Connect with us

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Lifestyle

Β΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΌΣ για το έτος 2022

Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι ο φορέας πολιτισμού της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, που έχει σκοπό την ενίσχυση και προαγωγή της πολιτιστικής ζωής και καλλιτεχνικής παιδείας και δημιουργίας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

H κυριότερη δραστηριότητά του είναι η διοργάνωση και προώθηση πολιτιστικών δραστηριοτήτων και έχει να επιδείξει σημαντική παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα, προβάλλοντας την πλούσια πολιτιστική και πολιτισμική μας κληρονομιά, δημιουργώντας, στηρίζοντας και αναδεικνύοντας σημαντικούς θεσμούς, στηρίζοντας νέους αλλά και καταξιωμένους δημιουργούς και ενισχύοντας τη συμμετοχή των πολιτών στα πολιτιστικά δρώμενα.

Σύνθημά του είναι «Ο Πολιτισμός μας αγκαλιάζει ΟΛΟΥΣ» και πάνω σε αυτό το σύνθημα χτίζεται η στρατηγική και οι στόχοι του.

Ως εφαλτήριο λόγου, τέχνης και πολιτισμού λοιπόν, μέσα στο πλαίσιο των πολιτιστικών του δραστηριοτήτων, προκηρύσσει τον Β΄ Πανελλήνιο ποιητικό διαγωνισμό για το έτος 2022, αφιερωμένο στη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή, που αποτέλεσε τον «Φρικτό Γολγοθά» της Νεώτερης Ιστορίας μας, με τον Ξεριζωμό και την Προσφυγιά.

Tα ποιήματα δεν θα πρέπει να έχουν εθνικιστικό, ρατσιστικό, διχαστικό ή άλλο παρόμοιο περιεχόμενο ή χαρακτήρα, καθώς σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη του ιστορικού γεγονότος μέσα από τη λογοτεχνική και (εν προκειμένω) ποιητική γραφή, με την έκφραση συναισθημάτων αλλά από την απόσταση του αναγνώστη.

Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε όσους γράφουν ποίηση στην ελληνική γλώσσα και από φέτος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες : 

Α) Κατηγορία: «ΕΦΗΒΟΙ» (13 – 17 ετών)

Ποίηση στην κοινή νεοελληνική γλώσσα, σε ελεύθερο και έμμετρο στίχο.

Β) Κατηγορία: «EΝΗΛΙΚΕΣ» (18 ετών και άνω)

Ποίηση στην κοινή νεοελληνική γλώσσα, σε ελεύθερο και έμμετρο στίχο.

Γενικοί όροι του Διαγωνισμού

  1. Το θέμα του διαγωνισμού για αμφότερες τις κατηγορίες, είναι:

  «Μικρασιατική Καταστροφή 1922»

100 χρόνια από την ημερομηνία  που άλλαξε την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας»

  1. Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετέχει με ένα και μόνον ποίημα, το οποίο να μην υπερβαίνει τους 32 στίχους, ή τις 300 λέξεις, να μην έχει εκδοθεί, να μην έχει δημοσιευθεί σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή και να μην έχει βραβευθεί σε οποιονδήποτε διαγωνισμό.
  2. Η υποβολή θα γίνεται με  (3) δακτυλογραφημένα αντίγραφα από υπολογιστή (σε γραμματοσειρά 12 Times New Roman ελληνικά, διάστιχο 1.5) στα οποία θα αναγράφεται ΜΟΝΟ ένα μονολεκτικό ψευδώνυμο του διαγωνιζόμενου επάνω δεξιά. Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να εσωκλείσουν σε έναν μεγάλο φάκελο μεγέθους Α4, τα τρία (3) δακτυλογραφημένα αντίγραφα και έναν μικρότερο σφραγισμένο φάκελο, όπου θα δίνονται τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου [όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο, (σταθερό και κινητό) ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τίτλος έργου και ψευδώνυμο]. Στο εξωτερικό μέρος του εσώκλειστου φακέλου θα αναγράφεται απαραίτητα το ψευδώνυμο και η ένδειξη «ΠΟΙΗΜΑ».
  3. Τελευταία ημερομηνία αποστολής των έργων ορίζεται η 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022
  4. Τα ποιήματα πρέπει να σταλούν ταχυδρομικά, σύμφωνα με το άρθρο  

-3- της παρούσας, με συστημένη επιστολή, με εμφανή τη σφραγίδα του ταχυδρομείου για την ημερομηνία. Ο φάκελος θα περιλαμβάνει τα τρία (3) αντίγραφα του ποιήματος, στο καθένα από τα οποία δεν θα υπάρχει κανένα στοιχείο του υποψηφίου, ΠΛΗΝ του ψευδωνύμου. Ο φάκελος μεγέθους Α4, μαζί με τα τρία (3) αντίγραφα του ποιήματος, θα περιλαμβάνει και τον μικρότερο σφραγισμένο φάκελο με τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου, ο οποίος θα ανοίξει ΜΟΝΟΝ σε περίπτωση πρόκρισης του ποιήματος, δεν θα αναγράφει το όνομα του αποστολέα και θα απευθύνεται στη διεύθυνση: 

Προς το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας    Βασ. Όλγας 198, 546 55 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, υπόψη κυρίας Μαριάνας Σταυρίδου(με ένδειξη αντίστοιχη προς το είδος στο οποίο συμμετέχουν, π.χ. «Για το Διαγωνισμό Ποίησης – στην κοινή Νεοελληνική Γλώσσα», Κατηγορία «ΕΦΗΒΟΙ» ή «ΕΝΗΛΙΚΕΣ». Τα έργα θα αξιολογηθούν από ειδική κριτική επιτροπή, η οποία θα τηρήσει με αυστηρότητα το ανώτατο όριο των λέξεων (μέχρι 300 σε κάθε ποίημα), την καταληκτική ημερομηνία της αποστολής (βάσει της σφραγίδας του συστημένου)  και θα επιλέξει εικοσιπέντε (25) ποιήματα από κάθε κατηγορία (σύνολο 50), από τα οποία θα προκύψουν τα βραβεία και οι έπαινοι. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στον τύπο και στο διαδίκτυο. Οι διακριθέντες θα ειδοποιηθούν έγκαιρα για την τελετή βράβευσης, η ημερομηνία της οποίας θα κοινοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση.                                              

Θα βραβευθούν τρία (3) ποιήματα από κάθε κατηγορία, με συμβολικά βραβεία (αναμνηστικά στυλό ή πένες). Επιπροσθέτως θα απονεμηθούν αντιστοίχως και τρεις (3) έπαινοι. Σε όλους τους διακριθέντες με βραβεία και επαίνους θα απονεμηθεί τιμητικό δίπλωμα.

Το σύνολο των πενήντα (50) προκριθέντων ποιημάτων, θα τυπωθεί  σε καλαίσθητη έκδοση, όπως και στον Α΄ Διαγωνισμό, έκαστος δε εκ των πενήντα (50) προκριθέντων διαγωνιζομένων, θα λάβει από πέντε (5) αντίτυπα.  

  1. Επειδή στα ΜΗ προκριθέντα έργα δεν αποκαλύπτονται τα στοιχεία των διαγωνιζομένων, δεν υπάρχει δυνατότητα πληροφοριών για την επίδοσή τους, και δεν δίνονται πληροφορίες σχετικά με τη βαθμολογία τους.
  2. Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού όλα τα μη διακριθέντα έργα καταστρέφονται, μαζί με τα προσωπικά στοιχεία των διαγωνισθέντων.
  3.  Έργα τα οποία δεν πληρούν τους όρους θα απορρίπτονται.
  4. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό δηλώνει αυτόματα και την αποδοχή των όρων του. Για περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό μπορείτε να αποταθείτε στα τηλέφωνα : 2310-602599 & 2310-421059                    EMAIL: [email protected] & [email protected]

Continue Reading

Lifestyle

Ford Puma 1.0 mHEV 155 ps PowerShift

To Puma είναι ένα όμορφο και τεχνολογικά προηγμένο B-SUV, το οποίο με την κορυφαία έκδοση του κινητήρα turbo των 999 κ.εκ. και το αυτόματο κιβώτιο καθίσταται ακόμα πιο ενδιαφέρον. 

Το Puma της νέας εποχής είναι επιθετικό, γεμάτο καμπύλες και υπόσχεται συγκινήσεις στο δρόμο. Ταυτόχρονα όμως, ως γνήσιο SUV, απογειώνει την πρακτικότητα. Και μαζί με κάποιες πρωτοποριακές λύσεις αποθήκευσης και ευκολίας, κλείνει το μάτι σε αυτές και αυτούς που έχουν τη χρηστικότητα ως προτεραιότητα.

 Παρότι το μικρό SUV της Ford  είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας γενιάς των μοντέλων της, στην οποία η Ford επέλεξε να βάλει στο πρώτο πλάνο την αλληλεπίδραση με τον οδηγό, στη συγκεκριμένη εκδοχή του αναπτύσσει και πολλά συμπληρωματικά πλεονεκτήματα. Ο μικρός κινητήρας δεν αποτελεί παραφωνία, αντιθέτως. Καθώς, παρά τα μόλις 999 κ.εκ. της χωρητικότητας των κυλίνδρων του, έχει μεγάλη ισχύ 155 ίππων και ροπή που φτάνει στα 190 Nm.

Ο 3κύλινδρος 1000άρης με την απόδοση των 155 ίππων είναι δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο όσο κάποιος γνωρίζει πως να εκμεταλλευτεί την ήπια υβριδική τεχνολογία με την οποία αυτός συνδυάζεται. Το κορυφαίο μικρό μοτέρ συνδυάζεται με το νέο PowerShift κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Ford και το ταίριασμα γίνεται απόλυτο. Με την αυτόματη εναλλαγή των 7 σχέσεων,  το κέρδος είναι ορατό τόσο στις επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,0”) όσο και στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων.

Σε αστική μετακίνηση οι τιμές μέσης κατανάλωσης κυμαίνονται μεταξύ 4,8 και 5,1 λίτρων. Σε ανοιχτό δρόμο με σχετικά υψηλή ταχύτητα, που ξεπερνούσε κατά διαστήματα τα 140 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Ταυτόχρονα υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων με τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι.

Το κιβώτιο πραγματοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων, συνυπολογίζοντας το πάτημα του γκαζιού, το φορτίο του αυτοκινήτου και τις συνθήκες της διαδρομής. Υπάρχουν 5 διαφορετικά προγράμματα απόδοσης του κινητήρα, τα οποία παραμετροποιούν επίσης τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης, τα (Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail). Οι εναλλαγές γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού. 

Η λειτουργία του κιβωτίου είναι εξαιρετική στην ήρεμη καθημερινή οδήγηση, καθώς έχει πάντα επιλεγμένη την κατάλληλη σχέση για να κινεί το αυτοκίνητο όσο χρειάζεται σβέλτα και οικονομικά, κυρίως στο πρόγραμμα Normal.  Το τιμόνι είναι γρήγορο και σαφές και οι αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Ο οδηγός θα νιώσει μεγάλη σιγουριά για να ανεβάσει ρυθμό στους άδειους επαρχιακούς δρόμους, όπου η συγκεκριμένη έκδοση του Puma μπορεί να είναι εντυπωσιακά γρήγορη.

Στις μεγάλες ταχύτητες όμως η άνεση είναι εξαίρετη,  η ποιότητα κύλισης κορυφαία, ενώ απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές είναι πολύ ομαλός και ήσυχος.

Όπως και σε όλες τις εκδόσεις του Puma, έτσι και σε αυτή της δοκιμής το εσωτερικό σε κερδίζει εύκολα. Το ταμπλό είναι όμορφο και σύγχρονο, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να δείχνουν πολύ ποιοτικά. Στο κέντρο δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος mutlimedia SYNC 3, από όπου γίνεται εύκολα ο έλεγχος όλων των συστημάτων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με Apple Car Play και Andoid Auto.  Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός με διαγώνιο 12,3 ιντσών και προσφέρει πλήθος πληροφοριών, ενώ αλλάζει εμφάνιση ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς, άνετοι για τέσσερις και οριακοί αν προστεθεί και πέμπτος επιβάτης. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι το Puma είναι ένα SUV της Β κατηγορίας, με μήκος μόλις 4,186 μέτρα.  

Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (402 λίτρα) και με πολύ πρακτικό σχήμα ενώ το Megabox των 80 λίτρων κάτω από το πάτωμα αυξάνει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα. Στην άριστη εκμετάλλευση και την εύκολη μεταφορά φορτίων βοηθά επίσης το δύο επιπέδων πάτωμα του πορτ μπαγκάζ και η ενσωματωμένη στην 5η πόρτα εταζέρα. 

Η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου στο κορυφαίο μηχανικό σύνολο του λίτρου σε συνδυασμό με την ήπια υβριδική υποβοήθηση, κατέστησε το Ford Puma  πληθωρικό αλλά και πολύ οικονομικό εκεί που πραγματικά έχει νόημα, δηλαδή στην αστική καθημερινή κίνηση. Το κόστος του δεν είναι χαμηλό στα 29.000 περίπου ευρώ, ωστόσο έχει τόσο τον εξοπλισμό όσο και τις επιδόσεις για να υποστηρίξει την premium τιμολόγηση. 

Continue Reading

Lifestyle

Αρχιτεκτονικά υλικά: Η νέα τάση στη διακόσμηση σπιτιού

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ανανεώσετε τη διακόσμηση του σπιτιού σας και, φυσικά, τη διάθεσή σας. Με μικρές πινελιές, μπορείτε να αναβαθμίσετε την όψη του χώρου σας χωρίς να χρειαστεί να κάνετε μεγάλες αλλαγές. Τα αρχιτεκτονικά υλικά, όπως η πέτρα και το ξύλο, είναι η νέα τάση στη διακόσμηση του σπιτιού και μια εξαιρετική λύση για εσάς που θέλετε να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα και να δώσετε στο χώρο σας μια μοντέρνα αύρα. Η πιο συχνή και εύκολη εφαρμογή τους είναι η επένδυση τοίχων, καθώς κάποια από αυτά, εκτός από όμορφη αισθητική, προσφέρουν θερμομόνωση ή ηχομόνωση. Εάν, λοιπόν, θέλετε να κάνετε μια δραστική αλλαγή χωρίς να κοπιάσετε πολύ, αυτό το άρθρο είναι γραμμένο για εσάς.  

Ξύλο

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε το ξύλο ως επένδυση σε πατώματα, έχετε όμως σκεφτεί ποτέ να ντύσετε έναν τοίχο με ξύλο; Αν θέλετε να προσφέρετε ζεστασιά στο χώρο, τότε το ξύλο είναι η καλύτερη επιλογή. Ταιριάζει πολύ στην τραπεζαρία, το καθιστικό, το υπνοδωμάτιο και το γραφείο, ενώ ανάλογα με το χρώμα, την υφή και το μοτίβο του συνδυάζεται εξαιρετικά με μοντέρνα και με παραδοσιακά στυλ διακόσμησης. Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερο και επιβλητικό, οπότε καλό θα είναι να επενδύσετε έναν μόνο τοίχο του δωματίου, ώστε να υπάρχει ισορροπία. Ο τοίχος πίσω από το γραφείο ή το κρεβάτι είναι ιδανικός. Από οικονομικής άποψης, το κόστος δεν είναι χαμηλό, αλλά εξαρτάται πάντα από το υλικό που θα επιλέξετε. Το βιομηχανικό ξύλο, το κόντρα πλακέ, η ινοσανίδα, κ.ά είναι επιλογές που συνδυάζουν χαμηλό κόστος με υπέροχο αποτέλεσμα.  

Πέτρα

Η πέτρα χρησιμοποιείται αρκετά στην Ελλάδα, κυρίως σε παραδοσιακά σπίτια σε ορεινά μέρη, ωστόσο ταιριάζει υπέροχα και σε μοντέρνα σπίτια. Είναι ιδανική για το καθιστικό και την τραπεζαρία, ενώ αν έχετε τζάκι η επιτυχία είναι δεδομένη. Το κόψιμο, η υφή και φυσικά η απόχρωση καθορίζουν αν το αποτέλεσμα θα είναι παραδοσιακό ή μοντέρνο. Σε κάθε περίπτωση, η πέτρα θα δώσει στο χώρο ένα country και εκλεπτυσμένο ύφος. Μπορείτε να επιλέξετε φυσική πέτρα, φύλλα πέτρας ή πλακάκια από τεχνητή πέτρα σε διάφορα μεγέθη και σχήματα. Τα πλακάκια είναι η πιο οικονομική επιλογή, ενώ στην αγορά μπορείτε να βρείτε και πλακάκια που προσομοιάζουν την όψη της πέτρας. Επιπλέον, εκτός από τη φυσική ομορφιά και το μοναδικό αισθητικό αποτέλεσμα που προσφέρει, η επένδυση με πέτρα έχει εξαιρετικές ηχομονωτικές ιδιότητες.  

Πλακάκια

Σίγουρα μόλις ακούτε πλακάκια το μυαλό σας πάει στο μπάνιο και την κουζίνα. Κι όμως, μπορείτε να εντάξετε τα πλακάκια και σε άλλους τοίχους του σπιτιού και να αποκτήσετε ένα πολύ μοντέρνο και ξεχωριστό αποτέλεσμα. Στην αγορά θα βρείτε αμέτρητα πλακάκια διαφορετικών μεγεθών, χρωμάτων, σχημάτων και υφών, ώστε να επιλέξετε αυτό που ταιριάζει περισσότερο στο δικό σας στυλ. Αν δε θέλετε μεγάλες αλλαγές και έντονα μοτίβα, μπορείτε να επιλέξετε απλά μονόχρωμα πλακάκια με ή χωρίς υφή. Αντιθέτως, αν είστε πιο τολμηροί, προτιμήστε πλακάκια σε έντονα χρώματα και σχέδια. Τέλος, για ένα βιομηχανικό στυλ επιλέξτε πλακάκια με απομίμηση τσιμέντου ή τούβλου και το αποτέλεσμα θα σας εντυπωσιάσει.  

Γυψοσανίδα

Η γυψοσανίδα είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα αρχιτεκτονικά υλικά που χρησιμοποιούμε στη διακόσμηση. Είναι μια πολύ οικονομική επιλογή και ένα υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πάρα πολλούς τρόπους. Μπορείτε να καλύψετε ολόκληρους τοίχους, μέρος αυτών ή ακόμα και να δημιουργήσετε προεξοχές που θα λειτουργούν ως ράφια. Χάρη στη λεία όψη και την ελαφρότητα της είναι πολύ εύκολη στη διαχείρισή της και αποτελεί τον τέλειο καμβά για πειραματισμούς. Επίσης, η γυψοσανίδα σας επιτρέπει να τοποθετήσετε κρυφό φωτισμό ώστε να δημιουργήσετε μια πιο ζεστή ατμόσφαιρα, ενώ παράλληλα παρέχει θερμομόνωση, ηχομόνωση και πυροπροστασία.

Όπως συμβαίνει πάντα με τη διακόσμηση, οι επιλογές είναι αναρίθμητες και προσαρμόζονται στο προσωπικό σας στυλ και τις δικές σας ανάγκες. Φυσικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλά άλλα αρχιτεκτονικά υλικά για να διακοσμήσετε το σπίτι σας. Ο φελλός, το μάρμαρο, το γυαλί, το πλεξιγκλάς, τα 3D πάνελ και μέταλλα, όπως το αλουμίνιο και ο χαλκός, είναι μερικές μόνο από τις επιλογές που έχετε στη διάθεσή σας. Σίγουρα θα σας βοηθήσει πολύ να συμβουλευτείτε τους ειδικούς, όπως την εξειδικευμένη ομάδα του Metridis Philosophy, για να σας προτείνουν λύσεις και ιδέες ειδικά σχεδιασμένες για εσάς. 

Continue Reading

Trending