Connect with us

Lifestyle

SUZUKI  IGNIS: Διαφορετικό από τα άλλα

SUZUKI  IGNIS 1.2  HYBRID

Το Ignis σχεδιαστικά είναι ένα αυτοκίνητο διαφορετικό από τα άλλα. Η Suzuki πήρε στοιχεία από την δική της παράδοση και τα ενσωμάτωσε πραγματικά πολύ επιτυχημένα στην εξωτερική εμφάνιση του μικρού αυτού SUV. Οι τρεις χαρακτηριστικές γραμμές τις πίσω κολώνας (Progressive Triad το ονομάζει η Suzuki), που τις βλέπουμε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά και η πλαισίωση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, μας έρχονται από την 10ετία του 80 και τα μικρά σπορ αυτοκίνητα των Ιαπώνων Fronte Coupe και Cervo αντίστοιχα. Παράλληλα οι μαύρες εμπρός κολώνες και η σχεδίαση του καπό στις άκρες πάνω από τους προβολείς ανήκουν επίσης στα highlights της εμφάνισης προερχόμενα από τα Swift και Vitara. Μοντέρνο και νεο ρετρό παράλληλα το Ignis, με ένα σχήμα που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς με τη φρεσκάδα να συγκαταλέγεται επίσης στα δυνατά του σημεία.

Η σχεδιαστική παρέκκλιση από τα συνηθισμένα συνεχίζεται και στο αυστηρό εσωτερικό του Ignis που χωρίζεται χρωματικά σε δύο επίπεδα. Σκουρόχρωμο από πάνω μέχρι τη μέση, λευκό από εκεί και κάτω, όπως και το μεγαλύτερο μέρος στις πόρτες, το εσωτερικό του μικρού SUV της Suzuki παρουσιάζεται ευχάριστο και φωτεινό, έχοντας αποβάλλει την κλασική μουντάδα, με τα χειριστήρια για το κλιματιστικό να ξεχωρίζουν επίσης για την σχεδίαση και την διάταξή τους. Τα πλαστικά είναι σε γενικές γραμμές σκληρά, αλλά η υφή τους είναι προσεγμένη και σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα συναρμογής το Ignis παρουσιάζεται ποιοτικό και σε αυτόν το τομέα.

Κανένα πρόβλημα για αυτούς που κάθονται μπροστά αλλά κανένα πρόβλημα και για δύο άτομα που θα κάτσουν στο πίσω κάθισμα ακόμη και αν πλησιάζουν σε ύψος τα 1,85 μ. Το κάθισμα για τους πίσω δίνει παράλληλα την δυνατότητα αλλαγής κλίση,ς ενώ μπορεί να συρθεί προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές. Τα 204 λίτρα του χώρου αποσκευών, 56 λιγότερα σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση, σίγουρα δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων τιμών σε αυτές τις διαστάσεις αμαξώματος. Με κανονικό σχήμα ο χώρος είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με τα καθίσματα αναδιπλωμένα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.086 λίτρα.

Την κίνηση του υβριδικού Ignis έχει αναλάβει το 4κύλινδρο Dualjet μοτέρ της Suzuki, το οποίο έχει ως υποβοήθηση έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Αυτό το ηλεκτρικό μοτέρ φέρνει στην ζωή τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον υποβοηθά στις επιταχύνσεις, ενώ λειτουργεί σαν γεννήτρια, φορτίζοντας την κλασική μπαταρία μολύβδου αλλά και μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται περίπου κάτω από τη θέση του οδηγού. Η φόρτιση πραγματοποιείται κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει ή παίρνετε το πόδι σας από το γκάζι από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα και πάνω (π.χ. όταν κινείστε παρατεταμένα σε κατηφόρα). Στόχος του ήπιου υβριδικού συστήματος δεν είναι η βελτίωση των απόλυτων επιδόσεων αλλά η μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και στην πράξη το Ignis θα περιορίσει εύκολα την κατανάλωσή του κάτω από τα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτή χρήση. Το μοτέρ των 90 ίππων δεν προβληματίζεται καθόλου στο να κινήσει σβέλτα το πολύ ελαφρύ Ignis, το οποίο, ακόμη και στην 4κίνητη έκδοσή του, δεν ξεπερνά σε βάρος τα 920 ανακοινώσιμα κιλά. Είναι εύστροφο, ακούγεται εντός της καμπίνας όταν οι στροφές ξεπερνούν το μεσαίο φάσμα λειτουργίας (ευχάριστα ωστόσο), ενώ ο επιλογέας του μακριού σε κλιμάκωση κιβωτίου είναι ελαφρύς και ακριβής κάνοντας τις γρήγορες αλλαγές παιχνιδάκι. Θα θέλαμε βεβαίως να είχε και έκτη ταχύτητα.

Το μοντέλο της Suzuki δεν περιορίζεται φυσικά μόνο στις εντός δρόμου αναζητήσεις σας. Θα βγει με αξιώσεις και στο χώμα με σύμμαχο το μικρό βάρος αλλά και την σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 180 χλστ. Με ένα σετ πιο χωμάτινα ελαστικά θα βγάλει ακόμη περισσότερο το πνεύμα περιπέτειας από μέσα σας με το Hill Descent Control να ελέγχει σωστά την ταχύτητα στις κατηφόρες με μεγάλες κλίσεις και το Hill Hold να κάνει επίσης καλά την δουλειά του στην εκκίνηση στις ανηφόρες. Όπως και να έχει το Ignis θα καλύψει εύκολα και με το παραπάνω τις εκτός δρόμου ανάγκες και ανησυχίες του μέσου οδηγού.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Foodex Japan 2023: τα ελληνικά τρόφιμα στην αγορά της Ιαπωνίας!

Τα ελληνικά τρόφιμα ξανά στην Ιαπωνική Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Foodex Japan 2023, η οποία διοργανώθηκε από 7 – 10 Μαρτίου, στο εκθεσιακό κέντρο Tokyo Big Sight. Η Foodex Japan είναι η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στην Ασία. Στη φετινή έκθεση συμμετείχαν 43 χώρες με 2.562 εκθέτες, ενώ την επισκέφθηκαν 73.789 χιλ. εμπορικοί επισκέπτες από την Ιαπωνία και άλλες ασιατικές χώρες.

Το ελληνικό περίπτερο διοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) και φιλοξένησε 16 εκθέτες με ελληνικά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, ελιές, μέλι, κρασί, ξύδι, αλάτι, λικέρ, τσικουδιά, κρόκο, μαστίχα και μαστιχέλαιο, σταφίδες, αποξηραμένα σύκα, μαρμελάδες, ξηρούς καρπούς, είδη αρτοποιίας και σνακ, τυριά, κονσέρβες φρούτων και χυμούς.

Στο εθνικό περίπτερο συμμετείχαν και 6 επιχειρήσεις με τη στήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, εκ των οποίων 4  οινοποιεία και 2 παραγωγοί αποξηραμένων σύκων.

Η συμμετοχή στην έκθεση κρίθηκε ως εξαιρετικά πετυχημένη, καθώς το σύνολο των Ελλήνων εκθετών εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επισκεψιμότητα του περιπτέρου, αλλά και τον ενθουσιασμό των επισκεπτών για τα ελληνικά προϊόντα. Συνολικά, οι ελληνικές επιχειρήσεις έκαναν περισσότερες από 1.200 εμπορικές συναντήσεις με αγοραστές από Ιαπωνία, Ταιβάν, Νότια Κορέα, Κίνα  και Ηνωμένες Πολιτείες.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ιαπωνία είναι μια τεράστια αγορά 125 εκατ. κατοίκων με υψηλό εισόδημα, η οποία προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες για τα εγχώρια προϊόντα.  Το 2022 οι εξαγωγές των ελληνικών τροφίμων στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 39.2% και έφτασαν τα 22.9 εκατ. ευρώ. Τα σημαντικότερα τρόφιμα που εξάγονται στην Ιαπωνία είναι κονσέρβες ροδάκινου, ξηροί καρποί, παρασκευάσματα δημητριακών και ελαιόλαδο, ενώ παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον για τη φέτα και το μέλι.

Την εθνική συμμετοχή τίμησε με την παρουσία του ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Ιαπωνία, κύριος Δημήτριος Καραμήτσος-Τζιράς, ο οποίος επισκέφθηκε το περίπτερο και συνομίλησε με όλους τους εκθέτες.

Λεζάντa φωτογραφιών

  • Απόψεις από την έκθεση Foodex Japan 2023

Enterprise Greece

Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

Περισσότερες Πληροφορίες για συντάκτες:

ENTERPRISE GREECE | Γραφείο Τύπου– 210 3355705, Χρήστος Ρουμελιώτης  [email protected]

Continue Reading

Lifestyle

H ATHENS FASHION TRADE SHOW ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Σεπτέμβριος είναι ο μήνας των αλλαγών και των νέων ευκαιριών! Είναι ο μήνας που η Αthens Fashion Trade Show κάνει την ανατροπή και για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα παρουσιαστούν συλλογές  για τη σεζόν Άνοιξη -Καλοκαίρι 2024. Συμβαδzίζοντας με τις εκθέσεις του εξωτερικού, για πρώτη φορά, καταστήματα και eshops θα δειγματιστούν  κομμάτια για το επόμενο καλοκαίρι. Εκθέτες, sustainable  brands, σχεδιαστές και νέοι designers είναι έτοιμοι να μοιραστούν το όραμά τους και να μας παρουσιάσουν τις ανερχόμενες τάσεις. Aπό τις 21 έως τις 24 Σεπτεμβρίου το Μetropolitan Expο θα πλημμυρίσει με κομμάτια Resortwear και με αξεσουάρ-μπιζού της επόμενης σεζόν.

Ιδιαίτερα ντε-πιες ,φορέματα, καφτάνια,  loungewear επιλογές με χαρακτηριστικά signature prints, εμπνευσμένα από πίνακες ζωγραφικής ελληνικών νησιών, κομψά μαγιό και luxe φούστες  που υμνούν το ελληνικό καλοκαίρι είναι μερικά από τα Resortwear  κομμάτια που θα βρίσκονται 21-24 Σεπτεμβρίου στην Αthens Fashion Trade Show 2023.

Νέοι σχεδιαστές με καινοτόμες ιδέες και με εκπληκτικούς συνδυασμούς θα δώσουν το δυναμικό παρόν και το τμήμα Fresh για ακόμη μία χρονιά θα αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της Αthens Fashion Trade Show 2023.

Και για τον φετινό χειμώνα, στην Αthens Fashion Trade Show 2023 θα είναι μαζεμένες μερικές από τις τις πιο κομψές επιλογές όπως : δερμάτινα ή μάλλινα γάντια, καρό κασκόλ, hair accessories, γούνινα bucket hats ή καπέλα με shearling επένδυση.

Η Athens Fashion Trade Show  αποτελεί το fashion statement του Σεπτεμβρίου. Οι σύχρονες, μοντέρνες, ασφαλείς και ευρύχωρες εγκαταστάσεις του εκθεσιακού κέντρου Μetropolitan Expo μετατρέπονται σε χώρο έμπνευσης, δημιουργίας , έκφρασης και συνεργασίας πολλών διαφορετικών στιλιστικών επιρροών.

****

Σχετικά με τη ROTA Οργάνωση Εκθέσεων:

Η ROTA Οργάνωση Εκθέσεων, ιδρύθηκε το 1984 και είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εκθεσιακός φορέας στην Ελλάδα. Μέσω της διοργάνωσης 13 εκ των σημαντικότερων εκθέσεων στη χώρα μας και τη διαχείριση του μεγαλύτερου και πλέον σύγχρονου εκθεσιακού κέντρου της Ελλάδας, υποστηρίζει τη συνεργασία μεταξύ του εμπορικού κόσμου και συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας. Με δέσμευση στην επιτυχημένη διοργάνωση, εμμονή στην παροχή πρωτοποριακών για την Ελλάδα υπηρεσιών και στελέχη τα οποία εστιάζουν στις αξίες της ομαδικής εργασίας και της άριστης εξυπηρέτησης, επιδεικνύει κάθε χρόνο εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Περισσότερες πληροφορίες για τη ROTA Οργάνωση Εκθέσεων μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.rota.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες: Hρώ Τζαμτζή |2111801801|[email protected]

www.athensfashiontradeshow.gr

Continue Reading

Lifestyle

Suzuki Vitara Strong Hybrid AWD : Οικονομικό πασπαρτού

H υβριδική τεχνολογία, που ακολουθεί η Strong Hybrid έκδοση του Suzuki Vitara 1,5 αποτελεί ένας από τους δρόμους για μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. H ιαπωνική εταιρεία συμπλήρωσε την γκάμα των μοντέλων της και έβαλε δίπλα στις mild hybrid εκδόσεις μια πλήρως υβριδική, για να προσθέσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η τεχνολογία.

Κάτω από το καπό του Suzuki Vitara Strong Hybrid συναντάμε έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Dualjet 1,5 lt, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm ροπής. Το μοτέρ διαθέτει υψηλότερη συμπίεση (13:1) και νέο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής από το σύστημα VVT. Σε αυτόν προστέθηκε ένας κόμπακτ ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 33 ίππους με 60 Nm ροπής. Τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 840 Wh με τάση 140V. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει στους 116 ίππους, με τη δύναμη να περνά στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος AllGrip.

Το Suzuki Vitara μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως και 60 χλμ/ώρα και για απόσταση που δεν ξεπερνά τα 4,5 χιλιόμετρα. Ίσως δεν φαίνεται μεγάλη, στην πράξη όμως έχει αντίκρισμα, ιδιαίτερα μέσα στον αστικό ιστό. Το υβριδικό σύστημα του Suzuki Vitara μπορεί επιπλέον να σβήνει το θερμικό μοτέρ σε ταχύτητα έως και 80 χλμ/ώρα που σημαίνει έξτρα οικονομία, ενώ κρατάει ανενεργό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και κατά το φρενάρισμα -που γίνεται ταυτόχρονα ανάκτηση ενέργειας- σε ταχύτητες μέχρι 135 χλμ/ώρα.

Η Suzuki ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης 5,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής αλλά στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε αυτήν την τιμή. Ένα νούμερο κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ μοιάζει πιο ρεαλιστικό, που μπορεί όμως να πέσει ακόμα περισσότερο μέσα στην πόλη και αν ο οδηγός είναι προσεκτικός και χρησιμοποιήσει ιδανικά το υβριδικό σύστημα. Βγαίνοντας στο δρόμο με το Suzuki Vitara διαπιστώνεις ότι το υβριδικό σύστημα λειτουργεί αρκετά καλά. Ίσως δεν έχει το απόλυτο ραφινάρισμα, και κάποιες φορές το σύστημα δείχνει κάπως «αναποφάσιστο» αλλά σε γενικές γραμμές κάνει τη δουλειά για την οποία σχεδιάστηκε. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοματοποιημένο κιβώτιο δεν βοηθάει ιδιαίτερα με τις αργές αντιδράσεις του, αλλά δεν είναι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος που να απαιτεί κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών αν θέλει να εμπλακεί περισσότερο.

Το Suzuki Vitara είναι γενικά άνετο αυτοκίνητο και με αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, με μόνο το θόρυβο από τον κινητήρα να κάνει αισθητή την παρουσία του μέσα στην καμπίνα. Ωστόσο, οι επιβάτες δεν θα έχουν πρόβλημα να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις με αυτό. Στο ίδιο κλίμα είναι και η συμπεριφορά του όταν πιεστεί. Δεν παρουσιάζει έντονες και απότομες αντιδράσεις, αλλά κάνει ξεκάθαρο ότι δεν του αρέσει να οδηγείται με αυτόν τον τρόπο. Η ύπαρξη της τετρακίνησης ωστόσο δίνει στο Vitara ένα μεγάλο πλεονέκτημα όταν τελειώνει η άσφαλτος. Προφανώς δεν πρόκειται για το «off road animal» που ήταν το παλιό Vitara, ωστόσο οι δυνατότητές του είναι πολύ παραπάνω από του δικίνητου ανταγωνισμού.

Το αμάξωμα της Strong Hybrid έκδοσης του Vitara δεν διαφοροποιείται από των υπόλοιπων εκδόσεων και διατηρεί τον χαμηλών τόνων χαρακτήρα του. Στο εσωτερικό υπάρχουν σκληρά πλαστικά, που δείχνουν όμως πολύ στιβαρά. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης που προσφέρει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Υπάρχει και μια μικρότερη έγχρωμη οθόνη 4,2’’ στον πίνακα οργάνων και παρέχει τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, συμπεριλαμβανομένης της απεικόνιση της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Η ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος σημαίνει ότι ο χώρος αποσκευών του Suzuki Vitara έχασε 86 λίτρα. Οι μπαταρίες μπορεί να είναι μικρές σε μέγεθος αλλά κάπου έπρεπε να τοποθετηθούν κι αυτό έγινε κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ. Αυτό σημαίνει ότι το Suzuki Vitara Strong Hybrid έχει χώρο 289 λίτρα έναντι των 375 λίτρων των ήπια υβριδικών εκδόσεων. Οι διαθέσιμοι χώροι πάντως για τους επιβάτες δεν έχουν επηρεαστεί, κάτι που σημαίνει ότι εύκολα θα φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικοι επιβάτες.

Το Suzuki Vitara έχει ένα «βαρύ» όνομα, ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά. Το ιαπωνικό crossover παραμένει ένα ποιοτικό αυτοκίνητο που προσφέρει κάτι ξεχωριστό: την τετρακίνηση, η οποία επεκτείνει κατά πολύ τις δυνατότητές του. Κι αυτό μπορεί να το κάνει ακαταμάχητο, ειδικά με κόστος που δεν ξεπερνά τα 27.780 ευρώ, ενώ το δικίνητο ξεκινά από τα 25.080 ευρώ.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending