Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Coco Chanel: “Κράτησε τα τακούνια, το κεφάλι και τα πρότυπα σου ψηλά”

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Ο Jean Cocteau, είπε κάποτε για εκείνη πως “ήταν κάτι σαν θαύμα, δούλεψε στον κόσμο της μόδας με κανόνες οι οποίοι είχαν αξία μόνο για τους ζωγράφους, τους ποιητές και τους μουσικούς”. Το όνομά της σχετίστηκε άμεσα με τον κίνημα του Μοντερνισμού, ισότιμη ανάμεσα σε καλλιτέχνες, όπως ο Pablo Picasso, o Henri Matisse, o T.S.Eliot, ο IgorStravinsky, ο Sergei Diaghilev, ο Marcel Duchampο Jean Cocteau και αρκετοί ακόμη που έσπασαν τους κανόνες και τις νόρμες  για να εκφράσουν την άποψή τους.

Αν και σίγουρα δεν χρειάζεται συστάσεις, σας παρουσιάζουμε την Mademoiselle CocoChanel. Τη γυναίκα που άλλαξε την ιστορία της μόδας, έζησε μια μαγική ζωή και ενώ, ξεκίνησε τη ζωή της μέσα στην απόλυτη φτώχεια, κατάφερε με τη διορατικότητα και την ευφυία της, σε λίγα χρόνια, να υποκλίνεται όλη η υψηλή κοινωνία στα κομψά της πόδια.

Η ζωή της δεν της άρεσε και για το λόγο αυτό αποφάσισε να την φτιάξει, όπως εκείνη ήθελε και να δημιουργήσει το μύθο της. Ένα μύθο που την ακολούθησε μέχρι το θάνατό της, όπου και εκεί ακόμη, αποφάσισε η ίδια πως και πότε θα “φύγει”.

Αν και ποτέ δεν αποκάλυψε την ηλικία της, θεωρείται πως γεννήθηκε σε ένα αγρόκτημα στο Saumur, Maine-et-Loire στη Γαλλία, στις 19 Αυγούστου του 1883, από ανύπαντρους γονείς. Η μητέρα της Jeanne Devolle ήταν πλύστρα σε ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα για άπορους και ο πατέρας της Albert Chanel ήταν πλανόδιος πωλητής ρούχων και εσωρούχων.

Coco Chanel

Αν και το ζευγάρι παντρεύτηκε ένα χρόνο μετά τη γέννηση της Gabrielle Bonheur, όπως ήταν το πραγματικό όνομα της Coco Channel, για να δώσει μια οικογένεια στα πέντε παιδιά του, που μεγάλωναν με τη μητέρα τους, ο πατέρας συνέχισε τη νομαδική ζωή του και η μητέρα πέθανε από την ανέχεια, όταν η Coco ήταν 12 χρονών και εκείνη σε ηλικία μόλις 32 ετών.

Τα δύο αγόρια στάλθηκαν από τον πατέρα να δουλέψουν σε αγροτικές εργασίες, ενώ τα τρία κορίτσια τα εγκατέλειψε να μεγαλώσουν μαζί με τις καλόγριες ενός ορφανοτροφείου στο Aubazine.

Η Coco κατά την προσφιλή της συνήθεια συνήθιζε να αλλάζει όπως τη βόλευε, την ιστορία της παιδικής της ηλικίας λέγοντας πως η μητέρα της πέθανε από φυματίωση, όταν εκείνη ήταν έξι ετών και πως ο νεαρός και ανήμπορος να τη μεγαλώσει μπαμπάς της αναγκάστηκε να φύγει για την Αμερική και την άφησε να τη φροντίσουν και να τη μεγαλώσουν δύο θείες της.

Coco Chanel and Igor Stravinsky, among others, from Chanel and Her World by Edmonde Charles-Roux.

Στα δεκαοκτώ της, αρκετά μεγάλη πια για να συνεχίσει να φιλοξενείται στο ορφανοτροφείο, με μόνο εφόδιο τη γνώση της ραπτικής, καλείται όχι μόνο να ζήσει μόνη της, αλλά και να επιβιώσει. Και το κάνει με τον καλύτερο τρόπο ράβοντας και τραγουδώντας παράλληλα, στο La Rotonde, όπου συχνάζουν αξιωματικοί του ναυτικού. Εκεί αποκτά και το ψευδώνυμο Coco που την ακολουθεί στην υπόλοιπη ζωή της, πιθανόν από το τραγούδι Qui qu’a vu Coco που ερμηνεύει, στην καλή εκδοχή της ιστορίας ή στην άλλη περίπτωση από το χαρακτηρισμό cocotte και γνωρίζει τον πλούσιο κληρονόμο Étienne Balsan. Εκείνη είναι 23 ετών και με τον νεαρό Balsan περνά στον πύργο του τρία χρόνια υπέροχης, πλούσιας ζωής συναναστρεφόμενη την υψηλή κοινωνία.

Ο επόμενος εραστής της, είναι ο Άγγλος λοχαγός Arthur Edward “Boy” Capel, φίλος του Balsan και εκλεκτό μέλος της Αγγλικής υψηλής κοινωνίας, την εγκαθιστά σε ένα κομψό διαμέρισμα στο Παρίσι και χρηματοδοτεί τις πρώτες σχεδιαστικές της απόπειρες στον κόσμο της μόδας.

Η σχέση τους κρατά εννέα χρόνια και παρόλο που η Chanel ελπίζει πως θα είναι για πάντα μαζί, εκείνος δεν της είναι πιστός και το 1918 παντρεύεται μια Αγγλίδα αριστοκράτισσα, τη Λαίδη Diana Wyndham, χωρίς όμως να διακόψει ποτέ εντελώς τη σχέση τους. Το Δεκέμβριο του 1919, σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα βυθίζοντας τη στη θλίψη και κάνοντάς την εικοσιπέντε χρόνια αργότερα να εξομολογηθεί στον φίλο της PaulMorand πως η ζωή της μετά το θάνατο του Capel δεν είχε καμία χαρά.

Winston Churchill, his son Randolph and Coco Chanel hunting.

Το 1913, με τη βοήθεια του Capel, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα με καπέλα που σχεδίαζε μόνη της. Το 1916 ανοίγει τον ομώνυμο οίκο της, υψηλής ραπτικής και αρχίζει να εντυπωσιάζει με τα καινοτομίες της. Ρούχα απλά και ευκολοφόρετα που υπογραμμίζουν τη νεανικότητα και την άνεση, εντυπωσιακά faux bijoux που συνδυάζονται με πανάκριβες πέρλες, το γνωστό μικρό μαύρο φόρεμα, η κοντή πλισέ φούστα, τα παντελόνια καμπάνες, οι μαρινιέρες, το ταγιέρ με το ευφάνταστο χωρίς πέτα σακάκι, το ζέρσεϋ ύφασμα που χαϊδεύει το γυναικείο σώμα και το άρωμα Chanel No 5 που για πρώτη φορά φέρει την υπογραφή ενός σχεδιαστή είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά της δημιουργήματα.

Η ίδια υποστήριζε πως μια γυναίκα που δεν φορά άρωμα δεν έχει κανένα μέλλον και συμπλήρωνε: “Bάλτε άρωμα σε κάθε σημείο του σώματός σας που θα θέλατε να το φιλήσουν”.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

 

 

 

 

Πηγή

 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Νίνα Καλούτσα | Η Φωνή της επιτυχίας

Η ειδικός Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνα Καλούτσα είναι κάτοχος διπλώματος και μάστερ Όπερας του Κρατικού Ωδείου Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Στα 25 χρόνια της διδασκαλίας της έχει μεταδώσει τη γνώση και την εμπειρία της σε περισσότερα από 7.500 άτομα, σε σεμινάρια φωνής, public speaking, one-to-one coaching και team building. Συνεργάζεται με πολιτικούς και υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών και οργανισμών.

Έχει συνεργαστεί με τις εταιρείες: Google, OTE, Coca-Cola 3E, Johnson & Johnson, Eurobank, Alpha Bank, Booking.com, Alpha TV, LeasePlan, TITAN Cement, Bristol-Myers Squibb, GEP, Antipollution, Resoul, Knauf, European Reliance, Kafkas, CEO Clubs Greece, ReedSmith, TATOI Club, Generation Y κ.α.


Το χάρισμα της φωνής έχει δοθεί στον άνθρωπο για να μεταφέρει τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά του στο περιβάλλον γύρω του. Πέρα από αυτό όμως, η φωνή, και ακόμα καλύτερα η σωστά τοποθετημένη και καλλιεργημένη φωνή, μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε πολλά περισσότερα από αυτά που έχουμε φανταστεί.

Ακολουθεί συνέντευξη της ειδικού Φωνής & Δημόσιας Ομιλίας Νίνας Καλούτσα.

Κυρία Καλούτσα, έχετε γράψει το βιβλίο «Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ – Πώς να μιλάς ώστε να σε ακούν» εκδόσεις Key Books. Επειδή οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο ότι μας ακούν όταν μιλάμε, κατ’ αρχάς θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τι μας υποδεικνύετε στο βιβλίο σας;

Η φωνή, ως ζωτικό στοιχείο της ύπαρξης, εκφράζει την προσωπικότητα σε πολλές διαστάσεις. Τα λεγόμενα παίρνουν νόημα από τον τόνο της φωνής με τον οποίο εκφέρονται. Στο βιβλίο αποδεικνύω ότι έχει μεγαλύτερη σημασία η φωνή με την οποία λέμε αυτά που λέμε, από το τι λέμε. Στοιχεία όπως το ηχόχρωμα, ο τόνος, ο χρωματισμός, η έκταση είναι θεμελιώδη για το personal brand. Επίσης, η παρουσία, η άρθρωση, η εκφορά του λόγου. Τα χαρακτηριστικά αυτά, όταν καλλιεργούνται -σε συνδυασμό βέβαια με το κατάλληλο λεξιλόγιο-, χαρακτηρίζουν μία φωνή που μαγνητίζει το ακροατήριο, μία φωνή που «ακούγεται».

Συχνά όμως, λόγω ψυχολογικών αναστολών, η φωνή ακούγεται μονότονη και χωρίς ενέργεια. Έχοντας συνειδητοποιήσει κάποιος αυτό, εάν αποφασίσει να βελτιώσει τη φωνή του, στην πραγματικότητα μπαίνει στη δράση για την απόκτηση αυτοπεποίθησης, για τη διαχείριση του σκηνικού άγχους και για να πείθει περισσότερο.


Γεννιόμαστε με μία χαρακτηριστική φωνή, που μας ακολουθεί για πάντα, ή η φωνή είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να αλλάξει; Αν ναι, πώς;

Ναι, γεννιόμαστε ο καθένας με τη φωνή του. Όμως, στην παιδική μας ηλικία κυρίως, αλλά και αργότερα, για διάφορους ψυχολογικούς λόγους, η φωνή μπλοκάρεται, αλλοιώνεται ή σε κάποιες περιπτώσεις χάνεται.

Με τη σωστή καθοδήγηση, μελέτη και ασκήσεις, ο ενδιαφερόμενος κατανοεί τις αιτίες, ελευθερώνει το συναίσθημά του και εκφράζεται ελεύθερα με τη νέα του φωνή. Επαναλαμβάνω πάντα ότι «η Φωνή μας είναι επιλογή μας».


Ως ειδικός Φωνής, με ποιον τρόπο βοηθάτε κάποιον;

Καταρχάς, τους οδηγώ να κατανοήσουν ότι:

«Δεν έχουμε απλά φωνή. Είμαστε η φωνή μας!» Αυτός είναι ο πυρήνας της διδασκαλίας μου.

Από εκεί ξεκινάμε και, ακολουθώντας βήμα βήμα τη Μέθοδό μου, μεταμορφώνουμε τη φωνή και κατ’ επέκταση την επικοινωνία, τη σχέση με τον εαυτό και με τους άλλους, τη ζωή του εκπαιδευόμενου στο σύνολό της, με άλλα λόγια.


Μπορείτε να μας δώσετε το προφίλ των ανθρώπων που απευθύνονται σε εσάς;

Στέλεχος εταιρείας ή επιχειρηματίας ή πολιτικός  ή εργαζόμενος που συνειδητοποιεί ότι ο τρόπος που μιλάει δεν συνάδει με την επαγγελματική εξέλιξη στην οποία στοχεύει. Νιώθει τη φωνή του αδύναμη, ότι εκπέμπει ανασφάλεια, και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Επιθυμεί να μιλά άνετα, με θάρρος, πειθώ, ευκρίνεια λόγου. Επίσης θέλει να νιώθει ασφαλής, κάθε φορά που καλείται να κάνει παρουσιάσεις σε μικρά και μεγαλύτερα κοινά.

Αφενός λοιπόν κάνουμε ασκήσεις βελτίωσης της φωνής, αφετέρου μελετάμε λεξιλόγιο και ρητορική.

For further information: www.ninakaloutsa.com


Συνέντευξη απο την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>>Women On Top (εν δράσει) | Μίνα Μισυρλή

Κυρία Μισυρλή : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Έχω μεταπτυχιακό και πτυχίο στη Λογιστική & Χρηματοοικονομική του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και εξέλιξα τις γνώσεις μου τα επόμενα 20 χρόνια μέσα από εργασιακή εμπειρία σε εταιρίες και στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Οι σπουδές μου με βοήθησαν να αντιλαμβάνομαι τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί, και γενικότερα να κατανοώ περισσότερα για την καθημερινότητα. Τις πρακτικές γνώσεις τις απέκτησα από την εργασιακή μου εμπειρία αλλά στο «φιλτράρισμα» και στον μετασχηματισμό των πληροφοριών σε γνώσεις, οι σπουδές μου έπαιξαν σημαντικό ρόλο.


Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας  

Είμαι ιδρύτρια της Jargon Buster όπου υποστηρίζουμε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, να οργανώσουν τα οικονομικά και την επιχειρηματική τους καθημερινότητα, και να σχεδιάσουν ένα πλάνο ανάπτυξης, για να μπορούν να εστιάσουν την ενέργεια και τη δημιουργικότητά τους στις κύριες δραστηριότητές τους. Έτσι, επιχειρήσεις που δεν μπορούν να έχουν εσωτερικά συνεργάτες, για να τους υποστηρίζουν σε θέματα  Χρηματοοικονομικού Σχεδιασμού &  Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, να μπορούν να βρίσκουν λύσεις μέσα από τις υπηρεσίες που σχεδιάζουμε, για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Επίσης, συνεργαζόμαστε με εταιρίες, από πολύ μεγάλες μέχρι και μικρές επιχειρήσεις, που θέλουν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα των εργαζομένων τους σε θέματα διαχείρισης προσωπικών οικονομικών, δημιουργώντας εταιρικές εκπαιδεύσεις & εργαστήρια χρηματοοικονομικής ενδυνάμωσης.


Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Θα πρότεινα αρχικά να βρει το δικό της «γιατί», να το συνδυάσει με τις αξίες της και να σκεφτεί πώς θέλει να περπατήσει το δικό της μονοπάτι. Για τις γυναίκες που ξεκινούν τώρα, θα μπορούσαν να έχουν μια εξειδικευμένη καθοδήγηση από επαγγελματίες που έχουν την εμπειρία και τις γνώσεις, μέσα από την οποία μπορεί κάποια να ωφεληθεί, τόσο για να ενδυναμωθεί όσο και για να ξεμπλοκαριστεί από τα διαδικαστικά εμπόδια που μπορεί να την κρατούν πίσω. Αυτό είναι που έχω δει σε πολλές περιπτώσεις ότι λείπει, και αυτό είναι που κάνουμε με τη Jargon Buster, δίνοντας λύση σε επαγγελματίες ή σε ομάδες επιχειρηματιών, καθώς πολλές φορές ενώ έχουμε μια πολύ ωραία ιδέα δεν ξέρουμε από πού να αρχίσουμε και πώς να οργανωθούμε. Επίσης, και το mentoring μέσα από πλατφόρμες με εμπειρία σε αυτό, όπως του Women On Top, θα μπορούσε να είναι μια επιπλέον βοήθεια. Είναι φανερό, ότι δεν υπάρχει μια λύση που ταιριάζει σε όλες, και μέσα από δοκιμές, επιτυχίες αλλά κυρίως από αποτυχίες μαθαίνουμε τι πραγματικά μας ταιριάζει ή τι είναι βιώσιμο για εμάς.


Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος, και αν δεν βρίσκω τον δρόμο που θέλω να περπατήσω, θα τον φτιάξω.


Ποιες είναι οι βασικές αρχές του οικονομικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να ωφελήσει ένα άτομο ή μια επιχείρηση;

Αναγνωρίζουμε πού βρισκόμαστε, ποιοι είμαστε και πού θέλουμε να φτάσουμε. Σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο βάζουμε στόχους που μας εκφράζουν, που είναι κοντά στις αξίες μας και που μπορούν με μέθοδο να επιτευχθούν. Στη συνέχεια, προγραμματίζουμε και αναπροσαρμόζουμε τον σχεδιασμό μας, δημιουργώντας πλάνο για αντιμετώπιση κρίσεων αλλά και εναλλακτικές, ώστε να προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και στις διαφορετικές συνθήκες.


Ποιες είναι οι σημαντικότερες πτυχές του επιχειρηματικού σχεδιασμού και πώς μπορεί να επιτευχθεί η αειφορία μιας επιχείρησης;

Η στρατηγική, η ανάλυση αγοράς, ο οικονομικός σχεδιασμός, οι επιχειρηματικές διαδικασίες, η διαχείριση της ομάδας, οι πωλήσεις και το πλάνο ανάπτυξης, είναι μέρη του επιχειρηματικού σχεδιασμού. Μια επιχείρηση, είτε είναι πολύ μεγάλη είτε μικρή, ακόμη κι αν εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας, μπορούμε να επηρεάσουμε και να λειτουργούμε με όρους βιώσιμης ανάπτυξης. Από την επιλογή των προμηθευτών, τη διαχείριση των υλικών μας, τη συνεργασία με την ομάδα μας και πολλά άλλα, φροντίζουμε να επιχειρούμε με αειφορία, γιατί μας αφορά όλους κι όλες.


Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης επιχείρησης σε έναν ανταγωνιστικό τομέα;

Η πρόταση αξίας που προσφέρει η επιχείρηση προς τους πελάτες της, μαζί με ένα καλά σχεδιασμένο επιχειρηματικό μοντέλο, που θα περιγράφει με σαφήνεια πώς η επιχείρηση θα δημιουργεί έσοδα, είναι από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει καθορίσει από το ξεκίνημά της.


Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να αναπτύξω την επιχείρησή μου δημιουργώντας συνδέσεις με επαγγελματίες κι επιχειρήσεις, που θέλουν να αναπτυχθούν μέσα σε ένα πλαίσιο που επιστρέφει οικονομική και ποιοτική αξία στην κοινωνία, στους ανθρώπους και στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούμε.

Μίνα Μισυρλή

Σύμβουλος Οικονομικού Σχεδιασμού & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων | Financial & Business Coach

Msc. Λογιστική & Χρηματοοικονομική

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Thess Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

<<Αφιέρωμα>> Women On Top (εν δράσει) | Μαρία Γρηγοριάδου

  • Κυρία Γρηγοριάδου : Μπορείτε με απλά λόγια να μας πείτε ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας

Αποφοίτησα από  το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. όμως ως φοιτήτρια και τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας εργάστηκα ως Καθηγήτρια σε Φροντιστήρια Αγγλικών (Ήταν ακόμη η εποχή που μπορούσες να αποκτήσεις άδεια διδασκαλίας ως κάτοχος Proficiency, αν και καρφώνομαι που το μαρτυράω!)

Στα 40 μου κι ενώ εργαζόμουν ήδη στο Δήμο Τυρνάβου, όπου βρέθηκα με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, παρακολούθησα το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία ενός Συμβουλευτικού Σταθμού στο πλαίσιο του Δήμου και μετά η ένταξη μου στη ΔΥΠΑ ως εργασιακή σύμβουλος. Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά διατηρούσαμε για κάποια  χρόνια με το σύζυγο μου κι ένα κατάστημα με παιδικά ρούχα. Αν και η σύνδεση δεν ήταν από την αρχή ξεκάθαρη, βρίσκομαι τα τελευταία χρόνια σε ένα σημείο που η συνάφεια της δουλειάς μου με τις σπουδές μου, είναι μεγαλύτερη από ποτέ.


  • Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας

Σήμερα εργάζομαι στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ως Εργασιακή Σύμβουλος Αναζητούντων Εργασία  και υποστηρίζω άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας. Επίσης πραγματοποιώ εκπαιδεύσεις ιδιαίτερα σε θέματα Επικοινωνίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Ψυχικής Ευεξίας.


  • Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Να αναζητήσει άλλες γυναίκες οι οποίες  δραστηριοποιούνται στο πεδίο που την ενδιαφέρει και έχουν τη διάθεση να λειτουργήσουν ως μέντορες, για τα πρώτα βήματα, τη δικτύωση, την προώθηση, την αναζήτηση χρηματοδότησης. Και να μην περιμένει να είναι όλες οι συνθήκες τέλειες για να κάνει το πρώτο βήμα.


  • Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

¨Θα τα καταφέρω!» Κι όταν είμαι πολύ φοβισμένη για να με πείσω, ρωτώ ανθρώπους που ξέρω ότι θα με στηρίξουν: «Θα τα καταφέρω;»


  • Ποιες είναι οι κύριες ανάγκες στον τομέα της ειδικής αγωγής και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά;

Η πρώιμη αξιολόγηση και παρέμβαση, η έγκαιρη και καθολική υποστήριξη, ο σχεδιασμός της μετάβασης από τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη, αλλά και της μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία. Βέβαια, όλα αυτά απαιτούν συνολικό σχεδιασμό, χρόνο, χρήματα και ανθρώπους με υψηλή εξειδίκευση για να στηριχθεί το σχολείο και η οικογένεια, ώστε να στηρίξουν τους μαθητές με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.


  • Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις στην εκπαίδευση και την υγεία και πώς μπορούν να επηρεάσουν την παροχή υπηρεσιών;

Οι τάσεις είναι πολλές και σημαντικές. Για παράδειγμα: Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Εκπαίδευση STEM, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και από την άλλη Τεχνολογία, Τηλεϊατρική, Τεχνητή Νοημοσύνη και τόσες άλλες. Σε έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, θεωρώ ότι η σταθερή τάση πρέπει να είναι η εστίαση στον εκπαιδευόμενο και στον ασθενή αντίστοιχα, ώστε οι υπηρεσίες που παρέχονται να πάψουν να είναι κατακερματισμένες.


  • Ποιο ρόλο παίζει η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των γονέων και των ειδικών στην αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα της ειδικής αγωγής και της υγείας;

Κρατώ τη φράση μιας γυναίκας που εκτιμώ πολύ. «Τι να τις κάνω τις ράμπες, αν δεν έχω που να πάω;»  Η ένταξη δεν σημαίνει υπάρχουμε παράλληλα στον ίδιο χώρο. Η ένταξη σημαίνει γνωριζόμαστε, αλληλεπιδρούμε πραγματικά και σχετιζόμαστε. Κι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με τη συνεργασία όχι μόνο όσων δραστηριοποιούνται στο χώρο της ειδικής αγωγής , αλλά όλων των γονέων, όλων των εκπαιδευτικών και όλων των ειδικών. Αυτή η απαραίτητη συνεργασία δεν θα προκύψει μαγικά αλλά μπορεί να καλλιεργηθεί μέσα από στοχευμένες, συστηματικές και συνεχείς δράσεις. 


  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Να συνεχίσω να εξελίσσομαι και να είμαι χρήσιμη στους ανθρώπους γύρω μου.

Μαρία Γρηγοριάδου

Σύμβουλος στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία.

Mέλος της συντονιστικής ομάδας του Women On Top Larissa Hub


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending