Connect with us

Αυτοκίνητο

Dacia Duster: Ένα αμάξι που αξίζει να το εμπιστευθείτε!

DACIA Duster με κινητήρα βενζίνης 1.3cc turbo και 130hp
Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις 130 και 150 αλόγων,
με την πρώτη περάσαμε 7 ημέρες μαζί. Με κίνηση στον εμπρός άξονα και στο
επίπεδο εξοπλισμού «Prestige». Χωρίς να θέλουμε να σας πούμε ότι το
αποχωριστήκαμε έχοντας πραγματικά θετικές εντυπώσεις, συνεχίζουμε την
ανάλυσή του. To πιο εμπορικό μοντέλο της μάρκας σε Ελλάδα και Ευρώπη,
απέκτησε έναν κινητήρα βενζίνης που αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να αφήσει
ασυγκίνητο κανέναν αγοραστή.Ο λόγος για τον υπέρ-τροφοδοτούμενο Energy 1.3
TCe που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler.
Αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση
της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που εκπλήσσει ευχάριστα από
το πρώτο χιλιόμετρο. Με πολύ καλή ελαστικότητα και ψηλή ροπή από χαμηλές
στροφές. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, η μέγιστη τιμή της είναι στα 240
Nm στις 1600 rpm. Η τελική ταχύτητα στα 191 km/h και η επιτάχυνση 0-100 σε
11.1 sec. Αριθμοί αξιοπρόσεκτοι για την κατηγορία, σε ένα μοντέλο που η αλήθεια
είναι ότι δεν περιμένεις επιδόσεις. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν βγαίνοντας σε
οδικό δίκτυο, σύντομα αντιληφθήκαμε πως έπρεπε να σηκώσουμε λίγο το
πόδι από το γκάζι γιατί ανέβαζε χιλιόμετρα γρήγορα και χωρίς να το
καταλαβαίνεις. Κι αυτό γίνετε με λογική κατανάλωση που αν κινήσε γρήγορα
είναι στα 8+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρο αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί
εύκολα να πέσει στα 7 λίτρα. Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του εν λόγω
συνόλου, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας
σε αυτή τη γενιά του Duster, κάνουν το ταξίδι ήσυχο ακόμα κι όταν οι στροφές
ανεβαίνουν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το Duster δεν είναι στημένο για γκαζιάρηδες, η ανάρτηση έχει ρυθμίσεις προσανατολισμένες
στην άνεση. Όμως ακόμα κι έτσι, τα χιλιόμετρα δεν θα σας τρομάξουν εύκολα και
οι αντιδράσεις όποτε πρέπει να επέμβεις, είναι προβλέψιμες. Όλα αυτά στην
άσφαλτο γιατί με την απόσταση που έχει από το έδαφος, σα να ζητά από τον
οδηγό να το λερώσει, να βγει στο χώμα κι ας μην έχει τις δυνατότητες της
τετρακίνητης έκδοσης. Όλα αυτά σε ένα πακέτο που στη δεύτερη γενιά του έχει
ωριμάσει και έχει ουσιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερο μήκος (κατά 26mm),
μειωμένο πλάτος (κατά 18mm), μειωμένο ύψος (κατά 13mm). Το παρμπρίζ έχει
έρθει πιο μπροστά (κατά 100mm), όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και
η βάση των παραθύρων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα. Στον εσωτερικό χώρο
εύλογα υπάρχει αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα
παραμένουν πολλές ενώ πλέον υπάρχει και αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το
κάθισμα του συνοδηγού. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ ο χώρος
αποσκευών θα καλύψει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Κι αυτά είναι ας πούμε
προίκα από την πρώτη γενιά, η μεγάλη διαφοροποίηση είναι στην ποιότητα του
εσωτερικού. Παρότι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, λογικό σε ένα value for
money όχημα, έχουν καλύτερη συναρμογή. Γενικά το Duster είναι πια πιο
ποιοτικό στο εσωτερικό του ενώ έχει αλλάξει και στα σημεία, επιτυγχάνοντας
μεγαλύτερη εργονομία: οι διακόπτες, τα χειριστήρια στο τιμόνι, η ψηλότερα
τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Media Nav Evo, τα
μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα όπου όμως δεν υπάρχει η
απαιτούμενη πλευρική στήριξη. Συμπερασματικά, το μοντέλο που στην πορεία
έπεισε το αγοραστικό κοινό πως αξίζει να το εμπιστευτεί, αφού εκσυγχρονίστηκε
εμφανισιακά και βελτιώθηκε εσωτερικά, αφού απέκτησε σύγχρονους diesel
κινητήρες, τώρα καλύπτει πλήρως τους επίδοξους αγοραστές και στο μέτωπο της βενζίνης. Αν αφήσετε στην άκρη τα όποια στερεότυπα και εντυπώσεις και επικεντρωθείτε στην ουσία, το Duster μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα φανταζόσασταν σε αυτό το επίπεδο τιμών.

