Connect with us

Lifestyle

Μεγαλώνει η γκάμα της Mercedes με το νέο GLB 200

Η Mercedes πλέον διαθέτει στη γκάμα της τη σειρά GLB. Αυτή η σειρά έρχεται για να καλύψει το κενό μεταξύ της μικρότερης GLA και της μεγαλύτερης GLC.

H GLB 200 με τον κινητήρα βενζίνης στα 1.33 λίτρα ήταν το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε τέλος Ιουλίου και κάναμε συνολικά 950 καλά και ασφαλή χιλιόμετρα.

Για την GLB λοιπόν οι αριθμοί αναφέρουν σε μήκος/πλάτος/ύψος: 4.634 χλστ./1.834 χλστ./1.650 χλστ. με 570 λίτρα, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα αυξομειώνοντας τόσο τον χώρο των επιβατών όσο και των αποσκευών, αναλόγως βεβαίως των συνθηκών.

Αντι για ρεζέρβα υπάρχει κιτ επισκευής κάτι που μας βρίσκει εντελώς αντίθετους, ειδικά όταν πρόκειται για αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV όπως η Mercedes –Benz GLB.

Oι αντίστοιχες διαστάσεις για την GLA είναι 4.410 χλστ./1.834 χλστ./1.611 χλστ. με 435 λίτρα αποσκευών.

Αντίστοιχα η μεγαλύτερη GLC είναι  4.669 χλστ./1.890 χλστ./1.644 χλστ. με 500 λίτρα στο πορτ-μπαγκαζ.

Από σχεδιαστικής πλευράς η GLB ακολουθεί πιο κάθετες γραμμές σε σχέση με τα άλλα SUV. ΈΧει επίσης  μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες και περισσότερα παραλληλόγραμμα σχήματα (προβολείς, μάσκα με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο)  ενώ σχεδιαστικά ένα μικρό παιχνίδι το κάνει η πίσω πόρτα με το φινιστρίνι.

Για πίσω τα φώτα ακολουθούν πιο παραλληλόγραμμο σχήμα, εκτείνονται και στα φτερά, ενώ δεν απουσιάζουν οι ράγες οροφής και οι δύο εξατμίσεις στα άκρα του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, το βλέμμα καρφώνεται στο σύστημα πολυμέσων (MBUX) που καταλαμβάνει το μισό ταμπλό, με όλες τις λειτουργίες να γίνονται από τα μπουτόν του σχετικά παχύ σε διάμετρο τιμόνι ενώ η ποιότητα είναι αυτή η οποία φυσικά και ξεχωρίζει. Φαρδιά καθίσματα προσανατολισμένα στην άνεση που αναλόγως τη έκδοσης συνδυάζουν αλκαντάρα με δέρμα.

Η καρδιά του αυτοκινήτου έχει έναν κινητήρα βενζίνης 1.33 λίτρων της Renault – Nissan απόδοσης 163 ίππων με ροπή 250 Nm κινεί πολύ καλά την έκδοση GLB 200.

Συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο με τον επιλογέα στo τιμόνι και paddles, με τέσσερα οδηγικά μενού (Eco, Comfort, Sport, Individual), μεταδίδοντας την κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς.

Το συνολικό βάρος είναι 1.555 κιλά, ο κινητήρας δε είναι αρκετά πρόθυμος να βγάλει την ισχύ στον δρόμο.

Ξεχωριστό το σύστημα διεύθυνσης με την πραγματικά πολύ καλή πληροφόρηση, όπως και η απόδοση των φρένων. Οι αναρτήσεις, με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, είναι ρυθμισμένες έτσι για να προσφέρουν άνεση, με μικρές κλίσεις που δεν ενοχλούν, καλύπτοντας απόλυτα τον οδηγό.

Όσο για τη μέση κατανάλωση που έδειξε το κομπιούτερ ήταν 8.9 λίτρα/100 χλμ. (με 6.9 λίτρα η εργοστασιακή βάση WLTP).

Να πούμε ότι, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 207 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 9.1 δευτ. και οι εκπομπές C02 βάση WLTP στα 157 γρ./χλμ.

Σε τι συμπέρασμα θα καταλήγαμε λοιπόν για τη νέα GLB. Πρώτα από όλα το premium SUV προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Kαλύπτει απόλυτα τους φίλους των gadgets, ενώ οι χώροι είναι από τα ατού του. Μας άρεσε πολυ η συμβίωση των 7 ημερών μαζί της

Οι τιμές για την έκδοση GLB 200 ξεκινούν από τα  37.000 ευρώ.

 

Κώστας Νικολακόπουλος

Lifestyle

Η Κοινωνική Ευρώπη του 2030 να είναι πράσινη και ψηφιακή.

Η κοινωνική Ευρώπη αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση για το μέλλον. Οι ηγέτες των κρατών-μελών της ΕΕ, στην πρόσφατη σύνοδο στο Πόρτο, εστίασαν σε δράσεις και πρωτοβουλίες που θα εξομαλύνουν τις κοινωνικές αντιθέσεις. 

Οι εταίροι υιοθέτησαν τους τρεις πρωταρχικούς στόχους για το 2030 που καθορίζονται στο σχέδιο δράσης της Επιτροπής για τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων με μια κοινή κοινωνική δέσμευση του Πόρτο:

 . Τουλάχιστον το 78% των ατόμων ηλικίας 20 έως 64 ετών θα πρέπει να εργάζεται.

.. Τουλάχιστον το 60% όλων των ενηλίκων θα πρέπει να παρακολουθεί κατάρτιση κάθε χρόνο.

Ο αριθμός των ατόμων που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού θα πρέπει να μειωθεί κατά τουλάχιστον 15 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον 5 εκατομμυρίων παιδιών.

Η δέσμευση αυτή αναλήφθηκε κατά την κοινωνική σύνοδο κορυφής στο Πόρτο από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τον πρωθυπουργό της Πορτογαλίας, που ασκεί την εκ περιτροπής Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ, τους κοινωνικούς εταίρους και την κοινωνία των πολιτών της Ευρώπης. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες δεσμεύτηκαν να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την οικοδόμηση μιας πιο κοινωνικής και χωρίς αποκλεισμούς Ευρώπης. 

Χαιρέτισαν το σχέδιο δράσης για τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων και ενίσχυσαν τη δέσμευσή τους για τη μετατροπή των αρχών του πυλώνα σε δράσεις που θα οδηγήσουν σε ισχυρή, δίκαιη και με πολλές θέσεις απασχόλησης ανάκαμψη.

Η σύνοδος κορυφής σηματοδοτεί μια κομβική στιγμή για τα κοινωνικά δικαιώματα στην Ευρώπη, καθώς οι κοινωνικοί εταίροι και η κοινωνία των πολιτών καλούν τους αρχηγούς κρατών ή κυβερνήσεων της ΕΕ να εγκρίνουν το σχέδιο δράσης και τους πρωταρχικούς στόχους του και να θέσουν φιλόδοξους εθνικούς στόχους που μπορούν να συμβάλουν επαρκώς στην επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων.

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε: «Οι κοινωνικοί στόχοι της Ευρώπης πρέπει να συμβαδίζουν με τους οικολογικούς και τους ψηφιακούς στόχους της. Θέλουμε να πλησιάσουμε περισσότερο την πλήρη απασχόληση, θέλουμε περισσότεροι Ευρωπαίοι να έχουν πρόσβαση στις δεξιότητες που χρειάζονται και θέλουμε να εξασφαλίσουμε ίσες ευκαιρίες για όλους τους Ευρωπαίους σε μια πιο ψηφιακή και βιώσιμη οικονομία. Η κοινωνική σύνοδος κορυφής του Πόρτο είναι η κοινή μας δέσμευση για την οικοδόμηση μιας κοινωνικής Ευρώπης που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής μας και θα λειτουργεί προς όφελος όλων.»

Ο Πρωθυπουργός της Πορτογαλίας, κ. Αντόνιο Κόστα, δήλωσε: «Η δέσμευση του Πόρτο αποτελεί δέσμευση στο μέλλον και στην ελπίδα. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι θα επιτύχουμε κοινωνίες με περισσότερη ευημερία και περισσότερη δικαιοσύνη μόνο εάν, παράλληλα με την επίτευξη των κλιματικών και ψηφιακών στόχων που έχουμε θέσει στους εαυτούς μας, υλοποιήσουμε τον κοινωνικό πυλώνα μας.»

Στην κοινή δέσμευση, οι υπογράφοντες χαιρετίζουν το σχέδιο δράσης για τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων που παρουσίασε η Επιτροπή στις αρχές Μαρτίου, το οποίο προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις για την περαιτέρω υλοποίηση των 20 αρχών του πυλώνα. Επιπλέον, το σχέδιο δράσης προτείνει πρωταρχικούς στόχους για την απασχόληση, τις δεξιότητες και την κοινωνική ένταξη σε επίπεδο ΕΕ, οι οποίοι θα πρέπει να επιτευχθούν έως το 2030. Το σχέδιο δράσης θα βοηθήσει την Ευρώπη να διαχειριστεί τους μετασχηματισμούς που προκαλούν οι νέες κοινωνικές, τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις, αλλά και οι κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω στη δίδυμη, ψηφιακή και κλιματική, μετάβαση.

Η πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει ευρείες και βαθιές κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις. Μέχρι στιγμής, η συλλογική αντίδραση των κρατών-μελών και της ΕΕ έχει συμβάλει στη διάσωση θέσεων εργασίας και μέσων βιοπορισμού, καθώς και στον περιορισμό πολλών από τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας. Ωστόσο, η ανεργία και οι ανισότητες είναι πιθανό να παραμείνουν και να ενταθούν. Ως εκ τούτου, οι συμμετέχοντες στη διάσκεψη υψηλού επιπέδου κάλεσαν τους ηγέτες της ΕΕ να διοχετεύσουν πόρους εκεί όπου χρειάζονται περισσότερο.

Η Ελλάδα οφείλει να επικεντρώσει τις προσπάθειες της στην ανάκαμψη της απασχόλησης και στη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας, στις επενδύσεις στη διά βίου μάθηση, στην παροχή στους ανθρώπους της δυνατότητας να αποκτήσουν νέες ή πρόσθετες δεξιότητες που χρειάζονται για να επιτύχουν στην πράσινη και στην ψηφιακή μετάβαση. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, που θα καθορίσουν το μέλλον των επομένων γενεών. 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Lifestyle

Toyota Corolla Hybrid:”Συμφέρουσα γοητεία “

Στην υβριδική της εκδοχή η νέα Toyota Corolla είναι εξαιρετικά ποθητή και εντυπωσιακά οικονομική, προσφέροντας ένα ακαταμάχητο σύνολο πλεονεκτημάτων στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. 

Η Toyota Corolla είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά μοντέλο όλων των εποχών, καθώς από το 1966 περισσότεροι από 50.000.000 άτομα την έχουν επιλέξει. Ένα κυριολεκτικά παγκόσμιο αυτοκίνητο, για το οποίο η βαρύτητα της επιτυχίας έγινε μερικές φορές βαρίδι. Όχι όμως στη 12η γενιά της, στην οποία αποτινάσσει κάθε αισθητικό αλλά και τεχνολογικό συμβιβασμό, με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. 

H Toyota Corolla, είναι πιο ενδιαφέρουσα παρά ποτέ. Αισθητικά συνεχίζει τη νενανική, σπορ και αιχμηρή προσέγγιση που εγκαινίασε  το C-HR, με αποτέλεσμα η κομψότητα και η σπορ υπόσταση να συνυπάρχουν ιδανικά. 

Στο εσωτερικό, τα υλικά υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με την εμπνευσμένη σχεδίαση, συνθέτουν έναν εντυπωσιακό οπτικά και άψογο λειτουργικά χώρο με απουσία θορύβων και τριγμών. Το επίπεδο εξοπλισμού, πλήρες ακόμα και στη βασική έκδοση, περιλαμβάνει ενδεικτικά προβολείς LED, δ διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακά όργανα TFT 7”, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και προβολείς ομίχλης LED. 

Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το Toyota Safety Sense 2, που περιλαμβάνει  Adaptive Cruise
Control, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με έλεγχο διεύθυνσης, αυτόματη λειτουργία προβολέων και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Μαζί με ένα κορυφαίο πακέτο παθητικής ασφάλειας στο οποίο περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, η νέα Toyota Corolla έχει αποσπάσει την ανώτατη διάκριση ασφάλειας πέντε αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP.

Το νέο πλαίσιο TNGA (Toyota New Global Architecture) έχει 60% αυξημένη ακαμψία και 10 χιλ., χαμηλότερο κέντρο βάρους. Σε συνδυασμό με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσεων, προσφέρει απόλυτη ακρίβεια χειρισμών, ευελιξία, άνεση και κορυφαία στιβαρότητα. Ο οδηγός κάθεται σωστά, έχει τον απόλυτο έλεγχο και απολαμβάνει μια ακριβέστατη, ασφαλή και σπορτίφ οδική συμπεριφορά που ξαφνιάζει θετικά. 


Το κορυφαίο υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς εξασφαλίζει δεκάδες χιλιόμετρα κίνησης καθημερινά με  λειτουργία μόνο του ηλεκτρικού κινητήρα, χωρίς ρύπους. Η συνδυασμένη απόδοση κινητήρα του βενζίνης 1.8 λίτρων με τον ηλεκτρικό, επιτρέπει απόδοση 122 ίππων, με μέση κατανάλωση μόλις 3,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 76 χρ./χλμ.

Χωρίς το μεγάλο βάρος των plug-in υβριδικών ανταγωνιστών της, αλλά και το κόστος, η Corolla καταφέρνει να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, χάρη και στο αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο CVT. Ο οδηγός απολαμβάνει άμεση επιτάχυνση τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει και απόλυτα γραμμική λειτουργία. Πρακτικά και κυρίως σε αστική χρήση, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,3 λίτρα/100 χλμ., όντας πολύ κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση, αντικειμενικά πολύ χαμηλή και σίγουρα χαμηλότερη από πολλές plug in hybrid προτάσεις σε πραγματικές συνθήκες, ειδικά όταν οι τελευταίες δεν είναι πλήρως φορτισμένες. 

Με τιμές που ξεκινούν από τις 21.590 ευρώ, η υβριδική εκδοχή της Toyota Corolla είναι ένα αυτοκίνητο που έχει μόνο πλεονεκτήματα και αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία της. Eιδικά για τους κατοίκους των αστικών κέντρων, όπου μπορεί να προσφέρει εξαιρετική οικονομία στην κατανάλωση και παροιμιώδη ευκολία στην καθημερινή οδήγηση.  

Continue Reading

Lifestyle

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid:”Ο γητευτής των οικογενειών “

Προσιτό, οικονομικό και άνετο, το κορυφαίο SUV της Suzuki έχει κάθε λόγο να μπει στο short list κάθε ελληνικής οικογένειας. 

Το Suzuki SX4 S-Cross  απέκτησε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που το έκανε ακόμα πιο οικονομικό χωρίς να επηρεάσει τα υπόλοιπα θετικά χαρακτηριστικά του. 

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος είναι η μοναδική αλλαγή στο μοντέλο που γνωρίζουμε. Το σχήμα του  παραμένει  χαρακτηριστικό, κυρίως στο εμπρός μέρος με τη μεγάλη μάσκα, και εύκολα το αναγνωρίζεις στο δρόμο. 

Χωρίς αλλαγές έρχεται και το εσωτερικό, στο οποίο κυριαρχούν η ευρυχωρία και η πρακτικότητα. Μπορεί να δείχνει κάπως ξεπερασμένο σχεδιαστικά αλλά είναι αρκετά ποιοτικό, με πλαστικά που δεν είναι ούτε πολύ μαλακά αλλά ούτε σκληρά και άριστη συναρμογή. Όλοι οι επιβαίνοντες έχουν άπλετο χώρο σε όλες τις διαστάσεις και τις εντυπώσεις κερδίζει η εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. 

Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα συμβατικό πίνακα οργάνων με μια μικρή οθόνη ανάμεσα στα δύο στρογγυλά όργανα. Στο κέντρο της κονσόλας έχει τοποθετηθεί η οθόνη 7” του συστήματος πολυμέσων και ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Η εργονομία είναι γενικά καλή, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι πολύ πρακτικός με χωρητικότητα 430 λίτρα. 

Ο κινητήρας του Suzuki SX4 S-Cross Hybrid παραμένει ο γνωστός Boossterjet, που από 4 κυλίνδρους και 1,4 λίτρα αποδίδει πλέον 129 ίππους, Μπορεί το νούμερο αυτό να είναι κατά 11 ίππους μικρότερο από τον προκάτοχό του, για να μπορέσει να καλύψει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d, ωστόσο στην πράξη με την προσθήκη του υβριδικού συστήματος 48V έγινε καλύτερος παντού. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας/μίζα/γεννήτρια παίρνει κίνηση από μια μικρή επίσης μπαταρία λιθίου και υποβοηθάει το μοτέρ όταν το σύστημα κρίνει ότι χρειάζεται. 

Στην πράξη αυτό που επιτυγχάνεται είναι γραμμική λειτουργία, χωρίς κενά και ξεσπάσματα, και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα). Ο κινητήρας του S-Cross έχει αρκετό νεύρο για να μην προβληματίζει σε περίπτωση προσπεράσματος και σε αυτό βοηθάει το καλά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Όλα τα παραπάνω έχουν προφανές όφελος στην κατανάλωση, που στη διάρκεια της δοκιμής κρατήθηκε με ευκολία κάτω από τα 6,5 λίτρα /100 χλμ.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφικτή, χωρίς ωστόσο να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές, και η συμπεριφορά του S-Cross Hybrid είναι ουδέτερη και προβλέψιμη. Η άνεση είναι ικανοποιητική, με δεδομένη τη σφικτή ρύθμιση, και μόνο οι πολύ έντονες ανωμαλίες θα γίνουν αντιληπτές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα σχετικά ψηλό οικογενειακό όχημα, που προορίζεται για άλλες χρήσεις και ο οδηγός θα αντιληφθεί γρήγορα, κυρίως από την αίσθηση του πολύ ελαφριού τιμονιού, ποιος είναι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Το S-Cross πάντως έχει τη σωστή συνταγή. Είναι ευρύχωρο και ευχάριστο στο εσωτερικό του, αρκετά άνετο, με πολύ καλή ορατότητα και επιπλέον εύκολο στην οδήγησή του. Συνολικά, πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο που χωρίς «πυροτεχνήματα» είναι εντυπωσιακά ομοιογενές. Οι τιμές του ξεκινούν από 18.810 ευρώ. 

Continue Reading

Trending