Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

Oscar Wilde: «Δεν μου αρέσει να μου δίνουν συμβουλές. Μπορώ να κάνω και μόνος μου λάθη»

“THERE ARE ONLY TWO TRAGEDIES IN LIFE: ONE IS NOT GETTING WHAT ONE WANTS, AND THE OTHER IS GETTING IT.”

 Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Η πλέον τραγική φυσιογνωμία της βικτοριανής εποχής, αλλά παράλληλα, ο συγγραφέας και ποιητής που η πολυτάραχη ζωή του θα μπορούσε να είναι ένα από τα έργα του, ο αντισυμβατικός Oscar Wilde, γεννήθηκε στις 16 Οκτωβρίου του 1854, στο Δουβλίνο.

Η μητέρα του Jane ήταν σπουδαία ποιήτρια και έγραφε κάτω από το ψευδώνυμο Speranza, ενώ λέγεται πως μιλούσε άπταιστα πάνω από δώδεκα ξένες γλώσσες τις οποίες χρησιμοποιούσε για να μεταφράζει λογοτεχνικά έργα. Ο πατέρας του Sir William, ήταν διάσημος χειρουρουργός ωτορινολαρυγγολόγος και λαογράφος.

Ο Oscar, ήταν το δεύτερο από τα τρία παιδιά του ζευγαριού, γιατί υπήρχαν και άλλα τρία ετεροθαλή αδέλφια, που γεννήθηκαν εκτός γάμου, από διαφορετικές μητέρες και πριν το γάμο του με τη Jane. Τα παιδιά αυτά αναγνωρίστηκαν από τον Sir William, που ανέλαβε την ανατροφή και την εκπαίδευσή τους, όχι όμως μέσα στην οικογένεια, παρέα με τα “νόμιμα” παιδιά του.

Oscar Wilde reclining with Poems, by Napoleon Sarony in New York in 1882

Το πλούσιο αστικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε, αλλά και οι διανοούμενοι γονείς του, έπαιξαν σίγουρα ρόλο στην μετέπειτα εξέλιξη του Oscar Wilde, που στα εννέα του χρόνια μιλούσε άπταιστα Γαλλικά και Γερμανικά και στα δώδεκα του μπορούσε να απαγγείλει απ’ έξω μεγάλα αποσπάσματα από τα έπη του Ομήρου.

Τελειώνοντας το σχολείο, γίνεται δεκτός με υποτροφία στο Trinity College, όπου συγκατοικεί με τον αδελφό του Willie και συνεχίζει στο Magdalen College στην Οξφόρδη, όπου έρχεται σε επαφή με το κίνημα του Αισθητισμού μέσα από του καθηγητές του Walter Pater και John Ruskin, που ήταν και οι ιδρυτές του.

Εκεί, αρχίζει να διαφαίνεται, εκτός από την ευφυΐα του και η εκκεντρικότητα του χαρακτήρα του, τόσο μέσα από την εξεζητημένη εμφάνισή του, μακρυά μαλλιά, μεταξωτά πουκάμισα, βελούδινα σακάκια, όσο και μέσα από τη διακόσμησή του δωματίου του με φτερά παγονιού, λουλούδια και γαλάζιες πορσελάνες, για τις οποίες, σε μια κρίση ναρκισσισμού είχε πει: “ Κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ανταγωνιστώ τις γαλάζιες πορσελάνες μου.”

Τελειώνοντας τις σπουδές του, μετακομίζει στο Λονδίνο, εκδίδει την πρώτη του ποιητική συλλογή Poems, δίνει διαλέξεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά με θέμα τον Αγγλικό Διαφωτισμό στην Τέχνη και επιστρέφει στο Λονδίνο, όπου ασχολείται με τη δημοσιογραφία και παίρνει τη θέση του ανάμεσα στους ήδη καταξιωμένους διανοούμενους της εποχής του.

Το 1884 παντρεύεται τον έρωτα της ζωής του, την όμορφη Constance Lloyd, με την οποία αποκτά δύο γιους, για τους οποίους γράφει το παραμύθι Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

 

 

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Βιβλία

«Ιστορίες για ατρόμητα κορίτσια – 40 μοναδικές Ελληνίδες»

Η επιτυχής ολοκλήρωση της παρουσίασης του βιβλίου της Κ. Σχινα

«Ιστορίες για ατρόμητα κορίτσια – 40 μοναδικές Ελληνίδες»

στη Βιβλιοθήκη Θεμάτων Ισότητας και Φύλου της ΓΓΙΦ

 

Στο πλαίσιο των δράσεων εξωστρέφειας και ευαισθητοποίησης για θέματα ισότητας των φύλων και ειδικότερα στον νέο κύκλο παρουσιάσεων βιβλίων της Βιβλιοθήκης Θεμάτων Ισότητας και Φύλου της ΓΓΙΦ, πραγματοποιήθηκε στις 14/5/2019 με ιδιαίτερη επιτυχία η παρουσίαση του βιβλίου της Κατερίνας Σχινά με τίτλο: «Ιστορίες για ατρόμητα κορίτσια – 40 Μοναδικές ελληνίδες».

Η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Φωτεινή Κούβελα, απηύθυνε χαιρετισμό κατά την έναρξη της παρουσίασης, μέσα από τον οποίο τόνισε για το βιβλίο ότι οι ιστορίες των 40 μοναδικών Ελληνίδων:

  • αποτελούν ακράδαντο παράδειγμα γυναικείου σθένους
  • συνιστούν πεδίο παραδειγματισμού επί της υπέρβασης των εμποδίων
  • χαράσσουν ένα δρόμο διεκδίκησης, δύναμης και δημιουργίας κινήτρων, προκειμένου τα νέα κορίτσια να ακολουθήσουν τις κλίσεις τους, χτίζοντας τα όνειρά τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Γενική Γραμματέας δήλωσε ότι: Η πορεία γυναικών, όπως των προσωπικοτήτων του βιβλίου, αποδεικνύουν έμπρακτα ότι τα δικαιώματα των γυναικών και η πορεία προς την κατάκτηση και την εφαρμογή της ουσιαστικής ισότητας των φύλων στην πράξη, δεν αποτελούν υπόθεση ευχολογίου και θεωρητικών προσεγγίσεων και συμπλήρωσε ότι: Τον αγώνα για τη δόμηση αυτών των γυναικών συνεχίζουμε με το έργο μας καθημερινά στην ΓΓΙΦ προς την κατεύθυνση της μέγιστης δυνατής ενίσχυσης «ατρόμητων κοριτσιών». Των κοριτσιών και των γυναικών που δε φοβούνται, που αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους και που διεκδικούν την ισότητα ευκαιριών και πρόσβασης σε όλους τους τομείς του βίου μας.

Μετά την ολοκλήρωση των εισηγήσεων, ακολούθησαν ερωτήσεις- παρεμβάσεις εκ μέρους του κοινού, το οποίο είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την συγγραφέα και τις εισηγήτριες επί των επιμέρους θεματικών του βιβλίου και δημιουργήθηκε γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος.

Πληροφορίες: http://www.isotita.gr/

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Πέγκι Γκούγκενχαϊμ: Η απελευθερωμένη συλλέκτρια

Όταν, ανάμεσα σε άλλα, η Peggy Guggenheimρωτήθηκε σχετικά με το πόσους συζύγους είχε, η αυθόρμητη απάντηση της ήταν: “δικούς μου ή των άλλων?” και σίγουρα, δεν ήταν η πρώτη φορά που οι δημόσιες προκλητικές απαντήσεις και τα καυστικά σχόλια της μεγάλης κυρίας της τέχνης, ταρακουνούσαν τα λιμνάζοντα νερά της κοινωνικής ηθικής.

Γκαλερίστα και συλλέκτρια εκπληκτικών έργων τέχνης, αλλά και αξιοσημείωτων καλλιτεχνών, κέρδισε επάξια τη ζηλευτή από πολλούς θέση της, στην τέχνη. Η σκανδαλώδης ζωή της, αποτελεί ακόμη και σήμερα αντικείμενο συζήτησης, ειδικά μετά τη μεταφορά της στην οθόνη, μέσα από το ντοκυμαντέρ Peggy Guggenheim: Art Addict.

Η ίδια έλεγε, πως ήταν μια απελευθερωμένη γυναίκα πολύ πριν βρεθεί ο όρος για να το περιγράψει. Η “απελευθέρωση” αυτή, την έκανε να εγκαταλείψει τον άνδρα και τα παιδιά της για έναν θυελλώδη έρωτα με τον John Holmes, να έχει μια έντονη ερωτική ζωή, λέγεται πως έχει κοιμηθεί σχεδόν με όλους τους συνεργάτες της καλλιτέχνες και πολλούς ακόμη και να περάσει τέσσερις ολόκληρες μέρες σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με τον Samuel Beckett, χωρίς να σηκωθεί από το κρεββάτι, παρά μόνο για το room service.

Peggy Guggenheim in Venice

Marguerite «Peggy» Guggenheimγεννήθηκε στις 26 Αυγούστου του 1898, στη Νέα Υόρκη, σε μια πλούσια εβραϊκή οικογένεια, μέλη της νεοϋορκέζικης εβραϊκής ελίτ και με καθορισμένο προορισμό από παράδοση, που ήταν να παντρευτεί κάποιον της ίδιας κοινωνικής τάξης και καταγωγής, να μεγαλώσει παιδιά και να ασχοληθεί με αγαθοεργίες.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Θέατρο

«19 βήματα για το χτίσιμο ενός ρόλου»

Ο Σωτήρης Δούβρης, βασιζόμενος στην πολυετή εμπειρία του τόσο στο θέατρο όσο και στην τηλεόραση, στήνει ένα άκρως πρακτικό σεμινάριο. Μετά την παρακολούθηση του, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να χτίσουν έναν θεατρικό χαρακτήρα από το μηδέν, χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα εκφραστικά τους μέσα και τα «κλειδιά» που τους δίνει ο συγγραφέας μέσα από το θεατρικό κείμενο.

 

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα ασχοληθούμε:

1)      Ποιος είναι ο στόχος του ρόλου στο έργο και τι τον εμποδίζει να το επιτύχει;

2)      Ποια εργαλεία χρησιμοποιεί για να τον επιτύχει;

3)      Πως τον επηρεάζουν οι δοσμένες συνθήκες του έργου (εποχή, κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, ώρα της ημέρας κλπ);

4)      Πως αποτυπώνονται όλα αυτά στο σώμα του ρόλου;

5)      Ποια η σχέση του ρόλου με τα σκηνικά αντικείμενα. Πως τα χρησιμοποιεί;

Στο τέλος του σεμιναρίου θα γίνει ανοιχτή παρουσίαση στο κοινό στον χώρο της Καταπactής

  • Οι συμμετέχοντες θα δουλέψουν πάνω σε κείμενα των Ουίλλιαμς, Τσέχοφ, Πίντερ, Μακντόνα.

Εισαγωγή στις βασικές αρχές της Υποκριτικής Τέχνης και της Σκηνικής Αντίληψης.

Διάρκεια σεμιναρίου: 57 ώρες

Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε  Δευτέρα & Πέμπτη από τις 19:00 – 22:00 , ξεκινώντας από  17 Ιουνίου – 29 Ιουλίου με ένα διάλειμμα τον Αύγουστο και συνεχίζοντας από 2 έως 21 Σεπτεμβρίου

 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε:

Α) Ερασιτέχνες ηθοποιούς με σχετική σκηνική εμπειρία

Β) Σπουδαστές δραματικών σχολών ή θεατρικών εργαστηρίων

 

Meet the trainer: Το Σάββατο 8 Ιουνίου ο Σωτήρης Δούβρης θα κάνει μια ανοιχτή συζήτηση δωρεάν με όλους τους ενδιαφερόμενους του σεμιναρίου, για να τους εξηγήσει τον τρόπο διεξαγωγής του και να λυθούν τυχόν απορίες. Δήλωσε συμμετοχή στο meet the trainer στο [email protected] ή στο 2168096448 ή στο facebook της Καταπactής.

 

Βιογραφικό Σωτήρη Δούβρη :

Ο Σωτήρης Δούβρης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα το 1982. Από το 2005 μέχρι και σήμερα βρίσκεται στην Αθήνα κάνοντας το επάγγελμα που ήθελε από τα εφηβικά του χρόνια, αυτό του ηθοποιού. Ασχολείται ακόμα με την μεταγλώττιση και φλερτάρει με την σκηνοθεσία και τη συγγραφή. Αυτόν τον καιρό εμφανίζεται στην τηλεοπτική σειρά του ΑΝΤ1 «Η Επιστροφή» και στην παράσταση «12 ένορκοι» στο θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. Τελευταίες του θεατρικές δουλειές είναι: «Ο Αντρειωμένος» σε σκηνοθεσία Παντελή Παπαδόπουλου, «Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα)» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, «Interview» σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου και άλλες, ενώ έχει πάρει μέρος και σε πολλές τηλεοπτικές σειρές όπως «Το Νησί»«Μαύρα Μεσάνυχτα»«Οι Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα» και άλλες.

Από το 2013 έχει ιδρύσει το “Εργαστήρι Ερασιτεχνικού θεάτρου με τον Σωτήρη Δούβρη”, μετεξέλιξη του οποίου είναι η Καταπactή. Για το εργαστήρι έχει διδάξει και σκηνοθετήσει τα έργα «Κοίτα τους» του Μάριου Ποντίκα, «Δεσποινίς Τζούλια» του Αουγκούστ Στριντμπεργκ, «Σεμινάριο Βλακείας» του Σάκη Σερέφα, «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη, «Οι Ηλίθιοι» του Νηλ Σάιμον, «Η Διαθήκη» του Μάριου Ποντίκα, «Ματωμένος Γάμος» του Λόρκα, «Ντέστινυ» του Άκη Δήμου. Έχει διδάξει σεμινάριο στα μέλη της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας Πάτρας ‘Υποκριτές’ με τίτλο ‘Προσέγγιση θεατρικού χαρακτήρα σε στάδια’. Έχει σκηνοθετήσει, συγγράψει και συνθέσει κείμενα για τη συμμετοχή της θεατρικής ομάδας Πάτρας «Υποκριτές» στο πανελλήνιο φεστιβάλ ερασιτεχνικών θιάσων ‘Μώμος ο Πατρεύς (2012)’, το σατυρικό δεκάλεπτο ‘Καμία Σχέση’, που τιμήθηκε με έπαινο πρωτότυπου θεατρικού κειμένου και με τα βραβεία 1ου ανδρικού και 1ου γυναικείου ρόλου. Έχει σκηνοθετήσει το ‘Μίλα μου σαν τη βροχή κι άσε με ν’ ακούω’ στον πολυχώρο ‘Obi Uptown’ και το ‘Δωμάτιο 101’ στο θέατρο ‘Ειλισσός’ και στο θέατρο ‘Λιθογραφείον’.

Πηγή

Continue Reading

Trending