Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αφροδίτη Κράβαρη «Άλμα…Στα Ασφαλιστικά»

Το έντονο γέλιο της κατακλύζει το χώρο. 

Η αύρα της είναι τόσο θετική που θαρρείς πως έχει το κοκκαλάκι της νυχτερίδας. 

Σε τραβάει δίπλα της σα μαγνήτης.

Αν και είναι ο digital ανθρωπός σου, εκείνη συνεχίζει να γράφει με μολύβι και χαρτί σε κόλλες τετραδίου και κρατάει σημειώσεις με καλλιτεχνικά γράμματα σα να ζει σε άλλη εποχή.

Το κινητό της το βάζει στο αθόρυβο μόλις καθίσεις να της μιλήσεις για δουλειά.

Σε κοιτάει πάντα στα μάτια και δε θα διστάσει στιγμή να σου πει ευθαρσώς αυτό που σκέφτεται.

Η Αφροδίτη Κράβαρη είναι το κορίτσι που θα σου στήσει επικοινωνιολογικά μια ολόκληρη καμπάνια, θα σχεδιάσει τα μηνύματά σου, θα γράψει τους λόγους σου, θα σου «τρέξει» τα socialmedia, θα ασχοληθεί με τα εικαστικά…μέχρι και με το ντύσιμο και το στήσιμό σου ανά εκδήλωση.

Άφησε  πίσω το epixeiro.gr & κάνει το άλμα μπαίνοντας σε αχαρτογράφητα νερά.

Ως PR & Brand Communications στο IFAAcademy, μου μιλάει με πάθος για το νέο αυτό ξεκίνημα κι αν μέχρι χθες δε γνώριζε τίποτα περί ασφαλιστικών, αν την ακούσεις θαρρείς πως ασχολείται χρόνια.

 

Πες μου με απλά λόγια τι είναι το IFAAcademy.

Α.Κ: Το IFAAcademy είναι ένας εκπαιδευτικός και ερευνητικός οργανισμός εξειδικευμένος στην εκπαίδευση ασφαλιστικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων. Στην ουσία του, στοχεύει στον επανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της εικόνας και του ρόλου του ασφαλιστικού συμβούλου. Δε ξέρω αν μπορώ να στο πω με απλούστερα λόγια, αλλά τα καινοτόμα software του εντοπίζουν όλους τους ασφαλίσιμους κινδύνους είτε πρόκειται για φυσικό πρόσωπο ή για επιχείρηση, τους μετράνε με επιστημονικό τρόπο αξιοποιώντας ταυτόχρονα και στατιστικά δεδομένα και από αυτή τη μέτρηση προκύπτει η προτεραιοποίηση & ποσοτικοποίηση των κινδύνων. Έτσι κάθε οικογένεια & επιχείρηση γνωρίζει το risk profile της & πώς μπορεί να αντιμετωπίσει τους κινδύνους αξιοποιώντας τα εργαλεία της ασφάλισης. Με αυτό τον τρόπο το budget κατευθύνεται αποτελεσματικά και επιστημονικά στους σημαντικότερους κινδύνους κι όχι μόνο σε αυτά που ήταν στο παρελθόν γνωστά.

Τι σχέση έχεις με τον ασφαλιστικό θεσμό;

Α.Κ: Καμία. Αυτό είναι το πιο γοητευτικό κομμάτι. Ο ορίζοντας που ανοίγεται μπροστά σου σε κατευθύνσεις που δεν είχες φανταστεί, που δεν ενδιαφερόσουν και που πίστευες πως είναι πολύ έξω από σένα. Τα τελευταία χρόνια έχω μάθει πως η ζωή είναι απίστευτα δυναμική, αλλάζει, μεταμορφώνεται και σε παίρνει μαζί της για να σε πάει εκεί που πρέπει να είσαι. Αυτό που στο παρελθόν δεν υπήρχε στο μυαλό μου ως πιθανότητα, τώρα απασχολεί όλο το είναι και το χρόνο μου. Έμαθα ως τώρα για τον ασφαλιστικό θεσμό πως είναι ένας από τους σημαντικότερους & πολυπληθείς κλάδους με τεράστια δυναμική. Αυτό που προσπαθεί να αλλάξει το Academy είναι η παγιωμένη αντίληψη που έχει ο πολίτης για τον ασφαλιστικό σύμβουλο ως πωλητή με μεθοδολογίες βασισμένες στο Risk Management & τη νευροβιολογία. Αν το καλοσκεφτείς, το να εκπαιδεύσεις έναν εν ενεργεία ασφαλιστικό σύμβουλο και να τον μετατρέψεις -δίνοντάς του πιστοποίηση- σε Insurable Risk Manager, είναι πρωτοπορία. Το να κατανοηθεί η ανάγκη αυτή είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο, αλλά οι πρώτοι που θα ανοίξουν το δρόμο θα είναι κι εκείνοι που θα αλλάξουν το θεσμό. Σπας το status quo & αυτό για μένα είναι τεράστια πρόκληση.

Ποια είναι η στρατηγική σου για το brand του IFAAcademy;

Α.Κ: Εξωστρέφεια. Εξωστρέφεια. Εξωστρέφεια. Μια επαναστατική ιδέα που μπορεί να αλλάξει εξ’ ολοκλήρου ένα θεσμό και να τον οδηγήσει σε μια νέα εποχή, χρειάζεται ως επί το πλείστον διεθνή αναγνωρισιμότητα. Μέλημά μου είναι μέσω του digital να εκμεταλλευτούμε όλες τις τεχνολογίες, όπου σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα υπηρεσιών θα οδηγήσει στο να μαθευτεί το Academy σε κάθε ενδιαφερόμενο. Επειδή όμως πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη μνεία στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης γιατί ο ενήλικας επαγγελματίας που επιλέγει να δώσει τα χρήματά του για επιπλέον προσωπική εκπαίδευση και εξειδίκευση, αναμένει από σένα αξιοπιστία, συνέπεια και ποιότητα. Αυτό επικοινωνιολογικά είναι δύσκολο να διαδοθεί στον κόσμο γι’ αυτό και προσωπικά θα ήθελα να μιλούν οι απόφοιτοι για το Academy κι όχι εμείς οι ίδιοι. Το Word of Mouth είναι εκείνο που στο τέλος της μέρας σε κατατάσσει ανάμεσα σε αυτούς που αξίζει να παραμείνουν ή όχι.

Μέρος της δουλειάς σου είναι η κριτική: να «διορθώνεις» τους άλλους, να προωθείς τα δυνατά τους σημεία και να αντιμετωπίζεις με επιδέξιο τρόπο τα προβλήματά τους. Τι γίνεται με την αυτοκριτική σου όμως;

Α.Κ: Είμαι πολύ αυστηρή. Δε νομίζω να υπάρχει πιο αυτοκαταστροφικό άτομο από μένα. Είμαι ικανή να τιμωρήσω τόσο πολύ τον εαυτό μου μέχρι να μην υπάρχει περιθώριο για κάτι άλλο. Έτσι είμαι και στη δουλειά μου. Μερικές φορές κοιτάζω πράγματα που έχω κάνει και δε μου αρέσουν καθόλου. Λέω στον εαυτό μου θα κάτσεις εδώ μέχρι να γίνει τέλειο. Δε θα κοιμηθείς αν δεν τελειώσει. Δε θα καταπιαστείς με τίποτα άλλο μέχρι να νιώθεις περήφανη γι’ αυτό που παρέδωσες. Μέσα μου ξέρω καλά πως αν είχα περισσότερο χρόνο και καλύτερες συνθήκες θα έδινα πολύ καλύτερα αποτελέσματα γενικά. Ούτως η άλλως η δουλειά μου χρειάζεται έμπνευση, δημιουργικότητα και φαντασία. Δε βάζεις ένα κέρμα στο μηχάνημα και σου κατεβάζει παραδοτέο, ούτε γυρνάς ένα διακόπτη και έχεις έτοιμο στο mail σου ένα ολόκληρο άρθρο. Υπάρχουν φορές που είμαι χείμαρρος &ασταμάτητη, υπάρχουν κι άλλες όμως που κάνω κάτι αναγκαστικά γιατί απλά πρέπει να γίνει. Επομένως, η αυτοκριτική μου είναι μεγάλη, επίπονη και στηρίζεται σε πολύ μεγάλη πειθαρχία.

Είσαι χωρίς αμφιβολία από τα πιο δημοφιλή κορίτσια στα social media & σε γνωρίζει αρκετός κόσμος λόγω της δουλειάς σου. Έχεις προφίλ σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες, τις οποίες διατηρείς ενεργότατες. Σχεδιάζεις από πριν όσα αναρτάς; Πόσο πολύ προσέχεις όσα γράφεις;

Α.Κ: Από παιδί έχω ένα έμφυτο ταλέντο οτιδήποτε γράφω να είναι εξαρχής προσεγμένο. Έχω μια έμφυτη τάση στη γραφή κάθε είδους είτε αυτό είναι ένα μήνυμα, μια έκθεση, ένα άρθρο, ένα τραγούδι, ένα βιβλίο. Έχω μια ασταμάτητη ροή που κατά μαγικό τρόπο ενώνει ομοιόμορφα τις λέξεις, σχηματίζει νόημα και εκπέμπει συναίσθημα. Θυμώνω αν χρειαστεί να διορθώσω κείμενά μου. Δε σκέφτομαι ποτέ από πριν τι θα γράψω. Και στις ομιλίες και στα status μου είμαι αυθόρμητη, ειλικρινής, άμεση και συναισθηματική κι αυτό πιστεύω εκτιμάται. Διατηρώ ενεργά τα προφίλ γιατί δε γίνεται να πρεσβεύεις την επικοινωνία χωρίς να επικοινωνείς με τον κόσμο. Η αλήθεια είναι πως θα ήθελα να είναι περισσότεροι αυτοί που αλληλεπιδρούν μαζί μου, ακόμα κι αν υπάρχει διαφωνία. Λόγω δουλειάς γνωρίζω αν ένα status μου πυροδοτήσει σχόλια, αλλά μου αρέσει πολύ αυτό γιατί είμαι εκ φύσεως προκλητική και θέλω να υπάρχει διάδραση είτε μιλάμε για γραπτό λόγο είτε για προφορικό σε live επαφή με το κοινό.

Έχω παρατηρήσει πως θυμώνεις με τη μη ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας. Τι είναι αυτό που σε θυμώνει και γιατί;

Α.Κ: Ισχύει. Γνωρίζω 4 γλώσσες, αλλά δε συγκρίνω καμιά με τα ελληνικά. Ο πλούτος της γλώσσας μας είναι αξεπέραστος. Εκνευρίζομαι πολύ με την ορθογραφία, την παθητική φωνή στα ρήματα, με το πότε και αν βάζουμε “ν” στα άρθρα, με τη σύνταξη… Δε θυμώνω με τους ανθρώπους που δε μπόρεσαν ή δεν είχαν μια επαρκή εκπαίδευση. Θυμώνω με τους αυτοαποκαλούμενους διδάκτορες που δε μπορούν να γράψουν μια σωστά ορθογραφημένη λέξη. Θυμώνω και με την υπεραπλούστευση της νέας ελληνικής. Μου χτυπάς ευαίσθητη χορδή. Κάνω πολύ συχνά καυγάδες για αυτό το ζήτημα. Έχω εκπαιδεύσει πολλά άτομα (φοιτητές, εκκολαπτόμενους δημοσιογράφους ακόμα και ήδη επαγγελματίες) στη δημιουργία περιεχομένου, στο τι αρέσει στον κόσμο, στους «πιασάρικους» τίτλους, στην εύρεση πρωτότυπων λέξεων κτλ. Θέλω αν το παίζεις μάγκας, να είσαι κιόλας. Να μου το δείχνεις στα γραπτά σου. Δε μπορεί να είσαι δάσκαλος και να διορθώνω την ορθογραφία στα κείμενά σου. Απλά δε γίνεται. Δε θα δεις ποτέ ανορθόγραφο post ή άρθρο μου & αν αυτό συμβεί θα ζητήσω εντίμως δημόσια συγγνώμη.

Η επικοινωνία είναι ταλέντο;

Α.Κ: Ναι, μεγάλο! Η άνεσή σου, ο τρόπος που θα σταθείς, θα δώσεις και θα σφίξεις το χέρι σου για χειραψία, η γλώσσα του σώματός σου, η ματιά σου, το χαμόγελό σου, οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσεις, η αύρα σου στο χώρο, το σωστό μήνυμα τη σωστή στιγμή στον κατάλληλο παραλήπτη, όλα είναι ταλέντο. Όσα και να διαβάσεις περί επικοινωνίας και μεταφορά προφορικών ή γραπτών μηνυμάτων, δε θα μάθεις τίποτα αν δεν είσαι «φτιαγμένος» να «αγγίζεις» το συνομιλητή σου με το είναι σου. Δια ζώσης μπορεί να γίνει με τα μάτια σου, την κίνηση των χεριών σου, τον τόνο της φωνής σου ή το ύφος σου.

Πόσο εύκολος είναι όμως ο γραπτός λόγος ή ακόμα και η σιωπή σου; Έχω μάθει πως στη σιωπή ακούς τα δυνατότερα μηνύματα. Η γλώσσα του σώματος δεν κάνει ποτέ λάθη. Ξέρω πολλούς που έχουν πολλές γνώσεις περί επικοινωνίας, αλλά αν τους βάλεις στο stage να πουν δυο λόγια κομπιάζουν, χάνουν τα λόγια τους, τρέμουν ολόκληροι. Η ουσία είναι να νιώθεις πως αυτή η επικοινωνία είναι φυσική επέκταση του εαυτού σου. Άρα, ναι, η επικοινωνία είναι ταλέντο.

Το ντύσιμο είναι επικοινωνία; Τι θα φορούσες σε μια δεξίωση;

Α.Κ: Προφανώς! Είναι επικοινωνία και χροιά προσωπικότητας. Κάθε χρώμα και στυλ επιλογής αντικατοπτρίζει τη διάθεσητης μέρας, τις διαθέσεις μας απέναντι στον άλλο, την προσωπικότητά μας και την περίσταση στην οποία καλούμαστε να παρευρεθούμε. Σε συνδυασμό με τη γλώσσα του σώματος, εκπέμπει επικοινωνιολογικά πολλά μηνύματα. Σε μια δεξίωση θα φορούσα κάτασπρο κοστούμι με γιλέκο/παντελόνι ή πολύ μακρύ επίσημο μαύρο στράπλες φόρεμα.

 

Πόσες πόρτες σου έχει ανοίξει το γεγονός πως είσαι μια εντυπωσιακή γυναίκα;

Α.Κ: Θα σου πω. Kαμιά πόρτα επαγγελματικά δεν ανοίγει έτσι…κι αν άνοιγε, θα έκλεινε σύντομα αν δεν ήμουν σωστή επαγγελματίας. Κανείς δε σε βάζει στην επιχείρησή του γιατί είσαι ωραίος- εκτός αν είσαι μοντέλο κι εκείνος έχει πρακτορείο μοντέλων. Η επιλογή ενός συνεργάτη πρέπει να πληροί πολλές προδιαγραφές βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα γιατί αντιπροσωπεύει την επιχείρηση & την εικόνα σου. Η εμφάνιση μπορεί να βοηθήσει ανά περιπτώσεις ανάλογα το επάγγελμα, αλλά δεν είναι στοιχείο για να παρθεί απόφαση πρόσληψης. Υπάρχουν περιπτώσεις που με προσεγγίζουν με πρόσχημα τα επαγγελματικά, αλλά οι περιπτώσεις αυτές μπαίνουν με το καλημέρα στα Trash.

Έχεις φοβηθεί ποτέ μη χάσεις τη δουλειά σου;

Α.Κ:  Έχω ευχηθεί να μην τελειώσει κάποια συνεργασία γιατί γουστάρω τόσο πολύ την ιδέα, τους ανθρώπους, το κλίμα και τα λεφτά. Αλλά ποτέ δε φοβήθηκα μη χάσω τη δουλειά μου. Αν κοιτάξω πίσω, ίσως να το έχω προκαλέσει κιόλας γιατί θεώρησα πως το συγκεκριμένο κεφάλαιο έχει κλείσει, έχει κάνει τον κύκλο του, όλες οι πλευρές έχουν δώσει το καλύτερο που μπορούσαν, επομένως κοιτάμε μόνο μπροστά. Θέλω να διατηρώ καλές σχέσεις με όλους όσους έχω συνεργαστεί γιατί θεωρώ πως δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Να φανταστείς έχω ζητήσει από άνθρωπο να με απολύσει γιατί δεν του κάνω. Άλλα ήθελα εγώ, άλλα εκείνος- είχαμε διαφορετική οπτική. Δεν είναι κακό να έχεις άλλη οπτική, διαφορετικά όλοι θα ήμασταν ίδιοι. Κακό είναι κάποιος να προσπαθεί να σε αλλάξει και να σου επιβάλλει αυτό που θέλει ο ίδιος. Θέλω εκεί που βρίσκομαι να γουστάρουμε όλοι μαζί, να περνάμε καλά, να υπάρχει εμπιστοσύνη, αμοιβαία έμπρακτη εκτίμηση και να προχωράμε μπροστά βάζοντας μεγάλους στόχους. Δε μ’ αρέσουν οι μετριότητες. Αν δεν είμαι πολύ καλά εκεί που είμαι, δε θέλω να είμαι. Και ως γνωστό, δεν είμαι δέντρο, άρα κινούμαι, άρα προχωρώ.

Τι ρόλο έχει παίξει η τύχη στη μέχρι σήμερα επαγγελματική σου πορεία;

Α.Κ: Μηδενική. Με την τύχη δεν ήμασταν ποτέ φίλες. Εκείνη ήθελε να μπει στο δρόμο μου κι εγώ δεν την έχω αφήσει ποτέ. Δε ξέρω αν πιστεύω στη τύχη. Έχω δει ανθρώπους στο δρόμο μου που χωρίς κόπο, προσπάθεια ή θέληση, έχουν πράγματα για τα οποία άλλοι μπορεί να παλεύουν μια ζωή. Δε χρειάστηκε να παλέψουν για τίποτα. Από αυτή την άποψη, θα μπορούσα να πιστέψω στην τύχη. Πιστεύω όμως στη δύναμη του μυαλού του ανθρώπου & στο κάρμα. Είναι λίγο μπερδεμένο όλο αυτό. Θεωρώ πως αν είναι να συμβεί κάτι, είτε το αποφύγεις, είτε το καθυστερήσεις, είτε το αμελήσεις, θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου και με τρόπο περίεργο και ανατρεπτικό θα γίνει. Ίσως και όλες σου οι κινήσεις (οι αναβλητικότητές σου, οι καθυστερήσεις, τα προβλήματα, οι αποφάσεις σου) να οδεύουν ασυνείδητα στο να γίνει. Καθετί συμβαίνει για συγκεκριμένο λόγο που πάντα σε οδηγεί σε αυτό που είναι γραμμένο να συμβεί…συν Αθηνά και χείρα κίνει βέβαια. Ανοίγεις μεγάλη συζήτηση τώρα. Αν εγώ είναι γραμμένο να παραμείνω μια ταπεινή επικοινωνιολόγος, όσο κι αν προσπαθήσω, όσους κι αν γνωρίσω, όσες επαφές κι αν κάνω, σε όσες ομιλίες κι αν μιλήσω, όση έκθεση κι αν μου κάνετε, δε θα γίνω ποτέ εξώφυλλο στους Times ή εκατομμυριούχος στη λίστα με τις ισχυρότερες γυναίκες στον κόσμο. Είναι ένα αστείο παράδειγμα αλλά περιγράφει επακριβώς αυτό που θέλω να πω σχετικά με το κάρμα. Κάποια πράγματα είναι γραφτό ή όχι να γίνουν. Σαν το παρελθόν να σε προετοιμάζει για να συναντηθείς με το μέλλον σου.

Είσαι ελεγκτική;

Α.Κ: Ναι πάρα πολύ, ο,τιδήποτε θέλει η ψυχή μου δε μπορώ να το αφήσω στην τύχη.

Θα ασχοληθείς ποτέ με την πολιτική ή τα κοινά;

Α.Κ: Είχα κάνει κάποιες απόπειρες παλιότερα, αλλά η απάντηση είναι όχι. Δε θέλω να ασχοληθώ με την πολιτική γιατί εκνευρίζομαι αφάνταστα. Γι’ αυτό το λόγο δεν αναλαμβάνω ως πελάτες πολιτικά πρόσωπα αν και έχω μεγάλο ταλέντο στην πολιτική επικοινωνία. Δε μου ταιριάζει. Περισσότερο κακό θα έκανα παρά καλό στα πρόσωπα αυτά και φυσικά στον εαυτό μου αν το αποφάσιζα, καθώς είμαι απόλυτα εριστική και πολύ κουρασμένη να βλέπω αυτόν τον τόπο να χάνεται στα αζήτητα εξαιτίας ανύπαρκτων και ανεπαρκών προσώπων να κυβερνήσουν.

Επιτυχία ή λεφτά;

Α.Κ: Επιτυχία.

Με τι χαλαρώνεις;

Α.Κ: Με χαλαρώνουν οι άνθρωποι μου, η φωτογραφία, ένα καλό βιβλίο, η οδήγηση, η κολύμβηση, το τζάκι, ένα καλό κρασί και τα ταξίδια (περιπετειώδη ή χαλάρωσης) ώστε να αλλάζω παραστάσεις.

Οικογένεια ή καριέρα;

Α.Κ: Είμαι γυναίκα. Μπορώ τα πάντα ταυτόχρονα και αποτελεσματικά! Όταν έρθει η ώρα, αν το θέλω πραγματικά, όλα θα λειτουργούν ρολόι.

Άντρες ή γυναίκες συνεργάτες;

Α.Κ: Άντρες.

Μπροστά ή πίσω από τα φώτα;

Α.Κ: Και τα δύο, ανάλογα τη συνθήκη.

Έκθεση ή privacy στην προσωπική ζωή στα socialmedia;

Α.Κ: Privacy κατηγορηματικά! Δεν έχω ανακοινώσει ποτέ δημόσια  κάτι απ’ την προσωπική μου ζωή, επομένως όταν θα το κάνω σημαίνει αφενός πως θα έχω κάτι σημαντικό να πω& αφετέρου πως θα είμαι απόλυτα σίγουρη για την απόφασή μου. Δε θα δεις ποτέ στα προφίλ μου έκθεση προσωπικών στιγμών μου, εκτός από στιγμές με φίλους.

Ποια είναι η υψηλότερη θέση που σου έχει προσφερθεί μέχρι σήμερα;

Α.Κ: GeneralManager.

Πως τραβάει κάποιος την προσοχή σου επαγγελματικά;

Α.Κ: Δύσκολα. Ξεσκαρτάρω μέσα στην πρώτη βδομάδα επικοινωνίας τα άτομα με τα οποία μπορώ να μιλήσω και να συνεννοηθώ. Υπάρχει μεγάλη ένδεια επικοινωνίας. Εκτιμώ πολύ τη συνέπεια στα λόγια και στις πράξεις, επομένως για να έχεις την προσοχή μου θα πρέπει να είσαι επαγγελματίας. Εκνευρίζομαι απίστευτα αν μου ακυρώσεις ραντεβού ή αν δεν τηρείς χρονοδιαγράμματα. Σε θεωρώ αναξιόπιστο και έχεις βλάψει την εικόνα σου απέναντι μου πριν καν συνεργαστούμε.

Ποια είναι η καλύτερη κατηγορία πελατών σου;

Α: Celebrities, coaches, εκπαιδευτικοίφορείς&retailbrands

Γιατί δεν έχεις τη δική σου επιχείρηση ως σήμερα; Έχεις όλη τη γνώση & τα προσόντα, όλο το «πακέτο» που λέμε στην αγορά.

Α.Κ: Μόνος σου δεν πας ούτε στον παράδεισο. Η επιτυχία μιας επιχείρησης είναι οι άνθρωποι της. Το φιλότιμο, το μεράκι τους και η αγάπη τους για αυτό που κάνουν. Είναι δύσκολο να βρεις το συνοδοιπόρο που θα πω ότι θα κλείσω τα μάτια και θα του εμπιστευτώ το όραμα και τα όνειρά μου. Δεν αποκλείω τίποτα όμως. Δε ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον, αν και όπως σου προείπα δεν αφήνω τα πράγματα στην τύχη!

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending