Connect with us

Αυτοκίνητο

Dacia Duster: Ένα αμάξι που αξίζει να το εμπιστευθείτε!

DACIA Duster με κινητήρα βενζίνης 1.3cc turbo και 130hp
Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις 130 και 150 αλόγων,
με την πρώτη περάσαμε 7 ημέρες μαζί. Με κίνηση στον εμπρός άξονα και στο
επίπεδο εξοπλισμού «Prestige». Χωρίς να θέλουμε να σας πούμε ότι το
αποχωριστήκαμε έχοντας πραγματικά θετικές εντυπώσεις, συνεχίζουμε την
ανάλυσή του. To πιο εμπορικό μοντέλο της μάρκας σε Ελλάδα και Ευρώπη,
απέκτησε έναν κινητήρα βενζίνης που αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να αφήσει
ασυγκίνητο κανέναν αγοραστή.Ο λόγος για τον υπέρ-τροφοδοτούμενο Energy 1.3
TCe που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler.
Αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση
της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που εκπλήσσει ευχάριστα από
το πρώτο χιλιόμετρο. Με πολύ καλή ελαστικότητα και ψηλή ροπή από χαμηλές
στροφές. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, η μέγιστη τιμή της είναι στα 240
Nm στις 1600 rpm. Η τελική ταχύτητα στα 191 km/h και η επιτάχυνση 0-100 σε
11.1 sec. Αριθμοί αξιοπρόσεκτοι για την κατηγορία, σε ένα μοντέλο που η αλήθεια
είναι ότι δεν περιμένεις επιδόσεις. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν βγαίνοντας σε
οδικό δίκτυο, σύντομα αντιληφθήκαμε πως έπρεπε να σηκώσουμε λίγο το
πόδι από το γκάζι γιατί ανέβαζε χιλιόμετρα γρήγορα και χωρίς να το
καταλαβαίνεις. Κι αυτό γίνετε με λογική κατανάλωση που αν κινήσε γρήγορα
είναι στα 8+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρο αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί
εύκολα να πέσει στα 7 λίτρα. Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του εν λόγω
συνόλου, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας
σε αυτή τη γενιά του Duster, κάνουν το ταξίδι ήσυχο ακόμα κι όταν οι στροφές
ανεβαίνουν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το Duster δεν είναι στημένο για γκαζιάρηδες, η ανάρτηση έχει ρυθμίσεις προσανατολισμένες
στην άνεση. Όμως ακόμα κι έτσι, τα χιλιόμετρα δεν θα σας τρομάξουν εύκολα και
οι αντιδράσεις όποτε πρέπει να επέμβεις, είναι προβλέψιμες. Όλα αυτά στην
άσφαλτο γιατί με την απόσταση που έχει από το έδαφος, σα να ζητά από τον
οδηγό να το λερώσει, να βγει στο χώμα κι ας μην έχει τις δυνατότητες της
τετρακίνητης έκδοσης. Όλα αυτά σε ένα πακέτο που στη δεύτερη γενιά του έχει
ωριμάσει και έχει ουσιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερο μήκος (κατά 26mm),
μειωμένο πλάτος (κατά 18mm), μειωμένο ύψος (κατά 13mm). Το παρμπρίζ έχει
έρθει πιο μπροστά (κατά 100mm), όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και
η βάση των παραθύρων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα. Στον εσωτερικό χώρο
εύλογα υπάρχει αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα
παραμένουν πολλές ενώ πλέον υπάρχει και αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το
κάθισμα του συνοδηγού. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ ο χώρος
αποσκευών θα καλύψει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Κι αυτά είναι ας πούμε
προίκα από την πρώτη γενιά, η μεγάλη διαφοροποίηση είναι στην ποιότητα του
εσωτερικού. Παρότι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, λογικό σε ένα value for
money όχημα, έχουν καλύτερη συναρμογή. Γενικά το Duster είναι πια πιο
ποιοτικό στο εσωτερικό του ενώ έχει αλλάξει και στα σημεία, επιτυγχάνοντας
μεγαλύτερη εργονομία: οι διακόπτες, τα χειριστήρια στο τιμόνι, η ψηλότερα
τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Media Nav Evo, τα
μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα όπου όμως δεν υπάρχει η
απαιτούμενη πλευρική στήριξη. Συμπερασματικά, το μοντέλο που στην πορεία
έπεισε το αγοραστικό κοινό πως αξίζει να το εμπιστευτεί, αφού εκσυγχρονίστηκε
εμφανισιακά και βελτιώθηκε εσωτερικά, αφού απέκτησε σύγχρονους diesel
κινητήρες, τώρα καλύπτει πλήρως τους επίδοξους αγοραστές και στο μέτωπο της βενζίνης. Αν αφήσετε στην άκρη τα όποια στερεότυπα και εντυπώσεις και επικεντρωθείτε στην ουσία, το Duster μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα φανταζόσασταν σε αυτό το επίπεδο τιμών.

Κώστας Νικολακόπουλος

Αυτοκίνητο

Mazda MX-5 Roadster 1.5 Skyactiv-G132: “Αέναη γοητεία”

Για περισσότερα από 30 χρόνια, το Mazda MX-5 αποτελεί το πρότυπο της κατηγορίας των roadster, χάρη στα μοναδικά του χαρακτηριστικά και στον προσιτό του χαρακτήρα.

Το θρυλικό Mazda MX-5 επέστρεψε στη χώρα μας και γέμισε ένα μεγάλο κενό στην κατηγορία των προσιτών roadster αυτοκινήτων. Ελαφρύ, ευέλικτο, αποτελεί την πιο συναρπαστική έκφραση του Jinba Ittai, της κατασκευαστικής λογικής της Mazda που σημαίνει ότι οδηγός και αυτοκίνητο γίνονται ένα. Το μικρό roadster με μήκος μόλις 3,915 μέτρα κινείται σαν να είναι προέκταση των χεριών του οδηγού, με απόλυτη ακρίβεια ώστε να προσφέρει το μέγιστο στην απόλαυση της οδήγησης.

Όπως και κάθε γενιά του Mazda MX-5, έτσι και η τελευταία έχει εξαιρετικές αναλογίες, χάρη στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Kodo” της ιαπωνικής εταιρείας. Το μικρό roadster μεταδίδει την αίσθηση της κίνησης ακόμα και σταματημένο, πιστό κάθε στιγμή στην λογική της μέγιστης ευχαρίστησης κατά την οδήγησης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι την περασμένη χρονιά το μοντέλο δέχτηκε μια σημαντική αναβάθμιση και πλέον όλες οι εκδόσεις πλέον διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τους το Apple Carplay / Android Auto, σημαντική προσθήκη για να παραμένει ο οδηγός συνέχεια συνδεδεμένος ακόμα και όταν έχει τα χέρια στο τιμόνι και τα μάτια στο δρόμο. Μία άλλη σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι σε όλες τις εκδόσεις προστίθεται νέα ασημένια ραφή στα καθίσματα, στο λεβιέ ταχυτήτων, στη χούφτα, στο τιμόνι και στις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών.

Με το μικρότερο κινητήρα της γκάμας, τον 1.5 Skyactiv-G132 η ισχύς των 132 ίππων και η ροπή των 152 Nm μπορεί να μην φαίνονται μεγέθη ικανά για σπορ επιδόσεις σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο, το εξαιρετικά χαμηλό βάρος του MX-5, που οριακά ξεπερνά τα 1.000 κιλά με τον οδηγό, δίνει την απάντηση. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά. Ο μικρότερος κινητήρας είναι ικανός να επιταχύνει το μοντέλο από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,3 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 204 χλμ./ώρα.

Ένα κοφτερό σύστημα διεύθυνσης, ένας ακριβέστατος επιλογέας των έξι σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου και οι άριστα ρυθμισμένες αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους για τους πίσω τροχούς, συνθέτουν μαζί με το χαμηλό βάρος και την κατανομή του σε ποσοστό 50:50 στον εμπρός και πίσω άξονα, ένα αυτοκίνητο στο οποίο άπαξ και μπεις, δύσκολα βγαίνεις. Ο οδηγός, αν δεν ξεπερνά σε ύψος τα 1.90 μέτρα, «κουμπώνει» άψογα στη χαμηλή θέση οδήγησης και η διασκέδαση ξεκινά.

Το MX-5 αποτελεί ένα σπάνιο ελιξήριο ψυχαγωγίας. Γίνεται πράγματι προέκταση του οδηγού, το νιώθεις και αποκτάς τη βεβαιότητα ότι μπορείς να το πιέσεις ακόμα και πέρα από το όριο με απόλυτο έλεγχο.

Η πίσω κίνηση αποτελεί ένα ακόμα συν, για όσους δεν φοβούνται να παίξουν με την υπερστροφή απενεργοποιώντας φυσικά το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Με όλα τα συστήματα on φυσικά, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και απόλυτα ουδέτερο σε όλες τις συνθήκες.

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το MX-5 περιλαμβάνει το πακέτο συστημάτων ασφαλείας i-Activsense με προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (DAA -Driver Attention Alert ), εμπρός αλλά και οπίσθια υποβοήθηση πέδησης στην πόλη ( FSCBS- Front Smart City Brake Support SCBS), αναγνώριση οδικής σήμανσης (TSR- Traffic Sign Recognition) και κάμερα οπισθοπορείας

Με τιμές που ξεκινούν από 26.717, το νέο Mazda MX-5 αποτελεί μια μοναδική πρόταση, ένα ελιξήριο νεότητας χωρίς ημερομηνία λήξης.

Τα μοντέλα Sport Tech και GT Sport Tech διαθέτουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά ασφαλείας i-ACTIVSENSE, όπως την Έξυπνη υποβοήθηση πέδησης στην πόλη και μια κάμερα οπισθοπορείας, για να σας διατηρούν ασφαλείς σε κάθε ταξίδι και να σας βοηθούν να επικεντρώνεστε σε αυτό που έχει πραγματικά αξία: τη χαρά της οδήγησης. Επίσης, διαθέτουν το Σύστημα ειδοποίησης για παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το Σύστημα ελέγχου νεκρών σημείων και το Σύστημα ειδοποίησης κατά την οπισθοπορεία για συναρπαστική οδήγηση με επιπλέον ασφάλεια.Τα μοντέλα Sport Tech και GT Sport Tech διαθέτουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά ασφαλείας i-ACTIVSENSE, όπως τη

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Hyundai i30 1.0 48V DCT: “Μεγάλη αξία”

Η ανανεωμένη έκδοση του Hyundai i30 διατηρεί το προσιτό κόστος προσθέτοντας νέους, πιο αποδοτικούς κινητήρες και πληρέστατο εξοπλισμό σε μια ήδη εξαιρετική πρόταση.

Το όνομα i30 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη γκάμα των οικογενειακών πεντάθυρων hatchback της Hyundai από το 2007. Η τρίτη γενιά του μοντέλου ήρθε στη χώρα μας το 2017 και πλέον, στο πλαίσιο μια ανανέωσης, απέκτησε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με νέα μάσκα φώτα και προφυλακτήρες, νέα στιλιστικά στοιχεία στο αμάξωμα και ένα εσωτερικό με έντονη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ταυτόχρονα, σε επίπεδο κινητήρων το μοντέλο απέκτησε τη νεότερη γενιά των συνόλων βενζίνης και diesel, με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, που πληρούν το τελικό στάδιο των προδιαγραφών Euro 6. Επίσης, στη γκάμα εντάχθηκε το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT με τις 6 σχέσεις και τον αυτόματο συμπλέκτη, ενώ υπάρχει φυσικά και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου DCT διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Αισθητικά το ανανεωμένο Hyundai i30 είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον και σύγχρονο, με στοιχεία δυναμισμού αλλά και κομψότητας. Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει, με το μήκος των 4,34 μέτρων να ορίζει ένα αρκετά συμπαγές αμάξωμα για την κατηγορία, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,65 μέτρων ορίζει ένα άνετο εσωτερικό για πέντε ενήλικες και αποσκευές μέγιστους όγκου 395 λίτρων.

Εντελώς νέος είναι ο πίνακας οργάνων, με συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, αλλάζει και το χρώμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των γραφικών: Μπλε για το Normal mode, πράσινο για το Eco mode και πορτοκαλί για το Sport mode. Μια ψηφιακή οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί το κέντρο χειρισμού του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, που διαθέτει τη δυνατότητα σύνδεσης με κάθε κινητό μέσω των Apple CarPlay™ και Android Auto™. Ταυτόχρονα, υπάρχει μαι προαιρετική θήκη ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου.

Σε επίπεδο μηχανικών μερών, όλοι οι Turbo βενζινοκινητήρες του νέου i30, ενσωματώνουν την επαναστατική νέα τεχνολογία SmartStream CVVD, η οποία ελέγχει την διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και την διάρκεια της καύσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Χάρη στην τεχνολογία αυτή, καθώς και στο σύστημα 48V Hybrid, το νέο Hyundai i30 έχει εντυπωσιακά μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων έως και 21% στον ισχυρότερο κινητήρα του.

Με τον τρικύλινδρο κινητήρα turbo των 998 κ.εκ. της δοκιμής που αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 172 Nm ροπή, το i30 επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Εξαιρετικές επιδόσεις, οι οποίες συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση περίπου 7,0 λίτρων/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Με το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο, το στιβαρό αμάξωμα και τις προσεκτικά ρυθμισμένες αναρτήσεις του, το i30 είναι πολύ ευχάριστο τόσο τις καθημερινές διαδρομές εντός του αστικού ιστού, όσο και σε επαρχιακούς δρόμου ή αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.

Το μοντέλο διαθέτει από τη βασική του έκδοση το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης SmartSense, που αποτελεί ένα πλήρες δίχτυ ασφάλειας για οδηγό και επιβάτες, καθώς και πολύ αναβαθμισμένο εξοπλισμό με στάνταρ σύστημα πολυμέσων, ψηφιακό κλιματισμό και πολλά ακόμα στοιχεία.

Με τις τιμές του να ξεκινούν από 16.590 ευρώ και αυτές της έκδοσης δοκιμής από 19.590, το νέο i30 αποτελεί μια ακαταμάχητη πρόταση στην κατηγορία C των οικογενειακών αυτοκινήτων. Πολύ δε περισσότερο, αν συνυπολογιστεί η μοναδική πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.

Continue Reading

Lifestyle

SKODA OCTAVIA GRAND COUPE 1.5 TSI EVO: Οικογενειακή υπόθεση

Κορυφαία ποιότητα, πλήρης εξοπλισμός, μεγάλοι χώροι και δυναμικές επιδόσεις καθιστούν τη νέα Skoda Octavia ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολύ αξία για τα χρήματα που κοστίζει.

Με μήκος 4,689 μέτρα η νέα Skoda Octavia είναι ένα μεγάλο αλλά ιδιαίτερα κομψό αυτοκίνητο, το οποίο με κόστος ενός τυπικού μικρού – μεσαίου μοντέλου, προσφέρει χώρους, εξοπλισμό και επιδόσεις της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στο εσωτερικό είναι προφανές το ποιοτικό και αισθητικό άλμα που έχει συντελεστεί. Η όλη εικόνα, με την αφαιρετική διάθεση στη χρήση διακοπτών, την κομψή ροή των γραμμών, τα μαλακά πλαστικά, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος multimedia με διαγώνιο 10”, δημιουργούν ένα χαλαρωτικό περιβάλλον. Οι χώροι, με δεδομένες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Πέντε ενήλικες θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 600 λίτρα αποσκευών με κιτ επισκευής ελαστικού, ή περίπου 50 λιγότερα με ρεζέρβα πλήρους μεγέθους.

Στο χώρο των επιβατών η θήκη για ομπρέλα τόσο στην πόρτα του οδηγού όσο και σε αυτή του συνοδηγού δίνουν τον τόνο των πραγματικά έξυπνων λύσεων ευκολίας και πρακτικότητας, υπό τον γενικό τίτλο Simply Clever. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση, η οποία ωστόσο δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις. Το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, οι αντιδράσεις απόλυτα ισορροπημένες και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι σύμμαχος στο σβέλτο ρυθμό.

Ο εντυπωσιακά χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής 0,24 του αμαξώματος Grand Coupe -που είναι πεντάθυρο παρότι μοιάζει τριών όγκων- εξασφαλίζει ιδιαίτερα ήσυχο ταξίδι και συμβάλλει και στην χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια δοκιμής της Skoda Octavia για περισσότερα από 900 χιλιόμετρα, είδαμε κατά περίπτωση τιμές κατανάλωσης από 8,5 έως και 5,8 λίτρα. Στον αστικό ιστό η μέση κατανάλωση ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικά χαμηλή για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο αυτής της ισχύος και αυτού του μεγέθους.

Ο κινητήρας βενζίνης TSi των 1.5 λίτρων με το χαρακτηρισμό EVO είναι ένα πραγματικά πολύ προηγμένο σύνολο. Οι 150 ίπποι είναι εκεί και επιτρέπουν στο αμάξωμα των 1.310 κιλών να κινείται με μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 8.2 δλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Και προγράμματα οδήγησης Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας της νέας Skoda Octavia δεν θα ήταν ολοκληρωμένος αν δεν εξασφάλιζε υψηλό επίπεδο παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Το κάνει λοιπόν και αυτό με εμφατικό τρόπο, καθώς κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ευρωπαϊκό φορέα Euro NCAP.

Για να μην αφήσει την παραμικρή διάθεση σύγκρισης στην κατηγορία, η Skoda Octavia δίνει τη χαριστική βολή στον ανταγωνισμό με την τιμή της. Η πληρέστατη, ταχύτατη και εξαιρετικά οικονομική έκδοση της δοκιμής κοστίζει 23.800 ευρώ, ενώ η λιγότερο εξοπλισμένη εκδοχή Ambition, μόλις 21.800 ευρώ. Τέλος υπάρχει και η βασική εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης του λίτρου, ισχύος 110 ίππων, η οποία τιμάται 19.500 ευρώ.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους, πολύ καλά εξοπλισμένο, οικονομικό με πολύ καλή συμπεριφορά στον δρόμο.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending