Connect with us

Τουρισμός

Digi.travel EMEA: Tο συνέδριο όπου ο τουρισμός συναντά τις ψηφιακές τεχνολογίες

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας και ο τουριστικός κλάδος έχει αρχίσει να κατανοεί ότι η αξιοποίηση τους αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο. Πέραν, όμως, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο υπάρχουν μία σειρά από καινούριες ψηφιακές τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν δραστικά τον κλάδο. Και μία πρώτη γεύση από το τι έρχεται, θα προσφέρει το φετινό Digi.travel EMEA 2019, το κορυφαίο συνέδριο για τη σχέση των ψηφιακών τεχνολογιών με τον τουριστικό κλάδο.

Το Digi.travel ΕΜΕΑ 2019 θα πραγματοποιηθεί στις 10 Δεκεμβρίου 2019 στο Wyndham Grand Athens (Μεγάλου Αλεξάνδρου 2, Αθήνα) από την Travel Media Applications με κορυφαίους ομιλητές από την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό και θα ασχοληθεί, μεταξύ άλλων, με καινούριες τεχνολογίες, όπως είναι το blockchain, αλλά και η εικονική/επαυξημένη πραγματικότητα (VR/AR). «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για το φετινό πρόγραμμα καθώς θα ασχοληθούμε με τεχνολογίες, όπως είναι το blockchain, οι οποίες μπορεί να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του τουριστικού κλάδου και να αλλάξουν τα δεδομένα», σημειώνει η κα Βίκυ Καραντζαβέλου, διευθύνουσα σύμβουλος της Travel Media Applications.

Μεταξύ των ομιλητών του Digi.travel 2019 περιλαμβάνονται κορυφαία στελέχη του τουριστικού κλάδου, όπως είναι ο υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας και ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Το πρόγραμμα
του φετινού συνεδρίου δίνει έμφαση τόσο σε καινούριες τεχνολογικές
τάσεις όσο και σε υφιστάμενες. Στην ενότητα με τις καινούριες τάσεις
ξεχωρίζει η παρουσίαση του δρος Σωτήρη Βαρελά σχετικά
με την αξιοποίηση εφαρμογών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας
στους σύγχρονους τουριστικούς οργανισμούς και προορισμούς, όπως και αυτή
του κ. Μενέλαου Πέτροβα (διευθυντής του Ψηφιακού Μάρκετινγκ του Airport Hotel Basel AG) για την τεχνολογια blockchain και την αξιοποίησή της στο χώρο του τουρισμού και των ταξιδιών.

Για τη ψηφιακή ανάπτυξη στον τουρισμό θα μιλήσει ο κ. Γιώργος Τζιάλλας, τ. γενικός γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού. Θα ακολουθήσει συζήτηση για τη διαχείριση των Social Media από τα ξενοδοχεία, με συμμετέχοντες τους κ.κ. Αρσένη Πασχόπουλο, Managing Partner της JustOnLine, Χάρη Μπρουσαλιάν, Sales & Marketing Manager του Greek Travel PagesΤίτη Βελοπούλου, δημοσιογράφο και Travel Blogger και Κατερίνα Κοτσανά, υπεύθυνη Online Sales & Marketing της Best Western Southeastern Europe.

To … Δρόμο προς τα σύννεφα θα μας δείξει στην ομιλία του ο κ. Αλέξανδρος Δαμίγος, και θα δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «Τι
πληρότητα έχω τον Ιούνιο; Έχω δωμάτιο στις 12 Αυγούστου; Πάνε καλά οι
πωλήσεις μου; Χρειάζεται να κάνω κάποια αλλαγή; Η σημερινή τεχνολογία
των cloud συστημάτων επιτρέπει εύκολες και άμεσες απαντήσεις σε τέτοια
καίρια ερωτήματα.
«

Ένα
από τα καίρια σημεία μιας επιτυχημένης digital marketing στρατηγικής
είναι η δημιουργία της digital marketing personas του ξενοδοχείο μας.
Πώς την σχεδιάζουμε και την εντάσσουμε στην δική μας στρατηγική, θα μας
εξηγήσει ο κ. Κύρος Ασφής.

Για περισσότερες πληροφορίες και το πλήρες πρόγραμμα μπορείτε να επισκεφθείτε τη διεύθυνση http://2019.digi.travel/.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

«Το Μέλλον του Τουρισμού»

Ο Υπουργός Τουρισμού κος Θεοχάρης καταθέτει τις προτάσεις του μέσω τηλεδιάσκεψης στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, για την άλλη όψη του νομίσματος σε σχέση με τον COVID-19  

Στη θεματική ενότητα της τηλεδιάσκεψης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) «Καινοτομία και Βιωσιμότητα ως η νέα Κανονικότητα» ο Υπουργός γνωστοποίησε τις  θέσεις της Ελλάδας σχετικά με κρίσιμα ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος, τα οποία γίνονται ακόμη πιο επίκαιρα εξ’ αφορμής της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης.

Η πρώτη θέση του Υπουργού Τουρισμού στο πλαίσιο της παρέμβασής του ήταν ότι, η αντιμετώπιση της κρίσης του COVID-19 μπορεί να αξιοποιηθεί για μία βαθιά, συστημική μετάβαση σε μία πιο βιώσιμη οικονομία, η οποία θα λειτουργεί προς όφελος όλων. Για την ανθρωπότητα, αλλά και για το φυσικό περιβάλλον του πλανήτη μας. 

17 Στόχοι για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη

Επίσης ο Υπουργός εξήρε το πόσο σημαντική είναι η συλλογική προσπάθεια επίτευξης των 17 στόχων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, όπως τους έχουν θέσει από κοινού ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού.

Το όραμα του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού

Στη συνέχεια ο Υπουργός τόνισε ότι «το όραμα» του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού είναι

  • 1ο: να συνεχίσει να συμμορφώνεται με τους Στόχους της Ατζέντας του ΟΗΕ για το 2030. 
  • 2ο:να προχωρήσει στην καθιέρωση του «Εθνικού Συστήματος Αξιολόγησης» ώστε να παρακολουθεί την πρόοδο της προσπάθειας της επίτευξής τους.

Προτεραιότητες με Επικέντρωση στις Επενδύσεις στον Τουρισμό

Κατόπιν ο Υπουργός επισήμανε ότι οι τομείς προτεραιότητας για επενδύσεις στον Εθνικό τουρισμό είναι

  • οι ψηφιακές δεξιότητες, 
  • η υιοθέτηση βιώσιμων μοντέλων παραγωγής και κατανάλωσης. 
  • η αναβάθμιση των ψηφιακών δυνατοτήτων και δεξιοτήτων, 
  • η βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση της διαχείρισης δεδομένων. 

Η Μετάβαση στην  Ψηφιακή και Περιβαλλοντική Μετάβαση 

Αρχικά επισημάνθηκε από τον Υπουργό ότι οι τουριστικές δραστηριότητες θα πρέπει να αναπτύσσονται σε ευθυγράμμιση με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και την Ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030.

Οι κύριοι όμως άξονες τους οποίους έχει θέσει το Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού, σε σχέση με τη μετάβαση στη βιώσιμη προσέγγιση της οικονομίας, είναι οι εξής:

  • Ενίσχυση της ζήτησης, με παράλληλη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας, τόσο των εργαζομένων όσο και των επισκεπτών.
  • Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών.
  • Υποστήριξη της ρευστότητας και της απασχόλησης στον τουρισμό και αναβάθμιση των δεξιοτήτων.
  • Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση.

Ακροτελεύτια… 

Ο Υπουργός Τουρισμού μίλησε για κάποιες από τις δράσεις, οι οποίες έχουν συμπεριληφθεί στο «Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης του Τουρισμού», όπως:

  • Το συνεργατικό πρόγραμμα «SYN-ERGASIA»
  • Το πρόγραμμα στήριξης εσωτερικού τουρισμού «Τουρισμός για Όλους».
  • Φορολογικές εκπτώσεις για εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που επιθυμούν να προσφέρουν ταξιδιωτικά και τουριστικά κουπόνια διακοπών έως 300 € (voucher).
  • Η εκστρατεία «Plastic-Free»
  • Η εφαρμογή «Visit Greece»
  • Τρία νέα προγράμματα ύψους 40,4 εκατ. ευρώ, για παροχή συμβουλών, εκπαίδευση και πιστοποίηση ανέργων σε διάφορους τομείς σχετικών με τον τουρισμό.
  • Ένα πρόγραμμα για την «Αναφορά Βιωσιμότητας», με τη δημιουργία Παρατηρητηρίων Αειφορίας.
  • Η καμπάνια «Destination Greece Health First» για το ασφαλές άνοιγμα του Ελληνικού τουρισμού.

***Η άποψή μας  είναι ότι όλες αυτές οι θέσεις μπορούν να γίνουν πράξη, αφού θα υπάρξει πρωταρχικά «Τουριστικό ρεύμα» προς της Χώρα μας, για ν’ ακολουθήσει η ενδυνάμωση των τεχνολογικών δεξιοτήτων στις περιοχές υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Με την προώθηση της Κοινωνίας της Πληροφορίας, στην υπηρεσία των  επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας και εστίασης νομίζουμε ότι θα προκύψει και η ενίσχυση της ικανότητας των «Παρατηρητηρίων Αειφορίας» για τη μέτρηση δεικτών Αειφορίας που ουσιαστικά στην επιστημονική «τερμηνολογία» είναι: 

Οι  «Περιβαλλοντικοί Δείκτες»

 

Έφη Βαλίλα 

Δημοσιογράφος

 

 

 

 

Continue Reading

Τουρισμός

«Η Χαλκιδική live στην Ιταλία»

Η Χαλκιδική live στην Ιταλία

Μεγάλη απήχηση είχε η διαδικτυακή παρουσίαση της Χαλκιδικής στην Ιταλία που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020. Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων «Ο γύρος της Ελλάδος σε 80 συναντήσεις» και οργανώθηκε από τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής σε συνεργασία με το γραφείο του ΕΟΤ της Ιταλίας, αξιοποιώντας τους σύγχρονους ασφαλείς τρόπους επικοινωνίας και προβολής μέσω Live streaming.

Μέσα από την πλατφόρμα του VisitGreece, το Ιταλικό κοινό είχε τη δυνατότητα να ανακαλύψει και να δει σε απευθείας μετάδοση τις ομορφιές της Χαλκιδικής από 5 διαφορετικά σημεία, να γνωρίσει όλα αυτά που προσφέρει ο προορισμός στους επισκέπτες του μέσα από 10+1 εμπειρίες και βέβαια, εξηγήσαμε στους Ιταλούς τι σημαίνει η φράση «Σαν την Χαλκιδική, δεν έχει»!

Μέσα σε μία ώρα, οι Ιταλοί «ταξίδεψαν» σε όλη τη Χαλκιδική ξεκινώντας από την Κασσάνδρα και το υπέροχο «μπαλκόνι» του παραδοσιακού οικισμού της Αθύτου, τα διάσημα beach bars του Πευκοχωρίου με τα δροσιστικά κοκτέιλ, συνέχισαν στη Σιθωνία και τον μαγευτικό κόλπο της Βουρβουρούς με το εξωτικό σύμπλεγμα των νησίδων, «κάνανε» μία βόλτα με ιστιοπλοϊκό στη Νικήτη και κατέληξαν στην Ανατολική Χαλκιδική και το Άγιο Όρος όπου μαγεύτηκαν από την εξωτική παραλία στα Κακούδια με τους λευκούς βράχους και τα καταγάλανα νερά.

Όπως μας ενημέρωσε η Διευθύντρια του ΕΟΤ στην Ιταλία, κα. Κυριακή Μπουλασίδου, η ανταπόκριση του κοινού ξεπέρασε τις προσδοκίες και υπήρξαν αρκετά αιτήματα από δημοσιογράφους που εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφτούν τη Χαλκιδική τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Continue Reading

Τουρισμός

«Μοντέλο» Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα

Τουριστικό Παρόν και το «Μοντέλο» του Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα!

Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού: Επιδίωξή μας ένα μοντέλο Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα, με λύσεις για τον Τουρισμό στην εποχή του COVID-19 

Ο  πανδαμάτωρ χρόνος υποκύπτει και αυτός στον Ηρακλείτειο νόμο, με την διαπίστωση  ότι «πάντα γίγνεσθαι και ρει και ουδέν παγίως μένει». Με βάση αυτό θα μιλήσουμε για τον   Τουρισμό, αφού αφουγκραστήκαμε αγωνίες, όνειρα, ελπίδες και οράματα αφενός των εργαζόμενων και αφετέρου των επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας και εστίασης. 

Το Τουριστικό παρόν

Ο σημερινός τουρισμός, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, δείχνουν  μία  «νέα πραγματικότητα» και με διαφορετικό τρόπο, αντιμετωπίζεται από τις χώρες μέλη της Ε.Ε. κάπως διαφορετικότερα σε χώρες εκτός Ε.Ε. Οι μεν πρώτες έχουν ως αφετηρία την «ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την Τουριστική οικονομία», ενώ οι υπόλοιπες ενεργούν προφανώς κατά τον ίδιο τρόπο, με κάποιες ίσως παραλλαγές. Μέχρι πριν την πανδημία, εξ αιτίας του Τουρισμού, οι πύλες των λαών ανοίχτηκαν, γκρεμίστηκαν οι μεσότοιχοι, παραμερίστηκαν  τα παραπετάσματα της απομόνωσης, χωρίς να υπάρχει πια χώρος απροσπέλαστος. Ο καθένας έβλεπε το πρόσωπο του άλλου, χωρίς προσχήματα και καχυποψίες, ως ένα πρόσωπο τόσο γνώριμο, πλασμένο «κατ’ εικόνα και ομοίωση» των Οικουμενικών Ιδεών του Τουρισμού,  ως  «Παγκόσμια Βιομηχανία» του καιρού μας. 

Οι Τουριστικές προβλέψεις

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προέβλεπε για το 2020,  ότι ο αριθμός των Διεθνών αφίξεων θα ανέλθει στα 1.6 δισεκατομμύρια, δηλαδή 2,5 φορές περισσότερες Διεθνείς αφίξεις, από αυτές που καταγράφηκαν στα τέλη της δεκαετίας του  2000, (όπως ευκρινώς φαίνεται και στο πίνακα) που ακολουθεί, ενώ  η πρόβλεψη για το σύνολο των παγκοσμίων τουριστικών δαπανών θα ήταν: το 31%  στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 30% στις Η.Π.Α. και στον Καναδά, και το υπόλοιπο 39% στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Να σημειώσουμε ακόμα ότι για κάθε ένα εκατομμύριο (1.000.000) Ευρώ εισοδήματος από την τουριστική βιομηχανία, δημιουργούνται 20.000 νέες θέσεις εργασίας, και ότι ο Τουρισμός συμμετείχε στο 18% του ΑΕΠ με 800.000 περίπου εργαζόμενους. 

Η Τουριστική κατάσταση στην μετά COVID-19 εποχή

Ξαφνικά ο «Τουρισμός»  βασικός αιμοδότης της οικονομίας μας σήμερα κινείται μόνον ανάμεσα «στην ισορροπία φιλοξενίας και απόλυτης ασφάλειας από τον COVID-19, αδιαφορώντας για το οικονομικό του σκέλος!. Αυτό είναι το «λογότυπο» πάνω στο οποίο  δομείται το «άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού για το καλοκαίρι 2020, τονίζοντας κάπως ατυχώς ότι η προκύψασα «οικονομική» ύφεση από την πανδημία στην Ελλάδα, είναι πολλή μικρότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Γι αυτό και κάποιοι ισχυρίζονται ότι ούτε «το τέλος της ιστορίας» έχει επέλθει, ούτε «το τέλος της πολιτικής» αισθάνεται κανείς ότι συντελείται. Από την άλλη η σύγχρονη κοινωνία της «εικονικής πραγματικότητας» λίγο ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα  θέματα και περισσότερο νοιάζεται μόνον  να κατοχυρώσει τη δική της θέση εργασίας. 

Πρόταση ενός τουριστικού μοντέλου συνεχούς ροής κατά τη διάρκεια του έτους…

Εξ όσων εμπειρικά γνωρίζουμε, ο Τουριστικός αναπτυξιακός σχεδιασμός με το μοντέλο τουρισμού 12 μηνών, κρίνεται απαραίτητη διαδικασία αξιολόγησης και ανάδειξης πόρων, υπηρεσιών και δράσεων μίας νέας πρότασης. Πριν όμως από την προβολή, ενός μοντέλου, κρίνεται αναγκαία η αναλυτική μελέτη  των στόχων, αναφορικά με τη διείσδυση της Χώρας στην τουριστική αγορά, τον τρόπο της προώθησης, τις πρακτικές ικανοποίησης των  τουριστικών  αναγκών, τη φροντίδα για το φυσικό περιβάλλον, την ανάγκη προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά κυρίως σήμερα η πρόληψη από τον COVID-19

Ακροτελεύτια… 

Οι κρίσιμες αποφάσεις που έλαβε η επίσημη πολιτεία, κινήθηκαν άμεσα, έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την οικονομία! Το δεύτερο σκέλος δηλαδή η «Τουριστική οικονομία» – για κάθε σκεπτόμενο Έλληνα – προκαλεί  κοινωνικό πρόβλημα πρώτου μεγέθους, αφού δημιουργεί μοιραία, αλυσιδωτές, σωρευτικές συνέπειες οικονομικών  προβλημάτων.  Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα η Ελληνική οικονομία και κοινωνία σήμερα αγωνίζονται για τη μελλοντική «επιβίωσή» τους,  κυρίως οι επαγγελματίες του Τουρισμού, που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και περιμένουν βοήθεια από την επίσημη πολιτεία. Οι μισές επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας, έχουν κλείσει και οι άνεργοι επαγγελματίες έχουν διπλασιαστεί. Η Τουριστική διαφήμιση βοηθάει τότε μόνον όταν όλοι οι συνοριακοί σταθμοί είναι ανοιχτοί, τα  αεροδρόμια και τα λιμάνια. Κατόπιν τούτων και εφόσον υπάρχει Τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, τότε ομιλούμε για ένα «μοντέλο τουρισμού 12 μηνών». Όσο δε για το «Τουρισμός για όλους» αποτελεί μία μικρή ένεση, στην απόλυτη οικονομική ύφεση του Ελληνικού Τουρισμού. 

Οι προσδοκίες όμως είναι περισσότερες…

 

Έφη Βαλίλα

Δημοσιογράφος   

 

Continue Reading

Trending