Επιχειρηματικότητα
DesignShots: Βελτιώστε την Επιχείρησή Σας
DesignShots, ένα νέο πρόγραμμα βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της επιχείρησής σας!
To Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης (ΚΕΠΑ) και το Hellenic Design Centre, ανακοινώνουν την έναρξη του προγράμματος DesignShots και καλούν επιχειρήσεις οι οποίες έχουν λάβει κατά το παρελθόν υποστήριξη μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους και να επωφεληθούν από μία νέα, δωρεάν υπηρεσία υποστήριξης καινοτομίας. Μέσω της υπηρεσίας DesignShots, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις που θα επιλεχθούν, θα αναπτύξουν τις γνώσεις τους, έτσι ώστε να ενσωματώσουν τη μεθοδολογία “Design Thinking” στη λειτουργία τους, βελτιώνοντας μια επιλεγμένη υπηρεσία/προϊόν/διαδικασία, στην οποία αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Τη νέα αυτή υπηρεσία θα λάβουν δωρεάν, από το Hellenic Design Centre.
Σκοπός του προγράμματος
Σκοπός του νέου αυτού προγράμματος, είναι να διερευνήσει και να αποτυπώσει, μέσα από μία διαδικασία ενίσχυσης των επιχειρήσεων που θα επιλεγούν και της συνεχούς παρακολούθησης της εξέλιξής τους, τις μεταβολές στην αποτελεσματικότητα τους. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, θα ενισχυθούν και θα αναπτύξουν γνώσεις αναφορικά με τη μεθοδολογία και τα εργαλεία του Design Thinking.
Περιγραφή προγράμματος
Το DesignShots, είναι ένα νέο πρόγραμμα για επιχειρήσεις οι οποίες έχουν λάβει κατά το παρελθόν χρηματοδότηση (ανήκουν στις επωφελούμενες προγραμμάτων ΕΣΠΑ) από προγράμματα ΕΣΠΑ κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3-5 ετών. To πρόγραμμα απευθύνεται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και είναι πρόθυμες να συγκεντρώσουν μια ομάδα 2-3 ατόμων, τα οποία θα συμμετάσχουν ενεργά στις απαραίτητες εργασίες του προγράμματος.
Πιο συγκεκριμένα, από το σύνολο των επιχειρήσεων που θα αιτηθούν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, θα επιλεγούν 10 επιχειρήσεις, οι οποίες και θα λάβουν υπηρεσίες διαγνωστικής υποστήριξης Design Thinking από ειδικούς σε θέματα customer insights, user experience και product/service development. Επιπλέον θα λάβουν έναν οδηγό “Design Thinking – Do It Yourself”, ο οποίος θα τις βοηθήσει να γνωρίσουν τη μεθοδολογία του Design Thinking και να την εφαρμόσουν οποιαδήποτε στιγμή αυτές θελήσουν.
Στη συνέχεια, ανάμεσα από τις 10 επιχειρήσεις αυτές, θα διεξαχθεί τυχαία επιλογή των 5 εξ’ αυτών, στις οποίες θα παρασχεθούν επιπλέον υπηρεσίες προσαρμοσμένης καθοδήγησης Design Thinking, προκειμένου να ενσωματώσουν την πελατοκεντρική προσέγγιση της μεθοδολογίας του Design εντός της επιχείρησης.
Το πρόγραμμα παρέμβασης χωρίζεται σε 4 στάδια. Τα πρώτα 2 αφορούν το σύνολο των 10 επιχειρήσεων, ενώ το 3ο και το 4ο στάδιο, μόνο αυτές που θα επιλεχθούν τυχαία σε δεύτερη φάση. Πιο συγκεκριμένα:
1ο Στάδιο: Διεξαγωγή B2B συναντήσεων για τη διάγνωση της υφιστάμενης κατάστασης και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι 10 επιλεχθείσες επιχειρήσεις. 2ο Στάδιο: Παροχή οδηγού “Design Thinking – Do It Yourself” και συμβουλών εφαρμογής. 3ο Στάδιο: 2 ημέρες Intense Design Sprints εργαστηρίων, βασισμένα σε μια συγκεκριμένη πρόκληση της κάθε επιχείρησης. 4ο Στάδιο: Υποστήριξη 5 ωρών η οποία θα βασίζεται στην υλοποίηση της λύσης που έχει επέλθει ως αποτέλεσμα των Intense Design Sprints εργαστηρίων.
Τι θα κερδίσετε με τη συμμετοχή σας στο DesignShots
- Καλύτερη κατανόηση της αγοράς και των αναγκών των πελατών σας
- Δωρεάν υπηρεσίες αξιολόγησης των παρεχόμενων μέχρι σήμερα υπηρεσιών/προϊόντων της επιχείρησής σας
- Δωρεάν υπηρεσίες καθοδήγησης από ειδικούς σε θέματα customer insights, user experience και product/service development
- Βελτιστοποίηση της προσφερόμενης υπηρεσίας/προϊόντος
- Αύξηση της ικανοποίησης και της αφοσίωσης των πελατών σας
Πώς να συμμετέχετε
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να συμπληρώσουν την αίτηση τους εδώ
Η προθεσμία υποβολής είναι μέχρι τις 29/05/2020.
Κόστος συμμετοχής
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν, καθώς το κόστος καλύπτεται πλήρως από το έργο Design Customized Support for Innovative SMEs που χρηματοδοτείται από το Horizon 2020.
Επικοινωνία
Για περισσότερες πληροφορίες ή οποιαδήποτε άλλη ερώτηση, επικοινωνήστε με:
- Σκουμπρίδου Χριστίνα (email: [email protected])
- Οζούνη Ειρήνη (email: [email protected])
Επιχειρηματικότητα
Πώς να Μετατρέψετε Κάθε Πελάτη σε Πιστό Οπαδό: Τα Μυστικά της Απόλυτης Εμπειρίας Πελάτη”
Στη σημερινή ανταγωνιστική αγορά, η εξαιρετική Εμπειρία Πελατών (CX) μπορεί να
διαφοροποιήσει μια επιχείρηση από τους ανταγωνιστές της. Εδώ είναι δέκα κρίσιμα σημεία
για να επικεντρωθείτε ώστε να βελτιώσετε την αγοραστική Εμπειρία Πελατών σας:
- Κατανοήστε τον Πελάτη σας
Ενσυναίσθηση: Για να δημιουργήσετε μια αξέχαστη αγοραστική Εμπειρία Πελατών, πρέπει
πρώτα να κατανοήσετε τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τα προβλήματα που
αντιμετωπίζουν οι Πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε ανάλυση δεδομένων, ανατροφοδότηση
Πελατών και έρευνα αγοράς για να δημιουργήσετε λεπτομερή προφίλ Πελατών - Προσωποποιήστε την Αγοραστική Εμπειρία των Πελατών σας
Εξατομίκευση: Η εξατομίκευση είναι ένα ισχυρό εργαλείο στην αγοραστική Εμπειρία
Πελατών. Χρησιμοποιήστε δεδομένα Πελατών για να προσφέρετε εξατομικευμένες
προτάσεις, στοχευμένο μάρκετινγκ και προσαρμοσμένες υπηρεσίες. Αυτό μπορεί να
κυμαίνεται από την προσφώνηση των Πελατών με τα ονόματά τους στις επικοινωνίες έως
την πρόταση προϊόντων βάσει προηγούμενων αγορών ή ιστορικού περιήγησης. - Διασφαλίστε την Ποιότητα και την Αξιοπιστία για τον Πελάτη σας
Αξιοπιστία: Η συνέπεια στην ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών είναι θεμελιώδης.
Οι Πελάτες πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να βασίζονται στην επιχείρησή σας για την
παροχή του ίδιου υψηλού επιπέδου υπηρεσίας κάθε φορά. Αυτό δημιουργεί Εμπιστοσύνη
και Ενθαρρύνει την επαναλαμβανόμενη αγορά. - Παρέχετε Omni-Channel Υποστήριξη και Προσβασιμότητα
Προσβασιμότητα: Οι Πελάτες αναμένουν να αλληλεπιδρούν με τις Επιχειρήσεις μέσω
διαφόρων καναλιών, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών μέσων, του email, της
ζωντανής συνομιλίας και του τηλεφώνου. Διασφαλίστε ότι η υποστήριξή σας είναι
Προσβάσιμη σε πολλές πλατφόρμες και ότι οι Πελάτες λαμβάνουν συνεπή και
αποτελεσματική Αγοραστική Εμπειρία ανεξάρτητα από το κανάλι που επιλέγουν.
- Εκπαιδεύστε τους Εργαζομένους σας
Ικανότητα: Οι υπάλληλοί σας είναι το Πρόσωπο της Επιχείρησής σας. Επενδύστε σε
προγράμματα εκπαίδευσης για να διασφαλίσετε ότι έχουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις να
παρέχουν Εξαιρετική Aγοραστική Εμπειρία Πελατών. Εκπαιδεύστε τους να παίρνουν
αποφάσεις που μπορούν να επιλύσουν τα προβλήματα των Πελατών γρήγορα και
αποτελεσματικά. - Ανατροφοδότηση
Ανταποκρισιμότητα: Ζητήστε τακτικά ανατροφοδότηση από τους Πελάτες σας για να
κατανοήσετε τα επίπεδα ικανοποίησής τους και να εντοπίσετε τομείς για βελτίωση.
Χρησιμοποιήστε έρευνες, κριτικές και άμεση ανατροφοδότηση. - Απλοποιήστε το Ταξίδι του Πελάτη
Αποδοτικότητα: Απλοποιήστε το ταξίδι του Πελάτη από το πρώτο σημείο επαφής έως την
παρακολούθηση μετά την αγορά. Αφαιρέστε οποιαδήποτε περιττά βήματα ή εμπόδια που
θα μπορούσαν να προκαλέσουν απογοήτευση. - Αλληλεπιδράστε με τους Πελάτες σας
Η δημιουργία μιας συναισθηματικής σύνδεσης με τους Πελάτες σας μπορεί να ενισχύσει
σημαντικά την αφοσίωσή τους. Αλληλεπιδράστε με τους Πελάτες σε προσωπικό επίπεδο
μέσω ουσιαστικών επιικοινωνιών και δείξτε εκτίμηση για την αφοσίωσή τους. - Εφαρμόστε την Τεχνολογία όπου μπορείτε
Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να βελτιώσετε την Εμπειρία Πελατών. Αυτό μπορεί να
περιλαμβάνει τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για εξατομικευμένες προτάσεις, chatbots για
24/7 υποστήριξη ή συστήματα CRM για τη διαχείριση των αλληλεπιδράσεων με τους
Πελάτες. - Συνεχής Βελτίωση για την Αγοραστική Εμπειρία των Πελατών σας
Παρακολουθείτε συνεχώς βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) όπως τα επίπεδα
ικανοποίησης πελατών, τα Net Promoter Scores (NPS).
Χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να βελτιώνετε συνεχώς και να βελτιστοποιείτε τις
στρατηγικές και τις διαδικασίες που αφορούν την Εμπειρία των Πελατών σας.
Πιστεύω ότι στην Νέα Εποχή η δημιουργία μιας εξαιρετικής Αγοραστική Εμπειρίας Πελατών
απαιτεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που ενσωματώνει την ενσυναίσθηση, την
εξατομίκευση, τη συνέπεια, την προσβασιμότητα και τη συνεχή βελτίωση. Εστιάζοντας σε
αυτά τα δέκα βασικά σημεία, οι Επιχειρήσεις μπορούν να καλλιεργήσουν ισχυρότερες
σχέσεις με τους Πελάτες, να ενισχύσουν την αφοσίωση και να επιτύχουν μακροπρόθεσμη
επιτυχία σε ένα μεταβαλλόμενο Περιβάλλον.
Χάτζη Σκευοφύλακα CEO και Founder της HATZI FILAX GROUP.
Παρουσίαση
Η ενεργειακή ασφάλεια συνδέεται με την παγκόσμια σταθερότητα, την οικονομική ανθεκτικότητα και την κλιματική κρίση
«Ο ρόλος της πολιτικής δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Τα πλαίσια που καθιερώνουμε, από τους τοπικούς κανονισμούς έως τις διεθνείς συμφωνίες, θα καθορίσουν τον ρυθμό και την επιτυχία της ενεργειακής μας μετάβασης. Καθώς διερευνούμε νέες ευκαιρίες, όπως οι διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας και η ενσωμάτωση της αποθήκευσης ενέργειας, πρέπει επίσης να παραμένουμε σε επαγρύπνηση για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων αυτής της μετάβασης. Είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλίσουμε μια δίκαιη μετάβαση — μια που να μην αφήνει
καμία κοινότητα πίσω και να ενθαρρύνει την ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς. Tο γεωπολιτικό τοπίο έχει προσθέσει ένα νέο επίπεδο πολυπλοκότητας στις συζητήσεις μας για την ενέργεια. Η ενεργειακή ασφάλεια, που κάποτε ήταν θέμα διαθεσιμότητας πόρων, τώρα συνδέεται περίπλοκα με την παγκόσμια σταθερότητα, την οικονομική ανθεκτικότητα και την κλιματική κρίση. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ανατολική Μεσόγειος έχει αναδειχθεί ως κρίσιμος παίκτης – μια περιοχή που μπορεί είτε να αποτελέσει παράδειγμα των πλεονεκτημάτων της συνεργασίας είτε να απεικονίσει τους κινδύνους συγκρούσεων και
κατακερματισμού», σημείωσε στην εισήγηση του ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού
Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Νικόλαος Μπακατσέλος στο 8 ο Southeast Europe Energy Forum που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με την Ελληνική Ένωση για την Ενεργειακή Οικονομία , σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα , σε στρατηγική συνεργασία με το Atlantic Council και το Global Energy Institute του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ, για 8η συνεχή χρονιά, στο ξενοδοχείο MET στη Θεσσαλονίκη.
Στη σημασία των νέων συνεργασιών μεταξύ της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, ως
απαραίτητου συστατικού για ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη αλλά και για προσιτές
τιμές ενέργειας, καθώς και τον σημαντικό ρόλο της ΔΕΗ στην ευρύτερη περιοχή
επικεντρώθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Γιώργος
Στάσσης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 8ο Southeast Europe Energy Forum.
Συνεχίζοντας επισήμανε: «Για την οικοδόμηση ενός ασφαλούς ενεργειακού συστήματος
στην περιοχή μας απαιτούνται ισχυρές συνεργασίες και η συνεργασία μεταξύ της
Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών είναι κρίσιμη. Σε αυτή τη νέα
εποχή, δεν είναι έκκληση για προστατευτισμό. Είναι ένα κάλεσμα για τη δημιουργία νέων
συνεργασιών» ανέφερε χαρακτηριστικά. «Στη ΔΕΗ έχουμε δεσμευτεί να είμαστε μια
δύναμη σταθερότητας, ενώ παράλληλα οδηγούμε την ενεργειακή μετάβαση προς τα
εμπρός» συμπλήρωσε.
Στη συζήτηση που ακολούθησε την ομιλία του επικεφαλής της ΔΕΗ, ο Διευθυντής
ενεργειακής ασφάλειας και κλιματικής αλλαγής του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών
Μελετών -CSIS, κ. Joseph Majkut, και η Γενική Διευθύντρια Στρατηγικής Ομίλου ΔΕΗ, κα.
Έλενα Γιαννακοπούλου, επικεντρώθηκαν στα στοιχεία που συνθέτουν την ενεργειακή
ασφάλεια και ιδιαίτερα στην ανθεκτικότητα, την ευελιξία, τη συνεννόηση και τη
συνεργασία. Έναυσμα για τη συζήτηση ήταν η νέα έρευνα του αμερικανικού ινστιτούτου με
τίτλο «Power Plays – Η απάντηση της Ευρώπης στην ενεργειακή κρίση» που παρουσιάστηκε
πριν λίγες μέρες.
Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ η Ευρώπη βγήκε από την κρίση ως ισχυρότερος ενεργειακός
παράγοντας, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις σε τομείς όπως η μεταρρύθμιση της
αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η διπλωματία του υδρογόνου και η προστασία των κρίσιμων
υποθαλάσσιων υποδομών. Από την άποψη της διαφοροποίησης, η Ευρώπη έχει βρει τον
τρόπο να αντικαταστήσει το ρωσικό αέριο. Αλλά αυτή η ενέργεια προέρχεται σε μεγάλο
βαθμό από πηγές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι, το κόστος αυτών των εναλλακτικών
πηγών θα είναι υψηλότερο και, συνεπώς, θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της
Ευρώπης. Επιπλέον, καθώς η Ευρώπη επιταχύνει την πράσινη μετάβασή της, πρέπει να
αντιμετωπίσει τον κίνδυνο που ενέχει η αύξηση της εξάρτησης από τις εισαγωγές για
τεχνολογίες καθαρής ενέργειας, ιδιαίτερα από την Κίνα.
Ολόκληρη η έρευνα είναι διαθέσιμη στο https://www.csis.org/analysis/power-plays.
Στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κ. Παύλος Μυλωνάς
τόνισε: «Η Ελλάδα έχει κάνει μεγάλα βήματα στις ΑΠΕ, καλύπτοντας περίπου το 50% της
παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, η ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ έχει αποκαλύψει
ορισμένες προκλήσεις ως προς την αποτελεσματική ανάπτυξη, απαιτώντας:
α) επέκταση του δικτύου και διασυνδεσιμότητα και
β) δυνατότητες βέλτιστης αποθήκευσης.
Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν τόσο τα κεφάλαια, όσο και τη ρευστότητα για να στηρίξουν τη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης. Είναι επίσης αναγκαία η δημιουργία εξειδικευμένων ομάδων χρηματοδότησης έργων και στην Εθνική Τράπεζα είμαστε
περήφανοι που έχουμε ηγετικό ρόλο στο συγκεκριμένο πεδίο. Μάλιστα πρόσφατα
δημιουργήσαμε και διαθέτουμε ένα νέο καινοτόμο ενεργειακό προϊόν, το οποίο προσφέρει
σταθερές τιμές ενέργειας, τόσο σε καταναλωτές όσο και σε παραγωγούς ενέργειας,
μειώνοντας έτσι την αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά τις ταμειακές τους ροές.»
Στην εναρκτήρια ομιλία του ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού
Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Σπυρτούνιας τόνισε ότι «Η περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
είναι πλούσια σε πόρους, γεγονός που την καθιστά ιδανικό ηγέτη στη μετάβαση σε ένα
βιώσιμο, πράσινο μέλλον», με τον Δρα. Σπύρο Παπαευθυμίου, Πρόεδρος ΗΑΕΕ, Καθηγητή
Πολυτεχνείου Κρήτης να αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Καθώς το παγκόσμιο ενεργειακό
τοπίο εξελίσσεται, πρέπει να επανεξετάσουμε τις παραδοσιακές έννοιες της ενεργειακής
ασφάλειας, στηρίζοντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αποκέντρωση και την
ανθεκτικότητα στις υποδομές. Η Ελλάδα ηγείται της προσπάθειας αυτής στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη, με στόχο το 77% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες
πηγές, με τη στήριξη σημαντικών επενδύσεων στην αποθήκευση ενέργειας και
τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Εστιάζοντας στην αναδιάρθρωση της αγοράς, στα
καινοτόμα πλαίσια πολιτικής και στην περιφερειακή συνεργασία, μπορούμε να ανοίξουμε
το δρόμο για βιώσιμη ανάπτυξη».
Τέλος, ο Δρ Κώστας Ανδριοσόπουλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνο-
Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου σημείωσε πως «Η ενεργειακή ασφάλεια
αποτελεί βασική προτεραιότητα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και η Ελλάδα βρίσκεται στην
πρώτη γραμμή για την ενίσχυση του ενεργειακού τοπίου της περιοχής με τη λειτουργία του
FSRU στην Αλεξανδρούπολη σε λίγες εβδομάδες. Ως βασικός ενεργειακός κόμβος, η Ελλάδα
διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διευκόλυνση της διασυνοριακής ενεργειακής υποδομής και
στην επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η προσέλκυση επενδύσεων σε
υποδομές καθαρής ενέργειας όχι μόνο θα συμβάλλει στην κάλυψη της μελλοντικής
ενεργειακής ζήτησης, αλλά και θα εδραιώσει τον ρόλο της Ελλάδας ως μοχλού αειφορίας
στην περιοχή.»
Επιχειρηματικότητα
Δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξεις ξεκινώντας μια επιχείρηση από την αρχή
Η δημιουργία, η ανάπτυξη αλλά και η ομαλή διατήρηση μια επιχείρησης είναι μία αρκετά δύσκολη διαδικασία που απαιτεί καλή οργάνωση και πολλή δουλειά. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι ο νέος επιχειρηματίας καλείται να φέρει εις πέρας διάφορους ρόλους και ομολογουμένως είναι απαραίτητο να είναι οπλισμένος με ποικίλες γνώσεις και δεξιότητες. Αν λοιπόν επιθυμείς κι εσύ να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, είναι καλό να αναπτύξεις κάποιες δεξιότητες που θα σε βοηθήσουν σε κάθε δραστηριότητα της επιχειρηματικής σου ζωής. Ποιες είναι αυτές και πώς μπορείς να τις βελτιώσεις; Σου τα επεξηγούμε όλα σε αυτό το άρθρο!
Βασικές γνώσεις
Είναι γεγονός ότι η δημιουργία της δικής σου επιχείρησης θα σε φέρει αντιμέτωπη με πλήθος προκλήσεων και ζητημάτων, συνεπώς είναι απαραίτητο να έχεις κάποιες γενικές γνώσεις που θα σε βοηθήσουν σε αυτό σου το ξεκίνημα. Ακόμα λοιπόν κι αν έχεις τους κατάλληλους συνεργάτες δίπλα σου, χρειάζεται να γνωρίζεις τα βασικά για όλες τις φάσεις της επιχειρηματικής σου δραστηριότητας.
Αν μάλιστα επιθυμείς να εξειδικευτείς πάνω σε έναν συγκεκριμένο κλάδο, τότε ετοιμάσου να γυρίσεις πίσω στα έδρανα και να παρακολουθήσεις το ανάλογο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Είτε πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό στο digital marketing, είτε για σεμινάρια πάνω στη λογιστική κ.α., είναι καλό να θυμάσαι ότι όσο περισσότερες γνώσεις αποκτήσεις, τόσο πιο ολοκληρωμένη ματιά θα έχεις στον τρόπο που λειτουργεί η επιχείρησή σου.
Οργανωτικές δεξιότητες
Συνεχίζουμε με τις οργανωτικές δεξιότητες, οι οποίες φαίνεται να είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός μιας αποτελεσματικής επιχειρηματικής στρατηγικής περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου που καθορίζει την κατεύθυνση και τους στόχους της επιχείρησης.
Η οργάνωση και ο προγραμματισμός λοιπόν απαιτούν τη δημιουργία ενός λεπτομερούς πλάνου δράσης με σαφή ιεράρχηση των στόχων για την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων, ανθρώπινων και μη. Η εν λόγω διαδικασία ταυτίζεται άμεσα με τις οργανωτικές δεξιότητες, καθώς φαίνεται απίθανο να πραγματοποιηθεί χωρίς την ύπαρξη αυτών. Από την άλλη σημαντικές είναι και οι ηγετικές και διοικητικές δεξιότητες, οι οποίες συνδέονται με την ικανότητά σου να καθοδηγείς και να εμπνέεις την ομάδα σου, διασφαλίζοντας ότι όλοι εργάζονται για τους κοινούς σας στόχους με κίνητρο και αφοσίωση. Είναι απαραίτητο συνεπώς να καλλιεργήσεις τις εν λόγω δεξιότητες, είτε με την παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων, είτε με την τριβή στην αγορά εργασίας.
Επικοινωνιακές δεξιότητες
Οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι ουσιαστικές για την επιτυχία της κάθε επιχείρησης και διευκολύνουν όλες της τις δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά, περιλαμβάνουν την ικανότητα να μεταφέρεις καθαρά και αποτελεσματικά τις ιδέες και τις προτάσεις σου στους διάφορους αποδέκτες, είτε αυτοί είναι πελάτες, είτε συνεργάτες και υπάλληλοι.
Σημαντικά επικοινωνιακά εργαλεία είναι η ενεργητική ακρόαση, η σαφήνεια στο λόγο και η ικανότητα να προσαρμόζεις το μήνυμα ανάλογα με το κοινό που απευθύνεσαι. Τέλος, η επιτυχής επικοινωνία όχι μόνο ενισχύει τις σχέσεις, επιλύει συγκρούσεις και διευκολύνει τη συνεργασία, αλλά συμβάλλει και στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και τη διαχείριση μιας επιχείρησης. Σου προτείνουμε λοιπόν να παρατηρήσεις τον τρόπο που συνδιαλέγεσαι, να κατανοήσεις τις αδυναμίες σου και να τις αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά.
Τεχνολογικές δεξιότητες
Κλείνουμε με τις τεχνολογικές δεξιότητες, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για την αποδοτική λειτουργία της κάθε επιχείρησης που θέλει να εδραιωθεί στην σημερινή πραγματικότητα. Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν τη χρήση εργαλείων που βοηθούν στη διαχείριση έργων, την παρακολούθηση της προόδου και την επικοινωνία εντός της ομάδας και είναι σημαντικές για την ανάπτυξη και τη διαχείριση της κάθε δραστηριότητας.
Για να αποκτήσεις ή να αναπτύξεις περαιτέρω τις τεχνολογικές σου δεξιότητες, μπορείς να παρακολουθήσεις σχετικά σεμινάρια ή μαθήματα, να διαβάσεις οδηγούς και άρθρα και να συμμετάσχεις σε online κοινότητες ή φόρουμ. Να θυμάσαι! Η πρακτική εφαρμογή μέσω πραγματικών έργων θα ενισχύσει την κατανόηση και την εμπειρία σου, συνεπώς δεν αρκεί απλά να κατακτήσεις το θεωρητικό υπόβαθρό, αλλά είναι απαραίτητο να γνωρίζεις και πώς να εφαρμόζεις τις γνώσεις σου στην πράξη.
Αν έφτασες έως εδώ, τότε έμαθες ποιες είναι οι πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξεις αν θες να ξεκινήσεις μια επιχείρηση. Αναλογίσου σε ποιες υστερείς και κάνε τα πρώτα βήματα που θα σε οδηγήσουν σε μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία!
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Τουρισμός
Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα
-
Τουρισμός
Το Μέλλον του Τουρισμού
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο