Επιχειρηματικότητα
4 πυλώνες για τον επανασχεδιασμό

Είναι γνωστό ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων οικογενειακών επιχειρήσεων μετέδιδαν την επιχειρηματική τους γνώση από γενιά σε γενιά, οι παλαιότεροι και έμπειροι εργαζόμενοι στους νεότερους και άπειρους, και οι εξειδικευμένοι τεχνίτες δημιουργούσαν αντάξιους μαθητές. Σήμερα πολλές επιχειρήσεις βασίζουν το σύστημα διοίκησης, τη στρατηγική μάρκετινγκ και τη διαχείριση της επιχειρηματικής γνώσης εφαρμόζοντας νέα τεχνολογικά συστήματα. Άλλες πάλι στηρίζονται στην όποια υπάρχουσα υποδομή, την οποία συντηρούν με τυπολογία και ευλάβεια και τη μεταβιβάζουν με απλά παραδοσιακά μέσα δίνοντας έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα.
Έτσι συναντάμε ως υπεύθυνους εργαζόμενους σε ορισμένες διοικητικές θέσεις, άτομα γερασμένα εργασιακά, μη καταρτισμένα και εξοικειωμένα με τις νέες τάσεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, με μοναδικό ίσως πλεονέκτημα την εμπειρία στην ίδια επιχείρηση επί σειρά ετών, που έχουν αποκτήσει πολλαπλή γνώση των αντικειμένων και κερδίσει την εμπιστοσύνη των ιδιοκτητών. Διανύοντας πλέον τον αιώνα των μεγάλων τεχνολογικών εφαρμογών, οι ραγδαίες εξελίξεις της πληροφορικής κατέστησαν εφικτή την κωδικοποίηση, ταξινόμηση και αποθήκευση πολλών επιχειρησιακών δεδομένων, τα περισσότερα των οποίων είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη εργασία τους.
Οι τέσσερις πόλοι
Επανεξετάζοντας λοιπόν την παραδοσιακή οργάνωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, θα πρέπει να δώσουμε έμφαση σε τέσσερις πόλους:
Πρώτον, στην ανάπτυξη της υποδομής της επιχείρησης και τη χρήση νέων πληροφοριακών συστημάτων, προκειμένου να διασφαλιστεί το χαμηλό ανά μονάδα κόστος παραχθέντων προϊόντων για την επίτευξη οικονομικού αποτελέσματος.
Δεύτερον, στη χρήση νέας τεχνολογίας και καινοτομίας με ταχύτητα δίνοντας πάντα έμφαση στην υπάρχουσα κουλτούρα της επιχείρησης και τη γνώση της αγοράς και του ανταγωνισμού.
Τρίτον, στη δημιουργία σωστού εργασιακού κλίματος, ανιχνεύοντας προσεκτικά τους δημιουργικούς συνεργάτες, επιβραβεύοντας τους μόνιμα παραγωγικούς και εκπαιδεύοντας συνεχώς τους… ανίατα παραδοσιακούς.
Τέταρτον, στη σωστή διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες, για να επιτευχθεί εξαιρετική ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, προσέλκυση νέων πελατών και διατήρηση των ήδη υπαρχόντων. Η ελλιπής, λανθασμένη ή κακή επιλογή μοντέλων διοίκησης και διαχείρισης γνώσης αποτελεί μεγάλη ευθύνη πλέον των επιχειρηματιών, για την οποία επιλογή δεν έχουν το δικαίωμα αλλά και το χρόνο πλέον να ολιγωρούν.
Στην πράξη
Σήμερα πολλές επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν επιτυχώς εκμεταλλευτεί το συνδυασμό της ήδη υπάρχουσας εμπειρίας με την εφαρμογή τεχνογνωσίας και διαχείριση του μεγάλου κεφαλαίου που λέγεται γνώση. Η σωρευμένη γνώση είναι στενά συνδεδεμένη τόσο με την κουλτούρα και τη φύση της επιχείρησης όσο και με τα άτομα, τα οποία την κατέχουν και την μεταδίδουν. Διασφάλιση γνώσης για την επιχείρηση σημαίνει πηγή πλούτου και δύναμης, σημαίνει καλύτερη επικοινωνία, σημαίνει αύξηση παραγωγικότητας.
Διαχείριση γνώσης σημαίνει συγκέντρωση πνευματικών παγίων γνώσης και μεθόδων επικοινωνίας, με αποτέλεσμα σωστή εκμετάλλευση τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, σχεδιασμό νέων προϊόντων, επιθετική προώθηση των προϊόντων στην αγορά, ανάπτυξη δημιουργικότητας, διασφάλιση καινοτόμου περιβάλλοντος για τον πελάτη. Δεν είναι, όμως, καθόλου εύκολο σήμερα για μια μικρομεσαία επιχείρηση να διαχειρίζεται με επιτυχία όλα όσα αναφέρονται παραπάνω, με την όποια υποδομή διαθέτει σε θέματα οργανωτικών και διοικητικών λειτουργιών, τμημάτων πωλήσεων, μάρκετινγκ και πληροφορικής, εάν και εφόσον αυτά είναι διακριτά και δεν είναι «όλα σε ένα» και μάλιστα κατά παράδοση και κατατεθειμένα προσωπικά στα χέρια του ιδιοκτήτη επιχειρηματία.
Η λύση στον προβληματισμό
Παρ’ όλα αυτά οι λύσεις που προ-τείνονται έναντι του προβληματισμού για το πώς θα μπορέσουν οι ιδιοκτήτες επιχειρηματίες ΜΜΕ να διαχειριστούν τον ανταγωνισμό, την κινεζική επιδρομή, τα εισαγόμενα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, τη μείωση του κόστους παραχθέντων, την αύξηση της παραγωγικότητας και αποδοτικότητας των εργαζομένων, την περαιτέρω οργάνωση της επιχείρησης και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της είναι οι εξής:
- Επιλογή σωστής στρατηγικής, η οποία θα αναγνωρίσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της επιχείρησης και την ορθολογική διαχείριση αυτών.
- Ενημέρωση των στελεχών και λοιπών συνεργατών για την ιστορία της επιχείρησης, την οποία πρέπει να σεβαστούν, και για τους λόγους που οι πελάτες προτιμούν τα δικά τους προϊόντα και όχι του ανταγωνισμού.
- Μετάγγιση με θρησκευτική ευλάβεια στους εργαζόμενους των αξιών που προσμένουν οι πελάτες από την ίδια την επιχείρηση, τις οποίες θα πρέπει να τηρούν με ευπρέπεια και επαγγελματισμό.
- Διατήρηση και ανάπτυξη της όποιας γνώσης υπάρχει στην εταιρία και διασφάλιση της προστιθέμενης αξίας των διατιθέμενων προϊόντων ή παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η μάχη λοιπόν που αναμένεται να δοθεί για τον ευνοϊκότερο ανασχεδιασμό της μικρομεσαίας επιχείρησης και η κατάστρωση σχεδίου επιβίωσης περικλείεται σε τέσσερις πυλώνες δράσης:
Α. Επέκταση δραστηριοτήτων με συναφή αντικείμενα απασχόλησης.
Β. Μεγέθη ικανά να διασφαλίζουν μακροζωία στην επιχείρηση.
Γ. Προσεκτική ανίχνευση νέων ταλέντων.
Δ. Διά βίου εκπαίδευση όλων των εμπλεκόμενων στην επιχείρηση.
Άρθρο αρχείου
Ρούλα Κωτούδη
Επιχειρηματικότητα
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Στρατηγική πρωτοβουλία στήριξης νοικοκυριών σε συνεργασία με τη Cepal

Η ενέργεια υλοποιείται στο πλαίσιο της δέσμευσης της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να
βρίσκεται συστηματικά στο πλευρό των καταναλωτών, ενισχύοντας έμπρακτα
την προσπάθεια όσων επιδιώκουν τη συνεπή εξυπηρέτηση των οικονομικών
τους υποχρεώσεων.
Σε μία εποχή αυξημένων οικονομικών προκλήσεων, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με
γνώμονα την κοινωνική υπευθυνότητα, αναγνωρίζει τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά και φροντίζει, μέσα από
στοχευμένες πρωτοβουλίες, να τα στηρίξει ουσιαστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων
Cepal, εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης – δίνοντας τη
δυνατότητα σε πελάτες της με δανειακές υποχρεώσεις υπό τη διαχείριση της
Cepal – να μειώνουν την οφειλή τους μέσα από τις καθημερινές αγορές τους.
Συγκεκριμένα, για κάθε αγορά στο e-shop ή στα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την
κάρτα Club, πραγματοποιείται κάθε μήνα επιστροφή του 10% της δαπάνης ως
πίστωση για την αποπληρωμή της δανειακής οφειλής που διαχειρίζεται
η Cepal. Το ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε συνολική μηνιαία δαπάνη
έως 1.000€ – όριο ιδιαίτερα υψηλό ώστε να καλύπτει το σύνολο των αγορών
που σχετίζονται με τις καθημερινές ανάγκες των ωφελούμενων.
Στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σταθεροί στις αξίες μας, για μία ακόμα φορά κάνουμε
πράξη την υπόσχεσή μας να στεκόμαστε καθημερινά δίπλα στα ελληνικά
νοικοκυριά. Και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να τα στηρίζουμε
έμπρακτα κάθε φορά με όλες μας τις δυνάμεις.
Παρουσίαση
Η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ αποδεικνύει έμπρακτα την ευαισθησία της για το περιβάλλον προωθώντας τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος!

Τα super market ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστά στη δέσμευσή τους για βιώσιμη ανάπτυξη και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κλιματικού Νόμου, προχωράνε και φέτος στη μέτρηση και καταγραφή του ανθρακικού τους αποτυπώματος, όπως και στην υλοποίηση πλάνου μείωσής του. Και μάλιστα με τον πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο, επιλέγοντας να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία της πλατφόρμας CarbonPlan και την υποστήριξη της συμβουλευτικής εταιρείας INNOVECO.
Ο υπολογισμός των ετήσιων εκπομπών CO2 που παράγονται, επιτρέπει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να υιοθετήσει επιχειρησιακά μοντέλα που θα μειώσουν ή ακόμα και θα εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Επιπλέον, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και με τη βαθιά πεποίθηση πως η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση, εναρμονίζεται με τα νέα πρότυπα βιωσιμότητας και απαντά στις απαιτήσεις της εποχής μας για έναν πιο σύγχρονο και υπεύθυνο τρόπο λειτουργίας, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να ενδυναμωθεί η προστασία του περιβάλλοντος.
Φορολογικά
Θέματα Υποβολής Φορολογικών Δηλώσεων Χρήσης ‘24

Οι κομβικές ημερομηνίες για τις υποβολές δηλώσεων / Ποσοστά εκπτώσεων σε περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής / Αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις
Σε μια σημαντική μεταρρύθμιση του τρόπου υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, προέβη φέτος η ΑΑΔΕ, εισάγοντας ένα σύστημα κλιμακωτών εκπτώσεων που ευνοεί όσους αποστείλουν τη δήλωσή τους το συντομότερο και -για να γίνουμε πιο ακριβείς- εντός των προβλεπόμενων ενδιάμεσων ημερομηνιών. Απώτερος στόχος; Η έγκαιρη φορολογική συμμόρφωση να μετατραπεί από υποχρέωση σε στρατηγική επιλογή με μετρήσιμο οικονομικό όφελος. Όλα αυτά βέβαια, με τη σημαντική υποσημείωση ότι η βασική προϋπόθεση ώστε να επωφεληθούν των σχετικών ευεργετημάτων είναι να αποπληρωθεί εφάπαξ ο φόρος, έως τις 31/7.
Θα παραθέσουμε λοιπόν τις κομβικές ημερομηνίες, τα ποσοστά εκπτώσεων, λοιπά συγκεκριμένα δεδομένα για τις αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις, καθώς επίσης και κάποιες πρόσθετες πληροφορίες που αφορούν τις υποβολές των δηλώσεων.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής είναι η 15η Ιουλίου. Και ειδικά φέτος, ενδεχομένως να είναι και η πρώτη χρονιά που δεν θα δοθεί παράταση, καθώς α) το σύστημα τέθηκε εγκαίρως σε λειτουργία και β) έχουν θεσμοθετηθεί πρόσθετα κίνητρα έγκαιρης υποβολής, με κλιμακωτές εκπτώσεις σε περίπτωση που τηρηθούν οι ανάλογες προθεσμίες.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπτώσεις είναι κλιμακωτές και έχουν ως εξής:
- 4% εφόσον η δήλωση υποβληθεί έως τις 30/04
- 3% (υποβολή έως τις 15/06)
- 2% (υποβολή έως τις 15/07)
Αυτοματοποιημένες εκκαθαρίσεις
Για μια μερίδα μισθωτών και συνταξιούχων, η ΑΑΔΕ έχει ήδη ανακοινώσει ότι στις 25 Απριλίου πρόκειται να προβεί σε αυτοματοποιημένη υποβολή της δήλωσης. Τα κριτήρια επιλογής βέβαια δεν είναι τυχαία, συνήθως πρόκειται για πολίτες με ένα συγκεκριμένο φορολογικό προφίλ, όπου συνήθως δεν εμφανίζονται εισοδήματα από λοιπές, πλην της βασικής τους πηγής εισοδημάτων. Παρ’ όλα αυτά, και σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνεται να γίνεται ένας σχετικός έλεγχος, καθώς δεν αποκλείεται α) η ΑΑΔΕ να μην έχει λάβει κάποια συγκεκριμένα δεδομένα και β) ο φορολογούμενος, εκτάκτως να θέλει να προβεί σε κάποια δεδομένη παρέμβαση στο έντυπο.
Όπως και να έχει πάντως, έως και τις 15/7 που είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολών, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας και υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, εμπρόθεσμης βεβαίως και χωρίς καμία επιβάρυνση. Και εδώ είχαμε πρόσθετες εξελίξεις των τελευταίων ημερών, τις οποίες παραθέτουμε ευθύς αμέσως.
Δυνατότητα υποβολής α) τροποποιητικών δηλώσεων για τη χρήση ’24, καθώς και β) αναδρομικών αποδοχών παρελθουσών χρήσεων
- Με δύο διαφορετικές, και ταυτόχρονα λιτές ανακοινώσεις, η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε τις τελευταίες μέρες τη δυνατότητα υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων, τόσο α) για την τρέχουσα περίοδο (εισοδήματα ’24), όσο και β) για τις παρελθούσες χρήσεις, σε περίπτωση που υπάρχουν αναδρομικές αποδοχές ή συντάξεις.
- Αναφορικά με την πρώτη περίπτωση και τις φετινές δηλώσεις, η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να προβούν σε διορθώσεις τυχόν λαθών ή παραλείψεων στις αρχικές τους υποβολές, διασφαλίζοντας την ορθότητα των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
- Όσο για τις δηλώσεις αναδρομικών αποδοχών προηγούμενων ετών, αυτές δύνανται να υποβληθούν ηλεκτρονικά έως και το τέλος του έτους. Δεν επηρεάζονται δηλαδή από το τρέχον χρονοδιάγραμμα που αφορά τις φορολογικές δηλώσεις εισοδημάτων χρήσης ’24.
Παναγιώτης Τσένος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων
-
Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule
-
Lifestyle
Πέγκυ Μουζάκη | Δεν έχω αυτοπεποίθηση!
-
Ψυχολογία
Συναισθηματική Νοημοσύνη ή Νοημοσύνη Της Καρδιάς :
-
Ψυχολογία
Αντιμετωπίστε την κρίση με… αισιοδοξία
-
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
-
Οικογένεια
Πώς να αναπτύξετε τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών σας
-
Οικογένεια
Τα Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά Της Εφηβικής Ηλικίας
-
Υγεία
Οδηγός Ευεξίας για το Καλοκαίρι από την Affidea