Connect with us

Lifestyle

Οινόραμα 2018

Ένας από τους κλάδους της εθνικής οικονομίας που δείχνει να αντιστέκεται στην κρίση είναι εκείνος του κρασιού. Έτσι τουλάχιστον καταδεικνύουν τα αποτελέσματα της έκθεσης Οινόραμα, που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες στο Ζάππειο Μέγαρο με τη μαζική συμμετοχή οινοποιείων απ’ όλη την Ελλάδα ―ακόμα και από το εξωτερικό― και την αντίστοιχη προσέλευση χιλιάδων επισκεπτών.

Οι περίπου 10.000 επαγγελματίες και οινόφιλοι που επισκέφθηκαν την έκθεση είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερες από 2.000 διαφορετικές ετικέτες από 350 οινοποιεία και αποσταγματοποιεία, ένα εύρος προσφοράς που ξεπέρασε κάθε προσδοκία και που μπορεί να καλύψει κάθε επαγγελματική ανάγκη.

Ωστόσο, πέρα από τους αριθμούς, το στοιχείο εκείνο που κατά γενική ομολογία έκανε το φετινό Οινόραμα να ξεχωρίσει ήταν η «ποιότητα» των επισκεπτών. Φαίνεται πως έχει πλέον δημιουργηθεί ένα αρκετά μεγάλο κοινό ανθρώπων που γνωρίζουν το κρασί σε βάθος και ως καταναλωτές αναζητούν την υψηλή ποιότητα και συμβάλλουν με απολύτως καθοριστικό τρόπο στη συνεχή βελτίωση της ελληνικής οινικής παραγωγής. Ο Jérôme Demière, γάλλος οινοπαραγωγός από την Καμπανία, που ήταν φέτος εκθέτης του Οινοράματος, δήλωσε «έκπληκτος από τις γνώσεις και το ενδιαφέρον των επισκεπτών», υπογραμμίζοντας πως στις περισσότερες εκθέσεις του εξωτερικού οι καταναλωτές επισκέπτες «έρχονται για να πιούν» κάτι που δεν βρήκε να ισχύει στο Οινόραμα. Την ίδια ακριβώς εντύπωση διαμόρφωσε και ο Ernst Loosen, ένας από τους σπουδαιότερους οινοπαραγωγούς της Γερμανίας, που επίσης ήταν εκθέτης στο φετινό Οινόραμα. Ο Τony Verbicaro, αρχισυντάκτης του περιοδικού La Champagne Viticole («Η Αμπελουργική Καμπανία»), που ήρθε στην Ελλάδα για να καλύψει δημοσιογραφικά τη συμμετοχή στο Οινόραμα τεσσάρων μικρών οίκων σαμπάνιας, αλλά και για να δοκιμάσει ελληνικά κρασιά, δήλωσε από την πλευρά του πως κάποιοι Γάλλοι διοργανωτές εκθέσεων θα είχαν πολλά πράγματα να μάθουν από τον τρόπο λειτουργίας του Οινοράματος.

Ο δυναμισμός του ελληνικού κρασιού αποτυπώνεται και στο μεγάλο αριθμό «νέων κυκλοφοριών», δηλαδή οίνων που λανσαρίστηκαν στην αγορά τον τελευταίο χρόνο (πολλά από αυτά για 1η φορά στο φετινό Οινόραμα), τα οποία σύμφωνα με τον κατάλογο της έκθεσης ήταν 417. Εν τω μεταξύ, η εσοδεία του 2017 αναδεικνύεται ως σπουδαία για τις περισσότερες περιοχές της χώρας, με κρασιά φρέσκα και αρωματικά, με πολύ «καθαρές» γεύσεις και δυνατότητες μακρόχρονης παλαίωσης.

Αιχμή ανάμεσα στις τάσεις του ελληνικού οινικού γίγνεσθαι, όπως προκύπτει από τη φετινή έκθεση είναι τα κρασιά ειδικής οινοποίησης, όπως για παράδειγμα εκείνα που ζυμώθηκαν και ωρίμασαν μέσα σε πήλινους αμφορείς ή που αφέθηκαν να παλαιώσουν σε φιάλες που βυθίστηκαν στη θάλασσα ή που οινοποιήθηκαν ακολουθώντας τις ελάχιστες δυνατόν οινικές κατεργασίες. Αν και αριθμητικά τα κρασιά αυτά είναι ελάχιστα μέσα στο σύνολο της ελληνικής οινικής παραγωγής, αξίζουν ειδικής μνείας, γιατί αποτελούν αντικείμενο έντονης συζήτησης ανάμεσα στους ειδικούς του κλάδου και, επίσης, αντικείμενο ζήτησης από τα πιο εξειδικευμένα εμπορικά κυκλώματα του εξωτερικού. Πέρυσι δε, ήταν ελάχιστα. Δίπλα σε αυτά, ανερχόμενα ως προς το ενδιαφέρον που προκαλούν είναι και τα κρασιά από αφανείς γηγενείς ποικιλίες αμπέλου, που στο μέλλον θα πολλαπλασιαστούν σίγουρα και μάλιστα σημαντικά. Όλα αυτά τα κρασιά, μαζί με εκείνα από πολύ μικρά και ως επί το πλείστο «άγνωστα» οινοποιεία, ήταν συγκεντρωμένα στην αίθουσα των «Οινικών Αποκαλύψεων» του Οινοράματος.

Μία πιο σφαιρική εικόνα για το ελληνικό κρασί είχαν και φέτος την ευκαιρία να αποκομίσουν οι επαγγελματίες επισκέπτες στην «Πλατεία Γευσιγνωσίας» του Οινοράματος, όπου ήταν εκτεθειμένα 250 κρασιά επιλεγμένα από τους εκθέτες-οινοποιούς ως τα πλέον αντιπροσωπευτικά τους. Στον ίδιο χώρο έγινε και η 1η παρουσίαση των βραβευμένων οίνων του φετινού Διεθνούς Διαγωνισμού Οίνου και Αποσταγμάτων της Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Στην άλλη άκρη, οι πρωτάρηδες στο κρασί επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν μία από τις δωρεάν ξεναγήσεις που προσέφερε η έκθεση με στοχευμένες στάσεις και δοκιμές αντιπροσωπευτικών οίνων.

Έτσι, το φετινό σλόγκαν της έκθεσης «το κρασί είναι παντού και… πάντα στο Οινόραμα», δικαιώθηκε με το παραπάνω. Χρόνο με το χρόνο το Οινόραμα εξελίσσεται σε μία απόλυτα βιωματική έκθεση, που πέρα από τη γευστική δοκιμή του κρασιού προσφέρει δυνατές εμπειρίες στους επισκέπτες της. Πολλοί επισκέπτες εκμεταλλεύτηκαν το «Oyster Bar» του Οινοράματος για να δοκιμάσουν ολόφρεσκα στρείδια Ατλαντικού, σε συνδυασμό με κρασί από τη Σαντορίνη, ενώ η καφετέρια της έκθεσης φιλοξένησε τις κορυφαίες ποικιλίες καφέ των ειδικών του Underdog.

 

Διοργάνωση: Vinetum, πληροφορίες: www.oenorama.com, 210 766 0560 και [email protected]

Continue Reading

Εκδηλώσεις

«Doing business in Germany»

«Doing business in Germany»

Τα ελληνικά προϊόντα κερδίζουν τη γερμανική αγορά

Το πολύ καλό επίπεδο των ελληνο-γερμανικών σχέσεων
επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια του «Doing business in Germany» που οργάνωσε η
Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) σε συνεργασία
με το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο
Βερολίνο.

Το εικοστό δεύτερο (22 ο ) webinar της σειράς «Doing Business in… challenges and
opportunities» ήταν επίσης και το δεύτερο μετά το 2020 το οποίο αφιερώθηκε στη
Γερμανία, έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας. Η επιτυχία
της εκδήλωσης επιβεβαιώθηκε από τις 140 συνολικά εγγραφές και τη συμμετοχή
διακεκριμένων θεσμικών εκπροσώπων από την ελληνική πρεσβεία στο Βερολίνο και
επιμελητήρια καθώς και ομιλητές από την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης επισημάνθηκαν τα χαρακτηριστικά της γερμανικής αγοράς,
όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί ιδιαίτερα κατά την περίοδο της στασιμότητας την οποία
διέρχεται η γερμανική οικονομία και τα οποία καλούνται οι ελληνικές εξωστρεφείς
επιχειρήσεις, ειδικότερα αυτές που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή και δευτερογενή
τομέα των τροφίμων και ποτών, να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους.

Το καταναλωτικό κοινό στη Γερμανία εξακολουθεί να δίνει μεγάλη σημασία στη σχέση
ποιότητας -τιμής αλλά και στα θέματα προστασίας περιβάλλοντος και χρήσης νέων
τεχνολογιών. Τα ελληνικά προϊόντα, προσαρμοσμένα στις συνθήκες αυτές, παρουσιάζουν
εξαιρετικές προοπτικές συμμετέχοντας σε πολλές διεθνείς εκθέσεις που λαμβάνουν χώρα
επί γερμανικού εδάφους. Χάρη δε στην αναγνωρισιμότητά που έχουν αποκτήσει λόγω του
μεγάλου αριθμού Ελλήνων που διαμένουν στη χώρα αλλά και των εκατομμύρια Γερμανών
τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα, τονίσθηκε από όλους τους ομιλητές η σημασία
προβολής και προώθησης του ελληνικού επώνυμου προϊόντος υψηλής προστιθέμενης
αξίας, του «ελληνικού brand».

Την έναρξη της εκδήλωσης κήρυξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Δρ.
Μαρίνος Γιαννόπουλος, δηλώνοντας μεταξύ άλλων: «Η Γερμανία αποτελεί μια εκ των
κυριότερων εμπορικών εταίρων της Ελλάδος, κατέχοντας την 3η θέση προορισμού των
ελληνικών εξαγωγών και την πρώτη χώρα προέλευσης των εισαγωγών για τη χώρα μας. Με
δεδομένο μάλιστα ότι θα είναι η τιμώμενη χώρα στην προσεχή, 88η ΔΕΘ, η εκδήλωση
«Doing business in Germany» αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία και επιβεβαίνει πως οι
εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών δεν έχουν μόνο παρελθόν και παρών αλλά και ένα
σίγουρα δυναμικό και με τεράστιες προοπτικές, μέλλον».

Την Ελληνική Πρεσβεία στη Γερμανία εκπροσώπησε ο κ. Θεόδωρος Ξυπολιάς, Γενικός
Σύμβουλος ΟΕΥ Β’ του γραφείου Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων στο Βερολίνο, ο
οποίος δήλωσε: «Η πραγματοποίηση εκδηλώσεων, όπως το διαδικτυακό σεμινάριο (webinar), στοχευμένο στην Γερμανική Οικονομία και τις εξελίξεις και προοπτικές της γερμανικής αγοράς, που είναι πρώτης προτεραιότητας για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, αποτελεί σημαντική ευκαιρία για αναλυτική ενημέρωση.
Συγχρόνως συμβάλλουν αποτελεσματικά στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των
επιχειρήσεων σε δυναμικές αγορές, όπως εκείνη της Γερμανίας».

Continue Reading

Εκδηλώσεις

8ο WIB Forum MASTERING CHAOS

Η αλλαγή, η αβεβαιότητα και  το χάος κρύβουν ευκαιρίες

Τρίτη 11.6.2024 _ Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 8ο WIB Forum του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Mastering Chaos» στις 5 Ιουνίου 2024. Στο κατάμεστο Ellinikon Experience Center μίλησαν διακεκριμένοι ομιλητές, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, «έβαλαν στο τραπέζι» σημαντικά θέματα ως προς το πώς μπορεί κανείς να ακμάσει σε συνθήκες αβεβαιότητας, ασάφειας και πολλαπλών ανατροπών.

Οι ομιλητές τόνισαν συνολικά την αξία της αυτογνωσίας και της ενσυναίσθησης σε μια νέα εποχή. Αναφέρθηκαν στη σημασία της ομάδας, όταν η επιχειρηματικότητα είναι σαν κινούμενη άμμος, στην τόλμη να παίρνει κανείς ρίσκα με σοφία, αντί να κάνει πίσω, και στην παραδοχή ότι μέσα στο ατελές και ασαφές του χάους αναδεικνύονται οι νέες ιδέες που θα κάνουν τη διαφορά.

Στην έναρξη του 8ου Women in Business Forum ο Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Νικόλαος Μπακατσέλος, απέτεινε την πρόσκληση να αγκαλιάσουμε το απροσδόκητο, να αμφισβητήσουμε τις βεβαιότητες μας, να ανακαλύψουμε νέους τρόπους σκέψης και δράσης.

Ο Ηλίας Σπυρτούνιας, Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη συνέχεια, τόνισε ότι το χάος δεν είναι μόνο απειλή. Μέσα στο χάος κρύβονται οι σπόροι της καινοτομίας, της δημιουργικότητας και της προόδου.

Η Μυλαίδη Στούμπου, Πρόεδρος της Επιτροπής Women in Business του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, σημείωσε ότι για να πλοηγηθούμε σε αχαρτογράφητα νερά πρέπει να βρούμε την ισορροπία, το πολυπόθητο «μέτρο» ανάμεσα στο φόβο και την τόλμη, ανάμεσα στην απραξία και τη δράση, ανάμεσα στη στατικότητα και την εξέλιξη.

Η Σίσσυ Ηλιοπούλου, μέλος της Επιτροπής Women in Business και συντονίστρια της εκδήλωσης, ανέφερε ότι πρέπει σε προσωπικό και σε συλλογικό επίπεδο να δούμε πως θα βγούμε από τις προκλήσεις αναγεννημένοι.

Ο Δρ. Θεοφάνης Τάσσης, Καθηγητής Φιλοσοφίας στο Alpen Adria University στην Αυστρία, έβαλε στο τραπέζι την έννοια της «φρόνησης», ώστε κανείς να τολμά, να ρισκάρει, να γίνεται πολυμήχανος και εφευρετικός, χωρίς να χάνει τη σοφία, τα όρια, τη σύνεση που θα καθορίσουν την ασφαλή πορεία.

Η Δρ. Μαρίνα Οικονόμου-Λαλιώτη, καθηγήτρια Ψυχιατρικής στο ΕΚΠΑ υπογράμμισε πως σε συνθήκες χάους το μόνο σταθερό είναι ο εαυτός μας, και η ουσιαστική αυτογνωσία είναι θεμελιώδης για να έχει κανείς συγκρότηση και εσωτερική σταθερότητα στα ταραγμένα νερά της εποχής.

Η ηθοποιός Λένα Παπαληγούρα μίλησε για το ότι ενώ είναι όλα γύρω μας ρευστά, ωστόσο ο εσωτερικός εαυτός παραμένει ίδιος και αμετάλλακτος, ειδικά στους βασικούς του φόβους για τη ζωή, το θάνατο και την αγάπη. Ο ηθοποιός κάθε βράδυ στην σκηνή αναπροσδιορίζεται στον ίδιο ρόλο, με άλλο όμως κοινό, και στο τέλος της σεζόν ξεκινά από την αρχή ξανά. Και αυτό είναι το ζητούμενο της εποχής, να μπορείς να αντέχεις σε μια διαρκή καινούρια αρχή.

Η Ελένη Κοντοράβδη, Ιδρύτρια του The Laughter Experience ανέλυσε πώς το χιούμορ ξεκλειδώνει τη φαντασία, τις ιδέες και τις λύσεις, και μπορεί να ξεκινά από το σώμα, και όχι μόνο από τη σκέψη και το μυαλό.

Η Ελένη Βρεττού, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Τράπεζας Αττικής, τόνισε ότι τη διαφορά την κάνει η τόλμη να αναλάβει κανείς το ρίσκο, ώστε βγαίνοντας από τη ζώνη της άνεσης, να μπορεί να κάνει τη διαφορά, και να αντιμετωπίζει μια αναδυόμενη ανάγκη.

Η Eve Psalti, Senior Director, Artificial Intelligence Engineering, Microsoft, τόνισε ότι στη δική της διαδρομή στο διαρκώς ανατρεπόμενο τοπίο της τεχνολογίας, αυτό που στήριξε την πρόοδό της ήταν η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία. Μίλησε για τη σημασία της διαρκούς μάθησης, και την αφοσίωση στο να εξελίσσει κανείς τις γνώσεις του και να επανεφευρίσκει τις δεξιότητές του.

Ο καθηγητής στο ΜΙΤ, Dr. Manolis Kellis, έφερε πολλά παραδείγματα από την έρευνα στη βιολογία, που αναδεικνύουν το πώς το ατελές δίνει την ώθηση σε τέλειες λύσεις. Το ανθρώπινο είδος εξελίχτηκε σε αυτό που είναι σήμερα εξαιτίας των αδυναμιών και των λαθών του κι όχι παρά τις ατέλειές του.

Tέλος, ο Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ συνομίλησε με τη δημοσιογράφο Έλλη Στάη, και έδωσε έμφαση στην αξία της ομαδικότητας σε ασταθείς συνθήκες, καθώς και στη διαύγεια, την καθαρή ματιά που οδηγεί σε ακριβείς επιλογές και αποφάσεις. Ανέδειξε τη μεγάλη σημασία του να μπορεί κανείς να βλέπει τις λεπτές γραμμές και να ισορροπεί σε αυτές, με ανθρωπιά και με σταθερές εσωτερικές αξίες.

Ένα συνολικό συμπέρασμα του 8ου Women in Business Forum ήταν ότι οι συνθήκες χάους θα είναι η νέα μας κανονικότητα, και σε αυτές τις συνθήκες, ασφαλής πλοηγός θα είναι το μέτρο αλλά και η τόλμη, η διαρκής μάθηση, η ευελιξία, αλλά και η δέσμευση στις βαθιές ανθρώπινες αξίες.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Έκθεση Τεχνολογίας «IoT Solutions World Congress 2024»

«IoT Solutions World Congress 2024»

Με 16 εταιρείες η Ελλάδα στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση στο χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) σε συνεργασία με τη HETiA (Ένωση Ελληνικών Εταιρειών Αναδυόμενων Τεχνολογιών), το Pleiades IoT innovation cluster (ΠΛΕΙΑΔΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΑΜΚΕ) και τη στήριξη του ΣΕΚΕΕ, διοργάνωσαν την εθνική συμμετοχή στην 8η Διεθνή Έκθεση Τεχνολογίας «IoT Solutions World Congress 2024», η οποία διεξήχθη στη Βαρκελώνη, στο εκθεσιακό κέντρο Fira Barcelona Gran Via Venue.

Η φετινή IoT Solutions World Congress 2024 αποτέλεσε για ακόμη μια χρονιά έναν ιδανικό
χώρο συνάντησης και δικτύωσης, δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συνάψουν
σημαντικές συνεργασίες και να αναπτύξουν το επαγγελματικό τους δίκτυο. Στη διοργάνωση
συμμετείχαν περισσότερες από 300 εταιρείες και 11.000 επισκέπτες.

Δυναμική ήταν η παρουσία της χώρας μας στη μεγαλύτερη έκθεση στο χώρο της ψηφιακής
τεχνολογίας και καινοτομίας, με τη συμμετοχή 16 ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου στο
εθνικό περίπτερο, σε κεντρικό σημείο του εκθεσιακού χώρου. Το γεγονός αυτό συνέβαλε
στην προσέλκυση μεγάλου αριθμού επισκεπτών, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να
γνωρίσουν καλύτερα τα καινοτόμα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες αλλά και να
ενημερωθούν για τη σημαντική πρόοδο που έχει γίνει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της
χώρας και την ανοδική πορεία του κλάδου. Παράλληλα, έγινε ακόμη ένα σημαντικό βήμα
για το «άνοιγμα» των ελληνικών εταιρειών σε νέες διεθνείς αγορές αλλά και περαιτέρω
ενίσχυσή τους, σε ήδη υπάρχουσες.

Οι ελληνικές εταιρείες που μετείχαν στο εθνικό περίπτερο ήταν οι: ES Systems, Uni Systems,
WINGS ICT Solutions, DOTSOFT, PRISMA ELECTRONICS S.A., OPTECHAIN B.C., BK Plus Europe,
Calpak, EmDot S.A., GET Ltd., IntelliSoft, PROBOTEK P.C., Cicicom, Top Vision Ltd., NousPratIT
PC και Meteo.

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας της έκθεσης, διεξήχθη στο ελληνικό περίπτερο
εκδήλωση εξωστρέφειας και δικτύωσης με προγραμματισμένες και στοχευμένες Β2Β
συναντήσεις, στις οποίες συμμετείχε μεγάλος αριθμός επαγγελματιών του κλάδου.

Την ελληνική συμμετοχή τίμησαν με την παρουσία τους στο εθνικό περίπτερο καθώς και
στην εκδήλωση δικτύωσης που πραγματοποιήθηκε, ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του
Ισπανο-Ελληνικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ.κ. Ανδρέας Παππάς και Jacobo Beltrán,
αντιστοίχως και ο Σύμβουλος ΟΕΥ Α’ από την Ελληνική Πρεσβεία στην Ισπανία, κ. Παντελής
Γκάσιος. Επιπλέον, στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωπος της ACCIÓ καθώς και
εκπρόσωποι του τεχνολογικού / επιστημονικού πάρκου Technova Barcelona. Τέλος, το
παρών έδωσαν ο τοπικός εκπρόσωπος Ομίλου Intracom Telecom, αλλά και στελέχη
γειτονικών περιπτέρων άλλων χωρών.

Continue Reading

Trending