Connect with us

Αυτοκίνητο

Dacia Duster: Ένα αμάξι που αξίζει να το εμπιστευθείτε!

DACIA Duster με κινητήρα βενζίνης 1.3cc turbo και 130hp
Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις 130 και 150 αλόγων,
με την πρώτη περάσαμε 7 ημέρες μαζί. Με κίνηση στον εμπρός άξονα και στο
επίπεδο εξοπλισμού «Prestige». Χωρίς να θέλουμε να σας πούμε ότι το
αποχωριστήκαμε έχοντας πραγματικά θετικές εντυπώσεις, συνεχίζουμε την
ανάλυσή του. To πιο εμπορικό μοντέλο της μάρκας σε Ελλάδα και Ευρώπη,
απέκτησε έναν κινητήρα βενζίνης που αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να αφήσει
ασυγκίνητο κανέναν αγοραστή.Ο λόγος για τον υπέρ-τροφοδοτούμενο Energy 1.3
TCe που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler.
Αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση
της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που εκπλήσσει ευχάριστα από
το πρώτο χιλιόμετρο. Με πολύ καλή ελαστικότητα και ψηλή ροπή από χαμηλές
στροφές. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, η μέγιστη τιμή της είναι στα 240
Nm στις 1600 rpm. Η τελική ταχύτητα στα 191 km/h και η επιτάχυνση 0-100 σε
11.1 sec. Αριθμοί αξιοπρόσεκτοι για την κατηγορία, σε ένα μοντέλο που η αλήθεια
είναι ότι δεν περιμένεις επιδόσεις. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν βγαίνοντας σε
οδικό δίκτυο, σύντομα αντιληφθήκαμε πως έπρεπε να σηκώσουμε λίγο το
πόδι από το γκάζι γιατί ανέβαζε χιλιόμετρα γρήγορα και χωρίς να το
καταλαβαίνεις. Κι αυτό γίνετε με λογική κατανάλωση που αν κινήσε γρήγορα
είναι στα 8+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρο αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί
εύκολα να πέσει στα 7 λίτρα. Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του εν λόγω
συνόλου, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας
σε αυτή τη γενιά του Duster, κάνουν το ταξίδι ήσυχο ακόμα κι όταν οι στροφές
ανεβαίνουν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το Duster δεν είναι στημένο για γκαζιάρηδες, η ανάρτηση έχει ρυθμίσεις προσανατολισμένες
στην άνεση. Όμως ακόμα κι έτσι, τα χιλιόμετρα δεν θα σας τρομάξουν εύκολα και
οι αντιδράσεις όποτε πρέπει να επέμβεις, είναι προβλέψιμες. Όλα αυτά στην
άσφαλτο γιατί με την απόσταση που έχει από το έδαφος, σα να ζητά από τον
οδηγό να το λερώσει, να βγει στο χώμα κι ας μην έχει τις δυνατότητες της
τετρακίνητης έκδοσης. Όλα αυτά σε ένα πακέτο που στη δεύτερη γενιά του έχει
ωριμάσει και έχει ουσιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερο μήκος (κατά 26mm),
μειωμένο πλάτος (κατά 18mm), μειωμένο ύψος (κατά 13mm). Το παρμπρίζ έχει
έρθει πιο μπροστά (κατά 100mm), όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και
η βάση των παραθύρων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα. Στον εσωτερικό χώρο
εύλογα υπάρχει αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα
παραμένουν πολλές ενώ πλέον υπάρχει και αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το
κάθισμα του συνοδηγού. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ ο χώρος
αποσκευών θα καλύψει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Κι αυτά είναι ας πούμε
προίκα από την πρώτη γενιά, η μεγάλη διαφοροποίηση είναι στην ποιότητα του
εσωτερικού. Παρότι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, λογικό σε ένα value for
money όχημα, έχουν καλύτερη συναρμογή. Γενικά το Duster είναι πια πιο
ποιοτικό στο εσωτερικό του ενώ έχει αλλάξει και στα σημεία, επιτυγχάνοντας
μεγαλύτερη εργονομία: οι διακόπτες, τα χειριστήρια στο τιμόνι, η ψηλότερα
τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Media Nav Evo, τα
μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα όπου όμως δεν υπάρχει η
απαιτούμενη πλευρική στήριξη. Συμπερασματικά, το μοντέλο που στην πορεία
έπεισε το αγοραστικό κοινό πως αξίζει να το εμπιστευτεί, αφού εκσυγχρονίστηκε
εμφανισιακά και βελτιώθηκε εσωτερικά, αφού απέκτησε σύγχρονους diesel
κινητήρες, τώρα καλύπτει πλήρως τους επίδοξους αγοραστές και στο μέτωπο της βενζίνης. Αν αφήσετε στην άκρη τα όποια στερεότυπα και εντυπώσεις και επικεντρωθείτε στην ουσία, το Duster μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα φανταζόσασταν σε αυτό το επίπεδο τιμών.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Lifestyle

Mercedes A35 AMG: “Ισχυρό και Ποιοτικό”

Η γερμανική εταιρεία πουλάει ήδη μια πολύ ισχυρή έκδοση της νέας A-Class, η οποία φέρει το DNA της AMG και αποδίδει 306 άλογα.

Η Mercedes-AMG  A35  ήρθε στην αγορά για να καλύψει ανάγκες ανάμεσα στις απλές εκδόσεις της νέας A-Class και της κορυφαίας για την γκάμα A45, με ισχύ εργοστασιακή στα 400 άλογα.

Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων. Οι άνθρωποι  της AMG έχουν τοποθετήσει μια 2λιτρη τούρμπο βενζινοκίνητη μονάδα όπου στην έκδοσή μας  αποδίδει 306 άλογα και 400 Nm ροπής. Αποτέλεσμα των παραπάνω έχουμε επιτάχυνση 0-100 σε 4,7 sec και τελική ταχύτητα στα 250 km/h ηλεκτρονικά περιοριζόμενη.

Σε μηχανικό επίπεδο το πλαίσιο της hot A-Class έχει δεχθεί τις απαραίτητες ενισχύσεις και τροποποιήσεις προκειμένου να βελτιωθεί η στρεπτική ακαμψία, ενώ παράλληλα ορισμένα τμήμα έχουν αντικατασταθεί από αλουμίνιο για μείωση του βάρους. Επίσης, το σύστημα ρυθμιζόμενης ανάρτησης AMG Ride Control προσδίδει στο μοντέλο τα απαραίτητα αγωνιστικά χαρακτηριστικά. Ο υποψήφιος αγοραστής της A35 μπορεί να τοποθετήσει προαιρετικά και μεγαλύτερα δισκόφρενα 350 mm εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες.

Η εμφάνιση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου περιλαμβάνει νέα στοιχεία, τα οποία συμβαδίζουν με τον χαρακτήρα της. Στο εξωτερικό μέρος κυριαρχούν τα φουσκωμένα σπόιλερ, οι 18άρες ζάντες, η αεροτομή και ο διαχύτης πίσω. Αρκετές αλλαγές συγκριτικά με τις συμβατικές Α-Class-έχουμε και στην καμπίνα όπου τα μπάκετ καθίσματα δημιουργούν μια αγωνιστική ατμόσφαιρα.

Στον δρόμο η ενεργητική ασφάλεια που παρέχει στον οδηγό του το συγκεκριμένο όχημα είναι άνευ συζητήσεως. Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά. Μπαίνεις μέσα και κάθεσαι στα υπέροχα καθίσματα φτιάχνεις την θέση, καθρέπτες και πατάς το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα.

Η αίσθηση αλλά και η πραγματικότητα οδηγώντας το κάνει τα πράγματα πολύ απλά και η προσπέραση είναι παιχνιδάκι με το αυτόματο κιβώτιο να δουλεύει υπερωρίες όπου χρειαστεί, αν και λίγες φορές θα χρειαστεί, λόγω της μεγάλης ισχύος και ροπής που υπάρχει διαθέσιμη.

Η επιτάχυνση σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, με όλα τα ηλεκτρικά καλούδια να δουλεύουν και να σου δίνουν την αίσθηση του αυτοκράτορα στον δρόμο. Αν το αυτοκίνητο, αυτό η Α35 πάει έτσι με τα 306άλογα, η Α45 με τα 400 πως να πηγαίνει άραγε?

Ποιότητα εξαιρετική, κράτημα ασυναγώνιστο, κατανάλωση πολύ καλή για αυτό που σου προσφέρει, όνομα κορυφαίο, Ε απλά την θέλω στο γκαράζ μου μετά την εξαιρετική οδηγική εμπειρία που είχα.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

BMW 116d: “Ποιοτικό και πολυτελές”

Η μικρομεσαία σειρά 1 είναι η μικρότερη επιλογή στη γκάμα της BMW. Η M Sport Shadow Line Advanced είναι μια νέα ειδική έκδοση με σπορτίφ χαρακτηριστικά, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον diesel κινητήρα των 1.5 lt.-116 ίππων της BMW 116d, μαζί με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. 

Η εμφάνιση της νέας έκδοσης της BMW 116d είναι πολύ δυναμική, υιοθετώντας στοιχεία που έρχονται απευθείας από τα κορυφαία Μ δημιουργήματα της μάρκας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, τα πλαϊνά σπόιλερ, η πίσω αεροτομή, τα σκουρόχρωμα κρύσταλλα των φώτων, το μαύρο χρώμιο στην απόληξη της εξάτμισης, αλλά και τα επίσης μαύρα πλαίσια των παραθύρων. Τη δική τους σπορτίφ νότα δίνουν και οι μαύρες 18άρες M ζάντες αλουμινίου που συνοδεύουν την έκδοση, ενώ το μπλε Μ χρώμα του μοντέλου της δοκιμής είναι μια επιλογή που ταιριάζει απόλυτα στο όλο σπορ αισθητικό πακέτο.

Το εσωτερικό της BMW 116d M Sport Shadoq Line Advanced ξεχωρίζει και αυτό με τα έξτρα σπορ στοιχεία που ενσωματώνει, τα οποία συμπληρώνονται και από επιπλέον πολυτελή υλικά που τονίζουν τον  ποιοτικό χαρακτήρα του μοντέλου. Συναντάμε νέα σπορ μπροστινά καθίσματα που προσφέρουν κορυφαία στήριξη στο σώμα και παράλληλα επενδύονται με Alcantara, ένα M Sport τιμόνι, αλλά και νέες ασημί και μπλε επενδύσεις σε ταμπλό, τούνελ κονσόλας και πόρτες. Συνολικά, το εσωτερικό της νέας έκδοσης της BMW 116d συνεχίζει να προσφέρει κορυφαία χαρακτηριστικά ποιότητας σε ό,τι αφορά τόσο την επιλογή των υλικών, όσο και το φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Στους χώρους, γενικότερα η Σειρά 1 τα καταφέρνει καλά για τους 4 επιβάτες της χωρίς να είναι η κορυφαία στην κατηγορία – και το ίδιο φυσικά ισχύει και για την έκδοση της δοκιμής, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 360 λίτρων.

Ο γνώριμος 3κύλινδρος, 1.500άρης turbodiesel της BMW 116d προσφέρει 116 ίππους ισχύος και 27,5 kgm ροπής (από τις 1.750 σ.α.λ.). Η απόδοσή του ικανοποιεί και με το παραπάνω με βάση τα χαρακτηριστικά του, όντας εύστροφος, με πολύ καλή απόκριση από χαμηλά και παράλληλα, με χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών στη καμπίνα. Σε συνδυασμό με το αυτόματο Steptronic κιβώτιο των 8 σχέσεων το μοτέρ προσφέρει καλές επιδόσεις, ενώ εφόσον επιλεγεί και το «Sport» ή το «Sport+» από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco Pro και Comfort τα υπόλοιπα δύο), αποκτά και μια έξτρα σπιρτάδα στην όλη λειτουργία του. Η χρήση του προγράμματος Eco Pro έχει πλεονεκτήματα στην κατανάλωση και ενδείκνυται και για χρήση στην πόλη, με τη μέση τιμή της δοκιμής μας να αγγίζει τα 7,0 lt./100 km.

Η –πάντα πισωκίνητη– Σειρά 1 της BMW είναι έτσι κι αλλιώς ένα από τα πιο σπορτίφ μικρομεσαία της αγοράς και πλέον, η έκδοση M Sport Shadow Line Advanced με την προσθήκη της M Sport ανάρτησης και των 18 ιντσών ζαντών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/40 εμπρός και 245/35 πίσω), έρχεται για να τονίσει ακόμη περισσότερο τον δυναμισμό του αυτοκινήτου. Έτσι, σε ένα δρόμο με στροφές η νέα έκδοση της Σειρά 1 αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστη και με διάθεση να προσφέρει πολλές στιγμές απόλαυσης στον οδηγό της, αν και η δύναμη του κινητήρα δεν είναι τόση ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του πλαισίου. Έστω και έτσι ωστόσο, δεν γίνεται παρά να εκτιμήσεις την κορυφαία κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου, τη διάθεσή του για παιχνίδι με το πίσω μέρος –όταν βγουν τα ηλεκτρονικά, αλλά και την γρηγοράδα, ακρίβεια και πολύ καλή αίσθηση που προσφέρει το τιμόνι. Στην πόλη από την άλλη, η ανάρτηση της νέας BMW 116d M Sport Shadow Line Advanced θα διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος κατά το πέρασμα από αυτές, αν και λόγω της πιο σφιχτής ρύθμισής της και των σπορτίφ ελαστικών οι πιο έντονες από τις ανωμαλίες δεν θα φιλτραριστούν στο ακέραιο. Συνολικά πάντως, το αυτοκίνητο δεν θα προβληματίσει και σε αυτόν τον τομέα.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Η νέα σπορτίφ έκδοση της BMW 116d απευθύνεται σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω από την εν λόγω επιλογή κινητήρα της Σειρά 1. Το γεγονός ότι εκτός από την εμφάνιση αποκτά περισσότερο δυναμισμό και οδηγικά η 116d, είναι σίγουρα ένα πλεονέκτημα της έκδοσης το οποίο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από τον ενδιαφερόμενο. Είναι το καλύτρο της συγκεκριμένης κατηγορίας και ένα από τα αυτοκίνητα που θα θέλαμε στο γκαράζ μας.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Mazda 3: Mια απλή λύση

Ο κινητήρας SkyActiv-X της Mazda είναι ο πρώτος που υπόσχεται να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα ενός μοτέρ βενζίνης με αυτά ενός diesel. 

Είναι μια απλή λύση, σύμφωνα με τους Τεχνικούς υπευθύνους της Mazda, το να συνδυάσεις τη λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης με αυτήν ενός diesel σε ένα μοτέρ, που δημιουργεί όμως σύνθετα οφέλη σε όποιον θελήσει να την εξελίξει περαιτέρω. Και αυτό το τονίζουμε μιας και όπως μας δήλωσαν οι άνθρωποι της εταιρείας, ο 2.0 lt. SkyActiv-X κινητήρας που οδηγήσαμε κάτω από το καπό του Mazda 3 είναι μόνο η αρχή της απτής επίδειξης μιας τεχνολογίας που ελπίζουν και άλλοι να την εξελίσσουν και φυσικά να την υιοθετήσουν στο μέλλον.Στόχος των Ιαπώνων είναι με τη νέα αυτή τεχνική λύση να προσφερθεί η πολύ καλή απόδοση και πολιτισμένη λειτουργία ενός μοτέρ βενζίνης, παράλληλα με την απόκριση από χαμηλά και την καλύτερη κατανάλωση που προσφέρει ένα μοτέρ diesel.

Στα χαρακτηριστικά του, το νέο 2λιτρο, 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό SkyActiv-X μοτέρ αποδίδει 180 ίππους ισχύος στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να φθάνει στα 224 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Στο πεδίο της κατανάλωσης, για την έκδοση με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (υπάρχει και με 6άρι αυτόματο) του Mazda 3, η Mazda ανακοινώνει μέση κατανάλωση από 5,5 lt./100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι από 125 gr/km (αμφότερα με βάση το νεότερο κύκλο μέτρησης WLTP). Στις επιδόσεις, το 0-100 km/h απαιτεί 8.2 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 216 km/h.

Πώς είναι όμως στην πράξη ο νέος κινητήρας; Κατ’ αρχάς, τόσο πολιτισμένος στη λειτουργία του και τόσο ήσυχος, όσο λίγα μοτέρ της κλάσης του. Επίσης, έχει απίστευτα άμεση απόκριση. Χαρακτηριστικό του αποτελεί και η ροπή στο χαμηλό κομμάτι περιστροφής του, που του επιτρέπει ακόμη και με 600-800 στροφές να μη σβήνει, θυμίζοντας σαφώς πιο «ροπάτες» diesel επιλογές. Ως προς την απόδοσή του, αυτή είναι εξαιρετικά γραμμική και χωρίς έντονα ξεσπάσματα, χωρίς να δίνει την αίσθηση στον οδηγό του ότι οδηγεί ένα μοτέρ 180 ίππων. Εξαιρετικό σε αίσθηση είναι και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, με κλιμάκωση σχετικά κοντή στις πρώτες του σχέσεις και πιο «αριαή» στις πιο υψηλές. Ως προς τον κατανάλωση, κατά την οδήγησή μας με το Mazda 3 2.0 SkyActiv-X είδαμε μια μέση τιμή κοντά στα 6,7 lt./100 km. Πρόκειται για ένα αρκετά καλό νούμερο με βάση πάντα και την απόδοση του κινητήρα.

Το νέο Mazda 3 με τον 2λιτρο SkyActiv-X κινητήρα αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη του ερχόμενου φθινόπωρου. Εκτός του ιαπωνικού μικρομεσαίου μοντέλου, ο κινητήρας αυτός θα εφοδιάσει και το νέο μικρομεσαίο SUV/Crossover της Mazda, το CX-30 (διαβάστε εδώ τις πρώτες οδηγικές μας εντυπώσεις), ενώ σταδιακά θα τον δούμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 180 PS/6.000 rpm
Ροπή: 22.8 kgm/3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.2 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση κατά NEDC: 4.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2 κατά NEDC: 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90,0 €

Continue Reading

Trending