Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Cooperation Quotient : Ο κρίσιμος παράγων επιτυχίας (Βαθμός Συνεργασίας)

Seminars & Consulting

Παναγιώτης Ρεγκούκος και Συνεργάτες

Το 1912, το IQ (Βαθμός ευφυΐας) προτάθηκε ως ο απαραίτητος παράγων για την επιτυχία ενός ανθρώπου, στην εργασία και στην ζωή του. Απεδείχθη όμως πως άνθρωποι που έχουν υψηλό βαθμό ευφυΐας δεν τους εξασφαλίζει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το 1965, προτάθηκε το EQ (συναισθηματική νοημοσύνη), ως ο παράγων εκείνος που αναζητούσαν οι Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού των επιχειρήσεων στους νεοπροσληφθέντες, ώστε να εξασφαλίσουν υψηλή παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα. Όμως, στην πράξη απεδείχθη πως ούτε αυτός ο παράγων κάνει τους ανθρώπους πιο επιτυχημένους στην πράξη.
Σήμερα, είναι αποδεδειγμένο πλέον πως ο απαραίτητος παράγων που χρειάζεται να διαθέτει ο άνθρωπος για να εξασφαλίσει την προσωπική του εξέλιξη στην εργασία του και στην ζωή του, για να ανταποκριθεί στα αντίστοιχα καθήκοντα του και για να αυξάνει μονίμως και σταθερά την παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα του, είναι το CQ (Βαθμός Συνεργασίας).
Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Harvard των ΗΠΑ, σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας που διήρκεσε 75 ολόκληρα χρόνια και συνεχίζεται, με αντικείμενο την προσωπική ευτυχία στην εργασία και την ζωή, ο «Βαθμός Συνεργασίας» με τους άλλους ανθρώπους, καθιερώθηκε πλέον ως ο πλέον ασφαλής και αποδοτικός παράγων για την συνεχή βελτίωση και αποδοτικότητα όλων των ανθρώπων.
Απεδείχθη πως δεν είναι οι γνώσεις, οι δεξιότητες ή οι εμπειρίες, αφού αυτές είναι επίκτητες και μπορεί ο καθένας να τις αποκτήσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Για να παρακινηθεί όμως να τις αποκτήσει και να τις εξελίσσει συνεχώς, ο απαραίτητος παράγων είναι ο «Βαθμός Συνεργασίας» με τους άλλους ανθρώπους, που διαθέτει.

Τι είναι ο «Βαθμός Συνεργασίας»
Είναι ο βαθμός ικανότητας του ανθρώπου να συνεργάζεται αρμονικά με τους άλλους ανθρώπους, για την επιτυχία ενός ή περισσοτέρων κοινά αποδεκτών στόχους.
Είναι το σημαντικότερο ζητούμενο σε όλες τις επιχειρήσεις, που βλέπουν την παραγωγικότητας τους να μειώνεται, το κόστος λειτουργίας να μεγαλώνει και τους στόχους να είναι μακριά από τα πραγματικά αποτελέσματα.
Είναι ο μοναδικός απαραίτητος παράγων για κάθε πρόσληψη, ώστε ο νεοπροσληφθής να ενταχθεί αμέσως στο τμήμα του, να δημιουργήσει «Καλές Σχέσεις» με τους συναδέλφους, πελάτες και προμηθευτές της επιχείρησης και να συμβάλλει στο μέγιστο στην επιτυχία των στόχων του. Οι «Καλές Σχέσεις» είναι αποτέλεσμα της «Συνεργασίας» και απαραίτητος όρος σωστής και αποδοτικής λειτουργίας κάθε εργαζόμενου στο τμήμα που ανήκει.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Δειγματοληπτική έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη διεξήγαγε για 7η συνεχόμενη φορά η Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, τα αποτελέσματα της οποίας συνοψίζονται κατωτέρω.

Σκοπός της έρευνας είναι:

  • Μελέτη και αξιολόγηση του βαθμού εφαρμογής των δράσεων ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.
  • Σκιαγράφηση των οφελών που προκύπτουν από τις πρακτικές ΕΚΕ στις εταιρείες.
  • Παρουσίαση του ετησίου κόστους των δράσεων ΕΚΕ.
  • Διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων που δρουν αποτρεπτικά στην περαιτέρω υλοποίηση των εξεταζόμενων δράσεων στην ελληνική επικράτεια.

 

Ταυτότητα της Έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη από τη Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group.

Χρόνος διεξαγωγής: 03.05.2018 – 25.05.2018

Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις: i) μιας μόνο απάντησης ii) πολλαπλών απαντήσεων και iii) ιεράρχησης των απαντήσεων κατά σημαντικότητα με βάση συγκεκριμένη κλίμακα. Η επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων έγινε με μεθόδους περιγραφικής στατιστικής.

Δείγμα: 83 επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας (βιομηχανία, εμπόριο, υπηρεσίες), που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Τομείς Εφαρμογής Δράσεων ΕΚΕ

Στην πρώτη ερώτηση διερευνήθηκε η κατανομή του συνολικού προϋπολογισμού των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, στους βασικούς άξονες:

  • Ανθρώπινο Δυναμικό
  • Περιβάλλον
  • Κοινωνία
  • Αγορά

Tο κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με μερίδιο 39% το 2018 (διάγραμμα 1). Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της παρούσας έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι επιχειρήσεις δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό τους και προσπαθούν να διατηρήσουν ικανοποιημένους τους εργαζομένους τους, βελτιώνοντας το εργασιακό περιβάλλον με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητά τους. Κυριότερες δράσεις ΕΚΕ που σχετίζονται με το ανθρώπινο δυναμικό είναι μεταξύ άλλων η παροχή ίσων ευκαιριών στους εργαζομένους και οι δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού.


Κόστος Δράσεων ΕΚΕ
          Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την  Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Καθώς η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ωριμάζει σαν θεσμός στο ελληνικό επιχειρείν, κρίθηκε σκόπιμο να διερευνηθεί το ύψος των κονδυλίων που δαπανούν οι επιχειρήσεις για δράσεις ΕΚΕ. Σύμφωνα με τα δεδομένα του διαγράμματος 2, η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.

Πολύ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

 Δράσεις ΕΚΕ που εφαρμόζουν οι εταιρείες

Στη συνέχεια αναλύεται ο βαθμός εφαρμογής ορισμένων εκ των κυριότερων δράσεων ΕΚΕ από τις εταιρείες του δείγματος ανά κύριο άξονα.

 

Ανθρώπινο Δυναμικό

Το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κλπ.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ» (διάγραμμα 4). Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

 

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος  σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό (διάγραμμα 5). Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα.  Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%).

 

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν το Περιβάλλον (διάγραμμα 6), φαίνεται να υιοθετούνται σε μεγάλο βαθμό από τις επιχειρήσεις. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κλπ.) με ποσοστό 58%.

 

Αγορά


       Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια» (διάγραμμα 7).

 

Οφέλη των εταιρειών από τις δράσεις ΕΚΕ

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας  («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν  από τις πρακτικές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (πίνακας 1). Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

 

 

Πίνακας 1. Οφέλη των εταιρειών από την εφαρμογή πρακτικών ΕΚΕ (2018)
Οφέλη ΕΚΕ Βαθμός Σημαντικότητας
Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα Πολύ
Ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) 2% 2% 6% 47% 43%
Συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο 4% 10% 30% 56%
Προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρωπίνου δυναμικού (άριστο εργασιακό περιβάλλον, ίσες ευκαιρίες κλπ.) 4% 10% 58% 28%
Βελτίωση της απόδοσης / παραγωγικότητας των εργαζομένων 24% 54% 22%
Μεγαλύτερη ικανοποίηση και διατηρησιμότητα των πελατών 6% 8% 16% 45% 25%
Βελτίωση σχέσεων με το επιχειρηματικό περιβάλλον 6% 8% 27% 42% 17%
Παροχή μεγαλύτερης αξίας στους μετόχους (π.χ. μέσω της ένταξης σε ειδικούς δείκτες αξιολόγησης ΕΚΕ κλπ.) 14% 13% 17% 35% 21%
Αύξηση πωλήσεων 15% 17% 31% 31% 6%
Φοροελαφρύνσεις 27% 23% 35% 15%

 

Βαθμός Εφαρμογής Πρακτικών ΕΚΕ στην Ελλάδα

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος (διάγραμμα 8), ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων (ανεξαρτήτως μεγέθους). Ειδικότερα, σε ερώτηση για το βαθμό υιοθέτησης των δράσεων ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιρειών του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός διείσδυσης/εφαρμογής πρακτικών ΕΚΕ στην παρούσα φάση κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα και μόλις το 4% του δείγματος θεωρεί ότι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη εφαρμόζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από τις εγχώριες επιχειρήσεις (διάγραμμα 9).

Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικά ανάπτυξης προκειμένου η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη να εφαρμοστεί αφενός σε μεγαλύτερο ποσοστό εταιρειών και αφετέρου σε ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων.

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.Ανασταλτικοί Παράγοντες Υλοποίησης Δράσεων ΕΚΕ

 

Συμπεράσματα της Έρευνας

Τα κυριότερα αποτελέσματα της αναφερόμενης πρωτογενούς έρευνας συνοψίζονται στα εξής:

  • Δυο στις τρεις εταιρείες του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός εφαρμογής των πρακτικών ΕΚΕ από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων εξακολουθεί να κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα.
  • Οι ενέργειες των εταιρειών που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καλύπτουν το μεγαλύτερο μερίδιο (39% το 2018) στο συνολικό τους προϋπολογισμό για δράσεις ΕΚΕ.
  • Η πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000 σε ετήσια βάση, το 24% των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.
  • Ορισμένες από τις κυριότερες πρακτικές ΕΚΕ που εφαρμόζονται σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό από τις εταιρείες του δείγματος είναι οι εξής: α) η παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους τους εργαζομένους (89%), β) η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (85%) και γ) παροχή δυνατοτήτων εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού (84%).
  • Η ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας και η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο αξιολογήθηκε από το 90% και το 86% αντίστοιχα των εταιρειών του δείγματος ως «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό όφελος που επιφέρουν οι δράσεις ΕΚΕ.
  • Τέλος, η τρέχουσα οικονομική συγκυρία με ποσοστό 22% και το οικονομικό κόστος με 20% θεωρούνται οι κυριότεροι ανασταλτικοί παράγοντες υλοποίησης ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.

 

Συμπερασματικά, οι μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις προβαίνουν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), καθώς αυτές συνήθως έχουν την οικονομική επιφάνεια να προβληθούν σε δαπανηρά μέσα επικοινωνίας μεγάλης απήχησης, όπως είναι η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα έντυπα μέσα ή ακόμα και να «τρέξουν» μεγάλες καμπάνιες ηλεκτρονικής προώθησης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και το κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ.

 

Σύνταξη Μελέτης & Έρευνας για την ΕΚΕ 

          

Σταματίνα Παντελαίου                                   Νίκος Ταβουλάρης

Director                                                           Senior Consultant

Economic Research & Sectorial Studies     Economic Research & Sectorial Studies

 

H ICAP Group – με 1.000 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:

Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions.  Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr


Ακολουθήστε την Ι
CAP Group στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:

Λογότυπο ICAP Group
Μπορείτε να λάβετε το αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση: http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/ICAPGroup.jpg

Φωτογραφία κας Σταματίνας Παντελαίου, Director Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP
Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Pantelaiou_Stamatina.jpg

Φωτογραφία κ. Νίκου Ταβουλάρη, Senior Consultant Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Νίκος Ταβουλάρης.JPG

 

Περισσότερες Πληροφορίες:

Γραφείο Τύπου Oμίλου ICAP

Φρατζέσκα Σιδερή, Communications & Marketing Manager

T: 210 7200 495 | 693 673 5 143 | F: 213 0173 495

 

Continue Reading

Συνέδρια

Ολοκληρώθηκαν οι ημερίδες της ΓΓΙΦ για τις γυναίκες πρόσφυγες

Ολοκληρώθηκαν οι ημερίδες της ΓΓΙΦ για τις γυναίκες πρόσφυγες στις Περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Ηπείρου
Ενώνουμε τις δυνάμεις και οργανώνουμε την αλληλεγγύη μας
Ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι ημερίδες της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων (ΓΓΙΦ) με θέμα: «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για τις γυναίκες πρόσφυγες και τα παιδιά τους – Παρουσίαση του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας της ΓΓΙΦ για τις γυναίκες πρόσφυγες επιζήσασες έμφυλης βίας», οι οποίες έλαβαν χώρα στην Θεσσαλονίκη (27/06/2018), στην Καβάλα (28/06/2018) και στα Ιωάννινα (06/07/2018).
Οι εν λόγω ημερίδες, όπως και οι δύο προηγούμενες που έγιναν στη Λαμία και τη Μυτιλήνη, πραγματοποιήθηκαν με την ευγενική υποστήριξη του γραφείου Ευρώπης της UNICEF και αποτέλεσαν τον πρώτο κύκλο μιας ολοκληρωμένης συνεργασίας της ΓΓΙΦ με την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση για τη στήριξη των γυναικών προσφύγων και των παιδιών τους.
Ειδικότερα, στις ημερίδες παρουσιάστηκε το Πρωτόκολλο Συνεργασίας «για την υιοθέτηση κοινού πλαισίου διαδικασιών εντοπισμού, παραπομπής και φιλοξενίας, αλλά και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στο πανελλήνιο δίκτυο των 63 δομών της ΓΓΙΦ για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών», που υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2016 από την Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (ΓΓΙΦ), την Γενική Γραμματεία Υποδοχής/Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής (ΓΓΥ), τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας (ΓΓΔΥ), το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ), την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ) και θέτει ως ομάδα στόχο τις γυναίκες πρόσφυγες θύματα ή εν δυνάμει θύματα βίας (ενδοοικογενειακής, trafficking, σεξουαλικής παρενόχλησης, βιασμού, κ.α) και τα παιδιά τους ή γυναίκες πρόσφυγες αρχηγούς μονογονεϊκών οικογενειών.
Με το Πρωτόκολλο επιδιώκεται η συνεργασία και ο συντονισμός των συναρμόδιων κρατικών φορέων επί ενός πλαισίου διαδικασιών εντοπισμού, παραπομπής, φιλοξενίας και στήριξης των γυναικών προσφύγων που βρίσκονται σε καθεστώς διακινδύνευσης να υποστούν βία, επιδιώκοντας παράλληλα αυτό να καταστεί γνωστό και προσβάσιμο σε όλους/όλες τους/τις επαγγελματίες που λειτουργούν στο πεδίο παροχής υπηρεσιών στον προσφυγικό πληθυσμό και προέρχονται από τη δημόσια διοίκηση, την τοπική αυτοδιοίκηση και τις μη κυβερνητικές οργανώσεις.
Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, εκπρόσωποι των Τοπικών Αρχών, (των Νοσοκομείων, των Δομών Φιλοξενίας Προσφύγων, της Ελληνικής Αστυνομίας, των Δικηγορικών Συλλόγων, των Εισαγγελικών Αρχών, των εκπροσώπων του ΕΚΕΠΥ, της Υπηρεσίας Ασύλου, του Υπουργείου Παιδείας), καθώς και εκπρόσωποι Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Διεθνών Οργανισμών.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ακολούθησε πολύ εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ των παρευρισκομένων επαγγελματιών του πεδίου κατά το δεύτερο μέρος της ημερίδας (εργαστήρι), όπου ετέθησαν τα ζητήματα που απασχολούν τον συντονισμό των εμπλεκόμενων μερών και αναφέρθηκαν καλές πρακτικές προς περαιτέρω διερεύνηση.
Η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Φωτεινή Κούβελα, η οποία παρευρέθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι: «Με οδηγούς μας τις αρχές της ισότητας για όλους και όλες ανεξαιρέτως, οι γυναίκες πρόσφυγες και τα παιδιά τους δεν απουσιάζουν από κανένα πεδίο των πολιτικών μας» και συμπλήρωσε ότι: «Απεναντίας, με το συγκεκριμένο Πρωτόκολλο, αλλά και το σύνολο των δράσεών μας για το προσφυγικό, αποδεικνύουμε για ακόμη μια φορά έμπρακτα το πλεόνασμα της αλληλεγγύης μας».
Επιπλέον, η υπηρεσία της ΓΓΙΦ εκπροσωπήθηκε και μέσω της Προϊσταμένης του Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας και Αντιμετώπισης Πολλαπλών Διακρίσεων, κας Αγγελικής Παπάζογλου, η οποία επεσήμανε ότι αυτές οι ημερίδες αποτελούν την αρχή μιας πιο ολοκληρωμένης συνεργασίας και συνέργειας με τις Περιφέρειες της χώρας.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ΈΡΕΥΝΑ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΤΑΛΕΝΤΟΥ

Στο 61% καταγράφεται η δυσκολία των εργοδοτών να βρουν κατάλληλο προσωπικό
στην Ελλάδα τοποθετώντας τη χώρα στην 7η θέση παγκοσμίως

«Επαγγελματίες Πωλητές», οι θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης
στην Ελλάδα για 9η συνεχή χρονιά

64% των Ελλήνων εργοδοτών επιλέγουν ως στρατηγική αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντων την επιπρόσθετη εκπαίδευση και ανάπτυξη στο υπάρχον προσωπικό

6 στους 10 εργοδότες στην Ελλάδα δυσκολεύονται να καλύψουν θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της Ετήσιας Διεθνούς Έρευνας Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup για το 2018. Το ποσοστό αυτό (61%) αποτελεί το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφεται στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια διεξαγωγής της έρευνας στη χώρα μας, ενώ βρίσκεται 16 μονάδες πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο (45%).

Η έλλειψη απαιτούμενης εμπειρίας (27%), τεχνικών δεξιοτήτων (25%), διαθέσιμων υποψηφίων (17%), η προσδοκία υψηλότερης αμοιβής σε σχέση με την προσφερόμενη (12%) και η έλλειψη προσωπικών δεξιοτήτων (7%) καταγράφονται ως οι κύριοι λόγοι δυσκολίας κάλυψης θέσεων εργασίας.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 45% των εργοδοτών αντιμετωπίζει δυσκολία στην εύρεση εργαζομένων με τα απαιτούμενα προσόντα, ποσοστό, αφενός, αυξημένο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το 2016, αφετέρου, το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί παγκοσμίως από το 2007, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η έλλειψη ταλέντων δεν εμφανίζει σημάδια υποχώρησης. Οι εργοδότες στην Ιαπωνία εξακολουθούν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη δυσκολία εύρεσης ταλέντου (89%), ενώ την πρώτη πεντάδα με τα υψηλότερα ποσοστά δυσκολίας συμπληρώνουν οι ακόλουθες χώρες: Ρουμανία (81%), Ταϊβάν (78%), Χονγκ Κονγκ (76%) και Βουλγαρία (68%). Η Ελλάδα, με ποσοστό 61%, καταλαμβάνει την 7η θέση στην παγκόσμια κατάταξη ― μετακίνηση κατά μία θέση συγκριτικά με την 8η θέση που κατείχε το 2016. Αντιθέτως, ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ολλανδία (24%), η Κίνα (13%), η Ιρλανδία (18%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (17%), δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα προσέλκυσης ταλέντων.

Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης για το 2018

Για ένατη συνεχή χρονιά οι εργοδότες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στην κάλυψη θέσεων στον τομέα των «Επαγγελματιών Πωλητών», ενώ ακολουθεί η ειδικότητα των «Τεχνικών», η οποία βρισκόταν στην 6η θέση της κατάταξης το 2016. Την 3η θέση καταλαμβάνουν οι «Εξειδικευμένοι Τεχνίτες», ειδικότητα που βρισκόταν στην 3η θέση της κατάταξης το 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ειδικότητα των «Επαγγελματιών Υγείας» καθώς και οι Εξειδικευμένοι Υπάλληλοι Γραφείου εισέρχονται για πρώτη φορά στη λίστα των 10 θέσεων εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα. Συγκριτικά με τη λίστα των 10 θέσεων του 2016, εκτός κατάταξης βρίσκεται η ειδικότητα που αφορά στο «Προσωπικό για τον χώρο Εστίασης και Ξενοδοχείων», καταλαμβάνοντας την 8η θέση για το 2016.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, στην κορυφή των θέσεων που οι εργοδότες δυσκολεύονται περισσότερο να καλύψουν, βρίσκονται οι «Εξειδικευμένοι Τεχνίτες». Οι «Επαγγελματίες Πωλητές» παραμένουν δυσεύρετοι, καταλαμβάνοντας φέτος τη 2η θέση, ενώ στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης εμφανίζονται οι «Πτυχιούχοι Μηχανικοί».

2016 – Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα
2018 – Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα
1. Επαγγελματίες Πωλητές 1. Επαγγελματίες Πωλητές
2. Προσωπικό υπηρεσιών IT 2. Τεχνικοί
3. Εξειδικευμένοι Τεχνίτες 3. Εξειδικευμένοι Τεχνίτες
4. Πτυχιούχοι Μηχανικοί 4. Πτυχιούχοι Μηχανικοί
5. Υψηλόβαθμα Στελέχη 5. Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη
6. Τεχνικοί 6. Προσωπικό υπηρεσιών IT
7. Προσωπικό για Λογιστήρια & Οικονομικά Τμήματα 7. Προσωπικό για Λογιστήρια & Οικονομικά Τμήματα
8. Προσωπικό για τον χώρο Εστίασης και Ξενοδοχείων 8. Εξειδικευμένοι Υπάλληλοι Γραφείου
9. Οδηγοί 9. Οδηγοί
10. Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη 10. Επαγγελματίες Υγείας

 

«Στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο της εργασίας, η ανάγκη για τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν καθίσταται πλέον επιτακτική. Η δυσκολία των εργοδοτών να βρουν τα κατάλληλα ταλέντα που θα ενταχθούν και θα συνεισφέρουν στην επιτυχημένη πορεία της επιχείρησής τους, απειλεί την ανταγωνιστικότητά τους.
Με το πρόβλημα της έλλειψης ταλέντου να διευρύνεται τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εγχώριο επίπεδο, οι εργοδότες οφείλουν να επικεντρωθούν σε άλλες στρατηγικές που θα τους βοηθήσουν να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα που αναζητούν. Όταν στην Ελλάδα, 6 στους 10 εργοδότες δυσκολεύονται να βρουν το ταλέντο που θα προσδώσει αξία στην επιχείρησή τους, είναι φανερό πως οι εταιρίες που θα εγκαταλείψουν τις προγενέστερες πρακτικές προσέγγισης ταλέντων και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία θα βοηθήσουν τους ανθρώπους να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και να εξελιχθούν στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία μακροχρόνια, θα γίνουν πιο ανταγωνιστικές στο μέλλον.
Στην Ελλάδα, για ένατη συνεχόμενη χρονιά, οι εργοδότες αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στην κάλυψη θέσεων «Επαγγελματιών Πωλητών». Με ένα οργανωμένο πλάνο στρατηγικών και δημιουργώντας μια κουλτούρα εργασιακής ευμάρειας, ώστε να εξοπλιστούν με τις κατάλληλες δεξιότητες οι εργαζόμενοι, οι εργοδότες θα λύσουν το πρόβλημα της έλλειψης ταλέντου και θα βελτιώσουν την απόδοση των οργανισμών τους» όπως αναφέρει ο κος Μπάμπης Καζαντζίδης, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ManpowerGroup Ελλάδας.

Στρατηγικές αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντου
Σύμφωνα με το 64% των εργοδοτών στην Ελλάδα, η σημαντικότερη στρατηγική αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντου είναι η παροχή επιπρόσθετης εκπαίδευσης και ανάπτυξης στο υπάρχον προσωπικό. Αυτή η προσέγγιση εμφανίζεται πρώτη στη σειρά των στρατηγικών και σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς το 53% των εργοδοτών αναζητά τρόπους ανάπτυξης των δεξιοτήτων του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού. Δεύτερη στρατηγική για το 49% των Ελλήνων εργοδοτών είναι η προσαρμογή των απαιτήσεων των ρόλων στην επαγγελματική εκπαίδευση και εμπειρία των υποψηφίων, ενώ τρίτη σε σειρά με ποσοστό 33% αποτελεί η ανεύρεση εναλλακτικών μοντέλων εργασίας.

Η Ταυτότητα της Έρευνας
Περίπου 40.000 εργοδότες σε 43 χώρες συμμετείχαν στην ετήσια Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup. Η έρευνα διεξήχθη το Δ΄ Τρίμηνο του 2017, για δωδέκατη συνεχή χρονιά, με στόχο να προσδιοριστούν οι θέσεις εργασίας οι οποίες είναι δύσκολο να καλυφτούν, οι λόγοι για τους οποίους οι εργοδότες αντιμετωπίζουν την έλλειψη ταλέντου και οι στρατηγικές αντιμετώπισης αυτής της πρόκλησης. Η Ελλάδα συμμετείχε στην Έρευνα για δέκατη συνεχόμενη χρονιά, με αντιπροσωπευτικό δείγμα 752 εργοδοτών.

Σχετικά με τη ManpowerGroup™
Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ, παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας – Manpower®, Experis®, Right Management® και ManpowerGroup® Solutions – δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 80 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Το 2018, η ManpowerGroup βραβεύτηκε ως “World’s Most Ethical Companies” για 9η συνεχή χρονιά και αναδείχτηκε ως “Fortune’s Most Admired Companies”, για 16ο συνεχόμενο έτος, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρία στον κλάδο. Δείτε πώς η ManpowerGroup ενδυναμώνει το μέλλον της εργασίας: www.manpowergroup.com

Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο 3 υποκαταστημάτων στην Αττική, Θεσσαλονίκη και Κύπρο εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.manpowergroup.gr

Continue Reading

Trending