Connect with us

Επιχειρηματικότητα

HR Community Conference & Awards 2018

Επιχειρηματικότητα και διοίκηση ανθρώπινου  δυναμικού επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους στις σύγχρονες συνθήκες και ανάγκες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4o συνέδριο του HR Community. Στελέχη, ακαδημαϊκοί,
σύμβουλοι και φοιτητές με υψηλό ενδιαφέρον για το θέμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Skywalker στο HR Community Conference & Awards 2018 με τίτλο «GR HRM Actual Reality». Οι σύνεδροι και οι καταξιωμένοι ομιλητές προσπάθησαν να αναδείξουν τη μέγιστη σημασία που κατέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη βιώσιμη και ανθρωποκεντρική ελληνική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να σκιαγραφήσουν το προφίλ του ιδανικού HR Manager του αύριο, τα skills, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να βοηθήσει την εταιρία να μεταβεί στην επόμενη εποχή.

Το συνέδριο παρουσίασε η κα Γιάννα Μίχου, Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, κάνοντας αναφορά στις ανοιχτές δράσεις του HR Community.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Φυντάνης Δημήτρης, Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, αναφέρθηκε στην ανάγκη που υπάρχει να υπηρετήσουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. «Κοιτώντας πίσω, και ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, βλέπουμε ότι η επιχειρηματικότητα είχε δύσκολη και ταραγμένη πορεία, ενώ η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αναγκάστηκε σε σκληρότητα. Πλέον είμαστε όλοι σοφότεροι και μπορούμε να εξετάσουμε με ποιο τρόπο η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού θα υπηρετήσει την ελληνική επιχειρηματικότητα πάντα υπό το πρίσμα της ανθρώπινης ευτυχίας».

Η κα Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, χαιρέτισε τους συνέδρους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και την ικανότητά της να παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιβίωση και στη σωστή επιχειρηματικότητα. Αναφέρθηκε στο αξιόλογο δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μας και το οποίο μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία: «Το HRM μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να καταλάβουν ότι η δουλειά τους έχει νόημα, να νιώσουν περηφάνια γι’ αυτό και να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουν και στην παραγωγικότητα, αλλά και στην επιβίωση των επιχειρήσεων».

Ο κ. Μπουραντάς Δημήτρης, Καθηγητής του Μάνατζμεντ, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι υστερούμε ως χώρα τόσο στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, όσο και στον τομέα της ηγεσίας.  Χωρίς αυτούς τους δύο τομείς δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική υλοποίηση επιχειρηματικών ιδεών.

Στο πρώτο πάνελ: «Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού και διοικητικού οικοσυστήματος έναντι της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», συμμετείχαν οι ομιλητές: Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Πάττας Στράτος, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, Skywalker.gr, Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants.

Η κα Παπαλεξανδρή αναφέρθηκε σε ευρήματα ερευνών του Ο.Π.Α. σχετικά με την πορεία του HRΜ όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και στη σημασία του στο σήμερα και στο αύριο των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε, την εποχή της κρίσης έγινε κατανοητό ότι το HRΜ είναι σύμβουλος και παράλληλα σύμμαχος στο να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες: «Οι εταιρίες που το έχουν συνειδητοποιήσει, που δίνουν την κατάλληλη προσοχή στο ανθρώπινο δυναμικό τους, νομίζω ότι θα εμφανίζουν και πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Ο κ. Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants, επικεντρώθηκε στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αναδεικνύοντάς τη μάλιστα ως τον μεγαλύτερο εργοδότη σήμερα στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, το «HRM οφείλει να εστιάσει στη διαμόρφωση στόχων, οι οποίοι θα αποδίδουν στα στελέχη με βάση τη ρευστοποιημένη πώληση», προσεγγίζοντας τη θεματολογία από την πλευρά της οικονομικής αποτελεσματικότητας.

Κλείνοντας το πρώτο πάνελ, ο κ. Πάττας Στράτος παρουσίασε για 1η φορά την έρευνα του Skywalker με τίτλο «Η αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για το HRM».  Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι 3 στους 4 ερωτηθέντες πιστεύουν πως όλες οι λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού είναι χρήσιμες, ενώ 1 στους 10 θεωρεί ότι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνει κυρίως «φρουφρού και αρώματα». Εν συνεχεία συμπλήρωσε ότι το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων και το 65% με την προσωπική ανάπτυξη. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ανέφερε πως 4 στους 5 πιστεύουν ότι ο HR Manager είναι φορέας αλλαγής και κουλτούρας σε κάθε επιχείρηση.

Ο κ. Κελμάγερ Αθανάσιος, Πρόεδρος «Ανθαγοράς Αθηνών», Managing Partner, The King of Salix, στην ομιλία του έδωσε μία συνολική εικόνα της επιχειρηματικής ανθοπαραγωγής μέσα από τον ανθοκομικό συνεταιρισμό, αλλά και τις ανάγκες του κλάδου. Όπως δήλωσε, αυτό που χρειάζεται από τον HR Manager είναι να χειρίζεται σύγχρονες τεχνικές στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, να γνωρίζει τη νομοθεσία, να ετοιμάζει τη μισθοδοσία, να έχει πλέγμα αξιών που να ταιριάζει με τη διοίκηση και «να είναι συνολικά ένας συνεργάτης που θα σχεδιάζουμε το μέλλον μαζί».

Η κα Σκαγιά-Σταματοπούλου Πόπη, Α’ Διευθύνουσα Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της SKAG, στην ομιλία της επικεντρώθηκε στην ανάγκη που υπάρχει ο εργαζόμενος να αισθάνεται ασφάλεια και να είναι ευχαριστημένος στο περιβάλλον όπου εργάζεται. Το υγιές περιβάλλον και η κουλτούρα που ορίζεται από ανθρώπινη συμπεριφορά και αλληλεγγύη είναι στοιχεία απαραίτητα και αναγκαία για μία σύγχρονη επιχείρηση. Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν το πλαίσιο στο οποίο δουλεύουν οι εργαζόμενοι, «οι οποίοι είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μίας επιχείρησης».

Ο κ. Χατζάκης Νεκτάριος, CEO στην Biorecycling Ltd., επικεντρώθηκε στην ανάγκη των επιχειρήσεων να κρατήσουν τους ικανούς ανθρώπους και να αναπτύξουν το σύνολο του δυναμικού τους, αλλά και την ανάγκη ο διευθυντής προσωπικού να αποτελεί το Νο. 2 μίας επιχείρησης, καθώς σε αυτόν στηρίζεται σήμερα ο επιχειρηματίας. Κλείνοντας την ομιλία του, ανέδειξε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τους στόχους της επιχείρησης, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο και ζωτικό μέρος της επιχείρησης.

Στο δεύτερο πάνελ: «Η εμπειρία της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας HRM στην ελληνική επιχειρηματικότητα τη δεκαετία 2008-2018» με συντονίστρια την κα Νικολαΐδου Ειρήνη, Πρόεδρο της  ICF Greece, HRM & Communication Advisor, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Mentor, Trainer, Facilitator, συμμετείχαν οι ομιλητές: Μπουζούκη Βίκυ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικών Υπηρεσιών στον όμιλο εταιριών Αntenna, Πρατσίδης Νίκος, Senior HR Professional and Managing Principal at Peopleatwork-hellas, Τζιλιβάκης Γιώργος, Management Consultant στην εταιρία Better Future,  Πετράκης Παναγιώτης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α.

Η κα Νικολαΐδου, ανοίγοντας το 2ο πάνελ, ανέφερε ότι σήμερα ο HR στο πλαίσιο της 4ης Bιομηχανικής Eπανάστασης οφείλει να εξελίσσεται, να εξελίσσει και να αποτελεί τον καταλύτη της αλλαγής. Να λειτουργεί με πλαίσιο, αξίες και αρχές και να προχωρά μπροστά, έχοντας πίστη ότι το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να γίνει καλύτερο για τους εργαζόμενους.

Ο κ. Πρατσίδης ανέφερε ότι τα χρόνια της κρίσης καταργήθηκε σε πολλές εταιρίες η θέση του HR Manager, αλλά ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε ή υποβαθμίστηκε ο ρόλος του Human Resources Management: «Πλέον ο ρόλος του HRM δεν είναι απαραίτητα operational, αλλά ο HR Manager θα καταλάβει και θα οργανώσει την κουλτούρα της εταιρίας, θα εφαρμόσει τις πολιτικές της εταιρίας και θα εκπαιδεύσει τα στελέχη όπου και αν βρίσκονται. Τα σύγχρονα στελέχη του HRM οφείλουν να έχουν digital αντίληψη, να έχουν δημιουργική σκέψη out of the box, να εστιάζουν στη διαχείριση της γενιάς Y και να έχουν ικανότητα διαχείρισης των αλλαγών που έρχονται».

Η κ. Μπουζούκη Βίκυ διευκρίνισε ότι ο HRM είναι στρατηγικός εταίρος της εταιρίας, «καθώς βρίσκεται στην επιχείρηση για την αύξηση της παραγωγικότητας, ούτως ώστε να πηγαίνει καλά η εταιρία αλλά και οι άνθρωποί της». Ο HR Manager, αν θέλει να κοιτάζει στο μέλλον, πρέπει να έχει το mentality της startup και να εκπαιδεύει το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες όχι μόνο  για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και για την προσωπική τους ανάπτυξη. Όπως επισήμανε, η επιτυχία προκύπτει από τη συμπόρευση εργαζόμενων και διοίκησης, «άνθρωποι και εταιρία πρέπει να αποτελούν μία οντότητα».

Ο κ. Πετράκης Παναγιώτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να επικαιροποιεί ο κάθε εργαζόμενος με την αρωγή των τμημάτων HR, τα οποία οδηγούν σε υγιή επιχειρηματικότητα. Συμπλήρωσε ότι μέριμνα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι να διαμορφώσουν προγράμματα τα οποία θα αναπτύσσουν δεξιότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εταιριών για εύρεση κατάλληλου προσωπικού, δεδομένου ότι έχει υποχωρήσει η σημασία του επιπέδου γνώσεων σε σχέση με τα skills που απαιτούνται για τα working activities των θέσεων εργασίας.

Μετά τη λήξη του 2ου πάνελ πραγματοποιήθηκαν κόμβοι διεργασίας για την αποτύπωση του αποτελεσματικού επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου στελέχους HRM. Οι σύνεδροι επεξεργάστηκαν τις τοποθετήσεις των προηγούμενων ομιλητών και βάσει αυτών επινόησαν τον 4ο επιχειρηματία – ομιλητή του συνεδρίου, την εταιρία του και τις ανάγκες του από το ευρύ φάσμα της τεχνογνωσίας της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση του επικρατέστερου εικονικού επιχειρηματία και του ιδανικού διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού.

Τη διεργασία των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους: Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου, Γιάννα Μίχου και Στράτο Πάττα.

Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο «HR Community Report 2018».

Με επιτυχία στέφθηκε η τελετή απονομής τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2018», την οποία παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, Διευθύντρια Πωλήσεων του Skywalker.gr.

Η 5μελής επιτροπή απαρτίστηκε από την κα Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο (Μ.Α.), την κα Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», και την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor.

Απονεμήθηκαν οι ακόλουθες τιμητικές διακρίσεις:

  • «Skywalker HR Community 2018» από τον κ. Δημήτρη Φυντάνη, Διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr., στον κ. Δημήτρη Μπουραντά, Καθηγητή του Μάνατζμεντ, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • «HeRa: HRM Υπηρεσία 2018» από την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor, στην εταιρία PEOPLE PER HOUR, στην κα Μαριαλένα Πουλή, Human Resources Expert.
  • «HeRa: HRM Εκπαίδευση 2018» από την κα Ιωάννα Μίχου,  Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, στο E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στην κα Ντούλη Θαλασσοχώρη, Εισηγήτρια / Εκπαιδεύτρια στα προγράμματα της κατεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., Οργανωσιακή Ψυχολόγο, MSc, MBA.
  • «HeRa: HRM Εργαλείο 2018» από τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», στην εταιρία OWIWI, στην κα Τζούλια Πετρίκοβα, Marketing  Executive, και στον κ. Τάσο Παπαδόπουλο, Account Manager.
  • «HeRa: HR Διάσωση Θέσεων Εργασίας 2018» από τον κ. Δημήτρη  Φυντάνη στην εταιρία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε., στην κα Ιωάννα Τσαβδαρίδου, Υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού Τομέα Κεντρικών Γραφείων.

Η τελετή έκλεισε με την απονομή της διάκρισης «HeRa Κοινωνικής Ευαισθησίας 2018» στις 29 επιχειρήσεις που συμμετείχαν ολοκληρωμένα στη δράση JobDay 45+.

Αναλυτικά οι εταιρίες που τιμήθηκαν είναι: MARIS HOTELS, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΡΖΑΚΗΣ,  IN GROUP,  OPTIMAL GROUP,  ISM SECURITY, HORIZON, CALL4SALES, ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.,  ΜΑΒΗΛΕΚ Α.Β.Ε.Ε.,   EDICHEM A.E., MANTIS TRADING S.A., ΧΑΡΛΑΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε., ACTIONLINE, ΚΗΠΟΥΡΙΔΗΣ ΑΛ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – FIRST DIAL TELECOMMUNICATIONS, MEDIA MARKT ΕΛΛΑΣ, VITEX – ΑΦΟΙ ΓΙΑΝΝΙΔΗ Α.Ε., ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΙΧΑΛΗ ΑΔΑΜΑΚΗ – EΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, CLOUD-U TELECOMS, ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΙΣ ΜΕΣΙΤΙΚΗ, AZELIS, ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.Κ.Ε. – ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,  ΚΟΥΚΛΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ – TOUR LIFE, REMAX / NEW DEAL, THALATTA, ADECCO, NN HELLAS-ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Φιλοσοφία της κάθε εταιρείας η εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού

Στην εταιρεία ΜΕΪΔΑΝΗΣ η σχέση με τους πελάτες είναι ο διαρκής στόχος 35 και πλέον ετών, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά και ο ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχίας. Μιας επιτυχίας που μεταφράζεται τα τελευταία 10 χρόνια σε 3πλασιαμό των καταστημάτων της και της δύναμής της και σε υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών της.

Βασισμένη σ’ αυτό της το πλεονέκτημα, η εταιρεία αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα, να υιοθετήσει τις πλέον σύγχρονες τάσεις στην πελατοκεντρική διοίκηση, να περάσει από την κουλτούρα της άριστης εξυπηρέτησης του πελάτη στην κουλτούρα  δημιουργίας άριστης εμπειρίας για τον πελάτη!

Συμπαραστάτης στην προσέγγισή της αυτή υπήρξε η Hatzi FΙlax Training Group, η οποία ανέλαβε την εκπαίδευση του προσωπικού Customer Service στο Customer Experience Model, με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 5 εβδομάδων που – με πρωτοποριακό υλικό και μεθόδους – προσέφερε γνώσεις και δεξιότητες τόσο στη διαχείριση πελατών όσο και στη διαχείριση χρόνου, τη συνεργασία, την ομαδικότητα, με γνώμονα πάντα την ικανοποίηση και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του πελάτη.

Γιατί η εποχή μας είναι η «εποχή του πελάτη» και εστιάζει πλέον στην αλλαγή φιλοσοφίας και κουλτούρας. Μια επιχείρηση δεν αρκεί να προσφέρει μία απλή εξυπηρέτηση στους πελάτες που την εμπιστεύονται. Πρέπει να του προσφέρει μία ασυναγώνιστη εμπειρία!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Σταδιακή ενίσχυση της θέσης των Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών

Για 8η συνεχή χρονιά, η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP πραγματοποίησε δειγματοληπτική έρευνα για τη «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα», με εστίαση στη Γυναίκα-Ανώτατο Στέλεχος. Στην έρευνα συμμετείχαν Γυναίκες Επιχειρηματίες ή/και Ανώτατα Στελέχη από τις 1.200 μεγαλύτερες εταιρείες που διευθύνονται από γυναίκες βάσει κύκλου εργασιών 2017-2018. Το δείγμα περιείχε 144 επιχειρήσεις (το 12% του πληθυσμού της έρευνας) από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας (βιομηχανία, εμπόριο, υπηρεσίες), που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Δήλωση του Νικήτα Κωνσταντέλλου, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ICAP:
“Ενισχύεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια η διείσδυση των γυναικών στις ανώτερες βαθμίδες της Ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής, επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη αποδοχή τους στις διοικήσεις των επιχειρήσεων. Έτσι, 8.577 εταιρείες έχουν στο τιμόνι τους Γυναίκες, καταλαμβάνοντας το 24,9% επί συνόλου 34.473 εταιρειών που έχουν δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία για τη χρήση 2017, μερίδιο αυξημένο σε σχέση με την περσινή μελέτη (24,2%). Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό διείσδυσης των γυναικών στις υψηλόβαθμες θέσεις αυξήθηκε κατά 5 περίπου ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε μία πενταετία.

Βασικό χαρακτηριστικό της Γυναικείας παρουσίας στο τιμόνι των επιχειρήσεων είναι ότι αυτή εντοπίζεται κυρίως σε εταιρείες μικρότερου μεγέθους. Έτσι, συναντάμε Γυναίκες στην κορυφή στο 26% του συνόλου των πολύ μικρών εταιρειών (με κύκλο εργασιών <€2 εκατ.), ενώ στις μεγάλου μεγέθους εταιρείες (>€50 εκατ.) το ποσοστό των γυναικών που διοικούν περιορίζεται σε 10%.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι εταιρείες με Γυναίκες επικεφαλής παρουσιάζουν πολύ καλύτερες επιδόσεις κερδοφορίας, σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, το 2017 πέτυχαν ένα περιθώριο μικτού κέρδους 28,5%, έναντι αντίστοιχου δείκτη 23,9% του συνόλου των εταιρειών και περιθώριο καθαρού κέρδους 5,0% έναντι αντίστοιχου 3,3% για το σύνολο των επιχειρήσεων.

Με βάση τα ευρήματα πρωτογενούς έρευνας σε 1.200 μεγαλύτερες εταιρείες με Γυναίκες επικεφαλής, διαπιστώθηκε ότι αυτές είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου, αφού το 89% κατέχει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και εξ’ αυτών το 49% κατέχει και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.

Οι Γυναίκες επικεφαλής εργάζονται σκληρά, δεδομένου ότι το 86% εξ αυτών απασχολούνται πέραν του καθιερωμένου ωραρίου, ενώ παράλληλα έχουν αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις. Επίσης, θεωρούν ότι υπερτερούν των ανδρών συναδέλφων τους στον τομέα της καλύτερης κατανόησης συναδέλφων, στις επικοινωνιακές δεξιότητες και στο επίπεδο της διορατικότητας. Οι γονείς θεωρούν ότι αποτέλεσαν το σημαντικότερο πρότυπό τους στην επαγγελματική τους διαδρομή. Επιπλέον, δείχνουν επιμονή και εργατικότητα, ενώ θεωρούν ως τη σημαντικότερη ανταμοιβή τους την προσωπική ανάπτυξη (70%), την καταξίωση και αναγνώριση τους στο επαγγελματικό περιβάλλον (52%). Τα κυριότερα επιτεύγματα τους στην επαγγελματική τους πορεία εστιάζονται στα θετικά οικονομικά αποτελέσματα (50%), καθώς και στην επιτυχημένη ανάπτυξη και επέκταση των εταιρειών που διοικούν (50%).

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι η ανάληψη ρίσκου και πρωτοβουλιών από γυναίκες διαγράφει νέες προοπτικές και συνεπώς πρέπει να αποτελούν σημαντικό στόχο τόσο της Πολιτείας όσο και των επιχειρήσεων, ώστε να αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο το πολύτιμο κεφάλαιο που λέγεται Γυναίκες.”

Περισσότερες Πληροφορίες: Γραφείο Τύπου Ομίλου εταιρειών ICAP
Φρατζέσκα Σιδερή, Communications & Marketing Senior Manager
Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου 2 |176 76 Καλλιθέα | T: 210 7200 495, 210 7200 000 | M: 6936 735143 | [email protected] | [email protected] | www.icap.gr

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

«Τουριστικά – Ταξιδιωτικά Γραφεία»

Αύξηση στον κύκλο εργασιών τους παρουσιάζουν από το 2016 οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων της χώρας. Σε ολόκληρη τη χώρα εκτιμάται ότι λειτουργούν περίπου 3.500 τουριστικά γραφεία. Τα παραπάνω προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Τουριστικά – Ταξιδιωτικά Γραφεία» που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP ΑΕ και η οποία εστιάζει στις τουριστικές επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται γραφεία εισερχόμενου, εσωτερικού και εξερχόμενου τουρισμού.

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, o οποίος επιμελήθηκε της εν λόγω κλαδικής μελέτης, ο εισερχόμενος τουρισμός καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης για τουριστικές υπηρεσίες στην Ελλάδα. Ανοδικά κινήθηκε για 6η συνεχή χρονιά η τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας το 2018, οπότε και αφίχθηκαν 30,1 εκατ. τουρίστες, καταγράφοντας αύξηση 10,8% σε σχέση με το 2017. Το 36,7% των συνολικών αφίξεων αφορά αφίξεις μέσω οργανωμένων ταξιδιών (περίπου 10 εκατ. αφίξεις το 2017). Σε σχέση με τον εξερχόμενο τουρισμό, το 2018 πραγματοποιήθηκαν από ημεδαπούς 795 χιλ. προσωπικά ταξίδια στο εξωτερικό (αύξηση 28% σε σχέση με το 2017). Επίσης, συνολικά 7,9 εκατ. ήταν ο αριθμός των ταξιδιών κάθε είδους που πραγματοποιήθηκαν από τους ημεδαπούς το 2018 (αύξηση 6% σε σχέση με το 2017).

Continue Reading

Trending