Connect with us

Τουρισμός

“Re-Open EU”: Η πλατφόρμα της ΕΕ για τον τουρισμό και τον πολιτισμό

Ο Τουρισμός είναι ψηλά στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τα κράτη-μέλη θα ενισχυθούν και θα έχουν κάθε διευκόλυνση για να κάνουν την επανεκκίνηση  τους. 

Η Επιτροπή εγκαινίασε  τη διαδικτυακή πλατφόρμα «Re-Open EU»  για να υποστηρίξει την ασφαλή επανέναρξη των ταξιδιών και του τουρισμού σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η πλατφόρμα θα παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα σύνορα και τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς και τις υπηρεσίες τουρισμού στα κράτη μέλη. Η Re-open  EU θα περιλαμβάνει επίσης πρακτικές πληροφορίες από τα κράτη-μέλη σχετικά με ταξιδιωτικούς περιορισμούς, τα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια, όπως για τη φυσική αποστασιοποίηση ή τη χρήση μάσκας, καθώς και άλλες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις τουριστικές προσφορές στην ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο. Αυτό θα επιτρέψει στους Ευρωπαίους να λαμβάνουν υπεύθυνες και ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των συνεχιζόμενων κινδύνων που σχετίζονται με την νόσο Covid-19, όταν προγραμματίζουν τις διακοπές τους και τα ταξίδια τους.  

Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, δήλωσε: «Ύστερα από εβδομάδες εγκλεισμού, τα εσωτερικά σύνορα της ΕΕ ανοίγουν ξανά. Ο ιστότοπος  Re-open  EU που εγκαινιάσαμε  θα παρέχει στους ταξιδιώτες εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να προγραμματίσουν με σιγουριά τα ταξίδια τους και να παραμείνουν ασφαλείς στις μετακινήσεις τους. Θα βοηθήσει επίσης τα μικρά εστιατόρια και τους ξενοδόχους, καθώς και τις πόλεις σε ολόκληρη την Ευρώπη, να εμπνευστούν από καινοτόμες λύσεις που αναπτύχθηκαν από άλλους.»

Η Επίτροπος κ. Μαρία Γκαμπριέλ, αρμόδια για την καινοτομία, την έρευνα, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και τη νεολαία, καθώς και για το Κοινό Κέντρο Ερευνών τόνισε «Η τεράστια και πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά μας. Όμως, επειδή τους τελευταίους μήνες δεν υπήρχαν δυνατότητες για ταξίδια και οι περισσότεροι χώροι ήταν κλειστοί, ο πολιτισμός και ο τουρισμός δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα. Η πλατφόρμα Re-open EU παρέχει επικαιροποιημένες  ουσιώδεις πληροφορίες ώστε να μπορέσουμε ξανά με ασφάλεια να εξερευνήσουμε την Ευρώπη». 

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με συστήματα πιστωτικών κουπονιών, τα οποία επιτρέπουν στους καταναλωτές να στηρίξουν τα αγαπημένα τους  ξενοδοχεία ή εστιατόρια με την αγορά κουπονιών για μελλοντική διαμονή ή γεύμα όταν ξανανοίξουν, προκειμένου να βοηθήσουν τον ευρωπαϊκό κλάδο φιλοξενίας τώρα που καταργούνται οι περιορισμοί και ανοίγουν τα σύνορα. Τα πιστωτικά κουπόνια βοηθούν τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν τα σημεία συμφόρησης των ταμειακών ροών, με υπηρεσίες που παρέχονται σε μεταγενέστερο στάδιο. Το ποσό που καταβάλλει ο πελάτης καταλήγει απευθείας στον πάροχο  υπηρεσιών. Με τη δημιουργία της ειδικής σελίδας, η Επιτροπή σκοπεύει να συμβάλει στην καλύτερη σύνδεση των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και των ενδιαφερόμενων πελατών, ιδίως, όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό. 

Στη δέσμη μέτρων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον τουρισμό και τις μεταφορές το 2020 και μετά, η οποία εγκρίθηκε στις 13 Μαΐου 2020, ανακοινώθηκε η δημοσίευση ειδικού δικτυακού τόπου για την παροχή σχετικών πληροφοριών στους ταξιδιώτες ώστε να ταξιδεύουν με ασφάλεια στην ΕΕ. Η Επιτροπή ανακοίνωσε επίσης ότι προτίθεται να αξιοποιήσει τη δυναμική των συστημάτων πιστωτικών κουπονιών και να συνεργαστεί με τις εθνικές αρχές, τις τοπικές τουριστικές οργανώσεις και τις επιχειρήσεις για να πολλαπλασιάσει και να κλιμακώσει παρόμοιες πρωτοβουλίες.

Οι υπουργοί που είναι αρμόδιοι για τον τουρισμό συζήτησαν για πρώτη φορά τη δρομολόγηση της ειδικής πλατφόρμας Re-open  EU στην τηλεδιάσκεψη της 20ής Μαΐου και επικρότησαν ευρέως την πρωτοβουλία. Η πλατφόρμα Re-open  EU, η οποία αναπτύχθηκε από το Κοινό Κέντρο Ερευνών  της Επιτροπής, παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο που καλύπτουν περίπου 30 δείκτες σχετικά με τις μεταφορές, τη δημόσια υγεία και τον τουρισμό, που παρέχουν τα κράτη μέλη και συμπληρώνονται από στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC).

Η Επιτροπή, μέσω της Re-open  EU, παρέχει επίσης σχετικές πληροφορίες για τις τουριστικές προσφορές σε διάφορα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένων των δράσεων της ΕΕ, όπως οι Ευρωπαϊκές Πρωτεύουσες του έξυπνου τουρισμού, οι Ευρωπαϊκοί Προορισμοί Αριστείας (EDEN) και οι Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης.

Είναι μια καλή ευκαιρία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού της χώρας μας, να αξιοποιήσει και να προβάλλει την πλατφόρμα της ΕΕ. 

 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Εσείς ξέρετε τι είναι το Platinum Rule του customer service?

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden
Rule (χρυσό κανόνα) του customer service. Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας)

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η
διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις
προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της
πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων.
Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει
στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και
προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό
περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών
εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:
Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και
τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας.

Tips:
Μην υποθέτετε
Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση
Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας
Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης
συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες
Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την
αριστεία
Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης
πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων.
Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία
Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το
επίπεδο
Βελτιώνοντας την Εξυπηρέτηση Πελατών αλλά και
Βάζοντας τους Άνθρωπους Πρώτα

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να
βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι!

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Τουρισμός

Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει παρατηρηθεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν τον τόπο διαμονής τους, με μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο ήσυχες περιοχές που προάγουν την ηρεμία και την ησυχία. Ποιες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι οι καλύτερες για ήσυχη διαβίωση;

Νέα έρευνα της Compare the Market AU ανέλυσε 39 Ευρωπαικές πόλεις χρησιμοποιώντας διάφορους παράγοντες, όπως ο πληθυσμός, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η βαθμολογία ηρεμίας, τα μονοπάτια περιπάτου και οι δημόσιοι κήποι, για να αποκαλύψει την καλύτερη πόλη στον κόσμο για ήσυχη διαβίωση.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση αποκαλύφθηκαν ως εξής:

Στην κορυφή της λίστας των καλύτερων πόλεων του κόσμου για ήσυχη διαβίωση βρέθηκε το Γκρατς στην Αυστρία με βαθμολογία 5,344 στα 8. Έχοντας μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες ειρήνης, χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και μόλις 5,36 κλαμπ και μπαρ ανά 100.000 κατοίκους, το Γκρατς είναι η ιδανική πόλη για όσους προτιμούν έναν ήσυχο τρόπο ζωής.

Καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ταξιδεύουμε στην Καμπέρα της Αυστραλίας. Παρά την ιδιότητά της ως πρωτεύουσας, η Καμπέρα φημίζεται ως μία από τις πιο ήσυχες πόλεις του κόσμου. Με χαμηλό ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης 21%, σχεδόν 250 μονοπάτια για περπάτημα και πολλά στούντιο γιόγκα για να ηρεμήσετε, η Καμπέρα προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για ασφαλή διαβίωση. Η πόλη φημίζεται για την παροχή στους κατοίκους της ελευθερίας να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους και για την εξαιρετική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Την τρίτη θέση εξασφαλίζει η Ζυρίχη της Ελβετίας, η οποία φημίζεται ως ένα από τα πιο ήσυχα και γραφικά μέρη για να κατοικεί κανείς. Με το χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας και τους γαλήνιους δημόσιους κήπους της, η Ζυρίχη προσφέρει ένα ειδυλλιακό περιβάλλον για ειρηνική διαβίωση. Εξυπηρετεί τέλεια τα άτομα που εκτιμούν την ηρεμία έναντι της φασαρίας της ζωής στην πόλη.Συνολικά, οι ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχούν στις 10 κορυφαίες κατατάξεις, με πόλεις όπως το Ελσίνκι (4,694), η Βιέννη (4,653), το Μπρνο (4,646), το Μόναχο (4,619), η Κοπεγχάγη (4,600) και η Στοκχόλμη (4,583) να διακρίνονται. Η παρουσία τους υπογραμμίζει όχι μόνο την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τον τρόπο ζωής τους, αλλά και το γεωγραφικό τους πλεονέκτημα, το οποίο προάγει ένα γαλήνιο και ειρηνικό περιβάλλον διαβίωσης. 

Σχολιάζοντας τη μελέτη, ο Stephen Zeller, Γενικός Διευθυντής της Compare the Market AU, δήλωσε: «Η ήσυχη ζωή προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και η μείωση των επιπέδων άγχους. Ενισχύει τη διανοητική διαύγεια και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τις ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη βαθύτερη σύνδεση με τη φύση. Είναι σπουδαίο που μπορούμε να παρουσιάσουμε μερικά από τα υπέροχα μέρη σε όλο τον κόσμο όπου είναι καλύτερο να ζείτε αν αυτός είναι ο τρόπος ζωής που προτιμάτε».

Η αναλυτική παγκόσμια κατάταξη βρίσκεται εδώ: https://www.comparethemarket.com.au/home-loans/features/best-cities-for-quiet-living/

Continue Reading

Συνεντεύξεις

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εξαιρετικά ενδιαφέρον τριήμερο εργασίας του Ετρουσκικό-ΕλληνικούΣυμποσίου μεταξύ του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικήςμε τον αντίστοιχο τουριστικό οργανισμό Περιφέρειας της Τοσκάνης. Το 2ο στη σειρά συμπόσιο, πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια της Τοσκάνης στις 13-16 Απριλίου όπου φιλοξενήθηκε η αποστολή από τη Χαλκιδική και στόχο έχει την ενίσχυση και εμβάθυνση των σχέσεων μέσω της ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας της Τοσκάνης, μέσω του οργανισμού Toscana Promozione Turistica, και του ΤουριστικούΟργανισμού Χαλκιδικής σε επίπεδο τουριστικής, πολιτισμικής και γαστρονομικής προβολής. Το ταξίδι εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας τουριστικής συνεργασίας που υπέγραψαν η Toscana Promozione Turistica και ο ΤΟΧ κατά τη διάρκεια της Διεθνής τουριστικής έκθεσης BIT στο Μιλάνο 2023.

Κατά τη διάρκεια των 3 ημερών, η 8μελής αποστολή από την Χαλκιδική επισκέφτηκε το νέο μουσείο τρούφας των λόφων Σανμινιατέσι, σημαντικούς ετρούσκικους αρχαιολογικούς χώρους με κοινά χαρακτηριστικά της δικής μας ιστορίας, οινοποιεία που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς και πρότυπες βιολογικές αγροδιατροφικές μονάδες ελιάς, ελαιόλαδου και τοπικών προϊόντων. 

Στην Ημερίδα που οργανώθηκε στο μουσείο Vetulonia της Τοσκάνης προς τιμήν της Χαλκιδικής σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά, κα. Ελένη Σαρικώστα, συμμετείχαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Leonardo Marras, ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Francesco Tapinassi, η δήμαρχος του Castiglione della Pescaia, Mrs. Elena Nappi, η Αντιπεριφεριάρχης Χαλκιδικής, κα Κατερίνα Ζωγράφου, ο πρόεδρος του ΤΟΧ, κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο Διευθυντής του του ΤΟΧ, κ. Γιώργος Μπρουτζάς καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής.

Στο συμπόσιο παρουσιάστηκαν από τον Αν. Προϊστάμενο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, κ. Γιώργο Σκιαδαρέση και τον υπεύθυνο αρχαιολόγο των Αρχαίων Σταγείρων, κ. Κωνσταντίνο Παπαστάθη, οι επισκέψιμοι αρχαιολογικοί χώροι του Νομού Χαλκιδικής, η μοναδικότητα των μονών του Αγίου Όρους αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί των 2 περιοχών. Από την πλευρά της Τοσκάνης, η διευθύντρια του MuVet, Mrs Simona Rafanelli, αναφέρθηκε στα κοινά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των 2 περιοχών με έναν κοινό απολογισμό της πλούσιας αρχαιολογικής κληρονομιάς. Ακολούθησε γεύμα με ελληνο-τοσκάνικες σπεσιαλιτέ, με την Τοσκανή σεφ Mrs Federica Ritteri και την εξαιρετική παραδοσιακή μαγείρισσα, κα. Γιώτα Κουφαδάκη η οποία «μύησε» γευστικά τους καλεσμένους στην μοναδική Χαλκιδικιώτικη κουζίνα που βασίζεται στα υψηλής ποιότητας τοπικά προϊόντα. Ο ΤΟΧ ευχαριστεί ιδιαίτερα το Επιμελητήριο Χαλκιδικής καθώς και τις εταιρείες: Το Άριστον, ASTERIOS Olive Groves of Halkidiki και την Boulakis Honey & More για την ευγενική προσφορά των προϊόντων τους. 

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ανταλλαγή καλών πρακτικών σε θέματα Marketing αγροτουριστικής και γαστρονομικής προβολής μέσω των επισκέψεων της αποστολής σε οινοποιεία και μικρές φάρμες. Κοινός στόχος των 2 οργανισμών, Χαλκιδικής και Τοσκάνης είναι να σφυρηλατηθούν ακόμη στενότεροι δεσμοί και συνέργειες, καθώς και τη δημιουργία ενός κοινού δικτύου προώθησης με βάση τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα δύο περιοχές.

Continue Reading

Trending