Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Σημαντικό εργαλείο οι δημόσιες σχέσεις

Όλα τα σύγχρονα εργαλεία της πληροφορικής, του μάνατζμεντ και του μάρκετινγκ οφείλουν να χρησιμοποιήσουν επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην οργάνωση και στον ανασχεδιασμό τους, προκειμένου να διατηρήσουν το όποιο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στην αγορά. Παρ’ όλα αυτά δεν θα πρέπει να υποτιμάται η ανθρώπινη σκέψη, η οποία μέσα από την εκπαίδευση και την ανάπτυξη θα πρέπει να είναι σε θέση, να κρίνει και να αναλύει, να επιλέγει και να αξιολογεί, να προβλέπει και να απορρίπτει, τόσο την αξιοπιστία όσο και την βαρύτητα όλων των παραμέτρων, στοιχείων ή πληροφοριών που σχετίζονται με την κάθε επιχείρηση και να δημιουργεί το δικό της μέτωπο αντιμετώπισης. Χρήζει λοιπόν μεγάλης ανάγκης η αναγκαιότητα της ανάλυσης του σκεπτόμενου νου και της εφαρμογής των ανθρωπίνων σχέσεων ή αλλιώς δημοσίων σχέσεων μέσα στην επιχείρηση.

Οι δημόσιες σχέσεις

Οι δημόσιες σχέσεις: Παρεξηγημένη έννοια ή σημαντικό εργαλείο της επιχείρησης; Κατ’ αρχήν ο όρος δημόσιες σχέσεις ετυμολογικά έχει αποδοθεί ανεπιτυχώς από τον αντίστοιχο αγγλικό όρο Public Relations = Σχέσεις με το κοινό, σε παράφραση δημόσιες σχέσεις, δίδοντας έτσι λανθασμένη εντύπωση που οδηγεί σε άλλα μονοπάτια.


Οι δημόσιες σχέσεις, όμως, αποτελούν σήμερα ουσιαστική συνιστώσα του μάνατζμεντ. Έχουν αναπτυχθεί θεωρητικά και πρακτικά, έτσι ώστε να συμβάλλουν στη λήψη σωστών αποφάσεων και παράλληλα να προγραμματίζουν την κατάλληλη επικοινωνία της επιχείρησης με τις ομάδες κοινού που την αφορούν. Σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των οργανωμένων επιχειρήσεων διαθέτει τμήμα δημοσίων σχέσεων. Αν διοικούμε μια επιχείρηση και ενδιαφερόμαστε για την εικόνα μας, ή βρισκόμαστε στην διαδικασία βελτίωσης της όποιας εικόνας είχαμε μέχρι τώρα, θα πρέπει να κάνουμε αυστηρή αυτοκριτική θέτοντας τις παρακάτω ερωτήσεις:

1ον Ποια είναι η φήμη μας στην αγορά;
2ον Είναι η φήμη που συνήθως επιθυμούμε να έχουμε και αν όχι τι κάνουμε γι αυτό;
3ον Μέσα από ποια κανάλια ο κόσμος λαμβάνει πληροφορίες για μας και την επιχείρησή μας;
4ον Πώς θα αντιμετωπίζουμε τους διαμαρτυρόμενους πελάτες;
5ος Πώς θα επικοινωνούμε καλύτερα με τους συνναδέλφους;
Είναι κοινό μυστικό ότι οι δημόσιες σχέσεις αποτελούν ιδιαίτερα ευαίσθητο σημείο για την αποδοχή κάποιων ανθρώπων στο ευρύτερα επαγγελματικό και κατ’ επέκταση στο κοινωνικό περριβάλλον. Οι δημόσιες σχέσεις αναλύονται ως κοινωνικές επαφές μεταξύ ανθρώπων έχοντες επαγγελματική ίσως μόνο σχέση και όχι φιλική και αποτελεί στρατηγική της επικοινωνιακής πολιτικής η οποία σήμερα έχει αναχθεί πλέον σε επιστήμη.

Αν ανατρέξουμε σε βιβλιογραφία για τον ορισμό των δημοσίων σχέσεων οι συγγραφείς αναφέρονται και ομιλούν για μια συστηματική, προγραμματισμένη, συνεχή και συνεπή προσπάθεια, για τη δημιουργία και διατήρηση σχέσεων αμοιβαίας κατανόησης και καλής θέλησης, ανάμεσα σε μια οργανωμένη ομάδα, όπως είναι η επιχείρηση και το κοινό (πελάτες, προμηθευτές, μέτοχοι, προσωπικό, αρχές, ΜΜΕ κλπ.) που έρχεται σε επαφή.
Ποιος ο ρόλος, συνεπώς, των δημοσίων σχέσεων, – Θεωρούνται σήμερα στρατηγικής σημασίας για μια επιχείρηση συμβάλλοντας δημιουργικά στην επικοινωνία των διαφόρων διοικητικών λειτουργιών, κτίζοντας γερά θεμέλια των ανθρωπίνων σχέσεων μέσα και έξω από την επιχείρηση με απώτερο σκοπό την κοινωνική εικόνα άρα και μακροπρόθεσμα οικονομικό όφελος.

  • Ενεργούν αποτελεσματικά στην διατήρηση των σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων, στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και του ηθικού τους, συμβάλλοντας στην αύξηση της παραγωγικότητας. – Αποτελούν και τμήμα του μάρκετινγκ συμβάλλοντας εποικοδομητικά στη διατήρηση μιας θετικότατης εικόνας των προϊόντων και των υπηρεσιών της επιχείρησης, διαμορφώνοντας έτσι την επιθυμητή καταναλωτική συμπεριφορά.
  • Συμβάλλουν στην αποδοτικότητα της διαφήμισης για καλύτερη προβολή και αποδοχή του αποτελέσματος της, και γενικότερα σε οποιαδήποτε ενημέρωση και πληροφόρηση του κοινού που την αφορά.
  • Αποτελούν έναν τρόπο εκπαίδευσης των εμπλεκομένων, δίνοντας έμφαση και επενδύοντας σε έννοιες, όπως ειλικρίνεια, εντιμότητα, σεβασμό του χρόνου του άλλου, αμφίδρομη επικοινωνία με ιδιαίτερο σεβασμό στις ανθρώπινες σχέσεις.
    Και, όπως είπε κάποτε ο Αβραάμ Λίνκολν, «μπορείς να ξεγελάσεις αρκετούς ανθρώπους για αρκετές φορές αλλά δεν μπορείς να τους ξεγελάς για πάντα».

Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Εκδηλώσεις

Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..

Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
 https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ

Continue Reading

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Trending