ένα μικρό δέντρο και έτσι τοποθετείται σε κάποιους κήπους. Ωστόσο, ταιριάζει περισσότερο στα μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου. Αυτό ισχύει, γιατί και ο φίκος χρειάζεται σχετικά σταθερό κλίμα και θερμοκρασία γύρω στους 20- 30 βαθμούς για να αναπτυχθεί.Δεν είναι πολύ ανθεκτικός στις αντίξοες καιρικές συνθήκες και περισσότερο στο κρύο. Αν τον τοποθετήσεις μέσα στο σπίτι, το φύλλωμα του θα είναι καταπράσινο και γυαλιστερό όλο το χρόνο. Ωστόσο, χρειάζεται σχετικά αρκετή φροντίδα. Ο φίκος μπέντζαμιν αναπτύσσεται σε χώμα με καλή αποστράγγιση. Χρειάζεται πότισμα μόνο όταν το χώμα του μοιάζει στεγνό, αλλά είναι καλό να ψεκάζεις τα φύλλα του με νερό συχνά. Την άνοιξη και το φθινόπωρο πρέπει να θυμάσαι να του βάζεις λίπασμα 2 φορές το μήνα για να στολίζει το χώρο σου.
#5 Γκουσμάνια

Η γκουσμάνια είναι ένα εξωτικό καλλωπιστικό φυτό που έρχεται κοντά μας από την κεντρική και νότια Αμερική. Το φυτό αυτό έχει πάνω από 100 διαφορετικά είδη, εκ των οποίων κάποια έχουν μεγαλύτερο και κάποια μικρότερο ύψος. Συνήθως, η γκουσμάνια έχει ύψος περίπου 50 εκατοστά, με αποτέλεσμα να μη θεωρείται ένα από τα πιο μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου. Παρά το μέτριο ύψος της, η γκουσμάνια δεν περνά απαρατήρητη, λόγω του σχήματος και των χρωμάτων της. Τα φύλλα της είναι στενά και μακριά, ενώ στην άκρη τους παίρνουν κόκκινο, ή πορτοκαλί χρώμα.Κάποιοι θεωρούν πως αυτά είναι τα άνθη του φυτού, αλλά το σχήμα τους παραμένει ίδιο με των φύλλων. Αν σκέφτεσαι να φυτέψεις μια γκουσμάνια, καλό είναι να της προσφέρεις χώμα με καλή αποστράγγιση και πότισμα, όταν στεγνώνει το χώμα της. Επίσης, μπορείς να ψεκάζεις με νερό τα φύλλα της για να της προσφέρεις περισσότερη υγρασία. Αν κάτι πρέπει να προσέξεις, είναι να μην την εκθέτεις άμεσα στο φως του ήλιου για να μην καεί. Είναι καλύτερο να της δώσεις μια θέση κοντά σε παράθυρο με κουρτίνα, ώστε να βλέπει το φως φιλτραρισμένο.
#6 Νεφρίτης (Jade Plant)

Ο νεφρίτης είναι ένα παχύφυτο που κατάγεται από τη νότιο Αφρική. Πρόκειται για ένα από τα πιο μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου, με ύψος που κυμαίνεται μεταξύ 1- 3 μέτρων. Παρά το μεγάλο μέγεθος του, δε χρειάζεται πολλή φροντίδα. Ο νεφρίτης αντέχει και στον κήπο και το μπαλκόνι, αρκεί να μην έχει πολλή υγρασία, ή πάρα πολλές βροχές. Έτσι, μπορεί να σε βοηθήσει να σχεδιάσεις μια όμορφη διακόσμηση μπαλκονιού με λουλούδια. Έχει διάρκεια ζωής πολλών χρόνων, αν διατηρηθεί προστατευμένος από υπερβολικές ποσότητες νερού.Ιδανικά, ο νεφρίτης που φυτεύεις για το σπίτι σου πρέπει να έχει χώμα με καλή αποστράγγιση και να ποτίζεται σπάνια, περίπου 1 φορά την εβδομάδα. Η ιδανική θερμοκρασία για να αναπτυχθεί είναι η θερμοκρασία δωματίου, γύρω στους 20- 25 βαθμούς κελσίου. Λόγω της ελάχιστης φροντίδας που απαιτεί, συχνά το φυτό νεφρίτης που τοποθετείται σε εσωτερικούς χώρους αναφέρεται ως φυτό των εργένηδων. Αν έχεις πολύ περιορισμένες γνώσεις κηπουρικής, αλλά θέλεις ένα μεγάλο φυτό που να στολίζει το σπίτι σου με την πρασινάδα του, ο νεφρίτης είναι ιδανική επιλογή για σένα.
#7 Στεφανωτή (Γιασεμί Μαδαγασκάρης)

Η στεφανωτή είναι ένα θαμνώδες αειθαλές φυτό, το οποίο μάλιστα μπορεί να αναρριχηθεί σε διάφορες επιφάνειες. Είναι η ιδανική λύση για σένα, αν ψάχνεις για μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου, τα οποία ανθίζουν. Ονομάζεται αλλιώς και γιασεμί Μαδαγασκάρης, διότι τα άνθη του φυτού μοιάζουν πολύ με το δικό μας γιασεμί και έχουν όμορφο άρωμα. Όπως καταλαβαίνεις, η στεφανωτή μπορεί να πάρει αρκετό ύψος, αν βάλεις ένα ψηλό καλάμι στη γλάστρα της και την αφήσεις να αναρριχηθεί. Μπορείς να την περιορίσεις στα επίπεδα που σε βολεύει, κλαδεύοντας τη προσεκτικά.Θεωρείται πως πρέπει να αποφεύγει τα χειμωνιάτικα μπαλκόνια, γιατί δεν αντέχει σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η στεφανωτή χρειάζεται χώμα με καλή αποστράγγιση για να αναπτυχθεί, όπως και συχνό πότισμα με μικρές ποσότητες νερού. Επίσης, χρειάζεται λίπανση με υδατοδιαλυτό λίπασμα όλο το χρόνο, εκτός από το καλοκαίρι, μια φορά το μήνα. Είναι ένα φυτό που πραγματικά αξίζει να έχεις στο χώρο σου. Ωστόσο, είναι ένα από τα μεγάλα φυτά εσωτερικού χώρου που χρειάζονται αρκετή φροντίδα. Έτσι, ίσως χρειαστείς τις συμβουλές ενός επαγγελματία κηπουρού για να το διατηρήσεις υγιές.

Πηγή/Εικόνα:douleutaras.gr

Από:Δάφνη Γεωργαδάκη

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending