Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Andy Warhol: Ο πιο εκκεντρικός καλλιτέχνης του 20ου αιώνα

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Η λέξη “κανονικός” δεν θα ήταν σίγουρα, ποτέ, αυτή που θα χαρακτήριζε την εκκεντρική προσωπικότητα του Andy Warhol. Ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης του κινήματος της Pop Art, γεννήθηκε το 1928 στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνια, από γονείς μετανάστες. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Κάρνεγκι και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη. Εργαζόταν σαν σχεδιαστής παπουτσιών, όταν τον πρόσεξε ο γκαλερίστας Αλέξανδρος Ιόλας και έγινε η μεγάλη αλλαγή στην καλλιτεχνική πορεία του Warhol.

Η ιστορία της συνάντησής τους, το 1952, όπως περιγράφεται στη βιογραφία του γκαλερίστα είναι η παρακάτω: “Aπό τη γκαλερί έβλεπε κάθε μέρα έναν αδύνατο ξανθό νεαρό να μπαίνει το πρωί σε μια βιοτεχνία παπουτσιών και να βγαίνει το απόγευμα. Kάποια μέρα τον ρώτησε πώς τον λένε και πού πάει. “Σχεδιάζω παπούτσια για μια βιοτεχνία”, του απάντησε ο 24χρονος νεαρός. “Mπορείτε να μου φέρετε μερικά σχέδιά σας να δω;”, τον ρώτησε. Όταν την επομένη μέρα είδε τα ντοσιέ με τα γοβάκια, ο Iόλας αναφώνησε “Tι θαύμα! Aυτά τα σχέδια είναι υπέροχα. Aγαπητέ μου, σας κάνω έκθεση”.

Την ίδια χρονιά ο Warhol κάνει την πρώτη του έκθεση στην πασίγνωστη γκαλερί  του ΙόλαHugo, με “Παπούτσια” και σχέδια βασισμένα σε κείμενα του Truman Capote, διχάζοντας κοινό και κρητικούς και δίνοντας βήμα στον άγνωστο μέχρι τότε καλλιτέχνη που στη συνέχεια εξελίχθηκε στη γνωστή ανατρεπτική καλλιτεχνική φυσιογνωμία.

Ο Andy Warhol και ο Αλέξανδρος Ιόλας, πέθαναν την ίδια χρονιά, το 1987. Το κύκνειο άσμα που μοιράστηκαν ήταν η τελευταία έκθεση του Warhol στην τελευταία γκαλερί του Ιόλα, Palazzo Stelline στο ΜιλάνοΤο θέμα της έκθεσης ήταν ο Μυστικός Δείπνος και ήταν παραγγελία του Αλέξανδρου Ιόλα στον Warhol, σαν μια ενδιαφέρουσα απάντηση στο ομότιτλο έργο του Leonardo Da Vinci που βρίσκεται σε εκκλησία της ίδιας πόλης.

Με αφορμή την 30ή επέτειο από το θάνατο του Andy Warhol, ο Μυστικός Δείπνος του, Sixty Last Suppers”, 1986, παρουσιάζεται από το Museo del Novecento, στο  Μιλάνο (24.03 – 18.05.2017), δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να θαυμάσει από κοντά το τελευταίο έργο του ιδιοφυούς καλλιτέχνη.

The Last Supper (Yellow) (1986), Opening of Andy Warhol – Il Cenacolo at Palazzo delle Stelline, Milan, 22 January 1987

Στη συνέχεια η πολυσχιδής προσωπικότητα του Andy Warholλειτούργησε ανατρεπτικά σε πολλούς τομείς της τέχνης αφήνοντας παρακαταθήκη, σημαντικό έργο σαν ζωγράφος, γλύπτης, κινηματογραφιστής, συγγραφέας και συλλέκτης.

Με επιρροές από τη διαφήμιση, χώρο στον οποίο εργαζόταν σαν εικονογράφος, μετέφερε την εικόνα και στη ζωγραφική. Εκατοντάδες χρωματιστά κουτιά της σούπας Campbell, αμέτρητα μπουκάλια Coca Cola και στη συνέχεια προσωπογραφίες διασήμων, σύμβολα της αμερικάνικης pop κουλτούρας παράγονται μαζικά από τον Warhol και τον κάνουν ευρέως γνωστό μέσα από τα προκλητικά φανταχτερά τους χρώματα. Η Pop Art βρισκόταν παντού πια στη Νέα Υόρκη και ο Andy Warhol ήταν ο πιο διάσημος εκπρόσωπός της.

Οι απαιτήσεις της αυξημένης και μαζικής παραγωγής των έργων του, που πολλά από αυτά γινόταν με τη μέθοδο της μεταξοτυπίας, τον οδήγησαν στο να νοικιάσει έναν χώρο παλιού εργοστασίου για να τον χρησιμοποιήσει σαν εργαστήριο και έτσι γεννήθηκε το Factory(1962 – 1968).

Ο χώρος σύντομα εξελίχθηκε σε τόπο συγκέντρωσης διασημοτήτων, καλλιτεχνών, μελών της αβάν γκαρντ και αντεργκράουντ κουλτούρας, τοξικομανών, ομοφυλόφιλων, μουσικών και φιλότεχνων. Το πάρτι έγινε μόνιμο με τον Andy Warhol να ανακαλύπτει ανάμεσα στους θαμώνες μελλοντικά είδωλα και να δημιουργεί stars που στην πλειοψηφία τους είχαν μικρή διάρκεια και κοινό τέλος με θανάτο από ναρκωτικά ή αυτοκτονίες.

Το 1968 έρχεται και το τέλος του θρυλικού Factoryμετά από την απόπειρα δολοφονίας του, από την ηθοποιό και ριζοσπαστική φεμινίστρια Valerie Solanas. Στο νοσοκομείο, όπου τον μετέφεραν μετά τον πυροβολισμό θεωρήθηκε κλινικά νεκρός, αλλά οι γιατροί κατάφεραν να τον σώσουν. Μετά την ανάρρωση του, ο χώρος έκλεισε, οι “παρέες” του άλλαξαν, άρχισε να συχνάζει στο Studio 54, αλλά συνέχισε να εμφανιζεται στα πάρτυ με την εντυπωσιακή συνοδεία του, η οποία όμως αποτελούνταν πια από διασημότητες.

Andy Warhol in the Factory, 1964

Liza Minelli, Andy Warhol, Bianca Jagger and Richard Burton at Studio 54

Παράλληλα με τις έντυπες “εικόνες” του, πειραματίστηκε και με τον κινηματογράφο από τη θέση του σκηνοθέτη δημιουργώντας ταινίες με εμφανή τα στοιχεία της πρόκλησης του έντονου ερωτισμού και κάποιες φορές την ασυνήθιστα μεγάλη διάρκειά τους.

Στην πρώτη του ταινία Sleep (1963), κινηματογραφεί τον τότε εραστή του, ποιητή JohnGiornoνα κοιμάται. Η διάρκεια της ταινίας διαφέρει από μαρτυρία σε μαρτυρία, αλλά η κεντρική ιδέα της ταινίας ήταν να διαρκεί γύρω στις 8 ώρες, όσο περίπου είναι ο μέσος χρόνος που πρέπει να κοιμάται ένας άνθρωπος. Κανείς βέβαια δεν γνωρίζει ποιά θα ήταν η τύχη της ταινίας αν κινηματογραφούσε σαν “ωραία κοιμωμένη” την Marilyn Monroe, η οποία είχε “φύγει” ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά έγινε ένα από τα πιό διάσημα pop έργα του Warhol σε όλες τις εντυπωσιακές αποχρώσεις.

Τη συνέχεια του άρθρου μπορείτε να τη δείτε εδώ

 

 

 

 

Πηγή

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριαλένα Μπακλατζή

Η Μαριαλένα Μπακλατζή είναι η ιδρύτρια της Ελληνικής εταιρείας οργανικών καλλυντικών προσώπου (cruelty-free) MIELĒV, και κατάγεται από την Λήμνο.

Κυρία Μπακλατζή μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα; 

Έχω κάνει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές ως διεθνολόγος σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Γαλλίας. Η ιδέα της δημιουργίας του δικού μου brand καλλυντικών προϋπήρχε από την παιδική μου κιόλας ηλικία, ωστόσο ως άνθρωπος που δεν αφήνει τίποτα ανολοκλήρωτο προτίμησα να ολοκληρώσω τον κύκλο σπουδών μου, ενώ δεν σας κρύβω ότι αρχικά ήμουν πεπεισμένη ότι θα ακολουθήσω αυτή την πορεία και επαγγελματικά. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου και παράλληλα με την δουλειά μου, η οποία μου προσέφερε σημαντική business-oriented επαγγελματική εμπειρία που ομολογουμένως δεν είχα έως τότε,  άρχισα την έρευνα με σκοπό να δω πώς θα μπορούσα να ξεκινήσω την ενασχόλησή μου με αυτόν τον κλάδο. Ξεκίνησα αμέσως μαθήματα κοσμητολογίας και εργαστήρια παραγωγής φυσικών καλλυντικών και όσο περισσότερο καταπιανόμουν με αυτή την επιστήμη τόσο σιγουρευόμουν ότι θέλω να δημιουργήσω την δική μου εταιρεία καλλυντικών. 

Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Η δημιουργία της δικής μου σειράς κρεμικών καλλυντικών αποτελούσε ανέκαθεν παιδικό όνειρο για μένα. Η οικογένεια μου διατηρεί έναν κήπο με τριανταφυλλιές, από τα οποία η μητέρα μου κατά την παιδική μου ηλικία, συνήθιζε να φτιάχνει εκχυλίσματα και να τα χρησιμοποιεί ως lotion για προσωπική χρήση. Η μυρωδιά αυτή καθώς και η αγάπη της για τις κρέμες, μου έβαλαν από πολύ μικρή ηλικία την ιδέα να φτιάξω το δικό μου beauty brand εμπνευσμένο από τα χρώματα και τις μυρωδιές των λουλουδιών μας. Όταν λοιπόν μετά από χρόνια ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τον τομέα της κοσμητολογίας και έφτιαξα την πρώτη μου κρέμα, ήταν η στιγμή που είδα καθαρά ότι αυτό είναι που πραγματικά αγαπώ και θέλω να κάνω. Άρχισα τότε να φτιάχνω κρέμες πρώτα για την οικογένεια μου και για τους φίλους μου και όλοι πίστευαν ότι θα έπρεπε να κάνω το επόμενο βήμα και να το προχωρήσω σε επίσημο πλέον εγχείρημα, το οποίο και προετοίμαζα ουσιαστικά για 3 χρόνια με τη βοήθεια πάντα διακεκριμένων χημικών κοσμητολόγων και δερματολόγων διεθνούς καταξίωσης. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε η MIELĒV, ένα όραμα, μέσα στο οποίο θέλησα να εμφυσήσω όλες τις αρχές και τις αξίες που θα ήθελα και εγώ να με καθοδηγούν στη ζωή. Η MIELĒV αποτελεί ένα πρότυπο,  περιγράφει μια γυναίκα δυναμική που αγαπά τον εαυτό της, αντιλαμβάνεται την ομορφιά μέσω της ψυχικής ανάτασης της και της αυτοφροντίδας.

Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Όσο κλισέ και να ακούγεται, πιστεύω ότι η αγάπη γι’ αυτό που κάνω και η ενέργεια που δίνω είναι και θα είναι πάντα η κινητήριος δύναμή μου, οπότε θα τους συμβούλευα  να ξεκινήσουν μόνο αν πραγματικά αγαπούν τον τομέα στον οποίο θέλουν να δραστηριοποιηθούν και αν αυτός ο τομέας τους δίνει την όρεξη να συνεχίζουν και να θέτουν κάθε φορά υψηλότερους στόχους. Το επιχειρείν δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη υπόθεση και πολλές φορές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αναπτύσσεις την επιχείρηση σου μπορεί να μην είναι οι ιδανικότερες, γι’αυτό και πάντα θα προκύπτει η ανάγκη να απαντάς στο γιατί το κάνεις και γιατί πιστεύεις τόσο πολύ σ αυτό με το οποίο καταπιάνεσαι. 

Πως νιώθετε που η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατά βάση σε γυναικείο κοινό; 

Το γυναικείο κοινό είναι γενικότερα πολύ απαιτητικό, ειδικά όταν πρόκειται να αγοράσει προϊόντα που αφορούν την επιδερμίδα τους και το θεωρώ μάλιστα πολύ λογικό. Φανταστείτε λοιπόν το βαθμό δυσκολίας να πρέπει να ανταποκριθείς σωστά για να καλύψεις τις ανάγκες των γυναικών και ακόμα περισσότερο να τους δώσει τη λύση που αναζητούν. Απ΄την άλλη νιώθω παράλληλα και πολύ μεγάλη ικανοποίηση λαμβάνοντας καθημερινά τόση αγάπη και υποστήριξη από γυναίκες που δεν σε γνωρίζουν προσωπικά αλλά σε μαθαίνουν μέσα από αυτό που τους προσφέρεις. Άλλωστε η MIELĒV ήρθε στο προσκήνιο για όλες τις γυναίκες για να τις ανυψώσει και να αναδείξει τον καλύτερο τους εαυτό εσωτερικά και εξωτερικά. Νιώθω πολύ μεγάλη ευγνωμοσύνη που βλέπω να εκπληρώνεται ο στόχος αυτός. 

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Θα χρησιμοποιήσω μία φράση της νευροεπιστήμονα Dr.Caroline Leaf που απαντά πλήρως στην ερώτηση αυτή για μένα : «ο σκοπός σου δεν είναι αυτό που κάνεις. Ο σκοπός σου είναι αυτό που συμβαίνει στους άλλους όταν κάνεις αυτό που κάνεις»

Θεωρείτε σημαντική για την εταιρεία σας την ποικιλομορφία στο εργατικό δυναμικό και περιβάλλον;

Δύο δυνάμεις είναι καλύτερες από μία και όταν δύο ή περισσότερα άτομα προσπαθούν να βρουν μία λύση σε ένα πρόβλημα, τότε οι πιθανότητες να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή λύση είναι σίγουρα περισσότερες. Και ως προς το περιβάλλον μας αφορά επίσης να υπάρχει ποικιλομορφία καθώς η εταιρεία δεν έχει στηθεί αποκλειστικά και μόνο για την εγχώρια αγορά. Εξάγουμε ήδη σε χώρες του εξωτερικού, στην Ευρώπη, Αμερική και Καναδά, οπότε θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχουν εργαζόμενοι από διαφορετικό υπόβαθρο και περιβάλλον που θα βοηθήσουν την εταιρεία να γίνει πιο καινοτόμα και επιτυχημένη. 

Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες για την εταιρεία σας;

Τα σχέδια μας είναι πολλά και πιστεύω πως κρύβουν ευχάριστες εκπλήξεις και εξελίξεις. Έχω πολλές ιδέες και ενώ εκ φύσεως είμαι πολύ ενθουσιώδης σαν χαρακτήρας τελικά προτιμώ να κινούμαι αργά και σταθερά. Αυτό που με σιγουριά μπορώ να σας πω είναι ότι στα μελλοντικά πλάνα συμπεριλαμβάνεται το λανσάρισμα νέων, καινοτόμων προϊόντων, βασισμένα πάντα στις αρχές και την φιλοσοφία της MIELĒV. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, θέτουμε στο επίκεντρο τον πελάτη προσπαθώντας να λαμβάνουμε πάντοτε τη γνώμη του για τα προϊόντα και την συνολική εμπειρία του από την MIELĒV . Είναι ένας τρόπος να επιβεβαιώνουμε κάθε φορά ότι κινούμαστε προς την σωστή κατεύθυνση για να κάνουμε το επόμενο βήμα. 

Website: https://mielev.com/ 

Μαριαλένα Μπακλατζή – Founder & CEO της Mielev

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βιβή Καραφωτίου | Συνιδρύτρια – Υπεύθυνη Ανάπτυξης της Οικοτεχνίας Τσομπανούδη

Η κυρία Βιβή Καραφωτίου είναι Συνιδρύτρια και Υπεύθυνη Ανάπτυξης της Οικοτεχνίας Τσομπανούδη στο Ασπρονέρι Έβρου. Με υπόβαθρο στις κοινωνικές επιστήμες και βαθιά αγάπη για τη γη και τα φυσικά προϊόντα, δημιούργησε με τον σύζυγό της μια πρότυπη οικοτεχνία βασισμένη στην αυθεντικότητα, τη βιωσιμότητα και την τοπική παράδοση.

Κυρία Καραφωτίου μπορείτε να μας πείτε ποιο ήταν το υπόβαθρο σας πριν ασχοληθείτε με την αγροδιατροφή; 

Πριν ασχοληθώ με την αγροδιατροφή, η επαγγελματική μου πορεία ήταν αποκλειστικά στον χώρο των κοινωνικών επιστημών. Ωστόσο, η βαθιά μου σύνδεση με τη γη – καθώς ο σύζυγός μου καλλιεργεί αμυγδαλιές, εβρίτικο σουσάμι (μια τοπική ποικιλία) και όσπρια – σε συνδυασμό με την αγάπη μου για τις αγνές, φυσικές τροφές χωρίς πρόσθετα ή επεξεργασίες που αλλοιώνουν τη θρεπτική τους αξία, μας οδήγησαν σε ένα νέο μονοπάτι. Η επιθυμία μας λοιπόν να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας και να μοιραστούμε αυτή την αυθεντική εμπειρία με περισσότερους ανθρώπους μάς ώθησε να κάνουμε πραγματικότητα το όραμά μας: τη δική μας οικοτεχνία.

Τι σας ώθησε να δημιουργήσετε καινοτόμα αγροδιατροφικά προϊόντα; 

Η ανάγκη για αυθεντικά, ποιοτικά προϊόντα που σέβονται τόσο τη φύση όσο και τον καταναλωτή ήταν η βασική μας κινητήρια δύναμη. Παρατηρήσαμε ότι η αγορά αναζητούσε πιο φυσικές και αγνές γεύσεις, προϊόντα με διατροφική αξία και βιώσιμο αποτύπωμα. Θέλαμε, όμως, να πάμε ένα βήμα παραπέρα, επενδύοντας σε παραδοσιακές μεθόδους που συναντούν τη σύγχρονη γνώση, ώστε να δημιουργήσουμε προϊόντα που αφηγούνται μια ιστορία – την ιστορία της γης μας, του πολιτισμού μας και της δέσμευσής μας στη βιωσιμότητα.

Ποια είναι η ταυτότητα των προϊόντων σας και πώς ξεχωρίζουν στην αγορά; 

Η ταυτότητα των προϊόντων μας βασίζεται στην αυθεντικότητα και την ποιότητα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση. Το ταχίνι μας παράγεται από μια μοναδική τοπική ποικιλία εβρίτικου σουσαμιού, το οποίο συλλέγεται με παραδοσιακό, χειρονακτικό τρόπο για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ποιότητα. Το αμυγδαλοβούτυροo μας παρασκευάζεται πάντα φρέσκο, σε μικρές ποσότητες, διατηρώντας όλα τα θρεπτικά συστατικά του αμυγδάλου. Επίσης, τα όσπρια μας, που καλλιεργούνται σε ευνοϊκά εδάφη, ξεχωρίζουν για τη γεύση και την ποιότητά τους. Τα προϊόντα μας ξεχωρίζουν στην αγορά για τη σύνδεσή τους με την παράδοση και την αγνότητα των φυσικών συστατικών, καλύπτοντας τις ανάγκες καταναλωτών που αναζητούν υγιεινές, φυσικές τροφές χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά. 

Αναβιώνοντας μια τοπική ποικιλία σουσαμιού που είχε εγκαταλειφθεί, επαναφέρουμε γεύσεις που συνδέουν το παρελθόν με το παρόν. Η χειρωνακτική συγκομιδή και η φυσική ξήρανση δεν είναι απλώς τεχνικές – είναι τρόποι να διατηρήσουμε την κληρονομιά μας, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα καινοτόμο προϊόν που σέβεται τη βιοποικιλότητα, την παράδοση και τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε και πώς τη λύσατε; 

Όπως σε κάθε νέο εγχείρημα, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ήταν η αρχική χρηματοδότηση και η έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων, απαραίτητων για την ανάπτυξη της επιχείρησής μας. Ωστόσο, η βαθιά πίστη στη φιλοσοφία μας, η συνεχής μάθηση και η επιμονή μας να προσφέρουμε ένα αυθεντικό προϊόν, μάς έδωσαν τη δύναμη να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο. Επενδύσαμε σε εκπαίδευση και επιμόρφωση, αποκτώντας τις απαραίτητες γνώσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησης. Παράλληλα, ενταχθήκαμε σε πρόγραμμα υποστήριξης που προωθεί την τοπική ανάπτυξη και την ενίσχυση των αγροτικών επιχειρήσεων, παρέχοντας χρηματοδοτική στήριξη. Μέσω αυτού του προγράμματος, είχαμε την ευκαιρία να επενδύσουμε σε σύγχρονο εξοπλισμό, να βελτιώσουμε τις διαδικασίες παραγωγής μας και να ενισχύσουμε την ποιότητα των προϊόντων μας. 

Πώς φαντάζεστε την εξέλιξη της ελληνικής αγροδιατροφής και τι απαιτείται για περισσότερη καινοτομία; 

Η ελληνική αγροδιατροφή έχει τεράστιες προοπτικές, καθώς διαθέτει μοναδικές πρώτες ύλες και μια πλούσια γαστρονομική παράδοση. Για να εξελιχθεί, όμως, απαιτείται επένδυση στη γνώση, στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην αξιοποίηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Η καινοτομία δεν είναι μόνο τεχνολογία – είναι και  επιστροφή στις ρίζες με την αξιοποίηση σοφών παραδοσιακών μεθόδων με σύγχρονα εργαλεία. Όσοι επενδύσουν σε αυτή τη φιλοσοφία θα είναι οι πρωτοπόροι του μέλλοντος.

Πώς παράγοντες όπως η βιωσιμότητα και η βιολογική καλλιέργεια διαμορφώνουν τη στρατηγική σας;

Η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα. Στην παραγωγή μας, φροντίζουμε να ελαχιστοποιούμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα καλλιεργώντας μια τοπική ποικιλία σουσαμιού με φυσικές μεθόδους, επιλέγοντας τη χειρονακτική συγκομιδή και τη φυσική ξήρανση στον ήλιο. Οι καλλιέργειες μας βρίσκονται σε περιοχή Natura, γεγονός που μας καθιστά ακόμα πιο υπεύθυνους στη διαχείριση των φυσικών πόρων και στη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος. Επιπλέον, αξιοποιούμε τα παραπροϊόντα μας, χρησιμοποιώντας τα κελύφη των αμυγδάλων ως βιομάζα για θέρμανση, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη πόρων. Ενώ, παράγουμε σε μικρή κλίμακα, δίνοντας προτεραιότητα στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα. 

Για εμάς, η αειφόρος παραγωγή δεν είναι μόνο μια επιλογή, αλλά μια δέσμευση απέναντι στη γη, στον καταναλωτή και στις επόμενες γενιές. 


Καραφωτίου Βιβή | Συνιδρύτρια – Υπεύθυνη Ανάπτυξης Οικοτεχνία Τσομπανούδη Ασπρονέρι – Έβρου

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας… Γιατί η Γυναίκα Είναι Γένος Θηλυκού

Η κυρία Τάνια Κιουμουρτζίδου είναι μητέρα, εργαζόμενη και πολιτεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης με τη Νέα Δημοκρατία. Διατηρεί ενεργό ρόλο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου υπηρετεί ως Συντονίστρια της Γραμματείας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Ν.Δ., καθώς και ως Υπεύθυνη για την Προστασία Αρχαιολογικών Μνημείων από την Κλιματική Κρίση. Παράλληλα, έχει σημαντική εμπειρία στην τοπική αυτοδιοίκηση και μεγάλη αγάπη για την ενασχόληση με τα κοινά.

Κυρία Κιουμουρτζίδου μπορείτε να μας πείτε ποια είναι η σημασία της Παγκόσμιας
Ημέρας της Γυναίκας για εσάς;

Για εμένα προσωπικά, αυτή η ημέρα δεν είναι απλώς μια επέτειος, αλλά μια υπενθύμιση
ενός αδιάκοπου αγώνα των γυναικών. Είναι μια αφορμή που μας καλεί να αναλογιστούμε τη
συνεχή προσπάθεια προόδου της γυναίκας σε όλα τα πεδία.
Η γυναίκα εξελίχθηκε, μεταβάλλεται και συνεχίζει αδιάλειπτα να προχωρά μπροστά. Μόνο
μπροστά, αλλά χωρίς να ξεχνά το παρελθόν, με τα σφάλματα και τις παραλείψεις του.
Σήμερα, η γυναίκα κατακτά διαρκώς νέες κορυφές, φτάνοντας τον άνδρα και, σε πολλές
περιπτώσεις, τον ξεπερνά. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να οδηγεί σε ανταγωνισμό, αλλά σε μια
ισορροπημένη συνύπαρξη. Ο άνδρας έχει τον δικό του σπουδαίο ρόλο, ως υποστηρικτής και
συνοδοιπόρος. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε αυτή την εξέλιξη ως αντιπαλότητα, ούτε να
υποβαθμίζουμε τον άνδρα, αλλά να προχωρούμε μαζί προς ένα πιο ισότιμο μέλλον.
Η γυναικεία ψυχή είναι ένας απαλός άνεμος που ανακουφίζει όταν απαιτείται, αλλά και μια
θύελλα όταν πληγώνεται. Είναι φλόγα που μπορεί να καταστρέψει τα πάντα στο διάβα της,
αλλά και να ζεστάνει όσους αγαπά.


Ποια είναι η θέση της γυναίκας σήμερα κατά την γνώμη σας;

Η θέση της γυναίκας σήμερα δεν είναι σταθερή. Υπάρχουν εναλλαγές, επιτυχίες και
απογοητεύσεις, αλλά αυτός είναι ο δρόμος της προόδου. Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε
στις νίκες μας, ούτε να αποκαρδιωνόμαστε στις ήττες μας.
Η γυναίκα έχει δώσει σκληρές μάχες, αλλά ο αγώνας συνεχίζεται. Οι καθημερινές
προκλήσεις στην εργασία, την οικογένεια, τη μητρότητα, τις κοινωνικές σχέσεις και την
αποδοχή της συνεχίζονται αδιάκοπα.
Στη δύσκολη εποχή που διανύουμε, αξίζει να αναγνωρίσουμε τον ρόλο όλων των γυναικών. Γιατροί, νοσηλεύτριες, δασκάλες, καθαρίστριες, εργαζόμενες σε σούπερ μάρκετ – όλες τους είναι πραγματικές ηρωίδες της καθημερινότητας.


Ποιος είναι ο πολλαπλός ρόλος της γυναίκας;

Η γυναίκα είναι ταυτόχρονα επαγγελματίας, μητέρα, σύζυγος, ενεργό μέλος της κοινωνίας.
Συμμετέχει στα κοινά, την επιστήμη, την πολιτική, αγωνίζεται για έναν κόσμο πιο δίκαιο, με
ίσες ευκαιρίες και λιγότερη βία. Είναι μια αδιάκοπη προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο.


Κόρη, μητέρα, σύζυγος, εργαζόμενη, πολιτεύτρια, ποια είναι η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων
σας;

Δύσκολη ερώτηση ! Τόσο να την απαντήσεις μα κυρίως να ιεραρχήσεις τους πολλαπλούς
ρόλους που έχω αλλά και έχουμε επωμιστεί οι περισσότερες γυναίκες σαν εμένα. Να σας
πω πάντως ειλικρινά, η ιεράρχιση γίνεται κατά περίπτωση. Όλοι αυτοί οι ρόλοι που
αναφέρατε δεν είναι ξεκομμένοι και διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο. Είναι αλληλένδετοι
και συνυπάρχουν αρμονικά όσο είναι αυτό εφικτό.
Πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια να τα βάλεις όλα σε μια τάξη και να τα ιεραρχήσεις,
κρύβονται ατέλειωτες ώρες εργασίας, με άγχος, ψυχική και σωματική καταπόνηση και σε
βάρος της προσωπικής και οικογενειακής ζωής κάποιες φορές. Δεν σας κρύβω πως κάποιες
φορές νιώθω ενοχές που «χάνω» και «χάνουμε» οικογενειακές στιγμές με το σύζυγο και τα
παιδιά μου, λόγω της ενασχόλησης με τα κοινά. Αλλά το τελικό αποτέλεσμα και οι καρποί
που βγαίνουν, μας δικαιώνουν και μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε.


Πώς σχολιάζετε το φαινόμενο των γυναικοκτονιών;

Ζούμε σε μια εποχή όπου η οργή ξεχειλίζει για τα πάντα – την οικονομία, τις κοινωνικές
ανισότητες, τις σχέσεις, τη διαφορετικότητα. Δεν αρκεί να λέμε ότι χρειαζόμαστε εκπαίδευση.
Πρέπει να σπάσουμε τη σιωπή μας, να μιλήσουμε ανοιχτά, να καλλιεργήσουμε σεβασμό και
αποδοχή. Η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από εμάς. Τα παιδιά δεν ακούνε αυτά που τους λέμε, αλλά
παρατηρούν αυτά που κάνουμε. Και μας κρίνουν. Οφείλουμε να τους δώσουμε ένα καλύτερο
πρότυπο, ώστε να μεγαλώσουν σε έναν κόσμο όπου η βία δεν έχει θέση.


Ποια είναι η δική σας οπτική για τη σύγχρονη γυναίκα;

Η σημερινή γυναίκα είναι περισσότερο σαγηνευτική, εκτυφλωτική,  αισιόδοξη. Έχει αυτοπεποίθηση, νιώθει περισσότερο δυνατή, αγαπά πιο πολύ τον εαυτό της, έχει διάθεση να παλέψει για ότι δικαιούται και ότι της ανήκει.

Η σημερινή γυναίκα συμμετέχει στα κοινά, τον πολιτισμό, επιστήμη, πολιτική, αγωνίζεται με λύσσα να γίνει ο κόσμος μας λίγο καλύτερος, λιγότερο βίαιος, με περισσότερη δικαιοσύνη και ίσες ευκαιρίες για όλους.

Να συνεχίσουμε όλες μας με αισιοδοξία, δύναμη και με το κεφάλι ψηλά. Έχουμε τη δύναμη οι γυναίκες για πολλά πράγματα… αρκεί να το πιστεύουμε!

Continue Reading

Trending