Connect with us

Τουρισμός

“EAST MED YACHT SHOW 2019”

ΈΚΘΕΣΗ “EAST MED YACHT SHOW 2019”

10 – 13 ΜΑΪΟΥ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΖΕΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Απριλίου, η Συνέντευξη Τύπου

για τη 18η Έκθεση Επαγγελματικών Επανδρωμένων Πλοίων Αναψυχής “East Med Yacht Show

2019”, που θα διεξαχθεί από 10 έως και 13 Μαΐου στη Μαρίνα Ζέας (Προβλήτα Α) στον Πειραιά.

Η D-Marine, Marina Zea φιλοξενεί το East Med Yacht Show για 4η συνεχή χρονιά και ως Event

Host συμβάλει καθοριστικά στη διεξαγωγή του, εξασφαλίζοντας τους απαιτούμενους χώρους για τον

ελλιμενισμό των σκαφών και την τοποθέτηση περιπτέρων, ενώ διαθέτει και το προσωπικό της για

την κάλυψη των αναγκών της διοργάνωσης.

Τη διεθνώς αναγνωρισμένη έκθεση, που κάθε χρόνο προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες και

συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων σαλονιών για το θαλάσσιο τουρισμό, διοργανώνει η

Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.) σε συνεργασία, για δεύτερη

συνεχή χρονιά, με το Οργανωτικό – Συντονιστικό γραφείο Trinity Events. Στη φετινή διοργάνωση

τιμώμενος Δήμος είναι ο Δήμος Κεφαλλονιάς.

Yπό την Αιγίδα τους έχουν θέσει το “18ο East Med Yacht Show”: το Υπουργείο Ναυτιλίας και

Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), η Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμος Πειραιά, το Ναυτικό Επιμελητήριο

της Ελλάδος (Ν.Ε.Ε.), ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), το Εμπορικό & Βιομηχανικό

Επιμελητήριο Πειραιά (Ε.Β.Ε.Π.), η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων &

Τουρισμού (fedHATTA) και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Στη Συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν: ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, ο Πρόεδρος της

Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού κ. Αντώνης Στελλιάτος και η εκπρόσωπος

του Οργανωτικού & Συντονιστικού Γραφείου της έκθεσης Trinity Events κ. Kαλλιόπη Ευσταθίου.

Τη συνέντευξη τύπου για το “18ο East Med Yacht Show” συντόνισε ο Διευθυντής Επικοινωνίας του

Δήμου Πειραιά κ. Βασίλης Τοκάκης.

Χαιρετισμό απηύθυναν: ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

κ. Διονύσης Τεμπονέρας, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς κ. Γιώργος Γαβρίλης,

εκπροσωπώντας την Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρένα Δούρου, ο Πρόεδρος της Ο.Κ.Ε. και Γενικός

Γραμματέας του ΣΕΤΕ κ. Γιώργος Βερνίκος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού

Επιμελητηρίου Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) κ. Βασίλης Κορκίδης.

Στη Συνέντευξη Τύπου παρέστησαν, επίσης: ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής

και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υ.ΝΑ.Ν.Π. κ. Χρήστος Λαμπρίδης, ο Διευθυντής της Μαρίνας

Ζέας κ. Γιάννης Κουτσοδόντης, ο Διοικητής του Λιμενικού Τμήματος Ζέας Πλωτάρχης Λ.Σ.

Αριστοτέλης Γιαννιώτης, εκ μέρους του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος ο Υποναύαρχος κ.

Ιωάννης Ζήκας, ο Υποδιοικητής της Μαρίνας Ζέας Ανθυπασπιστής Ιωάννης Βήχας, η Πρόεδρος

του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος κ. Αναστασία Αναγνωστοπούλου-Παλούμπη, ο Εκτελεστικός

Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε κ. Θεόδωρος Βώκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ.

Παναγιώτης Χατζηπέρος, από το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του ΕΟΤ η Προϊσταμένη του κ. Ελένη

Γερολυμάτου, καθώς και η κ. Όλγα Στεφανάκου.

Ακολουθούν αποσπάσματα από τις ομιλίες των συμμετεχόντων στη Συνέντευξη Τύπου:

Ο κ. Γιάννης Μώραλης, Δήμαρχος Πειραιά, πήρε πρώτος το λόγο και εξέφρασε την ικανοποίησή

του διότι, όπως είπε “η πόλη εκπροσωπείται εδώ σε πολύ μεγάλο βαθμό”, γεγονός που δείχνει ότι ο

Πειραιάς έχει “αγκαλιάσει” και θα συνεχίσει να “αγκαλιάζει” το East Med Yacht Show, το οποίο

χαρακτήρισε ως ένα σημαντικό θεσμό για την πόλη του Πειραιά. “Είναι μία ωραία έκθεση, δημιουργεί

μία εξωστρέφεια στον Πειραιά, τη στηρίζει ο Δήμος και η Μαρίνα Ζέας”, ανέφερε χαρακτηριστικά και

ευχαρίστησε το διευθυντή της Μαρίνας Ζέας κ. Γιάννη Κουτσοδόντη για τη γενικότερα καλή

συνεργασία.

“Είναι αυτονόητο ότι το μέλλον του Πειραιά είναι στον τουρισμό, στη ναυτιλία, στα σκάφη τα

συγκεκριμένα, στον πάσης φύσεως εξειδικευμένο τουρισμό που πρέπει να τον αναπτύξουμε”,

 

τόνισε. “Το East Med Yacht Show κάνει αυτή τη δουλειά. Προωθεί τον τουρισμό, ένα συγκεκριμένο

τουρισμό, τον οποίο η χώρα μπορεί να αναπτύξει και περαιτέρω, άρα ως Δήμος Πειραιά και εγώ

προσωπικά αλλά και όλη η πόλη θα συνεχίσουμε να το στηρίζουμε”.

Ο ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε και στο ότι το East Med Yacht Show συμπίπτει φέτος χρονικά με

τις “Ημέρες Θάλασσας”, έναν άλλο θεσμό της πόλης που έχει δημιουργήσει ο Δήμος Πειραιά. “Όλο

αυτό το πακέτο των εκδηλώσεων, που μία από τις ναυαρχίδες του είναι το “East Med Yacht Show”,

θα δημιουργήσει ένα ωραίο κλίμα στην πόλη”. Για το περίπτερο “Destination Piraeus”, με το οποίο

θα συμμετέχει φέτος ο Δήμος στη διοργάνωση, είπε ότι θα έχει στόχο την ενημέρωση των

επισκεπτών σχετικά με την πόλη του Πειραιά, τα αξιοθέατα, τις εκκλησίες και την ιστορία του.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ευχήθηκε καλή επιτυχία σε όλους, συνεχάρη τον κ. Αντώνη

Στελλιάτο, για τη γενικότερα πολύ καλή συνεργασία και κάλεσε όλους τους Πειραιώτες να

επισκεφθούν τη Μαρίνα Ζέας, για να δουν τα υπέροχα σκάφη και ό,τι άλλο θα συμβεί εκεί.

Ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού,

παίρνοντας το λόγο, ανέφερε χαρακτηριστικά: “Πριν από 17 χρόνια, μία παρέα επαγγελματιών, ο

Λάκης Βενετόπουλος, ο Γιώργος Βερνίκος, ο Ερμής Βασιλάκης, ο Σταύρος Κυριακούλης και ο

Απόστολος Παπαδόπουλος, ξεκινήσαμε το East Med Yacht Show στο νησί του Πόρου, με σκοπό να

διαφημίσουμε το προϊόν μας, το ελληνικό επαγγελματικό σκάφος και όχι μόνο. Να αναδείξουμε

στους ξένους τουρίστες ότι η Ελλάδα μας είναι ο μοναδικός προορισμός για θαλάσσιο τουρισμό και

yachting, διότι πουθενά παγκοσμίως, σε καμία χώρα, δεν υπάρχουν 5.000 νησιά και

βραχονησίδες,16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής. Και σε όποιο πέλαγος κι αν πλέεις, αναπνέεις αέρα

ιστορίας και πολιτισμού, απολαμβάνεις εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες, τη μοναδική

γαστρονομία μας και τέλος τη φιλοξενία που μόνο ο Έλληνας μπορεί να προσφέρει”.

Επίσης, ευχαρίστησε συνολικά, αλλά και έναν έναν ξεχωριστά τους φορείς που στηρίζουν τη

διοργάνωση όλα αυτά τα χρόνια, την coordinator εταιρία του East Med Yacht Show Trinity Events

και τη CEO της, Καλλιόπη Ευσταθίου, καθώς και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, “το Μανώλη

Στεφανάκη, το Σταύρο Κυριακούλη, το Διογένη Βενετόπουλο, το Βασίλη Μαυρόγιαννη, τον Άκη

Κανάρη, τον Απόστολο Παπαδόπουλο, τις κοπέλες της Ένωσης τη Λένα και την Αλίνα”. Ο

Πρόεδρος της Ε.Π.Ε.Σ.Τ., ολοκλήρωσε την ομιλία του, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι “το 18ο East

Med Yacht Show θα είναι το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα και το πιο πετυχημένο από κάθε άλλη φορά”.

Η κ. Καλλιόπη Ευσταθίου, εκπρόσωπος του Trinity Events, Οργανωτικού & Συντονιστικού

Γραφείου της έκθεσης, μίλησε αναλυτικά για το πρόγραμμα του “18ου East Med Yacht Show”,

τους φορείς, τους χορηγούς και τους χορηγούς επικοινωνίας, που συμμετέχουν σε αυτό, τους

διαχρονικούς αλλά και τους νέους, τους οποίους ευχαρίστησε για την καθοριστική συμβολή τους στη

διεξαγωγή της φετινής διοργάνωσης.

Ο κ. Διονύσης Τεμπονέρας, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής

Πολιτικής, ήταν ο πρώτος που απηύθυνε χαιρετισμό κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου.

Αρχικά μίλησε για την πολύπλευρη δράση της διοργάνωσης και στη συνέχεια για τα 4 βασικά σημεία

παρέμβασης, που επεξεργάζεται το Υπουργείο Ναυτιλίας, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του

θαλασσίου τουρισμού. Μιλώντας γι αυτές τις παρεμβάσεις, ανέφερε ότι έχουν αφήσει έντονο το

αποτύπωμά τους, με αποτέλεσμα οι φετινές κρατήσεις να αναμένονται εξίσου υψηλές με πέρυσι,

που φτάσαμε σε σημείο να έχουμε ουσιαστικά πλήρη πληρότητα όσον αφορά στις ναυλώσεις. “Τα

στοιχεία που είχαμε μέχρι το Γενάρη έδειχναν, ότι ήμασταν ακόμα και σε ανοδικότερα επίπεδα σε

σχέση με την προηγούμενη χρονιά”, επεσήμανε. “Υπάρχει μια ελαφριά κάμψη το τελευταίο χρονικό

διάστημα, που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, κυρίως του εξωτερικού. Νομίζω όμως ότι από

το Πάσχα και μετά θα έχουμε την ίδια αυξητική τάση και κάνω την αισιόδοξη πρόβλεψη ότι

μπορούμε να πάμε ακόμα και καλύτερα σε σχέση με πέρσι”.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς κ. Γιώργος Γαβρίλης, εκπροσωπώντας την Περιφερειάρχη

Αττικής κ. Ρένα Δούρου, κατά το χαιρετισμό του στη συνέντευξη τύπου είπε χαρακτηριστικά: “Ο

Πειραιάς υποδέχεται για ακόμα μια χρονιά αυτήν την εξαιρετική έκθεση, που διαδοχικά εξελίσσεται

σε θεσμό και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το θαλάσσιο τουρισμό”. Τόνισε, επίσης, ότι η Περιφέρεια

Αττικής δίνει την Αιγίδα της και στηρίζει κάθε φορά τη διοργάνωση, γιατί προβάλει το θαλάσσιο

τουρισμό, την ελληνική θάλασσα και την ελληνική ναυτιλία, γιατί μπορεί να αναδείξει το γαλάζιο

 

συγκριτικό πλεονέκτημα της δικιάς μας χώρας. Γιατί είναι η αναγκαία συνθήκη για να επιτευχθούν

διαδοχικά βήματα αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, να παραχθούν νέα καινοτόμα προϊόντα

και υπηρεσίες. “Την καταλαβαίνουμε ως μία εξωστρεφή δράση και την εντάσσουμε σε μία

στρατηγική επιλογή που θέλουμε να κατευθύνουμε σε στέρεα μονοπάτια, τη βιώσιμη ανάπτυξη στο

χώρο της ναυτιλίας, που είναι ικανή να μεγεθύνει τη γαλάζια οικονομία και μπορεί να συνεισφέρει με

το παραπάνω στην ανάταξη της οικονομίας”, είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γιώργος Βερνίκος, Πρόεδρος της Οικονομικής & Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.)

και Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κατά το

σύντομο χαιρετισμό του, έδωσε έμφαση στη ζωτική σημασία της συνέχισης του θεσμού του East

Med Yacht Show για τον Πειραιά, αλλά και για τους γύρω δήμους. Ευχήθηκε “όλοι μαζί να

προσπαθήσουμε ο Πειραιάς, η θάλασσα, και το Ναυτικό αυτό Σαλόνι να δίνουν την αίσθηση της

αισιοδοξίας, που τόσο έχουμε ανάγκη”. Ευχαρίστησε τον κ. Αντώνη Στελλιάτο, που όπως είπε “βάζει

την ψυχή του σε αυτήν την προσπάθεια”, το Δήμαρχο Πειραιά για τη συμπαράστασή του και την

Περιφέρεια Αττικής που πάντα ήταν κοντά στη διοργάνωση.

Ο κ. Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς

(Ε.Β.Ε.Π.), απηύθυνε ένα σύντομο χαιρετισμό, επισημαίνοντας ότι “είναι υποχρέωση του

Επιμελητηρίου να στηρίζει την επιχειρηματικότητα και τέτοιου είδους ενέργειες, για να προβάλουν

την ελληνική επιχειρηματικότητα, όχι μόνο στον Πειραιά και στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον

κόσμο”. Κάνοντας αναφορά στο ότι η χώρα μας έχει 1.068 λιμενικές εγκαταστάσεις και 400 λιμάνια

εμπορικά, επιβατηγά και μικτής χρήσης, επεσήμανε πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη του Υπουργείου

Ναυτιλίας και όλων των φορέων, έτσι ώστε να μπορέσουν να τα αναβαθμίσουν, να τα διατηρήσουν

και να τους δώσουν τη απαιτούμενη, σύγχρονη και σύμφωνη με τις απαιτήσεις της αγοράς, μορφή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 18ο “EAST MED YACHT SHOW”

Το 18ο East Med Yacht Show θέτει, για μία ακόμη φορά, υψηλούς στόχους και αποσκοπεί στην:

  • τόνωση του ποιοτικού θαλάσσιου τουρισμού
  • αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών των πλοίων αναψυχής
  • βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη
  • καθιέρωση της Ελλάδας ως μόνιμου και συνεχούς τουριστικού προορισμού
  • ανάπτυξη του δείκτη της ανταγωνιστικότητας σε σχέση με το ποιοτικό και εξειδικευμένο

στοιχείο του θαλάσσιου τουρισμού

  • δημιουργία συνεργασιών με φορείς από το εξωτερικό
  • διεύρυνση των συνεργασιών και με άλλους ελληνικούς φορείς, που δραστηριοποιούνται με

σεβασμό και σοβαρότητα στην ελληνική τουριστική αγορά

Για την επίτευξη αυτών των στόχων έχουν γίνει στρατηγικές κινήσεις, όπως η πρόσκληση

Ευρωπαίων και Αμερικανών yacht brokers, καθώς και τουριστικών πρακτόρων των αγορών της

Ρωσίας, των πρώην Ανατολικών χωρών, της Κίνας, αλλά και του Αραβικού Κόσμου, προσδοκώντας

στη συμμετοχή 300 περίπου εταιριών από το εξωτερικό.

Η φετινή διοργάνωση αναμένεται να προσελκύσει τουλάχιστον 3.000 επισκέπτες και θα έχει

τρία σκέλη:

  • Έκθεση σκαφών: 60 και πλέον σκάφη – μέλη της Ε.Π.Ε.Σ.Τ. (επανδρωμένα motor yachts, sailing

yachts, catamaran και bareboats) θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του “East Med Yacht Show” για το

2019, καλύπτοντας όλο το εύρος των σκαφών που διατίθενται προς ναύλωση και προς πώληση

στην ελληνική αγορά. Δυνατότητα πρόσβασης – επίσκεψης σε αυτό το τμήμα θα έχουν μόνο οι

επαγγελματίες του κλάδου.

  • Περίπτερα εκθετών: 40 περίπτερα ελληνικών εταιριών ναύλωσης σκαφών (τουριστικών

πρακτόρων και ναυλομεσιτών), καθώς και εταιριών που παρέχουν υπηρεσίες θαλάσσιου τουρισμού

θα φιλοξενηθούν στη φετινή διοργάνωση. Το τμήμα αυτό θα είναι ελεύθερα επισκέψιμο από το ευρύ

κοινό.

  • Παράλληλες εκδηλώσεις: καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιούνται, ποικίλες και

ειδικά σχεδιασμένες από το Trinity Events, θεματικές εκδηλώσεις. Πιο συγκεκριμένα, για τους

επαγγελματίες του κλάδου έχουν προγραμματιστεί στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος άκρως

ενημερωτικά σεμινάρια, ενώ το ευρύ κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει πρωτότυπες

δράσεις, όπως: Yoga on Deck, Σεμινάριο Καταδύσεων, Παρουσίαση & Ενημερωτική Δράση της

Euro Green Sports, Ιστιοπλοϊκούς Aγώνες.

 

Πηγή

Continue Reading

Ξενοδοχεία

Τα Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα ως εργαλείο Marketing Προορισμών & Ξενοδοχείων

Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας, ανακοινώθηκε η επανεκκίνηση του καινοτόμου έργου “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Δίκτυο “AuthenticGreece” και τους λοιπούς συντελεστές του. Το έργοβασίζεται σε δράσεις ανάδειξης και κοινής προβολής Ξενοδοχείων, Προορισμών και Παραγωγών – χρησιμοποιώντας ως “όχημα” επιλεγμένα  Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα.

Είναι αποδεκτό ότι η γαστρονομία αποτελεί πλέον σημαντικό εργαλείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας των προορισμών και αποτελεί σοβαρό λόγοεπιλογής τόπου διακοπών. Ωστόσο οι σχετικές μεθοδολογίες αξιοποίησης είναι σε πρώιμα στάδια οργάνωσης, με βασικό πρόβλημα ότι η διασύνδεση αυτή βασίζεται συνήθως σε λύσεις μη-τυποποιημένες και “μη-Επώνυμες” (πχ ένα φεστιβάλ, μια τοπική συνταγή, προϊόντα χωρίς επωνυμία και τοπική ταυτότητα, κλπ). 

Πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους Φορείς “Authentic Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού” και “We Do Local”, το δίκτυο Φιλοξενίας με έδρα στην Κρήτη. 

Συγκεκριμένα, το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” βασίζεται στο Μοντέλο ΤΕΤοΠ, δηλαδή «Το Επώνυμο Τοπικό Προϊόν ως αποδοτικό εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων & Προορισμών». Βασικό εργαλείο του μοντέλου, είναι η άμεση επικοινωνία με το ευρύ κοινό μέσα από κοινές ενέργειες προώθησης και προβολής τροφίμων και τουρισμού προς καταναλωτές και δυνητικούς τουρίστες. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι σημαντικές δράσεις προβολής διενεργούνται στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό..

Επιπλέον το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις “Αυθεντικότητας” για σήμανση και “επώνυμη”  χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς καιτόπους  προέλευσης αυτών. Σκοπός του έργου είναι, από τη μια οι τουρίστες να επαναγοράζουν τοπικά προϊόντα που γεύτηκαν στις διακοπές τους και οι αγοραστές ελληνικών τοπικών προϊόντων να θέλουν να γνωρίσουν τους Ελληνικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρό της, κ. Γρηγόρη Τάσιο, «η ΠΟΞ γίνεται υποστηρικτής τέτοιων συνεργειών, που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της χώρας μας και επανατοποθετούν την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των προορισμών πιο δυναμικά, σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και σκληρού ανταγωνισμού, με επίκεντρο την Ελληνική διατροφή, την υγεία και την ποιότητα ζωής. Η Ελληνική γαστρονομία αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο, ώστε η χώρα να μπορέσει να προωθήσει τον ποιοτικό τουρισμό σε μια δύσκολη εποχή για όλο τον κλάδο»

Η ΠΟΞ, με 62 μέλη της τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας, δηλαδή τους Ελληνικούς προορισμούς,αναπτύσσει μια εξωστρεφή πολιτική και γίνεται υποστηρικτής δράσεων που προωθούν τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών τόσο στην χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Συγχρόνως όμως εξετάζει και τρόπους με τους οποίους το Τουριστικό Προϊόν της χώρας μπορεί να γίνει υψηλότερης Προστιθέμενης Αξίας αλλά και να προβληθεί και προωθηθεί αποδοτικότερα στο ευρύ κοινό, από περισσότερα κανάλια άμεσης προβολής και διανομής. 

Από τη μεριά του, το Δίκτυο “AuthenticGreece”, όπως επεσήμανε ο ιδρυτής του κ. Δημήτρης Η. Βασιλείου, «εισήγαγε ως βασική καινοτομία τη διαμόρφωση μιας γκάμας Προϊόντων επιλεγμένων Παραγωγών τοπικού χαρακτήρα, με δύο ταυτόχρονα χαρακτηριστικά: 1.Ικανό αριθμό προϊόντων για σχηματισμό μιας ενιαίας γκάμας, ικανής να ικανοποιήσει μια διατροφική πρόταση στηριγμένη στη Μεσογειακή Διατροφή και 2.Πλήρη και ισότιμη παρουσίαση παραγωγού και τόπου στην σήμανση ΚΑΘΕ προϊόντος σε κάθε συσκευασία – υπηρετώντας τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις για αυθεντικότητα».

Το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” τελεί υπό την Αιγίδα των Υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και έχει επίσης την υποστήριξη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ), τουΣυνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ). Χορηγός Επικοινωνίας του έργου είναι ο Όμιλος KSD/Money &Tourism, ενώ Υποστηρικτές Επικοινωνίας είναι ο Όμιλος 100% Hotel Show και το GTP (Greek Travel Pages)

Οι εκπρόσωποι Προορισμών, μέλη τοπικών Ενώσεων Ξενοδόχων ή μεμονωμένα ξενοδοχεία που επιθυμούν να έχουν αναλυτική πληροφόρηση ώστε να εξετάσουν τη συμμετοχή τους στο έργο, μπορούν να επικοινωνούν με τους :

Δημήτρη Η. Βασιλείου, Project Manager του έργου, εκπρόσωπο της “Authentic Greece” (6932.277.779, [email protected]) και

Ιωάννη Χατζή, Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα – Υπεύθυνο του ΔΣ της ΠΟΞ (e-mail: [email protected]), ή με τα γραφεία της ΠΟΞ.

Continue Reading

Ξενοδοχεία

Δήλωση του Προέδρου της ΠΟΞ κ. Γρηγόρη Τάσιου για το Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό.

Με αφορμή την πρόταση της Κομισιόν για τη δημιουργία του Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, δήλωσε: 

«Η ανακοίνωση του Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού για τις μετακινήσεις και τα ταξίδια είναι μια ιστορική μέρα για την Ευρώπη, καθώς όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες ξανακερδίζουμε σήμερα το δικαίωμα της ασφαλούς ελεύθερης κυκλοφορίας εντός της Ε.Ε.

Είναι επίσης μια μέρα δικαίωσης για την Ελλάδα. Πρώτος από όλους ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδειξε από τις 12 Ιανουαρίου τη σωστή κατεύθυνση. Σωστή για την Ευρώπη, σωστή για την Ελλάδα και την οικονομία της, αφού ο τουρισμός έχει καθοριστική σημασία για την ανάκαμψη της χώρας.

Η συμβολή της Ελλάδας στο Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό επιβεβαιώνει τον ηγετικό ρόλο της στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο τουρισμό. Αξίζει να είμαστε περήφανοι για μια χώρα – οδηγό και όχι ουραγό, όπως συνέβαινε για πολλά χρόνια.

Είναι, τέλος, μια μέρα που αναπτερώνει τις ελπίδες κάθε Έλληνα ξενοδόχου πως παρά τις δυσκολίες, η ζήτηση που υπάρχει θα μεταφραστεί και σε κρατήσεις, ώστε να επιβιώσει, να σταθεί στα πόδια του αυτό το καλοκαίρι και να ανακάμψει στη συνέχεια».

Continue Reading

Τουρισμός

Σκέψεις Εν Μέσω Πανδημίας με Φόντο τον Τουρισμό του 2021!

Η Άποψη του Υπουργού Τουρισμού  

Ο Υπουργός Τουρισμού κος Θεοχάρης, τόνισε στο πρακτορείο Reuters ότι, η Ελλάδα θα ανοίξει τα σύνορά της, στους τουρίστες με κάθε τρόπο, δηλαδή σε: «Άτομα που έχουν εμβολιαστεί, που έχουν διαγνωστεί αρνητικά σε τεστ, ή θα έχουν αναρρώσει από την ασθένεια και έχουν αντισώματα, είναι ευπρόσδεκτα στην Ελλάδα και θα τα καλωσορίσουμε ανεξάρτητα από τυχόν συμφωνίες».

Η Πραγματικότητα Σήμερα… 

Όμως εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε, η «Ελληνική Εστίαση» αλλά και οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας, ζουν ακόμα και σήμερα σε μια εικονική πραγματικότητα, με μια ασάφεια, ως προς το τι ακριβώς σημαίνει ότι θα ανοίξουν, διότι υπάρχει αρκετή σύγχυση και απαιτείται διασάφηση και ξεκάθαρη προσέγγιση, για την καλύτερη κατανόηση ημερομηνίας έναρξης της τουριστικής σεζόν, για όλους τους επαγγελματίες του Τουρισμού και όχι μονον. 

Μέσα στην Πανδημία η Ελλάδα Αντιστέκεται…  

Είναι φυσικό με βάση την προσμονή έναρξης της θερινής περιόδου, η Ελληνική Πολιτεία αλλά και οι επιχειρηματίες του Τουρισμού, αν και βρισκόμαστε μέσα στην πανδημία, να διατυμπανίζουν προς όλες τις κατευθύνσεις ότι:  «Όσοι θέλουν να απολαύσουν την ησυχία, την ηρεμία, την απλότητα και τη φύση, όλα αυτά θα τα βρουν στην Ελλάδα. Και αυτό διότι η Ελλάδα, ανήκει στις χώρες που έχουν δυναμικές προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, με ένα τεράστιο τουριστικό απόθεμα στο οποίο συμπεριλαμβάνεται: το πανέμορφο φυσικό περιβάλλον, η παγκόσμιας εμβέλειας πολιτιστική της κληρονομιάς, ο ήλιος και οι θάλασσές της, οι διατροφικές συνήθειες και η φιλική προς τους τουρίστες συμπεριφορά των Ελλήνων – που εκδηλώνεται στο πλαίσιο της πατροπαράδοτης φιλοξενίας – ως κληρονομιά από τον «Ξένιο Δία». Άλλωστε αυτό το απόθεμα, μπορεί να ερμηνεύσει κανείς για το πώς και το γιατί η Ελλάδα μέχρι το 2019 ανήκε στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς: για τους Γερμανούς, Άγγλους, Γάλλους, Ιταλούς, Αυστριακούς αλλά και για άλλους Κεντροευρωπαίους και Βορειοευρωπαίους πολίτες – ταξιδιώτες. 

Στατιστικά Τουριστικά μεγέθη ενώ οι Επιχειρηματίες Τουρισμού προετοιμάζονται  

Είναι σε όλους γνωστό ότι το 2020, ήταν η χειρότερη χρονιά σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και για την Ελλάδα. Τα έσοδα από τον τουρισμό – που αντιστοιχούν στο ένα πέμπτο της ελληνικής οικονομίας – καταποντίστηκαν στα τέσσερις δις ευρώ το 2020, από 18 δισ. το 2019. Και μοιραία η οικονομία συρρικνώθηκε πάνω από 8%, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί το δυσβάσταχτο δημόσιο χρέος. Πιο συγκεκριμένα ο αριθμός των Βρετανών και Γερμανών τουριστών μειώθηκε το 2020  κατά 70% και 62% αντίστοιχα. 

Από την άλλη  η πανδημία στη χώρας των 10 εκατ. κατοίκων, έχει καταγράψει περίπου 7.000 θανάτους και βρισκόμαστε ξανά σε lockdown, μετά από μία αύξηση στα νέα κρούσματα, που ενέτεινε φυσικά την πίεση στο πληττόμενο και από την οικονομική κρίση σύστημα υγείας. Παρόλα αυτά η Χώρα μας: προετοιμάζει τις παραλίες της, στο να ανοίξει τα σύνορά της, με στόχο από τον Μάιο του 2021 να ανακάμψει Τουριστικά!! 

Οι Στάση  των Νησιωτών απέναντι στο Εμβόλιο και η Αξία των Πολιτιστικών Πόρων…

Αξίζει να επισημανθεί ότι οι κάτοικοι αρκετών ελληνικών νησιών έχουν εμβολιαστεί! Η Ελλάδα σκοπεύει να εμβολιάσει όλους τους εργαζόμενους στον τουρισμό μέχρι το καλοκαίρι και έπονται οι ευάλωτες ομάδες. Έτσι ανοίγει ο δρόμος στην επισκεψιμότητα, επειδή μεταξύ άλλων, οι πολιτιστικοί πόροι, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών του τόπου μας (π.χ. αρχαία μνημεία και ερείπια, κάστρα, φρούρια και ιστορικές οικίες), στοιχεία βασισμένα σε ιστορικά γεγονότα και σε ιστορικά αντικείμενα (π.χ. μουσεία, περιοχές ιστορικής κληρονομιάς), αλλά και κατασκευές (κτήρια, οικήματα) σε ιστορικές πόλεις και κωμοπόλεις. 

Οι πολιτιστικοί πόροι περιλαμβάνουν ακόμα: τις θρησκευτικές δοξασίες και πεποιθήσεις, τα στοιχεία της εθνικότητας, άλλες όψεις του τρόπου ζωής ενός ιδιαίτερου πολιτισμού των ντόπιων κατοίκων, τα σπουδαία γεγονότα, τις τοποθεσίες όπου εξελίχθηκαν σημαντικά κοινωνικά γεγονότα (π.χ. γύρισμα διάσημων κινηματογραφικών ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών). 

Προτεινόμενες Αναπτυξιακές Παρεμβάσεις

Εφόσον τα πράγματα εισέρθουν στην κανονικότητα, οι παρεμβάσεις θα πιστοποιούν μία αναπτυξιακή αλήθεια, που θα σχετίζονται με την πρότερη ιστορική διαδρομή, σε αντίθεση με την κρατούσα λογική ικανοποίησης του κυρίαρχου και αδηφάγου καταναλωτικού πνεύματος των μικροαστών κατοίκων των πόλεων και των αγροτικών οικισμών, όπως αυτές οι επιλογές εκφράζουν αναμφίβολα την αναγκαιότητα τόνωσης π.χ.  της ζωής στην ύπαιθρο. 

Πάντως σε όλες τις περιοχές υποδοχής Τουριστικού οφείλει να  διακηρύσσεται ο  σεβασμός στην «οικολογική και περιβαλλοντική ευαισθησία». Και φυσικά  η οικολογική ευαισθησία, δεν σημαίνει πόλεμο εναντίον ολίγων γεωργών,  κτηνοτρόφων και επιχειρηματιών της χώρας, αλλά πρέπει προσεχθεί η υπερχρήση λιπασμάτων, γεωργικών και κτηνοτροφικών φαρμάκων, η υπερβόσκηση με τα ζώα τους της χλωρίδας, τα παράνομα και αυθαίρετα οικήματα και τις βίλες, ή και για τις άλλου είδους βιομηχανικές και εμπορικές δραστηριότητες, που είναι επιβαρυντικές στο περιβάλλον. 

Δημοσιογράφος – Έφη Βαλίλα

Βιβλιογραφικές παραπομπές 

Δρ. Γεώργιος Στ. Έξαρχος  –  Δρ. Στέφανος Γ. Καραγιάννης, Αγροτουρισμός –   Μοχλός για την ανάπτυξη της υπαίθρου, Διδακτικό Εγχειρίδιο, ΚΤΕ  Κρήτης, 2004, σελ. 5 

Δρ Στέφανος Γ. Καραγιάννης – Δρ Γεώργιος Στ. Έξαρχος Τουρισμός: Τουριστική Οικονομία- Ανάπτυξη-Πολιτική, Κοινωνική Ευθύνη και Στοχασμοί, πρόλογος prof. dr. gerhard henning, τέως αντιπρύτανης, Πανεπιστημίου düsseldorf, εκδ. Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Κρήτης, 2006, σελ. 17, 18

Γ. Έξαρχος είναι Δρ Οικονομικών Επιστημών, Επιστημονικός Συνεργάτης Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης: Θέμα: Οικονομικός και Κοινωνικός Μετασχηματισμός Ορεινών Κτηνοτροφικών Κοινοτήτων -Το τέλος Του Κοινοτισμού και η Σύγχρονη Ανάπτυξη των Ορεινών Ζωνών- (Α-ΤΕΙ Κρήτης). 2007, σελ 8: [email protected]

Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ της Στερεάς Ελλάδας, περίοδος 2007-2013, Υπουργείο Οικονομικών, www.espa.gr. 

Ειρήνη Σωπασή:1 Δρ Πυργιώτης Λάμπρος2: Πολιτιστικές Δράσεις του Δήμου Φαιστού,  η περίπτωση του matala beach festival, [email protected]

Continue Reading

Trending