Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Email marketing: 7 tips για να γράψεις ένα ελκυστικό email

Το email marketing είναι το πιο αποτελεσματικό είδος marketing, αρκεί βέβαια να γίνεται και με τον σωστό τρόπο.

Ένα από τα βασικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε όταν αποφασίζετε να κάνετε email marketing είναι το στήσιμο και το κείμενο στα email μας. Για να έχετε αποτελεσματικές καμπάνιες, όπου το κοινό σας θα ανοίγει τα email που του στέλνετε και θα κάνει τα επιθυμητά κλικ, πρέπει να προσέξετε κάποια σημεία κλειδιά στην προετοιμασία και τον σχεδιασμό των email σας.

Πάμε να δούμε 7 σημαντικά tips-κλειδιά που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε επιτυχημένες email καμπάνιες.

1.Προσέξτε το θέμα σας & το preview text (κείμενο προεπισκόπησης)

Το θέμα είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του email σας. Το θέμα και το preview text είναι αυτά που πρώτα θα δει κάποιος στο inbox του και θα τον κάνουν να αποφασίσει αν θα ανοίξει το email σας ή αν θα το πετάξει.

Όσο καλά στημένο και αν είναι το email σας, αν δεν το ανοίξει, δεν θα μπορέσει να το δει. Επομένως ο Νο 1 στόχος, όταν στέλνουμε ένα email, είναι ο αποδέκτης να το ανοίξει και αυτό εξαρτάται από αυτές τις δύο φράσεις (Θέμα, preview text).

Τι να προσέξετε;

  • Το θέμα σας πρέπει να είναι σύντομο, περιεκτικό και να δημιουργεί ενδιαφέρον ή περιέργεια στον αναγνώστη.
  • Είναι πιθανότερο να ανοίξουν το email σας όταν καταλάβουν ότι θα ωφεληθούν από κάτι (π.χ. δωρεάν συμμετοχή…) ή αν ανησυχεί ότι θα χάσει κάτι (π.χ. λήγει σήμερα…)
  • Μην χρησιμοποιείτε υπερβολικά σημεία στίξης π.χ. θαυμαστικά, ούτε κεφαλαία γράμματα. Όταν γράφετε με αυτόν τον τρόπο ο αναγνώστης αισθάνεται ότι του «βάζετε τις φωνές» και το πιθανότερο είναι να αντιδράσει υπερβολικά π.χ. να κάνει unsubscribe ή να πετάξει το email σας.
  • Το θέμα σας και το preview text πρέπει να σχετίζονται απόλυτα με το περιεχόμενο του email σας. Μην γράφεται κάποιο θέμα μόνο για εντυπωσιασμό χωρίς αυτό να συνάδει με το περιεχόμενο του email σας, γιατί αυτό θα «γυρίσει μπούμερανγκ».

2.Σιγουρευτείτε ότι το κείμενό σας είναι σχετικό με το θέμα σας

Πριν, μιλήσαμε για την σχετικότητα του θέματος με το κείμενο του email. Αντίστροφα λοιπόν πρέπει να προσέξουμε και το κείμενο σε σχέση με το θέμα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να παραδίδετε αυτό που υπόσχεστε στο θέμα.

Να έχετε στο μυαλό σας ότι δημιουργείτε μία σχέση με το κοινό σας μέσω του email marketing, την οποία μπορεί να βλάψετε ανεπανόρθωτα εφαρμόζοντας τέτοιες πρακτικές.

Μπορεί ένας εντυπωσιακός τίτλος να κάνει τον αναγνώστη να ανοίξει το email, όταν όμως δει ότι το κείμενο δεν ανταποκρίνεται στο θέμα, θα σας θεωρήσει ανεύθυνους, και μακροπρόθεσμα θα σταματήσει να ανοίγει τα email σας.

3. Γράψτε σε δεύτερο πρόσωπο

Χρησιμοποιώντας δεύτερο πρόσωπο αντί για πρώτο ή τρίτο, δείχνετε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη και είναι πιο εύκολο να συντονιστεί με το μήνυμα που θέλετε να του περάσετε.

Είναι σαν να μιλάτε απευθείας σε αυτόν για πράγματα που τον αφορούν, τον ενδιαφέρουν ή μπορεί να επωφεληθεί από αυτά.

Μακροπρόθεσμα ενισχύει την δημιουργία σχέσεων με το κοινό σας και επομένως βοηθά στο ανοίξουν και τα επόμενα email σας.

4. Μιλήστε για οφέλη, όχι τόσο για χαρακτηριστικά

Οι περισσότεροι πέφτουν στην παγίδα να αναλύσουν όλα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρουν. 

Αυτό όμως που έχει μεγαλύτερη σημασία για τον αναγνώστη, είναι να καταλάβει άμεσα γιατί τον αφορά το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, τι έχει να του προσφέρει: πως τον κάνει καλύτερο, σε τι τον διευκολύνει, πώς τον βοηθά να πετύχει τους στόχους του ή να λύσει κάποιο πρόβλημά του. Γενικά τι έχει να κερδίσει από αυτό και για ποιο λόγο είναι σημαντικό να το έχει.

5. Να είστε σύντομοι και απλοί

Από τη στιγμή που κάποιος ανοίγει το email σας, θέλει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να μπορεί να το σκανάρει και να καταλάβει περί τίνος πρόκειται, χωρίς να χρειαστεί να το διαβάσει ολόκληρο.

Η πληροφορία που του προσφέρετε πρέπει να είναι εύπεπτη, χωρίς πολύπλοκες ή δυσνόητες εκφράσεις. Οι παράγραφοι να είναι μικρές και να δίνεται έμφαση σε όλα τα σημαντικά σημεία. 

Ένα καλό tip είναι να έχετε στο μυαλό σας ότι απευθύνεστε σε συγκεκριμένο πρόσωπο και μάλιστα σε έναν φίλο. Αυτό θα κρατήσει το γράψιμό σας απλό, σύντομο και γιατί όχι, με χιούμορ!

Μην ανησυχείτε ότι δεν έχετε συμπεριλάβει όλες τις απαιτούμενες λεπτομέρειες μέσα στο email, γι’ αυτό το σκοπό έχουμε τις landing pages, δηλαδή τις σελίδες στις οποίες θέλουμε να κατευθυνθεί ο αναγνώστης αφού πρώτα του προκαλέσουμε το ενδιαφέρον με ένα εξαιρετικό email!

6. Χρησιμοποιείστε ενεργητική φωνή στα call to action

Μέσα σε ένα email θέλουμε να έχουμε call to action, δηλαδή φράσεις που καλούν τον αναγνώστη να προχωρήσει σε κάποια δράση π.χ. εγγραφή, δωρεά, αγορά, επίσκεψη στο site κλπ

Η ενεργητική φωνή είναι η πιο κατάλληλη για να ωθήσετε το κοινό σας να προβεί στις συγκεκριμένες δράσεις και κάποιες φορές (με προσοχή) η προστακτική π.χ.

Αντί για «Λήψη pdf» σε ένα ebook, χρησιμοποιείστε το «Θέλω το ebook» (ενεργητική)

Αντί για «εγγραφή» σε ένα webinar, χρησιμοποιείστε το «Κλείσε τη θέση σου» (προστακτική)

7. Να έχετε στο μυαλό σας την ψυχολογία του αναγνώστη

Ο σχεδιασμός του email από τα χρώματα και τις φωτογραφίες μέχρι την επιλογή των λέξεων, το μέγεθος και την έμφαση που δίνουμε στο κείμενο, έχει να κάνει ξεκάθαρα με την ψυχολογία του αναγνώστη. 

Ο ανθρώπινος νους είναι σχεδιασμένος να αντιδρά με συγκεκριμένο τρόπο σε συγκεκριμένα ερεθίσματα.

Τι μπορεί να κάνει τον αναγνώστη να ανταποκριθεί πιο εύκολα και να προχωρήσει σε κλικ:

  • Το email είναι καλό να αφορά ένα πράγμα την κάθε φορά. Όταν ο στόχος σας είναι ξεκάθαρος αυτό το αντιλαμβάνεται και ο αναγνώστης και προχωρά πιο εύκολα στην επιθυμητή δράση, δεν μπερδεύεται.
  • Τα call to action κουμπιά να είναι σχεδιασμένα σε κείμενο και χρώμα ώστε να ωθούν σε δράση (έντονο χρώμα, ενεργητική φωνή). Αν για κάποιο λόγο έχουμε δευτερεύουσας σημασίας call to action κουμπιά, αυτά καλό είναι να φροντίσουμε να έχουν έναν πιο διακριτικό σχεδιασμό.
  • Φωτογραφίες με πρόσωπα που δείχνουν συναισθήματα όχι μόνο εμπλουτίζουν το περιεχόμενό μας αλλά έχει παρατηρηθεί ότι βοηθούν στο να συνδέσει ο αναγνώστης το συγκεκριμένο συναίσθημα με την δράση που τον καλούμε να κάνει. Π.χ. αν παρακολουθήσει το συγκεκριμένο webinar θα αισθάνεται σίγουρος για τον εαυτό του.
  • Μαρτυρίες πελατών μας που έχουν αγοράσει την υπηρεσία ή το προϊόν μας. Κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια, ότι έχουν μία σύσταση από κάποιον φίλο, και αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στην δική τους απόφαση.
  • Η αίσθηση του επείγοντος, δημιουργεί στους ανθρώπους τον φόβο ότι θα χάσουν κάτι και αυτό τους ωθεί σε δράση. Π.χ. οι συμμετοχές λήγουν σήμερα.

Ακολουθήστε αυτές τις απλές συμβουλές για να βελτιώσετε τον τρόπο που γράφετε τα email σας. Στην αρχή μπορεί να δυσκολευτείτε λίγο, αλλά σας υπόσχομαι ότι το αποτέλεσμα θα επιβραβεύσει τον κόπο και τον χρόνο που θα αφιερώσετε.

Αν παρόλα αυτά χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια για το email marketing επικοινωνήστε μαζί μας.

Δήμητρα Παπαλαζάρου

Σύμβουλος σε θέματα προβολής και marketing, Business Coach, Εισηγήτρια σεμιναρίων, Συνιδιοκτήτρια της επιχείρησης Salamandra (κατασκευές site & marketing).

Η ανάγκη μου για δημιουργία και ανεξαρτησία με οδήγησε στο να ιδρύσω την δική μου επιχείρηση, με συνεργάτες που έχουν την ίδια φιλοσοφία και που εμπιστεύομαι στο μέγιστο βαθμό. Στην Salamandra (salamandra-site.gr) εστιάζουμε στο να κινητοποιούμε, να εκπαιδεύουμε και να συμβουλεύουμε τους ανθρώπους πίσω από μία επιχείρηση. Ενθουσιαζόμαστε όταν κάνουμε μία επιχείρηση να “δουλεύει” και τους ανθρώπους πίσω από αυτήν χαρούμενους και δημιουργικούς.

email: [email protected]

website: salamandra-site.gr

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending