Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Georgia Kotretsos: Γλυπτική εγκατάσταση με τίτλο «4 Cents: On Show for 500 Years»

Με την ευκαιρία της νέας γλυπτικής εγκατάστασης της Georgia Kotretsos με τίτλο «4 Cents: On Show for 500 Years» και τη δράση καθαρισμού στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου μιλήσαμε με την εικαστικό για της πηγές της έμπνευσής της, τα χρόνια που έζησε στο εξωτερικό και το νέο της project

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

H Georgia Kotretsos είναι καλλιτέχνης εικαστικών τεχνών, ερευνήτρια και καθηγήτρια με χειμαρρώδη χαρακτήρα και με σημαντική παρουσία στα εικαστικά δρώμενα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Πρόσφατα παρουσίασε τη νέα εικαστική της έκθεση με τίτλο «4 Cents: On Show for 500 Years», μετά από πρόσκληση του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη στο πλαίσιο του τριήμερου φεστιβάλ blueFest Crete ’18 Culture & Beyond, που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης.

Η εγκατάσταση «4 Cents: On Show for 500 Years» (2018) τόνισε στους θεατές τα προβλήματα της περιβαλλοντικής ρύπανσης και την επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τα πλαστικά απορρίμματα.

Λίγες μέρες μετά, συναντηθήκαμε στο ατελιέ της στη Βάρκιζα, όπου μας υποδέχτηκε πολύ φιλόξενα.

– Georgia, γεννήθηκες στη Θεσσαλονίκη, τα εφηβικά σου χρόνια τα έζησες στη Νότια Αφρική, όπου και σπούδασες εκεί και στο Σικάγο. Έχεις έντονα δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στο εξωτερικό, όπως στην Κωνσταντινούπολη, στο Rabat, στη Sharjah, στο Μόναχο. Πιστεύεις, ότι αυτή η σύνθεση των πολιτισμών έχει επηρεάσει το έργο σου;

Φυσικά, και μόνο θετικά. Συχνά, θεωρώ ότι είμαι προϊόν τριών διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων και τριών πόλεων. Όταν επισκέπτομαι επαγγελματικά μια νέα πόλη, επιχειρώ να την προσεγγίσω επικοινωνιακά. Να δημιουργήσω φιλίες με ανθρώπους εκτός των επαγγελματικών μου πλαισίων. Η διαδικασία από μόνη της, μου είναι οικεία και έχει διαμορφώσει τις παρακάτω πτυχές της δουλείας μου.

α. Μέσα από το έργο μου συνεχώς ερευνώ και επιχειρώ μια νέα τομή και κριτική πάνω στο κατασκεύασμα του «βλέπειν”, μέσω μιας προσέγγισής άναρχης και απελευθερωμένης, ώστε να υπογραμμίσω ότι το «θεωρείν” είναι insitu και αποτελεί μια αδιάρρηκτη σχέση διαδικασίας ανάγνωσης του έργου. Η έρευνα αποτελεί τη βάση της καλλιτεχνικής μου πρακτικής, κατέρχομαι δε υποθετικών προσεγγίσεων στην υποκειμενική ανάγνωση του έργου. Κοινώς, η διαδικασία αυτή, αποτυπώνεται στα έργα μου απενοχοποιημένη από το παραδοσιακό και ιστορικό της πλαίσιο.

β. Επίσης, επιλέγω τα έργα εκείνα που είναι insitu και απαιτούν χρονοβόρες  δεσμεύσεις, εμπεριέχουν δε πάντοτε κοινωνική ευαισθησία, που δεν είναι όμως εμφανής από την πρώτη ανάγνωση τους. Σποραδικά, συγκεράζω ηθελημένα διατομεακούς παράγοντες μη συγγενείς με την τέχνη. Αυτή η συνεύρεση είναι μια κινητήρια δύναμη από μόνη της.

γ. Απολαμβάνω τα πνευματικά ταξίδια (mental-holidays).

– Σπούδασες στο «The School of the Art Institute of Chicago (SAIC) και στο «Durban Institute of Technology” στη Νότια ΑφρικήΠιστεύειςότι οι σπουδές, που αφορούν στην τέχνη,δίνουν ώθηση στο έργο του καλλιτέχνη καιποιοι άλλοι παράγοντες συνετέλεσαν στηπολυδιάστατη πρακτική σου;

O τομέας αυτός αποτελείται από μια συγκυρία πραγμάτων. Το πιο πολύτιμο μάθημα, που μπορεί να αποκομίσει κάποιος από την «ακαδημαϊκή” εκπαίδευση είναι η ικανότητα να χτίσει εμπιστοσύνη στις δημιουργικές του αναζητήσεις, και υπευθυνότητα. Το δεύτερο είναι να μην ακινητοποιείται από την κριτική  και το τρίτο και πιο σημαντικό είναι να μοιράζεται την χαρά τις επιτυχίας των συγχρόνων του και συνοδοιπόρων του.

Επιστρέφοντας στο πρώτο σκέλος της ερώτησης σου, επιθυμώ να αναφέρω ότι την εμπιστοσύνη μου την ενέπνευσε ο καθηγητή μου Andries Botha στο Durban. Η ακεραιότητα, τo ήθος και ο ακτιβισμός ήταν αδιαμφισβήτητα μεταξύ των καθηγητών της σχολής. Η αέναη αναζήτηση, η δημιουργική διάθεση αποτέλεσαν τις βασικές αρχές τους. Το έτος 1997, 72 φοιτητές ήμασταν οι εισακτέοι στο πρόγραμμα BFA στο Durban Institute of Technology και μόλις 7 αποφοιτήσαμε. Η λήξη του apartheid το 1994 υπήρξε για όλους μας φυτώριο ιδεών, κοινωνικών και καλλιτεχνικών ανακατατάξεων εντός και εκτός της Σχολής.

Τα κείμενα και οι δημοσιεύσεις  της Carol Backer αποτέλεσαν τα ερεθίσματα και όξυναν τον εσωτερικό μου διάλογο. Αλλά ο προσωπικός διάλογος μαζί της πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια του μεταπτυχιακού (MFA) μου στο SAIC, όπου και ήταν τότε η πρύτανης του τμήματος. Ο διάλογος αυτός συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Η παρουσία της στην ζωή μου αποτελεί μια συνεχή υπενθύμιση, ότι ο κόσμος της τέχνης είναι μια αρένα, στην οποία οι γυναίκες συμμετέχουν ενεργά και διαμορφώνουν το ευρύτερο καλλιτεχνικό τοπίο.

Με την ανεξάρτητη επιμελήτρια Mary Jane Jacob  συνυπήρξαμε στο SAIC από διαφορετική σκοπιά και ως τώρα συνδεόμαστε με ένα συνεχές «debate”. Η προσωπική επαφή μαζί τους, μου έμαθε το μάθημα δυο και τρία, αλλά και άλλα πολλά τα οποία δεν έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την τέχνη, αλλά με τον άνθρωπο και τακτικές που ανοίγουν ορίζοντες για τους ίδιους και τους συνοδοιπόρους τους. Ήταν όμως στο πρόσωπο της  Γεωργία Κακούρου-Χρόνη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης της Σπάρτης , που γνώρισα τη δημιουργική «γαλήνη” και διέβλεψα τις προσδοκίες μου, αν τυχόν επέστρεφα στην Ελλάδα. Ένα ταξίδι σε πληρότητα. Ήταν για μένα το ακρογωνιαίο κομμάτι του πάζλ που μου προσφέρθηκε απλόχερα ως δια μαγείας.

Και τέλος, διδάσκοντας Γλυπτική στο DEREE στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος στην Αγ. Παρασκευή, η μάθηση είναι αμφίδρομη και η επαφή με νέους ανθρώπους είναι μια πρόκληση και το αποτέλεσμα πολύτιμο για μένα.

– Ας μιλήσουμε για το τελευταίο σου project,  για την γλυπτική εγκατάσταση «4 CentsOn Showfor 500 Years»;

Η σύλληψη της ιδέας ήρθε μέτα από πρόσκληση του Σωτήρη Μπαχτσετζής, επιμελητή του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη, που με προσκάλεσε να προτείνω μια εγκατάσταση ειδικά σχεδιασμένη για τους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου Minos Beach art hotel, στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη.

Η αποστολή του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη είναι να σχεδιάζει, να συντονίζει, να προωθεί και να υλοποιεί προγράμματα και δράσεις που είναι σύμφωνες με το όραμά του και αφορούν στις τέχνες, στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Η ευαισθησία μου για το περιβάλλον με οδήγησε σε αυτήν την ιδέα. Οκτώ εκατομμύρια περίπου τόνοι πλαστικών απορριμμάτων εισέρχονται στους ωκεανούς κάθε χρόνο, ενώ σύμφωνα με τη Greenpeace, το 96% των σκουπιδιών στη Μεσόγειο Θάλασσα είναι πλαστικά.

– Έτσι προέκυψε -από όσο καταλαβαίνω- και ο τίτλος της εγκατάστασης;

Σωστά, το «4 λεπτά» στον τίτλο του έργου αναφέρεται στο λεγόμενο «περιβαλλοντικό τέλος» το οποίο χρεώνεται ανά τεμάχιο πλαστικής σακούλας, ενώ τα «500 έτη» αναφέρονται στον χρόνο που χρειάζεται για να αποσυντεθεί το πλαστικό ακόμα και στην περίπτωση που θα σταματούσε η ρύπανση της θάλασσας, σήμερα.

– Θα ήθελες να αναφερθείς στο μήνυμα που θέλεις να περάσεις στο κοινό με τη συγκεκριμένη εικαστική εγκατάσταση;

Το «4 Cents: On Show for 500 Years» ζητάει να σκεφτούμε τι σημαίνει προσωπική φροντίδα στο πλαίσιο ενός «κοινωνικού συμβολαίου» που προωθεί το αδιαπέραστο, απρόσωπο και εφήμερο. Τι σημαίνει αν, λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ρύπανση, το θαλάσσιο «μουσείο του μέλλοντος» θα αποτελείται από τα απορρίμματα που δεν ανήκουν σε κανέναν αλλά σε όλους μας. Με τον τρόπο αυτό διερευνώ τη σχέση με τον υλικό μας πολιτισμό γενικά, καθώς και τη θέση της γλυπτικής σήμερα.

Γενικά με το έργο μου, προσπαθώ να έχω κριτική στάση απέναντι στο συμβατικό χαρακτήρα της διαδικασίας της θέασης. Πιστεύω ότι το να βλέπει κανείς ένα έργο τέχνης εξαρτάται από τη προσωπική του θέση.

Απώτερος στόχος μου είναι η χειραφέτηση του θεατή. Μελετώ, προτείνω και εφαρμόζω αυτό που ονομάζω απελευθερωτικές και αναρχικές προσεγγίσεις για το πώς θα μπορούσαμε να δούμε εναλλακτικά την τέχνη. Αυτό αποτελεί πηγή γνώσης που δεν μπορεί να βρει κανείς σε ακαδημαϊκά συστήματα σκέψης.

Όπως ανέφερα και σε πρόσφατη συνέντευξη μου στη Huffington post, θα ήθελα να ενθαρρύνω θεωρητικές προσεγγίσεις σχετικά με το τι είναι γνώση και πώς μπορεί να παραχθεί η γνώση της τέχνης. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ένα σημαντικό σημείο αναφοράς του έργου μου είναι η θεσμική κριτική, δηλαδή η διασύνδεση των δρώντων του κόσμου της τέχνης με τους μηχανισμούς διάδοσης και υποδοχής της τέχνης όπως ιδιωτικά ή δημόσια μουσεία και συλλογές.

Επιπλέον, ενδιαφέρομαι ιδιαιτέρως για τις πρακτικές τέχνης στις οποίες εμπλέκεται η κοινωνία, αν και η θέση μου πάνω σε αυτό το ζήτημα είναι μάλλον η κοινωνική αποδοχή και όχι η ευρέως διαδεδομένη στρατηγική υπεράσπισης της κοινωνικής αλλαγής.

-Θα ήθελες να μας δώσεις μια περιγραφή της εγκατάστασης;

Η εγκατάσταση παραπέμπει σε περιβαλλοντικά θέματα που αποτελούν πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας. Συνδέει περιβαλλοντικά ζητήματα με τις καθημερινές συνήθειές μας και την έννοια του υλικού πολιτισμού.

Το έργο αποτελείται από 21 πλαστικές σακούλες οι οποίες είναι τοποθετημένες πάνω σε βράχια μέσα και δίπλα στη θάλασσα.

Με τη χρήση υγρού γυαλιού, υαλοβάμβακα και ρητίνης, οι σακούλες μετατράπηκαν σε συμπαγή αντικείμενα που στη συνέχεια περνούν από μια διαδικασία γαλβανοπλαστικής χαλκού, βαφής και στιλβώματος με μαύρο βερνίκι. Τα μαύρα αντικείμενα σε σχήμα πλαστικής σακούλας τοποθετούνται σε συγκεκριμένο μέρος στην βραχώδη παραλία του ξενοδοχείου και προσομοιάζουν έτσι με απορρίμματα από πλαστικές σακούλες στην παραλία. Ενδιαφέρον στοιχείο της εγκατάστασης είναι ότι τα αντικείμενα τείνουν να εμφανίζονται και να εξαφανίζονται καθώς αλλάζει το φως.

-Με την ευκαιρία της εγκατάστασης του έργου, οργανώσατε επίσης μια δράση καθαρισμού στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου. Ιδιαίτερα σημαντική δράση!

-Στο πλαίσιο της έκθεσης, η εθελοντική ομάδα We Dive We Clean, δηλαδή ο Χρύσανθος Χόρμπας, ο Ανδρέας Ζούγκλης και ο Δημήτρης Μπολοβίνος, για να απομακρύνουμε ξένα και ρυπογόνα αντικείμενα που βλάπτουν τη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα από το λιμάνι του Αγίου Νικολάουσε συνεργασία με το Pelagos Dive Centre, τον Στέφανο Μπάνη και τον Πέτρο Σταυράκη που βρίσκεται κοντά στο ξενοδοχείο Minos Beach art hotel. Η ομάδα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε 131 εθελοντικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα απομάκρυνε τα τελευταία πέντε χρόνια 41 συνολικά τόνους στερεών αποβλήτων.

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ WE DIVE WE CLEAN ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Ποιός ήταν ο στόχος σας;

-Ο στόχος της ομάδας είναι να αλλάξει την νοοτροπία μέσω της εκπαίδευσης, καλλιεργώντας την περιβαλλοντική συνείδηση που μπορεί να συμβάλει προς ένα καθαρό περιβάλλον. Η δράση της ομάδας εμφανίζεται στο πλαίσιο της έκθεσης, σε μια προσπάθεια να κοιτάξουμε πέρα από τον καλλιτεχνικό συμβολισμό του έργου «4 Cents: On Show for 500 Years».

– Ελπίζουμε το έργο σας να ευασθητοποιήσει όλους μας και να είμαστε όλοι πιο προσεκτικοί με τη ρύπανση του περιβάλλοντος.

Το ελπίζω και γω γιατί η συνεχιζόμενη ρύπανση θα καταστήσει τον υδάτινο κόσμο, «θαλάσσιο μουσείο του μέλλοντος» και θα αποτελείται από τα απορρίμματα που δεν ανήκουν σε κανέναν αλλά σε όλους μας.

* Ευχαριστούμε το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη και την εικαστικό, Georgia Kotretsos για τα video και το φωτογραφικό υλικό

Πηγή: https://artviews.gr/georgia-kotretsos-4-cents-on-show-for-500-years/

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα

Το “Naughty Dogs” είναι μια εταιρεία που προέκυψε μέσα από τις φυλακές όσο οι ιδρύτριες της Αντρέα και Κική έμαθαν να δημιουργούν κρέμες και άλλα προϊόντα καλλωπισμού από συνταγές που μοιράζονταν. Πρόκειται για μια επιχείρηση που έχει ως στόχο να προσφέρει αξέχαστα αρώματα μέσα από ποικίλα προϊόντα που κάθονται πάνω στο σώμα με αγάπη και σεβασμό.

Κυρία Κική και κυρία Αντρέα, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Κική: Έχω σπουδάσει ηθοποιός σε δημόσιο ΙΕΚ. Η επαγγελματική μου πορεία μέχρι στιγμής ξεκινάει από το δημοτικό, όπου αγόραζα ζελεδάκια από το σούπερ μάρκετ και τα πουλούσα ακριβότερα σε
μικρές συσκευασίες στους συμμαθητές μου. Έπειτα αναβάθμισα τη δραστηριότητα μου με αξεσουάρ από χάντρες που τα έφτιαχνα μόνη μου σπίτι και τα εμπορευόμουν. Με τα λεφτά που έβγαλα αγόρασα λάπτοπ στο οποίο έγραφα CD τα οποία πουλούσα στους συμμαθητές μου . Έπειτα στην Αθήνα δούλευα ως σερβιτόρα και παράλληλα πουλούσα τσαντάκια. Λέγοντας αστείες ιστορίες από τη
δουλειά μου ως σερβιτόρα έγινα γνωστή , κατάφερα να κάνω επιτυχημένες παραστάσεις και να βγάζω χρήματα με αυτόν τον τρόπο. Ύστερα αφού μάζεψα κάποια χρήματα αποφάσισα να τα επενδύσω ανοίγοντας το naughty dogs με την καλή μου φίλη Αντρέα.


Αντρέα: Έχω σπουδάσει χημικός. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Ρουμάνια. Στα 26 μου αποφάσισα να μεταναστεύσω στην Ελλάδα για να κάνω κάτι καλύτερο για μένα. Η προσαρμογή μου και η επαγγελματική μου πορεία ήταν δύσκολη,δουλεύοντας αρκετά χρόνια στην εστίαση και παράλληλα
μεγαλώνοντας ένα παιδί μόνη μου. Καταλήξαμε σε αυτήν την επιχείρηση με την κολλητή μου φίλη Κική.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Επιλέξαμε μαζί με την φίλη μου Κική να ξεκινήσουμε αυτή την επιχείρηση από την επιθυμία μας για ανεξαρτησία. Πάντα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια «οικογένεια» την οποία τελικά δημιουργήσαμε, με τα άτομα που εμείς επιλέξαμε να είναι κοντά μας σε αυτό το ταξείδι. Λόγω της δύσκολης επαγγελματικής μας πορείας ήταν ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον που απευθύνεται κυρίως στις γυναίκες.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν , και να γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν ήττες, παρά μόνο μαθήματα.
Μην κάνετε κάτι εφήμερο αλλά χτίστε τη δική σας ιστορία!


Ποια η έμπνευση πίσω από το ιδιαίτερο design και τις ιδιαίτερες ονομασίες των προϊόντων σας;

Καθημερινά παρατηρούμε την ανάγκη του κόσμου να εκφραστεί ελεύθερα. Η ιδέα
μας ήταν αφού όλοι τα σκεφτόμαστε από μέσα μας, γιατί να μη τα βγάλουμε προς
τα έξω;

Οι ονομασίες των προϊόντων δείχνουν και την άποψη μας για τη ζωή, δεν
χρειάζεται να την παίρνουμε στα σοβαρά , όλα εμπεριέχουν χιούμορ μέσα τους, αν
έχει κανείς τα μάτια να το δει. Σίγουρα αυτή η πινελιά έλειπε από την αγορά όπως και
αποδείχθηκε.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Μία λέξη μας εμπνέει: Η αγάπη


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες για την εταιρεία σας;

Στα επόμενα δυο χρόνια θα ανοίξουμε δυο φυσικά κατάστημα, ένα στο κέντρο της Αθήνας
και ένα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στο πολύ κοντινό μέλλον, θα λανσάρουμε 20
νέους κωδικούς που σίγουρα θα σας συναρπάσουν οπότε… αναμείνατε στις θέσεις
σας!

Andreea Boboc | Συνιδρυτής Naughty Dogs
Κική Λιτσάκη | Συνιδρυτής Naughty Dogs


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending