Connect with us

Επιχειρηματικότητα

HR Community Conference & Awards 2018

Επιχειρηματικότητα και διοίκηση ανθρώπινου  δυναμικού επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους στις σύγχρονες συνθήκες και ανάγκες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4o συνέδριο του HR Community. Στελέχη, ακαδημαϊκοί,
σύμβουλοι και φοιτητές με υψηλό ενδιαφέρον για το θέμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Skywalker στο HR Community Conference & Awards 2018 με τίτλο «GR HRM Actual Reality». Οι σύνεδροι και οι καταξιωμένοι ομιλητές προσπάθησαν να αναδείξουν τη μέγιστη σημασία που κατέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη βιώσιμη και ανθρωποκεντρική ελληνική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να σκιαγραφήσουν το προφίλ του ιδανικού HR Manager του αύριο, τα skills, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να βοηθήσει την εταιρία να μεταβεί στην επόμενη εποχή.

Το συνέδριο παρουσίασε η κα Γιάννα Μίχου, Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, κάνοντας αναφορά στις ανοιχτές δράσεις του HR Community.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Φυντάνης Δημήτρης, Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, αναφέρθηκε στην ανάγκη που υπάρχει να υπηρετήσουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. «Κοιτώντας πίσω, και ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, βλέπουμε ότι η επιχειρηματικότητα είχε δύσκολη και ταραγμένη πορεία, ενώ η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αναγκάστηκε σε σκληρότητα. Πλέον είμαστε όλοι σοφότεροι και μπορούμε να εξετάσουμε με ποιο τρόπο η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού θα υπηρετήσει την ελληνική επιχειρηματικότητα πάντα υπό το πρίσμα της ανθρώπινης ευτυχίας».

Η κα Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, χαιρέτισε τους συνέδρους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και την ικανότητά της να παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιβίωση και στη σωστή επιχειρηματικότητα. Αναφέρθηκε στο αξιόλογο δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μας και το οποίο μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία: «Το HRM μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να καταλάβουν ότι η δουλειά τους έχει νόημα, να νιώσουν περηφάνια γι’ αυτό και να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουν και στην παραγωγικότητα, αλλά και στην επιβίωση των επιχειρήσεων».

Ο κ. Μπουραντάς Δημήτρης, Καθηγητής του Μάνατζμεντ, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι υστερούμε ως χώρα τόσο στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, όσο και στον τομέα της ηγεσίας.  Χωρίς αυτούς τους δύο τομείς δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική υλοποίηση επιχειρηματικών ιδεών.

Στο πρώτο πάνελ: «Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού και διοικητικού οικοσυστήματος έναντι της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», συμμετείχαν οι ομιλητές: Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Πάττας Στράτος, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, Skywalker.gr, Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants.

Η κα Παπαλεξανδρή αναφέρθηκε σε ευρήματα ερευνών του Ο.Π.Α. σχετικά με την πορεία του HRΜ όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και στη σημασία του στο σήμερα και στο αύριο των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε, την εποχή της κρίσης έγινε κατανοητό ότι το HRΜ είναι σύμβουλος και παράλληλα σύμμαχος στο να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες: «Οι εταιρίες που το έχουν συνειδητοποιήσει, που δίνουν την κατάλληλη προσοχή στο ανθρώπινο δυναμικό τους, νομίζω ότι θα εμφανίζουν και πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Ο κ. Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants, επικεντρώθηκε στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αναδεικνύοντάς τη μάλιστα ως τον μεγαλύτερο εργοδότη σήμερα στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, το «HRM οφείλει να εστιάσει στη διαμόρφωση στόχων, οι οποίοι θα αποδίδουν στα στελέχη με βάση τη ρευστοποιημένη πώληση», προσεγγίζοντας τη θεματολογία από την πλευρά της οικονομικής αποτελεσματικότητας.

Κλείνοντας το πρώτο πάνελ, ο κ. Πάττας Στράτος παρουσίασε για 1η φορά την έρευνα του Skywalker με τίτλο «Η αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για το HRM».  Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι 3 στους 4 ερωτηθέντες πιστεύουν πως όλες οι λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού είναι χρήσιμες, ενώ 1 στους 10 θεωρεί ότι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνει κυρίως «φρουφρού και αρώματα». Εν συνεχεία συμπλήρωσε ότι το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων και το 65% με την προσωπική ανάπτυξη. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ανέφερε πως 4 στους 5 πιστεύουν ότι ο HR Manager είναι φορέας αλλαγής και κουλτούρας σε κάθε επιχείρηση.

Ο κ. Κελμάγερ Αθανάσιος, Πρόεδρος «Ανθαγοράς Αθηνών», Managing Partner, The King of Salix, στην ομιλία του έδωσε μία συνολική εικόνα της επιχειρηματικής ανθοπαραγωγής μέσα από τον ανθοκομικό συνεταιρισμό, αλλά και τις ανάγκες του κλάδου. Όπως δήλωσε, αυτό που χρειάζεται από τον HR Manager είναι να χειρίζεται σύγχρονες τεχνικές στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, να γνωρίζει τη νομοθεσία, να ετοιμάζει τη μισθοδοσία, να έχει πλέγμα αξιών που να ταιριάζει με τη διοίκηση και «να είναι συνολικά ένας συνεργάτης που θα σχεδιάζουμε το μέλλον μαζί».

Η κα Σκαγιά-Σταματοπούλου Πόπη, Α’ Διευθύνουσα Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της SKAG, στην ομιλία της επικεντρώθηκε στην ανάγκη που υπάρχει ο εργαζόμενος να αισθάνεται ασφάλεια και να είναι ευχαριστημένος στο περιβάλλον όπου εργάζεται. Το υγιές περιβάλλον και η κουλτούρα που ορίζεται από ανθρώπινη συμπεριφορά και αλληλεγγύη είναι στοιχεία απαραίτητα και αναγκαία για μία σύγχρονη επιχείρηση. Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν το πλαίσιο στο οποίο δουλεύουν οι εργαζόμενοι, «οι οποίοι είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μίας επιχείρησης».

Ο κ. Χατζάκης Νεκτάριος, CEO στην Biorecycling Ltd., επικεντρώθηκε στην ανάγκη των επιχειρήσεων να κρατήσουν τους ικανούς ανθρώπους και να αναπτύξουν το σύνολο του δυναμικού τους, αλλά και την ανάγκη ο διευθυντής προσωπικού να αποτελεί το Νο. 2 μίας επιχείρησης, καθώς σε αυτόν στηρίζεται σήμερα ο επιχειρηματίας. Κλείνοντας την ομιλία του, ανέδειξε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τους στόχους της επιχείρησης, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο και ζωτικό μέρος της επιχείρησης.

Στο δεύτερο πάνελ: «Η εμπειρία της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας HRM στην ελληνική επιχειρηματικότητα τη δεκαετία 2008-2018» με συντονίστρια την κα Νικολαΐδου Ειρήνη, Πρόεδρο της  ICF Greece, HRM & Communication Advisor, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Mentor, Trainer, Facilitator, συμμετείχαν οι ομιλητές: Μπουζούκη Βίκυ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικών Υπηρεσιών στον όμιλο εταιριών Αntenna, Πρατσίδης Νίκος, Senior HR Professional and Managing Principal at Peopleatwork-hellas, Τζιλιβάκης Γιώργος, Management Consultant στην εταιρία Better Future,  Πετράκης Παναγιώτης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α.

Η κα Νικολαΐδου, ανοίγοντας το 2ο πάνελ, ανέφερε ότι σήμερα ο HR στο πλαίσιο της 4ης Bιομηχανικής Eπανάστασης οφείλει να εξελίσσεται, να εξελίσσει και να αποτελεί τον καταλύτη της αλλαγής. Να λειτουργεί με πλαίσιο, αξίες και αρχές και να προχωρά μπροστά, έχοντας πίστη ότι το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να γίνει καλύτερο για τους εργαζόμενους.

Ο κ. Πρατσίδης ανέφερε ότι τα χρόνια της κρίσης καταργήθηκε σε πολλές εταιρίες η θέση του HR Manager, αλλά ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε ή υποβαθμίστηκε ο ρόλος του Human Resources Management: «Πλέον ο ρόλος του HRM δεν είναι απαραίτητα operational, αλλά ο HR Manager θα καταλάβει και θα οργανώσει την κουλτούρα της εταιρίας, θα εφαρμόσει τις πολιτικές της εταιρίας και θα εκπαιδεύσει τα στελέχη όπου και αν βρίσκονται. Τα σύγχρονα στελέχη του HRM οφείλουν να έχουν digital αντίληψη, να έχουν δημιουργική σκέψη out of the box, να εστιάζουν στη διαχείριση της γενιάς Y και να έχουν ικανότητα διαχείρισης των αλλαγών που έρχονται».

Η κ. Μπουζούκη Βίκυ διευκρίνισε ότι ο HRM είναι στρατηγικός εταίρος της εταιρίας, «καθώς βρίσκεται στην επιχείρηση για την αύξηση της παραγωγικότητας, ούτως ώστε να πηγαίνει καλά η εταιρία αλλά και οι άνθρωποί της». Ο HR Manager, αν θέλει να κοιτάζει στο μέλλον, πρέπει να έχει το mentality της startup και να εκπαιδεύει το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες όχι μόνο  για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και για την προσωπική τους ανάπτυξη. Όπως επισήμανε, η επιτυχία προκύπτει από τη συμπόρευση εργαζόμενων και διοίκησης, «άνθρωποι και εταιρία πρέπει να αποτελούν μία οντότητα».

Ο κ. Πετράκης Παναγιώτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να επικαιροποιεί ο κάθε εργαζόμενος με την αρωγή των τμημάτων HR, τα οποία οδηγούν σε υγιή επιχειρηματικότητα. Συμπλήρωσε ότι μέριμνα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι να διαμορφώσουν προγράμματα τα οποία θα αναπτύσσουν δεξιότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εταιριών για εύρεση κατάλληλου προσωπικού, δεδομένου ότι έχει υποχωρήσει η σημασία του επιπέδου γνώσεων σε σχέση με τα skills που απαιτούνται για τα working activities των θέσεων εργασίας.

Μετά τη λήξη του 2ου πάνελ πραγματοποιήθηκαν κόμβοι διεργασίας για την αποτύπωση του αποτελεσματικού επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου στελέχους HRM. Οι σύνεδροι επεξεργάστηκαν τις τοποθετήσεις των προηγούμενων ομιλητών και βάσει αυτών επινόησαν τον 4ο επιχειρηματία – ομιλητή του συνεδρίου, την εταιρία του και τις ανάγκες του από το ευρύ φάσμα της τεχνογνωσίας της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση του επικρατέστερου εικονικού επιχειρηματία και του ιδανικού διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού.

Τη διεργασία των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους: Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου, Γιάννα Μίχου και Στράτο Πάττα.

Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο «HR Community Report 2018».

Με επιτυχία στέφθηκε η τελετή απονομής τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2018», την οποία παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, Διευθύντρια Πωλήσεων του Skywalker.gr.

Η 5μελής επιτροπή απαρτίστηκε από την κα Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο (Μ.Α.), την κα Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», και την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor.

Απονεμήθηκαν οι ακόλουθες τιμητικές διακρίσεις:

  • «Skywalker HR Community 2018» από τον κ. Δημήτρη Φυντάνη, Διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr., στον κ. Δημήτρη Μπουραντά, Καθηγητή του Μάνατζμεντ, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • «HeRa: HRM Υπηρεσία 2018» από την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor, στην εταιρία PEOPLE PER HOUR, στην κα Μαριαλένα Πουλή, Human Resources Expert.
  • «HeRa: HRM Εκπαίδευση 2018» από την κα Ιωάννα Μίχου,  Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, στο E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στην κα Ντούλη Θαλασσοχώρη, Εισηγήτρια / Εκπαιδεύτρια στα προγράμματα της κατεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., Οργανωσιακή Ψυχολόγο, MSc, MBA.
  • «HeRa: HRM Εργαλείο 2018» από τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», στην εταιρία OWIWI, στην κα Τζούλια Πετρίκοβα, Marketing  Executive, και στον κ. Τάσο Παπαδόπουλο, Account Manager.
  • «HeRa: HR Διάσωση Θέσεων Εργασίας 2018» από τον κ. Δημήτρη  Φυντάνη στην εταιρία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε., στην κα Ιωάννα Τσαβδαρίδου, Υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού Τομέα Κεντρικών Γραφείων.

Η τελετή έκλεισε με την απονομή της διάκρισης «HeRa Κοινωνικής Ευαισθησίας 2018» στις 29 επιχειρήσεις που συμμετείχαν ολοκληρωμένα στη δράση JobDay 45+.

Αναλυτικά οι εταιρίες που τιμήθηκαν είναι: MARIS HOTELS, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΡΖΑΚΗΣ,  IN GROUP,  OPTIMAL GROUP,  ISM SECURITY, HORIZON, CALL4SALES, ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.,  ΜΑΒΗΛΕΚ Α.Β.Ε.Ε.,   EDICHEM A.E., MANTIS TRADING S.A., ΧΑΡΛΑΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε., ACTIONLINE, ΚΗΠΟΥΡΙΔΗΣ ΑΛ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – FIRST DIAL TELECOMMUNICATIONS, MEDIA MARKT ΕΛΛΑΣ, VITEX – ΑΦΟΙ ΓΙΑΝΝΙΔΗ Α.Ε., ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΙΧΑΛΗ ΑΔΑΜΑΚΗ – EΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, CLOUD-U TELECOMS, ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΙΣ ΜΕΣΙΤΙΚΗ, AZELIS, ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.Κ.Ε. – ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,  ΚΟΥΚΛΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ – TOUR LIFE, REMAX / NEW DEAL, THALATTA, ADECCO, NN HELLAS-ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Αλλαγές και… Επιχειρήσεις!

Η έννοια της αλλαγής έχει απασχολήσει τον άνθρωπο από τότε που έκανε την εμφάνισή του σ’ αυτόν τον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ακόμα και μετά την πάροδο πολλών χιλιάδων χρόνων η αλλαγή συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο της ανθρώπινης πραγματικότητας, τόσο καυτή και τόσο επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε.

            Πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι την αλλαγή;

            Δοκιμάστε να κάνετε ένα απλό τεστ.

Ζητήστε από τους φίλους και συνεργάτες να σας πουν πως αντιλαμβάνονται την έννοια της αλλαγής και θα διαπιστώσετε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αρνητική στάση και αρνητικές αντιλήψεις.

Επίσης, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες, όπου στο μυαλό των ερωτηθέντων η αλλαγή είναι ταυτόσημη με το φόβο, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το άγχος, την απειλή, το μπέρδεμα και την άρνηση.

            Που συναντούμε την αλλαγή;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η αλλαγή απαντάται σε όλες ανεξαιρέτως τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής, π.χ. στο σπίτι, στη δουλειά, στις σχέσεις, στους φίλους, στην οικονομία, στην πολιτική, στην κοινωνία, στις τέχνες, στην επικοινωνία, στην επιστήμη και φυσικά στην τεχνολογία. Σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, εκπαιδεύω στελέχη σε επιχειρήσεις για το πώς να διαχειριστούν την αλλαγή σε επιχειρησιακό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Το γεγονός αυτό, αποκαλύπτει ότι στην πράξη η αλλαγή αφενός αποτελεί πολύ συχνή πρακτική, και αφετέρου ότι υπάρχει έντονη ανάγκη εκπαίδευσης των στελεχών στους τρόπους διαχείρισής της.

Οι επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν μέσα στο σκληρά ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, έρχονται αντιμέτωπες με μια σειρά αλλαγών. Μερικά από τα πιο συχνά και χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρησιακών και οργανωσιακών αλλαγών είναι τα παρακάτω :  Αλλαγή επωνυμίας, αλλαγή λογότυπου, αλλαγή διοίκησης ή και ανώτατων στελεχών, αλλαγή προσωπικού, αλλαγή στρατηγικής, αλλαγή πολιτικών, αλλαγή προϊόντος, αλλαγή τοποθεσίας, αλλαγή γραφείων, αλλαγή τεχνολογίας, αλλαγή γραμμής παραγωγής, επέκταση δραστηριοτήτων, διεύρυνση προϊοντικής γκάμας, συγχώνευση ή εξαγορά από άλλη εταιρία, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, αλλαγή διαφημιστικής εκστρατείας, κ.α. Προκειμένου να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις παραπάνω αλλαγές, οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τη διαχείριση αλλαγής.

            Τι καλείται διαχείριση αλλαγής (change management);

Η Διαχείριση της Αλλαγής, αποτελεί μία συστηματική προσέγγιση αντιμετώπισης της αλλαγής, η οποία περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την αναγνώριση, τον έλεγχο και τη σταθεροποίηση των διαδικασιών της αλλαγής, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Ποια είναι η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων σε μια οποιαδήποτε επερχόμενη αλλαγή; Ύστερα από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παγκόσμια βάση, έχει αποδειχθεί ότι η πρώτη και η πιο συνηθισμένη, αντίδραση των εργαζομένων στην ανακοίνωση μιας επερχόμενης αλλαγής είναι το σοκ. Μετά το σοκ, ανακαλύφθηκε ότι ακολουθούν δύο πολύ πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, το αρχικό σοκ δίνει τη θέση του στο φόβο και στη συνέχεια στην ανάπτυξη αρνητικής στάσης απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Στο δεύτερο σενάριο, μετά το σοκ εμφανίζεται ένα αίσθημα απειλής το οποίο σχετίζεται άμεσα με το αν θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να κατέχει την ίδια θέση μέσα στην εταιρία του μετά το πέρας των διαδικασιών της αλλαγής.

Η ύπαρξη απειλής στον εσωτερικό κόσμο του εργαζόμενου οδηγεί στη δημιουργία συναισθημάτων όπως η σύγχυση, η ενοχή και η απογοήτευση, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν στη δημιουργία εχθρικής συμπεριφοράς του εργαζόμενου απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Η τελική συμπεριφορά και στα δύο σενάρια, άρνηση και εχθρότητα, αποτελεί πηγή πολλών προβλημάτων και οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αποτυχημένες πρακτικές και αποτελέσματα.

Αντιθέτως, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να μετατρέψουν το αρχικό σοκ σε ενεργητική συμμετοχή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους, εκ των οποίων οι κυριότεροι είναι η συνεργασία με τους εργαζόμενους, η επεξήγηση σε αυτούς και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της αλλαγής για το καλό της επιχείρησης, η δημιουργία οράματος, η εξασφάλιση της θέσης τους στην εταιρία και η εκπαίδευσή τους. Η ενεργητική συμμετοχή των εμπλεκομένων στις διαδικασίες της αλλαγής, θα τους ενεργοποιήσει θετικά και θα τους δώσει την απαραίτητη ώθηση και τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που θα εμφανιστούν μπροστά τους.

Έτσι, αντί για αρνητική ή εχθρική συμπεριφορά, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υιοθέτηση της αλλαγής και η ομαλή ανάπτυξη και εξέλιξη της επιχείρησης.

Αζαρίας Αλμπέρτο

Συμβούλου Επιχειρήσεων και Επαγγελματία Εκπαιδευτή Στελεχών

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επενδύστε στους ανθρώπους σας…γιατί η απόλυση δεν είναι λύση!!!

Η επιλογή της περικοπής του προσωπικού, έχοντας ως άλλοθι την οικονομική κρίση, δεν είναι η ορθότερη. Η οικονομική κρίση σίγουρα επιδεινώνει τα «κακώς κείμενα», αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε μια επιχείρηση θα δώσει τη λύση. Η αναθεώρηση όλης της στρατηγικής διοίκησης της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένου του οράματος, της αποστολής, της διαχείρισης των πόρων και κυρίαρχα των ανθρώπινων πόρων, των εφαρμοζόμενων πολιτικών και πρακτικών και του συστήματος των αξιών και της επιχειρησιακής ηθικής ανοίγει το δρόμο προς την αναζήτηση της επιτυχίας.

Σε πολλές επιχειρήσεις η τακτική της απόλυσης με στόχο τη μείωση των εξόδων βελτίωσε προσωρινά τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά δεν οδήγησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιπρόσθετα, αυτή η τακτική είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούν κάποιοι αξιόλογοι εργαζόμενοι που αναφέρονταν είτε στη χαμηλότερη είτε στην υψηλότερη βαθμίδα, η έλλειψη των οποίων δημιούργησε ένα μεγάλο κενό που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί και να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την πορεία της ομαλά, όσο αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στο εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον της επιχείρησης δεν περιμένουν.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο, η μείωση του προσωπικού να μην γίνεται με κυρίαρχο το κριτήριο της μείωσης των εξόδων. Πριν να ληφθεί η απόφαση απομάκρυνσης κάποιου εργαζόμενου από την επιχείρηση, θα πρέπει η επιχείρηση να αξιολογήσει την παρουσία της στην επιχειρησιακή σκηνή, τη δυναμική της και την προοπτική ανάπτυξής της. Η φιλοσοφία της ηγεσίας της, η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των εργαζομένων της, η δυνατότητα προσαρμογής της στις αλλαγές είναι σημαντικά πεδία προς ανάλυση.

Η συνειδητοποίηση της κάθε επιχείρησης ότι οι άνθρωποί της είναι η δύναμή της θα την οδηγήσει στο να επενδύσει με σωστό τρόπο στο προσωπικό της. Η γνωριμία των εργαζομένων της με την ανάλυση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται στην επιχείρηση με στόχο το «πως μπορεί αυτός να αξιοποιηθεί καλύτερα», θα την οδηγήσει σε αναζήτηση λύσεων για ανάπτυξη παρά σε βραχυπρόθεσμη περικοπή δαπανών.

Η συνέπεια αυτής της γνωριμίας σε βάθος θα είναι η διαχείριση των ταλέντων του κάθε ανθρώπου, αλλά  και η δέσμευσή του να παραμείνει στην επιχείρηση γιατί το μέλλον της θα εξαρτάται και από τον ίδιο. 

Επομένως, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού, η δέσμευση του εργαζόμενου, η ανάπτυξη της σωστής ηγεσίας,  η διαχείριση των ταλέντων, η διαχείριση αλλαγών και η ευελιξία φαίνεται ότι αποτελούν τους θεμέλιους λίθους για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε περιόδους κρίσης.

Continue Reading

Trending