Connect with us

Lifestyle

Arona CNG: Άνετο και οικονομικό

Καταναλώνοντας φυσικό αέριο, το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του πρωταθλητή στον τομέα της οικονομίας. Και όντας το μοναδικό crossover που κινείται με CNG και βενζίνη, «παίζει» σε μια κατηγορία μόνο του.

H έκδοση Style, που είναι και η μόνη διαθέσιμη αυτή την στιγμή δεν έχει αισθητήρες παρκαρίσματος, ούτε καν δισκόφρενα στους πίσω τροχούς Ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά περιορισμένος. Πρακτικά η αυτονομία του είναι μικρή. Υπάρχουν μόλις 14 πρατήρια CNG σε όλη την Ελλάδα.» – «Ο τρικύλινδρος 1.000αρης κινητήρας με τα 90 άλογα πλέον δεν ταιριάζει σε ένα οικογενειακό. Με πλήρες φορτίο το Arona θα ζοριστεί, άρα θα κάψει παραπάνω. Ένα είναι
όμως το σημείο αντίδρασης. Έχεις δει πόσο καίει το Arona CNG;

Το πραγματικό κόστος για το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG,Compressed Natural Gas) που καταναλώνει το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI για μια απόσταση 100 χιλιομέτρων είναι 3,9 ευρώ. Εδώ τελειώνει κάθε συζήτηση γύρω από το τι είναι, τι θέλει και τι μπορεί να κάνει ή να μην κάνει το συγκεκριμένο μοντέλο. Πρόκειται για το πρώτο και μέχρι στιγμής μοναδικό crossover στην αγορά το οποίο καταναλώνει CNG, δηλαδή φυσικό αέριο. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, με εξωτερική θερμοκρασία ζεστού ελληνικού φθινοπώρου, για ένα κοντινό ταξίδι πχ Αθήνα Καλαβρυτα με επιστροφή και ταχύτητα περί τα 120 χλμ./ώρα και κατά το δυνατόν ομαλό ρυθμό. Όπερ σημαίνει ότι το Arona μας στοίχισε 3.9 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα που κάναμε με 4 άτομα.

Σύμφωνα με τη SEAT το Arona 1.0 TGI CNG διαθέτει τρεις δεξαμενές αερίου με συνολική χωρητικότητα 13.8 κιλών, με αυτονομία έως και 360 χλμ. συναρτήσει βεβαίως των προδιαγραφών WLTP. Επιπροσθέτως υπάρχει και ένα μικρό ντεπόζιτο συμβατικού καυσίμου, το οποίο δέχεται 9 λίτρα αμόλυβδης, τα οποία κατά τον κατασκευαστή επαρκούν για απόσταση 150 χλμ. Με δεδομένο, πάντως, ότι οι επιδόσεις του ως προς την κατανάλωση καυσίμου είναι σχεδόν ασυναγώνιστες, η εντύπωση που μορφώνει κάποιος για το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG ανατρέπεται άρδην: Στην τιμή αγοράς περί τα 3.000 ευρώ κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ και με το φυσικό αέριο να τιμάται μόλις προς ένα κλάσμα της βενζίνης και του ντίζελ, το Arona αίφνης γίνεται ιδιαιτέρως ενδιαφέρον. Προκειμένου να διευκολύνει όσους περιέρχονται σε σύγχυση ως προς την ακριβή κατάταξη του μοντέλου (τι είναι το Arona εκτός από υπερυψωμένο Ibiza; Crossover; Mini-Suv; κ.λπ), η SEAT υπενθυμίζει ότι έχει κατοχυρώσει τον όρο SUV. Όχι όμως με την καθιερωμένη σημασία του ως αρκτικόλεξο (Sport UtilityVehicle) αλλά ως SEAT UrbanVehicle. Το εταιρικό όνομα αντικαθιστά την έννοια του σπορ και το αστικό τίθεται στη θέση του χρηστικού. Έτσι, ως δια (λεξι)μαγείας, το SUV μεταλλάσσεται εσωτερικά, τυπικά όμως και σε πρώτη ανάγνωση παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο. Κάπως παρόμοια μεταλλάχθηκε γενικότερα και η κατηγορία των πάλαι ποτέ «τζιποειδών»: Το Arona είναι ένα πολιτισμένο crossover, ένα UrbanVehicle το οποίο δεν προορίζεται για οτιδήποτε άλλο εκτός από την κίνηση στην άσφαλτο. Εξυπακούεται ότι είναι δικίνητο, με δυνατότητες offroad οι οποίες φτάνουν το πολύ έως την προσέγγιση μιας παραλίας από βατό χωματόδρομο καθώς η απόσταση του πλαισίου από το έδαφος είναι 19 εκατοστά Η εμπορική επιτυχία του Arona CNG αποτελεί ζήτημα στρατηγικής σημασίας για τη SEAT, καθώς είναι σαφές ότι επενδύει σοβαρά στον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου. Ακριβώς επειδή το φυσικό αέριο είναι αποδοτικό, φθηνό και απειροελάχιστα ρυπογόνο. Οι εκπομπές CO2 του CNG είναι κατά 25% χαμηλότερες από αυτές των συμβατικών ορυκτών καυσίμων, ενώ ως προς την οικονομία στην κατανάλωση, το φυσικό αέριο είναι κατά προσέγγιση φθηνότερο κατά 50% της αμόλυβδης και 30% του ντίζελ. Η πρόγνωση της εταιρείας είναι ότι το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου ανά την Ευρώπη επεκτείνεται, κάτι που αποτυπώνεται στις διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις των οχημάτων αντίστοιχης τεχνολογίας σε αγορές όπως η Ισπανία, η Ιταλία αλλά και η Γερμανία. Γι’ αυτό και η SEAT φροντίζει να παρέχει μια ικανή ποικιλία επιλογών σε μοντέλα CNG. Επί του παρόντος στη γκάμα της ισπανικής εταιρείας υπάρχουν τα Ibiza TGI, Leon TGI και, φυσικά, το Arona TGI. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από τη SEAT στην προσθήκη τρίτης δεξαμενής, χάρη στην οποίαν αυξήθηκε η αυτονομία των σχετικών μοντέλων (Ibiza, Arona και Leon).

Ως προς τον ανεφοδιασμό σε φυσικό αέριο, επίσης, δεν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη ή αλλόκοτη διαδικασία. Το στόμιο όπου εφαρμόζει το ακροφύσιο πλήρωσης του πρατηρίου βρίσκεται στο ίδιο σημείο με εκείνο της βενζίνης. Όσο για τις διαφορές στα εντόσθια του κινητήρα, οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στα χαρακτηριστικά του θαλάμου καύσης εντός των κυλίνδρων. Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, για όσους ενδεχομένως ανησυχούν αμυδρά για τις τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάπου κάτω από τα καθίσματά τους, η SEAT διαβεβαιώνει ότι δεν συντρέχει ο παραμικρός λόγος έστω και για αμυδρή ανησυχία. Διότι το αέριο περιέχεται μεν σε αυτές υπό πίεση 200 bar, έχουν προβλεφθεί όμως βαλβίδες ασφαλούς απελευθέρωσης του αερίου σε περιπτώσεις κινδύνου, υπερβολικά υψηλής θερμοκρασίας κ.λπ.

Όπως και να ‘χει όμως, το Arona όπως και το Ibiza βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A (ModularerQuerbaukasten) του Group Volkswagen, ένα στοιχείο που τονίζεται από τη SEAT εν είδει επιπλέον εγγύησης ποιότητας και στιβαρότητας. Με το ίδιο πνεύμα υπογραμμίζεται και το γεγονός ότι το Arona είναι ένα γνήσιο παιδί της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της SEAT, στο Μαρτορέλ.

Το στοιχείο που καθιστά εξόχως ενδιαφέρον το Arona 1.0 TGI CNG εντοπίζεται στο ότι ο ισπανικός κλάδος του Group VW αποπειράθηκε να κερδίσει το ματς σε όλα τα ταμπλό ταυτόχρονα: Ακολουθώντας την κυρίαρχη τάση, η SEAT παρουσιάζει ένα μικρό SUV, άρα ένα αυτοκίνητο για την καθημερινή μετακίνηση μιας, νεαρής κατά προτίμηση, οικογένειας. Το προικίζει με ένα μοτέρ 90 ίππων, έναν κινητήρα-μπαλαντέρ, εξ ορισμού προορισμένο να πιέζεται και να αντεπεξέρχεται αξιοπρεπώς στις πλείστες των απαιτήσεων μετακίνησης. Η εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση που διασφαλίζει το CNG, σχεδόν εξαφανίζει από τον κατάλογο με τα λιγότερο ελκυστικά στοιχεία του Arona, χαρακτηριστικά όπως πχ τον σχετικά περιορισμένο χώρο αποσκευών (282 λίτρα). Το Arona γενικώς και πιο συγκεκριμένα το 1.0 TGI CNG είναι ένα μοντέλο που επιδιώκει μαζικές πωλήσεις. Συνεπώς έπρεπε πάση θυσία, εκτός από την υπόσχεση για την οικονομία κατά τις μετακινήσεις λόγω CNG, να πωλείται σε σχετικά χαμηλή τιμή. Και η SEATτο κατάφερε. Το Arona με φυσικό αέριο προσφέρει μεγάλη οικονομία, είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο και η τιμή βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για όλο αυτό το πακέτο «παροχών».

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Μόδα

Ολυμπιακοί Αγώνες Και Ολυμπιακή Μόδα

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι εδώ, και αποτελούν κατά κοινή ομολογία ένα από τα πιο σημαντικά αθλητικά γεγονότα παγκοσμίως. Οι Αγώνες δεν είναι μόνο μια γιορτή αθλητισμού, αλλά και ένα σημαντικό μέσο πολιτιστικής ανταλλαγής, καινοτομίας και δημιουργίας νέων τάσεων. Ένα τέτοιο γεγονός όπως είναι φυσιολογικό δεν γίνεται να αφήσει ανεπηρέαστη την μόδα. 

Η επιρροή τον Ολυμπιακών αγώνων στην παγκόσμια μόδα

Η μόδα δεν μένει αμέτοχη στην επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων. Κάθε διοργάνωση συνοδεύεται από νέες τάσεις και καινοτομίες στον χώρο της ένδυσης τόσο αθλητικής όσο και μη. Οι σχεδιαστές συνεργάζονται με αθλητικές ομάδες και χώρες προβάλλοντας την δουλεία τους μέσα από αυτούς. Επιπλέον οι Ολυμπιακοί Αγώνες προάγουν την ιδέα της ένδυσης ως μέσο έκφρασης της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας.

Στις ακόλουθες φωτογραφίες έχουμε την αποτύπωση όλων των παραπάνω μέσα από την ματιά της φωτογράφου Thalias Zerfou. Το make up και τα μαλλιά έχει επιμεληθεί ο Vaggelis Kolokotronis. Art director και stylist του συγκεκριμένου project o Lazaros Orfanidis με styling assistant την Kelly Xatzidaki.

Τρεις καταξιωμένοι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μοναδικές εικόνες με άρωμα Γαλλίας και έμπνευση την γαλλική σημαία. 

Η λευκή δημιουργία είναι του Christou Paraskeuopoulou και το brand ονομάζεται Christian P.

Η κόκκινη δημιουργία είναι του Giorgou Zeti και το brand έχει την ίδια ονομασία

Η μπλε ρουά δημιουργία είναι της Alkminis Trigonaki και το brand ονομάζεται Alkmini Fashion

Models : Alexia Traiko / Sophie Geotgoulia / Melina Giakou

Lazaros Orfanidis

Fashion Consultant, Visual Merchandiser

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Το 4o Taste Halkidiki Festival στα Νέα Μουδανιά!

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ανακοινώνει τη διοργάνωση του 4ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας Χαλκιδικής,TASTE HALKIDIKI, που θα πραγματοποιηθεί στην Προβλήτα Νέων Μουδανιών, σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Προποντίδας. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος των δράσεων TASTE HALKIDIKI, που στόχο έχουν την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής και είναι μία πρωτοβουλία του προέδρου Γιάννη Κουφίδη και του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.

Στο 4o TASTE HALKIDIKI FESTIVAL τοπικοί παραγωγοί ελιάς, ελαιόλαδου, μελιού, τυροκομικών, αρτοποιημάτων, ζυμαρικών, κρασιών, μπίρας, αποσταγμάτων, από όλη τη Χαλκιδική, θα εκθέτουν τα προϊντα τους στους επισκέπτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για αυτά, να τα γευτούν, αλλά και τα προμηθευτούν. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής θα μαγειρέψουν ζωντανά ιδιαίτερα πιάτα, τα οποία οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν, βασισμένα σε τοπικές συνταγές και αξιοποιώντας τα προϊόντα των εκθετών. Παρουσιαστής της εκδήλωσης θα είναι ο γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής Κωστής Ζαφειράκης, ο οποίος με το δικό του μοναδικό τρόπο θα παρουσιάσει τους παραγωγούς και τις ζωντανές μαγειρικές επιδείξεις. 

Όπως με κάθε ευκαιρία τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης, το TASTEHALKIDIKI αποτελεί θεσμό και αναδεικνύει την γαστρονομία της Χαλκιδικής, ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμού. Μέσα από τις δράσεις του, προβάλλονται τα τοπικά προϊόντα και οι άνθρωποι πίσω από αυτά, αναδεικνύονται περιοχές τουριστικές και μη, αναβιώνουν ξεχασμένες συνταγές και έθιμα, επιμηκύνεται η τουριστική σεζόν, συνδέεται ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση και τις υπηρεσίες του τουρισμού και τελικά, ενισχύεται η οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Την υλοποίησή του προγράμματος έχει αναλάβει η εταιρεία Chef Stories, εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων (www.chefstories.gr), που έχει εμπνευστεί όλο το concept, το branding, αλλά και τη διοργάνωση των δράσεων Taste Halkidiki.


Continue Reading

Trending