Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Πως θα έχετε πιστούς πελάτες

Θέλετε να έχετε ικανοποιημένους, αλλά κυρίως πιστούς πελάτες; Σίγουρα ναι. Για να το πετύχετε, δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, αλλά απλές συμβουλές και επτά σημεία που πρέπει να προσέξετε. Οι 7 τρόποι που θα σας βοηθήσουν στο στόχο σας είναι οι εξής:

1) Να υλοποιείτε και να παρέχετε πάντα αυτό που υπόσχεστε. Βεβαιωθείτε πρώτα ότι η επιχείρηση σας είναι σε θέση να υλοποιήσει και να παράσχει τα βασικά προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Αν και φαίνεται υπερβολικό πολλές επιχειρήσεις επικεντρώνουν την προσοχή τους στο πώς να κρατήσουν τους πελάτες τους και χάνουν από την κακή ποιότητα και παροχή των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους. Βεβαιωθείτε ότι όσα προσφέρετε αξίζουν την αφοσίωση των πελατών σας και μετά καλλιεργήστε την.

2)Περιμένετε το καλύτερο. Πολλοί περιμένουν από τους πελάτες να «αποδείξουν» την αξία τους πριν αρχίσουν να χτίζουν μια σταθερή σχέση μαζί τους. Αντίθετα, προσεγγίστε όλους ως πιθανούς μακροχρόνιους πελάτες. Μην υιοθετείτε τη νοοτροπία ότι ο πελάτης πρέπει να «κερδίσει» το δρόμο για ειδική μεταχείριση από την επιχείρηση σας. Υποθέστε πάντα ότι ο νέος πελάτης είναι αφοσιωμένος και συμπεριφερθείτε του με τον ανάλογο σεβασμό από την αρχή. Τότε είναι πιθανότερο να τον κερδίσετε μακροχρόνια.

3) Ξεπεράστε το συνηθισμένο. Οταν έχετε εξασφαλίσει την παροχή των βασικών σας προϊόντων ή υπηρεσιών, ένας τρόπος για να κερδίσετε πελάτες για μια ζωή είναι να υπερβαίνετε αυτά που αναμένουν σε σταθερή βάση, να προσφέρετε πάντα κάτι περισσότερο. Καθορίστε το όριο που θεωρούν οι πελάτες σας ως «καλό» και υιοθετήστε την πολιτική να το υπερβαίνετε προς το καλύτερο και το περισσότερο.

4) Παρακολουθήστε τους πελάτες σας και όχι το αποτέλεσμα σας. Δώστε περισσότερη προσοχή στις ανάγκες και προτιμήσεις της πελατείας σας και λιγότερη στην ανάπτυξη των εσόδων σας. Φυσικά τα κέρδη είναι κρίσιμα. Η μακροχρόνια φερεγγυότητα προέρχεται από πελάτες που βρίσκονται κοντά σας σε καλούς και δύσκολους καιρούς. Μάθετε να ακούτε τους πελάτες σας για τη γνώμη τους, για νέες ιδέες προϊόντων ή υπηρεσιών, θα αισθάνονται πιο κοντά σας, ότι τους υπολογίζετε και συγχρόνως μπορούν να αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές για δημιουργικότητα και καινοτομία.

5) Καλλιεργήστε μακροχρόνια συνεργασία με τους συνεργάτες και το προσωπικό.
Καλλιεργήστε ένα σταθερό περιβάλλον, διατηρήστε τους υπαλλήλους και συνεργάτες σας για πολλά χρόνια. Συμπεριφερθείτε στο προσωπικό σας όπως στους πελάτες σας που θέλετε να παραμένουν αφοσιωμένοι σε εσάς. Άλλωστε, επενδύετε αρκετά χρήματα και χρόνο σ’ αυτούς. Οχι μόνο θα ενθαρρύνει το προσωπικό σας να έχει ως στόχο την αφοσίωση των πελατών, αλλά θα καλλιεργήσετε ένα περιβάλλον υποστήριξης και ανταπόκρισης τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στους πελάτες σας.

6) Κινήστε το ενδιαφέρον των πελατών σας. Οι πολύ καλές υπηρεσίες και προϊόντα είναι θαυμάσια, αλλά είναι καλό να κάνετε περισσότερες κινήσεις που θα προσελκύουν μακροχρόνιους πελάτες. Μπορείτε, για παράδειγμα, να κάνετε ειδικές εκπτώσεις σε τακτικούς πελάτες σας, να τους στέλνετε επιστολές με νέα προϊόντα και ειδικές υπηρεσίες μόνο για αυτούς κ.λπ.

7) Επιλέξτε τους μακροχρόνιους πελάτες σας. Είναι γεγονός ότι κάποιοι πελάτες δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτό που αξίζουν. Αν, για να παραμείνει ένας πελάτης ικανοποιημένος, απαιτεί μεγάλες δαπάνες ή πολλή εργασία, είναι μάλλον προτιμότερο να αφήσετε τον πελάτη αυτό να απευθυνθεί και αλλού. Εξετάστε τα έξοδα παροχής υπηρεσιών και πωλήσεων σας. Ορισμένοι πελάτες μπορεί να απαιτούν ιδιαίτερα δαπανηρή κάλυψη πώλησης και κάποιοι πάντα επιμένουν να δουν προσωπικά κάποιον πωλητή ή αντιπρόσωπο σας. Αν είναι προβληματικοί, δώστε το τηλέφωνο ενός ανταγωνιστή σας ή διαχειριστείτε τη σχέση με περισσότερη προσοχή. Αποτελεί μύθο να λέτε ότι όλοι οι πελάτες πρέπει να είναι σταθεροί και αφοσιωμένοι.

Άρθρο αρχείου

Τζούλη Κυριακάκη

Επιχειρηματικότητα

Επενδύστε στους ανθρώπους σας…γιατί η απόλυση δεν είναι λύση!!!

Η επιλογή της περικοπής του προσωπικού, έχοντας ως άλλοθι την οικονομική κρίση, δεν είναι η ορθότερη. Η οικονομική κρίση σίγουρα επιδεινώνει τα «κακώς κείμενα», αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε μια επιχείρηση θα δώσει τη λύση. Η αναθεώρηση όλης της στρατηγικής διοίκησης της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένου του οράματος, της αποστολής, της διαχείρισης των πόρων και κυρίαρχα των ανθρώπινων πόρων, των εφαρμοζόμενων πολιτικών και πρακτικών και του συστήματος των αξιών και της επιχειρησιακής ηθικής ανοίγει το δρόμο προς την αναζήτηση της επιτυχίας.

Σε πολλές επιχειρήσεις η τακτική της απόλυσης με στόχο τη μείωση των εξόδων βελτίωσε προσωρινά τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά δεν οδήγησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιπρόσθετα, αυτή η τακτική είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούν κάποιοι αξιόλογοι εργαζόμενοι που αναφέρονταν είτε στη χαμηλότερη είτε στην υψηλότερη βαθμίδα, η έλλειψη των οποίων δημιούργησε ένα μεγάλο κενό που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί και να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την πορεία της ομαλά, όσο αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στο εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον της επιχείρησης δεν περιμένουν.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο, η μείωση του προσωπικού να μην γίνεται με κυρίαρχο το κριτήριο της μείωσης των εξόδων. Πριν να ληφθεί η απόφαση απομάκρυνσης κάποιου εργαζόμενου από την επιχείρηση, θα πρέπει η επιχείρηση να αξιολογήσει την παρουσία της στην επιχειρησιακή σκηνή, τη δυναμική της και την προοπτική ανάπτυξής της. Η φιλοσοφία της ηγεσίας της, η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των εργαζομένων της, η δυνατότητα προσαρμογής της στις αλλαγές είναι σημαντικά πεδία προς ανάλυση.

Η συνειδητοποίηση της κάθε επιχείρησης ότι οι άνθρωποί της είναι η δύναμή της θα την οδηγήσει στο να επενδύσει με σωστό τρόπο στο προσωπικό της. Η γνωριμία των εργαζομένων της με την ανάλυση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται στην επιχείρηση με στόχο το «πως μπορεί αυτός να αξιοποιηθεί καλύτερα», θα την οδηγήσει σε αναζήτηση λύσεων για ανάπτυξη παρά σε βραχυπρόθεσμη περικοπή δαπανών.

Η συνέπεια αυτής της γνωριμίας σε βάθος θα είναι η διαχείριση των ταλέντων του κάθε ανθρώπου, αλλά  και η δέσμευσή του να παραμείνει στην επιχείρηση γιατί το μέλλον της θα εξαρτάται και από τον ίδιο. 

Επομένως, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού, η δέσμευση του εργαζόμενου, η ανάπτυξη της σωστής ηγεσίας,  η διαχείριση των ταλέντων, η διαχείριση αλλαγών και η ευελιξία φαίνεται ότι αποτελούν τους θεμέλιους λίθους για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε περιόδους κρίσης.

Continue Reading

Προγράμματα

Πρόγραμμα “Εξερευνώντας τη Χαλκιδική μέσα από τα προϊόντα της”

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το θεματικό εργαστήριο “Εξερευνώντας τη Χαλκιδική μέσα
από τα προϊόντα της” που πραγματοποιήθηκε στη Χαλκιδική στο πλαίσιο υλοποίησης του Τοπικού
Προγράμματος CLLD/Leader Χαλκιδικής. Το εν λόγω πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από το
Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020 και διοργανωτής ήταν ο Αναπτυξιακός
Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΑΝ.ΕΤ.ΧΑ Α.Ε. που συμμετέχει ως Ομάδα Τοπικής Δράσης στο
Διατοπικό – Διακρατικό Σχέδιο Συνεργασίας με τίτλο “Local Tour”.

Συμμετέχοντες ήταν ωφελούμενοι του προγράμματος από όλους τους Δήμους της
Χαλκιδικής, παραγωγοί του πρωτογενούς τομέα, μεταποιητές, ιδιοκτήτες καταλυμάτων, χώρων
εστίασης, υπεύθυνοι επιχειρήσεων και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.

Η έναρξη του θεματικού εργαστηρίου φιλοξενήθηκε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής με
χαιρετισμούς των κα Πλασταρά Μαρία, Συμβούλου της Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Χαλκιδικής κας
Ζωγράφου Αικατερίνης, κο Πασαλή Γεώργιο, Πρόεδρο ΑΝ.ΕΤ.ΧΑ Α.Ε. και κα Ολυμπία Μπουντιούκου,
Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής εκ μέρους του Προέδρου Γιάννη Κουφίδη.
Η κα. Γεωργία Καραγιάννη, Διευθύντρια της ΑΝ.ΕΤ.ΧΑ Α.Ε. ενημέρωσε διεξοδικά τους
παριστάμενους για το Διατοπικό – Διακρατικό Σχέδιο Συνεργασίας με τίτλο “Local Tour”.
Ακολούθησε ενημέρωση για το πρόγραμμα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής που έχει γίνει θεσμός,
Taste Halkidiki, καθώς και για τον Γαστρονομικό Τουρισμό και το ρόλο της Γαστρονομίας στον
Τουρισμό. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι εισηγήσεις σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
«Είμαι πρεσβευτής του τόπου μου», αλλά και με θέμα την προβολή των προϊοντικών θησαυρών της
Χαλκιδικής όπως την ελιά, το ελαιόλαδο και το μέλι.

Πριν το γεύμα στον φιλόξενο χώρο του εστιατορίου «‘Έξι Βρύσες» στον Πολύγυρο, οι
συμμετέχοντες πήραν μέρος σε ένα βιωματικό εργαστήριο δοκιμάζοντας τις μαγειρικές τους
ικανότητες σε παραδοσιακές συνταγές του τόπου, όπως η Αγιορείτικη μελιτζανοσαλάτα, η
Κολομπαρόπιτα και τα παραδοσιακά Χαλκιδικιώτικα αμυγδαλωτά. Το πρόγραμμα της πρώτης
ημέρας έκλεισε με τη συμμετοχή σε βιωματικό εργαστήριο, στην πολύ φιλόξενη μονάδα παραγωγής
ελιάς της οικογένειας Λιναρδή, Periapton Olives, με λεπτομερή παρουσίαση όλων των σταδίων
καλλιέργειας, συλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας του πολύτιμου καρπού και φυσικά
γευσιγνωσία.

Τη δεύτερη ημέρα βρεθήκαμε στον όμορφο χώρο αναψυχής «Απολυμένη Πέτρα», μέσα
στο δάσος του Ταξιάρχη, όπου χαρήκαμε μία μοναδική βιωματική εμπειρία με τη συνδρομή της
εταιρίας παραγωγής μελιού Passion Honey. Οι συμμετέχοντες ντύθηκαν με τις εξειδικευμένες στολές
επαγγελματιών μελλισοκόμων και εντρύφησαν στον ενδιαφέροντα κόσμο της μελισσοκομίας,
μαθαίνοντας μυστικά και τεχνικές. Το διήμερο θεματικό εργαστήριο έληξε με γεύση παραδοσιακής
πίτας, συζήτηση και συμπεράσματα που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες και οι διοργανωτές.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την παρουσία του τον κο Εμμανουήλ Γεώργιο, Δήμαρχο Πολυγύρου.

Η διοργάνωση του διήμερου θεματικού εργαστηρίου ανατέθηκε στην εταιρεία Chef Stories Ε.Ε.,
Διοργανωτές Εκδηλώσεων και Στρατηγικοί Σύμβουλοι.

Continue Reading

Προγράμματα

Έναρξη του προγράμματος Social Farming 360

Ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά ανακοινώνει την έναρξη του προγράμματος “Social Farming 360”, με την πλήρη υποστήριξη του Ιδρύματος Citi

Επισιτιστική Ασφάλεια, Βιώσιμη Παραγωγή & Κοινωνική Ενδυνάμωση μέσω της Γεωργίας.

Ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά ανακοινώνει την έναρξη του προγράμματος “Social Farming 360” με χρηματοδότηση και υποστήριξη από το Ίδρυμα Citi, σε άμεση συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, και τη συμμετοχή της ActionAid και της Πύλης Ελευθερίας. Στόχος του προγράμματος είναι η  ενίσχυση της επισιτιστικής ασφάλειας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και η ανάπτυξη νέων προϊόντων κοινωνικής γεωργίας.

Η επισιτιστική ασφάλεια αποτελεί μία από τις κορυφαίες παγκόσμιες προκλήσεις, με δεδομένο ότι  περισσότεροι από 770 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από κάποια μορφή υποσιτισμού. Στην Ελλάδα, η βιώσιμη παραγωγή τροφίμων, ειδικά σε μία συγκυρία που η αγροτική παραγωγή πλήττεται σφοδρά από φαινόμενα που είναι απόρροια της κλιματικής κρίσης, καθίσταται πρωταρχική ανάγκη.

Στο πλαίσιο εξασφαλισμένης χρηματοδότησης από το Ίδρυμα Citi και σε αγαστή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, το “Social Farming 360” αναπτύσσεται σε ένα πολυεπίπεδο, πρακτικό, διετές πρόγραμμα. Το πρόγραμμα υποστηρίζει τη βιώσιμη παραγωγή και διάθεση τροφίμων σε σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας μας, την κατάρτιση των κρατουμένων και τη δημιουργία δυνατοτήτων απασχόλησης στον γεωργικό κλάδο, τη βελτιστοποίηση των υπαρχουσών καλλιεργειών, δηλαδή της ελαιοκομίας και των φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών καθώς και την αναβάθμιση των γνώσεων του γεωτεχνικού προσωπικού των σωφρονιστικών καταστημάτων. Επιπλέον, το πρόγραμμα περιλαμβάνει ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επαγγελματικής ένταξης και επανένταξης, και ψυχοκοινωνική εκπαίδευση σε συνεργασία με την ActionAid και την Πύλη Ελευθερίας.

H Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη υποστηρίζει το πρόγραμμα με τη διάθεση των τεσσάρων αγροτικών σωφρονιστικών καταστημάτων, Αγιά Χανίων, Τίρυνθα Αργολίδος, Κασσαβέτεια Βόλου και Κασσάνδρα Χαλκιδικής, και των δύο ειδικών κέντρων κράτησης, Κατάστημα Κράτησης Γυναικών και Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελεώνα Θηβών.

Το “Social Farming 360” συμβάλλει ουσιαστικά στο μετασχηματισμό της γεωργικής δραστηριότητας σε ελληνικά σωφρονιστικά καταστήματα και υποστηρίζει ενεργά τόσο την επανένταξη των κρατούμενων όσο και την επισιτιστική επάρκεια στα καταστήματα κράτησης και στις κοινότητες όπου εδρεύουν.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά είναι ένας από τους 50 οργανισμούς παγκοσμίως που έλαβαν από το Citi Foundation δωρεές 500.000 δολαρίων για την υποστήριξη προγραμμάτων που εστιάζουν σε τέσσερεις βασικούς τομείς: πρόσβαση σε τρόφιμα, διαθεσιμότητα τροφίμων, οικονομική προσιτότητα και ανθεκτικότητα της κοινότητας στο πλαίσιο του πρώτου Global Innovation Challenge του Citi Foundation. Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο συνολικής χρηματοδότησης 25 εκατομμυρίων δολαρίων για τον εντοπισμό και την παροχή φιλανθρωπικής υποστήριξης σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς που αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις στις κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες χαμηλού εισοδήματος.

Αιμίλιος Κυριάκου, Δ/νων Σύμβουλος Citi Ελλάδος, Κύπρου, Μάλτας

«Η ασφαλής, υγιεινή, θρεπτική τροφή σε επαρκείς ποσότητες έχει θεμελιώδη σημασία για την ευημερία όλων και απαιτείται συνεχής προσπάθεια και συνεργασία σε όλα τα επίπεδα για επιτευχθεί. Υπάρχει διασύνδεση μεταξύ περιβαλλοντικών, κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών παραγόντων που επιδεινώνουν αυτήν τη δυσχερή πραγματικότητα. Ελπίζουμε οτι η νέα πρωτοβουλία του Citi Foundation «Global Innovation Challenge-food security» θα συμβάλει στη λύση του προβλήματος.  Εύχομαι καλή επιτυχία στο πρόγραμμα «Social Farming 360» της Νέας Γεωργίας Νέας Γενιάς αλλά και στους εθελοντές μας που ανυπομονούν να βοηθήσουν.»

Έφη Λαζαρίδου, Δ/νουσα Σύμβουλος Νέα Γεωργία Νέα Γενιά

«Είμαστε υπερήφανοι που έχουμε την ευκαιρία να συμβάλλουμε στο μετασχηματισμό της γεωργικής δραστηριότητας στις αγροτικές φυλακές και να υποστηρίξουμε ενεργά τόσο την επανένταξη των κρατούμενων όσο την επισιτιστική επάρκεια στα καταστήματα κράτησης και τις κοινότητες στις οποίες εδρεύουν. Η εμπιστοσύνη του Citi Foundation μας τιμάει και μας κινητοποιεί ακόμα περισσότερο να εργαστούμε, μαζί με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, στην κατεύθυνση της βιώσιμης παραγωγής τροφίμων, ειδικά σε μία συγκυρία που η κλιματική κρίση επηρεάζει σημαντικά την αγροτική παραγωγικότητα.»

Δήμητρα Λυγούρα, Γενική Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής

«Με εμπιστοσύνη στην αξία του προγράμματος “Social Farming 360”, εκφράζω την υποστήριξή μου σε αυτήν την πρωτοβουλία. Το πρόγραμμα αποτελεί μια πολύτιμη ευκαιρία για την επανένταξη ευάλωτων ομάδων στην κοινωνία μας και τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου και συμπεριληπτικού κοινωνικού περιβάλλοντος. Με τη συμμετοχή μας και την υποστήριξή μας σε αυτό το πρόγραμμα, επιδιώκουμε μια ανάπτυξη που έχει επίκεντρο τον άνθρωπο και τη θέση του στην κοινωνία μας. Συγχαίρω τον Οργανισμό Νέα Γεωργία Νέα Γενιά και το Ίδρυμα Citi για την πρωτοβουλία τους, και είμαι βέβαιη ότι αυτή η συνεργασία θα έχει θετικά αποτελέσματα σε πολλαπλά επίπεδα.»

Μάκης Δρακόπουλος, Διευθυντής Προγραμμάτων και Θεσμικών Χρηματοδοτήσεων ActionAid

«Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα που βασίζεται στην τεχνογνωσία της ActionAid για την εργασιακή ένταξη ανθρώπων που κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό, στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους κρατούμενους και τις κρατούμενες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση για να πετύχουν την επαγγελματική τους επανένταξη. Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι για την επέκταση των προγραμμάτων μας στον τομέα της εκπαίδευσης και επανένταξης κρατουμένων των σωφρονιστικών καταστημάτων.»

Τίνα Αννέτ Τόρρονεν, Πρόεδρος, Πύλη Ελευθερίας

  «Η Πύλη Ελευθερίας διαθέτοντας πολυετή εμπειρία στην υλοποίηση προγραμμάτων    ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε σωφρονιστικά καταστήματα, θα συμβάλλει στην επιτυχία του προγράμματος, ενισχύοντας την ψυχοκοινωνική πλαισίωση και τις προοπτικές επανένταξης των κρατουμένων.»

Continue Reading

Trending