Επίκαιρα Πρόσωπα
Souzana:«Δημιουργική και Ανεξάρτητη»

Η Σουζάνα Κεγγιτσή είναι αναμφίβολα ένα πανέμορφο και υπερταλαντούχο πλάσμα. Είναι έξυπνή, δημιουργικός άνθρωπος και μέσω των social media της μας ταξιδεύει στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς. Στο instagram της @souzana είναι έργο τέχνης με τα ποστ που ανεβάζει . Μετρώντας πάνω από 120Κ followers είναι ίσως μια από τις πιο πετυχημένες influencers της χώρας και όχι αδίκως. Στο κανάλι της στο YouTube Souzana’s Beauty Secrets
(https://www.youtube.com/channel/UCV2GFYOuqOS6NAHXSLrvsbA) δίνει συχνά συμβουλές ομορφιάς που σίγουρα βοηθούν πολλές γυναίκες εκει έξω.
– Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας.
-Ως δημοσιογράφος ομορφιάς τα τελευταία 10 χρόνια, με κάποιο τρόπο «μεγάλωσα» μέσα στα περιοδικά ομορφιάς. Έχοντας συνεργαστεί με μεγάλα διεθνή περιοδικά όπως το Elle και το Marie Claire, αποφάσισα να μεταφέρω τις εικόνες και το περιεχόμενο ενός περιοδικού στο internet, με μια πιο προσωπική πινελιά. Αυτό ακριβώς κάνω λοιπόν στα Social Media μου. Στο κανάλι μου στο Youtube (Souzana’s Beauty Secrets), θα βρείτε συμβουλές ομορφιάς, τις νέες τάσεις αλλά και τα πιο πρόσφατα λανσαρίσματα των μεγαλύτερων beauty brands και οίκων, reviews, ιδέες μακιγιάζ αλλά και μέρος της καθημερινότητας μου μέσα από Vlogs. Στο Instagram Account μου (@souzana) θα βρείτε εικόνες που με εμπνέουν, snapshots από όμορφα ταξίδια, αλλά και τις στιλιστικές μου προτάσεις.
– Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το make up;
-Το μακιγιάζ ήταν για εμένα από πολύ μικρή ηλικία -και παραμένει- ένας τρόπος έκφρασης. Οι προτάσεις make up που κάνω στα Social Media μου, έχουν πάντα ως γνώμονα την ευκολία που ψάχνει ένα καθημερινό κορίτσι και όχι κάτι εξεζητημένο, μιας που αυτή είναι και η δική μου, προσωπική σχέση με το μακιγιάζ. Αγαπώ ό,τι με κάνει να νιώθω πιο όμορφη, χωρίς πολυπλοκότητα. Με ευκολία, γρήγορες κινήσεις και αποτελεσματικά προϊόντα. Δεν είμαι make up artist, αλλά ως Beauty Editor έχω μάθει πολλά από τα μυστικά των διασημότερων και αυτά προσπαθώ να μεταφέρω
στο κοινό μου, με τον πιο απλό και διασκεδαστικό τρόπο.
– Φροντίζετε να έχετε ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σας;
-Υπήρξε μια μεγάλη περίοδος που η δουλειά μου απασχολούσε το 80% της καθημερινότητας μου. Και ήταν μια τρομερά δημιουργική στιγμή της ζωής μου, την οποία δεν θα άλλαζα με τίποτα. Περνώντας όμως τα χρόνια, ένιωσα την ανάγκη για έξτρα προσωπικό χρόνο, καθώς συνειδητοποίησα ότι η δημιουργικότητα και η έμπνευση έρχονται ευκολότερα και πιο αβίαστα μέσα από δικές μου, προσωπικές στιγμές. Οπότε ναι, τον τελευταίο χρόνο έχω φροντίσει να έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να αφιερώσω όχι μόνο στον εαυτό μου αλλά και σε όσους αγαπώ.
– Ακολουθείτε πιστά τις επιταγές της μόδας ή αυτοσχεδιάζετε; Πώς ντύνεστε στην καθημερινή σας ζωή;
-Οι τάσεις της μόδας είναι πάντα μια πηγή έμπνευσης για εμένα και τις seasonal επιλογές μου όσον αφορά στο προσωπικό μου στυλ. Ποτέ όμως δεν τις έχω ακολουθήσει «κατά γράμμα». Βασικός γνώμονας για το καθημερινό μου ντύσιμο είναι η άνεση και η ασφάλεια. Θέλω οτιδήποτε επιλέγω να φορέσω να με κάνει να νιώθω ο εαυτός μου και να μου προσφέρει άνεση χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι στερείται θηλυκότητας. Ντύνομαι περισσότερο ανάλογα με τη διάθεση μου παρά με τις επιταγές της μόδας. Και αυτή για εμένα είναι και η μαγεία του styling, να μπορείς να συνδυάσεις κομμάτια που ταιριάζουν: στη διάθεση σου, την περίσταση, τη σεζόν αλλά και τις τάσεις της εποχής.
– Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη.
-«Trust the process», δηλαδή να εμπιστεύεσαι τη διαδικασία-την πορεία της ζωής. Πιστεύω στο μονοπάτι της τύχης του κάθε ανθρώπου, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν χρειάζεται καθημερινός κόπος και προσπάθεια για να πετύχεις
τους στόχους σου. Το παρελθόν μου έχει αποδείξει περίτρανα ότι οτιδήποτε συμβαίνει, συμβαίνει μόνο για καλό. Και οι αποτυχίες και οι επιτυχίες έχουν το ρόλο τους και σίγουρα στη δική μου περίπτωση, όλα μου έχουν αφήσει και κάποιο
πολύτιμο μάθημα.
-Τα social media παίζουν σημαντικό παράγοντα στην καθημερινότητα σας. Σας επηρεάζουν αρνητικά τα κακόβουλα σχόλια;
-Τα Social Media είναι μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μου, οπότε είναι και μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας μου. Νιώθω πολύ τυχερή που η δουλειά μου έχει να κάνει με την τόσο άμεση επικοινωνία με κόσμο που αγαπά το ίδιο παθιασμένα με εμένα την ομορφιά και τη μόδα και αυτή η επικοινωνία είναι κάτι που δεν θα άλλαζα με τίποτα. Εννοείται ότι υπάρχουν και αρνητικά σχόλια, τα οποία όταν είναι καλοπροαίρετα μόνο θετικό αντίκτυπο μπορεί να έχουν στο τέλος της ημέρας. Τα κακόβουλα σχόλια από την άλλη, έχω «εκπαιδευτεί» πλέον να μην με επηρεάζουν.
– Έχετε κάποια προσωπικά μυστικά ομορφιάς και υγείας;
-Ειδικά αυτή την περίοδο, όπου με τη χρήση της μάσκας έχουν επιδεινωθεί τα δερματικά προβλήματα , το πιο σημαντικό είναι η καθημερινή και σχολαστική περιποίηση του προσώπου. Τα 3 βήματα που δεν παραλείπω ποτέ είναι: διπλός καθαρισμός της επιδερμίδας (ξεκινώντας με νερό μισελέρ και ολοκληρώνοντας με ένα καθαριστικό τζελ), η βαθιά ενυδάτωση αλλά και το αντηλιακό προσώπου που είναι απαραίτητο χειμώνα-καλοκαίρι. Η βραδινή μου ρουτίνα συνήθως περιέχει κάποιο πιο «δυνατό» προϊόν skincare, με ενεργά συστατικά. Αυτή την περίοδο τα προϊόντα με παράγωγα της Βιταμίνης Α, είναι τα αγαπημένα μου. Βεβαίως, ακόμη πιο σημαντική από την υγεία της επιδερμίδας, είναι αυτή του οργανισμού. Φροντίζω καθημερινά να καταναλώνω φρούτα και λαχανικά, ακολουθώ μια ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, προσπαθώ να πίνω τουλάχιστον 1,5 με 2 λίτρα νερό και να κοιμάμαι σωστές ώρες.
– Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
-Από την περίοδο της καραντίνας και έπειτα, αποφάσισα να δώσω όλη μου την ενέργεια σε πολύ δημιουργικά projects, μιας που τον περισσότερο χρόνο μου τον περνάω στο γραφείο και το σπίτι μου. Στα πλαίσια αυτής της… έκρηξης δημιουργικότητας, έχω αρκετά πλάνα στο μυαλό μου και όμορφα σχέδια τα οποία ελπίζω να υλοποιηθούν σύντομα και τότε να μπορώ να μοιραστώ μαζί σας κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες!
Επιμέλεια Άρθρου: Σοφία Μελεκίδου (@fiaraf)
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας… Γιατί η Γυναίκα Είναι Γένος Θηλυκού

Η κυρία Τάνια Κιουμουρτζίδου είναι μητέρα, εργαζόμενη και πολιτεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης με τη Νέα Δημοκρατία. Διατηρεί ενεργό ρόλο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου υπηρετεί ως Συντονίστρια της Γραμματείας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Ν.Δ., καθώς και ως Υπεύθυνη για την Προστασία Αρχαιολογικών Μνημείων από την Κλιματική Κρίση. Παράλληλα, έχει σημαντική εμπειρία στην τοπική αυτοδιοίκηση και μεγάλη αγάπη για την ενασχόληση με τα κοινά.
Κυρία Κιουμουρτζίδου μπορείτε να μας πείτε ποια είναι η σημασία της Παγκόσμιας
Ημέρας της Γυναίκας για εσάς;
Για εμένα προσωπικά, αυτή η ημέρα δεν είναι απλώς μια επέτειος, αλλά μια υπενθύμιση
ενός αδιάκοπου αγώνα των γυναικών. Είναι μια αφορμή που μας καλεί να αναλογιστούμε τη
συνεχή προσπάθεια προόδου της γυναίκας σε όλα τα πεδία.
Η γυναίκα εξελίχθηκε, μεταβάλλεται και συνεχίζει αδιάλειπτα να προχωρά μπροστά. Μόνο
μπροστά, αλλά χωρίς να ξεχνά το παρελθόν, με τα σφάλματα και τις παραλείψεις του.
Σήμερα, η γυναίκα κατακτά διαρκώς νέες κορυφές, φτάνοντας τον άνδρα και, σε πολλές
περιπτώσεις, τον ξεπερνά. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να οδηγεί σε ανταγωνισμό, αλλά σε μια
ισορροπημένη συνύπαρξη. Ο άνδρας έχει τον δικό του σπουδαίο ρόλο, ως υποστηρικτής και
συνοδοιπόρος. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε αυτή την εξέλιξη ως αντιπαλότητα, ούτε να
υποβαθμίζουμε τον άνδρα, αλλά να προχωρούμε μαζί προς ένα πιο ισότιμο μέλλον.
Η γυναικεία ψυχή είναι ένας απαλός άνεμος που ανακουφίζει όταν απαιτείται, αλλά και μια
θύελλα όταν πληγώνεται. Είναι φλόγα που μπορεί να καταστρέψει τα πάντα στο διάβα της,
αλλά και να ζεστάνει όσους αγαπά.
Ποια είναι η θέση της γυναίκας σήμερα κατά την γνώμη σας;
Η θέση της γυναίκας σήμερα δεν είναι σταθερή. Υπάρχουν εναλλαγές, επιτυχίες και
απογοητεύσεις, αλλά αυτός είναι ο δρόμος της προόδου. Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε
στις νίκες μας, ούτε να αποκαρδιωνόμαστε στις ήττες μας.
Η γυναίκα έχει δώσει σκληρές μάχες, αλλά ο αγώνας συνεχίζεται. Οι καθημερινές
προκλήσεις στην εργασία, την οικογένεια, τη μητρότητα, τις κοινωνικές σχέσεις και την
αποδοχή της συνεχίζονται αδιάκοπα.
Στη δύσκολη εποχή που διανύουμε, αξίζει να αναγνωρίσουμε τον ρόλο όλων των γυναικών. Γιατροί, νοσηλεύτριες, δασκάλες, καθαρίστριες, εργαζόμενες σε σούπερ μάρκετ – όλες τους είναι πραγματικές ηρωίδες της καθημερινότητας.
Ποιος είναι ο πολλαπλός ρόλος της γυναίκας;
Η γυναίκα είναι ταυτόχρονα επαγγελματίας, μητέρα, σύζυγος, ενεργό μέλος της κοινωνίας.
Συμμετέχει στα κοινά, την επιστήμη, την πολιτική, αγωνίζεται για έναν κόσμο πιο δίκαιο, με
ίσες ευκαιρίες και λιγότερη βία. Είναι μια αδιάκοπη προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο.
Κόρη, μητέρα, σύζυγος, εργαζόμενη, πολιτεύτρια, ποια είναι η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων
σας;
Δύσκολη ερώτηση ! Τόσο να την απαντήσεις μα κυρίως να ιεραρχήσεις τους πολλαπλούς
ρόλους που έχω αλλά και έχουμε επωμιστεί οι περισσότερες γυναίκες σαν εμένα. Να σας
πω πάντως ειλικρινά, η ιεράρχιση γίνεται κατά περίπτωση. Όλοι αυτοί οι ρόλοι που
αναφέρατε δεν είναι ξεκομμένοι και διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο. Είναι αλληλένδετοι
και συνυπάρχουν αρμονικά όσο είναι αυτό εφικτό.
Πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια να τα βάλεις όλα σε μια τάξη και να τα ιεραρχήσεις,
κρύβονται ατέλειωτες ώρες εργασίας, με άγχος, ψυχική και σωματική καταπόνηση και σε
βάρος της προσωπικής και οικογενειακής ζωής κάποιες φορές. Δεν σας κρύβω πως κάποιες
φορές νιώθω ενοχές που «χάνω» και «χάνουμε» οικογενειακές στιγμές με το σύζυγο και τα
παιδιά μου, λόγω της ενασχόλησης με τα κοινά. Αλλά το τελικό αποτέλεσμα και οι καρποί
που βγαίνουν, μας δικαιώνουν και μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε.
Πώς σχολιάζετε το φαινόμενο των γυναικοκτονιών;
Ζούμε σε μια εποχή όπου η οργή ξεχειλίζει για τα πάντα – την οικονομία, τις κοινωνικές
ανισότητες, τις σχέσεις, τη διαφορετικότητα. Δεν αρκεί να λέμε ότι χρειαζόμαστε εκπαίδευση.
Πρέπει να σπάσουμε τη σιωπή μας, να μιλήσουμε ανοιχτά, να καλλιεργήσουμε σεβασμό και
αποδοχή. Η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από εμάς. Τα παιδιά δεν ακούνε αυτά που τους λέμε, αλλά
παρατηρούν αυτά που κάνουμε. Και μας κρίνουν. Οφείλουμε να τους δώσουμε ένα καλύτερο
πρότυπο, ώστε να μεγαλώσουν σε έναν κόσμο όπου η βία δεν έχει θέση.
Ποια είναι η δική σας οπτική για τη σύγχρονη γυναίκα;
Η σημερινή γυναίκα είναι περισσότερο σαγηνευτική, εκτυφλωτική, αισιόδοξη. Έχει αυτοπεποίθηση, νιώθει περισσότερο δυνατή, αγαπά πιο πολύ τον εαυτό της, έχει διάθεση να παλέψει για ότι δικαιούται και ότι της ανήκει.
Η σημερινή γυναίκα συμμετέχει στα κοινά, τον πολιτισμό, επιστήμη, πολιτική, αγωνίζεται με λύσσα να γίνει ο κόσμος μας λίγο καλύτερος, λιγότερο βίαιος, με περισσότερη δικαιοσύνη και ίσες ευκαιρίες για όλους.
Να συνεχίσουμε όλες μας με αισιοδοξία, δύναμη και με το κεφάλι ψηλά. Έχουμε τη δύναμη οι γυναίκες για πολλά πράγματα… αρκεί να το πιστεύουμε!
Επίκαιρα Πρόσωπα
Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.
Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.
Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;
Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;
Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.
Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.
Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.
Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.
Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;
Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.
Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.

Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;
Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας. Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.
Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.
Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves

Με σπουδές στην Επικοινωνία, τη Διοίκηση και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, η Δέσποινα Μπακάλη ακολούθησε μια πολυδιάστατη πορεία, από τον τραπεζικό τομέα έως την επιχειρηματικότητα. Έφερε τα Curves στην Ελλάδα με όραμα να προάγει την υγεία και την ευεξία στις γυναίκες. Πιστεύει ότι «δυνατές γυναίκες σημαίνουν δυνατές κοινότητες» και ενθαρρύνει το franchising ως ασφαλή επιχειρηματική επιλογή. Με επίκεντρο την υποστήριξη και την αλλαγή συνηθειών σήμερα, τα Curves γίνονται ο σύμμαχος κάθε γυναίκας για μια καλύτερη ζωή.
Κυρία Μπακάλη μπορείτε να μας πείτε μας λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;
Σπούδασα στο Πάντειο, Επικοινωνία και ΜΜΕ, συνέχισα με ένα masters στην Ευρωπαϊκή Διοίκηση, την εποχή που «έπρεπε». Την εποχή που ήθελα, λίγο πριν τα 50 έκανα ένα LLM στη Νομική, στα ανθρώπινα δικαιώματα. Αντίστοιχα και η επαγγελματική πορεία. 13 χρόνια σε Τράπεζα – το ήθελε ο μπαμπάς – παραίτηση και δημιουργία ενός από τα πρώτα Social Media Agencies στην Ελλάδα – το ήθελα εγώ – μετανάστευση στο Βέλγιο και μετά στην Κύπρο – το «ήθελαν» οι καταστάσεις. Master Franchise των Curves σε Ελλάδα και Κύπρο – μάλλον «το θέλαμε όλοι»…
Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ιστορία της εταιρείας, την αποστολή της και ενδεχομένως την έμπνευση που υπάρχει πίσω από τη δημιουργία της;
«Ακόμα και τώρα, μερικές φορές σκέφτομαι: Τι θα γινόταν αν, όταν η μητέρα μου ζούσε, κάποιος της είχε διδάξει τη σημασία της άσκησης, την είχε πιάσει από το χέρι και είχε ασκηθεί μαζί της; Ίσως να ήταν ακόμα εδώ, χαμογελώντας δίπλα μου». Είναι τα λόγια του Gary Heavin που ίδρυσε τα Curves το 1992. Η μητέρα του πέθανε στον ύπνο της όταν ο ίδιος ήταν 13 ετών. Οι αιτίες του θανάτου δεν ήταν δύσκολο να διαπιστωθούν: μια μακροχρόνια μάχη με τον διαβήτη, την υψηλή αρτηριακή πίεση και την παχυσαρκία.
«Άνθρωποι σαν τη μητέρα μου δεν μπορούν να σωθούν μόνο με φάρμακα και ιατρική θεραπεία. Αυτό που πραγματικά χρειάζονται είναι σωστές συνήθειες ζωής. Χρειάζονται να γυμνάζονται σωστά και να προσέχουν τη διατροφή τους.» Ο Γκάρι άρχισε να εργάζεται για το όνειρο να δημιουργήσει ένα κέντρο γυμναστικής «όπου θα μπορούσαν να πάνε άνθρωποι σαν τη μητέρα μου».
Έτσι γεννήθηκαν τα «Curves, 30-minute Fitness for Women» που λειτουργούν για περισσότερα από 30 χρόνια και στις 5 Ηπείρους, με χιλιάδες Club και εκατομμύρια γυναίκες που κοντά μας αλλάζουν τη ζωή τους.
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον τομέα της γυμναστικής και της ευεξίας; Ήταν κάτι που σας ενδιέφερε από την αρχή ή προέκυψε στην πορεία;
Είμαι η κλασσική Ελληνίδα γυναίκα της εποχής μου. Απεχθάνομαι τη γυμναστική, της οποίας τα ουσιαστικά αποτελέσματα δεν διδάχθηκε η γενιά μου. Μέλος των Curves από την ίδρυση τους στην Ελλάδα «Γιατί κάτι πρέπει να κάνω, αλλά δε προλαβαίνω κιόλας», με κοπάνες χρόνων και τα κιλά να μπαινοβγαίνουν. Μεγαλώνοντας κατάλαβα. Δεν είναι ούτε τα κιλά, ούτε οι πόντοι. Δεν είναι ούτε η ντουλάπα με τα 3 διαφορετικά νούμερα. Είναι ότι δυο εβδομάδες χωρίς Curves και είμαι άλλος άνθρωπος. Κουρασμένος άνθρωπος, στο κορμί αλλά και στο πνεύμα. Τα Curves είναι μαγικά. Με τρία μισάωρα την εβδομάδα, πετάς.
Θέλω να «πετάμε» όλες. Για αυτό και ασχολήθηκα.

Ποια είναι η φιλοσοφία της Curves όσον αφορά τη γυναικεία γυμναστική και την υποστήριξη των μελών της;
Στα Curves αγαπάμε τις γυναίκες. Θέλουμε να τις βλέπουμε δυνατές – μέσα και έξω. Δυνατές γυναίκες σημαίνει δυνατές οικογένειες, δυνατές γειτονιές, δυνατές πόλεις, δυνατή Ελλάδα. Curves σημαίνει κατανόηση, υποστήριξη, κίνητρο, αλλά και ευθύνη. Εμείς με κάθε τρόπο είμαστε δίπλα σου. Εσύ, αναλαμβάνεις την ευθύνη του εαυτού σου;
Προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκγύμνασης – μυϊκή ενδυνάμωση, καρδιαγγειακή άσκηση και διατάσεις – σε μόνο 30’, χωρίς ραντεβού, με προσωπική καθοδήγηση κάθε φορά! Με ειδικά σχεδιασμένα μόνο για γυναίκες μηχανήματα υδραυλικής αντίστασης, γυμνάζεσαι και διασκεδάζεις, ανεξάρτητα από την ηλικία σου και τη φυσική σου κατάσταση.
Αυτά είναι τα καλά μας. Το κακό μας: Δεν έχεις πια άλλοθι για να μη γυμναστείς. Μαζί μας δεν έχεις άλλοθι για να μην αγαπήσεις τον εαυτό σου!
Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Επιχειρείν και Ελλάδα είναι έννοιες δυστυχώς ακόμη και σήμερα «τσακωμένες».
Το Franchise είναι ίσως η μέση λύση. Σε εμάς είναι όλα «πατερνταρισμένα» και όλα μετρήσιμα, ώστε ο νέος επιχειρηματίας να έχει έναν σίγουρο μονοπάτι. Αυτός που δε φοβάται να δουλέψει μπορεί να «εκτιναχθεί» επιχειρηματικά ξεκινώντας από μια στέρεα βάση και ένα « άπαικτο» δοκιμασμένο προϊόν.
Υπάρχουν σχέδια επέκτασης ή καινοτομίες που σκοπεύετε να εισάγετε στα γυμναστήρια Curves στο άμεσο μέλλον;
Τα Curves θέλουν να είναι προσβάσιμα σε κάθε γυναίκα. Μπαίνοντας στην τρίτη δεκαετία, και αφού έχουμε επιβιώσει κρίση και πανδημία είναι η ώρα να φτάσουμε παντού. Σε κάθε Ελληνική πόλη!
Αναφορικά με το προϊόν μας, έχουμε πίσω μας κορυφαία επιστημονική υποστήριξη από πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, πρωτοπόρα στην υγεία και ευεξία. Ό,τι καινούργιο αποδεικνύεται επιστημονικά το εφαρμόζουμε αμέσως.
Αν και εσένα σε ενδιαφέρει να χτίσεις τη δική σου επιχείρηση με γρήγορο ROI, χαμηλά λειτουργικά κόστη, εύκολο στήσιμο & κυρίως, προσφορά στην κοινότητα σου, επικοινώνησε σήμερα μαζί μας. www.curves.gr

Δέσποινα Μπακάλη
Master Franchisee των Curves για Ελλάδα & Κύπρο
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση