Επιχειρηματικότητα
Κοινωνικό προφίλ και επιχειρήσεις

Πριν από μερικά χρόνια, η ύπαρξη και δράση μίας επιχείρησης στο επιχειρηματικό περιβάλλον μίας χώρας περιοριζόταν από συγκεκριμένο, και πολλές φορές ασαφές, πλέγμα προδιαγραφών, κανονισμών, ρυθμιστικών διατάξεων και νόμων.
Οι νόμοι της αγοράς, του ανταγωνισμού, του φορολογικού συστήματος και της κυβερνητικής πολιτικής ήταν οι ρυθμιστές σε μεγάλο βαθμό της λειτουργίας κάθε επιχείρησης και οργανισμού.
Στη σημερινή εποχή, αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα από ότι στο παρελθόν και μάλιστα εμφανίζονται και σαν αναγκαιότητα τις περισσότερες φορές, απαιτήσεις, ευθύνες, δεσμεύσεις που αναφέρονται στο κοινωνικό προφίλ της επιχείρησης.
Εδώ, μιλάμε για επιχειρησιακή ηθική και κώδικες ηθικής και επαγγελματικής συμπεριφοράς, εταιρική κοινωνική ευθύνη, πολιτικές διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος, στρατηγικές εκσυγχρονισμού με χρήση της τεχνολογίας και ένταξη κάθε επιχείρησης ή οργανισμού στο χώρο της ποιότητας με εφαρμογή προτύπων στα παραγόμενα προϊόντα, στις παρεχόμενες υπηρεσίες και στα μοντέλα διοίκησης.
Στόχος το κέρδος
Η κάθε επιχείρηση, που παράγει προϊόντα ή υπηρεσίες, έχει ως τελικό στόχο την απόκτηση κέρδους, δηλαδή το να δημιουργήσει όφελος στους ιδιοκτήτες της. Είναι όμως αυτό αρκετό, όταν η κάθε επιχείρηση δε λειτουργεί ανεξάρτητα στο εξωτερικό της περιβάλλον;
Επιχείρηση και κοινωνία αλληλεπιδρούν και αποτελούν ένα ενιαίο σύστημα. Αυτό συνεπάγεται ότι η επιχείρηση έχει πολλαπλή κοινωνική ευθύνη ως μέρος αυτού του συστήματος. Επομένως, εκτός από το κέρδος στους ιδιοκτήτες της, η σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι δημιουργεί αξία στους εργαζομένους σ’ αυτήν, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους μετόχους της και σε όλους τους λοιπούς ενδιαφερόμενους. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η επιχείρηση ή ο οργανισμός πρέπει να υπολογίζει όλους στις αποφάσεις της/του είτε για πρακτικούς είτε για ηθικούς ή επιχειρησιακούς ή κοινωνικούς λόγους και μάλιστα σε όλη την πορεία της/του, άσχετα πόσο αυτή θα διαρκέσει. Πράγματι, η επιχείρηση λειτουργώντας ως εργοδότης ενισχύει την απασχόληση στην αγορά εργασίας. Με την παραγωγή προϊόντων και την παροχή υπηρεσιών ενισχύει την κοινωνική προσφορά της και τη συμμετοχή της στην ανάπτυξη της οικονομίας ή ακόμα και στη διεθνοποίησή της.
Τα υπέρ
Είναι αλήθεια ότι πολλές αντίθετες γνώμες έχουν εκφραστεί για το αν η εταιρική ευθύνη βελτιώνει ή αποδυναμώνει την κάθε επιχείρηση. Αυτές που υπερασπίζονται την εταιρική ευθύνη θεωρούν ότι:
-1. Εξισορροπεί τη δύναμη που έχει η επιχείρηση με την ευθύνη της
-2. Αποφορτίζει την επιχείρηση από τις κανονιστικές ρυθμίσεις
-3. Βελτιώνει την εικόνα και τη φήμη της επιχείρησης
-4. Δημιουργεί μακροπρόθεσμα οφέλη
-5. Διορθώνει τα κοινωνικά προβλήματα που πιθανόν δημιουργεί κάθε επιχείρηση.
Τα κατά
Αντίθετα, αυτές που εναντιώνονται στην αξία της εταιρικής ευθύνης θεωρούν ότι:
-1. μειώνει την οικονομική απόδοση και το κέρδος της επιχείρησης
-2. επιβάλλει άνισα κόστη ανάμεσα στους ανταγωνιστές
-3. απαιτεί ιδιαίτερη ικανότητα από την επιχείρηση για να σταθεί κοινωνικά
-4. μεταθέτει την ευθύνη στην επιχείρηση αντί στα άτομα.
Κάθε απόφαση και δράση μίας επιχείρησης θα πρέπει να φιλτράρεται από την ευθύνη της απέναντι στην κοινωνία, για ό,τι κάνει έχει ουσιαστική επίδραση στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων είτε ως άτομα είτε ως ομάδες είτε ως κοινότητες.
Άρθρο αρχείο
Στέλλα Γκιώση
Επιχειρηματικότητα
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Στρατηγική πρωτοβουλία στήριξης νοικοκυριών σε συνεργασία με τη Cepal

Η ενέργεια υλοποιείται στο πλαίσιο της δέσμευσης της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να
βρίσκεται συστηματικά στο πλευρό των καταναλωτών, ενισχύοντας έμπρακτα
την προσπάθεια όσων επιδιώκουν τη συνεπή εξυπηρέτηση των οικονομικών
τους υποχρεώσεων.
Σε μία εποχή αυξημένων οικονομικών προκλήσεων, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με
γνώμονα την κοινωνική υπευθυνότητα, αναγνωρίζει τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά και φροντίζει, μέσα από
στοχευμένες πρωτοβουλίες, να τα στηρίξει ουσιαστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων
Cepal, εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης – δίνοντας τη
δυνατότητα σε πελάτες της με δανειακές υποχρεώσεις υπό τη διαχείριση της
Cepal – να μειώνουν την οφειλή τους μέσα από τις καθημερινές αγορές τους.
Συγκεκριμένα, για κάθε αγορά στο e-shop ή στα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την
κάρτα Club, πραγματοποιείται κάθε μήνα επιστροφή του 10% της δαπάνης ως
πίστωση για την αποπληρωμή της δανειακής οφειλής που διαχειρίζεται
η Cepal. Το ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε συνολική μηνιαία δαπάνη
έως 1.000€ – όριο ιδιαίτερα υψηλό ώστε να καλύπτει το σύνολο των αγορών
που σχετίζονται με τις καθημερινές ανάγκες των ωφελούμενων.
Στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σταθεροί στις αξίες μας, για μία ακόμα φορά κάνουμε
πράξη την υπόσχεσή μας να στεκόμαστε καθημερινά δίπλα στα ελληνικά
νοικοκυριά. Και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να τα στηρίζουμε
έμπρακτα κάθε φορά με όλες μας τις δυνάμεις.
Παρουσίαση
Η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ αποδεικνύει έμπρακτα την ευαισθησία της για το περιβάλλον προωθώντας τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος!

Τα super market ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστά στη δέσμευσή τους για βιώσιμη ανάπτυξη και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κλιματικού Νόμου, προχωράνε και φέτος στη μέτρηση και καταγραφή του ανθρακικού τους αποτυπώματος, όπως και στην υλοποίηση πλάνου μείωσής του. Και μάλιστα με τον πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο, επιλέγοντας να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία της πλατφόρμας CarbonPlan και την υποστήριξη της συμβουλευτικής εταιρείας INNOVECO.
Ο υπολογισμός των ετήσιων εκπομπών CO2 που παράγονται, επιτρέπει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να υιοθετήσει επιχειρησιακά μοντέλα που θα μειώσουν ή ακόμα και θα εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Επιπλέον, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και με τη βαθιά πεποίθηση πως η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση, εναρμονίζεται με τα νέα πρότυπα βιωσιμότητας και απαντά στις απαιτήσεις της εποχής μας για έναν πιο σύγχρονο και υπεύθυνο τρόπο λειτουργίας, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να ενδυναμωθεί η προστασία του περιβάλλοντος.
Φορολογικά
Θέματα Υποβολής Φορολογικών Δηλώσεων Χρήσης ‘24

Οι κομβικές ημερομηνίες για τις υποβολές δηλώσεων / Ποσοστά εκπτώσεων σε περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής / Αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις
Σε μια σημαντική μεταρρύθμιση του τρόπου υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, προέβη φέτος η ΑΑΔΕ, εισάγοντας ένα σύστημα κλιμακωτών εκπτώσεων που ευνοεί όσους αποστείλουν τη δήλωσή τους το συντομότερο και -για να γίνουμε πιο ακριβείς- εντός των προβλεπόμενων ενδιάμεσων ημερομηνιών. Απώτερος στόχος; Η έγκαιρη φορολογική συμμόρφωση να μετατραπεί από υποχρέωση σε στρατηγική επιλογή με μετρήσιμο οικονομικό όφελος. Όλα αυτά βέβαια, με τη σημαντική υποσημείωση ότι η βασική προϋπόθεση ώστε να επωφεληθούν των σχετικών ευεργετημάτων είναι να αποπληρωθεί εφάπαξ ο φόρος, έως τις 31/7.
Θα παραθέσουμε λοιπόν τις κομβικές ημερομηνίες, τα ποσοστά εκπτώσεων, λοιπά συγκεκριμένα δεδομένα για τις αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις, καθώς επίσης και κάποιες πρόσθετες πληροφορίες που αφορούν τις υποβολές των δηλώσεων.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής είναι η 15η Ιουλίου. Και ειδικά φέτος, ενδεχομένως να είναι και η πρώτη χρονιά που δεν θα δοθεί παράταση, καθώς α) το σύστημα τέθηκε εγκαίρως σε λειτουργία και β) έχουν θεσμοθετηθεί πρόσθετα κίνητρα έγκαιρης υποβολής, με κλιμακωτές εκπτώσεις σε περίπτωση που τηρηθούν οι ανάλογες προθεσμίες.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπτώσεις είναι κλιμακωτές και έχουν ως εξής:
- 4% εφόσον η δήλωση υποβληθεί έως τις 30/04
- 3% (υποβολή έως τις 15/06)
- 2% (υποβολή έως τις 15/07)
Αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις
Για μια μερίδα μισθωτών και συνταξιούχων, η ΑΑΔΕ έχει ήδη ανακοινώσει ότι στις 25 Απριλίου πρόκειται να προβεί σε αυτοματοποιημένη υποβολή της δήλωσης. Τα κριτήρια επιλογής βέβαια δεν είναι τυχαία, συνήθως πρόκειται για πολίτες με ένα συγκεκριμένο φορολογικό προφίλ, όπου συνήθως δεν εμφανίζονται εισοδήματα από λοιπές, πλην της βασικής τους πηγής εισοδημάτων. Παρ’ όλα αυτά, και σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνεται να γίνεται ένας σχετικός έλεγχος, καθώς δεν αποκλείεται α) η ΑΑΔΕ να μην έχει λάβει κάποια συγκεκριμένα δεδομένα και β) ο φορολογούμενος, εκτάκτως να θέλει να προβεί σε κάποια δεδομένη παρέμβαση στο έντυπο.
Όπως και να έχει πάντως, έως και τις 15/7 που είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολών, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας και υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, εμπρόθεσμης βεβαίως και χωρίς καμία επιβάρυνση. Και εδώ είχαμε πρόσθετες εξελίξεις των τελευταίων ημερών, τις οποίες παραθέτουμε ευθύς αμέσως.
Δυνατότητα υποβολής α) τροποποιητικών δηλώσεων για τη χρήση ’24, καθώς και β) αναδρομικών αποδοχών παρελθουσών χρήσεων
- Με δύο διαφορετικές, και ταυτόχρονα λιτές ανακοινώσεις, η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε τις τελευταίες μέρες τη δυνατότητα υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων, τόσο α) για την τρέχουσα περίοδο (εισοδήματα ’24), όσο και β) για τις παρελθούσες χρήσεις, σε περίπτωση που υπάρχουν αναδρομικές αποδοχές ή συντάξεις.
- Αναφορικά με την πρώτη περίπτωση και τις φετινές δηλώσεις, η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να προβούν σε διορθώσεις τυχόν λαθών ή παραλείψεων στις αρχικές τους υποβολές, διασφαλίζοντας την ορθότητα των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
- Όσο για τις δηλώσεις αναδρομικών αποδοχών προηγούμενων ετών, αυτές δύνανται να υποβληθούν ηλεκτρονικά έως και το τέλος του έτους. Δεν επηρεάζονται δηλαδή από το τρέχον χρονοδιάγραμμα που αφορά τις φορολογικές δηλώσεις εισοδημάτων χρήσης ’24.
Παναγιώτης Τσένος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων
-
Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule
-
Lifestyle
Πέγκυ Μουζάκη | Δεν έχω αυτοπεποίθηση!
-
Ψυχολογία
Συναισθηματική Νοημοσύνη ή Νοημοσύνη Της Καρδιάς :
-
Ψυχολογία
Αντιμετωπίστε την κρίση με… αισιοδοξία
-
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
-
Οικογένεια
Πώς να αναπτύξετε τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών σας
-
Οικογένεια
Τα Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά Της Εφηβικής Ηλικίας
-
Υγεία
Οδηγός Ευεξίας για το Καλοκαίρι από την Affidea