Κώστας Νικολακόπουλος

Αυτοκίνητο

Test Drive BMW 320d : Στον Αστερισμό του Diesel

Μπορεί οι κινητήρες πετρελαίου να θεωρούνται “τελειωμένοι”, ωστόσο αυτός της ανανεωμένης BMW 320d δείχνει να τα έχει όλα.

Η ανανεωμένη από το 2022 3άρα της BMW ήρθε μόλις στη χώρα μας και η πρώτη επαφή μαζί της έγινε στην έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα diesel και την πίσω κίνηση. Αισθητικά οι διαφορές είναι πραγματικά αμελητέες, με νέα πιο στενά φωτιστικά σώματα, νέα γρίλια και μάσκα, που δύσκολα όμως μπορείς να ξεχωρίσεις.

Αντίθετα λοιπόν από τις αδιόρατες διαφορές του αμαξώματος με μήκος 4,713 μέτρα, κοσμογονία έχουμε στο εσωτερικό. Πλέον το ταμπλό περιλαμβάνει το BMW Curved Display, δηλαδή ένα σύνολο οθονών σε κυρτό πάνελ. Η αριστερή, με διαγώνιο 12,3” αφορά στον πίνακα οργάνων και άλλη, με διαγώνιο 14,9” αποτελεί το κέντρο χειρισμού του infotainment.

Δεν είναι όμως μόνο το hardware που έχει αλλάξει, αλλά και το software. Το BMW Operating System 8 όπως ονομάζεται το νέο λειτουργικό σύστημα του συστήματος πολυμέσων, φέρνει στο προσκήνιο τις φωνητικές εντολές και τις χειρονομίες. Έτσι οι διακόπτες είναι πλέον αρκετά λιγότεροι στο εσωτερικό, αλλά και πάλι αρκετοί, καθώς τα δεκάδες συστήματα του αυτοκινήτου απαιτούν και κάποια shortcut.

Η ποιότητα των υλικών και των επενδύσεων είναι κορυφαία, ενώ η στιβαρότητα χαρακτηριστική. Άψογη και η θέση οδήγησης που φέρνει το χειριστή στην ιδανική θέση από το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Από την άλλη πλευρά, ένα πέμπτος επιβάτης είναι δύσκολο να φιλοξενηθεί, ενώ και η αίσθηση στο εσωτερικό είναι σχετικά κλειστοφοβική -κυρίως λόγω του μαύρου χρώματος των επενδύσεων. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 480 λίτρων είναι απόλυτα επαρκής, ενώ παρά την τετράθυρη διάταξη τα πίσω καθίσματα μπορούν να πέσουν εμπρός για να φιλοξενηθούν μεγάλα σε μήκος αντικείμενα.

Η ανάρτηση, παρά το προαιρετικό πακέτο M με τις μικρότερες διαδρομές και την πιο σπορ ρύθμιση, παραμένει ένα ποίημα, με άριστη απορρόφηση των κραδασμών αλλά και εξαίρετο έλεγχο του αμαξώματος. Η πίσω κίνηση θα γίνει αντιληπτή με υπερστροφή ισχύος μόνο σε εξαιρετικά γλιστερά οδοστρώματα, αλλά τα προηγμένα ηλεκτρονικά δεν αφήνουν τίποτα να εξελιχθεί περαιτέρω.

Ο δίλιτρος ντίζελ με ψεκασμό πολύ υψηλής πίεσης, συστήματα μεταβλητού χρονισμού και δύο τούρμπο, αποδίδει 190 ίππους ισχύος και 400 Nm ροπή, νούμερα που σε συνδυασμό με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις. Ταυτόχρονα, το σύνολο εσωτερικής καύσης υποβοηθάται από 48βολτο υβριδικό σύστημα με την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα να ανέρχεται στους 11 ίππους.

Με αυτόν τον κινητήρα, η 3άρα αποτελεί το ιδανικό εξπρές κάλυψης μεγάλων αποστάσεων. Ελάχιστος θόρυβος στο εσωτερικό χάρη και στην κορυφαία αεροδυναμική, ελάχιστη κατανάλωση ακόμα και με ταχύτητες αυτοφώρου και αίσθηση γρανιτένιας στιβαρότητας, συνθέτουν ένα πραγματικό drivers car.

Με μέση κατανάλωση στα μόλις 6,5 λίτρα/100 χλμ. είναι εντυπωσιακό πως, κινούμενος “αέρα”, δεν χρειάζεται να ανησυχείς για υπέρμετρη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ακόμα και μέσα στην πόλη όμως, χάρη στην άμεση απόκριση του κινητήρα και στο εξαιρετικό κιβώτιο, κάθε μετακίνηση είναι απολαυστική.

Παρά το μέγεθος και τα κιλά της, η BMW 320d είναι απολαυστική ακόμα και σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές. Η πίσω κίνηση και η ιδανική κατανομή βάρους την καθιστούν αέρινη στις αλλαγές αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η μεγάλη ροπή του κινητήρα εγγυάται ότι μπορείς να κινείσαι τάχιστα με ελάχιστες στροφές στον κινητήρα και απόλυτα χαλαρά.

Παρά το υψηλό κόστος των 53.400 ευρώ, που μπορεί να εκτοξευθεί εύκολα αρκετά πάνω από τα 60.000 ευρώ λόγω της πλειάδας των προαιρετικών στοιχείων εξοπλισμού, η BMW 320d είναι ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή σε κάνει να μην αμφιβάλεις για την επιλογή σου. Ειδικά αν ο στόχος είναι να ζήσεις μαζί της για πολλά – πολλά χρόνια.

https://youtu.be/XaOrAnxEiI8

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test Drive Volkswagen T-Roc 1.5 TSi

Στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το TSi μοτέρ των 150 ίππων, το ανανεωμένο T-Roc είναι πρότυπο συμπαγούς SUV.

Ακριβώς στο μέσο του κύκλου της ζωής του και συγκεκριμένα στο τέλος του 2022, το εξαιρετικά πετυχημένο και στη χώρα μας Volkswagen T-Roc δέχτηκε αρκετές αισθητικές και τεχνολογικές επεμβάσεις για να κεντρίσει και πάλι το ενδιαφέρον των αγοραστών της κατηγορίας των συμπαγών SUV.

Το φρεσκάρισμα της εξωτερικής εμφάνισης του T-Roc επιτυγχάνεται από τους νέους προφυλακτήρες και τους στάνταρ LED προβολείς εμπρός, με σκούρα κρύσταλλα για τα πίσω φώτα. Προαιρετικά διατίθεται φωτιζόμενη λωρίδα στην εμπρός γρίλια, όπως επίσης τεχνολογία φωτισμού IQ LIGHT με προβολείς LED matrix. Οι επιλογές εξατομίκευσης του T-Roc αυξάνονται από τα πέντε νέα χρώματα αμαξώματος και τις νέες ζάντες αλουμινίου, 17 και 19 ιντσών.

Η Volkswagen αναβάθμισε την αίσθηση ποιότητας στην καμπίνα του μικρού SUV, τοποθετώντας μαλακό υλικό στο ταμπλό και νέες επενδύσεις στο εσωτερικό των θυρών. Στα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού Style και R-Line συναντάμε σημεία με επένδυση από δερματίνη, ενώ προαιρετικά στην R-Line μπορούν να τοποθετηθούν σπορ καθίσματα για οδηγό-συνοδηγό.

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει την οριζόντια μορφή ενός τάμπλετ και είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό, στην ίδια ευθεία με το στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,25 ιντσών στην κορυφαία έκδοση Digital Cockpit Pro). Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 8 ή 9,2 ίντσες. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ οι φυσικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού και άλλες λειτουργίες είναι πλέον αφής.

H ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού εμπλουτίστηκε με το IQ.Drive – Travel Assist, όπως επίσης με το ρυθμιζόμενο cruise control. Συνδυαστικά αυτές οι τεχνολογίες επιτρέπουν στο T-Roc να κινείται αυτόνομα υπό συγκεκριμένες συνθήκες, όπως στον αυτοκινητόδρομο.

Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου T-Roc περιλαμβάνει τα γνωστά σύνολα TSI. Το μοντέλο με τον 1.5 TSI 150 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ έχει ως βασική επιλογή το επίπεδο εξοπλισμού Life.

Στην δοκιμή είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση με τον TSI 1.500 κυβικών και των 150 ίππων με το αυτόματο DSG των επτά σχέσεων. Όπως αποδείχθηκε, αυτός ο κινητήρας είναι ιδανικός για τον χαρακτήρα του T-Roc, καθώς έχει πολύ ομαλή λειτουργία και συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο που εκμεταλλεύεται ιδανικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Ταυτόχρονα, οι 7 σχέσεις εξασφαλίζουν ότι θα υπάρχει πάντα μια ιδανική για κάθε συνθήκη κίνησης.

Με τις αλλαγές στο εσωτερικό του το T-Roc είναι πιο πρακτικό και άνετο παρά ποτέ για τους επιβάτες και σε αυτό βοηθά πολύ και η λειτουργία της ανάρτησης, που εξασφαλίζει κορυφαία άνεση για τους επιβάτες χωρίς όμως να αφήνει το αμάξωμα να πλέει.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, το σύστημα διεύθυνση εταφέρει επαρκείς πληροφορίες στον οδηγό, ενώ τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση, ακόμα και όταν ξυπνήσει το sport alter ego του οδηγού σε μια ορεινή διαδρομή

Με κόστος που ξεκινά από τις 27.250 ευρώ για την έκδοση Life με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο και από τις 28.700 ευρώ για την έκδοση με το DSG, το T-Roc είναι μια από τις πλέον έξυπνες επιλογές στην κατηγορία. Έχει εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση μόλις 7,0 λίτρα/100 χλμ., άνετους χώρους για τέσσερα ή πέντε άτομα και πλούσιο εξοπλισμό.

Πραγματικά ευχαριστηθήκαμε την οδήγηση του Volkswagen T-Roc 1.5 DSG, που πλέον δείχνει πιο ποιοτικό και ώριμο από ποτέ, με κόστος που δεν απειλεί να τινάξει στον αέρα το μέσο ελληνικό νοικοκυριό.

https://youtu.be/EmwDcv6DEsE

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test Drive Mazda 2 Skyactiv-G90 1.5 : Η Τέχνη της Διαφοροποίησης

Ανάμεσα στην πληθώρα των επιλογών στην κατηγορία των σουπερμίνι, υπάρχει ένα μοντέλο που ξεχωρίζει γιατί ακολουθεί διαφορετικό δρόμο.

Η διαφορετικότητα του Mazda 2 αντανακλάται σε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως το μακρύ μπροστινό μέρος, οι επιθετικοί προβολείς και το τραπεζοειδές σχήμα του πλαισίου γύρω από τις γρίλιες της μάσκας, το οποίο αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής μάρκας. Πρόκειται για στοιχεία που υπηρετούν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda, από την οποία προέκυψε ένα τυπικό supermini με μήκος 4,07 μ. και σχήμα που παραπέμπει σε coupe.

Στο εσωτερικό επικρατεί αποδεκτή ευρυχωρία, στον μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ με όγκο 280 λίτρων. Οι διαθέσιμοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι κορυφαίοι, πίσω κρίνονται ελαφρά πιο περιορισμένοι κυρίως για τα κεφάλια των ψηλών επιβατών, ενώ το αυτοκίνητο διακρίνεται για την άψογη εργονομία του, το προσεγμένο φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών του. Σήμα κατατεθέν αποτελεί το μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο με το ψηφιακό στροφόμετρο αριστερά του, αλλά και η ψηφιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Λόγω μάλιστα της τοποθέτησής της εκεί, υπάρχει ανάμεσα στα καθίσματα περιστροφικό χειριστήριο για τον χειρισμό της. Άνετα και ξεκούραστα αποδεικνύονται και τα καθίσματα.

Οι Ιάπωνες πρωτοτύπησαν με τον κινητήρα και πήγαν κόντρα στην τάση της εποχής, που προκρίνει κυρίως τρικύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 90 άλογα, που φαίνονται ίσως λίγα στα χαρτιά, όμως στην πράξη πείθουν στο 100%. Ο κινητήρας υψηλής συμπίεσης της οικογένειας Skyactiv έχει πολιτισμένη λειτουργία, ακόμη και στις υψηλές στροφές, όπου, παρά τον αυξημένο θόρυβο, ξεδιπλώνει ικανοποιητική σβελτάδα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του Mazda2. Είναι ιδιαίτερα ομαλό σε όλες τις συνθήκες και επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση, δεν σε κρεμάει και κάνει την έκδοση να δείχνει πιο ζωηρή στο δρόμο από ότι λένε τα νούμερα.(0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα). Η μεγάλη, όσο και ευχάριστη, έκπληξη έρχεται όταν διαπιστώνεις ότι η εργοστασιακή μέση κατανάλωση αμόλυβδης των 5,4 λίτρων ανά 100 χλμ. δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα, αλλά πολύ κοντά της. Με ένα ελαφρά συγκρατημένο στιλ οδήγησης μπορείς να πετύχεις κατανάλωση της τάξης των 6-6,5 λίτρων ανά 100 χλμ.

Στο δρόμο οι Ιάπωνες έχουν πετύχει τη χρυσή τομή, καθώς το Mazda 2 αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο, με άνετη απόσβεση των κραδασμών και καλό πάτημα στις στροφές. Όλα τα χειριστήρια είναι τόσο εύκολα στη χρήση όσο και ακριβή, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινείται άνετα με το Mazda 2 στην καθημερινότητά του αλλά να μπορεί να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά όταν το επιθυμεί.

Η τιμή εκκίνησης των αυτόματων εκδόσεων του ανανεωμένου Mazda 2 είναι 18.803 ευρώ (G90)και δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από τον εξοπλισμό που «κουβαλάει» το μοντέλο. Επιπλέον, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 150.000 χλμ.

https://youtu.be/nn9ZG3yS0RE

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending