Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αφροδίτη Κράβαρη «Άλμα…Στα Ασφαλιστικά»

Το έντονο γέλιο της κατακλύζει το χώρο. 

Η αύρα της είναι τόσο θετική που θαρρείς πως έχει το κοκκαλάκι της νυχτερίδας. 

Σε τραβάει δίπλα της σα μαγνήτης.

Αν και είναι ο digital ανθρωπός σου, εκείνη συνεχίζει να γράφει με μολύβι και χαρτί σε κόλλες τετραδίου και κρατάει σημειώσεις με καλλιτεχνικά γράμματα σα να ζει σε άλλη εποχή.

Το κινητό της το βάζει στο αθόρυβο μόλις καθίσεις να της μιλήσεις για δουλειά.

Σε κοιτάει πάντα στα μάτια και δε θα διστάσει στιγμή να σου πει ευθαρσώς αυτό που σκέφτεται.

Η Αφροδίτη Κράβαρη είναι το κορίτσι που θα σου στήσει επικοινωνιολογικά μια ολόκληρη καμπάνια, θα σχεδιάσει τα μηνύματά σου, θα γράψει τους λόγους σου, θα σου «τρέξει» τα socialmedia, θα ασχοληθεί με τα εικαστικά…μέχρι και με το ντύσιμο και το στήσιμό σου ανά εκδήλωση.

Άφησε  πίσω το epixeiro.gr & κάνει το άλμα μπαίνοντας σε αχαρτογράφητα νερά.

Ως PR & Brand Communications στο IFAAcademy, μου μιλάει με πάθος για το νέο αυτό ξεκίνημα κι αν μέχρι χθες δε γνώριζε τίποτα περί ασφαλιστικών, αν την ακούσεις θαρρείς πως ασχολείται χρόνια.

 

Πες μου με απλά λόγια τι είναι το IFAAcademy.

Α.Κ: Το IFAAcademy είναι ένας εκπαιδευτικός και ερευνητικός οργανισμός εξειδικευμένος στην εκπαίδευση ασφαλιστικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων. Στην ουσία του, στοχεύει στον επανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της εικόνας και του ρόλου του ασφαλιστικού συμβούλου. Δε ξέρω αν μπορώ να στο πω με απλούστερα λόγια, αλλά τα καινοτόμα software του εντοπίζουν όλους τους ασφαλίσιμους κινδύνους είτε πρόκειται για φυσικό πρόσωπο ή για επιχείρηση, τους μετράνε με επιστημονικό τρόπο αξιοποιώντας ταυτόχρονα και στατιστικά δεδομένα και από αυτή τη μέτρηση προκύπτει η προτεραιοποίηση & ποσοτικοποίηση των κινδύνων. Έτσι κάθε οικογένεια & επιχείρηση γνωρίζει το risk profile της & πώς μπορεί να αντιμετωπίσει τους κινδύνους αξιοποιώντας τα εργαλεία της ασφάλισης. Με αυτό τον τρόπο το budget κατευθύνεται αποτελεσματικά και επιστημονικά στους σημαντικότερους κινδύνους κι όχι μόνο σε αυτά που ήταν στο παρελθόν γνωστά.

Τι σχέση έχεις με τον ασφαλιστικό θεσμό;

Α.Κ: Καμία. Αυτό είναι το πιο γοητευτικό κομμάτι. Ο ορίζοντας που ανοίγεται μπροστά σου σε κατευθύνσεις που δεν είχες φανταστεί, που δεν ενδιαφερόσουν και που πίστευες πως είναι πολύ έξω από σένα. Τα τελευταία χρόνια έχω μάθει πως η ζωή είναι απίστευτα δυναμική, αλλάζει, μεταμορφώνεται και σε παίρνει μαζί της για να σε πάει εκεί που πρέπει να είσαι. Αυτό που στο παρελθόν δεν υπήρχε στο μυαλό μου ως πιθανότητα, τώρα απασχολεί όλο το είναι και το χρόνο μου. Έμαθα ως τώρα για τον ασφαλιστικό θεσμό πως είναι ένας από τους σημαντικότερους & πολυπληθείς κλάδους με τεράστια δυναμική. Αυτό που προσπαθεί να αλλάξει το Academy είναι η παγιωμένη αντίληψη που έχει ο πολίτης για τον ασφαλιστικό σύμβουλο ως πωλητή με μεθοδολογίες βασισμένες στο Risk Management & τη νευροβιολογία. Αν το καλοσκεφτείς, το να εκπαιδεύσεις έναν εν ενεργεία ασφαλιστικό σύμβουλο και να τον μετατρέψεις -δίνοντάς του πιστοποίηση- σε Insurable Risk Manager, είναι πρωτοπορία. Το να κατανοηθεί η ανάγκη αυτή είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο, αλλά οι πρώτοι που θα ανοίξουν το δρόμο θα είναι κι εκείνοι που θα αλλάξουν το θεσμό. Σπας το status quo & αυτό για μένα είναι τεράστια πρόκληση.

Ποια είναι η στρατηγική σου για το brand του IFAAcademy;

Α.Κ: Εξωστρέφεια. Εξωστρέφεια. Εξωστρέφεια. Μια επαναστατική ιδέα που μπορεί να αλλάξει εξ’ ολοκλήρου ένα θεσμό και να τον οδηγήσει σε μια νέα εποχή, χρειάζεται ως επί το πλείστον διεθνή αναγνωρισιμότητα. Μέλημά μου είναι μέσω του digital να εκμεταλλευτούμε όλες τις τεχνολογίες, όπου σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα υπηρεσιών θα οδηγήσει στο να μαθευτεί το Academy σε κάθε ενδιαφερόμενο. Επειδή όμως πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη μνεία στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης γιατί ο ενήλικας επαγγελματίας που επιλέγει να δώσει τα χρήματά του για επιπλέον προσωπική εκπαίδευση και εξειδίκευση, αναμένει από σένα αξιοπιστία, συνέπεια και ποιότητα. Αυτό επικοινωνιολογικά είναι δύσκολο να διαδοθεί στον κόσμο γι’ αυτό και προσωπικά θα ήθελα να μιλούν οι απόφοιτοι για το Academy κι όχι εμείς οι ίδιοι. Το Word of Mouth είναι εκείνο που στο τέλος της μέρας σε κατατάσσει ανάμεσα σε αυτούς που αξίζει να παραμείνουν ή όχι.

Μέρος της δουλειάς σου είναι η κριτική: να «διορθώνεις» τους άλλους, να προωθείς τα δυνατά τους σημεία και να αντιμετωπίζεις με επιδέξιο τρόπο τα προβλήματά τους. Τι γίνεται με την αυτοκριτική σου όμως;

Α.Κ: Είμαι πολύ αυστηρή. Δε νομίζω να υπάρχει πιο αυτοκαταστροφικό άτομο από μένα. Είμαι ικανή να τιμωρήσω τόσο πολύ τον εαυτό μου μέχρι να μην υπάρχει περιθώριο για κάτι άλλο. Έτσι είμαι και στη δουλειά μου. Μερικές φορές κοιτάζω πράγματα που έχω κάνει και δε μου αρέσουν καθόλου. Λέω στον εαυτό μου θα κάτσεις εδώ μέχρι να γίνει τέλειο. Δε θα κοιμηθείς αν δεν τελειώσει. Δε θα καταπιαστείς με τίποτα άλλο μέχρι να νιώθεις περήφανη γι’ αυτό που παρέδωσες. Μέσα μου ξέρω καλά πως αν είχα περισσότερο χρόνο και καλύτερες συνθήκες θα έδινα πολύ καλύτερα αποτελέσματα γενικά. Ούτως η άλλως η δουλειά μου χρειάζεται έμπνευση, δημιουργικότητα και φαντασία. Δε βάζεις ένα κέρμα στο μηχάνημα και σου κατεβάζει παραδοτέο, ούτε γυρνάς ένα διακόπτη και έχεις έτοιμο στο mail σου ένα ολόκληρο άρθρο. Υπάρχουν φορές που είμαι χείμαρρος &ασταμάτητη, υπάρχουν κι άλλες όμως που κάνω κάτι αναγκαστικά γιατί απλά πρέπει να γίνει. Επομένως, η αυτοκριτική μου είναι μεγάλη, επίπονη και στηρίζεται σε πολύ μεγάλη πειθαρχία.

Είσαι χωρίς αμφιβολία από τα πιο δημοφιλή κορίτσια στα social media & σε γνωρίζει αρκετός κόσμος λόγω της δουλειάς σου. Έχεις προφίλ σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες, τις οποίες διατηρείς ενεργότατες. Σχεδιάζεις από πριν όσα αναρτάς; Πόσο πολύ προσέχεις όσα γράφεις;

Α.Κ: Από παιδί έχω ένα έμφυτο ταλέντο οτιδήποτε γράφω να είναι εξαρχής προσεγμένο. Έχω μια έμφυτη τάση στη γραφή κάθε είδους είτε αυτό είναι ένα μήνυμα, μια έκθεση, ένα άρθρο, ένα τραγούδι, ένα βιβλίο. Έχω μια ασταμάτητη ροή που κατά μαγικό τρόπο ενώνει ομοιόμορφα τις λέξεις, σχηματίζει νόημα και εκπέμπει συναίσθημα. Θυμώνω αν χρειαστεί να διορθώσω κείμενά μου. Δε σκέφτομαι ποτέ από πριν τι θα γράψω. Και στις ομιλίες και στα status μου είμαι αυθόρμητη, ειλικρινής, άμεση και συναισθηματική κι αυτό πιστεύω εκτιμάται. Διατηρώ ενεργά τα προφίλ γιατί δε γίνεται να πρεσβεύεις την επικοινωνία χωρίς να επικοινωνείς με τον κόσμο. Η αλήθεια είναι πως θα ήθελα να είναι περισσότεροι αυτοί που αλληλεπιδρούν μαζί μου, ακόμα κι αν υπάρχει διαφωνία. Λόγω δουλειάς γνωρίζω αν ένα status μου πυροδοτήσει σχόλια, αλλά μου αρέσει πολύ αυτό γιατί είμαι εκ φύσεως προκλητική και θέλω να υπάρχει διάδραση είτε μιλάμε για γραπτό λόγο είτε για προφορικό σε live επαφή με το κοινό.

Έχω παρατηρήσει πως θυμώνεις με τη μη ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας. Τι είναι αυτό που σε θυμώνει και γιατί;

Α.Κ: Ισχύει. Γνωρίζω 4 γλώσσες, αλλά δε συγκρίνω καμιά με τα ελληνικά. Ο πλούτος της γλώσσας μας είναι αξεπέραστος. Εκνευρίζομαι πολύ με την ορθογραφία, την παθητική φωνή στα ρήματα, με το πότε και αν βάζουμε “ν” στα άρθρα, με τη σύνταξη… Δε θυμώνω με τους ανθρώπους που δε μπόρεσαν ή δεν είχαν μια επαρκή εκπαίδευση. Θυμώνω με τους αυτοαποκαλούμενους διδάκτορες που δε μπορούν να γράψουν μια σωστά ορθογραφημένη λέξη. Θυμώνω και με την υπεραπλούστευση της νέας ελληνικής. Μου χτυπάς ευαίσθητη χορδή. Κάνω πολύ συχνά καυγάδες για αυτό το ζήτημα. Έχω εκπαιδεύσει πολλά άτομα (φοιτητές, εκκολαπτόμενους δημοσιογράφους ακόμα και ήδη επαγγελματίες) στη δημιουργία περιεχομένου, στο τι αρέσει στον κόσμο, στους «πιασάρικους» τίτλους, στην εύρεση πρωτότυπων λέξεων κτλ. Θέλω αν το παίζεις μάγκας, να είσαι κιόλας. Να μου το δείχνεις στα γραπτά σου. Δε μπορεί να είσαι δάσκαλος και να διορθώνω την ορθογραφία στα κείμενά σου. Απλά δε γίνεται. Δε θα δεις ποτέ ανορθόγραφο post ή άρθρο μου & αν αυτό συμβεί θα ζητήσω εντίμως δημόσια συγγνώμη.

Η επικοινωνία είναι ταλέντο;

Α.Κ: Ναι, μεγάλο! Η άνεσή σου, ο τρόπος που θα σταθείς, θα δώσεις και θα σφίξεις το χέρι σου για χειραψία, η γλώσσα του σώματός σου, η ματιά σου, το χαμόγελό σου, οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσεις, η αύρα σου στο χώρο, το σωστό μήνυμα τη σωστή στιγμή στον κατάλληλο παραλήπτη, όλα είναι ταλέντο. Όσα και να διαβάσεις περί επικοινωνίας και μεταφορά προφορικών ή γραπτών μηνυμάτων, δε θα μάθεις τίποτα αν δεν είσαι «φτιαγμένος» να «αγγίζεις» το συνομιλητή σου με το είναι σου. Δια ζώσης μπορεί να γίνει με τα μάτια σου, την κίνηση των χεριών σου, τον τόνο της φωνής σου ή το ύφος σου.

Πόσο εύκολος είναι όμως ο γραπτός λόγος ή ακόμα και η σιωπή σου; Έχω μάθει πως στη σιωπή ακούς τα δυνατότερα μηνύματα. Η γλώσσα του σώματος δεν κάνει ποτέ λάθη. Ξέρω πολλούς που έχουν πολλές γνώσεις περί επικοινωνίας, αλλά αν τους βάλεις στο stage να πουν δυο λόγια κομπιάζουν, χάνουν τα λόγια τους, τρέμουν ολόκληροι. Η ουσία είναι να νιώθεις πως αυτή η επικοινωνία είναι φυσική επέκταση του εαυτού σου. Άρα, ναι, η επικοινωνία είναι ταλέντο.

Το ντύσιμο είναι επικοινωνία; Τι θα φορούσες σε μια δεξίωση;

Α.Κ: Προφανώς! Είναι επικοινωνία και χροιά προσωπικότητας. Κάθε χρώμα και στυλ επιλογής αντικατοπτρίζει τη διάθεσητης μέρας, τις διαθέσεις μας απέναντι στον άλλο, την προσωπικότητά μας και την περίσταση στην οποία καλούμαστε να παρευρεθούμε. Σε συνδυασμό με τη γλώσσα του σώματος, εκπέμπει επικοινωνιολογικά πολλά μηνύματα. Σε μια δεξίωση θα φορούσα κάτασπρο κοστούμι με γιλέκο/παντελόνι ή πολύ μακρύ επίσημο μαύρο στράπλες φόρεμα.

 

Πόσες πόρτες σου έχει ανοίξει το γεγονός πως είσαι μια εντυπωσιακή γυναίκα;

Α.Κ: Θα σου πω. Kαμιά πόρτα επαγγελματικά δεν ανοίγει έτσι…κι αν άνοιγε, θα έκλεινε σύντομα αν δεν ήμουν σωστή επαγγελματίας. Κανείς δε σε βάζει στην επιχείρησή του γιατί είσαι ωραίος- εκτός αν είσαι μοντέλο κι εκείνος έχει πρακτορείο μοντέλων. Η επιλογή ενός συνεργάτη πρέπει να πληροί πολλές προδιαγραφές βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα γιατί αντιπροσωπεύει την επιχείρηση & την εικόνα σου. Η εμφάνιση μπορεί να βοηθήσει ανά περιπτώσεις ανάλογα το επάγγελμα, αλλά δεν είναι στοιχείο για να παρθεί απόφαση πρόσληψης. Υπάρχουν περιπτώσεις που με προσεγγίζουν με πρόσχημα τα επαγγελματικά, αλλά οι περιπτώσεις αυτές μπαίνουν με το καλημέρα στα Trash.

Έχεις φοβηθεί ποτέ μη χάσεις τη δουλειά σου;

Α.Κ:  Έχω ευχηθεί να μην τελειώσει κάποια συνεργασία γιατί γουστάρω τόσο πολύ την ιδέα, τους ανθρώπους, το κλίμα και τα λεφτά. Αλλά ποτέ δε φοβήθηκα μη χάσω τη δουλειά μου. Αν κοιτάξω πίσω, ίσως να το έχω προκαλέσει κιόλας γιατί θεώρησα πως το συγκεκριμένο κεφάλαιο έχει κλείσει, έχει κάνει τον κύκλο του, όλες οι πλευρές έχουν δώσει το καλύτερο που μπορούσαν, επομένως κοιτάμε μόνο μπροστά. Θέλω να διατηρώ καλές σχέσεις με όλους όσους έχω συνεργαστεί γιατί θεωρώ πως δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Να φανταστείς έχω ζητήσει από άνθρωπο να με απολύσει γιατί δεν του κάνω. Άλλα ήθελα εγώ, άλλα εκείνος- είχαμε διαφορετική οπτική. Δεν είναι κακό να έχεις άλλη οπτική, διαφορετικά όλοι θα ήμασταν ίδιοι. Κακό είναι κάποιος να προσπαθεί να σε αλλάξει και να σου επιβάλλει αυτό που θέλει ο ίδιος. Θέλω εκεί που βρίσκομαι να γουστάρουμε όλοι μαζί, να περνάμε καλά, να υπάρχει εμπιστοσύνη, αμοιβαία έμπρακτη εκτίμηση και να προχωράμε μπροστά βάζοντας μεγάλους στόχους. Δε μ’ αρέσουν οι μετριότητες. Αν δεν είμαι πολύ καλά εκεί που είμαι, δε θέλω να είμαι. Και ως γνωστό, δεν είμαι δέντρο, άρα κινούμαι, άρα προχωρώ.

Τι ρόλο έχει παίξει η τύχη στη μέχρι σήμερα επαγγελματική σου πορεία;

Α.Κ: Μηδενική. Με την τύχη δεν ήμασταν ποτέ φίλες. Εκείνη ήθελε να μπει στο δρόμο μου κι εγώ δεν την έχω αφήσει ποτέ. Δε ξέρω αν πιστεύω στη τύχη. Έχω δει ανθρώπους στο δρόμο μου που χωρίς κόπο, προσπάθεια ή θέληση, έχουν πράγματα για τα οποία άλλοι μπορεί να παλεύουν μια ζωή. Δε χρειάστηκε να παλέψουν για τίποτα. Από αυτή την άποψη, θα μπορούσα να πιστέψω στην τύχη. Πιστεύω όμως στη δύναμη του μυαλού του ανθρώπου & στο κάρμα. Είναι λίγο μπερδεμένο όλο αυτό. Θεωρώ πως αν είναι να συμβεί κάτι, είτε το αποφύγεις, είτε το καθυστερήσεις, είτε το αμελήσεις, θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου και με τρόπο περίεργο και ανατρεπτικό θα γίνει. Ίσως και όλες σου οι κινήσεις (οι αναβλητικότητές σου, οι καθυστερήσεις, τα προβλήματα, οι αποφάσεις σου) να οδεύουν ασυνείδητα στο να γίνει. Καθετί συμβαίνει για συγκεκριμένο λόγο που πάντα σε οδηγεί σε αυτό που είναι γραμμένο να συμβεί…συν Αθηνά και χείρα κίνει βέβαια. Ανοίγεις μεγάλη συζήτηση τώρα. Αν εγώ είναι γραμμένο να παραμείνω μια ταπεινή επικοινωνιολόγος, όσο κι αν προσπαθήσω, όσους κι αν γνωρίσω, όσες επαφές κι αν κάνω, σε όσες ομιλίες κι αν μιλήσω, όση έκθεση κι αν μου κάνετε, δε θα γίνω ποτέ εξώφυλλο στους Times ή εκατομμυριούχος στη λίστα με τις ισχυρότερες γυναίκες στον κόσμο. Είναι ένα αστείο παράδειγμα αλλά περιγράφει επακριβώς αυτό που θέλω να πω σχετικά με το κάρμα. Κάποια πράγματα είναι γραφτό ή όχι να γίνουν. Σαν το παρελθόν να σε προετοιμάζει για να συναντηθείς με το μέλλον σου.

Είσαι ελεγκτική;

Α.Κ: Ναι πάρα πολύ, ο,τιδήποτε θέλει η ψυχή μου δε μπορώ να το αφήσω στην τύχη.

Θα ασχοληθείς ποτέ με την πολιτική ή τα κοινά;

Α.Κ: Είχα κάνει κάποιες απόπειρες παλιότερα, αλλά η απάντηση είναι όχι. Δε θέλω να ασχοληθώ με την πολιτική γιατί εκνευρίζομαι αφάνταστα. Γι’ αυτό το λόγο δεν αναλαμβάνω ως πελάτες πολιτικά πρόσωπα αν και έχω μεγάλο ταλέντο στην πολιτική επικοινωνία. Δε μου ταιριάζει. Περισσότερο κακό θα έκανα παρά καλό στα πρόσωπα αυτά και φυσικά στον εαυτό μου αν το αποφάσιζα, καθώς είμαι απόλυτα εριστική και πολύ κουρασμένη να βλέπω αυτόν τον τόπο να χάνεται στα αζήτητα εξαιτίας ανύπαρκτων και ανεπαρκών προσώπων να κυβερνήσουν.

Επιτυχία ή λεφτά;

Α.Κ: Επιτυχία.

Με τι χαλαρώνεις;

Α.Κ: Με χαλαρώνουν οι άνθρωποι μου, η φωτογραφία, ένα καλό βιβλίο, η οδήγηση, η κολύμβηση, το τζάκι, ένα καλό κρασί και τα ταξίδια (περιπετειώδη ή χαλάρωσης) ώστε να αλλάζω παραστάσεις.

Οικογένεια ή καριέρα;

Α.Κ: Είμαι γυναίκα. Μπορώ τα πάντα ταυτόχρονα και αποτελεσματικά! Όταν έρθει η ώρα, αν το θέλω πραγματικά, όλα θα λειτουργούν ρολόι.

Άντρες ή γυναίκες συνεργάτες;

Α.Κ: Άντρες.

Μπροστά ή πίσω από τα φώτα;

Α.Κ: Και τα δύο, ανάλογα τη συνθήκη.

Έκθεση ή privacy στην προσωπική ζωή στα socialmedia;

Α.Κ: Privacy κατηγορηματικά! Δεν έχω ανακοινώσει ποτέ δημόσια  κάτι απ’ την προσωπική μου ζωή, επομένως όταν θα το κάνω σημαίνει αφενός πως θα έχω κάτι σημαντικό να πω& αφετέρου πως θα είμαι απόλυτα σίγουρη για την απόφασή μου. Δε θα δεις ποτέ στα προφίλ μου έκθεση προσωπικών στιγμών μου, εκτός από στιγμές με φίλους.

Ποια είναι η υψηλότερη θέση που σου έχει προσφερθεί μέχρι σήμερα;

Α.Κ: GeneralManager.

Πως τραβάει κάποιος την προσοχή σου επαγγελματικά;

Α.Κ: Δύσκολα. Ξεσκαρτάρω μέσα στην πρώτη βδομάδα επικοινωνίας τα άτομα με τα οποία μπορώ να μιλήσω και να συνεννοηθώ. Υπάρχει μεγάλη ένδεια επικοινωνίας. Εκτιμώ πολύ τη συνέπεια στα λόγια και στις πράξεις, επομένως για να έχεις την προσοχή μου θα πρέπει να είσαι επαγγελματίας. Εκνευρίζομαι απίστευτα αν μου ακυρώσεις ραντεβού ή αν δεν τηρείς χρονοδιαγράμματα. Σε θεωρώ αναξιόπιστο και έχεις βλάψει την εικόνα σου απέναντι μου πριν καν συνεργαστούμε.

Ποια είναι η καλύτερη κατηγορία πελατών σου;

Α: Celebrities, coaches, εκπαιδευτικοίφορείς&retailbrands

Γιατί δεν έχεις τη δική σου επιχείρηση ως σήμερα; Έχεις όλη τη γνώση & τα προσόντα, όλο το «πακέτο» που λέμε στην αγορά.

Α.Κ: Μόνος σου δεν πας ούτε στον παράδεισο. Η επιτυχία μιας επιχείρησης είναι οι άνθρωποι της. Το φιλότιμο, το μεράκι τους και η αγάπη τους για αυτό που κάνουν. Είναι δύσκολο να βρεις το συνοδοιπόρο που θα πω ότι θα κλείσω τα μάτια και θα του εμπιστευτώ το όραμα και τα όνειρά μου. Δεν αποκλείω τίποτα όμως. Δε ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον, αν και όπως σου προείπα δεν αφήνω τα πράγματα στην τύχη!

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Νατάσα Γρηγοράκη

Η Νατάσα Γρηγοράκη είναι συνιδιοκτήτρια ενός καταστήματος κινητής τηλεφωνίας “Γερμανός”, 15 χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης και συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business , τα τελευταία δύο χρόνια, που διαπραγματεύεται την επιχειρηματική ανισότητα στα δύο φύλα.

Είναι σύζυγος και μητέρα τριών αγοριών 20, 18 και 14 χρονών.

Είναι ένας συνδυασμός παραδοσιακής επιχείρησης, με μία κοινωνική επιχείρηση όπου και οι δύο έχουν στόχο τον άνθρωπο , την εξέλιξη και την επικοινωνία .

Η ενασχόληση της στο κατάστημα Γερμανός έχει πρωταρχικό σκοπό την εξυπηρέτηση των καταναλωτών σε λύσεις τεχνολογίας , νέων υπηρεσιών και προγραμμάτων επικοινωνίας .
Η δράση της στο Women Do Business, στοχεύει στην προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας , στην διαχείριση της ανισότητας της, καθώς επίσης και στην κατάργηση των στερεοτύπων .
Πώς παντρεύτηκαν αυτά τα δύο?
Οι πολλαπλοί ρόλοι στους οποίους πρέπει να ανταπεξέλθει επιτυχημένα μία γυναίκα ( εργαζόμενη, επιχειρηματίας, σύντροφος, σύζυγος, μητέρα), βιώνοντας το προσωπικά, ως πρώην στέλεχος επιχειρήσης, αλλά και ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης την ώθησαν στη δημιουργία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business, ως co- founder με την Έρη Παυλάκη ώστε να αλλάξει το ποσοστό της γυναικείας ένταξης στην επιχειρηματικότητα.

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Σίγουρα και οι δύο τομείς είναι εξελίξιμοι.

Οι τηλεπικοινωνίες, το διαδίκτυο, η τεχνολογία που στοχεύει στις έξυπνες λύσεις και εφαρμογές στην καθημερινότητα μας, στην εργασία ,στην ψυχαγωγία, στην έρευνα, καθώς επίσης και στην ανθρώπινη επικοινωνία, αποτελούν μία από τις πρωταρχικές ανάγκες του σημερινού/ ης επαγγελματίας και της σημερινής οικογένειας, προς εξοικονομήση του χρόνου και της ποιότητας ζωής τους.

Από την άλλη, η υποστήριξη, η ενδυνάμωση, η καθοδήγηση για την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας μιας γυναίκας- μέσω του Women Do Business- συνεισφέρει στην αύξηση της επιχειρηματικότητας με συνέπεια τη βελτίωση της οικονομίας μιας χώρας. Επιπλέον εξελίσσεται ο τομέας αυτός μεσω ευκαιριών που προκύπτουν με φρέσκες ιδέες και πρωτοποριακές κοινωνικές επιχειρήσεις όπου θα συμβάλουν σε λύσεις μεγάλων παγκόσμιων προβλημάτων.

-Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλαδα θεωρώ πως πρέπει να στοχεύει σε δύο παράγοντες..
Ο πρώτος παράγοντας αφορά την υποστήριξη σε γυναίκες- μητέρες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο επιχειρείν και όχι μόνο, χωρίς να ψάχνουν λύσεις για τα παιδιά τους οι οποίες έπρεπε να θεωρούνται δεδομένες.
Περισσότεροι κρατικοί παιδικοί σταθμοί για να μπορέσει μία γυναίκα να αφοσιωθεί στην επιχείρηση της, αλλά και να έχει στελέχη εργαζόμενες γυναίκες- μητέρες, που δεν θα σταματήσουν να εργάζονται λόγω έλλειψης βοήθειας για τα παιδιά τους.
Επιδόματα στήριξης σε όλες τις γυναίκες ανάλογα με το οικονομικό τους πλαίσιο, κυρίως για τα πρώτα χρόνια ανατροφής των παιδιών και δημιουργία κατάλληλων εργασιακών χωρών που θα συνυπάρχουν οι γυναίκες επιχειρηματίες με τα παιδιά τους.

Ο δεύτερος παράγοντας που μπορεί να αποτελέσει γερό θεμέλιο για την αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, είναι η ενημέρωση από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την κατάργηση των στερεοτύπων και την ενδυνάμωση των γυναικών. Αρχικά ενημέρωση για την επιχειρηματικότητα γενικά, τις ευκαιρίες που δίνονται μέσα από το επιχειρείν, την καινοτομία και τις νέες ιδέες με βιωματική προσέγγιση και ενσυναίσθηση . Στη συνέχεια την κατάργηση των στερεοτύπων από τη μικρή ηλικία και στα δύο φύλα ,ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις, η ανατροφή και ανάληψη ευθυνών του σπιτιού επιβαρύνει κατεξοχήν τη γυναίκα , ώστε η γυναίκα να έχει ακριβώς τις ίδιες ευκαιρίες και την ίδια δυναμική με τον άντρα, αλλά και ώστε το οικογενειακό περιβάλλον να είναι υποστηρικτικό στα επιχειρηματικά σχέδια της γυναίκας.

Με αυτούς τους δύο τρόπους, μπορεί να ενισχυθεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα εφόσον δύο από τους βασικούς λόγους που η γυναίκα δεν ξεκινάει στο επιχειρείν είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Σε αυτή τη συνθήκη, το Women Do Business με τις δράσεις του όπως 1)τα event διά ζωσης 2)τα online event και workshop 3) το mentoring – καθοδήγηση και 4)τη δικτύωση, στοχεύουν στην ενδυνάμωση της γυναίκας.

-Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μία καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Ανεξάρτητα αν είσαι γυναίκα ή άντρας, η επιδίωξη μιας καριέρας με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό, έχει να κάνει με το “τι αντέχει ο καθένας” σαν προσωπικότητα και όχι ως φύλο.
Η επιδίωξη μιας καριέρας έχει να κάνει με προσωπικά κίνητρα, με την ταύτιση του οράματος από το οποίο εμπνέεσαι και με τη βιωσιμότητα που μπορεί να προσφέρει η καριέρα αυτή, ώστε να υπάρχει ισορροπία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

-Πώς αντιμετωπίζω τα κακόβουλα σχόλια;

Αν και όταν, υπάρξουν κακόβουλα σχόλια τα αντιμετωπίζω με την κατάλληλη διερεύνηση γιατί δημιουργήθηκαν.
Αν υπάρχει υπόσταση γι’ αυτά -με στεναχωρουν- κάνοντας όμως την αξιολόγηση μου , επαναπροσδιορίζω τους στόχους μου, τις δράσεις μου και πιθανόυς τρόπους που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Αν δεν υπάρχει καμία υπόσταση ύπαρξης των κακόβουλων αυτών σχολίων, απλά τα προσπερνάω πατώντας γερά στα πόδια μου και συνεχίζοντας αυτό για το οποίο πιστεύω , αλλά και ελκύω με γνώμονα την αυθεντικότητα την αμεσότητα και την προσωπική σχέση που δημιουργώ με τους πελάτες και με τις γυναίκες του δικτύου μας.

-Ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον?

Σε προσωπικό επίπεδο τα σχέδια μου για το μέλλον είναι να έχω περισσότερο χρόνο ποιοτικό για τον εαυτό μου και την οικογένειά μου κάτι που συνδέεται με τα σχέδιά μου και επαγγελματικά.

Θεωρώ θετική πρόκληση για μένα να δημιουργήσω μία ομάδα στο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας που θα προσφέρει την καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στον καταναλωτή με μετρήσιμα αποτελέσματα και κατ’ επέκταση επίτευξη των στόχων της ομάδας.

Επίσης θέλω να αποκτήσω την πιστοποίηση για την εκπαίδευση ενηλίκων κυρίως στον τομέα της πώλησης.

Τα σχέδια μας στο Women Do Business είναι εν όψει των παραπάνω δυσκολιών στις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η γυναίκα επιχειρηματίας, η δημιουργία ενός mom hub , καθώς επίσης και η έναρξη μιας καμπάνιας στα social media σε περιοχές της Κρήτης για την κατάργηση των στερεοτύπων από τις μικρές ηλικίες.
Τέλος η ύπαρξη Ακαδημίας για ενδυνάμωση της γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας σε μόνιμη βάση, καθώς επίσης και την εδραίωση του mentoring ως αναπόσπαστο πεδίο καθοδήγησης και έναρξης μιας επιχειρηματικής ιδέας με τους κατάλληλους συνεργάτες.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έφη Πούλη

H Έφη είναι δημιουργός του Workhub Chania, του πρώτου co-working space στα Χανιά το οποίο λειτουργεί και ως business center. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχουν κοινόχρηστα και ιδιωτικά γραφεία, Skype rooms καθώς και ειδικά διαμορφωμένος συνεδριακός χώρος.

Η επιχείρηση απευθύνεται κυρίως σε ψηφιακούς νομάδες καθώς και επαγγελματίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να μισθώσουν το δικό τους γραφείο. Ο χώρος του Workhub Chania φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αλληλεπίδρασης και δημιουργικότητας μέσα από το οποίο τα μέλη του συνεργάζονται, δικτυώνονται και εν γένει στηρίζουν το ένα το άλλο.

Η μακρόχρονη παραμονή της στο εξωτερικό την έκανε να συνειδητοποιήσει ότι τα Χανιά αποτελούν ένα εν δυνάμει σημαντικό πόλο έλξης για ψηφιακούς νομάδες. Όταν πια επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα διαπίστωσε ότι υπήρχε αυτό το κενό, επομένως  η επιλογή δημιουργίας ενός τέτοιου χώρου εργασίας ήταν για εκείνη μονόδρομος.

-Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Κατά τη γνώμη μου, ο κυριότερος άξονας ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας θα έπρεπε να είναι η ύπαρξη αντίστοιχων κρατικών δομών οι οποίες προσφέρουν εξειδικευμένες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ειδικά σε επιχειρηματίες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Ευτυχώς υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες από ΜΚΟ και άλλες συναφείς οργανώσεις, οι οποίες προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τη γυναίκα επιχειρηματία, προσφέροντας δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια, συμβουλές ειδικών, προβολή κ.α.

-Ποιο είναι το μότο σας;

Η δημιουργικότητα απαιτεί τόλμη, υπομονή και επιμονή

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Νομίζω ότι η εξ αποστάσεως εργασία θα γίνει σταδιακά το κυρίαρχο μοντέλο εργασίας.

Τα τεχνολογικά επιτεύγματα της τελευταίας δεκαετίας έχουν καταστήσει τη φυσική παρουσία ενός εργαζομένου λιγότερο απαραίτητη επομένως δεν υπάρχει λόγος παραμονής του στην ίδια πόλη ή χώρα που εδρεύει η επιχείρηση στην οποία εργάζεται.

Σίγουρα η συγκεκριμένη τάση υπήρχε και προ κορωνοϊού απλώς τώρα γιγαντώθηκε η ανάγκη για τηλεεργασία.

-Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Θα μπορούσα να σκεφθώ τρεις παράγοντες οι οποίοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ο πρώτος (και ίσως πιο βασικός) είναι η αγάπη προς το αντικείμενο της επιχείρησης. Με δεδομένο ότι το επιχειρείν αποτελεί μια αρκετά δύσκολη και στρεσογόνο δραστηριότητα, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, πολύ απλά δεν θα μπορέσεις να αντεπεξέλθεις τις δυσκολίες και τα προβλήματα που θα συναντάς καθημερινά.

Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται πάλι με το αντικείμενο μιας επιχείρησης: η ιδέα που θέλεις κάποιος να υλοποιήσει θα πρέπει να είναι καινοτόμος, να λύνει κάποιο πρόβλημα ή να καλύπτει ένα κενό της τοπικής ή ευρύτερης κοινωνίας.

Τέλος, καταλυτικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει και το πόσο υποστηρικτικό ή όχι είναι το στενό περιβάλλον του ατόμου που επιχειρεί.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έρη Παυλάκη

Η Έρη είναι συνιδρύτρια (co founder) και Project Manager στην μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business. Ο ρόλος της, είναι πολλαπλός από την σύλληψη της ιδέας τον Μάρτιο του 2019, ως σήμερα με τον  στρατηγικό σχεδιασμό, την υλοποίηση, την συνεχή εκπαίδευση, τον συντονισμό των δράσεων και της ομάδας. Αγαπάει αυτό που κάνει, το όραμα και τον σκοπό που υπηρετούμε και έτσι οι ώρες καθημερινά απλά τρέχουν χωρίς να το καταλαβαίνει. Για χρόνια έψαχνε να βιώσει αυτό το συναίσθημα στον εργασιακό της χώρο. Το μεταπτυχιακό της είναι πάνω στο “Διεθνές Δίκαιο, Διπλωματικές Σπουδές & Ανθρώπινα Δικαιώματα” στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ενώ η επαγγελματική της ενασχόληση σε διάφορους κλάδους της προσέφερε καλύτερη κατανόηση της αγοράς εργασίας και του επιχειρείν. 

  • Μιλήστε μας για τη δραστηριότητα και την φιλοσοφία της οργάνωσης σας.

Η μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business δραστηριοποιείται από τον Μάιο 2019 έως σήμερα, επιδιώκοντας την προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας, κυρίως στην περιφέρεια της Κρήτης και στην πορεία, εκτός αυτής. Σκοπός μας είναι να υποστηρίξουμε γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν μία ιδέα ως επιχείρηση, ώστε ν’ αλλάξουμε περιοριστικές πεποιθήσεις αλλά και στερεότυπα γύρω από τη θέση της γυναίκας στον τομέα της επιχειρηματικότητας.

Μέσα σε 1,5 χρόνο που ξεκινήσαμε τις δράσεις μας, πάνω από 1214 γυναίκες έχουν συμμετέχει σε δράσεις μας,ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αναπτύξει δεσμούς χρηματοδότησης και συνεργασίας με το Ίδρυμα Vodafone, τα Hondos Center, τη Unilever, το HIGGS, την Action Finance Initiative (AFI) και την InterMediaKT.

Η υποστήριξή μας γίνεται σε τέσσερις πυλώνες: 

  • Εκδηλώσεις Έμπνευσης-Παρακίνησης 
  • Εκπαιδευτικά Workshops (Online & Δια ζώσης) 
  • Καθοδήγηση-Mentoring 
  • Δικτύωση

Στους νέους στόχους του 2021 εντάσσεται η δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ,’Koinoniko-Epixeiro” για Κοινωνικούς Επιχειρηματίες με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Η φιλοσοφία μας είναι στηρίζεται στην αυθεντικότητα, στην αμεσότητα και στην προσωπική σχέση που χτίζουμε με την καθεμία και τον καθένα που είναι μέρος του οράματος μας.

  • Ποιο είναι το μότο σας; 

  Της οργάνωσης : “Κάθε γυναίκα που το επιθυμεί, μπορεί και αξίζει να έχει την δική της επιχείρηση”.      Το δικό μου : “Φτάσε όπου δεν μπορείς…”.

  • Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην
    Ελλάδα; 

Η βάση όλων είναι η ενδυνάμωση, καθότι ακόμα και η πιο δυναμική γυναίκα, ίσως σε κάποιο τομέα της ζωής της να κρύβει μία ανασφάλεια που την σταματάει. Εκεί επενδύουμε αρχικά, προκειμένου να καμφθούν οι περιοριστικές πεποιθήσεις. Ρίζα όλων αυτών είναι τα στερεότυπα που έχουν ποτίσει την κουλτούρα μας γύρω από την γυναίκα, όπως : “Γυναίκα για σπίτι”, “Oι γυναίκες δεν είναι καλές στα οικονομικά”, “Δεν κάνουν για μαγαζιά” και άλλα πολλά που εργαζόμαστε καθημερινά να εξαλείψουμε.Θα πρέπει να τα αναδείξουμε και να αρχίσουμε ως κοινωνία να τα αντιλαμβανόμαστε προκειμένου να υποστηρίξουμε την γυναικεία επιχειρηματικότητα. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εκπαίδευση, οι γυναίκες θέλουν να νιώθουν σίγουρες για τα βήματα που κάνουν και από θεωρητικές γνώσεις. Για αυτό και ως οργάνωση κάνουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια με αξιόλογους-ες εισηγητές-τριες για την Κοινότητα μας. Ακολουθεί το Μέντορινγκ που θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της εξέλιξης μιας επιχειρηματικής ιδέας. Κι εφόσον υπάρχει η καθοδήγηση και η γνώση , όχι μόνο μέσα από εμάς, αλλά από τόσους φορείς, γιατί να μην την αξιοποιήσουμε? Άλλωστε θα γλιτώσουμε χρόνο, κόπο και χρήμα. 

  • Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

     Το ζήτημα είναι τι σημαίνει “με όποιο τίμημα”; Τελικά, είναι ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν μόνο οι γυναίκες; Πιστεύω πως οποιοσδήποτε άνθρωπος, ανεξαρτήτως φύλου ή προσανατολισμού,αν θέλει να πετύχει κάτι θυσιάζει ή καλύτερα επενδύει σε κάτι άλλο. Είτε πρόκειται για χρόνο, χρήματα, εκπαίδευση, εργασία, προπονήσεις, οικογένεια. Είναι απλώς το μέσο για να αποκτήσεις αυτό που επιθυμείς. Η γυναίκα του σήμερα έχει αποδείξει ότι μπορεί να ισορροπεί σε πολλούς ρόλους με μεγάλη επιδεξιότητα. 

  • Πως αντιμετωπίζετε τα κακόβουλα σχόλια; Σας επηρεάζουν  αρνητικά στην ψυχολογία σας;

   Η αλήθεια είναι δεν είναι κάτι που συναντάμε συχνά. Ίσως διότι στο Women Do Business έχουμε ταχθεί στο να υποστηρίζουμε τις γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν τα όνειρα τους. Έτσι μας επιστρέφεται με περίσση αγάπη και αποδοχή. Άλλωστε τα πάντα είναι θέμα ερμηνείας και οπτικής. Όταν έχεις τόσα θετικά σχόλια γιατί να επικεντρωθείς στα αρνητικά; 

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; 

Ήδη σχεδίαζουμε τα επόμενα 2-3 χρόνια, με δράσεις και έργα για την γυναικεία επιχειρηματικότητα και την προαγωγή της ισότητας των φύλλων. Ένα από αυτά, η δημιουργία του 1ου  MomHub στην Ελλάδα, ενός συνεργατικού χώρου για μητέρες & έγκυες αρχικά στο Ηράκλειο Κρήτης, έπειτα οι εκπαιδεύσεις γυναικών & κοριτσιών σε STEM, μία διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης για τα στερεότυπα μέσω καλλιτεχνών, όπως και η δημιουργία ενός δικτύου όλων των γυναικείων οργανώσεων της Κρήτης . Κι αυτά είναι μόνο η αρχή για εμάς, καθώς είμαστε συνεχώς σε φάσεις δημιουργίας και υλοποίησης. 

Σαν άτομο δεν σταματώ να εξελίσσομαι, είναι αναγκαίο συστατικό της ζωής μου. Έτσι σκέφτομαι την διδακτορική διατριβή γύρω από την ισότητα των φύλων, που είναι και αντικείμενο αμιγώς σχετιζόμενο με την δραστηριότητα μας. Παράλληλα, μόλις ολοκλήρωσα κύκλο εκπαίδευσης ως εισηγήτρια βιωματικών εκπαιδεύσεων προσωπικής ανάπτυξης της “Μεταμόρφωσης”, όπως και εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. 


Έρη Παυλάκη Co founder – Director @Women Do Business

Continue Reading

Trending