Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Email marketing: 7 tips για να γράψεις ένα ελκυστικό email

Το email marketing είναι το πιο αποτελεσματικό είδος marketing, αρκεί βέβαια να γίνεται και με τον σωστό τρόπο.

Ένα από τα βασικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε όταν αποφασίζετε να κάνετε email marketing είναι το στήσιμο και το κείμενο στα email μας. Για να έχετε αποτελεσματικές καμπάνιες, όπου το κοινό σας θα ανοίγει τα email που του στέλνετε και θα κάνει τα επιθυμητά κλικ, πρέπει να προσέξετε κάποια σημεία κλειδιά στην προετοιμασία και τον σχεδιασμό των email σας.

Πάμε να δούμε 7 σημαντικά tips-κλειδιά που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε επιτυχημένες email καμπάνιες.

1.Προσέξτε το θέμα σας & το preview text (κείμενο προεπισκόπησης)

Το θέμα είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του email σας. Το θέμα και το preview text είναι αυτά που πρώτα θα δει κάποιος στο inbox του και θα τον κάνουν να αποφασίσει αν θα ανοίξει το email σας ή αν θα το πετάξει.

Όσο καλά στημένο και αν είναι το email σας, αν δεν το ανοίξει, δεν θα μπορέσει να το δει. Επομένως ο Νο 1 στόχος, όταν στέλνουμε ένα email, είναι ο αποδέκτης να το ανοίξει και αυτό εξαρτάται από αυτές τις δύο φράσεις (Θέμα, preview text).

Τι να προσέξετε;

  • Το θέμα σας πρέπει να είναι σύντομο, περιεκτικό και να δημιουργεί ενδιαφέρον ή περιέργεια στον αναγνώστη.
  • Είναι πιθανότερο να ανοίξουν το email σας όταν καταλάβουν ότι θα ωφεληθούν από κάτι (π.χ. δωρεάν συμμετοχή…) ή αν ανησυχεί ότι θα χάσει κάτι (π.χ. λήγει σήμερα…)
  • Μην χρησιμοποιείτε υπερβολικά σημεία στίξης π.χ. θαυμαστικά, ούτε κεφαλαία γράμματα. Όταν γράφετε με αυτόν τον τρόπο ο αναγνώστης αισθάνεται ότι του «βάζετε τις φωνές» και το πιθανότερο είναι να αντιδράσει υπερβολικά π.χ. να κάνει unsubscribe ή να πετάξει το email σας.
  • Το θέμα σας και το preview text πρέπει να σχετίζονται απόλυτα με το περιεχόμενο του email σας. Μην γράφεται κάποιο θέμα μόνο για εντυπωσιασμό χωρίς αυτό να συνάδει με το περιεχόμενο του email σας, γιατί αυτό θα «γυρίσει μπούμερανγκ».

2.Σιγουρευτείτε ότι το κείμενό σας είναι σχετικό με το θέμα σας

Πριν, μιλήσαμε για την σχετικότητα του θέματος με το κείμενο του email. Αντίστροφα λοιπόν πρέπει να προσέξουμε και το κείμενο σε σχέση με το θέμα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να παραδίδετε αυτό που υπόσχεστε στο θέμα.

Να έχετε στο μυαλό σας ότι δημιουργείτε μία σχέση με το κοινό σας μέσω του email marketing, την οποία μπορεί να βλάψετε ανεπανόρθωτα εφαρμόζοντας τέτοιες πρακτικές.

Μπορεί ένας εντυπωσιακός τίτλος να κάνει τον αναγνώστη να ανοίξει το email, όταν όμως δει ότι το κείμενο δεν ανταποκρίνεται στο θέμα, θα σας θεωρήσει ανεύθυνους, και μακροπρόθεσμα θα σταματήσει να ανοίγει τα email σας.

3. Γράψτε σε δεύτερο πρόσωπο

Χρησιμοποιώντας δεύτερο πρόσωπο αντί για πρώτο ή τρίτο, δείχνετε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη και είναι πιο εύκολο να συντονιστεί με το μήνυμα που θέλετε να του περάσετε.

Είναι σαν να μιλάτε απευθείας σε αυτόν για πράγματα που τον αφορούν, τον ενδιαφέρουν ή μπορεί να επωφεληθεί από αυτά.

Μακροπρόθεσμα ενισχύει την δημιουργία σχέσεων με το κοινό σας και επομένως βοηθά στο ανοίξουν και τα επόμενα email σας.

4. Μιλήστε για οφέλη, όχι τόσο για χαρακτηριστικά

Οι περισσότεροι πέφτουν στην παγίδα να αναλύσουν όλα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρουν. 

Αυτό όμως που έχει μεγαλύτερη σημασία για τον αναγνώστη, είναι να καταλάβει άμεσα γιατί τον αφορά το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, τι έχει να του προσφέρει: πως τον κάνει καλύτερο, σε τι τον διευκολύνει, πώς τον βοηθά να πετύχει τους στόχους του ή να λύσει κάποιο πρόβλημά του. Γενικά τι έχει να κερδίσει από αυτό και για ποιο λόγο είναι σημαντικό να το έχει.

5. Να είστε σύντομοι και απλοί

Από τη στιγμή που κάποιος ανοίγει το email σας, θέλει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να μπορεί να το σκανάρει και να καταλάβει περί τίνος πρόκειται, χωρίς να χρειαστεί να το διαβάσει ολόκληρο.

Η πληροφορία που του προσφέρετε πρέπει να είναι εύπεπτη, χωρίς πολύπλοκες ή δυσνόητες εκφράσεις. Οι παράγραφοι να είναι μικρές και να δίνεται έμφαση σε όλα τα σημαντικά σημεία. 

Ένα καλό tip είναι να έχετε στο μυαλό σας ότι απευθύνεστε σε συγκεκριμένο πρόσωπο και μάλιστα σε έναν φίλο. Αυτό θα κρατήσει το γράψιμό σας απλό, σύντομο και γιατί όχι, με χιούμορ!

Μην ανησυχείτε ότι δεν έχετε συμπεριλάβει όλες τις απαιτούμενες λεπτομέρειες μέσα στο email, γι’ αυτό το σκοπό έχουμε τις landing pages, δηλαδή τις σελίδες στις οποίες θέλουμε να κατευθυνθεί ο αναγνώστης αφού πρώτα του προκαλέσουμε το ενδιαφέρον με ένα εξαιρετικό email!

6. Χρησιμοποιείστε ενεργητική φωνή στα call to action

Μέσα σε ένα email θέλουμε να έχουμε call to action, δηλαδή φράσεις που καλούν τον αναγνώστη να προχωρήσει σε κάποια δράση π.χ. εγγραφή, δωρεά, αγορά, επίσκεψη στο site κλπ

Η ενεργητική φωνή είναι η πιο κατάλληλη για να ωθήσετε το κοινό σας να προβεί στις συγκεκριμένες δράσεις και κάποιες φορές (με προσοχή) η προστακτική π.χ.

Αντί για «Λήψη pdf» σε ένα ebook, χρησιμοποιείστε το «Θέλω το ebook» (ενεργητική)

Αντί για «εγγραφή» σε ένα webinar, χρησιμοποιείστε το «Κλείσε τη θέση σου» (προστακτική)

7. Να έχετε στο μυαλό σας την ψυχολογία του αναγνώστη

Ο σχεδιασμός του email από τα χρώματα και τις φωτογραφίες μέχρι την επιλογή των λέξεων, το μέγεθος και την έμφαση που δίνουμε στο κείμενο, έχει να κάνει ξεκάθαρα με την ψυχολογία του αναγνώστη. 

Ο ανθρώπινος νους είναι σχεδιασμένος να αντιδρά με συγκεκριμένο τρόπο σε συγκεκριμένα ερεθίσματα.

Τι μπορεί να κάνει τον αναγνώστη να ανταποκριθεί πιο εύκολα και να προχωρήσει σε κλικ:

  • Το email είναι καλό να αφορά ένα πράγμα την κάθε φορά. Όταν ο στόχος σας είναι ξεκάθαρος αυτό το αντιλαμβάνεται και ο αναγνώστης και προχωρά πιο εύκολα στην επιθυμητή δράση, δεν μπερδεύεται.
  • Τα call to action κουμπιά να είναι σχεδιασμένα σε κείμενο και χρώμα ώστε να ωθούν σε δράση (έντονο χρώμα, ενεργητική φωνή). Αν για κάποιο λόγο έχουμε δευτερεύουσας σημασίας call to action κουμπιά, αυτά καλό είναι να φροντίσουμε να έχουν έναν πιο διακριτικό σχεδιασμό.
  • Φωτογραφίες με πρόσωπα που δείχνουν συναισθήματα όχι μόνο εμπλουτίζουν το περιεχόμενό μας αλλά έχει παρατηρηθεί ότι βοηθούν στο να συνδέσει ο αναγνώστης το συγκεκριμένο συναίσθημα με την δράση που τον καλούμε να κάνει. Π.χ. αν παρακολουθήσει το συγκεκριμένο webinar θα αισθάνεται σίγουρος για τον εαυτό του.
  • Μαρτυρίες πελατών μας που έχουν αγοράσει την υπηρεσία ή το προϊόν μας. Κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια, ότι έχουν μία σύσταση από κάποιον φίλο, και αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στην δική τους απόφαση.
  • Η αίσθηση του επείγοντος, δημιουργεί στους ανθρώπους τον φόβο ότι θα χάσουν κάτι και αυτό τους ωθεί σε δράση. Π.χ. οι συμμετοχές λήγουν σήμερα.

Ακολουθήστε αυτές τις απλές συμβουλές για να βελτιώσετε τον τρόπο που γράφετε τα email σας. Στην αρχή μπορεί να δυσκολευτείτε λίγο, αλλά σας υπόσχομαι ότι το αποτέλεσμα θα επιβραβεύσει τον κόπο και τον χρόνο που θα αφιερώσετε.

Αν παρόλα αυτά χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια για το email marketing επικοινωνήστε μαζί μας.

Δήμητρα Παπαλαζάρου

Σύμβουλος σε θέματα προβολής και marketing, Business Coach, Εισηγήτρια σεμιναρίων, Συνιδιοκτήτρια της επιχείρησης Salamandra (κατασκευές site & marketing).

Η ανάγκη μου για δημιουργία και ανεξαρτησία με οδήγησε στο να ιδρύσω την δική μου επιχείρηση, με συνεργάτες που έχουν την ίδια φιλοσοφία και που εμπιστεύομαι στο μέγιστο βαθμό. Στην Salamandra (salamandra-site.gr) εστιάζουμε στο να κινητοποιούμε, να εκπαιδεύουμε και να συμβουλεύουμε τους ανθρώπους πίσω από μία επιχείρηση. Ενθουσιαζόμαστε όταν κάνουμε μία επιχείρηση να “δουλεύει” και τους ανθρώπους πίσω από αυτήν χαρούμενους και δημιουργικούς.

email: [email protected]

website: salamandra-site.gr

Επιχειρηματικότητα

Η συνεισφορά του χαμόγελου στην επαγγελματική μας επιτυχία

Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητά του. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα το χαμόγελο συμβάλλει: στην επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, στην αύξηση της αισιοδοξίας, στη δημιουργία καλύτερης διάθεσης κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα που του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος, όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας, εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή αλλιώς «Χαμογελάτε, γιατί χανόμαστε» ή ακόμα και «Χαμογελάστε και κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσωπική ανάπτυξη και επιχειρείν

Έμφυτη ή επίκτητη ικανότητα;

«Δεν πνίγεσαι αν πέσεις στο νερό.

Πνίγεσαι αν μείνεις μέσα.»

Η προσωπική ικανότητα που αναπτύσσουν ορισμένα άτομα συνίσταται στο να γνωρίζει κανείς  πολύ καλά τον εαυτό του και να κάνει ότι είναι δυνατόν για  την ανάπτυξή του με τα μέσα που διαθέτει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει να είναι κάποιος τέλειος ή να έχει τον απόλυτο έλεγχο των συναισθημάτων του. Αντιθέτως σημαίνει να τα επιτρέπει να τον ενεργοποιούν και να οδηγούν την συμπεριφορά του  την κατάλληλη στιγμή.

Αποτέλεσμα πολλών ερευνών καταδεικνύει ότι επικοινωνιακές δεξιότητες παίζουν  μεγαλύτερο ρόλο ως προς την εργασιακή επίδοση  και απόδοση  από οποιαδήποτε άλλη ηγετική ικανότητα.

Στον σημερινό κόσμο της ταχύτητας και του ανταγωνισμού όλοι αποζητούμε τα μέσα για την επαγγελματική μας επιτυχία και την προσωπική μας διάκριση.

Παρ’ όλα, αυτά πρέπει να παραδεχθούμε ότι το χάος της προσωπικής μας ζωής, μας αναγκάζει  να αναζητούμε συνεχώς τα κατάλληλα εργαλεία που θα βελτιώσουν την συμπεριφορά  μας και κατά συνέπεια, ότι αυτή επηρεάζει.

Το κατά πόσο θα επιτύχουμε τους στόχους μας, είτε προσωπικούς, είτε επιχειρηματικούς είναι θέμα τακτικής που θα ακολουθήσουμε.

Ικανότητα ή Μάθηση;

Καλώς ή κακώς όμως το επιχειρείν είναι δυναμικό και όχι στατικό. Άρα θα πρέπει  κάθε στιγμή να εξετάζουμε που βρισκόμαστε,  καθρεφτίζοντας δυνατά και αδύνατά μας σημεία, και που θέλουμε να φτάσουμε, χαράζοντας ξεκάθαρους στόχους χωρίς να αγνοούμε το εξωτερικό περιβάλλον που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Παλαιότερα οι επιχειρήσεις έσκαβαν τάφρους ή ύψωναν τοίχους ολόγυρά τους. Σήμερα οι επιχειρήσεις φτιάχνουν γέφυρες.  Η γνώση, η καινοτομία και η οργάνωση είναι τα κρίσιμα χαρακτηριστικά για να στηθεί και να κρατηθεί μια επιχείρηση. Οι δεξιότητες – κλειδιά που απαιτούνται για την προαναφερθείσα προϋπόθεση είναι οι ικανότητες και οι γνώσεις που αφορούν την επικοινωνία με τους άλλους την εργασία σε ομάδες, την στρατηγική σκέψη και της ηγετικές ικανότητες.

Η παρακάτω απεικόνιση  μιας συνολικής θεώρησης της ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας στον εργασιακό χώρο  όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ  απαντά σε όλα τα πιθανά ερωτήματα.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Γνώσεις
  • Δεξιότητες                                                                  
  • Τυπικά προσόντα                                                        
  • Εργασιακή Εμπειρία                                                   

   ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ                                                                                  

  • Ενθουσιασμός
  • Πρωτοβουλία
  • Αυτοπεποίθηση
  •  Επαγγελματική Ευσυνειδησία

Που σκιαγραφούν την

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

  • Προσωπική Εικόνα
  • Πεποιθήσεις
  • Συνήθειες
  • Χαρακτήρας

Και δημιουργούν βελτιωμένη προσωπική απόδοση μια που …

από τις πιο σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή του, ο κάθε άνθρωπος τις  παίρνει στην ηλικία της εφηβείας του.. Είναι η απόφαση  της επιλογής του επαγγέλματος ή τουλάχιστον της κατεύθυνσης σπουδών που θα τον οδηγήσει σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.

Κατά την διαδικασία αυτής της απόφασης πολλές φορές ο έφηβος δεν λαμβάνει υπ΄ όψη του  αν το επάγγελμα που επιλέγει του ταιριάζει, αν είναι  σε αρμονία  με την  προσωπικότητά του ή τον τρόπο ζωής του ή αν εκπληρώνει  τις προσωπικές του φιλοδοξίες και τα όνειρά του. Και αυτό συμβαίνει γιατί  οι επιλογές του εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα  από τα ενδιαφέροντα του και την επιρροή του οικογενειακού ή του κοινωνικού  περιβάλλοντός  του.

Τα ενδιαφέροντα   δεν καλλιεργούνται, ούτε αναπτύσσονται  στον ίδιο βαθμό σε όλους τους ανθρώπους, γιατί εξαρτώνται από το ύψος των ερεθισμάτων που δέχονται,  αλλά και από τις έμφυτες κλίσεις που έχουν.

Θεωρείται ευτυχής συγκυρία και μέθεξη, να συνδυάσει κανείς τα ενδιαφέροντα  με τις σπουδές του και την μελλοντική επαγγελματική του ενασχόληση, γιατί αυτό θα αποβεί σε πλήρη εργασία ικανοποίηση, ψυχική εφορία και συναισθηματική ασφάλεια

Οι μεταβολές που προέκυψαν στην τεχνολογία, στην οικονομία και στις κλιματολογικές συνθήκες αφ΄ ενός  και το φαινόμενο της δημογραφικής γήρανσης αφ΄ ετέρου,  δημιούργησαν  πολλές παραμέτρους που συνδέονται  με την τελική κατεύθυνση σπουδών, την  επιλογή του επαγγέλματος  και  τον εργασιακό χώρο  ενασχόλησης. Από την άλλη πλευρά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν με εικόνες επιτυχημένων ανθρώπων και  γλαφυρότατες περιγραφές του τρόπου ζωής των, με αποτέλεσμα  να οδηγούμαστε   σε ποικίλες επιλογές και αποφάσεις αλλά και αδιέξοδα ή τρομερά διλήμματα…

Καταλήγουμε λοιπόν πως η Ηγεσία διδάσκεται

Το επιχειρείν κτίζεται

Η ιδέα γεννιέται

Ο άνθρωπος γεννιέται και γίνεται


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Συμβάσεις : Μια καθημερινή δραστηριότητα για όλους

Ιδιώτες ή επιχειρηματίες συνάπτουμε καθημερινά συμβάσεις είτε σιωπηρές προφορικές, είτε έγγραφες.

Συμβάσεις για την αγορά του σπιτιού μας, του αυτοκινήτου μας, τη σύνδεση του τηλεφώνου μας, την έναρξη της εμπορικής δραστηριότητας μας, τη σύσταση της εταιρίας μας, τη διαχείριση της περιουσίας μας, τη διαφήμιση μας, την είσοδο μας για νοσηλεία σε νοσοκομείο… Συμβάσεις από διάφορους τομείς της οικονομίας, χρηματοδοτικές, επενδυτικές, οργάνωσης διοίκησης και λειτουργίας της επιχείρησης και μάλλον θα χρειαστώ πολλές σελίδες αν συνεχίσω να τις μνημονεύω.

Φαντάζομαι πως όλοι, λίγο ή πολύ, έχουμε νιώσει τη «γνωστή ανασφάλεια» πλήρους ελέγχου του περιεχομένου τους, λίγο πριν ή αμέσως μετά την υπογραφή τους.

Η ενασχόληση μου με το αντικείμενο ως νομικού συμβούλου με οδήγησε να κατατάξω πρακτικά τις κάθε είδους συμβάσεις που συναντάμε καθημερινά σε δύο  κατηγορίες, ανάλογα με τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης τους:

Συμβάσεις προσχωρήσεως, που είναι όλα εκείνα τα προτυπωμένα έντυπα με τα γνωστά σε όλους «ψιλά γράμματα» που διαμορφώνονται από τον οικονομικά ισχυρότερο συμβαλλόμενο, είτε είναι δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας ή επιχείρηση, και το μόνο που λείπει για να ενεργοποιηθούν είναι η υπογραφή μας. Στην περίπτωση αυτή δεν έχουμε και πολλά πράγματα να κάνουμε ή να αλλάξουμε παρά μόνο να κατανοήσουμε το περιεχόμενο τους. Δεν το κάνουμε όμως ούτε αυτό. Συνήθως παραδινόμαστε στη μέση της διαδρομής.

Διαπραγματεύσιμες συμβάσεις που στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνω κάθε μορφής συμβάσεις αστικού ή εμπορικού δικαίου που ρυθμίζονται μεν από το νόμο γενικά ή με ειδικότερες διατάξεις και που το περιεχόμενο τους, μπορεί να είναι προϊόν ελεύθερων διαπραγματεύσεων των μερών. Στην περίπτωση αυτή προσέχουμε να υπάρχουν:

1. Ο τόπος, ο χρόνος κατάρτισης και η διάρκεια της σύμβασης. Το κάθε ένα από τα δεδομένα αυτά κάνει τη σύμβαση ορισμένη και σαφή.

2. Τα συμβαλλόμενα μέρη. Είναι σημαντική η ακριβής περιγραφή των συμβαλλομένων μερών, μας προφυλάσσει  από ακυρότητες.

3. Το αντικείμενο της σύμβασης. Όσο ακριβέστερη η περιγραφή του αντικειμένου, τόσο σαφέστερες οι υποχρεώσεις και τα  δικαιώματα των μερών.

4. Tα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των μερών σε φυσιολογική εξέλιξη της σύμβασης.

5. Tα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των μερών σε παθολογική εξέλιξη της σύμβασης, καταγγελίες, υπαναχωρήσεις, συνέπειες.

6. Οι πάσης φύσεως ρήτρες.

7. Πρόβλεψη περί λύσης ή λήξης της σύμβασης.

8. Ρύθμιση του μετασυμβατικού σταδίου.

Σε κάθε περίπτωση επαγρυπνείτε! Είτε συνοδεύεστε από νομικό σύμβουλο ή όχι μελετήστε το περιεχόμενο της σύμβασης και αποσαφηνίστε τις αμφιβολίες. Το ουσιαστικό περιεχόμενο της σύμβασης το ορίζουν οι συμβαλλόμενοι. Το ότι εκπροσωπείστε σε συγκεκριμένη περίπτωση από το νομικό σας σύμβουλο δεν σημαίνει ότι αντιλαμβάνεστε με τον ίδιο τρόπο τα πράγματα.


Άρθρο αρχείου

Σοφία Τόλη

Continue Reading

Trending