Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

«Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας»

Το Φεστιβάλ Επταπυργίου κάνει πρεμιέρα στις 2 Ιουλίου με ένα έργο, στο οποίο η θεατρική με τη μουσική τέχνη συναντώνται. 

 

Felix Mendelssohn «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας», βασισμένο πάνω στην ομώνυμη κωμωδία του Shakespeare. Το μαγικό δάσος μιας ονειρικής Αθήνας, είναι το σκηνικό της μεγάλης περιπέτειας του έρωτα που θα ζήσουν νεαροί Αθηναίοι. Και όταν στην ιστορία μπλέκονται και πολλά άτακτα ξωτικά του δάσους τότε όλα γίνονται ένα μεγάλο παιχνίδι παρεξηγήσεων, μαγικών παρεμβάσεων και ευφάνταστων ανατροπών. Και όλα αυτά στο μαγικό σκηνικό του Επταπυργίου.

 

Τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης θα διευθύνει ο καταξιωμένος μαέστρος Άλκης Μπαλτάς. Ξεχωριστό χρώμα στην βραδιά θα δώσει στην βραδιά η συμμετοχή της Παιδικής Χορωδίας Κυρίλλου.

 

Το φεστιβάλ Επταπυργίου διοργανώνεται, με πρωτοβουλία του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκη και τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO. Θα διαρκέσει έως τις 22 Ιουλίου.

 

Συντελεστές

Ορχήστρα: Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης
Διεύθυνση Ορχήστρας: Άλκης Μπαλτάς
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας

Κοστούμια- σκηνικά: Ελένη Κανακίδου

Χορωδία: Χορωδία Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης

Διεύθυνση: Εμμα Μελιγκοπούλου

Σοπράνο: Σοφία Μητροπούλου 

Μέτζο σοπράνο: Σταματία Μολλούδη 

Ηθοποιοί: Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Στεφανία Ζώρα, Γιάννης Σαμψαλάκης, Ευτυχία Σπυριδάκη

Παραγωγή -διοργάνωση: Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Συνδιοργάνωση: Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και Δήμος Θεσσαλονίκης- Διεύθυνση Πολιτισμού

Με την υποστήριξη: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Υπό την αιγίδα της UNESCO

 

Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

www.kepo.gr

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τέχνη πολιτισμός

«Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Διημερίδα αφιερωμένη στον εμβληματικό καλλιτέχνη Takis με τίτλο «Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» διοργανώθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών.
Η διημερίδα που διεξήχθει στις 21 Σεπτεμβρίου αποτέλεσε φόρο τιμής στον γλύπτη που πέθανε σε ηλικία 94 ετών στις 9 Αυγούστου 2019.

Takis – Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Τον συντονισμό και την εποπτεία του αφιερώματος είχε ο θεωρητικός τέχνης, Τάκης Μαυρωτάς, Διευθυντής του εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Στη διημερίδα συμμετείχαν διευθυντές μουσείων, ιστορικοί, κριτικοί της τέχνης και επιμελητές εικαστικών εκθέσεων που γνωρίζαν σε βάθος το έργο του Takis.
Παράλληλα από τις 21/9 έως 8/10 διοργανώνετε μικρό εικαστικό αφιέρωμα στην Αίθουσα Εκθέσεων του Συνεδριακού Κέντρου, με φωτογραφίες, κείμενα και αντιπροσωπευτικά γλυπτά του Takis.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/ο-γλύπτης-takis-και-ο-21ος-αιώνας-θέσεις-και

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Πάμπλο Πικάσο: Οι Βασίλισσες και τα χαλάκια της πόρτας

Με αφορμή την έκθεση των Alexander Calder και Pablo Picasso στο Παρίσι, στο Musée Νational Picasso-Paris σε μια έκθεση 120 έργων, σας παρουσιάζουμε τα γυμνά κορίτσια του καρδιοκατακτητή καλλιτέχνη

THERE ARE ONLY TWO TYPES OF WOMEN – GODDESSES AND DOORMATS.

PABLO PICASSO

Αυτή είναι η άποψη του Pablo Picasso (1881 – 1972) για τις γυναίκες της ζωής του, αλλά και για τις γυναίκες γενικότερα, που αν και καυστική δεν θα μπορούσε να έχει εκφραστεί διαφορετικά, γιατί ο ίδιος δεν μας είχε συνηθήσει σε συμβατικές εκφράσεις. Σωστή ή λάθος δεν είμαστε εδω για να την κρίνουμε, γιατί το μόνο σίγουρο είναι πως δικαιούται να την έχει μιας και το γυναικείο φύλο είχε πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο στη δουλειά του όσο και στη ζωή του.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Ιδαίτερες συστάσεις δεν θα κάνουμε για τον Pablo Picasso, γιατί δεν τις χρειάζεται. Μεγάλη έκθεση με τίτλο » The EY Exhibition Picasso 1932 – Love, Fame, Tragedy» παρουσιάστηκε στην Tate Modern στις 8 Μαρτίου 2018, με κύριο θέμα τα γυμνά κορίτσια των έργων του.

Ανάμεσα στα σημαντικά εκθέματα, έργα και προσωπικά αρχεία ξεχώρισαν τα τρία καταπληκτικά έργα του που απεικονίζουν τη νεαρή ερωμένη του Marie-Thérèse Walter, και παρουσιάστηκαν μαζί για πρώτη φορά από τότε που δημιουργήθηκαν σε διάστημα μόλις πέντε ημερών το Μάρτιο του 1932.

Ένα από αυτά, το NudeWomaninaRedArmchair, 1932, ολοκληρώθηκε από τον Picasso μέσα σε μιά ημέρα. Η Marie-Thérèse παρουσιάζεται σε αυτό – όπως και στα περισσότερα πορτρέτα της – σαν ένα σύνολο από αισθησιακές καμπύλες. Ακόμη και τα “μπράτσα” της κόκκινης πολυθρόνας έχουν παρουσιαστεί στην υπερβολή τους για να αντιστοιχούν στις πληθωρικές καμπύλες του σώματος της. Το πρόσωπο αποτελεί μια διπλή εικόνα: η δεξιά πλευρά του μπορεί να θεωρηθεί σαν το πρόσωπο ενός εραστή στο προφίλ του,  που της δίνει ένα φιλί στα χείλη.

                                                                      Nude Woman in a Red Armchair 1932

Τo 1932, ήταν η πιο δημιουργική καλλιτεχνικά χρονιά για τον Pablo Picasso, ένα “έτος θαυμάτων”, όπως χαρακτηρίσθηκε. Επιλέγουμε ένα ακόμη από τα έργα του στα οποία απεικονίζεται η ερωμένη του  Marie-Thérèse η πρωταγωνίστρια της χρονιάς των θαυμάτων.

Το έργο είναι το Girl before a Mirror και το όμορφο κορίτσι αλλάζει σε γυναίκα και περνά από την κοριτσίστικη αθωότητα στην ανακάλυψη της γυναικείας της υπόστασης και σεξουαλικότητας. Ημισέληνος και ήλιος, νύχτα και μέρα, ηρεμία και ζωντάνια ξεπηδούν μέσα από τις φόρμες και τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/πάμπλο-πικάσο-οι-βασίλισσες-και-τα-χαλ

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Η μικρογραφία ως τρόπος έκφρασης στη Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη

H Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη με μεγάλη χαρά παρουσιάζει τη διατομική έκθεση Realized Fragments των Γρηγόρη Γκρόζου και Εμμανουήλ Μπιτσάκη, δύο εικαστικών οι οποίοι επιλέγουν τη μικρογραφία ως τρόπο έκφρασης. Η έκθεση θέτει ερωτήματα σχετικά με την ιδεολογία και τα αίτια αυτής της επιλογής και επιχειρεί να αποκωδικοποιήσει την αναγκαιότητα της κατασκευής μικρού μεγέθους έργων, που συμπυκνώνουν σύνθετα σύμπαντα, υποκατάστατα της πραγματικότητας.

                                                                          Γρηγόρης Γκρόζος, Secret Garden

Ο Γρηγόρης Γκρόζος κατασκευάζει γλυπτικές συνθέσεις με την πρόθεση να δημιουργήσει συμβολικές μικρογραφίες του κόσμου, όπου συνυφαίνει αντιφατικές έννοιες και θέματα, ενώ ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης ζωγραφικά έργα σε διακριτικού μεγέθους επιφάνειες, όπου συνθέτει ελεγχόμενους, άψογα οργανωμένους κόσμους.

Δείτε περισσότερα στο:
https://artviews.gr/η-μικρογραφία-ως-τρόπος-έκφρασης-στη-nitra-ga

 

Continue Reading

Trending