Connect with us

Lifestyle

9 Καλοκαιρινές Κατασκευές για να διακοσμήσεις το Σπίτι σου με στυλ!

Η καλοκαιρινή διακόσμηση του σπιτιού είναι μια δημιουργική και πολύ ψυχαγωγική απασχόληση. Είναι μια ευκαιρία για να βάλεις στο χώρο σου χαρούμενα χρώματα και σχέδια, αλλά και πολλές χειροποίητες κατασκευές από μικρούς θησαυρούς που βρήκες στις διακοπές σου. Κοχύλια, όστρακα, βότσαλα, αχινοί και άλλα πολλά στοιχεία της θάλασσας είναι πολύτιμοι σύμμαχοι σου στο να φτιάξεις καλοκαιρινές κατασκευές. Με αυτές τις χειροποίητες κατασκευές μπορείς να διακοσμήσεις το σπίτι σου, αλλά και να προσφέρεις δώρα τεράστιας συναισθηματικής και αισθητικής αξίας στους αγαπημένους σου.

Τι είδους καλοκαιρινές κατασκευές να φτιάξεις; Θεωρητικά, οι επιλογές σου είναι ποικίλες και διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το κόστος, αλλά και ως προς το βαθμό δυσκολίας που έχει η κατασκευή τους. Για παράδειγμα, είναι πιο εύκολο να διακοσμήσεις ένα βάζο με κοχύλια και όστρακα, παρά να φτιάξεις ένα ψηφιδωτό. Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό να σκέφτεσαι τι ταιριάζει περισσότερο στο γούστο σου και να πράττεις αναλόγως. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα των χειροποίητων καλοκαιρινών κατασκευών είναι το σχετικά μικρό κόστος τους, εφόσον η βασική ύλη είναι μικρο- αντικείμενα που βρίσκεις στις παραλίες μας.

Θέλεις να βρεις μερικές όμορφες ιδέες για να διακοσμήσεις το σπίτι σου με χειροποίητες καλοκαιρινές κατασκευές; Συγκεντρώσαμε για σένα τις αγαπημένες μας ιδέες για να σε εμπνεύσουμε.

9 φανταστικές χειροποίητες καλοκαιρινές κατασκευές για να διακοσμήσεις το σπίτι σου!

1. Κορνίζα για φωτογραφίες

Οι κορνίζες είναι από τα ομορφότερα, αλλά και πιο χρήσιμα διακοσμητικά στοιχεία για το σπίτι. Κοσμούν τοίχους, τραπεζάκια και κλείνουν μέσα τους τις φωτογραφίες των αγαπημένων μας προσώπων. Λοιπόν, γιατί να μην έχεις τις πιο ξεχωριστές κορνίζες που ταιριάζουν στην καλοκαιρινή σου διακόσμηση; Ας δούμε έναν εύκολο τρόπο για να φτιάξεις τις ωραιότερες καλοκαιρινές κορνίζες. Θα χρειαστείς μερικές κορνίζες της επιλογής σου, ιδανικά ξύλινες. Επίσης, χρειάζεσαι μικρά βότσαλα, κοχύλια και άλλα διακοσμητικά της επιλογής σου. Τέλος, χρειάζεσαι μια πολύ δυνατή υγρή κόλλα (π.χ. Super glue). Σε κάθε κορνίζα, κόλλησε μερικά διακοσμητικά στοιχεία, ώστε να της δώσεις καλοκαιρινή διάθεση. Άφησε τα να στεγνώσουν λίγο και οι κορνίζες είναι έτοιμες για χρήση!

2. Κεράκια από όστρακα

Αυτά τα τόσο ξεχωριστά κεράκια είναι από τις αγαπημένες καλοκαιρινές κατασκευές, ιδανικές για μπαλκόνια, αλλά και για το σπίτι. Μοιάζουν με ρεσό, αλλά έχουν την πιο καλοκαιρινή διάθεση. Η βάση των κεριών φτιάχνεται από σκληρά όστρακα και κελύφη, συνήθως με μεσαίο πλάτος και βάθος. Για την κατασκευή αυτή, θα χρειαστείς ακόμα λιωμένη παραφίνη, φιτίλι, βάση για φιτίλι και χρώματα για κερί. Για αρχή, βάζεις την παραφίνη σε ένα κατσαρολάκι και τη βράζεις σε μπεν μαρί. Μπεν μαρί σημαίνει, πως βάζεις την παραφίνη σε ένα σκεύος και το σκεύος αυτό το βάζεις μέσα σε ένα άλλο σκεύος, γεμάτο με νερό.

Ο σκοπός είναι η παραφίνη να μην έρθει σε άμεση επαφή με τη φωτιά, γιατί υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης. Βράζεις την παραφίνη σε χαμηλή φωτιά και μετά την αναμειγνύεις με χρώματα για κερί της επιλογής σου. Αντί γι’ αυτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και χρώματα ζαχαροπλαστικής για να χρωματίσεις την παραφίνη. Στη συνέχεια, βάζεις λίγη παραφίνη σε κάθε όστρακο και προσθέτεις το φυτίλι. Όταν η παραφίνη στεγνώσει μέσα στα όστρακα, τα κεράκια σου είναι έτοιμα!

3. Στεφάνι από κοχύλια

Ίσως έχεις συνηθίσει στην ιδέα του στεφανιού της πρωτομαγιάς που κρεμάμε στην εξώπορτα του σπιτιού. Το στεφάνι αυτό στολίζεται, κατά κύριο λόγο, με λουλούδια. Έπειτα, έχουμε φθινοπωρινά στεφάνια με αποξηραμένα φυτά και φύλλα, τα οποία δίνουν χάρη στη φθινοπωρινή διακόσμηση του σπιτιού. Λοιπόν, γιατί να μην ενισχύσεις και την καλοκαιρινή σου διακόσμηση με ένα στεφάνι από κοχύλια και βότσαλα; Πρόκειται για μια από τις ομορφότερες καλοκαιρινές κατασκευές, η οποία δε χρειάζεται πολύ κόπο. Χρειάζεσαι μια βάση για το στεφάνι, όπως κλαδάκια δεμένα σε σχήμα κυκλικό. Πώς θα στερεώσεις πάνω στη βάση τα στολίδια σου; Μπορείς να τα τρυπήσεις και να τα περάσεις σε κλαδιά. Από την άλλη πλευρά, μπορείς να τα κολλήσεις με μια πολύ ισχυρή υγρή κόλλα. Χρησιμοποίησε στολίδια σε διάφορα χρώματα και σχέδια για να έχεις ένα εντυπωσιακό στεφάνι.

4. Πίνακας με ντεκουπάζ

Η τεχνική του ντεκουπάζ είναι ένας εύκολος τρόπος να φτιάξεις διάφορα διακοσμητικά στοιχεία για το σπίτι. Στην ίδια κατηγορία κατατάσσονται και οι καλοκαιρινές κατασκευές. Για παράδειγμα, μπορείς να φτιάξεις φανταστικούς πίνακες για να διακοσμήσεις του τοίχους του σπιτιού με καλοκαιρινή διάθεση. Θα χρειαστείς καμβά, χαρτιά με διάφορα καλοκαιρινά σχέδια, κόλλα για ντεκουπάζ και κυρίως, καλή διάθεση. Επίσης, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ακρυλικά χρώματα για να κάνεις τους πίνακες σου πιο ζωντανούς και αληθοφανείς. Θέλεις να μάθεις αναλυτικές οδηγίες για το πώς μπορείς να φτιάξεις πίνακες για το σπίτι πανεύκολα με την τεχνική του ντεκουπάζ; Διάβασε το άρθρο που ετοιμάσαμε για σένα με τίτλο: Ντεκουπάζ σε καμβά: Φτιάξε τους δικούς σου πίνακες σε 7 εύκολα βήματα!

5. Μαγνητάκια ψυγείου

Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ήδη κάποια μαγνητάκια για το ψυγείο. Είναι μια ενδιαφέρουσα νότα στη διακόσμηση της κουζίνας, την οποία τείνουμε να μην προσέχουμε πολύ. Κι όμως, ακόμα και τα μαγνητάκια μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της καλοκαιρινής ατμόσφαιρας του σπιτιού σου. Για παράδειγμα, μπορείς να φτιάξεις τα δικά σου μαγνητάκια σε σχήμα καραβιών. Τα σχέδια μπορείς να τα φτιάξεις ζωγραφίζοντας πάνω σε χαρτόνι, ή και σε κομμάτια ξύλου. Αυτά μπορείς να τα κολλήσεις με ισχυρή κόλλα πάνω σε μικρά μαγνητάκια γενικής χρήσης. Μικρά μαγνητάκια θα βρεις σε καταστήματα με είδη χειροτεχνία. Για να ολοκληρώσεις τα μαγνητάκια σαν καλοκαιρινές κατασκευές, απλά κόλλησε τη μια πλευρά του μαγνήτη πάνω στο σχέδιο που έφτιαξες και την άλλη πλευρά τοποθέτησε τη στο ψυγείο.

6. Ζωγραφισμένα βότσαλα

Αλήθεια, ξέρεις πόσο όμορφα διακοσμητικά χώρου μπορούν να γίνουν τα απλά βότσαλα και οι πέτρες που βρίσκεις στην παραλία; Μερικές φορές, τυχαίνει να βρεις βότσαλα που έχουν ένα ξεχωριστό χρώμα, ή σχήμα. Αυτά, μπορεί να τα τοποθετήσεις έτσι κι αλλιώς σε στρατηγικά σημεία μέσα στο σπίτι για τη διακόσμηση σου. Αλλά ακόμα κι αν δε βρεις παράξενα και ιδιαίτερα βότσαλα, μπορείς να τα μεταμορφώσεις μόνος/ -η σου! Πάρε λεπτά πινέλα, χρώματα για πέτρα και όλη σου τη δημιουργικότητα και φτιάξε τα πιο όμορφα βότσαλα. Επίσης, μην ξεχνάς ότι μπορείς να διακοσμείς τα βότσαλα σου με άλλα στοιχεία της θάλασσας, όπως κοχύλια και αχινούς. Έτσι, γίνονται πιο περίπλοκα και εντυπωσιακά.

 

7. Γλάστρες με κοχύλια

Μια από τις πιο δημιουργικές καλοκαιρινές κατασκευές για το μπαλκόνι, ή τον κήπο σου είναι να διακοσμήσεις τις γλάστρες σου με στοιχεία της θάλασσας. Ειδικά οι γλάστρες μικρών διαστάσεων είναι ιδανικές για να εκφραστείς καλλιτεχνικά, με την έννοια ότι έχεις να καλύψεις μικρότερη επιφάνεια. Λοιπόν, πώς θα κάνεις καλοκαιρινές κατασκευές χρησιμοποιώντας μια γλάστρα; Μια λύση είναι πάντα να της προσθέσεις χρώμα. Για παράδειγμα, μπορείς να πάρεις μπλε μπογιά και να σχηματίσεις μια κυματιστή γραμμή, ώστε να μοιάζει περισσότερο με καλοκαιρινό τοπίο. Έπειτα, πάρε ένα μολύβι και σχεδίασε σε ποια σημεία θα ήθελες να βάλεις κοχύλια και βότσαλα. Τέλος, κόλλησε τα κοχύλια και τα βότσαλα πάνω στη γλάστρα με μια ισχυρή κόλλα. Αξίζει να το δοκιμάσεις!

8. Διακοσμητικό καραβάκι

Πώς θα σου φαινόταν, αν έφτιαχνες ένα υπέροχο καράβι για να στολίσεις το τζάκι σου, ή κάποιο τραπεζάκι στο σπίτι; Σίγουρα, αυτή η κατασκευή είναι πιο δύσκολο να υλοποιηθεί, καθώς πρέπει να έχεις και κάποιες γνώσεις ξυλουργικής. Οι γνώσεις ξυλουργικής θα σου χρειαστούν για να σμιλέψεις το κομμάτι του σκαριού, αλλά και τα κατάρτια. Επίσης, χρειάζεσαι μια βάση, πάνω στην οποία θα τοποθετήσεις το καράβι σου για να στέκεται. Τέλος, υπάρχει το πιο εύκολο κομμάτι, το οποίο είναι η ζωγραφική. Θα χρειαστείς χρώματα για ξύλο, ή τέμπερες και ένα λεπτό πινέλο. Με αυτά, θα χρωματίσεις λεπτομέρειες πάνω στο καράβι, κάνοντας το να μοιάζει ρεαλιστικό. Αν θέλεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και μικρά κομμάτια υφάσματος με σπάγγο για να φτιάξεις τα πανιά του πλοίου.

9. Βάζο με άμμο & κοχύλια

Φυσικά, υπάρχουν και οι πιο εύκολες καλοκαιρινές κατασκευές, όπως αυτή που προτείνουμε εδώ. Αν σου φαίνεται πολύ δύσκολη η δημιουργία ενός καραβιού για να διακοσμήσεις το τζάκι, μπορείς να βάλεις και ένα βάζο σε βάση για εξίσου κλασική και υπέροχη αισθητική. Θα χρειαστείς ένα διάφανο βάζο σε κυκλικό σχήμα, ή μια γυάλα με φαρδύ στόμιο. Το βάζο σου μπορεί να κλείνει με απλό καπάκι. Όμως, το άνοιγμα με φελλό προσφέρει ακόμα πιο καλοκαιρινό αποτέλεσμα.

Πρόκειται να το στηρίξεις σε οριζόντια θέση, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζεσαι μια βάση για να μείνει σταθερό. Η βάση αυτή μπορεί να είναι ξύλινη, ή από φελλό. Γυρίζεις το βάζο οριζόντια και το γεμίζεις ως τη μέση με άμμο από τη θάλασσα, ή τεχνητή άμμο που βρίσκεις σε καταστήματα με είδη χειροτεχνίας. Έπειτα, τοποθετείς μέσα στο βάζο κοχύλια, ζωγραφισμένα, ή όχι, βότσαλα και όστρακα. Κλείνεις το βάζο και το τοποθετείς σε οριζόντια θέση πάνω στη βάση του.

 

Από:Δάφνη Γεωργαδάκη

Πηγή:douleutaras.gr

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending