Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

Christian Dior: «Ο σχεδιαστής των ονείρων» στο Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο

Ο Christian Dior, δημιουργός του οίκου Dior, είχε μία ιδιαίτερη σχέση με την Μεγάλη Βρετανία. Ήταν δε τέτοια αυτή, που κάποια στιγμή δήλωσε «δεν υπάρχει καμία άλλη χώρα στον κόσμο εκτός από την δική μου, της οποίας ο τρόπος ζωής να μου αρέσει τόσο πολύ. Αγαπώ τις Αγγλικές παραδόσεις, την Αγγλική ευγένεια, την Αγγλική αρχιτεκτονική. Μου αρέσει μέχρι και η Αγγλική κουζίνα.»

Ρεπορτάζ της Αριστέας Παναγιωτακοπούλου

Η έκθεση με τίτλο « Christian Dior : Ο σχεδιαστής των ονείρων», που πραγματοποιείται στο Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο, έχει σαν θέμα, ξεκινώντας από το 1947 μέχρι σήμερα, την ιστορία και την επιρροή του στην μόδα, ενός από τους σημαντικότερους σχεδιαστές του 20ου αιώνα, εξερευνώντας την ανθεκτικά ηγετική θέση του συγκεκριμένου οίκου μόδας, όπως επίσης και την σχέση του ίδιου του Dior με την Μεγάλη Βρετανία.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ CHRISTIAN DIOR ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΣΤΕΝΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΠΡΟΣΦΕΡΘΕΙ ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΜΟΔΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥ

Εντυπωσιακό, πως ένας Γάλλος γεννημένος στην Νορμανδία το 1905 και εν συνεχεία μεγαλωμένος στο Παρίσι εκληματίστηκε στην Μεγάλη Βρετανία με αυτό τον απόλυτο τρόπο!

Η σχέση του με την βασιλική οικογένεια ήταν τόσο στενή που του είχε προσφερθεί πύργος της βασιλικής οικογένειας για επίδειξη μόδας του οίκου του, στην οποία και παραβρέθηκε η πριγκίπισσα Μαργαρίτα. Βραδινή τουαλέτα του οίκου φορούσε επίσης η πριγκίπισσα Μαργαρίτα κατά τον εορτασμό των 21ων γενεθλίων της, με την οποία την βλέπουμε απαθανατισμένη από τον φακό του Σέσιλ Μπήτον.

Η Πριγκίπισσα Μαργαρίτα από τον φακό του Σέσιλ Μπήτον

 

 

 

Στην έκθεση αυτή είχαμε την χαρά να ξεναγηθούμε από τον κύριο Gumer del Olmo, Εκπρόσωπο του Οίκου, ο οποίος και διευκόλυνε το ρεπορτάζ μας σε συνεργασία με την κυρία Laura Mitchel του Victoria and Albert Museum, όπου είδαμε με ένα τρόπο μαγικά δοσμένο την ιστορία του οίκου από ιδρύσεώς του μέχρι σήμερα. Τα εισιτήρια ήταν sold out για μεγάλο χρονικό διάστημα και ήταν αυτός ο λόγος για τον οποίο η έκθεση παρατάθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο.

ΕΑΝ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΡΟΥΧΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΟΥΛΗΘΕΙ, ΤΟΤΕ Ο ΟΙΚΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ Μ’ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΕΙ ΕΑΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ

Η Αριστέα Παναγιωτακοπούλου και ο Gumer del Olmo

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τέχνη πολιτισμός

«Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Διημερίδα αφιερωμένη στον εμβληματικό καλλιτέχνη Takis με τίτλο «Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» διοργανώθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών.
Η διημερίδα που διεξήχθει στις 21 Σεπτεμβρίου αποτέλεσε φόρο τιμής στον γλύπτη που πέθανε σε ηλικία 94 ετών στις 9 Αυγούστου 2019.

Takis – Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Τον συντονισμό και την εποπτεία του αφιερώματος είχε ο θεωρητικός τέχνης, Τάκης Μαυρωτάς, Διευθυντής του εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Στη διημερίδα συμμετείχαν διευθυντές μουσείων, ιστορικοί, κριτικοί της τέχνης και επιμελητές εικαστικών εκθέσεων που γνωρίζαν σε βάθος το έργο του Takis.
Παράλληλα από τις 21/9 έως 8/10 διοργανώνετε μικρό εικαστικό αφιέρωμα στην Αίθουσα Εκθέσεων του Συνεδριακού Κέντρου, με φωτογραφίες, κείμενα και αντιπροσωπευτικά γλυπτά του Takis.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/ο-γλύπτης-takis-και-ο-21ος-αιώνας-θέσεις-και

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Πάμπλο Πικάσο: Οι Βασίλισσες και τα χαλάκια της πόρτας

Με αφορμή την έκθεση των Alexander Calder και Pablo Picasso στο Παρίσι, στο Musée Νational Picasso-Paris σε μια έκθεση 120 έργων, σας παρουσιάζουμε τα γυμνά κορίτσια του καρδιοκατακτητή καλλιτέχνη

THERE ARE ONLY TWO TYPES OF WOMEN – GODDESSES AND DOORMATS.

PABLO PICASSO

Αυτή είναι η άποψη του Pablo Picasso (1881 – 1972) για τις γυναίκες της ζωής του, αλλά και για τις γυναίκες γενικότερα, που αν και καυστική δεν θα μπορούσε να έχει εκφραστεί διαφορετικά, γιατί ο ίδιος δεν μας είχε συνηθήσει σε συμβατικές εκφράσεις. Σωστή ή λάθος δεν είμαστε εδω για να την κρίνουμε, γιατί το μόνο σίγουρο είναι πως δικαιούται να την έχει μιας και το γυναικείο φύλο είχε πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο στη δουλειά του όσο και στη ζωή του.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Ιδαίτερες συστάσεις δεν θα κάνουμε για τον Pablo Picasso, γιατί δεν τις χρειάζεται. Μεγάλη έκθεση με τίτλο » The EY Exhibition Picasso 1932 – Love, Fame, Tragedy» παρουσιάστηκε στην Tate Modern στις 8 Μαρτίου 2018, με κύριο θέμα τα γυμνά κορίτσια των έργων του.

Ανάμεσα στα σημαντικά εκθέματα, έργα και προσωπικά αρχεία ξεχώρισαν τα τρία καταπληκτικά έργα του που απεικονίζουν τη νεαρή ερωμένη του Marie-Thérèse Walter, και παρουσιάστηκαν μαζί για πρώτη φορά από τότε που δημιουργήθηκαν σε διάστημα μόλις πέντε ημερών το Μάρτιο του 1932.

Ένα από αυτά, το NudeWomaninaRedArmchair, 1932, ολοκληρώθηκε από τον Picasso μέσα σε μιά ημέρα. Η Marie-Thérèse παρουσιάζεται σε αυτό – όπως και στα περισσότερα πορτρέτα της – σαν ένα σύνολο από αισθησιακές καμπύλες. Ακόμη και τα “μπράτσα” της κόκκινης πολυθρόνας έχουν παρουσιαστεί στην υπερβολή τους για να αντιστοιχούν στις πληθωρικές καμπύλες του σώματος της. Το πρόσωπο αποτελεί μια διπλή εικόνα: η δεξιά πλευρά του μπορεί να θεωρηθεί σαν το πρόσωπο ενός εραστή στο προφίλ του,  που της δίνει ένα φιλί στα χείλη.

                                                                      Nude Woman in a Red Armchair 1932

Τo 1932, ήταν η πιο δημιουργική καλλιτεχνικά χρονιά για τον Pablo Picasso, ένα “έτος θαυμάτων”, όπως χαρακτηρίσθηκε. Επιλέγουμε ένα ακόμη από τα έργα του στα οποία απεικονίζεται η ερωμένη του  Marie-Thérèse η πρωταγωνίστρια της χρονιάς των θαυμάτων.

Το έργο είναι το Girl before a Mirror και το όμορφο κορίτσι αλλάζει σε γυναίκα και περνά από την κοριτσίστικη αθωότητα στην ανακάλυψη της γυναικείας της υπόστασης και σεξουαλικότητας. Ημισέληνος και ήλιος, νύχτα και μέρα, ηρεμία και ζωντάνια ξεπηδούν μέσα από τις φόρμες και τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/πάμπλο-πικάσο-οι-βασίλισσες-και-τα-χαλ

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Η μικρογραφία ως τρόπος έκφρασης στη Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη

H Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη με μεγάλη χαρά παρουσιάζει τη διατομική έκθεση Realized Fragments των Γρηγόρη Γκρόζου και Εμμανουήλ Μπιτσάκη, δύο εικαστικών οι οποίοι επιλέγουν τη μικρογραφία ως τρόπο έκφρασης. Η έκθεση θέτει ερωτήματα σχετικά με την ιδεολογία και τα αίτια αυτής της επιλογής και επιχειρεί να αποκωδικοποιήσει την αναγκαιότητα της κατασκευής μικρού μεγέθους έργων, που συμπυκνώνουν σύνθετα σύμπαντα, υποκατάστατα της πραγματικότητας.

                                                                          Γρηγόρης Γκρόζος, Secret Garden

Ο Γρηγόρης Γκρόζος κατασκευάζει γλυπτικές συνθέσεις με την πρόθεση να δημιουργήσει συμβολικές μικρογραφίες του κόσμου, όπου συνυφαίνει αντιφατικές έννοιες και θέματα, ενώ ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης ζωγραφικά έργα σε διακριτικού μεγέθους επιφάνειες, όπου συνθέτει ελεγχόμενους, άψογα οργανωμένους κόσμους.

Δείτε περισσότερα στο:
https://artviews.gr/η-μικρογραφία-ως-τρόπος-έκφρασης-στη-nitra-ga

 

Continue Reading

Trending