Connect with us

Επιχειρηματικότητα

HR Community Conference & Awards 2018

Επιχειρηματικότητα και διοίκηση ανθρώπινου  δυναμικού επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους στις σύγχρονες συνθήκες και ανάγκες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4o συνέδριο του HR Community. Στελέχη, ακαδημαϊκοί,
σύμβουλοι και φοιτητές με υψηλό ενδιαφέρον για το θέμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Skywalker στο HR Community Conference & Awards 2018 με τίτλο «GR HRM Actual Reality». Οι σύνεδροι και οι καταξιωμένοι ομιλητές προσπάθησαν να αναδείξουν τη μέγιστη σημασία που κατέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη βιώσιμη και ανθρωποκεντρική ελληνική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να σκιαγραφήσουν το προφίλ του ιδανικού HR Manager του αύριο, τα skills, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να βοηθήσει την εταιρία να μεταβεί στην επόμενη εποχή.

Το συνέδριο παρουσίασε η κα Γιάννα Μίχου, Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, κάνοντας αναφορά στις ανοιχτές δράσεις του HR Community.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Φυντάνης Δημήτρης, Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, αναφέρθηκε στην ανάγκη που υπάρχει να υπηρετήσουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. «Κοιτώντας πίσω, και ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, βλέπουμε ότι η επιχειρηματικότητα είχε δύσκολη και ταραγμένη πορεία, ενώ η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αναγκάστηκε σε σκληρότητα. Πλέον είμαστε όλοι σοφότεροι και μπορούμε να εξετάσουμε με ποιο τρόπο η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού θα υπηρετήσει την ελληνική επιχειρηματικότητα πάντα υπό το πρίσμα της ανθρώπινης ευτυχίας».

Η κα Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, χαιρέτισε τους συνέδρους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και την ικανότητά της να παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιβίωση και στη σωστή επιχειρηματικότητα. Αναφέρθηκε στο αξιόλογο δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μας και το οποίο μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία: «Το HRM μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να καταλάβουν ότι η δουλειά τους έχει νόημα, να νιώσουν περηφάνια γι’ αυτό και να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουν και στην παραγωγικότητα, αλλά και στην επιβίωση των επιχειρήσεων».

Ο κ. Μπουραντάς Δημήτρης, Καθηγητής του Μάνατζμεντ, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι υστερούμε ως χώρα τόσο στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, όσο και στον τομέα της ηγεσίας.  Χωρίς αυτούς τους δύο τομείς δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική υλοποίηση επιχειρηματικών ιδεών.

Στο πρώτο πάνελ: «Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού και διοικητικού οικοσυστήματος έναντι της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», συμμετείχαν οι ομιλητές: Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Πάττας Στράτος, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, Skywalker.gr, Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants.

Η κα Παπαλεξανδρή αναφέρθηκε σε ευρήματα ερευνών του Ο.Π.Α. σχετικά με την πορεία του HRΜ όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και στη σημασία του στο σήμερα και στο αύριο των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε, την εποχή της κρίσης έγινε κατανοητό ότι το HRΜ είναι σύμβουλος και παράλληλα σύμμαχος στο να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες: «Οι εταιρίες που το έχουν συνειδητοποιήσει, που δίνουν την κατάλληλη προσοχή στο ανθρώπινο δυναμικό τους, νομίζω ότι θα εμφανίζουν και πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Ο κ. Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants, επικεντρώθηκε στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αναδεικνύοντάς τη μάλιστα ως τον μεγαλύτερο εργοδότη σήμερα στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, το «HRM οφείλει να εστιάσει στη διαμόρφωση στόχων, οι οποίοι θα αποδίδουν στα στελέχη με βάση τη ρευστοποιημένη πώληση», προσεγγίζοντας τη θεματολογία από την πλευρά της οικονομικής αποτελεσματικότητας.

Κλείνοντας το πρώτο πάνελ, ο κ. Πάττας Στράτος παρουσίασε για 1η φορά την έρευνα του Skywalker με τίτλο «Η αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για το HRM».  Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι 3 στους 4 ερωτηθέντες πιστεύουν πως όλες οι λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού είναι χρήσιμες, ενώ 1 στους 10 θεωρεί ότι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνει κυρίως «φρουφρού και αρώματα». Εν συνεχεία συμπλήρωσε ότι το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων και το 65% με την προσωπική ανάπτυξη. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ανέφερε πως 4 στους 5 πιστεύουν ότι ο HR Manager είναι φορέας αλλαγής και κουλτούρας σε κάθε επιχείρηση.

Ο κ. Κελμάγερ Αθανάσιος, Πρόεδρος «Ανθαγοράς Αθηνών», Managing Partner, The King of Salix, στην ομιλία του έδωσε μία συνολική εικόνα της επιχειρηματικής ανθοπαραγωγής μέσα από τον ανθοκομικό συνεταιρισμό, αλλά και τις ανάγκες του κλάδου. Όπως δήλωσε, αυτό που χρειάζεται από τον HR Manager είναι να χειρίζεται σύγχρονες τεχνικές στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, να γνωρίζει τη νομοθεσία, να ετοιμάζει τη μισθοδοσία, να έχει πλέγμα αξιών που να ταιριάζει με τη διοίκηση και «να είναι συνολικά ένας συνεργάτης που θα σχεδιάζουμε το μέλλον μαζί».

Η κα Σκαγιά-Σταματοπούλου Πόπη, Α’ Διευθύνουσα Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της SKAG, στην ομιλία της επικεντρώθηκε στην ανάγκη που υπάρχει ο εργαζόμενος να αισθάνεται ασφάλεια και να είναι ευχαριστημένος στο περιβάλλον όπου εργάζεται. Το υγιές περιβάλλον και η κουλτούρα που ορίζεται από ανθρώπινη συμπεριφορά και αλληλεγγύη είναι στοιχεία απαραίτητα και αναγκαία για μία σύγχρονη επιχείρηση. Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν το πλαίσιο στο οποίο δουλεύουν οι εργαζόμενοι, «οι οποίοι είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μίας επιχείρησης».

Ο κ. Χατζάκης Νεκτάριος, CEO στην Biorecycling Ltd., επικεντρώθηκε στην ανάγκη των επιχειρήσεων να κρατήσουν τους ικανούς ανθρώπους και να αναπτύξουν το σύνολο του δυναμικού τους, αλλά και την ανάγκη ο διευθυντής προσωπικού να αποτελεί το Νο. 2 μίας επιχείρησης, καθώς σε αυτόν στηρίζεται σήμερα ο επιχειρηματίας. Κλείνοντας την ομιλία του, ανέδειξε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τους στόχους της επιχείρησης, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο και ζωτικό μέρος της επιχείρησης.

Στο δεύτερο πάνελ: «Η εμπειρία της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας HRM στην ελληνική επιχειρηματικότητα τη δεκαετία 2008-2018» με συντονίστρια την κα Νικολαΐδου Ειρήνη, Πρόεδρο της  ICF Greece, HRM & Communication Advisor, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Mentor, Trainer, Facilitator, συμμετείχαν οι ομιλητές: Μπουζούκη Βίκυ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικών Υπηρεσιών στον όμιλο εταιριών Αntenna, Πρατσίδης Νίκος, Senior HR Professional and Managing Principal at Peopleatwork-hellas, Τζιλιβάκης Γιώργος, Management Consultant στην εταιρία Better Future,  Πετράκης Παναγιώτης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α.

Η κα Νικολαΐδου, ανοίγοντας το 2ο πάνελ, ανέφερε ότι σήμερα ο HR στο πλαίσιο της 4ης Bιομηχανικής Eπανάστασης οφείλει να εξελίσσεται, να εξελίσσει και να αποτελεί τον καταλύτη της αλλαγής. Να λειτουργεί με πλαίσιο, αξίες και αρχές και να προχωρά μπροστά, έχοντας πίστη ότι το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να γίνει καλύτερο για τους εργαζόμενους.

Ο κ. Πρατσίδης ανέφερε ότι τα χρόνια της κρίσης καταργήθηκε σε πολλές εταιρίες η θέση του HR Manager, αλλά ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε ή υποβαθμίστηκε ο ρόλος του Human Resources Management: «Πλέον ο ρόλος του HRM δεν είναι απαραίτητα operational, αλλά ο HR Manager θα καταλάβει και θα οργανώσει την κουλτούρα της εταιρίας, θα εφαρμόσει τις πολιτικές της εταιρίας και θα εκπαιδεύσει τα στελέχη όπου και αν βρίσκονται. Τα σύγχρονα στελέχη του HRM οφείλουν να έχουν digital αντίληψη, να έχουν δημιουργική σκέψη out of the box, να εστιάζουν στη διαχείριση της γενιάς Y και να έχουν ικανότητα διαχείρισης των αλλαγών που έρχονται».

Η κ. Μπουζούκη Βίκυ διευκρίνισε ότι ο HRM είναι στρατηγικός εταίρος της εταιρίας, «καθώς βρίσκεται στην επιχείρηση για την αύξηση της παραγωγικότητας, ούτως ώστε να πηγαίνει καλά η εταιρία αλλά και οι άνθρωποί της». Ο HR Manager, αν θέλει να κοιτάζει στο μέλλον, πρέπει να έχει το mentality της startup και να εκπαιδεύει το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες όχι μόνο  για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και για την προσωπική τους ανάπτυξη. Όπως επισήμανε, η επιτυχία προκύπτει από τη συμπόρευση εργαζόμενων και διοίκησης, «άνθρωποι και εταιρία πρέπει να αποτελούν μία οντότητα».

Ο κ. Πετράκης Παναγιώτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να επικαιροποιεί ο κάθε εργαζόμενος με την αρωγή των τμημάτων HR, τα οποία οδηγούν σε υγιή επιχειρηματικότητα. Συμπλήρωσε ότι μέριμνα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι να διαμορφώσουν προγράμματα τα οποία θα αναπτύσσουν δεξιότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εταιριών για εύρεση κατάλληλου προσωπικού, δεδομένου ότι έχει υποχωρήσει η σημασία του επιπέδου γνώσεων σε σχέση με τα skills που απαιτούνται για τα working activities των θέσεων εργασίας.

Μετά τη λήξη του 2ου πάνελ πραγματοποιήθηκαν κόμβοι διεργασίας για την αποτύπωση του αποτελεσματικού επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου στελέχους HRM. Οι σύνεδροι επεξεργάστηκαν τις τοποθετήσεις των προηγούμενων ομιλητών και βάσει αυτών επινόησαν τον 4ο επιχειρηματία – ομιλητή του συνεδρίου, την εταιρία του και τις ανάγκες του από το ευρύ φάσμα της τεχνογνωσίας της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση του επικρατέστερου εικονικού επιχειρηματία και του ιδανικού διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού.

Τη διεργασία των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους: Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου, Γιάννα Μίχου και Στράτο Πάττα.

Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο «HR Community Report 2018».

Με επιτυχία στέφθηκε η τελετή απονομής τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2018», την οποία παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, Διευθύντρια Πωλήσεων του Skywalker.gr.

Η 5μελής επιτροπή απαρτίστηκε από την κα Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο (Μ.Α.), την κα Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», και την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor.

Απονεμήθηκαν οι ακόλουθες τιμητικές διακρίσεις:

  • «Skywalker HR Community 2018» από τον κ. Δημήτρη Φυντάνη, Διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr., στον κ. Δημήτρη Μπουραντά, Καθηγητή του Μάνατζμεντ, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • «HeRa: HRM Υπηρεσία 2018» από την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor, στην εταιρία PEOPLE PER HOUR, στην κα Μαριαλένα Πουλή, Human Resources Expert.
  • «HeRa: HRM Εκπαίδευση 2018» από την κα Ιωάννα Μίχου,  Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, στο E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στην κα Ντούλη Θαλασσοχώρη, Εισηγήτρια / Εκπαιδεύτρια στα προγράμματα της κατεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., Οργανωσιακή Ψυχολόγο, MSc, MBA.
  • «HeRa: HRM Εργαλείο 2018» από τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», στην εταιρία OWIWI, στην κα Τζούλια Πετρίκοβα, Marketing  Executive, και στον κ. Τάσο Παπαδόπουλο, Account Manager.
  • «HeRa: HR Διάσωση Θέσεων Εργασίας 2018» από τον κ. Δημήτρη  Φυντάνη στην εταιρία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε., στην κα Ιωάννα Τσαβδαρίδου, Υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού Τομέα Κεντρικών Γραφείων.

Η τελετή έκλεισε με την απονομή της διάκρισης «HeRa Κοινωνικής Ευαισθησίας 2018» στις 29 επιχειρήσεις που συμμετείχαν ολοκληρωμένα στη δράση JobDay 45+.

Αναλυτικά οι εταιρίες που τιμήθηκαν είναι: MARIS HOTELS, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΡΖΑΚΗΣ,  IN GROUP,  OPTIMAL GROUP,  ISM SECURITY, HORIZON, CALL4SALES, ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.,  ΜΑΒΗΛΕΚ Α.Β.Ε.Ε.,   EDICHEM A.E., MANTIS TRADING S.A., ΧΑΡΛΑΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε., ACTIONLINE, ΚΗΠΟΥΡΙΔΗΣ ΑΛ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – FIRST DIAL TELECOMMUNICATIONS, MEDIA MARKT ΕΛΛΑΣ, VITEX – ΑΦΟΙ ΓΙΑΝΝΙΔΗ Α.Ε., ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΙΧΑΛΗ ΑΔΑΜΑΚΗ – EΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, CLOUD-U TELECOMS, ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΙΣ ΜΕΣΙΤΙΚΗ, AZELIS, ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.Κ.Ε. – ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,  ΚΟΥΚΛΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ – TOUR LIFE, REMAX / NEW DEAL, THALATTA, ADECCO, NN HELLAS-ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending