Connect with us

Τουρισμός

“EAST MED YACHT SHOW 2019”

ΈΚΘΕΣΗ “EAST MED YACHT SHOW 2019”

10 – 13 ΜΑΪΟΥ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΖΕΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Απριλίου, η Συνέντευξη Τύπου

για τη 18η Έκθεση Επαγγελματικών Επανδρωμένων Πλοίων Αναψυχής “East Med Yacht Show

2019”, που θα διεξαχθεί από 10 έως και 13 Μαΐου στη Μαρίνα Ζέας (Προβλήτα Α) στον Πειραιά.

Η D-Marine, Marina Zea φιλοξενεί το East Med Yacht Show για 4η συνεχή χρονιά και ως Event

Host συμβάλει καθοριστικά στη διεξαγωγή του, εξασφαλίζοντας τους απαιτούμενους χώρους για τον

ελλιμενισμό των σκαφών και την τοποθέτηση περιπτέρων, ενώ διαθέτει και το προσωπικό της για

την κάλυψη των αναγκών της διοργάνωσης.

Τη διεθνώς αναγνωρισμένη έκθεση, που κάθε χρόνο προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες και

συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων σαλονιών για το θαλάσσιο τουρισμό, διοργανώνει η

Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.) σε συνεργασία, για δεύτερη

συνεχή χρονιά, με το Οργανωτικό – Συντονιστικό γραφείο Trinity Events. Στη φετινή διοργάνωση

τιμώμενος Δήμος είναι ο Δήμος Κεφαλλονιάς.

Yπό την Αιγίδα τους έχουν θέσει το “18ο East Med Yacht Show”: το Υπουργείο Ναυτιλίας και

Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), η Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμος Πειραιά, το Ναυτικό Επιμελητήριο

της Ελλάδος (Ν.Ε.Ε.), ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), το Εμπορικό & Βιομηχανικό

Επιμελητήριο Πειραιά (Ε.Β.Ε.Π.), η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων &

Τουρισμού (fedHATTA) και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Στη Συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν: ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, ο Πρόεδρος της

Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού κ. Αντώνης Στελλιάτος και η εκπρόσωπος

του Οργανωτικού & Συντονιστικού Γραφείου της έκθεσης Trinity Events κ. Kαλλιόπη Ευσταθίου.

Τη συνέντευξη τύπου για το “18ο East Med Yacht Show” συντόνισε ο Διευθυντής Επικοινωνίας του

Δήμου Πειραιά κ. Βασίλης Τοκάκης.

Χαιρετισμό απηύθυναν: ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

κ. Διονύσης Τεμπονέρας, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς κ. Γιώργος Γαβρίλης,

εκπροσωπώντας την Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρένα Δούρου, ο Πρόεδρος της Ο.Κ.Ε. και Γενικός

Γραμματέας του ΣΕΤΕ κ. Γιώργος Βερνίκος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού

Επιμελητηρίου Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) κ. Βασίλης Κορκίδης.

Στη Συνέντευξη Τύπου παρέστησαν, επίσης: ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής

και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υ.ΝΑ.Ν.Π. κ. Χρήστος Λαμπρίδης, ο Διευθυντής της Μαρίνας

Ζέας κ. Γιάννης Κουτσοδόντης, ο Διοικητής του Λιμενικού Τμήματος Ζέας Πλωτάρχης Λ.Σ.

Αριστοτέλης Γιαννιώτης, εκ μέρους του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος ο Υποναύαρχος κ.

Ιωάννης Ζήκας, ο Υποδιοικητής της Μαρίνας Ζέας Ανθυπασπιστής Ιωάννης Βήχας, η Πρόεδρος

του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος κ. Αναστασία Αναγνωστοπούλου-Παλούμπη, ο Εκτελεστικός

Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε κ. Θεόδωρος Βώκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ.

Παναγιώτης Χατζηπέρος, από το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του ΕΟΤ η Προϊσταμένη του κ. Ελένη

Γερολυμάτου, καθώς και η κ. Όλγα Στεφανάκου.

Ακολουθούν αποσπάσματα από τις ομιλίες των συμμετεχόντων στη Συνέντευξη Τύπου:

Ο κ. Γιάννης Μώραλης, Δήμαρχος Πειραιά, πήρε πρώτος το λόγο και εξέφρασε την ικανοποίησή

του διότι, όπως είπε “η πόλη εκπροσωπείται εδώ σε πολύ μεγάλο βαθμό”, γεγονός που δείχνει ότι ο

Πειραιάς έχει “αγκαλιάσει” και θα συνεχίσει να “αγκαλιάζει” το East Med Yacht Show, το οποίο

χαρακτήρισε ως ένα σημαντικό θεσμό για την πόλη του Πειραιά. “Είναι μία ωραία έκθεση, δημιουργεί

μία εξωστρέφεια στον Πειραιά, τη στηρίζει ο Δήμος και η Μαρίνα Ζέας”, ανέφερε χαρακτηριστικά και

ευχαρίστησε το διευθυντή της Μαρίνας Ζέας κ. Γιάννη Κουτσοδόντη για τη γενικότερα καλή

συνεργασία.

“Είναι αυτονόητο ότι το μέλλον του Πειραιά είναι στον τουρισμό, στη ναυτιλία, στα σκάφη τα

συγκεκριμένα, στον πάσης φύσεως εξειδικευμένο τουρισμό που πρέπει να τον αναπτύξουμε”,

 

τόνισε. “Το East Med Yacht Show κάνει αυτή τη δουλειά. Προωθεί τον τουρισμό, ένα συγκεκριμένο

τουρισμό, τον οποίο η χώρα μπορεί να αναπτύξει και περαιτέρω, άρα ως Δήμος Πειραιά και εγώ

προσωπικά αλλά και όλη η πόλη θα συνεχίσουμε να το στηρίζουμε”.

Ο ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε και στο ότι το East Med Yacht Show συμπίπτει φέτος χρονικά με

τις “Ημέρες Θάλασσας”, έναν άλλο θεσμό της πόλης που έχει δημιουργήσει ο Δήμος Πειραιά. “Όλο

αυτό το πακέτο των εκδηλώσεων, που μία από τις ναυαρχίδες του είναι το “East Med Yacht Show”,

θα δημιουργήσει ένα ωραίο κλίμα στην πόλη”. Για το περίπτερο “Destination Piraeus”, με το οποίο

θα συμμετέχει φέτος ο Δήμος στη διοργάνωση, είπε ότι θα έχει στόχο την ενημέρωση των

επισκεπτών σχετικά με την πόλη του Πειραιά, τα αξιοθέατα, τις εκκλησίες και την ιστορία του.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ευχήθηκε καλή επιτυχία σε όλους, συνεχάρη τον κ. Αντώνη

Στελλιάτο, για τη γενικότερα πολύ καλή συνεργασία και κάλεσε όλους τους Πειραιώτες να

επισκεφθούν τη Μαρίνα Ζέας, για να δουν τα υπέροχα σκάφη και ό,τι άλλο θα συμβεί εκεί.

Ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού,

παίρνοντας το λόγο, ανέφερε χαρακτηριστικά: “Πριν από 17 χρόνια, μία παρέα επαγγελματιών, ο

Λάκης Βενετόπουλος, ο Γιώργος Βερνίκος, ο Ερμής Βασιλάκης, ο Σταύρος Κυριακούλης και ο

Απόστολος Παπαδόπουλος, ξεκινήσαμε το East Med Yacht Show στο νησί του Πόρου, με σκοπό να

διαφημίσουμε το προϊόν μας, το ελληνικό επαγγελματικό σκάφος και όχι μόνο. Να αναδείξουμε

στους ξένους τουρίστες ότι η Ελλάδα μας είναι ο μοναδικός προορισμός για θαλάσσιο τουρισμό και

yachting, διότι πουθενά παγκοσμίως, σε καμία χώρα, δεν υπάρχουν 5.000 νησιά και

βραχονησίδες,16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής. Και σε όποιο πέλαγος κι αν πλέεις, αναπνέεις αέρα

ιστορίας και πολιτισμού, απολαμβάνεις εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες, τη μοναδική

γαστρονομία μας και τέλος τη φιλοξενία που μόνο ο Έλληνας μπορεί να προσφέρει”.

Επίσης, ευχαρίστησε συνολικά, αλλά και έναν έναν ξεχωριστά τους φορείς που στηρίζουν τη

διοργάνωση όλα αυτά τα χρόνια, την coordinator εταιρία του East Med Yacht Show Trinity Events

και τη CEO της, Καλλιόπη Ευσταθίου, καθώς και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, “το Μανώλη

Στεφανάκη, το Σταύρο Κυριακούλη, το Διογένη Βενετόπουλο, το Βασίλη Μαυρόγιαννη, τον Άκη

Κανάρη, τον Απόστολο Παπαδόπουλο, τις κοπέλες της Ένωσης τη Λένα και την Αλίνα”. Ο

Πρόεδρος της Ε.Π.Ε.Σ.Τ., ολοκλήρωσε την ομιλία του, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι “το 18ο East

Med Yacht Show θα είναι το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα και το πιο πετυχημένο από κάθε άλλη φορά”.

Η κ. Καλλιόπη Ευσταθίου, εκπρόσωπος του Trinity Events, Οργανωτικού & Συντονιστικού

Γραφείου της έκθεσης, μίλησε αναλυτικά για το πρόγραμμα του “18ου East Med Yacht Show”,

τους φορείς, τους χορηγούς και τους χορηγούς επικοινωνίας, που συμμετέχουν σε αυτό, τους

διαχρονικούς αλλά και τους νέους, τους οποίους ευχαρίστησε για την καθοριστική συμβολή τους στη

διεξαγωγή της φετινής διοργάνωσης.

Ο κ. Διονύσης Τεμπονέρας, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής

Πολιτικής, ήταν ο πρώτος που απηύθυνε χαιρετισμό κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου.

Αρχικά μίλησε για την πολύπλευρη δράση της διοργάνωσης και στη συνέχεια για τα 4 βασικά σημεία

παρέμβασης, που επεξεργάζεται το Υπουργείο Ναυτιλίας, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του

θαλασσίου τουρισμού. Μιλώντας γι αυτές τις παρεμβάσεις, ανέφερε ότι έχουν αφήσει έντονο το

αποτύπωμά τους, με αποτέλεσμα οι φετινές κρατήσεις να αναμένονται εξίσου υψηλές με πέρυσι,

που φτάσαμε σε σημείο να έχουμε ουσιαστικά πλήρη πληρότητα όσον αφορά στις ναυλώσεις. “Τα

στοιχεία που είχαμε μέχρι το Γενάρη έδειχναν, ότι ήμασταν ακόμα και σε ανοδικότερα επίπεδα σε

σχέση με την προηγούμενη χρονιά”, επεσήμανε. “Υπάρχει μια ελαφριά κάμψη το τελευταίο χρονικό

διάστημα, που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, κυρίως του εξωτερικού. Νομίζω όμως ότι από

το Πάσχα και μετά θα έχουμε την ίδια αυξητική τάση και κάνω την αισιόδοξη πρόβλεψη ότι

μπορούμε να πάμε ακόμα και καλύτερα σε σχέση με πέρσι”.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς κ. Γιώργος Γαβρίλης, εκπροσωπώντας την Περιφερειάρχη

Αττικής κ. Ρένα Δούρου, κατά το χαιρετισμό του στη συνέντευξη τύπου είπε χαρακτηριστικά: “Ο

Πειραιάς υποδέχεται για ακόμα μια χρονιά αυτήν την εξαιρετική έκθεση, που διαδοχικά εξελίσσεται

σε θεσμό και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το θαλάσσιο τουρισμό”. Τόνισε, επίσης, ότι η Περιφέρεια

Αττικής δίνει την Αιγίδα της και στηρίζει κάθε φορά τη διοργάνωση, γιατί προβάλει το θαλάσσιο

τουρισμό, την ελληνική θάλασσα και την ελληνική ναυτιλία, γιατί μπορεί να αναδείξει το γαλάζιο

 

συγκριτικό πλεονέκτημα της δικιάς μας χώρας. Γιατί είναι η αναγκαία συνθήκη για να επιτευχθούν

διαδοχικά βήματα αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, να παραχθούν νέα καινοτόμα προϊόντα

και υπηρεσίες. “Την καταλαβαίνουμε ως μία εξωστρεφή δράση και την εντάσσουμε σε μία

στρατηγική επιλογή που θέλουμε να κατευθύνουμε σε στέρεα μονοπάτια, τη βιώσιμη ανάπτυξη στο

χώρο της ναυτιλίας, που είναι ικανή να μεγεθύνει τη γαλάζια οικονομία και μπορεί να συνεισφέρει με

το παραπάνω στην ανάταξη της οικονομίας”, είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γιώργος Βερνίκος, Πρόεδρος της Οικονομικής & Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.)

και Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κατά το

σύντομο χαιρετισμό του, έδωσε έμφαση στη ζωτική σημασία της συνέχισης του θεσμού του East

Med Yacht Show για τον Πειραιά, αλλά και για τους γύρω δήμους. Ευχήθηκε “όλοι μαζί να

προσπαθήσουμε ο Πειραιάς, η θάλασσα, και το Ναυτικό αυτό Σαλόνι να δίνουν την αίσθηση της

αισιοδοξίας, που τόσο έχουμε ανάγκη”. Ευχαρίστησε τον κ. Αντώνη Στελλιάτο, που όπως είπε “βάζει

την ψυχή του σε αυτήν την προσπάθεια”, το Δήμαρχο Πειραιά για τη συμπαράστασή του και την

Περιφέρεια Αττικής που πάντα ήταν κοντά στη διοργάνωση.

Ο κ. Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς

(Ε.Β.Ε.Π.), απηύθυνε ένα σύντομο χαιρετισμό, επισημαίνοντας ότι “είναι υποχρέωση του

Επιμελητηρίου να στηρίζει την επιχειρηματικότητα και τέτοιου είδους ενέργειες, για να προβάλουν

την ελληνική επιχειρηματικότητα, όχι μόνο στον Πειραιά και στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον

κόσμο”. Κάνοντας αναφορά στο ότι η χώρα μας έχει 1.068 λιμενικές εγκαταστάσεις και 400 λιμάνια

εμπορικά, επιβατηγά και μικτής χρήσης, επεσήμανε πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη του Υπουργείου

Ναυτιλίας και όλων των φορέων, έτσι ώστε να μπορέσουν να τα αναβαθμίσουν, να τα διατηρήσουν

και να τους δώσουν τη απαιτούμενη, σύγχρονη και σύμφωνη με τις απαιτήσεις της αγοράς, μορφή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 18ο “EAST MED YACHT SHOW”

Το 18ο East Med Yacht Show θέτει, για μία ακόμη φορά, υψηλούς στόχους και αποσκοπεί στην:

  • τόνωση του ποιοτικού θαλάσσιου τουρισμού
  • αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών των πλοίων αναψυχής
  • βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη
  • καθιέρωση της Ελλάδας ως μόνιμου και συνεχούς τουριστικού προορισμού
  • ανάπτυξη του δείκτη της ανταγωνιστικότητας σε σχέση με το ποιοτικό και εξειδικευμένο

στοιχείο του θαλάσσιου τουρισμού

  • δημιουργία συνεργασιών με φορείς από το εξωτερικό
  • διεύρυνση των συνεργασιών και με άλλους ελληνικούς φορείς, που δραστηριοποιούνται με

σεβασμό και σοβαρότητα στην ελληνική τουριστική αγορά

Για την επίτευξη αυτών των στόχων έχουν γίνει στρατηγικές κινήσεις, όπως η πρόσκληση

Ευρωπαίων και Αμερικανών yacht brokers, καθώς και τουριστικών πρακτόρων των αγορών της

Ρωσίας, των πρώην Ανατολικών χωρών, της Κίνας, αλλά και του Αραβικού Κόσμου, προσδοκώντας

στη συμμετοχή 300 περίπου εταιριών από το εξωτερικό.

Η φετινή διοργάνωση αναμένεται να προσελκύσει τουλάχιστον 3.000 επισκέπτες και θα έχει

τρία σκέλη:

  • Έκθεση σκαφών: 60 και πλέον σκάφη – μέλη της Ε.Π.Ε.Σ.Τ. (επανδρωμένα motor yachts, sailing

yachts, catamaran και bareboats) θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του “East Med Yacht Show” για το

2019, καλύπτοντας όλο το εύρος των σκαφών που διατίθενται προς ναύλωση και προς πώληση

στην ελληνική αγορά. Δυνατότητα πρόσβασης – επίσκεψης σε αυτό το τμήμα θα έχουν μόνο οι

επαγγελματίες του κλάδου.

  • Περίπτερα εκθετών: 40 περίπτερα ελληνικών εταιριών ναύλωσης σκαφών (τουριστικών

πρακτόρων και ναυλομεσιτών), καθώς και εταιριών που παρέχουν υπηρεσίες θαλάσσιου τουρισμού

θα φιλοξενηθούν στη φετινή διοργάνωση. Το τμήμα αυτό θα είναι ελεύθερα επισκέψιμο από το ευρύ

κοινό.

  • Παράλληλες εκδηλώσεις: καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιούνται, ποικίλες και

ειδικά σχεδιασμένες από το Trinity Events, θεματικές εκδηλώσεις. Πιο συγκεκριμένα, για τους

επαγγελματίες του κλάδου έχουν προγραμματιστεί στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος άκρως

ενημερωτικά σεμινάρια, ενώ το ευρύ κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει πρωτότυπες

δράσεις, όπως: Yoga on Deck, Σεμινάριο Καταδύσεων, Παρουσίαση & Ενημερωτική Δράση της

Euro Green Sports, Ιστιοπλοϊκούς Aγώνες.

 

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

Υπερτουρισμός: Υπάρχει Πραγματικά ή Υπερβάλλουμε;

Ο όρος «υπερτουρισμός» έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, περιγράφοντας την κατάσταση κατά την οποία οι τουριστικοί προορισμοί δεν μπορούν να διαχειριστούν την πίεση των επισκεπτών. Ωστόσο, είναι πραγματικά το πρόβλημα τόσο σοβαρό όσο παρουσιάζεται; Μπορεί να υποστηριχθεί ότι ο υπερτουρισμός δεν υφίσταται σε τόσο μεγάλο βαθμό ή ότι η συζήτηση γύρω από αυτό το φαινόμενο έχει υπερτονιστεί για διάφορους λόγους. Ακολουθούν επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα του υπερτουρισμού δεν είναι τόσο εκτεταμένο όσο συχνά αναφέρεται.

Ο Τουρισμός ως Ευκαιρία για Οικονομική Ανάπτυξη

Ένα από τα ισχυρότερα επιχειρήματα ενάντια στην ιδέα του υπερτουρισμού είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας. Οι τουρίστες δημιουργούν ζήτηση για υπηρεσίες και προϊόντα, ενισχύοντας την οικονομία τοπικών και εθνικών κοινωνιών. Για πολλές περιοχές, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες ή σε απομακρυσμένες τουριστικές κοινότητες, ο τουρισμός είναι συχνά η κύρια πηγή εσόδων.

Προορισμοί όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Ταϊλάνδη έχουν ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό από τον τουρισμό. Η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ αυτών των χωρών είναι ουσιώδης, και πολλοί τομείς της οικονομίας τους στηρίζονται στον τουρισμό. Η ιδέα ότι υπάρχει υπερτουρισμός υπονοεί ότι αυτή η οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να περιοριστεί, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες.

Εποχικότητα και Διαφοροποίηση των Επισκεπτών

Ένα από τα επιχειρήματα που δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι τόσο εκτεταμένος, είναι η εποχικότητα του τουρισμού. Η πλειοψηφία των προορισμών που κατηγορούνται για υπερτουρισμό, όπως η Σαντορίνη, η Βαρκελώνη και η Βενετία, έχουν συγκεκριμένες περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης (συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες), ενώ τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου οι τουριστικοί αριθμοί μειώνονται σημαντικά.

Αυτή η εποχικότητα δείχνει ότι ο τουρισμός δεν είναι συνεχώς «υπερβολικός», αλλά μάλλον συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Κατά συνέπεια, αν οι τοπικές αρχές διαχειριστούν καλύτερα τον τουρισμό κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, το πρόβλημα μπορεί να μετριαστεί χωρίς να υπάρξουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες.

Επιπλέον, ο τουρισμός εξελίσσεται. Σημειώνεται αύξηση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός και ο οικοτουρισμός. Αυτές οι μορφές συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των τουριστικών ροών, μειώνοντας την πίεση στους παραδοσιακούς δημοφιλείς προορισμούς.

Η Δυνατότητα Ανάπτυξης Υποδομών

Η τεχνολογία και οι σύγχρονες υποδομές έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας στους δημοφιλείς προορισμούς μεγαλύτερη δυνατότητα να φιλοξενήσουν αυξημένο αριθμό τουριστών. Πολλές περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερτουρισμού έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη βελτίωση των υποδομών τους, με την ανάπτυξη νέων μεταφορικών μέσων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, η Βενετία έχει επενδύσει σε έργα που αφορούν την υποδομή της, όπως την ανακαίνιση των δημόσιων μεταφορών και την κατασκευή φραγμάτων για να αντιμετωπίσει τις πλημμύρες και την πίεση των τουριστών. Αντί να περιοριστεί ο τουρισμός, η ανάπτυξη των υποδομών μπορεί να επιτρέψει στους προορισμούς να αντέξουν την αυξημένη ζήτηση.

Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών και των Δεδομένων

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση των τουριστικών ροών με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Πλατφόρμες όπως οι εφαρμογές κρατήσεων, τα συστήματα διαχείρισης επισκεπτών και τα έξυπνα συστήματα διακίνησης τουριστών μπορούν να βοηθήσουν τους προορισμούς να κατανείμουν τους επισκέπτες τους καλύτερα.

Με τη χρήση τεχνολογιών όπως η ανάλυση δεδομένων, οι τουριστικές αρχές μπορούν να προβλέπουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης και να διαχειρίζονται τους επισκέπτες, διασφαλίζοντας ότι ο αριθμός των τουριστών παραμένει εντός βιώσιμων ορίων. Έτσι, ο υπερτουρισμός μπορεί να αποφευχθεί με καλύτερο σχεδιασμό και προγραμματισμό, αντί για περιορισμούς στις τουριστικές ροές.

Η Αντίσταση των Τοπικών Κοινωνιών

Παρά την έντονη δημοσιότητα που λαμβάνει ο υπερτουρισμός, πολλοί κάτοικοι σε τουριστικές περιοχές δεν θεωρούν τον τουρισμό ως τόσο σοβαρό πρόβλημα. Σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, οι τοπικοί πληθυσμοί συχνά εκφράζουν θετική στάση απέναντι στον τουρισμό, καθώς αναγνωρίζουν τα οφέλη που προσφέρει, όπως η βελτίωση των υποδομών, η ανάπτυξη επιχειρήσεων και οι ευκαιρίες απασχόλησης.

Επίσης, η αντίδραση στις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού δεν είναι ομοιόμορφη. Ορισμένες περιοχές προτιμούν να επωφεληθούν από τον τουρισμό και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, παρά να περιορίσουν την τουριστική δραστηριότητα. Αυτό δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι απαραίτητα ένα ανεπιθύμητο φαινόμενο για όλους τους προορισμούς, και συχνά η αναπαράστασή του στα μέσα ενημέρωσης μπορεί να είναι υπερβολική.

Ελλιπής Στατιστική Ανάλυση και Ερμηνεία των Δεδομένων

Πολλές φορές τα δεδομένα για τον τουρισμό δεν λαμβάνουν υπόψη τις περιόδους χαμηλής ζήτησης ή την κατανομή των τουριστών σε διαφορετικές περιοχές εντός ενός προορισμού. Η προβολή μιας συνολικής εικόνας για τον τουρισμό βασίζεται συνήθως σε στατιστικά στοιχεία που επικεντρώνονται στις περιόδους αιχμής. Ωστόσο, αν εξεταστεί η συνολική ροή των τουριστών σε μια ετήσια βάση, η κατάσταση μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.

Συμπέρασμα

Ο υπερτουρισμός είναι ένας πραγματικός προβληματισμός για κάποιους προορισμούς, αλλά η ένταση του προβλήματος δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο παρουσιάζεται συχνά στα μέσα ενημέρωσης. Οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από τον τουρισμό, ενώ με τη χρήση της τεχνολογίας και τη σωστή διαχείριση, ο τουρισμός μπορεί να γίνει βιώσιμος χωρίς να υπάρξει ανάγκη για περιορισμούς. Επιπλέον, η διαφοροποίηση των τουριστικών μορφών και η ενίσχυση των υποδομών μπορούν να μειώσουν την πίεση στους δημοφιλείς προορισμούς, διασφαλίζοντας ότι ο τουρισμός παραμένει ευεργετικός και όχι επιβλαβής.

Continue Reading

Τουρισμός

Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική

Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.

Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;

Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.

Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:

  1. Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
  3. Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.

Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα

Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.

Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.

Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:

Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας

Tips:

-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.

Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Trending