Connect with us

Επιχειρηματικότητα

HR Community Conference & Awards 2018

Επιχειρηματικότητα και διοίκηση ανθρώπινου  δυναμικού επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους στις σύγχρονες συνθήκες και ανάγκες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4o συνέδριο του HR Community. Στελέχη, ακαδημαϊκοί,
σύμβουλοι και φοιτητές με υψηλό ενδιαφέρον για το θέμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Skywalker στο HR Community Conference & Awards 2018 με τίτλο «GR HRM Actual Reality». Οι σύνεδροι και οι καταξιωμένοι ομιλητές προσπάθησαν να αναδείξουν τη μέγιστη σημασία που κατέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη βιώσιμη και ανθρωποκεντρική ελληνική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να σκιαγραφήσουν το προφίλ του ιδανικού HR Manager του αύριο, τα skills, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να βοηθήσει την εταιρία να μεταβεί στην επόμενη εποχή.

Το συνέδριο παρουσίασε η κα Γιάννα Μίχου, Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, κάνοντας αναφορά στις ανοιχτές δράσεις του HR Community.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Φυντάνης Δημήτρης, Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, αναφέρθηκε στην ανάγκη που υπάρχει να υπηρετήσουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. «Κοιτώντας πίσω, και ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, βλέπουμε ότι η επιχειρηματικότητα είχε δύσκολη και ταραγμένη πορεία, ενώ η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αναγκάστηκε σε σκληρότητα. Πλέον είμαστε όλοι σοφότεροι και μπορούμε να εξετάσουμε με ποιο τρόπο η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού θα υπηρετήσει την ελληνική επιχειρηματικότητα πάντα υπό το πρίσμα της ανθρώπινης ευτυχίας».

Η κα Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, χαιρέτισε τους συνέδρους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και την ικανότητά της να παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιβίωση και στη σωστή επιχειρηματικότητα. Αναφέρθηκε στο αξιόλογο δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μας και το οποίο μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία: «Το HRM μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να καταλάβουν ότι η δουλειά τους έχει νόημα, να νιώσουν περηφάνια γι’ αυτό και να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουν και στην παραγωγικότητα, αλλά και στην επιβίωση των επιχειρήσεων».

Ο κ. Μπουραντάς Δημήτρης, Καθηγητής του Μάνατζμεντ, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι υστερούμε ως χώρα τόσο στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, όσο και στον τομέα της ηγεσίας.  Χωρίς αυτούς τους δύο τομείς δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική υλοποίηση επιχειρηματικών ιδεών.

Στο πρώτο πάνελ: «Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού και διοικητικού οικοσυστήματος έναντι της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», συμμετείχαν οι ομιλητές: Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Πάττας Στράτος, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, Skywalker.gr, Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants.

Η κα Παπαλεξανδρή αναφέρθηκε σε ευρήματα ερευνών του Ο.Π.Α. σχετικά με την πορεία του HRΜ όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και στη σημασία του στο σήμερα και στο αύριο των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε, την εποχή της κρίσης έγινε κατανοητό ότι το HRΜ είναι σύμβουλος και παράλληλα σύμμαχος στο να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες: «Οι εταιρίες που το έχουν συνειδητοποιήσει, που δίνουν την κατάλληλη προσοχή στο ανθρώπινο δυναμικό τους, νομίζω ότι θα εμφανίζουν και πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Ο κ. Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants, επικεντρώθηκε στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αναδεικνύοντάς τη μάλιστα ως τον μεγαλύτερο εργοδότη σήμερα στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, το «HRM οφείλει να εστιάσει στη διαμόρφωση στόχων, οι οποίοι θα αποδίδουν στα στελέχη με βάση τη ρευστοποιημένη πώληση», προσεγγίζοντας τη θεματολογία από την πλευρά της οικονομικής αποτελεσματικότητας.

Κλείνοντας το πρώτο πάνελ, ο κ. Πάττας Στράτος παρουσίασε για 1η φορά την έρευνα του Skywalker με τίτλο «Η αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για το HRM».  Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι 3 στους 4 ερωτηθέντες πιστεύουν πως όλες οι λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού είναι χρήσιμες, ενώ 1 στους 10 θεωρεί ότι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνει κυρίως «φρουφρού και αρώματα». Εν συνεχεία συμπλήρωσε ότι το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων και το 65% με την προσωπική ανάπτυξη. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ανέφερε πως 4 στους 5 πιστεύουν ότι ο HR Manager είναι φορέας αλλαγής και κουλτούρας σε κάθε επιχείρηση.

Ο κ. Κελμάγερ Αθανάσιος, Πρόεδρος «Ανθαγοράς Αθηνών», Managing Partner, The King of Salix, στην ομιλία του έδωσε μία συνολική εικόνα της επιχειρηματικής ανθοπαραγωγής μέσα από τον ανθοκομικό συνεταιρισμό, αλλά και τις ανάγκες του κλάδου. Όπως δήλωσε, αυτό που χρειάζεται από τον HR Manager είναι να χειρίζεται σύγχρονες τεχνικές στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, να γνωρίζει τη νομοθεσία, να ετοιμάζει τη μισθοδοσία, να έχει πλέγμα αξιών που να ταιριάζει με τη διοίκηση και «να είναι συνολικά ένας συνεργάτης που θα σχεδιάζουμε το μέλλον μαζί».

Η κα Σκαγιά-Σταματοπούλου Πόπη, Α’ Διευθύνουσα Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της SKAG, στην ομιλία της επικεντρώθηκε στην ανάγκη που υπάρχει ο εργαζόμενος να αισθάνεται ασφάλεια και να είναι ευχαριστημένος στο περιβάλλον όπου εργάζεται. Το υγιές περιβάλλον και η κουλτούρα που ορίζεται από ανθρώπινη συμπεριφορά και αλληλεγγύη είναι στοιχεία απαραίτητα και αναγκαία για μία σύγχρονη επιχείρηση. Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν το πλαίσιο στο οποίο δουλεύουν οι εργαζόμενοι, «οι οποίοι είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μίας επιχείρησης».

Ο κ. Χατζάκης Νεκτάριος, CEO στην Biorecycling Ltd., επικεντρώθηκε στην ανάγκη των επιχειρήσεων να κρατήσουν τους ικανούς ανθρώπους και να αναπτύξουν το σύνολο του δυναμικού τους, αλλά και την ανάγκη ο διευθυντής προσωπικού να αποτελεί το Νο. 2 μίας επιχείρησης, καθώς σε αυτόν στηρίζεται σήμερα ο επιχειρηματίας. Κλείνοντας την ομιλία του, ανέδειξε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τους στόχους της επιχείρησης, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο και ζωτικό μέρος της επιχείρησης.

Στο δεύτερο πάνελ: «Η εμπειρία της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας HRM στην ελληνική επιχειρηματικότητα τη δεκαετία 2008-2018» με συντονίστρια την κα Νικολαΐδου Ειρήνη, Πρόεδρο της  ICF Greece, HRM & Communication Advisor, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Mentor, Trainer, Facilitator, συμμετείχαν οι ομιλητές: Μπουζούκη Βίκυ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικών Υπηρεσιών στον όμιλο εταιριών Αntenna, Πρατσίδης Νίκος, Senior HR Professional and Managing Principal at Peopleatwork-hellas, Τζιλιβάκης Γιώργος, Management Consultant στην εταιρία Better Future,  Πετράκης Παναγιώτης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α.

Η κα Νικολαΐδου, ανοίγοντας το 2ο πάνελ, ανέφερε ότι σήμερα ο HR στο πλαίσιο της 4ης Bιομηχανικής Eπανάστασης οφείλει να εξελίσσεται, να εξελίσσει και να αποτελεί τον καταλύτη της αλλαγής. Να λειτουργεί με πλαίσιο, αξίες και αρχές και να προχωρά μπροστά, έχοντας πίστη ότι το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να γίνει καλύτερο για τους εργαζόμενους.

Ο κ. Πρατσίδης ανέφερε ότι τα χρόνια της κρίσης καταργήθηκε σε πολλές εταιρίες η θέση του HR Manager, αλλά ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε ή υποβαθμίστηκε ο ρόλος του Human Resources Management: «Πλέον ο ρόλος του HRM δεν είναι απαραίτητα operational, αλλά ο HR Manager θα καταλάβει και θα οργανώσει την κουλτούρα της εταιρίας, θα εφαρμόσει τις πολιτικές της εταιρίας και θα εκπαιδεύσει τα στελέχη όπου και αν βρίσκονται. Τα σύγχρονα στελέχη του HRM οφείλουν να έχουν digital αντίληψη, να έχουν δημιουργική σκέψη out of the box, να εστιάζουν στη διαχείριση της γενιάς Y και να έχουν ικανότητα διαχείρισης των αλλαγών που έρχονται».

Η κ. Μπουζούκη Βίκυ διευκρίνισε ότι ο HRM είναι στρατηγικός εταίρος της εταιρίας, «καθώς βρίσκεται στην επιχείρηση για την αύξηση της παραγωγικότητας, ούτως ώστε να πηγαίνει καλά η εταιρία αλλά και οι άνθρωποί της». Ο HR Manager, αν θέλει να κοιτάζει στο μέλλον, πρέπει να έχει το mentality της startup και να εκπαιδεύει το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες όχι μόνο  για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και για την προσωπική τους ανάπτυξη. Όπως επισήμανε, η επιτυχία προκύπτει από τη συμπόρευση εργαζόμενων και διοίκησης, «άνθρωποι και εταιρία πρέπει να αποτελούν μία οντότητα».

Ο κ. Πετράκης Παναγιώτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να επικαιροποιεί ο κάθε εργαζόμενος με την αρωγή των τμημάτων HR, τα οποία οδηγούν σε υγιή επιχειρηματικότητα. Συμπλήρωσε ότι μέριμνα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι να διαμορφώσουν προγράμματα τα οποία θα αναπτύσσουν δεξιότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εταιριών για εύρεση κατάλληλου προσωπικού, δεδομένου ότι έχει υποχωρήσει η σημασία του επιπέδου γνώσεων σε σχέση με τα skills που απαιτούνται για τα working activities των θέσεων εργασίας.

Μετά τη λήξη του 2ου πάνελ πραγματοποιήθηκαν κόμβοι διεργασίας για την αποτύπωση του αποτελεσματικού επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου στελέχους HRM. Οι σύνεδροι επεξεργάστηκαν τις τοποθετήσεις των προηγούμενων ομιλητών και βάσει αυτών επινόησαν τον 4ο επιχειρηματία – ομιλητή του συνεδρίου, την εταιρία του και τις ανάγκες του από το ευρύ φάσμα της τεχνογνωσίας της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση του επικρατέστερου εικονικού επιχειρηματία και του ιδανικού διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού.

Τη διεργασία των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους: Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου, Γιάννα Μίχου και Στράτο Πάττα.

Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο «HR Community Report 2018».

Με επιτυχία στέφθηκε η τελετή απονομής τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2018», την οποία παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, Διευθύντρια Πωλήσεων του Skywalker.gr.

Η 5μελής επιτροπή απαρτίστηκε από την κα Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο (Μ.Α.), την κα Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», και την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor.

Απονεμήθηκαν οι ακόλουθες τιμητικές διακρίσεις:

  • «Skywalker HR Community 2018» από τον κ. Δημήτρη Φυντάνη, Διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr., στον κ. Δημήτρη Μπουραντά, Καθηγητή του Μάνατζμεντ, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • «HeRa: HRM Υπηρεσία 2018» από την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor, στην εταιρία PEOPLE PER HOUR, στην κα Μαριαλένα Πουλή, Human Resources Expert.
  • «HeRa: HRM Εκπαίδευση 2018» από την κα Ιωάννα Μίχου,  Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, στο E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στην κα Ντούλη Θαλασσοχώρη, Εισηγήτρια / Εκπαιδεύτρια στα προγράμματα της κατεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., Οργανωσιακή Ψυχολόγο, MSc, MBA.
  • «HeRa: HRM Εργαλείο 2018» από τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», στην εταιρία OWIWI, στην κα Τζούλια Πετρίκοβα, Marketing  Executive, και στον κ. Τάσο Παπαδόπουλο, Account Manager.
  • «HeRa: HR Διάσωση Θέσεων Εργασίας 2018» από τον κ. Δημήτρη  Φυντάνη στην εταιρία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε., στην κα Ιωάννα Τσαβδαρίδου, Υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού Τομέα Κεντρικών Γραφείων.

Η τελετή έκλεισε με την απονομή της διάκρισης «HeRa Κοινωνικής Ευαισθησίας 2018» στις 29 επιχειρήσεις που συμμετείχαν ολοκληρωμένα στη δράση JobDay 45+.

Αναλυτικά οι εταιρίες που τιμήθηκαν είναι: MARIS HOTELS, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΡΖΑΚΗΣ,  IN GROUP,  OPTIMAL GROUP,  ISM SECURITY, HORIZON, CALL4SALES, ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.,  ΜΑΒΗΛΕΚ Α.Β.Ε.Ε.,   EDICHEM A.E., MANTIS TRADING S.A., ΧΑΡΛΑΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε., ACTIONLINE, ΚΗΠΟΥΡΙΔΗΣ ΑΛ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – FIRST DIAL TELECOMMUNICATIONS, MEDIA MARKT ΕΛΛΑΣ, VITEX – ΑΦΟΙ ΓΙΑΝΝΙΔΗ Α.Ε., ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΙΧΑΛΗ ΑΔΑΜΑΚΗ – EΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, CLOUD-U TELECOMS, ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΙΣ ΜΕΣΙΤΙΚΗ, AZELIS, ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.Κ.Ε. – ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,  ΚΟΥΚΛΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ – TOUR LIFE, REMAX / NEW DEAL, THALATTA, ADECCO, NN HELLAS-ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έρευνες

Μελέτη ICAP: «Πρόσφατες εξελίξεις και επιδόσεις επιλεγμένων κλάδων»

Η ICAP ΑΕ εκδίδει την επιχειρηματική έκδοση «40 Κορυφαίοι Κλάδοι της Ελληνικής
Οικονομίας», μία επιτομή στις Κλαδικές Μελέτες του Ομίλου, που στοχεύει στην παροχή
σφαιρικής και εμπεριστατωμένης πληροφόρησης προς το ευρύτερο κοινό, για σημαντικούς
κλάδους δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων, σε μία περίοδο που η αγορά εξακολουθεί να
χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα. Στη φετινή, 10η κατά σειρά, ετήσια έκδοση δίδεται συνοπτικά η
εικόνα που παρουσιάζουν 40 επιλεγμένοι κλάδοι, βάσει των αντίστοιχων Μελετών έκδοσης 2018-
2017.
Μετά από μία μακρά περίοδο ύφεσης, η ελληνική οικονομία κινήθηκε με χαμηλούς αλλά θετικούς
ρυθμούς μεταβολής την τελευταία διετία, καθώς το ΑΕΠ της χώρας κατέγραψε αύξηση 1,5% το
2017 σε σχέση με το 2016 (σε όρους όγκου), ενώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις1 το 2018
αυξήθηκε περαιτέρω, κατά 1,9%.
Υπό αυτές τις συνθήκες, ενδιαφέρον έχει να καταγραφούν οι εξελίξεις που χαρακτήρισαν
διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, όπως αποτυπώνονται στα οικονομικά δεδομένα
και αποτελέσματα των ελληνικών εταιρειών. Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιώντας το υλικό που
περιέχεται στις ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ της ICAP, στην παρούσα έκδοση δίδεται συνοπτικά η εικόνα
που παρουσιάζουν 40 επιλεγμένοι κλάδοι, βάσει των αντίστοιχων μελετών έκδοσης 2018-2017.
Κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι απώλειες του εταιρικού τομέα ήταν μεγάλες, με κύριο
χαρακτηριστικό τη σημαντική επιδείνωση της κερδοφορίας και τη συσσώρευση ζημιών επί σειρά
ετών, Ωστόσο, η εικόνα αυτή άλλαξε το 2015 και βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο τη διετία 2016-
2017. Όπως και στις προηγούμενες εκδόσεις, προκειμένου να δοθεί η γενικότερη εικόνα των
μεταβολών που χαρακτήρισαν τους ευρύτερους κλάδους της οικονομίας (βάσει κατάταξης NACE),
αρχικά παρατίθενται ορισμένα συγκεντρωτικά στοιχεία, τα οποία προκύπτουν από την ανάλυση
των στοιχείων που περιλαμβάνονται στους δημοσιευμένους ισολογισμούς (χρήσης 2017) των
ελληνικών εταιρειών ΑΕ και ΕΠΕ, που παρουσιάστηκαν στην τελευταία έκδοση της ICAP «Η
Ελλάδα σε Αριθμούς» (2019).
Από τα σχετικά δεδομένα προκύπτει ότι, το 2017 ο ελληνικός εταιρικός τομέας εμφάνισε αξιόλογη
αύξηση στον κύκλο εργασιών του και σημαντική διεύρυνση της κερδοφορίας του.

Πιο συγκεκριμένα, εξετάζοντας αρχικά τις εταιρείες του Μη Χρηματοπιστωτικού Τομέα,
προκύπτει ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 9,8% το 2017/16 και
διαμορφώθηκε σε €125,9 δισ. περίπου.
Ειδικότερα, αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις σε οκτώ από τους εννέα ευρύτερους κλάδους του
εταιρικού τομέα (εξαιρουμένου του χρηματοπιστωτικού). Την υψηλότερη αύξηση στον κύκλο
εργασιών κατέγραψε ο κλάδος της Μεταποίησης (16,2%) και ακολούθησε ο κλάδος της Γεωργίας
– Αλιείας (13,9%) και των Ξενοδοχείων – Εστιατορίων (12,0%). Χαμηλότερο ποσοστό αύξησης
εμφάνισε ο κλάδος του Εμπορίου (8,3%), της Ενέργειας – Ύδρευσης (7,3%), των Λοιπών
Υπηρεσιών (7,2%), των Μεταφορών – Επικοινωνιών (5,1%) και των Ορυχείων – Λατομείων
(3,8%). Αντίθετα, μικρή υποχώρηση του κύκλου εργασιών εμφάνισε μόνο ο κλάδος των
Κατασκευών (-2,6%).
Όσον αφορά στα συνολικά αποτελέσματα του εταιρικού τομέα (ανεξαρτήτως κλάδου
δραστηριότητας), διαπιστώνονται τα εξής: Παράλληλα με την αύξηση των συνολικών πωλήσεων
(κατά 9,8%), διευρύνθηκαν και τα συνολικά μεικτά κέρδη αλλά με χαμηλότερο ρυθμό (6,5%),
στοιχείο ενδεικτικό της αύξησης του κόστους πωλήσεων. Οι δαπάνες διοίκησης και διάθεσης
αυξήθηκαν κατά 5,4% ενώ οι χρηματοοικονομικές δαπάνες περιορίστηκαν κατά 3,0%. Οι
μεταβολές αυτές συνέβαλαν στην αξιόλογη βελτίωση των συνολικών λειτουργικών αποτελεσμάτων
(κατά 16,9%) και τελικά στη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας (13,7%).
Επισημαίνεται ότι η πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (64,6%) ήταν κερδοφόρες το 2017,
τα δε κέρδη τους υπερίσχυσαν και καθόρισαν και το συνολικό αποτέλεσμα.
3
Αναφορικά με τους επί μέρους κλάδους του μη χρηματοπιστωτικού εταιρικού τομέα, μόνο ένας
ήταν ζημιογόνος το 2017, ενώ οι υπόλοιποι ήταν κερδοφόροι. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στα
κέρδη είχαν οι κλάδοι της Μεταποίησης, του Εμπορίου και της Ενέργειας-Ύδρευσης.
Ζημιογόνος το 2017 ήταν μόνο ο κλάδος των Μεταφορών – Επικοινωνιών (από κερδοφόρος το
2016). Από την άλλη πλευρά, οι κλάδοι των Κατασκευών και των Ορυχείων – Λατομείων από
ζημιογόνοι το 2016 κατέστησαν κερδοφόροι το 2017.

Ειδικότερα, ο τομέας της Μεταποίησης αν και εμφάνισε αξιόλογη αύξηση σε επίπεδο κύκλου
εργασιών (16,2%) τα μεικτά κέρδη διευρύνθηκαν με αρκετά χαμηλότερο ρυθμό (7,4%), λόγω
σημαντικής αύξησης του κόστους πωλήσεων (κατά 18,5%). Από την άλλη μεριά, η βελτίωση των
μεικτών κερδών σε συνδυασμό με τη συγκράτηση των λειτουργικών δαπανών (αύξηση κατά 2,5%)
και την παράλληλη μείωση των χρηματοοικονομικών δαπανών (κατά 10,7%) οδήγησαν στην
εντυπωσιακή αύξηση των λειτουργικών αποτελεσμάτων (30,2%) και κατ’ επέκταση στη διεύρυνση
της κερδοφορίας κατά 28,7% το 2017/2016.
Περαιτέρω, σχετικά με τις κλαδικές τους επιδόσεις, στα πλαίσια της προαναφερθείσας έκδοσης οι
μεταποιητικές εταιρείες κατανεμήθηκαν σε 22 κλάδους, βάσει της διψήφιας κατάταξης NACE (2).
Οι χρηματοοικονομικοί δείκτες των επί μέρους μεταποιητικών κλάδων περιλαμβάνονται στους
πίνακες 1Α΄ & 1Β΄ που παρατίθενται στο τέλος της ανάλυσης.
Όσον αφορά στον χρηματοπιστωτικό τομέα, παρατηρείται σημαντική αύξηση των ζημιών το
2017 λόγω του δυσμενούς αποτελέσματος του τραπεζικού κλάδου. Συγκεκριμένα, το 2017 τα
συνολικά έσοδα των 14 τραπεζών που περιλαμβάνονται στην ανάλυση μειώθηκαν κατά 7,2%.
Επιπροσθέτως, σημαντική μείωση (κατά 31,7%) κατέγραψαν και τα λοιπά λειτουργικά έσοδα του
τομέα. Το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα συρρικνώθηκε κατά 32,3%. Η εξέλιξη αυτή σε
συνδυασμό με τις αυξημένες προβλέψεις (κατά 19,5%) οδήγησαν στην κατακόρυφη αύξηση των
ζημιών, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε €1,1 δισ. το 2017 από €92 εκατ. το προηγούμενο έτος.
4
Βελτίωση της κερδοφορίας παρουσίασε ο κλάδος των ασφαλειών, αν και τα συνολικά έσοδα των
ασφαλιστικών επιχειρήσεων παρέμειναν στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2016 (οριακή μεταβολή
0,3%). Ωστόσο, ο περιορισμός του κόστους οδήγησε στην αύξηση των μεικτών κερδών κατά 7,9%
ενώ και τα λειτουργικά αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα σε ποσοστό 15,1%. Αντίστοιχη
εξέλιξη χαρακτήρισε και το τελικό αποτέλεσμα, με τα κέρδη (προ φόρου) να διαμορφώνονται σε
€412 εκατ. το 2017, αυξημένα κατά 15,2% σε ετήσια βάση.
Τέλος, κερδοφόρος κατέστη ο σύνθετος κλάδος των λοιπών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών,
που περιλαμβάνει επιχειρήσεις προερχόμενες από κλάδους συμμετοχών, χρηματοδοτικής
μίσθωσης, χρηματιστηριακών συναλλαγών, factoring, κ.ά.
Επιδόσεις Επιλεγμένων Κλάδων/Υποκλάδων της Έκδοσης
Εκτός όμως από τα προαναφερόμενα στοιχεία που αφορούν συνολικά τον εταιρικό τομέα
(ευρύτεροι κλάδοι κατά NACE), στη συνέχεια αξιολογούνται και συγκρίνονται οι δείκτες που
αφορούν μία στοχευμένη επιλογή κλάδων και υποκλάδων οικονομικής δραστηριότητας (τα
δεδομένα των οποίων αναλύονται στις Κλαδικές Μελέτες της ICAP). Οι συγκρίσεις – κατατάξεις που
παρουσιάζονται στη συνέχεια, αφορούν τους 40 επιλεγμένους κλάδους που παρουσιάζονται
στην παρούσα έκδοση2
. Από την επεξεργασία των βασικών χρηματοοικονομικών δεικτών (δείκτες
έτους 2017 – βλέπε Πίνακα 2) των επί μέρους κλάδων, προκύπτουν οι πέντε κορυφαίοι κλάδοι
όσον αφορά στους δείκτες Κερδοφορίας, Αποδοτικότητας και Χρηματοοικονομικής
Διάρθρωσης.

Συγκρίνοντας τους μέσους δείκτες κερδοφορίας και αποδοτικότητας των επιλεγμένων κλάδων
του 2017 σε σχέση με τους αντίστοιχους του 2016 (από την περσινή έκδοση), διαπιστώνεται
βελτίωση της Αποδοτικότητας τόσο των Ιδίων (κυρίως) όσο και των Απασχολουμένων
Κεφαλαίων το 2017 σε σχέση με το 2016.
Μικρή υποχώρηση φαίνεται ότι παρουσίασε ο δείκτης του περιθωρίου μικτού κέρδους, ενώ το
περιθώριο καθαρού κέρδους σημείωσε ελαφρά ανοδική τάση.
Στις παρούσες συνθήκες, όπου η ελληνική οικονομία παρουσιάζει ελαφρά ανάκαμψη, οι
επιχειρήσεις εξακολουθούν να καταβάλουν έντονες προσπάθειες με σκοπό την αύξηση της
παραγωγικότητας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας καθώς και τη διεύρυνση της
εξωστρέφειάς τους, παράγοντες που θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξή τους και στη
δημιουργία θετικών προοπτικών για το μέλλον.

Πηγή

Continue Reading

Συνέδρια

«Παραγωγικά Παίγνια»

HR Community Conference & Awards 2019

«Παραγωγικά Παίγνια»

Το Skywalker.gr διοργανώνει για 5η συνεχή χρονιά το HR Community Conference & Awards με θέμα: «Παραγωγικά Παίγνια» στις 9 Μαΐου 2019 στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς.

Το βασικό ερώτημα το οποίο θα τεθεί προς προβληματισμό και συζήτηση στο συνέδριο είναι το εξής: Είναι δυνατόν παραγωγική διαδικασία και παιχνίδι να ενωθούν, εξασφαλίζοντας βελτίωση τόσο της παραγωγικότητας (της αποδοτικότητας), όσο και της προοπτικής της ανθρώπινης ευτυχίας;

Πρόκειται για μια καινούργια οπτική, όπου οι ρόλοι, οι κανόνες, η πεμπτουσία του παιχνιδιού μπορούν να δημιουργήσουν εκείνες τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες για να αλλάξει αποτελεσματικά το υφιστάμενο μοντέλο παραγωγής σε κάθε τομέα.

Μπορούν, για παράδειγμα, η βαριά βιομηχανία μας, ο τουρισμός, και η παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους με την αξιοποίηση του παιχνιδιού στην παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών;

Σημαντικοί Έλληνες επιχειρηματίες, managers παραγωγής και διοίκησης, θεσμικοί, ακαδημαϊκοί,  στελέχη διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, gamers, αθλητές, σύμβουλοι θα μοιραστούν προβληματισμούς και απόψεις σε έναν γόνιμο διάλογο.  

Μέσα από τη διεργασία στους κόμβους εμπειρίας για μία ακόμα χρονιά οι σύνεδροι θα προσπαθήσουν να σκεφτούν και να προτείνουν, να διαψεύσουν ή/και να επαληθεύσουν. Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα παρουσιαστούν στην ολομέλεια του συνεδρίου.

To πρόγραμμα του συνεδρίου:

Καλωσόρισμα / χαιρετισμοί

  • Δημήτρης Φυντάνης, Business Continuity Manager, Skywalker.gr.
  • Νάνσυ Παπαλεξανδρή, Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
  • Γιάννης Σιδηρόπουλος, Policy Expert, Ανάπτυξη Ανθρώπινου Κεφαλαίου, Στέγη της Ελληνικής Βιομηχανίας.

Εναρκτήριες ομιλίες:

  • «Παραγωγικότητα», Γρηγόρης Ταπεινός, Senior Partner της Key Consultants.
  • «Το παιχνίδι ως κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό», Ελίνα Ροϊνιώτη, Kοινωνιολόγος, Game Researcher, Game Lab, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
  • «Παιχνιδοποίηση στις διαδικασίες προσέλκυσης και επιλογής ανθρώπινου δυναμικού»,
    Ιωάννης Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής Οργανωσιακής Συμπεριφοράς στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πάνελ Ι: «Τα παιδία παίζει»: Κυρίαρχος του παιχνιδιού το ίδιο το παιχνίδι                          

Παρουσιάσεις και συζήτηση για τη διείσδυση του παιχνιδιού σε όλους τους τομείς των ανθρώπινων δραστηριοτήτων.

Συντονίστρια: Δώρα Φούντα, Κοινωνιολόγος, Certified Coach, University of Cambridge, Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Αιγαίου

Ομιλητές:

  • «Το παιχνίδι στη διάγνωση κλίσεων και δραστηριοτήτων», Νίκος Σταθόπουλος, Owner, ISON Psychometrica.
  • «Το on-line gaming στη δημιουργία νέων κοινωνικών δομών», Γιάννης Σκαρπέλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Οπτικού Πολιτισμού, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
  • «Το παιχνίδι στη βιωματική εκπαίδευση ενηλίκων», Αγγελική Τομαρά, Θεατρολόγος, Σκηνογράφος, Σκηνοθέτης.
  • «Εικονική και εμπλουτισμένη πραγματικότητα», Κώστας Καρπούζης, Διευθυντής Ερευνών στο Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του ΕΜΠ (ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ) και Head of Games Programming στη SAE Athens.
  • «Η παιχνιδοποίηση του marketing και της επικοινωνίας», Γιώργος Βεϊνόγλου, Εμπορικός Διευθυντής, ICON Platforms.

Κεντρική ομιλία: «Τους κύκλους τάραττε»: Σκέψεις για τον «εμβολιασμό» της παραγωγικής διαδικασίας με τον «ιό» του παιχνιδιού, Κώστας Παπαχριστόπουλος, Οργανωσιακός Ψυχολόγος, COCREATE

Εισαγωγή και οδηγίες για τους κόμβους εμπειρίας: Απόπειρες αναμοντελοποίησης της παραγωγικής διαδικασίας σε μορφή παιχνιδιού

Επεξεργασία κλασικών παραγωγικών διαδικασιών στην προοπτική της παιχνιδοποίησης.

Εισηγητές:

  • Δημήτρης Κουτσομήτσος, CEO και Game Designer, Tamasenco.
  • Μιχάλης Παπαγαθαγγέλου, Συνιδρυτής και Lead Game Designer, Τraptics.
  • Ιωάννης Χατζόπουλος,  CEO και Programmer, Noema Games.

                                                                                                                            

Κόμβοι εμπειρίας: Εργασίες στις ροτόντες

Πάνελ ΙΙ: «Παιγνίου και Εργατών γωνία»: Ποιος και πώς μπορεί να βοηθήσει στο work gamification

 

Υπηρεσίες, εργαλεία και άνθρωποι με εμπειρία στην παιχνιδοποίηση και στο παιχνίδι ίσως μπορούν να βοηθήσουν.

Συντονίστρια: Ειρήνη Νικολαΐδου, Professional Certified Coach (PCC) by ICF, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Σύμβουλος HRM & Επικοινωνίας, HRM-Business Mentor, Change Facilitator & Εισηγήτρια σε Ενδοεπιχειρησιακά & Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ενηλίκων

Ομιλητές:

  • Ντόρα Αγγελοπούλου, Founder, Learning & Development Architect, Game Tree.
  • Άννα Βαφειάδου, HeterArt Founder, Educational R&D, Cultural Planning.
  • Γιώργος Καπούλας, General Manager, Ευ Ζην Greece.
  • Ιωάννης Λιάτσος, HR Management Consultant & Co-Owner of Great Escape.
  • Βασίλης Μηνούδης, Πρώην Διεθνής Αθλητής Πετοσφαίρισης, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Αμειβόμενων Πετοσφαιριστών.

Απονομή βραβείων και τιμητικών διακρίσεων HR Community Awards 2019

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το https://www.hrcommunity.gr

 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Τι χρειάζεται μια επιχείρηση για να πετύχει; Καλό marketing ή καλό προϊόν;

Ζούμε σε μια εποχή που πρέπει το μυαλό μας να δουλεύει με χίλια. Πρώτον γιατί μπορεί να το κάνει, δεύτερον γιατί είναι ωραίο να δουλεύει το μυαλό με χίλια και τρίτον γιατί αν δεν το κάνει τότε θα υπάρχει πρόβλημα.

Αυτή την στιγμή που μιλάμε όλοι γνωρίζουμε πως οι επιχειρήσεις ψάχνουν τρόπους για να επιβιώσουν. Συνήθως υπάρχει μια παγίδα. Ποια είναι αυτή η παγίδα που πέφτουν οι περισσότερες επιχειρήσεις; Ή δεν έχουν καλό προϊόν ή δεν έχουν καλό marketing για να προωθήσουν το προϊόν τους.

Για ποιον λόγο και τα δύο είναι πάρα πολύ σημαντικά;

Ας ξεκινήσουμε να δούμε τι κάνει το καθ’ ένα..

Το marketing θα φέρει τον πελάτη στην πόρτα της επιχείρησης σου. Και θα αγοράσει, γιατί το έπεισες ότι το προϊόν σου είναι πάρα πολύ καλό. Όμως εάν δεν έχεις ένα καλό προϊόν, στην ουσία είναι σαν να έχεις έναν κουβά τρύπιο που βάζεις πελάτες από πάνω αλλά από κάτω οι πελάτες αυτοί φεύγουν γιατί το προϊόν σου δεν είναι καλό.. Το αποτέλεσμα; Συνέχεια να είσαι στον αγώνα, να πληρώνεις marketers, να πληρώνεις διαφημιστές, να πληρώνεις την Google, το Facebook, τους Developers, SEO, να κάνεις διάφορες κινήσεις, καμπάνιες, κ.ο. Δεν δουλεύει αυτό.

Τώρα από την άλλη πλευρά του νομίσματος αν έχεις ένα τέλειο προϊόν αλλά δεν έχεις τον κατάλληλο τρόπο για να το επικοινωνήσεις με τους ανθρώπους σου τότε πάλι είναι πρόβλημα. Γιατί; Γιατί ποτέ κανένας δεν θα ξέρει ότι αυτό το προϊόν υπάρχει εκεί πέρα έξω. Δηλαδή μπορεί να έχεις κάτι πολύ ωραίο κι εγώ να μην το ξέρω ότι το έχεις. Πώς θα μπορούσα να το μάθω;

Αν θέλεις να πετύχεις..

Άρα λοιπόν εάν θέλεις να πετύχεις και να δημιουργήσεις μια αξιοπρεπέστατη επιχείρηση που να είναι μήνα με τον μήνα όλο και καλύτερη χρειάζεται να έχεις και τα δύο. Και ναι ξέρω, δεν θα έχει ανοδική πορεία συνέχεια αλλά θα κάνει κάποια σκαμπανεβάσματα η γραμμή ανάπτυξης όπως συμβαίνει σε όλες τις επιχειρήσεις και μετά θα έχει μια σταδιακή πορεία με μια ελαφριά τάση προς τα πάνω ή σταθερότητας. Και αυτό είναι τέλειο. Γιατί συνήθως υπάρχει πτωτική τάση. Γιατί; Για τον λόγο που προαναφέραμε: Γιατί πολλές φορές λείπει ένα από τα δύο.

  • Έτσι λοιπόν θέλω να σκεφτείς το εξής:
  • Απ’ το μηδέν έως το δέκα εσύ πόσο ενθουσιασμένος είσαι με αυτό που δίνεις στους ανθρώπους σου; Αν δεν είσαι δέκα 100% βελτίωσε το.
  • Απ’ το μηδέν έως το δέκα με τον τρόπο που έχεις στήσει την καμπάνια σου πόσο αποτελεσματική είναι; Την μετράς; Ξέρεις ακριβώς τι συμβαίνει;

Ας μιλήσουμε τώρα και σαν καταναλωτές και σαν υπάλληλοι..

Γιατί αυτό μας αφορά;

Αν λοιπόν είσαι υπάλληλος, και θέλεις να εξασφαλίσεις τα χρήματα σου, θέλεις να είσαι σίγουρος ότι θα πληρώνεσαι μήνα με τον μήνα, πρέπει να ξέρεις ότι η επιχείρηση στην οποία πας να εργαστείς έχει λογική και μπορεί να είναι κερδοφόρα. Γιατί αν η επιχείρηση δεν είναι κερδοφόρα κι εσύ δεν θα πληρώνεσαι αργά ή γρήγορα.

Άρα τι χρειάζεται; Χρειάζεται να αρχίσεις να βλέπεις στις επιχειρήσεις που πας να δουλέψεις αν έχουν υπόσταση. Έχουν ένα καλό προϊόν; Και ειδικά αν είσαι πωλητής. Έχουν ένα καλό προϊόν; Υπάρχει ένα καλό σύστημα που προωθεί αυτό το προϊόν έξω στην αγορά έτσι ώστε να υπάρχει μια επαναλαμβανόμενη μηνιαία κίνηση για να μπορεί να κάνει τζίρους η εταιρεία, για να μπορείς κι εσύ να πληρώνεσαι τέλος του μήνα, να έχεις λόγο, να έχεις ρόλο μέσα σε αυτό;

Πάντα υπάρχει επιλογή..

Και τώρα θα μου πεις “Μα, ρε συ Μάνο, με όλα αυτά που γίνονται έχω την επιλογή να ψάξω για όλα αυτά;” Η αλήθεια είναι ότι πάντα έχουμε την επιλογή αλλά επειδή έχουμε μοτίβα περιορισμών μέσα στον εγκέφαλο μας δεν μας επιτρέπει να την δούμε.

Τώρα, δεν σου λέω ότι είναι απλό, δεν σου λέω ότι είναι εύκολο, δεν σου λέω ότι αύριο θα βρεις πάρα πολλές εταιρίες, αλλά εάν θέλεις πραγματικά να είσαι όσο πιο σίγουρος θέλεις στην καριέρα σου ψάξε να βρεις εταιρίες οι οποίες έχουν υπόσταση. Ή τουλάχιστον ξεκίνα από αυτό.

Ας κλείσω λοιπόν πάλι απευθυνόμενος στους επιχειρηματίες: Δες τι χρειάζεται να κάνεις για να βελτιώσεις την ποιότητα του προϊόντος και δες τι χρειάζεται να κάνεις για να βελτιώσεις τον τρόπο που επικοινωνείς το μήνυμα του προϊόντος σου. Και όλα θα πάνε υπέροχα.

Πηγή: www.manolisischakis.gr

Continue Reading

Trending