Επιχειρηματικότητα
Η εικόνα της κάθε χώρας επηρεάζει αναλόγως το εμπόριο

Οι άνθρωποι αποδίδουν σε ορισμένες χώρες μια συγκεκριμένη εικόνα, η οποία περιλαμβάνει κάποια ειδικά χαρακτηριστικά. Κατά αυτόν τον τρόπο, οι Γερμανοί θεωρούνται σαν άτομα τα οποία αγαπούν την πειθαρχία, οι Βρετανοί σαν οικονόμοι, οι Ιταλοί σαν εφευρετικοί, οι Ιάπωνες σαν εργατικοί, οι Έλληνες σαν φιλόξενοι κλπ. Οι χαρακτηρισμοί αυτοί πηγάζουν από ιστορικούς, πολιτιστικούς και πολιτικούς λόγους που πολλές φορές μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Οι δεσμοί φιλίας
Συχνά, οι επιδράσεις της εξαγωγικής εικόνας μιας χώρας είναι τόσο έντονες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν το διεθνές εμπόριο και τις διεθνείς διαπραγματεύσεις. Παραδοσιακοί δεσμοί φιλίας και συνεργασίας ή τυχαία γεγονότα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της γενικότερης εικόνας των χωρών του πλανήτη μας. Ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η αποχή της ζήτησης και της κατανάλωσης από διάφορες μουσουλμανικές χώρες προϊόντων από τη Δανία, εξαιτίας του ζητήματος της δημοσίευσης κάποιων σκίτσων από συγκεκριμένη εφημερίδα της χώρας.
Η εικόνα της εξαγωγικής χώρας επηρεάζει πολλές φορές τη ζήτηση του προϊόντος στην αγορά του εξωτερικού και η κακή εθνική εικόνα είναι συχνά ένας από τους λόγους αποτυχίας των διαπραγματεύσεων και της εξαγωγικής προσπάθειας. Αυτό συμβαίνει γιατί, σε διεθνές επίπεδο, οι κάτοικοι των διαφόρων χωρών έχουν ταυτιστεί με ιδιαίτερες πολιτιστικές και πολιτισμικές αξίες, ιδιότητες και προϊόντα.
Έτσι, οι ξένοι καταναλωτές αποδίδουν ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά (τα οποία τις περισσότερες φορές είναι τελείως υποκειμενικά) στους καταναλωτές ή στα προϊόντα, τα οποία προέρχονται από μια ορισμένη χώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα προϊόντα που προέρχονται από την Κίνα. Σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, τα κινέζικα προϊόντα έχουν ταυτιστεί με το χαρακτηριστικό της χαμηλής τιμής και της μέτριας ποιότητας.
Πολλές φορές, το εμπόδιο αυτό είναι τόσο σημαντικό που δεν είναι εύκολο να υπερνικηθεί με την εφαρμογή τακτικών και στρατηγικών από την εξαγωγική επιχείρηση και τους διαπραγματευτές της. Η διεθνής πρακτική σ’ αυτήν την περίπτωση είναι η εξαγορά μίας επιχείρησης (εάν βέβαια υπάρχει αυτή η δυνατότητα) της χώρας εκείνης που έχει μια ευνοϊκή εικόνα για ένα προϊόν και η περαιτέρω εκμετάλλευση της εικόνας αυτής. Η έρευνα αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές δεν αποδίδουν μόνο διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά στον παράγοντα προέλευσης ενός προϊόντος, αλλά ακόμα και από τη γενικότερη περιοχή του πλανήτη από την οποία προέρχονται, όπως για παράδειγμα Made in Europe, Madein Middle East, Made in USA, Made in Africa.
Η συσκευασία
Εάν το γεγονός ότι ένα προϊόν είναι εισαγωγής ευνοεί θετικά την εικόνα του στην αγορά του εξωτερικού, όπως συμβαίνει για τα περισσότερα προϊόντα στην Ελλάδα, τότε είναι σκόπιμο να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην ξένη προέλευσή του. Η ίδια η συσκευασία του προϊόντος δίνει πολλές φορές την ένδειξη ξένης προέλευσης.
Γι’ αυτό και είναι σκόπιμο να αναγράφονται τα χαρακτηριστικά και ο τρόπος χρήσης του προϊόντος σε πολλές γλώσσες, χωρίς να αγνοείται η εγχώρια γλώσσα. Γίνεται εύκολα αντιληπτό το γεγονός ότι εκτός από τη ζήτηση των προϊόντων της εξαγωγικής επιχείρησης, μία κακή εθνική εικόνα επηρεάζει άμεσα και αρνητικά και την παρουσία των διαπραγματευτών της.
Είναι πολύ πιο δύσκολο το έργο ενός διαπραγματευτή ο οποίος προέρχεται από μία χώρα η οποία έχει κακή φήμη, απ’ ότι είναι το έργο κάποιου άλλου διαπραγματευτή, ο οποίος προέρχεται από μία άλλη χώρα με πολύ θετική εικόνα, θα πρέπει βέβαια να τονιστεί το γεγονός ότι στις περιπτώσεις που μια χώρα έχει κακή εθνική εικόνα θα πρέπει να καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για να μπορέσει να την αλλάξει.
Άρθρο αρχείου
Αλμπέρτο Αζαρία
Επιχειρηματικότητα
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Στρατηγική πρωτοβουλία στήριξης νοικοκυριών σε συνεργασία με τη Cepal

Η ενέργεια υλοποιείται στο πλαίσιο της δέσμευσης της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να
βρίσκεται συστηματικά στο πλευρό των καταναλωτών, ενισχύοντας έμπρακτα
την προσπάθεια όσων επιδιώκουν τη συνεπή εξυπηρέτηση των οικονομικών
τους υποχρεώσεων.
Σε μία εποχή αυξημένων οικονομικών προκλήσεων, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με
γνώμονα την κοινωνική υπευθυνότητα, αναγνωρίζει τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά και φροντίζει, μέσα από
στοχευμένες πρωτοβουλίες, να τα στηρίξει ουσιαστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων
Cepal, εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης – δίνοντας τη
δυνατότητα σε πελάτες της με δανειακές υποχρεώσεις υπό τη διαχείριση της
Cepal – να μειώνουν την οφειλή τους μέσα από τις καθημερινές αγορές τους.
Συγκεκριμένα, για κάθε αγορά στο e-shop ή στα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την
κάρτα Club, πραγματοποιείται κάθε μήνα επιστροφή του 10% της δαπάνης ως
πίστωση για την αποπληρωμή της δανειακής οφειλής που διαχειρίζεται
η Cepal. Το ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε συνολική μηνιαία δαπάνη
έως 1.000€ – όριο ιδιαίτερα υψηλό ώστε να καλύπτει το σύνολο των αγορών
που σχετίζονται με τις καθημερινές ανάγκες των ωφελούμενων.
Στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σταθεροί στις αξίες μας, για μία ακόμα φορά κάνουμε
πράξη την υπόσχεσή μας να στεκόμαστε καθημερινά δίπλα στα ελληνικά
νοικοκυριά. Και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να τα στηρίζουμε
έμπρακτα κάθε φορά με όλες μας τις δυνάμεις.
Παρουσίαση
Η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ αποδεικνύει έμπρακτα την ευαισθησία της για το περιβάλλον προωθώντας τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος!

Τα super market ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστά στη δέσμευσή τους για βιώσιμη ανάπτυξη και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κλιματικού Νόμου, προχωράνε και φέτος στη μέτρηση και καταγραφή του ανθρακικού τους αποτυπώματος, όπως και στην υλοποίηση πλάνου μείωσής του. Και μάλιστα με τον πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο, επιλέγοντας να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία της πλατφόρμας CarbonPlan και την υποστήριξη της συμβουλευτικής εταιρείας INNOVECO.
Ο υπολογισμός των ετήσιων εκπομπών CO2 που παράγονται, επιτρέπει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να υιοθετήσει επιχειρησιακά μοντέλα που θα μειώσουν ή ακόμα και θα εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Επιπλέον, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και με τη βαθιά πεποίθηση πως η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση, εναρμονίζεται με τα νέα πρότυπα βιωσιμότητας και απαντά στις απαιτήσεις της εποχής μας για έναν πιο σύγχρονο και υπεύθυνο τρόπο λειτουργίας, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να ενδυναμωθεί η προστασία του περιβάλλοντος.
Φορολογικά
Θέματα Υποβολής Φορολογικών Δηλώσεων Χρήσης ‘24

Οι κομβικές ημερομηνίες για τις υποβολές δηλώσεων / Ποσοστά εκπτώσεων σε περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής / Αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις
Σε μια σημαντική μεταρρύθμιση του τρόπου υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, προέβη φέτος η ΑΑΔΕ, εισάγοντας ένα σύστημα κλιμακωτών εκπτώσεων που ευνοεί όσους αποστείλουν τη δήλωσή τους το συντομότερο και -για να γίνουμε πιο ακριβείς- εντός των προβλεπόμενων ενδιάμεσων ημερομηνιών. Απώτερος στόχος; Η έγκαιρη φορολογική συμμόρφωση να μετατραπεί από υποχρέωση σε στρατηγική επιλογή με μετρήσιμο οικονομικό όφελος. Όλα αυτά βέβαια, με τη σημαντική υποσημείωση ότι η βασική προϋπόθεση ώστε να επωφεληθούν των σχετικών ευεργετημάτων είναι να αποπληρωθεί εφάπαξ ο φόρος, έως τις 31/7.
Θα παραθέσουμε λοιπόν τις κομβικές ημερομηνίες, τα ποσοστά εκπτώσεων, λοιπά συγκεκριμένα δεδομένα για τις αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις, καθώς επίσης και κάποιες πρόσθετες πληροφορίες που αφορούν τις υποβολές των δηλώσεων.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής είναι η 15η Ιουλίου. Και ειδικά φέτος, ενδεχομένως να είναι και η πρώτη χρονιά που δεν θα δοθεί παράταση, καθώς α) το σύστημα τέθηκε εγκαίρως σε λειτουργία και β) έχουν θεσμοθετηθεί πρόσθετα κίνητρα έγκαιρης υποβολής, με κλιμακωτές εκπτώσεις σε περίπτωση που τηρηθούν οι ανάλογες προθεσμίες.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπτώσεις είναι κλιμακωτές και έχουν ως εξής:
- 4% εφόσον η δήλωση υποβληθεί έως τις 30/04
- 3% (υποβολή έως τις 15/06)
- 2% (υποβολή έως τις 15/07)
Αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις
Για μια μερίδα μισθωτών και συνταξιούχων, η ΑΑΔΕ έχει ήδη ανακοινώσει ότι στις 25 Απριλίου πρόκειται να προβεί σε αυτοματοποιημένη υποβολή της δήλωσης. Τα κριτήρια επιλογής βέβαια δεν είναι τυχαία, συνήθως πρόκειται για πολίτες με ένα συγκεκριμένο φορολογικό προφίλ, όπου συνήθως δεν εμφανίζονται εισοδήματα από λοιπές, πλην της βασικής τους πηγής εισοδημάτων. Παρ’ όλα αυτά, και σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνεται να γίνεται ένας σχετικός έλεγχος, καθώς δεν αποκλείεται α) η ΑΑΔΕ να μην έχει λάβει κάποια συγκεκριμένα δεδομένα και β) ο φορολογούμενος, εκτάκτως να θέλει να προβεί σε κάποια δεδομένη παρέμβαση στο έντυπο.
Όπως και να έχει πάντως, έως και τις 15/7 που είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολών, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας και υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, εμπρόθεσμης βεβαίως και χωρίς καμία επιβάρυνση. Και εδώ είχαμε πρόσθετες εξελίξεις των τελευταίων ημερών, τις οποίες παραθέτουμε ευθύς αμέσως.
Δυνατότητα υποβολής α) τροποποιητικών δηλώσεων για τη χρήση ’24, καθώς και β) αναδρομικών αποδοχών παρελθουσών χρήσεων
- Με δύο διαφορετικές, και ταυτόχρονα λιτές ανακοινώσεις, η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε τις τελευταίες μέρες τη δυνατότητα υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων, τόσο α) για την τρέχουσα περίοδο (εισοδήματα ’24), όσο και β) για τις παρελθούσες χρήσεις, σε περίπτωση που υπάρχουν αναδρομικές αποδοχές ή συντάξεις.
- Αναφορικά με την πρώτη περίπτωση και τις φετινές δηλώσεις, η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να προβούν σε διορθώσεις τυχόν λαθών ή παραλείψεων στις αρχικές τους υποβολές, διασφαλίζοντας την ορθότητα των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
- Όσο για τις δηλώσεις αναδρομικών αποδοχών προηγούμενων ετών, αυτές δύνανται να υποβληθούν ηλεκτρονικά έως και το τέλος του έτους. Δεν επηρεάζονται δηλαδή από το τρέχον χρονοδιάγραμμα που αφορά τις φορολογικές δηλώσεις εισοδημάτων χρήσης ’24.
Παναγιώτης Τσένος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων
-
Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule
-
Lifestyle
Πέγκυ Μουζάκη | Δεν έχω αυτοπεποίθηση!
-
Ψυχολογία
Συναισθηματική Νοημοσύνη ή Νοημοσύνη Της Καρδιάς :
-
Ψυχολογία
Αντιμετωπίστε την κρίση με… αισιοδοξία
-
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
-
Οικογένεια
Πώς να αναπτύξετε τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών σας
-
Οικογένεια
Τα Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά Της Εφηβικής Ηλικίας
-
Υγεία
Οδηγός Ευεξίας για το Καλοκαίρι από την Affidea