Connect with us

Συνέδρια

HR Community Conference & Awards 2019 «Παραγωγικά Παίγνια»

HR Community Conference & Awards 2019 «Παραγωγικά Παίγνια»

Το παιχνίδι στην υπηρεσία της παραγωγικότητας

Μια πρωτότυπη προσέγγιση της ένταξης του παιχνιδιού στην παραγωγική διαδικασία διερευνήθηκε στο φετινό HR Community Conference & Awards, που διοργάνωσε  το Skywalker.gr στις 9 Μαΐου 2019 στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς.

Στα «Παραγωγικά Παίγνια», όπως ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης, συμμετείχε πλήθος εκπροσώπων από τον επιχειρηματικό και τον επιστημονικό κόσμο, σημαντικοί Έλληνες επιχειρηματίες, managers παραγωγής και διοίκησης, θεσμικοί, ακαδημαϊκοί,  στελέχη διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, gamers, αθλητές, σύμβουλοι. Με βαθιά  γνώση της επιχειρηματικότητας και της καταλυτικής αξίας του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και με ανατρεπτική διάθεση, μοιράστηκαν προβληματισμούς, επιλέγοντας ωστόσο να καταρρίψουν τη στερεοτυπική πεποίθηση πως το παιχνίδι είναι αποκλειστική υπόθεση των παιδιών, ενώ μπορεί να γίνει καθοριστικής σημασίας τόσο για την αποτελεσματικότητα των εργαζομένων, όσο και για την ευχαρίστησή τους εν ώρα εργασίας.

Στόχος του συνεδρίου, όπως είπε η Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr κα Ιωάννα Μίχου, ήταν «η διερεύνηση της δυνατότητας εισαγωγής του παιχνιδιού στην παραγωγική διαδικασία». Ο Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr κ. Δημήτρης Φυντάνης χαιρέτισε την εκδήλωση, λέγοντας ότι θα μεριμνήσουμε ώστε να κάνουμε τη ζωή των εργατών παραγωγής ίσως καλύτερη μέσα από αυτό το πρώτο βήμα ενασχόλησης με τα παραγωγικά παίγνια.

Οι διαδρομές που θα οδηγήσουν στη συνύπαρξη παραγωγικής διαδικασίας και παιχνιδιού, όπως τουλάχιστον φάνηκε στο συνέδριο που πλαισίωνε το HR Community Conference & Awards, το οποίο διοργάνωσε  για 5η συνεχή χρονιά το Skywalker.gr, ήταν ποικίλες και στοχευμένες στην ανθρώπινη ευτυχία, η οποία μπορεί να προέλθει και από νέες επιχειρηματικές διαδικασίες όπου θα εντάσσεται το παιχνίδι των ενήλικων εργαζομένων ως παραγωγικό εργαλείο. Με ομιλίες, πάνελ απονομή βραβείων και τιμητικών διακρίσεων, αλλά και κόμβους εμπειρίας, μια πρωτότυπη διαδικασία δημιουργίας επιχειρηματικών ιδεών, τα «Παραγωγικά Παίγνια» πήραν σάρκα και οστά.

Για την αξία του βιωματικού ρόλου της εκπαίδευσης, για την ένταξη του gamification σε όλους τους τομείς της ζωής και για τη σημαντικότητα της ένταξης του παιχνιδιού στην επιχειρηματική ζωή μίλησε στον χαιρετισμό της η Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κα Νάνσυ Παπαλεξανδρή. Όπως τόνισε: «Το gamification έχει μπει στη ζωή μας. Το παιχνίδι προκαλεί ικανοποίηση και μέσα από αυτό μπορούμε άμεσα να μετρήσουμε τις επιδόσεις μας, την επιτυχία των στόχων μας, να αναπτύξουμε τη                           συνεργατικότητά μας. Επιπλέον, το gamification έχει μπει στην επιχειρηματικότητα. Πολλές start-ups επενδύουν στο παιχνίδι προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων και να αποτρέψουν τη ρουτίνα στην εργασιακή ζωή.

Ο Policy Expert του ΣΕΒ κ. Γιάννης Σιδηρόπουλος αναφέρθηκε στην επιτακτική ανάγκη να βρούμε νέες μεθόδους ώστε να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα.  «Υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των αναγκών της χώρας και της αποδοτικότητας. Οι γνώσεις που αποκτούμε στα πανεπιστήμια απαξιώνονται έξι ή εφτά φορές στη διάρκεια της ζωής μας. Είναι δική μας ευθύνη να τις ανανεώνουμε και υπάρχει αναγκαιότητα για νέες μεθόδους ώστε να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα. Μετά την κρίση πρέπει να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Πρόταση του ΣΕΒ είναι όλη η οικονομία να στηριχθεί σε ανταγωνιστικούς τομείς, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι επιχειρήσεις δεν είναι απρόσωπες, είναι οι άνθρωποί τους».

Ο κ. Γρηγόρης Ταπεινός,  Senior Partner της Key Consultants, στην εναρκτήρια ομιλία του τόνισε ότι θα περίμενε να δει εκπροσώπους από την Πολιτεία, διότι θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να καταγράψουν γόνιμες σκέψεις σχετικά με την παραγωγικότητα και να τις εντάξουν με ορθό τρόπο στην πολιτική τους. Αφού παρουσίασε με περιεκτικό τρόπο την ιστορία της Βιομηχανικής Επανάστασης, καθώς και την εξέλιξη της παραγωγικής διαδικασίας, αναφέρθηκε σε πρόσφατη έκθεση του ΙΟΒΕ και τόνισε ότι στην Ελλάδα πρέπει να απαλλαγούμε από το φορτίο που κουβαλάμε και να βρούμε τρόπους να κάνουμε την παραγωγική διαδικασία πιο χαρούμενη.

Στην ομιλία της η Κοινωνιολόγος, Game Researcher, Game Lab, Πάντειο Πανεπιστήμιο, κα Ελίνα Ροϊνιώτη με θέμα «Το παιχνίδι ως κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό» είπε ότι το παιχνίδι είναι αρχαιότερο ακόμα και από τον πολιτισμό. Τόνισε πως με το παιχνίδι καταλύεται η βασική δομή της λογικής, αλλά ταυτοχρόνως έχει ένα σύστημα κανόνων που θα πρέπει να ακολουθούμε.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Οργανωσιακής Συμπεριφοράς στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής Έκδοσης (Editor In Chief) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού «International Journal of Selection and Assessment» κ. Ιωάννης Νικολάου ανέλαβε να εξηγήσει την παιχνιδοποίηση στις διαδικασίες προσέλκυσης και επιλογής ανθρώπινου δυναμικού. «Το παιχνίδι», είπε, «είναι σε πολύ μεγάλη ανάπτυξη στο εξωτερικό. Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και πλεονεκτήματα παιχνιδοποίησης ως προς την επιλογή προσωπικού, καθώς μεταξύ άλλων βοηθούν στην αντικειμενική επιλογή, ενώ δημιουργούν  θετική εμπειρία για τον υποψήφιο».

Θέμα της κεντρικής ομιλίας του HR Community Conference & Awards 2019 ήταν «”Τους κύκλους τάραττε”: Σκέψεις για τον “εμβολιασμό” της παραγωγικής διαδικασίας με τον “ιό” του παιχνιδιού», η οποία έγινε από τον Οργανωσιακό Ψυχολόγο, Cocreate, κ. Κώστα Παπαχριστόπουλο, ο οποίος ξεκίνησε τον λόγο του με μια ανατρεπτική και παράλληλα ανακουφιστική διαπίστωση: «Το παιχνίδι είναι κάτι πολύ σοβαρό, όμως έχουμε την ανάγκη ως ενήλικες να το αντιμετωπίζουμε ως serious για να ασχοληθούμε με αυτό. Το παιχνίδι αυξάνει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, τη συγκέντρωση. Μέσα από αυτό δημιουργούμε νέες δεξιότητες, νέες προοπτικές. Δεν υπάρχει παιχνίδι που να μη διαμορφώνει αποτέλεσμα. Η ελαφρότητα ενός παιχνιδιού, η ελαφρότητα γενικώς, είναι μια συνθήκη δυναμισμού και ασφάλειας. Τη στιγμή που παίζεις νιώθεις απόλυτα ασφαλής. Το παιχνίδι και οι ιδιότητές του μας αφορούν όλους. Για κάθε επιχείρηση όμως το ερώτημα που πρέπει να τίθεται όταν θέλει να εντάξει το παιχνίδι στην παραγωγική διαδικασία είναι για ποιο λόγο το χρειάζεται και ποιο συγκεκριμένα χρειάζεται. Πρέπει να ξέρουμε ποια είναι η αιτία του παιχνιδιού που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε».

Στο πλαίσιο διερεύνησης της ένταξης του παιχνιδιού στην παραγωγική διαδικασία στο  HR Community Conference & Awards 2019 φιλοξενήθηκαν δύο πάνελ. Στο πρώτο με τίτλο «”Τα παιδία παίζει”: Κυρίαρχος του παιχνιδιού το ίδιο το παιχνίδι» συντονίστρια ήταν η Κοινωνιολόγος, Certified Coach, University of Cambridge, Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Αιγαίου κα Δώρα Φούντα και ομιλητές ο Owner, ISON Psychometrica, κ. Νίκος Σταθόπουλος, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Οπτικού Πολιτισμού, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο, κ. Γιάννης Σκαρπέλος, η Θεατρολόγος, Σκηνογράφος, Σκηνοθέτης κα Αγγελική Τομαρά, ο Διευθυντής Ερευνών στο Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του ΕΜΠ (ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ) και Head of Games Programming στη SAE Athens κ. Κώστας Καρπούζης και ο Εμπορικός Διευθυντής ICON Platforms κ. Γιώργος Βεϊνόγλου. Με τη γενική διαπίστωση ότι το παιχνίδι είναι παρόν σε όλους τους τομείς της ζωής εξήγησαν την αξία του on-line gaming, της εικονικής εμπλουτισμένης πραγματικότητας, καθώς και τον ρόλο της παιχνιδοποίησης του marketing  και της επικοινωνίας. Τόνισαν τη δυνατότητα εναλλαγής ρόλων που δίνει το παιχνίδι και αναφέρθηκαν στο πρόγραμμα Horizon 2020, μέσα από το οποίο επιχειρείται η δημιουργία τεστ καταγραφής ικανοτήτων μέσω του παιχνιδιού. Οι ομιλητές επισήμαναν τη δυσκολία καταγραφής των ανθρώπινων χαρακτηριστικών, αναρωτήθηκαν εάν μπορούν να ανατραπούν τα παιχνίδια εξουσίας, ενώ εξήραν την αξία του παιχνιδιού, το οποίο, όπως είπαν, αφορά όλους τους ανθρώπους, καλλιεργεί το συνεργατικό πνεύμα, υποστηρίζει την κοινωνικοποίηση και ταυτοχρόνως ανατρέπει στερεότυπες κοινωνικές εικόνες, ενώ βοηθά όχι μόνο τη συναισθηματική νοημοσύνη, αλλά και την πολλαπλή νοημοσύνη, κομβική παράμετρο τόσο για την παραγωγικότητα, όσο και για μια καλύτερη ζωή.

Το δεύτερο πάνελ είχε τίτλο «”Παιγνίου και Εργατών γωνία”: Ποιος και πώς μπορεί να βοηθήσει στο work gamification». Συντονίστρια ήταν η Professional Certified Coach by ICF, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Σύμβουλος HRM & Επικοινωνίας, HRM-Business Mentor, Change Facilitator & Εισηγήτρια σε Ενδοεπιχειρησιακά & Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ενηλίκων κα  Ειρήνη Νικολαΐδου και ομιλητές η Founder, Learning & Development Architect στην εταιρία Game Tree κα Ντόρα Αγγελοπούλου, η HeterArt Founder, Educational R&D, Cultural Planning, κα Άννα Βαφειάδου, ο General Manager, Ευ Ζην Greece, κ. Γιώργος Καπούλας και ο πρώην Διεθνής Αθλητής Πετοσφαίρισης, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Αμειβόμενων Πετοσφαιριστών κ. Βασίλης Μηνούδης. Μέσα από την προσωπική τους εμπειρία, προερχόμενη από τις εταιρίες τους, αλλά και την αντίληψή τους για τον ρόλο του παιχνιδιού στην ανθρώπινη ευτυχία, οι ομιλητές δήλωσαν τη διάθεσή τους να παράσχουν τις υπηρεσίες τους και να λειτουργήσουν συμβουλευτικά σε επιχειρήσεις που θέλουν να εντάξουν το παιχνίδι στην παραγωγική διαδικασία.  Επίσης η αξία του παιχνιδιού στην επαγγελματική εξέλιξη βρίσκει την αντιπροσωπευτικότερη ίσως έκφρασή της στον αθλητισμό. Όπως ειπώθηκε, η εμπειρία των αθλητών, για παράδειγμα, να αντεπεξέρχονται σε συνθήκες πιεστικές, να αγωνίζονται για τον στόχο τους, είναι τόσο σημαντική, ώστε θα μπορούσαν να μεταφέρουν την τεχνογνωσία τους στον επιχειρηματικό τομέα. Χαρακτήρισαν το παιχνίδι super food προκειμένου να τονίσουν τις ευεργετικές ιδιότητές του στην ψυχική και σωματική υγεία του ανθρώπου, εξήγησαν πώς το παιχνίδι έχει εισαχθεί σε κάθε τύπου εταιρίες, όπως υγείας, χρηματιστηριακές, ασφάλειας, και τόνισαν πως με το παιχνίδι αλλάζει το συναίσθημα του ανθρώπου, καθώς αυτό προκαλεί ευεξία, ευελιξία, χαρά, δημιουργικότητα και ομαδικότητα. Τόνισαν ακόμα πως υπάρχουν συγκεκριμένα παιχνίδια τα οποία έχει αποδειχθεί πως, όταν χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικά εργαλεία, έχουν αποτελεσματική συνεισφορά στη διαχείριση του άγχους, του χρόνου και αναπτύσσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη. Επισήμαναν ότι το παιχνίδι μπορεί να αξιοποιηθεί από κάθε επιχείρηση, στη βιομηχανία, την εκπαίδευση, στο λιανεμπόριο κ.α. και διευκρίνισαν ότι η ώριμη παιγνιώδης συμπεριφορά μπορεί να συνυπάρξει με όλες τις αντιξοότητες της καθημερινότητας.

Ένα άκρως ενδιαφέρον, πρωτότυπο και παραγωγικό κομμάτι του φετινού HR Community Conference & Awards ήταν οι καθιερωμένοι κόμβοι εμπειρίας, που διαμορφώθηκαν με την υποστήριξη των: κ. Δημήτρη Κουτσομήστου, Game Designer, Ιδρυτή και CEO της Tamasenco,  κ. Μιχάλη Παπαγαθαγγέλου, Συνιδρυτή και Lead Game Designer, Τraptics, κ. Ιωάννη Χατζόπουλου, CEO, Noema Games, Programmer, και κ. Βασίλη Ζορμπά, Συμβούλου Βιομηχανίας, Inpractice. Αφού οι ομιλητές εξήγησαν πως το παιχνίδι χρειάζεται ένα stress-free περιβάλλον για να αναπτυχθεί, απαιτεί εργασιακή ασφάλεια και δείχνει τον δρόμο για να βγούμε από το «εγώ» και να προχωρήσουμε στο «εμείς», έδωσαν τη σκυτάλη στο κοινό της εκδήλωσης. Οι παριστάμενοι μοιράστηκαν στις ροτόντες της αίθουσας του συνεδρίου και με παιγνιώδη διάθεση και την καθοριστική βοήθεια των facilitators από την ICF Greece Charter Chapter δημιούργησαν εικονικές εταιρίες που στόχευαν στην αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων, εντάσσοντας στην παραγωγική διαδικασία το παιχνίδι. «Εταιρίες» όπως ο Μαγικός Κύκλος με αντικείμενο τον εθελοντισμό στο ΚΕΘΕΑ, οι Gamers με τη δημιουργία ενός θερμοκηπίου για την παραγωγή λουλουδιών για έναν επικείμενο γάμο, οι Magic 8 με ομάδες πωλητών που αναλαμβάνουν ένα απαιτητικό σύστημα διαχείρισης πληροφοριών, το Βανάκι της Ευτυχίας με παραγωγή γαλακτοκομικών μπροστά στον πελάτη έδωσαν δείγμα γραφής του επιχειρηματικού πνεύματος, αλλά και της ανάγκης των εργαζομένων να εξελίσσονται στο εργασιακό περιβάλλον τους μέσα από παιχνίδια, όπως η συλλογή πόντων για κάθε επιτυχημένη προσπάθεια και η επιβράβευση για την ολοκλήρωση ενός project είτε με ταξίδια-bonus είτε με ανανέωση συνεργασιών. Τα αποτελέσματα της διεργασίας των κόμβων θα συμπεριληφθούν στο HR Community Report 2019.

Μετά την απολαυστική παρουσίαση των κόμβων εμπειρίας από τους δημιουργούς τους η  MSc Επικοινωνιολόγος, Πιστοποιημένη Σύμβουλος Ανάπτυξης Σταδιοδρομίας, Mentor Επιχειρηματικότητας, Global Career Development Facilitator, Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας κα Μαρία Γεωργαλά ανέλαβε τη συγκεφαλαίωση του συνεδρίου, καταλήγοντας στο ουσιαστικό ζητούμενο όχι μόνο του HR Community Conference & Awards, αλλά και της ίδιας της ζωής: «Τα πάντα», είπε, «είναι σχέσεις. Μια κοινωνία, για να έχει αξιοπρεπές επίπεδο, χρειάζεται κοινωνική παιδεία σε όλους τους τομείς. Με άλλα λόγια, μετά το εργασιακό οκτάωρο τι επακολουθεί; Ας θυμηθούμε τα λόγια του Αντρέ Μαρλό: “Πρώτον, οι άνθρωποι είναι πολύ πιο δυστυχισμένοι απ’ όσο φανταζόμαστε και, δεύτερον,… δεν υπάρχουν ενήλικες”. Ας θυμηθούμε τις τρυφερές παιδικές ερωτήσεις “Θέλεις να παίξουμε;”, “Θέλεις να γίνουμε φίλοι;”».

Με επιτυχία στέφθηκε η τελετή απονομής των HR Community Awards 2019, την οποία παρουσίασε η κα Μαρία-Δήμητρα Γριζά, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Skywalker.gr.

Η πενταμελής επιτροπή απαρτιζόταν από την κα Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο, ΜΑ, την κα Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέα Παιδικών Βιβλίων, τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», και την κα Δώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Certified Coach, University of Cambridge, Επιστημονικό Συνεργάτη Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Απονεμήθηκαν:

  • Το  Χρυσό Βραβείο Εργασιακής Διαπολιτισμικότητας από τον Εμπορικό Διευθυντή του Skywalker.gr κ. Σωτήρη Χατζηιωαννίδη στην εταιρία Teleperformance και στον κ. Σπύρο Χονδρογιάννη, HR Development Supervisor.
  • Η τιμητική διάκριση «Skywalker» HR Community 2019 από τον κ. Δημήτρη Φυντάνη, Διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, στην κα Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέα Παιδικών Βιβλίων.
  • Η τιμητική διάκριση «HeRa» HRM Eκπαίδευση 2019 από την κα Ιωάννα Μίχου, Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, στην Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων και στον κ. Μάκη Φιτέογλου, Υπεύθυνο Ανάπτυξης & Εκπαίδευσης.
  • Η τιμητική διάκριση «HeRa» HRM Υπηρεσία 2019 από την κα Μαίρη Κατσαπρίνη, Διευθύντρια Marketing του Skywalker.gr, στο Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ.
  • Η τιμητική διάκριση «HeRa» HRM Εργαλείο 2019 από την κα Δώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Certified Coach, University of Cambridge, Επιστημονικό Συνεργάτη Πανεπιστημίου Αιγαίου, στην εταιρία SAP και στην κα Ιωάννα Δούκα, Senior Pre-Sales Specialist.

 

Η τελετή έκλεισε με την απονομή της διάκρισης «HeRa Κοινωνική Ευαισθησία 2019» στις 27 επιχειρήσεις που συμμετείχαν ολοκληρωμένα στη δράση JobDay 45+ ετών.

Αναλυτικά οι εταιρίες που τιμήθηκαν είναι: Media Markt, R Energy, BIC, CloudU, RE/MAX, B&S – Bournas & Sons, Teleperformance, Κορέλκο, NN, Adecco, Interamerican, Όμιλος Ευρωκλινική, Antipollution, GEP Group, Φυσικό Αέριο – Ελληνική Εταιρία Ενέργειας, Red Call, InGroup, ManpowerGroup, KΕΝ – Δίνει Ρεύμα, Cargo Express, PlegmaNet, WHSmith, Hyla Greece, LMW, Hartsas S.A., Sunsoft, Μεϊδάνης

Η διοργάνωση του HR Community Conference & Awards 2019 πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή των:

Υπό την αιγίδα των:

  • ΣΕΒ – ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ
  • ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΜΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Χορηγοί επικοινωνίας: ΕΠΙΧΕΙΡΩ, CSRNEWS.GR, READER.GR, MAGDA’S NEWS.GR, INFOCOM.GR, ECONOMIA PUBLISING, SIGMA MEDIA GROUP, BUSINESS WOMAN, ENALLAKTIKOS.GR, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, ECOZEN.GR, STENTORAS.GR

 

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ, επικοινωνήστε:

Μαίρη Κατσαπρίνη, Marketing Director, Skywalker.gr,  [email protected]

Continue Reading

Συνέδρια

Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

H ετήσια εκδήλωση του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών θα λάβει χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο, με υβριδική μορφή, και θα διαρκέσει από τη Δευτέρα έως και το Σάββατο, 10-15 Μαΐου, 2021. Το Φόρουμ θα πραγματοποιηθεί με τη μεγαλύτερη δυνατή φυσική παρουσία ομιλητών, χορηγών και συνέδρων που θα επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες της περιόδου, ενώ για τη διεξαγωγή της εκδήλωσης θα τηρηθούν απαρεγκλίτως όλα τα αναγκαία μέτρα υγειονομικής προφύλαξης για την Πανδημία. 

Όπως κάθε χρόνο, το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών τελεί  Υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Το συνέδριο θα τιμήσει με την παρουσία του ο Έλληνας Πρωθυπουργός, ενώ θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 350 ομιλητές από 32 χώρες, μεταξύ των οποίων η Πρόεδρος της Εσθονίας, η Πρόεδρος της Σλοβακίας, πρωθυπουργοί από την Ευρώπη, Ευρωπαίοι Επίτροποι, υπουργοί, επιφανείς ακαδημαϊκοί και επιστήμονες, σημαντικοί επιχειρηματίες και τραπεζίτες, και εκπρόσωποι της ηγεσίας σκέψης.

Η ατζέντα του Φόρουμ διαμορφώνεται σε συνεργασία με δεξαμενές σκέψης από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως το ΕΛΙΑΜΕΠ, το ΔΙΚΤΥΟ, το Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων, το Chatham House, το Atlantic Council και το Brookings. Ακολουθούν οι κύριοι άξονες και οι θεματικές συζητήσεις της φετινής ατζέντας: 

  • 200 Χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση: Ιστορική Αποτίμηση διαδρομής δύο αιώνων, Διεθνής διάσταση της Επανάστασης, Αντίκτυπος στην κουλτούρα και την πολιτική των ΗΠΑ, η Διασπορά και οι Φιλέλληνες, Ηγέτες που διαμόρφωσαν το έθνος, η Ιδέα της Ελλάδας και η Ιδέα της Ευρώπης.
  • Γεωπολιτική και Διεθνής Ασφάλεια: Φιλελεύθερη Δημοκρατία και Ελευθερία του Λόγου, Ισλαμικός φονταμενταλισμός, «Συμφωνίες του Αβραάμ» και Μέση Ανατολή, EE και Κίνα, Ρωσία και Δύση, Διατλαντικές σχέσεις – ΗΠΑ και Βρετανία,  ΝΑ Ευρώπη και Δυτικά Βαλκάνια. 
  • Παγκόσμια Οικονομία: Διορθώνοντας τα λάθη του παρελθόντος και οικοδομώντας μια καλύτερη οικονομία στο μέλλον, Παγκόσμια υπερχρέωση,  Τομεακή ύφεση και δημοσιονομική πολιτική, Μετά την πανδημία
  • Το Μέλλον της Ευρώπης: Ευρωπαϊκή κυριαρχία και δυναμική της E.E., Διεθνής ρόλος του Ευρώ, Μετανάστευση και ενσωμάτωση, EE και Τεχνολογικοί κολοσσοί, Η θέση της Ευρώπης σε έναν ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο
  • Βιωσιμότητα και Κλιματική Αλλαγή: Περιβάλλον, κοινωνία και εταιρική διακυβέρνηση, Βιώσιμη χρηματοδότηση και κοινωνικά υπεύθυνες επενδύσεις, Αειφορία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, Τρόφιμα και βιώσιμη γεωργία, Αστική κινητικότητα και ΜΜΜ, Κλίμα και ωκεανοί.
  • Άνθρωποι, Οργανώσεις και Κοινωνία: Εισοδηματικές ανισότητες, Κοινωνική προστασία, Αναπηρίες και συμπερίληψη, Τεχνολογία και reskilling, Πλατφόρμες και οικονομία του διαμοιρασμού, Γυναικεία ηγεσία
  • Τεχνολογία και το Μέλλον της Ανάπτυξης: Κυβερνοαπειλές και κυβερνοασφάλεια, Παγκόσμιες αλυσίδες αξίας, Καινοτομία, ψηφιοποίηση και νέα επιχειρηματικά μοντέλα, Ψεύτικες ειδήσεις και παραπληροφόρηση, Τεχνολογία 5G, Τεχνητή Νοημοσύνη και ηθικά διλήμματα.
  • Ελλάδα: Διαρθρωτικές Μεταρρυθμίσεις και Βιώσιμη Ανάπτυξη: Οικονομική κρίση και πανδημία, Δημόσια υγεία και «Ασημένια οικονομία», Ταμείο Ανάκαμψης και Ταμείο Συνοχής, Άμεσες Ξένες Επενδύσεις, Μέση και Ανώτερη Εκπαίδευση, Τουρισμός και Οικολογία, Ναυτιλία, Βιομηχανική πολιτική, Συνταξιοδοτικό σύστημα, Δημόσιο χρέος, Ελλάδα-Τουρκία, Όραμα για το μέλλον 40 χρόνια μετά την πλήρη ένταξη της Ελλάδας στην E.E.

Στην ιστοσελίδα του Φόρουμ (www.delphiforum.gr) μπορείτε να δείτε τις ενότητες και όλες τις θεματικές συζητήσεις που θα πραγματοποιηθούν στο 6ήμερο Φόρουμ Μαΐου, καθώς και τις 350 και πλέον διακεκριμένες προσωπικότητες – επιβεβαιωμένους ομιλητές από την  Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η παρακολούθηση του online Φόρουμ είναι ελεύθερη με εγγραφή στο delphiforum.gr 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Δημόσια συνεδρίαση Ανθοπαραγωγών.

Ο κ Αθανάσιος Κελμάγερ, τέταρτη γενιά ανθοπαραγωγός, πρόεδρος του ΔΣ του ΑΑΣΑ, με συνεχείς καινοτόμες προσεγγίσεις και δράσεις προσπαθούν να δώσουν ευκαιρίες για αναγέννηση της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΘΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ». Τελευταία ενέργεια η πρωτότυπη διευρυμένη δημόσια συνεδρίαση του ΔΣ του ΑΑΣΑ με αντικείμενο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση των μελών του ΔΣ από φίλους, συνεργάτες και πελάτες των ελληνικών δρεπτών ανθέων. Στόχος η διαμόρφωση στρατηγικής εν μέσω covid 19, κυρίως για τον Συνεταιρισμό δρεπτών ανθέων, αλλά και για τους έλληνες ανθοπαραγωγούς μέλη του, καθώς και για την αλυσίδα αξίας της ελληνικής ανθοπαραγωγής δρεπτών ανθέων.

Ήδη μέλη του ΔΣ του ΑΑΣΑ μετείχαν στην διαδικτυακή συνάντηση της 13/11/2020 όλων σχεδόν των εμπλεκομένων στα φυτά, τα καλλωπιστικά και τα δρεπτά άνθη, ήδη συνυπέγραψε ο ΑΑΣΑ κοινή επιστολή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων, προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και προς τον Υφυπουργό Έρευνας & Τεχνολογίας στις 16/11/2020 και θα συνεχίσει να συνεργεί θεσμικά με παραπλήσια συμπληρωματικά προϊόντα, όπως τα καλλωπιστικά φυτά, τα φυτά και άλλα.

Η «αλυσίδα αξίας των ελληνικών δρεπτών ανθέων» ξεκινά από την ελληνική ανθοπαραγωή και ολοκληρώνεται με την κατανάλωση των δρεπτών ανθέων. Η ακόμα πιο σωστά η αλυσίδα ξεκινά από τις επιθυμίες και ανάγκες των καταναλωτών, και μέσω των ενδιάμεσων κρίκων (super Market, οργανωτών εκδηλώσεων, πωλητών λαϊκών αγορών, καταστημάτων ανθοπωλών, χονδρεμπόρων κλπ) τελικά ικανοποιείται από την παραγωγή πραγματικού πλούτου από τους αγροτες-ανθοπαραγωγούς. Είναι σαφές ότι η κάθε άλλης μορφής ικανοποίηση της κατανάλωσης ΔΕΝ δημιουργεί πλούτο για την Ελλάδα και όλους τους Έλληνες, απλά μερικοί κερδίζουν προμήθεια διαμεσολάβησης …

Τα μέλη του ΔΣ του ΑΑΣΑ αντιλαμβάνονται ότι για να είναι αποτελεσματική η «ΑΛΥΣΙΔΑ» πρέπει να είναι ανθεκτικοί όλοι οι κρίκοι της «αλυσίδας αξίας των ελληνικών δρεπτών ανθέων». 

Την συνεδρίαση τίμησε ο κ Μαυρουδής Βορίδης, Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, και οι άλλοι συμμετέχοντες στην διευρυμένη δημόσια συνεδρίαση του ΔΣ ήταν οι: κα Βρεττού Γεωργία (Αττική), κ Καλαιτζής Αργύρης (Βέροια), κα Καρκάλη Ντίνα (Θεσσαλονίκη), κ Κόρακας Κων/νος (Σαντορίνη, Αθήνα), κα Κυριανίδου Λένια (μύκονος Αθήνα), κ Λιονάκης Δημήτρης (Αθήνα), κ Μαλλιαρός Ιωάννης (Αττική), κ Μακρής Αλέξης (Πάτρα), κ Μποσώνης Φίλιππος (Κεφαλονιά), κ Μπούρης Ιωάννης (Πρέβεζα), κ Ξύδης Μιχάλης (Αττική). Στον χώρο του ΔΣ ήταν οι κκ: Αθανάσιος Κελμάγερ, Αλέκος Μόσχος, Κώστας Ηρειώτης, Αντώνης Σούχλας, ενώ οι κκ Σταύρος Κιτάντης, Άγγελος Αγγελόπουλςο και Χρήστος Φλεριανός συμμετείχαν από άλλους χώρους.

Την συνεδρίαση παρακολούθησαν συνεχώς πάνω από 120 διαδικτυακά μέσω facebook Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα, η συνεδρίαση είχε 10.800 θεάσεις (views), 762 αλληλεπιδράσεις (σχόλια, κοινοποιήσεις κλπ) και είναι αναρτημένη στο https://www.facebook.com/Skywalker.gr/videos/1286390618398530, από όπου ήδη το είδαν 7.700 που το κατέβασαν.

Το ΔΣ άκουσε με προσοχή όλους τους συνεργάτες, από όπου καταγράφουμε:

  1. Ο ΑΑΣΑ ευχαριστεί το ΥπΑΑΤ για την άμεση υποστήριξη των καταστραφέντων ανθοπαραγωγών την άνοιξη 2020.
  2. Το ΥπΑΑΤ προσπαθεί συνεχώς διαχρονικά για στήριξη των ελλήνων αγροτών και εξετάζει όλες τις παραμέτρους και σήμερα.
  3. Οι ρυθμίσεις του φθινοπώρου 2020 καταστρέφουν επιλεκτικά τους αγρότες ανθοπαραγωγών δρεπτών ανθέων.
  4. Επισημάνθηκε από πολλούς η ανάγκη για εξεύρεση ενός σχήματος συνεννόησης για την προώθηση της ελληνικής αγροτικής παραγωγής δρεπτών ανθέων.
  5. Υποστηρίχθηκε ότι τα καταστήματα πώλησης ανθέων μπορούν να πουλάνε με e-shop και delivery, χωρίς να δέχονται ακόμα καταναλωτές λιανικής.
  6. Φάνηκε η ανάγκη για τυποποίηση-προτυποποίηση της ελληνικής παραγωγής δρεπτών ανθέων, και της εισαγωγής ψηφιοποίησης, η οποία θα επιτρέψει την καταλογογράφηση των δρεπτών ανθέων και την υποστήριξη επιτυχέστερα του ηλεκτρονικού εμπορίου και στα δρεπτά άνθη, αλλά και σε άλλες ανάγκες εκσυγχρονισμού διακίνησης και εμπορίας των ελληνικών δρεπτών ανθέων.
  7. Ο πρωτογενής τομέας θα πρέπει αμέσως μετά την πανδημία να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εθνική οικονομία, διότι είναι ο μόνος που μπορεί να εξασφαλίσει αυτάρκεια επιβίωσης σε περιόδους κρίσεων …
  8. Ο Συνεργατισμός (Συνεταιρισμοί) είναι η ενδεδειγμένη οδός για τον ελληνικό αγροτικό τομέα …
  9. Ίσως τα οριζόντια μέτρα να ισοπεδώνουν βάναυσα την εμπορική δράση και ίσως θα πρέπει να γίνονται κάθετες επεμβάσεις, που όμως προϋποθέτουν σαφή προϊοντικό προσδιορισμό.

Ο κ Αθ. Κελμάγερ (6932381604) θύμισε ότι σε μια προσπάθεια βελτίωσης της κάθετης επικοινωνίας στους κρίκους της αλυσίδας για τα δρεπτά άνθη, είχε καθιερώσει τις ανοικτές ακροάσεις του ΔΣ κάθε Δευτέρα το μεσημέρι (12.00-13.00, τον Σεπ 2017), σε όποιον συνεργάτη ήθελε να συμβάλει στην ομαλοποίηση τυχόν προβλημάτων. ΔΕΝ ΠΡΟΣΗΛΘΕ ΚΑΝΕΙΣ, από πουθενά.

Ο Αγροτικός Ανθοπαραγωγικός Συνεταιρισμός Αθηνών-ΑΑΣΑ (Άνω Πατήσια, ΑΘΗΝΑΙ) προτίθεται να διευκολύνει την οργανωμένη τακτική θεσμική επικοινωνία, συζήτηση, συνεδρίαση και, γιατί όχι, συναπόφαση σε σημαντικά θέματα που απασχολούν τον κλάδο των δρεπτών ανθέων.

Και μετά την επιτυχημένη εσωτερική διευρυμένη συνεδρίαση του ΔΣ του ΑΑΣΑ στις 20/11/2020, που έγινε με την υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα, ο κ Αθανάσιος Κελμάγερ εξέφρασε την άποψη ότι θα ήταν χρήσιμο να γίνει διαδικτυακή συνάντηση εκπροσώπων των εμπλεκόμενων ενδιαφερομένων φορέων ελληνικής παραγωγής καλλωπιστικών φυτών και ανθέων την προσεχή Πέμπτη, 26 Νοε 2020, στις 12.00, με πρόσκληση και όσων παρέλαβαν την επιστολή της 16/11/2020 από τους εννέα φορείς.

 

Για την καταγραφή, Δημήτριος Μιχαηλίδης, ΑγροΝέα

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

«Greek-Nordic Digital Trade Week» Ψηφιακή εκδήλωση προβολής του Αγροδιατροφικού τομέα στις Σκανδιναβικές χώρες

Την πρώτη ψηφιακή εκδήλωση προβολής του Ελληνικού Αγροδιατροφικού τομέα στις Σκανδιναβικές χώρες διοργανώνει η Reco Exports σε συνεργασία με τη Σουηδική εταιρεία Moreganic και με συνδιοργανωτή την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece).

Η «Greek-Nordic Digital Trade Week», θα διεξαχθεί στο διάστημα 16-20 Νοεμβρίου 2020 με την συμμετοχή 50 ελληνικών επιχειρήσεων. Στόχος της «Greek-Nordic Digital Trade Week»  είναι να αποτελέσει μια εποικοδομητική  πλατφόρμα επικοινωνίας και δικτύωσης Ελλήνων παραγωγών βιολογικών, πρωτίστως, τροφίμων και ποτών, με αγοραστές, διανομείς, χονδρεμπόρους, πωλητές λιανικής, bloggers, τύπο & μέσα ενημέρωσης, εμπειρογνώμονες κ.ά από τις Σκανδιναβικές Χώρες, αλλά και μια πλατφόρμα προβολής του Αγροδιατροφικού Τομέα της Ελλάδας και ιδίως των προϊόντων ΠΟΠ/ΠΓΕ/ΕΠΙΠ των Περιφερειών μας.

Ενόψει της Greek-Nordic Digital Trade Week, προβλέπεται :

  • Η δημιουργία ειδικής ψηφιακής ιστοσελίδας/πλατφόρμας για την προβολή των εταιρειών που θα λάβουν μέρος στην εκδήλωση καθώς και των Περιφερειών και άλλων φορέων
  • Η δυνατότητα προσθήκης βίντεο, φωτογραφιών προϊόντων και εμπορικών πληροφοριών σε ξεχωριστή σελίδα ανά εταιρεία και Περιφέρεια
  • Η πλήρη εξαγωγική υποστήριξη βάσει των κάτωθι 8 Βημάτων, που αφορούν στη  
    1. Διάγνωση της εξαγωγικής ετοιμότητας
    2. Εξατομικευμένη συμβουλευτική εισόδου στην αγορά + Εξατομικευμένο market entry research για τα προϊόντα της κάθε εταιρείας
    3. Ανάλυση της αγοράς, Webinars, Εκπαίδευση
    4. Αποστολή δειγμάτων και πληροφοριακού υλικού πριν από τις Online συναντήσεις
    5. Εξατομικευμένες Online Β2Β συναντήσεις με στοχευμένους αγοραστές των Σκανδιναβικών Χωρών
    6. Εξατομικευμένη συμβουλευτική ΜΕΤΑ τις συναντήσεις
    7. 12μηνη αποθήκευση εμπορευμάτων στην Σουηδία για τριγωνική πώληση σε όλες τις Σκανδιναβικές χώρες
    8. Ανάπτυξη αγοράς – Βranding – Μerchandising

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αγορές των Σκανδιναβικών χωρών και ιδιαίτερα της Δανίας, της Σουηδίας και της Νορβηγίας, είναι εξαιρετικά σημαντικές για τις εξαγωγές του αγροδιατροφικού  τομέα των Μεσογειακών χωρών, λόγω της πολύ υψηλής κατά κεφαλήν κατανάλωσης και του βιοτικού επιπέδου. Επιπλέον, τα μεσογειακά προϊόντα χαίρουν μεγάλης εκτίμησης λόγω της υψηλής θρεπτικής τους αξίας αλλά και της αδυναμίας παραγωγής τους στις Βόρειες χώρες και κατέχουν πολύ υψηλή θέση στις διατροφικές συνήθειες των χωρών αυτών.

Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφερθεί ότι οι σκανδιναβικές χώρες αναμφισβήτητα πρωτοστατούν στην κατανάλωση αυτών των φυσικών προϊόντων στην Ευρώπη, αφού η κατανάλωση στην Σουηδία αυξήθηκε το 2019  κατά 11% σε σχέση με το 2018, στην Νορβηγία κατά 24% στην Δανία κατά 18% και στην Φιλανδία κατά 25%.

Enterprise Greece

Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

Περισσότερες Πληροφορίες για συντάκτες: 

ENTERPRISEGREECE | Διεύθυνση Ενημέρωσης, Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ – 210 3355732, [email protected]

Continue Reading

Trending